Anca Boagiu: Autostrada Transilvania, o idee buna dar pusa prost in practica. Nu inteleg cum a aparut sintagma "regii asfaltului"

de A. Novac, I. Baias     HotNews.ro
Marţi, 4 octombrie 2011, 21:25 Revista Presei | Radio TV

Anca Boagiu
Foto: Captura B1TV
Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a declarat in emisiunea "Ultimul cuvant" de la postul de televiziune B1 TV. ca Autostrada Transilvania a fost o idee buna, dar a fost pusa in practica prost fiind de la inceput in defavoarea statului.

Ministrul spune ca nu intelege de unde a aparut denumirea de "regii asfaltului" fiind vorba doar de nsite firme care sunt specializate in domeniul constructiilor de autostrazi si este firesc sa participe si sa castige la licitatii. Mergand pe aceeasi logica, ar putea fi denumiti "regi ai asfaltului" si constructorii straini care au castigat lucrari in tara noastra, a completat aceasta.

Boagiu a anuntat si faptul ca in acest moment se pregateste proiectul pentru lansarea licitatiei pentru centura de sud a Capitalei.

Avem constructori romani foarte buni

"Avem constructori romani de austostrazi si sosele foarte performanti..Mi-e greu sa va spun de ce li s-a spus 'regii asfaltului'. Avem 'regi' si de alte nationalitati daca o luam in sensul peiorativ. E o evolutie fireasca si normala pana la urma in fiecare tara. Un ministru spaniol mi-a spus azi ca si ei au plecat la fel, au avut initial companii straine langa care s-au dezvoltat companii spaniole ce lucreaza acum in toata lumea... Avem foarte multi constructori care ne-au demosntrat ca daca vor sa lucreze bine o fac. Cred ca odata cu trecerea timpului au dobandit suficienta experienta ca sa-si dezvolte companiile si sa treaca la un nivel superior...", a explicat Boagiu care sustine ca prezenta firmelor romanesti este o prezenta fireasca si nu e normal "sa omoram toate firmele romanesti".


Cea mai mare problema in opinia ministrului

Anca Boagiu sustine ca cea mai mare problema avuta in majoritatea proiectelor e ca proiectarea si executia se faceau separat, de firme diferite.

"Niciodata proiectantul nu poate fi tras la raspundere ci poti doar sa-l pui sa-l refaca unde sunt probleme. Proiectantul nu are insa un termen limita ca sa poata fi tras la raspundere. Atunci, constructorul se putea folosi mereu de viciile de proiectare si nu mai puteai sa-l tragi nici pe el la raspundere. Acum, daca cerem ca proiectarea si executia sa se faca de aceeasi firma nu mai au posibilitatea sa se sustraga termenelor", a declarat ministrul.

Autostrada Transilvania, o idee buna dar pusa prost in practica

"Autostrada Transilvania a fost o idee buna, dar a fost pusa in practica prost si a fost de la inceput in defavoarea statului roman. Nu a existat proiect, nu a existat nimic. Cred ca totul a fost facut in graba", a spus Boagiu la B1 TV.

Ministrul a precizat ca, la elaborarea proiectului autostrazii, cei de la PSD "n-au avut pret" iar acum este important ca exista un pret conform standardelor de cost.

"Cei de la PSD n-au avut pret. Esential este ca astazi avem un pret pe kilometru care se incadreaza in standardele de cost", a spus invitata, vizavi de renegocierea contractului cu Bechtel.

In Romania, viteza trenurilor a tot scazut

Daca in restul Europei traficul feroviar a crescut cu 6%, in Romania a scazut spune Boagiu. Mai mult, viteaza de mers s-a redus la aproximativ 42 de km/h. Totusi, reparand infrastructura se poate asigura o crestere rapida spune ministrul care da exemplul traficului feroviar spre mare (Brasov-Constanta) in sezon estival care a crescut cu 40%.


Citeste mai multe despre   























4574 vizualizari

  • 0 (4 voturi)    
    nu mor cu marja de profit de 25% (Marţi, 4 octombrie 2011, 22:01)

    ken [anonim]

    sa inteleg ca daca mergeau pe marja de 5% ca firmele din alte tari, casuneanu si umbrarescu mureau de foame?

    atunci propun sa-i platim mai bine... si pentru si mai putina munca. sa nu le moara firmele .. saracii.
    • 0 (0 voturi)    
      daca? (Miercuri, 5 octombrie 2011, 15:15)

      bula [anonim] i-a raspuns lui ken

      daca solda de postac se plateste cu un an intarziere, tu te multumesti cu dobanda de 5%? Mai ales daca ai un credit luat cu 14%???
  • +5 (7 voturi)    
    ... (Marţi, 4 octombrie 2011, 22:15)

    laila [anonim]

    Ma indoiesc ca se doreste "omorarea" firmelor romanesti . Mai degraba cred ca este de dorit omorarea firmelor CAPUSA care nu produc nimic ci doar sug (in cel mai propriu sens al cuvantului) bani de la bugete si nu numai fiindca s-au mai dat si la fonduri . Problema cu "regii" este ca si-au facut regatele pe FURT din banul public . Si nu ma gandesc numai la regii asfaltului ... mai sunt regii energiei si multi altii ... Avem regi si imparati si zane in Romania ... si multa saracie si suferinta pe care s-au ridicat , in fond , "regatele" ...
  • 0 (2 voturi)    
    ... (Marţi, 4 octombrie 2011, 22:15)

    laila [anonim]

    Ma indoiesc ca se doreste "omorarea" firmelor romanesti . Mai degraba cred ca este de dorit omorarea firmelor CAPUSA care nu produc nimic ci doar sug (in cel mai propriu sens al cuvantului) bani de la bugete si nu numai fiindca s-au mai dat si la fonduri . Problema cu "regii" este ca si-au facut regatele pe FURT din banul public . Si nu ma gandesc numai la regii asfaltului ... mai sunt regii energiei si multi altii ... Avem regi si imparati si zane in Romania ... si multa saracie si suferinta pe care s-au ridicat , in fond , "regatele" ...
    • +1 (1 vot)    
      aritmetica? (Miercuri, 5 octombrie 2011, 15:17)

      bula [anonim] i-a raspuns lui laila

      ca sa licitezi pt. un segment de 180 mil.euro, cate cifraq de afaceri trebuie sa ai? dar capital? dar garantie bancara? dar parc de utilaje? dar numaer de muncitori? chiar crezi ca se face o firma romanesca in trei zile???
  • +2 (10 voturi)    
    Incompetenta (Marţi, 4 octombrie 2011, 22:50)

    Wiseguy [anonim]

    Treaba cu autostrada Transilvania sta cam asa: ideea buna e a occidentului care a spus "Baaaa, aveti nevoie de un drum in diagonala spre Asia". Gibonii si macacii cei rosii au spus "Vai ce idee buna" hai sa o facem in stilul nostru de cercopitec, adica "prost".
  • +7 (7 voturi)    
    Cu adevarat (Marţi, 4 octombrie 2011, 23:46)

    adrian88000 [utilizator]

    repararea cailor ferate este o prioritate.
    S-a intrat intr-un cerc vicios. C.F.,R-ul transporta calatorii cu viteaza foarte mica. Din acest motiv acestia prefera microbuzele. Fiind putini calatori, si incasarile C.F.R.-ului scad. Scazand incasarile , scad banii ce ar putea fi investiti in infrastructura. Asfel viteza cu care pot circula trenurile in siguranta scade si mai mult.
    La aceste pierederi sa-l adaugam si pe vesnicul " nas" care face ca incasarile C.F.R.-ului sa scada si mai mult.
    Pana nu vor trece toti disponibilizatii si toti " nasii" la treaba , sa coboare din trenurile goale si sa puna mana pe tarnacop si lopata, ca sa repare caile ferate, soarta C.F.R -ului va fi trista.
    • -3 (5 voturi)    
      nu prea ai dreptate (Miercuri, 5 octombrie 2011, 10:28)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui adrian88000

      A trebuie ieri sa merg de la Oradea la Cluj. Cu personalul ma costa aprox 20 de lei si ajungeam in 4 ore

      Cu microbusul ma costat tot 20 de lei, dar ajung in 2,5 ore si e mult mai curat
      • +2 (2 voturi)    
        pentru cosmin emanuel (Miercuri, 5 octombrie 2011, 23:18)

        adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui hot news

        Imi pare rau ca nu am reusit sa ma fac inteles.Tu esti un exemplu concret ca ceea ce am spus e corect. Ai preferat microbuzul pentruca ai ajuns mai repede.Ai ajuns mai repede pentruca infrastructura C.F.R. este tare imbatranita, nemaifiind reparata de mult. Asta am scris si eu. Te rog sa mai citesti o data.
  • +5 (7 voturi)    
    autostrada transilvania (Miercuri, 5 octombrie 2011, 0:14)

    omucu [anonim]

    Autostrada Transilvania a fost contractata ca proiectare cu executie, exact cum zice acum doamna ministru ca e bine. In timpul mandatului marelui ministru de transporturi Dobre s-a facut o "renegociere" cu Bechtel, in care statul roman a luat partea de proiectare de la Bechtel. Cam de acolo au inceput pierderile de bani pe proiectul asta, NU de la semnarea contractului. Bechtel daca primeau finantarea pe care s-a semnat contractul (aprox 2,5 miliarde euro) si amplasamentul liber, erau in momentul asta undeva intre Fagaras si Brasov la stadiul de asfalt, restul pana la Bors fiind gata. Degeaba aruncam noi cu noroi in ei, ei sunt o firma privata care si-au vazut interesul, din pacate statul roman n-a stiut sa-si vada interesul si sa-si creeze infrastructura.
    • +1 (1 vot)    
      cu ce bani? (Miercuri, 5 octombrie 2011, 7:27)

      dadan [anonim] i-a raspuns lui omucu

      indiferent cum s-a renegociat sau cum s-a semnat initial contractul, statul roman nu a avut bani sa finanteze lucrarile - bechtel a lucrat cu materialul clientului, adica cati bani au dat romanii atata au construit iar mai mult de atat au stiut ca romanii nu stau pe saci de bani si au impus clauze la randul lor pentru inarzieri de plati si pentru mentinerea utilajelor si a muncitorilor pe santie in cazul in care nu se fac lucrari(din cauza neplatii din partea statului roman)...
      in fiecare an , fiecare ministru a dat bani cu pipeta doar ca sa nu inchida santierul - caci si de inchis nu puteau sa-l inchida fara acordul lor - iar cum am spus mai sus lor le convenea chiar daca stateau caci trebuiau platiti conform contractului...
      vezi in Kosovo ce bine se misca Bechtel....acolo americanii le platesc lucrarea (banii jos nu ca la noi ) caci kosovarii sunt atat de saraci ca nu-si permit sa faca ei drumuri de genul... si cum era firesc daca americanul da banul - americanul face si lucrarea caci o parte din bani sa se intoarca in US si nu la alti oportunisti...
    • 0 (0 voturi)    
      cei care se pricep stiu! (Miercuri, 5 octombrie 2011, 18:31)

      prudent [anonim] i-a raspuns lui omucu

      ceilalti isi dau cu parerea!!! contractul (si "proiectul intial") nu cuprindeau niciun pod, podet, viaduct, intersectie etc. Cu alte cuvinte la Suplacu de Barcau, acel viaducr de X km si Y mil. euro, nu era cuprins in pretul initial si (deci) nici nu fusesera proiectate. Groapa cu reziduuri de la Campia Turzii nu era cuprinsa si nici nu se stia de ea. Deci cum sa ajungi la Fagaras? prin dispozitie de partid de la Kiseleff? nici sub Ceasca nu era asa, dar nu erau postaci ignoranti!
  • -2 (4 voturi)    
    Rudimentari,fără perspectivă. (Miercuri, 5 octombrie 2011, 8:53)

    Zaza [anonim]

    România o idee bună dar prost pusă în practică, de cine oare?De prostia mocnită,justificată prin răspunsuri insipide,incolore,inodore,pline de rutină rudimentară auzite și văzute la cercurile școlilor de partid comuniste.Dar și ăia,de atunci puteau fi înțeleși,dar ăștia de azi sunt tare proști.
  • +3 (3 voturi)    
    Imi place dna Boagiu (Miercuri, 5 octombrie 2011, 9:06)

    Audit [utilizator]

    ca ministru, mi-a placut si evolutia in emisiunea dlui Cristoiu.

    I-as recomanda sa se aplece mai mult asupra ceea ce inseamna infrastructura ce trebuie asigurata pentru Ford altfel ne vom trezi ca pleaca si ei.
  • +2 (2 voturi)    
    dar de ce in alte tari e posibil (Miercuri, 5 octombrie 2011, 9:20)

    fsdfsf [anonim]

    bechtel a construit din cate stiu eu si autostrazile in croatia (care implica niste mega viaducte, super tunele in munte, etc.). mai mult decat atat, autostrada e pe 3 benzi pe sens. cum acolo s-a putut si in romania nu?
    • +1 (1 vot)    
      Ai fost sa vezi? (Miercuri, 5 octombrie 2011, 10:31)

      GorillaKilla [utilizator] i-a raspuns lui fsdfsf

      Tunele, check! (vreo doua de 5,7 km, etc)
      Viaducte, check! (desi nu le-as numi chiar mega).
      Dar asta cu 3 benzi pe sens e valabila numai in urcarea de la Zadar la Velebit, adica vreo 15 km. In rest sunt 2 benzi/sens + banda de urgenta, exact ca autostrazile noastre.
      Oameni buni, nu mai zvoniti atata din auzite fara sa stiti precis, ca voi va faceti de kko.
      Oricum A1 croata ramane o realizare inginereasca de exceptie.
      • -1 (1 vot)    
        am fost (Miercuri, 5 octombrie 2011, 11:19)

        fsdfsf [anonim] i-a raspuns lui GorillaKilla

        m-am intors pe autostrada de la zadar spre budapest. autostrada este partial sapata in munte, are niste viaducte frumoase, pe care eu le-as numi fara rezerva mega, are tunele, are semnalizari, are benzinarii, are tot ce trebuie. este intr-adevar o realizare inginereasca de exceptie. inca ceva...croatia a fost in razboi. sa fim cinstiti, autostrada transilvania e peanuts pe langa a1 din croatia. mai mult decat atat, ungurii au terminat aproape toate autostrazile care sa faca legatura cu cele romanesti, in conditiile in care au inceput mult dupa noi. noi iar am ramas cu temele nefacute. nu stiu de ce cred ca in loc sa invatam noi de la firmele acestea mari cum sa muncim, invata ele de la noi cum sa munceasca :)
  • -1 (1 vot)    
    nu avem constructori prosti... (Miercuri, 5 octombrie 2011, 10:28)

    hot news [utilizator]

    avem constructori si politicieni perversi.
  • 0 (2 voturi)    
    Regii asfaltului... (Miercuri, 5 octombrie 2011, 11:06)

    Gigi Kent [utilizator]

    Doamna Ministru face pe prostul si surpriza ... ii reuseste perfect. Pai cum de unde a venit sintagma "regii asfaltului" cand toti Casunenii, Umbrarestii, Cocosii etc. sunt incredibil de bogati iar drumurile sunt pline de gropi iar autostrazile sunt sublime dar lipsesc cu desavarsire? Nu e foarte clar pentru toata lumea ca banii pentru strazi s-au dus in conturi, palate si Bugatti Veyron?
  • -1 (1 vot)    
    Ce vorbesti, madam?? (Miercuri, 5 octombrie 2011, 16:43)

    Nicolae [anonim]

    Nu cunoasteti regii asfaltului??? Dar cum se luau spagile in 1999 cind ati "inaugurat" cu mare pompa modernizarea autostrazii Buc-Pitesti??? Daca ne aducem aminte asfaltul turnat se dezlipea ca o clatita. Nu cumva dupa un an a trebuit re-re-reparata pentru ca totul era un dezastru, si s-au mai cheltuit inca 15 milioane de euro sa se reasfalteze vreo 23 km care erau praf... Acum nu mai stie de regii asfaltului??? Asa este, Casuneanu, Umbrarescu si Besciu sunt niste constructori onesti, care nu-si bat joc de lucrari si iau tone de bani pentru nimic. Pina la urma nu ei sunt de vina ci cei de la stat care le cer spagi imense si de ramas bani de lucrari... pauza. Din 2005 pina acum CNADNR a avut vreo 15 miliarde de EURO si putea sa faca cel putin 1000 km autostrada dar... banii se regasesc pe la presedinti, pe la ministri si in conturile regilor asfaltului care nu mai stiu ce masini si ce palate sa-si construiasca. Iar noi mergem tot pe drumurile de acum 30 ani... ca prostii!! Asa este, nu exista regii asfaltului, nu exista coruptie la transporturi!! Bravo! Ne meritam oamenii astia care ne prostesc zi de zi cu o mare nesimtire!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri