Faze tari: Patru mijloace de transport futuriste care nu sunt chiar SF; Un YouTuber de sase ani a castigat peste 11 milioane de dolari; NASA: Cea mai noua insula a lumii ofera indicii despre cum ar fi aparut viata pe Marte

de Ioana Birsan     HotNews.ro
Joi, 14 decembrie 2017, 0:26 Revista Presei | Faze Tari

Faze tari
Foto: Colaj foto
De ce meteorii explodeaza inainte sa loveasca Pamantul? Aceste corpuri, numite si stele cazatoare, in situatiile foarte rare cand ajung in atmosfera Terrei, se pulverizeaza chiar inainte de a ajunge pe suprafata. Cu ajutorul simularilor computerizate, savantii au ajuns la concluzia ca nu neaparat frecarea de atmosfera provoaca dezintegrarea, asa cum se credea pana acum, ci diferentele de presiune dintre aerul din fata rocii si cea din spate - aici fiind extrem de scazuta, scrie Descopera.

Patru mijloace de transport futuriste care nu sunt chiar SF. Hyperloop este un sistem de transport imaginat de Elon Musk si care ar parcurge calatoria de la Los Angeles la San Francisco, o calatorie de 12 ore cu trenul in doar 30 de minute. Este vorba despre un tunel cu vid in care capsulele sunt propulsate de motoare cu inductie. 3D Express Coach este un sistem de transport care va functiona deasupra traficului din metropolele lumii. Asemenea unor tuneluri miscatoare, autobuzele vor permite ca masinile sa treaca prin interiorul lor. Maglev este un tip de tren care utilizeaza campuri magnetice puternice pentru a-si asigura deplasarea si pentru a putea sa avanseze, informeaza PlayTech.

Un YouTuber de sase ani a castigat peste 11 milioane de dolari din review-urile de jucarii.
Daca YouTube este plin de canale de review-uri la produse tehnologice, o nisa la fel de importanta, cu extrem de multi fani, ramasese parca neexploatata. Asta pana la aparitia lui Ryan Toys Review, canal intretinut de un copil de sase ani, care s-a clasat pe locul opt in topul celor mai profitabili YouTuberi din 2017, castigand peste 11 milioane de dolari din clipurile sale video. Avand in vedere ca YouTuber-ul a inceput sa realizeze astfel de recenzii din anul 2015, cresterea este cu atat mai spectaculoasa, potrivit Adevarul.

Cum distruge poluarea creierul copiilor si ce e de facut. In Statele Unite, intre 7.500 si 52.000 de oameni mor anual mai devreme din cauza particulelor poluante. Cei de la UNICEF au spus ca 121 de milioane de bebelusi din toata lumea traiesc in zone unde poluarea intrece limitele permise. Cele mai afectate zone sunt sudul Asiei, cu 33,4 milioane de copii, estul Asiei si Pacificul, cu 26,6 milioane. Poluarea aerului distruge barierele dintre sange si creier, lucru care poate conduce la boli precum Alzheimer sau Parkinson. Unele particule, precum magnetitul, pot patrunde in corp prin nervul olfactor si prin intestin, relateaza PlayTech.

NASA: Cea mai noua insula a lumii ofera indicii despre cum ar fi aparut viata pe Marte. Insula Hunga Tonga Hunga Ha'apai a aparut la aproximativ 65 de kilometri la nord de Nuku'alofa, capitala statului Tonga, la sfarsitul anului 2014 - inceputul anului 2015. Initial, oamenii de stiinta s-au asteptat ca aceasta insula sa dispara in cateva luni. Insa, potrivit NASA, insula s-a dovedit mai rezistenta decat era asteptat, probabil pentru ca in timpul eruptiei vulcanice, prin amestecul apei calde cu cenusa s-a format o substanta asemanatoare betonului, cunoscuta drept "tuf". Jim Garvin, cercetator la Goddard Space Flight Center al NASA, a spus ca planeta Marte a avut multe insule vulcanice similare care ar fi fost inconjurate de apa in momentul formarii lor, potrivit Digi24.

Citeste mai multe despre

Life
Bancul zilei: Din dragoste nebuna
Un barbat, devenit de putin timp sot, o intreaba pe tanara lui sotie: - Draga mea, ai mai fi acceptat sa imi fii sotie si daca tatal meu nu mi-ar fi lasat o avere impresionanta?
citeste mai multe articole din LIFE