Faze tari: A disparut oceanul. Fenomenul produs de forta uraganului Irma, in Bahamas; NASA iti arata cea mai puternica eruptie solara din ultimul deceniu; Pamantul este acum o planeta ''hibrida'' ca urmare a schimbarilor produse de activitatea umana

de George Sandu     HotNews.ro
Marţi, 12 septembrie 2017, 3:44 Revista Presei | Faze Tari

Faze tari
Foto: Hotnews
NASA îți arată cea mai puternică erupție solară din ultimul deceniu. Potrivit NASA, Soarele a emis erupții de clasa X, cea mai intensă categorie de erupții, și a perturbat semnalele GPS și radio. Cea de-a doua erupție a fost evaluată ca X9.3 și a fost cea mai puternică din ultimul deceniu. Ca să-ți faci o idee despre intensitate, în 2003, a fost înregistrată una X28, cea mai puternică de până acum, după cum susține NASA. Ambele au fost detectate de Observatorul Dinamicilor Solare al NASA. Cele două erupții au fost produse de pata solară 2673 și au perturbat puternic comunicațiile radio de pe Pământ, informeaza Playtech.

A dispărut oceanul. Fenomenul produs de forţa uraganului Irma, în Bahamas. Explicaţiile specialiştilor.
Puterea uraganului Irma a fost atât de mare încat putea aspira, la propriu, oceanul. S-a întâmplat în Bahamas, unde nici plajele nu mai există. Angela Fritz, editor meteo la The Washington Post, a confirmat fenomenul şi spune că acesta se poate produce în timpul uraganelor foarte puternice, precum Irma. "În mijlocul furtunii, unde este o presiune extrem de scăzută, apa este efectiv aspirată. Această presiune scazută este în sine un mecanism de aspirare şi poate schimba astfel suprafaţa oceanului. Furtuna atrage apa din împrejurimi spre centrul ei şi astfel nu mai rămâne nimic", explică aceasta, relateaza descopera.ro.

A fost inventat vinul cu gust de bere. Producătorul belgian de vinuri Filip Decroix, de 49 de ani, a inventat vinul care are gust de bere. El are o podgorie în Ypres şi a combinat un Chardonnay cu un alt sortiment local de vin. Rezultatul final: un vin cu gust de bere. Decroix a făcut nenumărate experimente în ultimii şapte ani până când a ajuns la această variantă de vin spumant care are aceeaşi aromă ca berea. El şi-a brevetat reţeta şi vrea să o lanseze oficial pe piaţă anul viitor. Vinul cu gust de bere se numeşte „Steenstraetse Hoppewijn” şi va costa aproape 30 de euro o sticlă de 500 ml, scrie Click!

Cercetătorii au stabilit care sunt limitele duratei de viaţă a omului. Statisticienii de la Universităţile din Tilburg şi Rotterdam au colectat date de la 75.000 de olandezi care au murit în ultimii 30 de ani şi cred că au găsit limita vieţii umane – 115,7 ani pentru femei şi 114,1 ani pentru bărbaţi, a explicat profesorul John Einmahl, unul dintre autorii acestui studiu. „În medie, oamenii trăiesc mai mult, dar cei mai bătrâni dintre noi nu au îmbătrânit în ultimii treizeci de ani”, a declarat Einmahl pentru AFP, subliniind că numărul persoanelor care au atins vârsta de 95 de ani în Olanda aproape că s-a triplat. „Cu toate acestea, plafonul maxim în sine nu s-a schimbat”, a conchis el. Speranţa de viaţă reprezintă durata medie de viaţă pe care indivizii dintr-o categorie de vârstă se pot aştepta să o atingă. Ea reprezintă şi un indice al bunăstării societăţii, potrivit descopera.ro.

Ciocolata roz, invenția unor elvețieni. Din ce e produsă și ce gust are. Iubitorii de ciocolată vor avea, în curând, prilejul să se delecteze cu un nou sortiment- ciocolată roz. Produsă de o companie elveţiană, este prima invenţie majoră în domeniul ciocolatei, din ultimii 80 de ani. Ciocolată, botezată “Ruby”, după nuanţă roz închis, este al patrulea tip de ciocolată, după cea neagră, cu lapte şi varianta albă, care a apărut în anii 30. Este făcută din boabe de cacao roşii, iar aromă şi culoarea sunt complet naturale, fără adaosul, de pildă, al fructelor de pădure. Cei care au gustat-o spun că este cremoasa şi extrem de răcoritoare, relateaza stirile protv.

Pământul este acum o planetă ''hibridă'' ca urmare a schimbărilor produse de activitatea umană. Influenţele dramatice pe care omul le exercită asupra Pământului ar putea produce ''hibridizarea'' planetei, înainte ca aceasta să treacă într-o nouă clasă planetară. La baza descoperirii civilizaţiilor extraterestre se află scala Kardaşev propusă în 1964. Aceasta are la bază energia pe care civilizaţiile ipotetice au utilizat-o în decursul existenţei lor. În prezent, un grup de cercetători au dezvoltat o nouă schemă ce are la bază ideea fluxului nesincronizat de energie al unei planete, acesta fiind la baza prezenţei vieţii, relatează Mail Online. Prin intermediului noului sistem, cercetătorii sugerează că Pământul ar putea tranziţiona de la o planetă încadrată în Clasa IV către categoria finală, Clasa V, scrie descopera.ro.

Citeste mai multe despre