Deutsche Welle, dupa ce presedintele l-a decorat pe Octav Bjoza: Klaus Iohannis a debutat cu stangul, a ales sa-si inceapa cariera prezidentiala decorand un simpatizant legionar

de R.M.     HotNews.ro
Marţi, 30 decembrie 2014, 14:42 Revista Presei | Opinii/Analize

Klaus Iohannis
Foto: Hotnews
Klaus Iohannis si-a ratat startul la Palatul Cotroceni dupa ce, "sfatuit rau", "a ales sa-si inceapa cariera prezidentiala decorand un simpatizant legionar", scrie Deutsche Welle, intr-un editorial semnat de Petre M. Iancu, facand referire la decorarea, de catre seful statului, a fostului detinut anticomunist Octav Bjoza.

"Din pacate, noul presedinte, cel investit cu sperante imense, probabil exagerate, in masura in care are in fata o misiune extrem de grea si mijloace politice destul de putine si de precare spre a o indeplini, a debutat cu stangul in noua sa functie.

Sfatuit rau, Iohannis, a carui sarcina suprema nu este doar prezervarea securitatii Romaniei si deci si a aliantelor ei externe, ci si sa constituie un reper moral pentru concetatenii lui, a ales sa-si inceapa cariera prezidentiala decorand un simpatizant legionar. Fireasca reactie alarmata a unui ONG monitorizand antisemitismul in Romania n-a intarziat sa aiba loc", se arata in editorialul D.W..

In opinia autorului, "chiar daca si in tara si in strainatate se va tine sema de perioada de gratie de 100 de zile care i se acorda indeobste unui lider incepator", "gestul sau e prea grav pentru a putea fi trecut cu vederea".

Acesta noteaza ca "hotararea inceperii activitatii la Cotroceni prin decorarea in sfanta zi de 22 decembrie a unui ins care participa la ceremonii solemne ale unei organizatii fasciste, tine discursuri si ii elogiaza precursorii, ba se si afiseaza cu seful unui partid neolegionar e foarte nelinistitoare".

Iata mai jos cateva pasaje din editorialul D.W, care poate fi citit in intregime aici:

  • Pentru democratie s-a murit acum 25 de ani pe strazile oraselor romanesti, nu pentru extrema dreapta, sau cea stanga, ambele simpatizand cu 'toxicul Ceausescu', (dupa cum, in mod salutar, l-a calificat chiar Iohannis), ori cu Vladimir Putin, produsul KGB-ului.
  • Ar fi fost elementar ca si Andrei Muraru, fost director executiv la IICCMER, actual consilier al presedintelui, sa stie toate acestea. A ignorat el profilul celui decorat la 22 decembrie? L-a cunoscut si nu i-a pasat? In ambele situatii greseala sa ar fi, daca el a comis-o, de neiertat.
  • Decizia ar putea indica, inainte de orice, fie prea putina claritate morala sau abilitate politica, fie prea putina stiinta in materie de valori din partea sefului statului, care, cu siguranta, nu-si poate permite nici una nici alta. Simultan, ea semnaleaza si un deficitar instinct prezidential pentru alegerea sfetnicilor sai, daca o exceptam pe excelenta sa purtatoare de cuvant.
  • Or, in ciuda criticilor indreptatite pe care le-au starnit din capul locului unele din optiunile sale, noul presedinte a ales sa-si aduca aproape si insi partial discreditati, ori cel putin controversati, cu un bilant reformist, ori in materie de memorie si propensiune pro-occidentala, prea anemic ca sa fie bine Romaniei viitoare.
  • Asa sa arate oare ¬Romania lucrului bine facut?¬ Oare asa ar fi vrut romanii care au declansat revolutia civica de la 16 noiembrie, sa se vada unita natiunea? Cum se vad oare in tara si in lume violentele atacuri antisemite la adresa istoricului si politologului romano-american Vladimir Tismaneanu, care, pe buna dreptate, a deplans in termeni fara echivoc decorarea lui Octav Bjoza?
  • Pe langa handicapul unor consilieri nu tocmai in corpore competenti, precum si cel, la fel de alarmant, al absentei unei majoritati guvernamentale si al sustinerii de catre un partid dispus si capabil sa preia puterea, Iohannis are, ce-i drept, si un atu extrem de pretios. E capitalul, de fapt inestimabil, al increderii romanilor.
  • Seful statului ar trebui sa fie insa edificat ca acest capital initial, fie si imens cum e, ramane volatil si se poate irosi vertiginos, in siajul unor repetate decizii eronate. E cert ca si presedintele si altii mai au timp sa invete. In fond, nimeni nu s-a nascut maestru. Sa speram asadar ca, la cumpana dintre ani, intelepciunea, la Cotroceni si aiurea, va reveni in prim plan si va spori decisiv.
























Dosare Juridice - Energie

Un milion de euro pentru promovarea productiei de energie electrica din surse regenerabile mai putin exploatate

La data de 14 aprilie 2017 a fost publicata in Monitorul oficial al Romaniei Hotararea de Guvern nr. 216/2017 privind aprobarea schemei de ajutor de stat avand ca obiectiv sprijinirea investitiilor destinate promovarii productiei de energie din surse regenerabile mai putin exploatate, respectiv biomasa, biogaz, energie geotermala ("HG 216/2017").

6928 vizualizari

  • -4 (48 voturi)    
    grav (Marţi, 30 decembrie 2014, 14:48)

    Mazeta [utilizator]

    Domnule președinte, vă rog să-l demiteți pe Muraru și să-l puneți consilier pe Volodea Tismăneanu. El este singurul anticomunist autorizat.
    • +13 (17 voturi)    
      Maz - cum reusesti (Marţi, 30 decembrie 2014, 17:01)

      averageJoe [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      sa ai constant primul sau printre primele comentarii pe temele politice ?
      • +5 (7 voturi)    
        Palarie-'tr-un picior (Marţi, 30 decembrie 2014, 17:26)

        istoriograf [utilizator] i-a raspuns lui averageJoe

        ...ghici ciuperca ce-i ?
      • -4 (28 voturi)    
        Era de asteptat sa greseasca! (Marţi, 30 decembrie 2014, 17:42)

        Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui averageJoe

        S-a vazut din campanie ca nu poate iar inregimentarea la Administratia prezidentiala a unor consilieri ca Mihalache si Scutaru a confirmat acest lucru. Astept doar sa pastreze independenta justitiei, pentru care l-am si votat in detrimentul lui Ponta, in rest tot Basescu si Macovei sunt cei care vor continua reformele de pana acum...
        • 0 (8 voturi)    
          asa a fost corect. (Miercuri, 31 decembrie 2014, 1:05)

          tepes [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

          Ca de obicei bati campii.Indocrinarea lasa urme greu vindecabile.
          • -2 (6 voturi)    
            Cand Sova a gresit i-ai cerut demisia,nu-i asa? (Miercuri, 31 decembrie 2014, 10:54)

            Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui tepes

            Acum cand Iohannis da cu mucii in fasole, ii mananci fasolea...:) Esti penibil...
            • -1 (3 voturi)    
              Minti cu nerusinare. (Miercuri, 31 decembrie 2014, 13:32)

              tepes [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

              Nu fi mitocan,nu-mi pune in gura ceea ce vrei tu sa fie,Niciodata ,dar niciodata nu am cerut demisia lui Sova.Iesirea ta nervoasa arata ca am avut dreptate, din pacate dupa indocrinare urmeaza schizofrenia.
    • +8 (16 voturi)    
      Fara ironie (Marţi, 30 decembrie 2014, 18:44)

      Caligula [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Am citit interviul lui Bjoza din Gandul - inclusiv video clipul - si el clar afirma ca el nu e legionar si tine seama de etnii. Un om care a indurat temnitele comuniste pentru ca nu a vrut sa-si compromita spusele e suficient de credibil in orice spune, iar Bjoza mai spune ca legionarii au comis crime.

      Cei care l-au acuzat pe Bjoza de simpatii legionare gresesc - inclusiv Tismaneanu.

      Muraru nu trebuie a fi demis pe baza acestei alegeri care delimiteaza Iohannis de la bun inceput de neo-comunisti si oportunisti.

      Klaus Iohannis a inceput presedentia cu dreptul, dar altii s-au imbulzit sa arunce cu noroi in el.
      • -1 (5 voturi)    
        Tu stii ce spui sau doar te autosugestionezi? (Miercuri, 31 decembrie 2014, 10:57)

        Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui Caligula

        Presedentia lui Iohannis e inexistenta pana una alta si a dat cu mucii in fasole pe care tu esti gata sa o inghiti fara scrupule. Mai vorbim in trei luni, cand vei fi mai open sa intelegi ca PNL nu a dat decat muiahele, penali si tradari Romaniei, nimic altceva...
      • +2 (2 voturi)    
        si? (Miercuri, 31 decembrie 2014, 15:53)

        john70 [utilizator] i-a raspuns lui Caligula

        Si daca Bjoza ar fi legionar, care e problema? Ca se supara idiotii din Vest?
        • +1 (1 vot)    
          eeee... (Miercuri, 31 decembrie 2014, 21:14)

          Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui john70

          N-are importanta ca nici macar nu e. E un fel de preemtive strike combinat cu wmd si cu mana intinsa care nu spune o poveste, nu primeste nimic.
  • +24 (40 voturi)    
    poti sa-i spui si "luptator anticomunist", nu? (Marţi, 30 decembrie 2014, 14:56)

    alex4321 [utilizator]

    Poti sa-i spui si "luptator anticomunist", nu?
    sau de ce sa nu-i spui corect si complet cam asa:

    "Presedintele Asociatiei Fostilor Detinuti Politici"
    "luptator anticomunist"
    "condamnat samavolnic la inchisoarea 15 ani de catre regimul bolsevic impus cu forta de tancurile rusesti in Romania"
    si "devenit simpatizant legionar datorita faptului ca unii legionari l-au ajutat in inchisoarile comuniste in care a suferit"
    • +9 (25 voturi)    
      propaganda (Marţi, 30 decembrie 2014, 17:12)

      TeodorGligor [anonim] i-a raspuns lui alex4321

      te joci cu activistii de partid ? nu se incurca ei in detalii cand e vorba sa acuze....mizerabil...
      • +12 (20 voturi)    
        pe activistii astia de partid ii chema Tismaneanu (Marţi, 30 decembrie 2014, 21:38)

        alex4321 [utilizator] i-a raspuns lui TeodorGligor

        pe "activistii astia de partid" ii cheama Tismaneanu

        si se dau azi "mari anticomunisti"

        desi au crescut in Primaverii

        si desi au tupeul sa-i atace pe luptatorii

        anticomunisti care au facut ani grei de inchisoare.
  • -10 (26 voturi)    
    Iohannis si basistii (Marţi, 30 decembrie 2014, 14:58)

    JavreJigodii [anonim]

    Se pare ca basistii din Germania au nume romanesti, nu sasesti.
  • -12 (36 voturi)    
    Demisia! (Marţi, 30 decembrie 2014, 15:21)

    T. Bucur [utilizator]

    Demisia consilieruli vinovat! E singura solutie.
    Altceva: nu pot intelege o declaratie mai veche a domnului Bjoza, cum ca dansul nu e de acord cu pedepsirea celor vinovati de suferintele sale in inchisorile comuniste.
    • +6 (10 voturi)    
      Hai sa-ti explic (Miercuri, 31 decembrie 2014, 0:04)

      JohnR [utilizator] i-a raspuns lui T. Bucur

      Declaratia dansului, daca si crede ce zice, (asta numai el stie) pare la prima vedere intelepciune pura si iubire neconditionata. Tu, ciobane, mai ai mult pana acolo.
    • +1 (7 voturi)    
      fara demisii (Miercuri, 31 decembrie 2014, 1:09)

      tepes [utilizator] i-a raspuns lui T. Bucur

      Sti amice de ce?pt.ca a ierta iti vindeci sufletul, si el stie asta..
  • -3 (29 voturi)    
    Jos Iohannis ! (Marţi, 30 decembrie 2014, 15:21)

    TeodorGligor [anonim]

    sa vina Basescu !..sa il decoreze pe Tismaneanu !
  • +16 (36 voturi)    
    Deutsche Welle (Marţi, 30 decembrie 2014, 15:26)

    marcelp55 [utilizator]

    Sa punem un pariu. Cei din spate, cu banii, de la Deutsche Welle, sunt de aceeasi religie cu cei din conducerea MCA Romania.
    • +8 (32 voturi)    
      nu stiu ce sa zic de religie, (Marţi, 30 decembrie 2014, 17:06)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui marcelp55

      insa se pare ca este o alta fosta odrasla de nomenclarurist care face pe curatul si anticomunistul, ca si Tismaneanu/tisminetki. Dealtfel, sunt tovarasi si, cand si cand, abonati la supt fonduri publice, la vedere sau nu, romanesti sau nu.

      http://www.catavencii.ro/copiii-nomenclaturii-nu-si-dezamagesc-finantatorii/
    • +14 (24 voturi)    
      Premii pentru (Marţi, 30 decembrie 2014, 17:07)

      Robert M [utilizator] i-a raspuns lui marcelp55

      Ar fi bine sa facem un concurs si sa vedem care sunt castigatorii la antiromanism.
      Bolsevicii i-au omorat pe romani in inchisori, i-au chinuit sub comunism 50 de ani si acum incearca sa le impuna un mod corect de gandire.
      Ei incearca sa asocieze imaginea presedintelui cu cea a nazistilor germani.
    • -10 (22 voturi)    
      da (Marţi, 30 decembrie 2014, 18:03)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui marcelp55

      ma. si tu esti de aceeasi religie cu ponta, interlopii si asistatii, religia trafaletistului daniel, esti roman verde, ortodox din mosi stramosi, de la cizmarus per analfabetus.
      • +7 (13 voturi)    
        da (Marţi, 30 decembrie 2014, 19:17)

        marcelp55 [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

        ma, si tu esti de aceeasi religie cu cei din MCA Romania ...
        • -2 (2 voturi)    
          da (Miercuri, 31 decembrie 2014, 11:14)

          baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui marcelp55

          ma, ai curaj sa ne comparam genealogia, sa vedem care e mai roman, sau ti-e frica ca se va vedea ca esti de fapt un lumpen recent urbanizat, adus de cizmarul criminal de la tara?
  • +18 (40 voturi)    
    niste gica contra platiti gras (de cine) (Marţi, 30 decembrie 2014, 15:29)

    tepes [utilizator]

    Si daca a fost simpatizant ,desi nu puteti dovedi cu nimic doar niste vagi afirmatii neconcludente.Dar cine dracu sinteti voi sa judecati un cetatean roman?sa cereti demisii sa faceti comparatii sa dati sfaturi,unde va credeti,conducerea Romaniei ar trebui sa va dea peste bot sa nu va bagati ratul in ciorba altei tari.
    • +8 (14 voturi)    
      ok...subscriu... (Marţi, 30 decembrie 2014, 17:20)

      oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui tepes

      ..................
  • +13 (31 voturi)    
    Itzic de la DW (Marţi, 30 decembrie 2014, 17:03)

    Dumitrescu Marius [utilizator]

    Felicitari domnule Iohannis!
  • +20 (36 voturi)    
    Prostia cu Bjoza legionarul trebuie sa inceteze (Marţi, 30 decembrie 2014, 17:12)

    gaspy [utilizator]

    Diverse publicatii iau ua dupa alta afirmatia ca Bjoza a fost simpatizant legionar, fara o minima documentare, deja e chiar enervant.

    Uitati aici un interviu cu cel in cauza: http://www.gandul.info/interviurile-gandul/confesiunea-legionarului-octav-bjoza-tanar-fiind-intrand-la-19-ani-si-cateva-luni-in-temnita-eram-avid-in-a-lua-de-la-fiecare-daca-gaseam-ce-avea-el-mai-bun-si-am-luat-de-la-toti-13742440
    • -1 (13 voturi)    
      corect... (Marţi, 30 decembrie 2014, 17:43)

      demaGOGU [utilizator] i-a raspuns lui gaspy

      ...omu' nu era addict, doar fan, invata de la lejionari.
  • -1 (19 voturi)    
    eu cred ca numai VT... (Marţi, 30 decembrie 2014, 17:14)

    demaGOGU [utilizator]

    ...Inaltul Preot al Anticomunismului, poate decide cat de (sic!) anticomunist a fost polono-romanul Bjoza.
    • -1 (5 voturi)    
      Bjoza ii romano-albanez nu e polonez (Marţi, 30 decembrie 2014, 21:41)

      alex4321 [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Bjoza ii romano-albanez nu e polonez

      Iar albanezii sunt daci neromanizati
      • +1 (3 voturi)    
        albanezii sunt iliri (Miercuri, 31 decembrie 2014, 9:17)

        tecumseh [utilizator] i-a raspuns lui alex4321

        vedeti daci peste tot. ce-as rade sa se demonstreze (cum e de altfel foarte probabil) ca dacii s-au plimbat pe-aici maxim 300 de ani, ca multi altii care au violat pe meleguri carpatice si s-au dus mai departe.
        • -1 (3 voturi)    
          ilirii nu sint unguri. (Miercuri, 31 decembrie 2014, 13:38)

          tepes [utilizator] i-a raspuns lui tecumseh

          Desigur asa ai vrea tu,insa ti-ai dori sa se demonstreze ca actualul teritoriu al Romaniei a fos locuit in vechime de unguri nu-i asa?
        • +1 (1 vot)    
          Si numele de Carpati de unde vine? (Miercuri, 31 decembrie 2014, 15:16)

          alex4321 [utilizator] i-a raspuns lui tecumseh

          Si numele de Carpati de unde vine ,inteligentule, daca "dacii s-au plimbat pe-aici Doar 300 de ani" cum ne explici tu?

          Si daca Albanezul karpa inseamna Stanca

          Carpati = Stancosii = Muntii Stancosi?

          Tu de le cine ai aflat ca asa ii cheama?
  • +16 (28 voturi)    
    rugaminte (Marţi, 30 decembrie 2014, 17:33)

    Hyatus [utilizator]

    V-as ruga sa nu mai titrati,precum Evenimentul zilei: "Deuche Welle scrie ca...",sau mai rau,cum citeam undeva "Presa germana considera ca..." in situatiile cand e vorba de articole ale lui Petre M Iancu (pe numele real Peter Moscu).Corect,zic eu,ar fi: Petre M Iancu scrie pe site-ul Deutche Welle....si asa mai departe.
  • +7 (19 voturi)    
    Ar trebui sa-si schimbe purtatorul de cuvant. (Marţi, 30 decembrie 2014, 17:44)

    vali47 [utilizator]

    Lui Iohannis a inceput sa-i faca o mediatizare proasta chiar purtatoarea de cuvant prin plangerea formulata privind conditiile de la Cotroceni.Daca nu-i convine,poate pleca.Nu-i obligata sa lucreze acolo.Iohannis ar trebui sa-i atraga atentia ca este purtatoare de cuvant,deci trebuie sa informeze si ca sa nu apara speculatii ar fi fost normal sa stabileasca un program cu presa.Din pacate madama nici nu stie,nici nu vrea.
  • +12 (20 voturi)    
    incredibil (Marţi, 30 decembrie 2014, 17:46)

    Adrian_1234 [utilizator]

    Am citit cele 2 articole (sunt 2 ca unul e "replica la comentariile unui cititor") si mie imi suna ca anetna 3 vorbind despre Iohannis inainte de alegeri sau Gabriela Firea daca vreti.
    O multime de alegorie cu vorbe goale si nici o dovada.

    Nu ma intelegeti gresit, nu sunt de partea domnului Bjoza, dar as vrea sa vad si ceva argumente inainte sa arunc cu pietre in cineva indiferent cine e. Se numeste bun simt si din pacate in mass media actuala nu prea mai este. E suparator ca si DW noata in aceeasi mocirla. M-as fi asteptat macar la un exemplue de caz cand comportamentul domnului in cauza da de gandit.

    Si la mine lipsa dovezilor e un semn deci inclin sa ma gandesc ce aveti cu omul asta ? Oare aveti ceva cu el sau cu Iohannis si incercati sa il muscati incetul cu incetul ?
  • +4 (18 voturi)    
    Deutsche Welle ziar prost, (Marţi, 30 decembrie 2014, 17:50)

    Ion.C.G.90 [anonim]

    Nici măcar in top 20 ziare nu se situează acest DW, am acest link care confirmă, dacă vreți vă mai dau alte 10 dovezi. Iohanis este președintele NOSTRU, un mare caracter.

    Aici avem link-ul: http://www.allyoucanread.com/german-newspapers/
    • 0 (4 voturi)    
      Era bun in campanie, acum nu mai e bun? (Miercuri, 31 decembrie 2014, 11:00)

      Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui Ion.C.G.90

      De ce, pentru ca spune adevarul?...
  • +8 (20 voturi)    
    Fostii detinuti politici... (Marţi, 30 decembrie 2014, 17:52)

    Tzepe [utilizator]

    ...si-au riscat viata luptand impotriva sistemului comunist.
    Multi au fost condamnati la moarte, au murit in inchisori sau au facut ani grei de puscarie pt. asta.
    omnul Tismaneanu, principalul contestatar al decorarii
  • +20 (38 voturi)    
    Propaganda antisemita... (Marţi, 30 decembrie 2014, 17:54)

    sinelin [utilizator]

    Tatal meu a facut puscarie la Pitesti si Aiud fiind chinuit ani de zile in torturi greu de imaginat azi. M am bucurat de gestul presedintelui. De a decora simbolic Presedintele Fostilor detinuti politici. Sunt oameni care au preferat temnita decat sa se dezica de crezul lor.
    Nu sunt antisemit dar crimele raman aceleasi facute de legionari , comunisti sau isralelieni in Palestina. Fiinta umana e aceeasi in Africa si in New York. Ma intrebam cine e cel ce scrie articolul mai ales ca traiesc in Germania.
    Cine ecel ce a scris articolul ..Se cheama
    Peter Moscu (devenit acum Petre M. Iancu), documentele istorice consemnează că tatăl său, Iancu Moscu, era în 1948 instructor al C.C. al U.N.S.R (Berindei, Dobrincu şi Goşu 2009: 116), ulterior activist al partidului, dosar de cadre la Secţia Relaţii Externe a C.C. al P.M.R. în anii ’50 (nr. inv. 32, dosar 5/1952)

    Celalalt critic Vladimir Tismaneanu :
    Sursa Wikipedia ;Vladimir Tismăneanu este fiul militanților comuniști Leonte Tismăneanu și Hermina Marcusohn
    Leonte Tismăneanu (născut Leonid Tisminețki; n. 26 februarie 1913, Soroca - d. 1981, Otopeni) a fost un militant comunist român evreu, născut în Gubernia Basarabia

    Mai departe va las sa judecati singuri...:-))
    • +9 (13 voturi)    
      eh.... (Marţi, 30 decembrie 2014, 18:13)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui sinelin

      adevarul supara pe multi... ;)

      stai ca acum apare corul spalatorilor de cadavre :D
    • -7 (11 voturi)    
      Concluzie (Marţi, 30 decembrie 2014, 18:37)

      muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui sinelin

      Concluzia ta ar fi ca Vladimir Tismaneanu ar fi comunist, nu?
      Prost comunist trebuie sa fie ala care crede ca cea mai mare realizare a vietii lui e sa fi contribuit la condamnarea comunismului din Romania.
      • +2 (2 voturi)    
        Concluzia mea este ca adevaratul anticomunist e Bj (Miercuri, 31 decembrie 2014, 15:26)

        alex4321 [utilizator] i-a raspuns lui muciflenduri

        Concluzia mea este ca adevaratul anticomunist e Bjoza care a luptat atunci in anii 50 contra Bolsevicilor si a facut ani grei de inchisoare in temnitele boslevice

        si nu Tismaneanu care a crescut in puful bolsevic din Primaverii

        si care da lectii de "anticomuniim" acum cand nu mai sunt boslevici la putere ...boslevici la putere printre care s enumarau chiar propriul sau tata,
    • +1 (1 vot)    
      Vă dau dreptate (Miercuri, 31 decembrie 2014, 13:47)

      Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui sinelin

      cu atât mai mult cu cât domnul Bjoza a și precizat că NU este un adept al mișcării legionare, ci a întâlnit în pușcăriile comuniste pe care le-a străbătut niște legionari care prin comportamentul lor i-au slujit de modele morale. Și așa este! Cine a citit Jurnalul fericirii de Nicolae Steinhardt știe despre ce vorbesc. Dar se vede că MCA nu are această lectură. Domnul Tismăneanu a citit această carte cu siguranță, dar se pare că nu l-a atins cu nimic.
    • +1 (1 vot)    
      E fiul lui Peter Moscu si da lectii de democratie? (Miercuri, 31 decembrie 2014, 15:23)

      alex4321 [utilizator] i-a raspuns lui sinelin

      E fiul lui Peter Moscu si celalalt fiul lui Tisminetski si ne dau azi lectii de democratie dupa ce tatii lor au implementat cel mai criminal regim totalitar pe care l-a cunoscut Romania in toata istoria ei?

      Cum au mai naparlit famillile astea de boslevic si s-au transformat azi in "cei mai mari anti-comunisti"

      Si cum ii mai injura ei azi si le dau lectii de bune purtare adevaratilor anti-comunisti ,

      cei care au putrezit in inchisorile lor bolsevice...

      Vezi si cazul lui Petre Roman, al carui tata recita ode lui Stalin si Partidului Boslevic la Radio Moscova in timp ce soldatii romani murea pentru eliberarea Basarabie !

      Lupu-si schimba parul dar naravul ba !
  • +16 (26 voturi)    
    completare la comentariul anterior (Marţi, 30 decembrie 2014, 17:56)

    Tzepe [utilizator]

    Intrebare : cum a luptat principalul contestatar, domnul Tismaneanu, impotriva sistemului comunist ?
    Oare, din pozitia de lector la Comitetul Central UTC ?
    • +10 (14 voturi)    
      Au luptat "din interior"... (Marţi, 30 decembrie 2014, 22:39)

      newlook [utilizator] i-a raspuns lui Tzepe

      Si Tismaneanu junior si Tizmienski senior au luptat cu barbatie si neinfricare DIN INTERIOR impotriva sistemului comunist.
      Numai rautaciosii numesc PARVENIRE faptul ca amandoi s-au straduit sa ajunga cat mai sus in ierarhia PCR. Desigur ca ei faceau asta ca sa poata lovi - din interior - cat mai serios sistemul comunist - d-aia taticul Tizmienski l-a adus (sistemul comunist) cu tancul din Rusia, ca sa-l dea cu capul de blindaj !
  • -14 (24 voturi)    
    "claritate morala " (Marţi, 30 decembrie 2014, 18:04)

    Lucky1 [utilizator]

    Nu cred ca cei ce iau partea consilierului Andrei Muraru sau blameaza pe ilustrul politolog american de origine roman, dl. Profesor Tismaneanu, dau suficienta atentie sau inteleg pe deplin notiunea de "claritate morala ".

    Sper ca suntem toti de acord, exclusi fiind probabil doar simpatizantii, ca Miscarea Legionara si adeptii sai trebuiesc fara echivoc condamnati. Chiar Germania, care a fost sursa sa de inspiratie, condamna fara echivoc aceasta miscare.
    Claritatea morala impune pastrarea nealterata a esentei simbolurilor adoptate pentru libertatile de expresie si in general drepturile omului. Ori, prin manifestarea simpatiei sau adresarea oricaror elogii reprezentantilor legionari patezi, deci incalci principiile "Claritatii morale".

    Acestea fiind spuse, conchid ca dl. Profesor Tismaneanu a procedat corect in aprecierile sale iar cei ce-l critica si folosesc epitete abjecte la adresa dansului sunt de fapt "ilustre" eminente cenusii servind, ascunse dupa diferite masti, interesele obscure stiute doar de ei.
    • +7 (11 voturi)    
      esti un admirator (Marţi, 30 decembrie 2014, 18:14)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Lucky1

      de-al lui tisminetki?
    • +6 (10 voturi)    
      ..NE DOARE IN...DOS (Marţi, 30 decembrie 2014, 18:46)

      oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui Lucky1

      de aprecierea matale.....hai,.i-a cercu' ,pardon, secera si ciocanu'.......................si pleaca.
    • +5 (9 voturi)    
      altceva (Marţi, 30 decembrie 2014, 20:57)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui Lucky1

      bati campii oengiste pe aripile diareei epistolare; lasa-ne!
    • +7 (9 voturi)    
      .....................kklaritate (Marţi, 30 decembrie 2014, 21:12)

      oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui Lucky1

      claritate morala , in primul rand pt. toti cei de obarsia anitzei pauker, ruda de sange cu celovec tismaneanu-senior si care, au distribuit cu multa nesimtire,comunismul in romania , bagand in puscarie oameni patrioti,cinstiti ca bjosa.
    • +9 (11 voturi)    
      Claritate morala (Marţi, 30 decembrie 2014, 21:44)

      adrianescu [utilizator] i-a raspuns lui Lucky1

      Am inteles :)). Claritatea morala este un alt fel de a spune "corectitudine politica". Pare usor fortata asocierea cu libertatea de expresie ;)
    • +7 (9 voturi)    
      claritate mocirloasa (Miercuri, 31 decembrie 2014, 0:51)

      tepes [utilizator] i-a raspuns lui Lucky1

      Au iesit tucalarii la-atac.Analizatii oameni buni pe acesti neromani care-si baga botu unde nu le fierbe oala.Nu va intrebati cei mina pe ei in lupta,ca deageaba n-o fac,trebuie sa existe un ghiseft.Mai Lucky imi vorbesti mie de claritate morala,chiar nu iti este rusine?Ce treaba ai tu cu vetranii Romaniei si cu fosti detinuti politici.?daca era-i roman tacea-i din gura si nu mai apara-i un pui de bolsevic care-de o vreme incoace tulbura apele prin Romania,cine stie ce interese meschine reprezinta acest individ dubios.
    • +1 (1 vot)    
      Conform (Miercuri, 31 decembrie 2014, 13:58)

      Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui Lucky1

      logicii dumneavostră însuși domnul Tismăneanu ar trebui incriminat pentru că îi admiră public pe cei din apropiații săi care au fost alături de staliniștii Ana Pauker,Teohari Georgescu, Vasile Luca și alții care au aruncat România într-unul dintre cele mai îngrozitoare regimuri de teroare din Europa.
  • +8 (12 voturi)    
    mail@mail.com (Marţi, 30 decembrie 2014, 18:12)

    ClaudiuGoga [anonim]

    Lui Tismanberg si celor de la Israelische Welle le spun un singur cuvant, mult mai de actualitate: "Palestina"!
  • +12 (14 voturi)    
    Manipulare Imorala (Marţi, 30 decembrie 2014, 18:16)

    Flipper1 [utilizator]

    Ce e strigator la cer e ca un produs al protipendadei comuniste tine lectii de morala.
    Si pe urma unde erau militantii anti discriminare cind evreii erau vanduti ca marfuri in Israel de Dej si Ceausescu? E usor sa bravezi aiurea cind totul e permis. Omul ala n-a fost legionar si a facut inchisoare pentru ideile lui in timpuri cind toti bagau capul in nisip.Pentru asta merita respectul si compasiunea noastra. In ultimul rind nici nu stiam sa exista DW in limba romana, cine mai asculta asa ceva? Faptul ca iti pui in fata sigla DW garanteaza oare si faptul sa ai dreptate? Nu cred. Iohannis n-a facut nicio greseala, in schimb e adevarat ca parte din consilieri au mari inamici in anumite medii.
  • +6 (10 voturi)    
    Raspuns lui Mazeta (Marţi, 30 decembrie 2014, 18:19)

    Azra [utilizator]

    Cred ca glumesti, dar nici in gluma nu trebuie spus asa ceva.Sti cine era taticul lui Volodea " singurul acticomunist aurorizat" si pe ce tancuri a venit el in Romania in 1944 pentru a impune romanilor un odios regim bolsevic sovietic pentru aproape jumatate de secol Mai lasa-l la aia acolo peste ocean, ca sta bine acolo;pana intr-o zi cand s-or dumiri si ei de originile cameleonului.
  • +7 (11 voturi)    
    Bravo Dl. Presedinte (Marţi, 30 decembrie 2014, 18:47)

    mucenic [utilizator]

    Pe un perete in biserica protestanta din Sebes sant scrise numele sasilor deportati de comunisti. Cu certitudine Presdintele stie de ei si a vrut sa le cinsteasca memoria. Un gest frumos! Ai inceput cu dreptul in sufletul meu.
    • -2 (4 voturi)    
      dar (Miercuri, 31 decembrie 2014, 11:16)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui mucenic

      sasii inrolati in ss o fi stiind presedintele?
  • +5 (7 voturi)    
    Un sfat ... (Marţi, 30 decembrie 2014, 19:15)

    FG2015 [utilizator]

    Cititi acest articol ce cred ca va lamuri problema .... declaratiile domnului Bjoza:
    http://www.gandul.info/interviurile-gandul/confesiunea-legionarului-octav-bjoza-tanar-fiind-intrand-la-19-ani-si-cateva-luni-in-temnita-eram-avid-in-a-lua-de-la-fiecare-daca-gaseam-ce-avea-el-mai-bun-si-am-luat-de-la-toti-13742440

    Nu cred ca poate fi stigmatizat atat de usor un om care a suferit pentru noi toti ..... cred ca reactia DW este usor subiectiva si i se da prea mare importanta.
  • +8 (12 voturi)    
    libertatea de exprimare si limitele sale (Marţi, 30 decembrie 2014, 19:54)

    rollotomasi [utilizator]

    Din cate am inteles eu, dl. Bjoza a fost condamnat pentru ca si-a exercitat libertatea de exprimare. Acum se sustine ca n-ar fi trebuit sa primeasca distinctia pentru acelasi motiv: si-a exercitat libertatea de exprimare. Desigur, aproape toate drepturile si libertatile au limitiele lor. In cazul libertatii de exprimare, aceste limitari decurg in esenta din ideea de a nu-i jigni pe ceilalti. Ii las pe cititori sa decida daca prin afirmatiile incriminate Dl. Bjoza a jignit pe cineva:
    “Nu sunt legionar, nu am fost și e prea târziu să mai devin, dar norocul meu a fost ca la vârsta de 19 ani să fiu educat în temnițele comuniste de unii dintre ei. Mi-au marcat tot restul vieții, de la ei am învățat pentru totdeauna că nimic, fiule, nu se poate realiza fără morală, nici în familie, nici în economie, nici în politică, nici în țară. Și mai e ceva, băiatule, fără credință nimic nu se va putea realiza. Tot ei mi-au atras atenția că neamul românesc e bântuit de trădători, de vânzători de țară și au avut dreptate și din cauza asta îi voi purta în mintea și în sufletul meu câte zile voi avea“
  • +4 (10 voturi)    
    L-a decorat (Marţi, 30 decembrie 2014, 20:40)

    revelare [utilizator]

    l-a fel cum Statul Israel pe Oskar Schindler
  • +2 (8 voturi)    
    nu dw (Marţi, 30 decembrie 2014, 21:09)

    PSD-erbedeul [utilizator]

    ci un ziarist oarecare d-le r.m.
  • +6 (12 voturi)    
    petre m iancu (Marţi, 30 decembrie 2014, 21:19)

    PSD-erbedeul [utilizator]

    e fiul lui iancu moscu (vezi pe google search)
  • +11 (19 voturi)    
    Nu cred ca Iohannis a gresit. (Marţi, 30 decembrie 2014, 21:35)

    vali47 [utilizator]

    Nu-l cunosc pe d-l Octav Bjoza,dar am varsta care imi permite sa spun ca stiu comportamentul brutal al lacheilor Moscovei si cat de usor erai categorisit legionar.A fi legionar era un termen renegat de intreaga lume si comunistii au stiut sa profite de asta incadrand ca legionari pe toti opozantii politici fara sa fie acuzati de occident de persecutii politice.Si au reusit,occidentul crezand minciuna,cum mai crede si acum minciunile unor comunisti ca Ponta sau Antonescu de la noi,sau Putin la Moscova.
  • +6 (14 voturi)    
    Claritatea morala (Marţi, 30 decembrie 2014, 22:02)

    Gigi Kent [utilizator]

    "Claritatea morala" clamata de domnul Tismaneanu i-ar fi cerut imperativ sa ia o pozitie atunci cand dl. Basescu l-a numit pe Regele Mihai tradator de neam si vanzator de tara la comunisti sau cand de 1 Dec 2014 tot dl. Basescu nu a invitat la Cotroceni nici un detinut politic dar l-a invitat pe unul dintre calaii de la Timisoara din '89, Victor Atanasie Stanculescu (condamnat in justitie pentru faptele sale). DIn pacate "claritatea" morala l-a facut pe domnul Tismaneanu ca in schimbul "condamnarii comunismului" (un demers in esenta corect) sa inchida ochii, ba mai mult, sa isi focuseze partizan toate opiniile impotriva adversarilor politici ai celui mai sus numit. Domnul in cauza este foarte departe de conceptul de "claritate morala" iar din punctul meu de vedere a facut profesia de istoric, prin pozitiile sale politice aberante si propagandistice, de rusine.
  • +9 (13 voturi)    
    Iohannis (Marţi, 30 decembrie 2014, 23:13)

    KostasP [utilizator]

    Desi e neamt, e mai roman decat multi romani. Cinste, domnule Presedinte!
    • 0 (2 voturi)    
      subscriu parerii tale/ (Miercuri, 31 decembrie 2014, 13:46)

      tepes [utilizator] i-a raspuns lui KostasP

      Ei vezi?din pacate nu toti sint de parerea ta.Acum poti observa cozile de topor..
  • +7 (13 voturi)    
    MCA (Marţi, 30 decembrie 2014, 23:14)

    KostasP [utilizator]

    Jos labele de pe Romania, fatarnicilor!
    • -1 (3 voturi)    
      asa sa fie (Miercuri, 31 decembrie 2014, 13:48)

      tepes [utilizator] i-a raspuns lui KostasP

      frumos spus.Insa nu cred ca-mi posteaza comentariul
  • +5 (9 voturi)    
    Chutzpah! (Miercuri, 31 decembrie 2014, 9:35)

    Garett [utilizator]

    Intr-un articol de peContributors dl. Tismaneanu explica definitia termenului idis "Chutzpah" - tupeu.
    Well, cam cat Chutzpah trebuie sa ai ca, beneficiar direct al regimului comunist sa critici, DUPA CADEREA COMUNISMULUI, reparatia morala acordata uneia dintre victimele sale?? Atat dl.Tismaneanu cat si dl. Iancu au fost "beizadele" comuniste cu toate avantajele care decurgeau din aceasta pozitie. Metamorfozati subit in "democrati" isi permit totusi, paradoxal, sa-l critice pe cel care a luptat impotriva regimului...comunist!
    Este intr-adevar "antisemitism cras" sa aduci aminte de crimele regimului adus de Ana Pauker, Saul Bruckner sau Ernst Neulander!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri