NLP: 5 principii in comunicare si marketing (de Ionut Ciurea)

de Ionut Ciurea    
Joi, 13 decembrie 2007, 9:29 Revista Presei | Opinii/Analize

Ionut Ciurea analizeaza pe blogul sau de la basicmarketing.ro cateva dintre aplicatiile NLP (Programarea Neuro-Linvistica) in marketing si comunicare. Autorul se rezum la doar 5 principii foarte utile unui marketer, toate legate de comunicarea dintre companii/marketeri si piata tinta.

1. Nu poti sa nu comunici.
Este imposibil sa nu comunicam. Atat timp cat suntem VAZUTI, AUZITI sau SIMTITI comunicam ceva. A comunica este unul dintre cele mai usoare sarcini. A comunica EFICIENT este dificil. A comunica exact ce vrei sa comunici este dificil.

2. Sensul comunicarii este raspunsul primit din piata.
Exista o presupozitie NLP (axioma NLP) care spune ca sensul comunicarii mele este raspunsul pe care aceasta, comunicarea, il scoate in evidenta. Tradus la nivel de marketing, principiul arata ca nu conteaza ce a vrut marketerul sa comunice, conteaza ce a inteles piata din comunicare. Acesta nu este un principiu important. Este vital.

3. Compania cea mai flexibila are cele mai multe sanse de succes.
Simplu spus, intr-un sistem, piesa cea mai flexibila are cel mai bun control asupra rezultatelor. In management si marketing, compania care este cea mai flexibila in piata poate sa-si atinga obiectivele cel mai usor. Cat de usor se adapteaza compania la mediul sau? Aceasta intrebare depaseste marketingul si ajunge pana la nivel financiar, administrativ, managerial.

4. Clientii aleg exact produsul potrivit lor.
Principiul NLP din spatele acestei afirmatii este acela ca oamenii fac cele mai bune alegeri cu nivelul de informatie pe care il au in momentul deciziei.

5. Oamenii nu vor sa ti-o traga, doar vor sa-si rezolve problemele.
Unul dintre principiile mele NLP favorite, pe care initial l-am inteles si acceptat extrem de greu, este acela ca in spatele oricarui comportament uman exista o intente pozitiva.

Nu neaparat ca clientul are intotdeauna dreptate. NU ARE! Clientul, insa, ia cele mai bune decizii cu nivelul de informatie pe care il are. In plus, in spatele oricarui comportament al clientului, exista o intentie pozitiva. Nu este vorba despre dreptate, adevar, lege, ci despre emotii si comportament uman.

citeste integral si dezbate pe blogul lui Ionut Ciurea
























483 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri