Petre Birlea face o analiza pe blogul sau de pe basicmarketing.ro privind posibilitatile multiple pe care ti le ofera mediul online atunci cand vine vorba despre cifre, proportii si masuratori. Costurile foarte mici in comparatie cu alte medii reprezinta un unct de atractie suplimentar.

De ce iubim internetul? Azi mai am inca un motiv. Mediul online iti da ocazia sa faci niste masuratori pe care in alte medii le faci cu greu si cu cheltuieli mari. Pe net e mai usor sa ‘iei pulsul’ lucrurilor. Cand vine vorba despre cifre, proportii si masuratori, stiti deja ca eu sunt fan.

De fapt, traim intr-o societate care se focalizeaza destul de mult pe rezultate si procentaje – ganditi-va la isteria creata dupa alegeri (de orice fel), cu exit poll-uri si analisti care inunda toata mass-media. Ca sa nu mai vorbim de masuratorile de rating in mass-media.

Astazi vom vorbi despre sondaje si chestionare. Ele sunt deja folosite de multa lume, dar nu intotdeauna cu cap. Pe multe blog-uri veti vedea cum oamenii si-au instalat un mic „poll” pe coloana din dreapta.

Deseori, sondajul respectiv e pus acolo ca sa ocupe niste spatiu, pentru ca e plugin-ul gratis si usor de instalat, si pentru ca oamenii au vazut la altii ca „da bine” sa ai asa ceva. Asa se face ca vedem intrebari de genul „care e cea mai buna bere?”, „care e cea mai misto gagica?” sau alte lucruri complet irelevante si deconectate de subiectul site-ului.

Atunci cand respectivele poll-uri nu aduc informatii importante si nu reusesc nici macar sa fie amuzante, le consider risipa de pixeli si de latime de banda.

Pe de alta parte, cand sunt concepute si folosite cu cap, sondajele de opinie pot fi o adevarata comoara. Iata de ce:

De ce sa folosim sondaje?

Feedback la obiect

De multe ori, atunci cand cerem feedback in legatura cu produsul, serviciul sau site-ul nostru, ne intereseaza mai mult anumite aspecte decat niste generalitati si/sau banalitati. Daca ii intrebi pe oameni ceva vag, de tipul „ce parere aveti despre […]” vei primi multe bla-bla-uri drept raspuns („aa…e frumos”, „a fost util”, „nu-i rau deloc” etc. – chestii complet inutile).

Ei bine, cand iti structurezi intrebarile dupa temele tale de interes, poti sa afli ceea ce e cu adevarat important pentru tine. „In cat timp ai reusit sa-ti rezolvi problema cu produsul nostru?”, „Cat ai asteptat cel mai mult pe fir cand ai sunat la relatii cu clientii?” „De cat timp citesti blogul nostru?”, „Care capitol din carte ti-a placut cel mai mult?” etc.

Citeste integral si dezbate pe blogul lui Petre Birlea (basicmarketing.ro)