Traian Basescu despre deciziile de la Bruxelles: Nu este vorba de stergerea datoriilor Greciei, ci de restructurarea lor. Nu este o solutie morala, dar ce e moral in criza?

de Catalina Ciociltan     HotNews.ro
Joi, 27 octombrie 2011, 20:47 Revista Presei | Radio TV

Presedintele Traian Basescu a declarat joi seara la TVR, ca deciziile de miercuri noapte ale Consiliului European reprezinta depasirea unui moment critic, subliniind ca nu este vorba despre o stergere a datoriilor Greciei, ci despre o restructurare a acestora, care permite statului elen sa-si continue programele de realizare a echilibrelor macro-economice de care are nevoie.

Seful statului a vorbit si despre situatia economica a Romaniei, precizand ca Romania nu va intra in derapaj, dupa confirmarea ca fluxurile de capital ale bancilor din tara noastra vor fi mentinute.

Romania trebuie sa imprumute pana pe 31 decembrie 13,2 miliarde de euro pentru acoperirea deficitelor pe care le are in buget, Basescu mentionand ca o crestere a datoriilor "ne-ar putea duce la dezastru".

"Finantele trebuie sa ajunga pana la 31 decembrie sa imprumute 13,2 miliarde de euro pentru acoperirea deficitelor pe care le avem in buget - bani noi, bani proaspeti, datorii proaspete -, si pentru rostogolirea creditelor care devin scadente", a afirmat seful statului, la TVR.

Procesul de reducere a personalului bugetar va continua, mai spune seful statului, "in primul rand in administratie", precizand ca legislatia existenta face ca numarul de salariati la stat sa se reduca lunar cu cel putin 5.000 de bugetari.

Presedintele a criticat Senatul, afirmand ca acesta s-a compromis, in ansamblu sau, prin refuzul de a adopta legea privind mecansimul de promovare a magistratilor de la ICCJ. Presedintele sustine ca reactia Parlamentului la modernizare este pasiva, iar legile privind reforma sanatatii, asistenta sociala si numirile de judecatori la ICCJ trebuie sa fie adoptate prin asumarea raspunderii, pentru ca s-a dovedit ca nu pot fi trecute prin Parlament.

Legat de reforma sanatatii, Basescu spune ca nu a vazut proiectul de lege, dar este convins ca legislatia va fi adoptata anul acesta, iar in 2012 se va incepe implementarea ei.

Pe dreapta politica a ramas un spatiu pe care PDL nu il poate acoperi integral si e nevoie de o structura de centru-dreapta care sa dea incredere romanilor, sustine seful statului.

"Acum e foarte activ curentul monarhist, PNTCD il poate capitaliza, mai ales ca in prezent curentul monarhist nu e reprezentat decat de domnii Ion Iliescu, Petre Roman, Catalin Voicu - i-am vazut, erau in Parlament", a mai spus Traian Basescu.

Presedintele a precizat ca, personal, nu poate conta pe electoratul monarhist. "Eu n-am nicio sansa. Din pacate!", a spus in incheiere presedintele.

Principalele declaratii ale lui Traian Basescu
  • Deciziile de la Bruxelles -  depasirea unui moment critic, fara sa putem spune ca s-a depasit criza.  E vorba de o restructurare a datoriilor, care permite Greciei sa-si continue programele de realizare a echilibrelor macro-economice de care are atata nevoie.
  • S-a depasit un moment extrem de delicat.
  • Intrebat cui s-a datorat decizia de aseara: O sa fiu extrem de neutru. Este clar ca solutia pentru Grecia a fost gasita in primul rand datorita bancilor, care au acceptat o implicare a sistemului privat, mai mult decat se astepta.
  • Se pare ca in cursul noptii s-a ajuns la un 50%. Este adevarat ca Merkel a avut ca obiectiv 60%, dar e bine si 50%.
  • Datoriile scadente pe care le avea Grecia in perioada urmatoare au suferit doua operatiuni si anume: datoriile vor fi reesalonate pentru 20, 50 de ani si de data aceasta nu la dobanda care ii este perceputa Greciei ci la dobanda zonei euro. Nu inseamna ca Grecia nu trebuie sa mai dea bani inapoi ci inseamna o restructurare pentru Grecia, o amanare.
  • Este clar ca nu este o solutie morala. Decat sa produci un dezastru in zona euro, pentru ca asta ne-ar afecta si pe noi, am fi intr-o situatie extrem de dificila. 
  • Sigur ca bancile vor incerca sa-si recupereze parte din pierdere. De aceea una dintre masuri este recapitalizarea bancilor, care are la dispozitie un buget de 109 miliarde de euro.
  • Cu siguranta ca bancile vor apela la acest fond pentru a-si mentine capacitatea de imprumut.
  • Pe de alta parte nu exclud posibilitatea sa inceapa un razboi al dobanzilor.
  • Impactul asupra Romaniei: M-am temut de o reducere masiva a fluxurilor de capital pe piata romaneasca. BNR exercita o supraveghere a bancilor si nu sunt semnale ca s-a retras o suma masiva de bani. 
  • Noua ne-a fost teama de o eventuala evolutie negativa. 
  • Sunt de acord ca poate 100 de miliarde de euro nu sunt suficiente, poate 1000 de miliarde in FESF nu sunt suficiente, dar eu sunt convins ca daca se va constata la anul ca aceste sume nu sunt suficiente, liderii se vor aseza la masa si vor discuta.
  • Nu se mai poate merge inainte cu cresterea datoriei statelor, inclusiv Romania, o tara care are un nivel de indatorare redus in raport cu criteriile de la Maastricht.
  • Romania nu poate merge pe ideea "am doar 31,8% datorie publica, pot sa ma mai imprumut pana la 60%".
  • Am stabilit toti ca linie comuna, o abordare prudenta a bugetului, cu o crestere de 1,5 - 2%, sa incercam sa avem un deficit bugetar undeva la 1,9%, privind pe de o parte la reducerile de personal, ca sursa a optimizarii cheltuielilor de la bugetul de stat, pe de alta parte, privind la mentinerea nivelului de investitii.
  • Privind la mentinerea nivelului de investitii, va pot spune ca toate structurile in discutie au stabilit ca nu se va merge pe reducere de pensii si salarii anul viitor.
  • Daca vor fi reduceri, vor fi la cheltuieli in zonele care vor suporta acest lucru.
  • Deficitul va fi de 1,9 pe cash sau 2,4 pe ESA.
  • Este o falsa impresie ca imprumutand mai mult poti cheltui mai mult, pentru ca dobanda te ajunge din urma. Daca am tine-o inainte pentru ca avem voie sa facem deficit 3%, in 2015 am ajunge sa imprumutam cat valoarea unui buget de stat.
  • Anul acesta imprumuturile noastre pentru acoperirea deficitelor si pentru plata datoriilor pe care le aveam, de fapt nu am platit nicio datorie, pur si simplu am rostogolit datoriile. Am imprumutat valoarea creditului pe care trebuia sa il platim si am platit, dar ne-am mai inscris cu un set de dobanzi. 
  • Daca am tine-o inainte, pe criteriile de la Maastricht, sa spunem "domnule, am voie sa fac deficit 3%", in anul 2015 am ajunge sa imprumutam, cu tot cu creditele pe care le rostogolim, dar am ajunge sa imprumutam cam valoarea unui buget de stat. Deci nu-i joaca, daca nu privesti putin in perspectiva.
  • Deci, anul acesta, practic, Finantele trebuie sa ajunga pana la 31 decembrie sa imprumute 13,2 miliarde de euro pentru acoperirea deficitelor pe care le avem in buget - bani noi, bani proaspeti, datorii proaspete - si pentru rostogolirea creditelor care devin scadente.
  • Deci nu plata creditelor, ci doar rostogolirea lor - adica trebuia sa il platesc la 1 aprilie. Am imprumutat pe 30 martie un miliard de la banci, ca sa pot sa platesc pe 1 aprilie creditul care era scadent. Am rostogolit datoria.
  • Peste un numar de ani am putea ajunge unde e Grecia. Incepand cu 2009 datoria creste accelerat, pentru ca in 2008 s-au cheltuit ultimii bani din privatizari.
  • Cresterea datoriei ne poate duce unde e Grecia. Noi trebuie sa intelegem si de-asta presez. Noi trebuie sa ajungem cu excedent in bugetul de stat pentru ca numai asa ne putem plati datoriile.
  • Sunt un adept al privatizarilor, dar nu un adept al datului gratis. De aceea, optiunea mea a fost management privat, care intai sa-mi faca societatea privatizabila si sa o pot vinde la momentul potrivit.
  • Reducerile de personal vor continua in primul rand in administratie. Legislatia existenta face ca in fiecare luna numarul de salariati la stat sa se reduca cu aproximativ 5.000. Din ianuarie pana acum nu a existat luna cu reducere de personal mai mica de 5.000 de persoane fara concedieri.
  • Din cate stiu, nu au cum sa indexeze pensiile de la 1 ianuarie.
  • In momentul de fata, sunt cumulate 9 miliarde din hotarari judectaoresti. Pe de-o parte spunem ca trebuie sa le respectam, pe de alta parte cand ai un buget cu deficit si imprumuti bani, cand trebuie sa mai pui 9 miliarde, de unde mai pui?
  • Eu nu spun ca nu avem evaziune fiscala. Sigur ca faci 44% din colectare din PIB daca ai impozitul pe venit de 30%. Daca domnul presedinte al Consilului Fiscal vrea asta, facem cota unica la 24% sa vedeti cum ne cresc veniturile. 
  • Pe medie, fiscalitatea din Romania e una din cele mai scazute din UE. 
  • Daca vrem 40% din PIB, ne adunam si facem asta. 
  • Vad ca cel putin e o crestere in colectare fata de anul trecut, probabil vom avea un 33% din PIB si putem ajunge la 40%, daca marim contributiile din sanatate. O spun evident ironic.
  • Ii vad cu ochii umezi pe asa-zisii economisti cum au casunat pe CAS ca e prea mare. Putem insa compensa. Reducem CAS-ul si marim acolo unde taxele sunt foarte mici.
  • Cei care vor sa mareasca de cinci ori venitul minim al salariatului lor sa o faca, dar pentru bugetari vor ramane la fel ca acum, pentru ca nu ne putem juca cu bugetul de stat.
  • Eu nu sunt de acord sa facem experiente pe spinarea altora.
  • Trebuie sa iesm din demagogie toti. Stiu ca multora li se pare ca singurii care au responsabilitate sunt cei 15, 16 membri ai guvernului si presedintele. Responsabilitatea noastra este sa privim cu realism.
  • Ideea este sa mentinem mediul de afaceri.
  • Cea mai mare parte a evaziunii se face intre cetatean si vanzator. 
  • Romania este a doua tara ca nivel de investitii, asta a si fost politica guvernului. Are 8% din PIB alocat investitiilor.
  • Reforma in sistemul sanitar: Proiectul de lege l-am vazut. Sunt convins ca legislatia va fi adoptata anul acesta si in 2012 se va incepe implementarea ei.
  • Legea privind promovarea judecatorilor la ICCJ: Reactia Parlamentului la modernizare este pasiva. 
  • Am discutat cu premierul Boc sa le lasam prin Parlament, desi erau obligatii asumate de statul roman acum nu mai am ce sa fac decat sa concluzionez ca nu ne putem pune nadejde in dorinta Parlamentului de a moderniza, de a continua procesele de reforma. Si atunci reforma sanatatii, legislatia legata de justitie, de asistenta sociala trebuie promovata de Guvern prin asumarea raspunderii.
  • Senatul in ansamblul lui s-a compromis de la presedinte la senator. Sa refuzi sa adopti legea privind mecansimul de promovare a magistratilor de la ICCJ e descalificant.
  • Cand este vorba de renuntarea la un sistem arbitrar la Inalta Curte, iar Senatul nu vrea, este compromis, de la presedinte al Senatului la fiecare senator.
  • Nu sunt atat de sigur ca romanii vor alege pe demagogi si nu pe cei care isi asuma modernizarea Romaniei.
  • Legat de noi constructii politice: Pentru mine e foarte clar ca pe dreapta a ramas un spatiu pe care PDL-ul nu-l poate acoperi integral. Trebuie sa recunosc ca e actual curentul monarhist iar PNTCD-ul poate conta in acest sens.
  • Dupa ce suntem convinsi ca fluxurile de capital se vor mentine catre Romania, nu avem de ce sa ne temem ca tara va intra intr-un derapaj.


Citeste mai multe despre   






















4578 vizualizari

  • +1 (3 voturi)    
    poate (Joi, 27 octombrie 2011, 21:13)

    cosming [anonim]

    Intrebarea ar fi cine a dat credit Greciei ?!
    Tot bancile ?

    :)
    • +2 (2 voturi)    
      esplicatia unui cocalar manelist (Vineri, 28 octombrie 2011, 0:46)

      Ultimul mohican [anonim] i-a raspuns lui cosming

      Au dat asa:
      Grecii: vrem sa cumparam neste fregate.
      Francezi: Perfect
      Grecii: dar nu avem bani.
      Francezii: va dam cu imprumut numai cumparati

      Inlocuieste ce e mai sus cu: nemtii si submarinele, americanii si tancurile, baba si mitraliera.
      Ai prins ideea?
  • 0 (2 voturi)    
    grija (Joi, 27 octombrie 2011, 21:43)

    mimidelabtt [anonim]

    ma trec fiorii cand ma gandesc la intretinere

    macar stiu ca acest ajutor a ajuns la multi, in mod transparent

    nu ca alte ajutoare sociale date pe ochi frumosi si interese

    in rest :
    locuri de munca,locuri de munca si iar locuri de munca
  • +6 (10 voturi)    
    Basescu are dreptate dar moralitatea este la moda? (Joi, 27 octombrie 2011, 21:44)

    mircea [anonim]

    Basescu chiar are dreptate in cele mai multe idei. Pune accent pe moralitate, eficienta, grija ca cheltuielile sectorului public sa nu sufoce sectorul privat.

    Dar ma intreb ce intelege cetateanul obisnuit care e obisnuit ca cel mai usor e sa pacalesti sistemul, pe celalalt, pe oricine numai sa-ti fie tie bine. Daca sunt multi gigei de genul asta, noi cei carora le pasa de tara, de moralitate trebuie sa ne luptam cu o masa mare de ignoranti si hoti ceea ce este foarte greu.

    Mai ales cand sunt prostiti voluntar la tembeliziunile unor afaceristi imorali de genul lui Felix- colaboratorul Securitatii sau Vantu - Il capo de FNI.

    De ce tara asta e rupta in doua: o masa de romani cinstiti si care vor sa munceasca corect, si o masa de hoti si puturosi, nu pot sa inteleg.
  • +2 (4 voturi)    
    Ce spun marile banci.....bucurie prematura.... (Joi, 27 octombrie 2011, 21:48)

    costica [anonim]

    Măsuile luate pentru salvarea Greciei şi a zonei euro sunt insuficiente şi, nu peste mult timp, UE se va afla în aceeaşi situaţie critică în care se afla atunci când a aprobat acest plan, spun economiştii câtorva dintre cele mai mari bănci europene şi americane.
    Jurnaliştii "The Wall Street Journal" au vorbit cu economiştii şi strategii câtorva dintre cele mai mari bănci europene pentru a afla părerea acestora despre planul de salvare a Greciei şi a zonei euro. Toţi sunt dezamăgiţi şi spun că, nu peste mult timp, UE se va afla în aceeaşi situaţie critică în care se afla atunci când a luat aceste măsuri.
    Citigroup
    Entuziasmul faţă de acord a fost surprinzător, având în vedere lipsa de detalii.
    Deutsche Bank
    Înţelegerea reprezintă un pas în direcţia corectă, dar încă mai sunt obstacole.
    Société Générale
    Este prematur să vorbim despre limitarea crizei, având în vedere că dobânzile cerute de investitori pentru a cumpăra obligaţiuni guvernamentale elene scadente la zece ani încă sunt periculos de aproape de pragul de 6%.
    UBS se îndoieşte că moneda euro îşi va păstra tendinţa de apreciere.
    Barclays Capital
    Pachetul este mai degrabă un bandaj pe rană decât un tratament al adevăratelor simptome. Banca este, de asemenea, sceptică în ceea ce priveşte detaliile şi mai ales procesul dificil de finalizare a acestora. „Politica este o afacere care se schimbă de la săptămână la săptămână şi, în cel mai bun caz, ajungerea la un acord va dura ani întregi“, au declarat reprezentanţii băncii. De asemenea, aceştia sunt îngrijoraţi din cauza creşterii extrem de scăzute din zona euro şi cred că este mai avantajos să cumperi dolari şi yeni japonezi decât să parieze pe euro.
    Commerzbank
    Probleme majore rămân nerezolvate, iar acordul nu va marca un punct decisiv în criză. „Întrebarea crucială este aceea dacă investitorii vor vrea să participe la schemă“.
    http://www.adevarul.ro/financiar/business_extern/Ce_spun_marile_banci_despre_planul_UE-_superficial_si_inesuficient_0_580
  • 0 (12 voturi)    
    doamna, ati fost la coafor? (Joi, 27 octombrie 2011, 21:50)

    Mazeta [utilizator]

    Haha. Basescu a gasit in sfarsit cauza coruptiei si a evaziunii fiscale din Romania. Vorba lui Mitica Dragomir: „un brunet cu chelie".
    • +1 (1 vot)    
      iar aritmetica, mazeto? (Vineri, 28 octombrie 2011, 10:58)

      aritmos [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

      10 mil. romani care cumpara de 10 ron/zi fara bon fiscal fac o gaura de 8 mld. numai la TVA, plus cateva miliarde la impozit pe profit, plus contributii la CAS, CASS. Asta poti sa o calculezi sau l avoi la partid nu se invata aritmetica? Cand TU, TU ai cerut bon fiscal la coafor/frizer, la service-auto, la buticul din colt, la carciuma???? ai facut evaziune fiscala, esti complice la evaziunea fiscala si la munca la negru! mai bine taceai!
      • 0 (0 voturi)    
        Pai n-ai vazut ca l-a luat la bataie... (Sâmbătă, 29 octombrie 2011, 21:43)

        mcris [anonim] i-a raspuns lui aritmos

        pe Costel Busuioc cand a cerut bon?
        Legea e stramba, prestatorul trebuie sa fie obligat sa dea bon, nu clientul sa ceara!
  • +3 (7 voturi)    
    bancile, Grecia si euroii (Joi, 27 octombrie 2011, 21:59)

    donache [anonim]

    Lucrurile stau cam asa la dobanzi de 30% pe an bancile private ar castiga de pe urma Greciei 100mld euro (valori fictive).
    Bancile private, in marea lor marinimie fata de liderii UE, accepta o pierdere de 50% din... ia ghiciti din ce. Dintr-un posibil virtual probabil prognozat nesperat castig de 100mld. Deci nu din buzunar, nu din ce au acum. Buuun.... ca sa le multumeasca, UE zice ca le pune la dispozitie 109mld euro. Din banii cui? Din banii contribuabililor europeni.
    Si uite asa, bancile private, nici vorba sa piarda, ci vor castiga si o vor face tot pe spinarea omului de rand.
    Vivat sistemul bancar actual! Intr-un univers paralel va rog!
    • +1 (5 voturi)    
      Corect (Joi, 27 octombrie 2011, 22:11)

      kinn [anonim] i-a raspuns lui donache

      Bancile au pierderi de 100% pe Grecia (ca bancile au creditat-o), si acum noi tre' sa le multumim bancilor, chipurile, pentru ca au binevoit sa accepte o "implicare privata de 50%". Pai Implicarea lor era initial de 100%, bancile ar trebui sa zica merci ca vine statul si le-o reduce la 50%.
  • +1 (9 voturi)    
    Romania si lipsa de perspective de mai bine.... (Joi, 27 octombrie 2011, 22:09)

    lili [anonim]

    1) Evaziunea fiscala
    Atacul la analizele si afirmatiile Dlui Ionut Dumitru referitoare la EVAZIUNEA fiscala sunt inadmisibile din partea Sefului unui stat.
    EVAZIUNEA fiscala exista peste tot in lumea asta atat cat o lasa autoritaile sa existe, adica REDUCEREA evaziunii fiscale tine de o DECIZIE politica, de VOINTA politica, de angajamentul unei guvernari de a diminua acest fenomen.
    Exprimarea din aceasta seara a Presedintelui arata ca autoritatile NU au nici o intentie in aceasta directie si explicatia sta in faptul ca evaziunea dirijeaza banii spre partid, adica spre PDL, asa cum se intampla peste tot in lumea asta, spre cei aflati la guvernare.
    2) "Romania este a doua tara ca nivel de investitii, asta a si fost politica guvernului. Are 8% din PIB alocat investitiilor"
    Problema investitiilor publice in Romania a fost recunoscuta si de dl Boc, anume ca Guvernul a investit DEGEABA(afirmatia ii aprtine dlui Boc) referindu-se la parcuri in padure, telegondole si patinoare in zone cu atractivitate turistica limitata, la sali de sport in sate si comune unde mai sunt 2 mosi si 3 babe...
    Iar Dl Ionut Dumitru spunea in discutia on-line pe HN, despre investitiile Guvernului Boc acelasi lucru:
    "Eu sunt destul de sceptic in privinta stimularii economiei prin investitii publice in Romania. Ele au un multiplicator foarte mic si o eficienta scazuta in antrenarea economiei. Mai degraba as merge pe ideea ierarhizarii proiectelor de investitii publice si a finantarii lor in functie de impactul lor economic. In plus, as lasa mai mult spatiu pentru investitiile private care au un multiplicator dovedit mai mare. "
    Adica aceste investitii sunt bani aruncati cu un singur scop: satisfacerea clientelei politice PDListe care nu a stiut ce-i aia criza!
    Iar noua Dl Basescu ne vorbeste cum ceea ce se intampla in afara Romaniei ne afecteaza, dar NU spune NIMIC la fel de ferm despre DEZASTRUL guvernarii Boc.
    Cu asemenea stiinta de a conduce NU ma astept la nimic bun, dimpotriva...
    • +1 (7 voturi)    
      Evaziune - pt Lil (Vineri, 28 octombrie 2011, 1:11)

      Adrian US [anonim] i-a raspuns lui lili

      Sa iti raspund la cele dou probleme me pe care le-ai ridicat:

      1) In primul rand PSD-ul a fost am 16 ani la guvenranre din cei 21 sau 22 de asa zisa democratie. In timpul asta si-au pus asa: judecatori proprii (inclusiv la curtea constitutionala unde sunt numiti pe viata), nu mai vorbim de ministrii si functionari publici peste tot in aparatul de stat, inclusiv liderii sindicali jucau pe aceiasi mana cu ei pentru ca erau din aceiasi oala. Ai punctat corect ca combaterea evaziunii tine de voinnta politica numai ca problema pe care o vad eu in ultimii ani (in special PST + PNL in frunte cu maimutolii lot Antenescu si Poanta) este ca nu se vrea. Partidele de opozitie in ultimii ani din "jos Basescu nu au iesit. Au fost in fel de Gica contra politicii romanesti. In greii ani de criza cand puteau pune umarul la treaba nu au facut absolut nimica si nici nu intentioneaza sa faca. Pe de alta parte PDL-ul lupta extraordinar pentur anumite proiecte de viitor in care UDMR pune bete in roate (vezi problemele ANI, etc). Deci puti spune ca Romania a fost condusa in mod de avarie in toti acesti ani si totus este pe directia buna.

      2) In legatura cu investitiile respective te rog sa vezi ca marea majoritate a banilor au venit de la UE nu din bugetul public. In legatura cu proasta investire in unele proiecte gen sali de sport, etc, am impresie ca e o dezinformare facuta de Felix & Co. Foarte putine din acestea au foat facute acolo unde nu trebuia din cate am vazut.

      PS: Nu spun ca PDL este un partid curat ca lacrima dar in comparatie cu monstrii comunisti care compun celelalte partide e mult mai ok. Din minte din anii studnetiei cand PD-ul racola tineri talentati in timp ce partidele de dinozauri comunisti nici nu voiau sa uda de re-innoire sau reforma. Acum se vad rezultatele.
      • -3 (5 voturi)    
        le vedeti portocaliu intens.... (Vineri, 28 octombrie 2011, 9:14)

        lili [anonim] i-a raspuns lui Adrian US

        1) Situatia "dramatica" a absorbtiei fondurilor europene
        "Rata corecta de absorbtie a fondurilor europene pentru Romania este de 3,5%, iar situatia este dramatica, a declarat joi, intr-o conferinta organizata la Bucuresti de Banca Mondiala, reprezentantul Comisiei Europene, Benoit Nadler, din cadrul echipei pentru Romania a DG Regio.
        "Situatia este dramatica si Romania este de departe ultima pe lista absorbtiei fondurilor europene", a avertizat Nadler, care a adaugat ca exista consecinte tehnice - riscul de a pierde bani, dar si un impact economic - "daca nu se iau banii, proiectele nu sunt implementate, nu sunt motoare ale economiei si scade atractivitatea Romaniei".
        http://www.hotnews.ro/stiri-esential-10542948-benoit-nadler-romania-este-departe-ultima-lista-absorbtiei-fondurilor-europene-rata-3-5.htm

        2) http://www.contributors.ro/economie/iluzia-proiectelor-cu-statul/

        Cititi cele 2 articole de pr HotNews si pe urma mai vorbim despre investitii publice din Romania.......
    • +2 (2 voturi)    
      basme! basme! dar rosii! (Vineri, 28 octombrie 2011, 11:04)

      precaut [anonim] i-a raspuns lui lili

      orice caramida care se pune undeva da de lucru cuiva din constructii (spre ca nu negi si asta). Bani de la UE obtinem pe MEDIU (deci parcuri etc) si nu pot fi folositi altcuiva (desi pe vremea rosie delapidarea/deturnarea de fonduri era regula -vezi Rizea). Cand termini o scoala inceputa sub Tariceanu (presupun ca intr-o comuna rosie sau galbena) dai de lucru clientelie politice? cand se lucreaza ceva la Iasi, Deva, Constanta a cui clientela politica este (sau Mazare/Nichita au firme de constrcutii PDL)??? Daca pleaca banii de la BancPost e vina lui Boc?? Concluzie: basme rosii marca lili.
      • -2 (2 voturi)    
        indicatori de evaluare a eficientei investitiilor (Vineri, 28 octombrie 2011, 12:26)

        lili [anonim] i-a raspuns lui precaut

        Orice investitie este analizata de un investitor serios cu ajutorul unor INDDICATORI de EFICIENTA ai investitiei.
        Asa face orice companie serioasa cand e vorba de a face o investitie.
        Cand vine vorba despre investitiile publice, NU se face nici o analiza a acestor indicatori, statul nu face nici o analiza a cati bani au fost investiti, cand s-a recuperat investitia si cat de rentabila este ?!
        Dimpotriva, investitiile publice in Romania sunt gauri negre din care clientela politica isi face plinul de 20 de ani!!!
        Asa ca lasati aprecierile cu culoarea rosie, meteahna asta este a tuturor partidelor din Romania, de 20 de ani!!!
        Din pacate PDL nu face exceptie.
        Iar vorbele goale ale Dlui Basescu sau ale Dlui Boc semana la indigo cu vorbele goale ale lui Iliescu sau Nastase.
        Aceleasi vorbe goale .......
        Cat despre analiza investitiilor, va recomand sa mai cititi inainte de a scrie astfel de comentarii....
  • 0 (6 voturi)    
    ...care economisti , domle ...? (Joi, 27 octombrie 2011, 22:09)

    bm [anonim]

    ......Romania este condusa de asa - zisii ingineri de carton politruci facuti de nea Ceasca pe banda rulanta...!
    • +2 (2 voturi)    
      mai mai (Vineri, 28 octombrie 2011, 9:10)

      iasi [anonim] i-a raspuns lui bm

      daca tu spui ca inginerii lui nea Ceasca ca sunt pe banda rulanta , atunci ce vei spune de inginerii din ziua de azi
      ca indiciu: atunci 100 de locuri cu examen, acum 1000 de locuri pe baza de dosar (ex. facult de constructii)
      atunci nu treceai anul fara toate examanele luate, acum treci anul cu examen restanta.

      sa auzim numai de bine!
      • 0 (0 voturi)    
        ...care ingineri ..care economisti...? (Vineri, 28 octombrie 2011, 11:54)

        bm [anonim] i-a raspuns lui iasi

        ...vorbesti de aia care au plecat in strainatate ...sau de cei intrati in politica ...?...nu vezi ca are loc o a doua exterminare a intelectualitatii...?... fonfaitii si gusatii sunt stapanii aste-i natii...!
  • -5 (7 voturi)    
    una dupa alta, fara oprire (Joi, 27 octombrie 2011, 22:17)

    piktor [anonim]

    rau ai mai ajuns, dle Presedinte :(
    pacat, ca incepusesi bine...
    ai putea sa te iei de mana cu mihai regele tradator; aceleasi gesturi, aceeasi simbolistica
  • 0 (12 voturi)    
    Dle presedinte (Joi, 27 octombrie 2011, 22:21)

    aura [anonim]

    Credem tot ce spuneti, da' tot.

    "Rata corecta de absorbtie a fondurilor europene pentru Romania este de 3,5%, iar situatia este dramatica, a declarat joi, intr-o conferinta organizata la Bucuresti de Banca Mondiala, reprezentantul Comisiei Europene, Benoit Nadler, din cadrul echipei pentru Romania a DG Regio.

    "Situatia este dramatica si Romania este de departe ultima pe lista absorbtiei fondurilor europene", a avertizat Nadler, care a adaugat ca exista consecinte tehnice - riscul de a pierde bani, dar si un impact economic - "daca nu se iau banii, proiectele nu sunt implementate, nu sunt motoare ale economiei si scade atractivitatea Romaniei.

    Presedintele Traian Basescu declarase luni ca nivelul oficial al absorbtiei fondurilor UE in Romania este de 14,8% din bugetul alocat, potrivit Mediafax."(Hotnews).
    • +2 (8 voturi)    
      Diferenta (Vineri, 28 octombrie 2011, 1:44)

      Luk [utilizator] i-a raspuns lui aura

      sunt avansurile platite beneficiarilor

      Pe care MDRT le numara, iar UE nu vrea sa le considere.

      Daca vrei, pot sa-ti tin nite lectii despre fondurile europene nerambursabile... contra cost, evident!
      • -2 (4 voturi)    
        Evident (Vineri, 28 octombrie 2011, 9:33)

        aura [anonim] i-a raspuns lui Luk

        Stiam ca la PDL e totul contra cost :)
        Multumesc pentru oferta, dar nu e nevoie. Primim aproape zilnic lectii despre accesarea fondurilor europene de la nomenclatura PDL(vezi Botis, Placinta s.a.) - modele de mare succes in timp record.
        Prima lectie este ca trebuie sa fii in/pe linga partidele de la guvernare.
        • +2 (2 voturi)    
          Consultanta e pe bani (Vineri, 28 octombrie 2011, 12:57)

          Luk [utilizator] i-a raspuns lui aura

          si nu dau consultanta politica: nu ma pricep :))

          Prima lectie este sa nu te bagi unde nu te pricepi!
          • 0 (0 voturi)    
            Presupun (Vineri, 28 octombrie 2011, 21:35)

            aura [anonim] i-a raspuns lui Luk

            Ca si reprezentantul Comisiei Europene, Benoit Nadler, se baga unde nu se pricepe. La fel si FMI, Barosso care ne tot atrag atentia, iar cifra pe care o prezinta in cazul fondurilor europene nu trece de 4%... Tot mapamondul se baga unde nu se pricepe, doar guvernantii nostri spun adevarul si sint supracalificati.
            Pina una alta eu prefer sa dau crezare statisticilor internationale si nu celor prezentate de politicienii romani.

            Opiniile mele nu au consecinte, pe cind incompetenta si coruptia decidentilor , da.
            • +1 (1 vot)    
              CE este un partener interesat, nu obiectiv! (Vineri, 28 octombrie 2011, 23:31)

              Luk [utilizator] i-a raspuns lui aura

              CE doreste sa ne opreasca liniile de finantare si sa ne acuze ca nu absorbim fondurile :))

              Cica Romania e cea mai corupta tara din Europa =))

              Eu zic sa mai iesiti din tara, sa mai cititi ziarele straine, sa mai lasati televizoarele...

              Invatati o limba straina, calatoriti mai mult: in felul asta sunteti mai greu de mintit!
              • +1 (1 vot)    
                Lumea asta rea (Sâmbătă, 29 octombrie 2011, 14:13)

                aura [anonim] i-a raspuns lui Luk

                Are ceva cu noi, dle! Oare cum a reusit Polonia sa absoarba toate fondurile europene, desi mereu a avut ceva de criticat la adresa UE? Sigur ca ne vor taia fondurile comunitare, la ce bun sa risipesti bani, timp si efort cu o tara care intreaba doar: "muieti-s posmagii?"

                Credeam ca discut cu cineva rezonabil. La o asemenea abordare conspirationista chiar nu mai are rost sa comentez.

                Aveti grija, ati inceput sa dati lectii fara plata, fiti mai consecvent. :)
  • +6 (6 voturi)    
    Domnule presedinte!!! (Joi, 27 octombrie 2011, 22:26)

    insistentul...medical [anonim]

    Ati vorbit pe durata emisiunii de reforma in sanatate. Va rog sa nu uitati ca, tocmai vi se pregateste O CAPCANA. La articolul 52 din PROIECTUL DE STATUT al asistentilor medicali si moaselor, strecurat printre alte proiecte in domeniul reformei sanatatii, tovarasul Mircea Nicusor TIMOFTE, actualul presedinte al asistentilor medicali si prietenul lui PETCU, gaseste de cuviinta sa stipuleze in statut ca raman in conducerea organizatiei si membrii actualului birou executiv, chiar daca acestia nu vor mai fi alesi in organizatiile din teritoriu. Astfel, in viitorul Consiliu National, care va rezulta in urma unui vot la nivel national, Timofte i-a introdus și pe apropiatii sai, (actualul birou executiv) ca viitori membrii de facto, ca, in situatia in care acestia nu vor mai fi alesi, sa ramana in conducerea UAMMAGMR. Va rugam frumos nu permiteti legiferarea furtului pe care-l pune la cale Timofte, cel care ne ameninta ca vom avea de suferit daca nu-l vom sustine si la alegerile din 2012!
  • +1 (5 voturi)    
    in RO nu discutam de moral/imoral (Joi, 27 octombrie 2011, 23:15)

    altu [anonim]

    privitor la banci ci discutam de dobanzi ILEGALE percepute clientilor de cea mai mare banca din RO!. sunt decizii irevocabile si autoritatile tolereaza bcr in conitnuare....
    stergerea a 50% datoriilor e certa, restructurata e cealalta jumatate.

    pe de alta parte ne "chinuim" rau de tot cu fondurile europene.... 4% grad de absorbtie e greu de calificat iar cineva ar trebui sa plateasca/asume responsabilitatea.
    aici ar fi trebuit implicate bancile inca de la inceput in aprobarea proiectelor si implementarea/co-finatarea lor (au toata infrastructura necesara: analiza, evaluare risc, implementare). pana acum s-au creat niste structuri paralele (autoritatile de management) pentru aprobarea proiectelor nerambursabile care nu vor ajunge NICIODATA la performanta bancilor comerciale!!!
  • 0 (0 voturi)    
    am inteles (Vineri, 28 octombrie 2011, 8:43)

    Fabian [anonim]

    Deci, in criza nu se mai poarta moralitatea. E si asta o optiune.
    • 0 (0 voturi)    
      E mai "moral" razboiul ? (Vineri, 28 octombrie 2011, 10:43)

      ash [anonim] i-a raspuns lui Fabian

      criza e o-ncercare de-a rezolva o situatie dificila astfel incat sa fie bine PENTRU TOTI - si sa nu piara niciunul

      razboiul rezolva situatia dificila numai PENTRU UNU SINGUR care-i mai tare dintre toti


      la fel ca si criza, si "situatia" care-a generat-o a fost o-ncercare a face bine pentru toti - greci, romani si nemti deopotriva - ca n-am auzit pe niciunu sa se planga ca era rau cand lua 14 pensii nemuncite pe an sau credit cu buletinu
  • -1 (1 vot)    
    Nu l-a intrebat ... (Vineri, 28 octombrie 2011, 11:38)

    Gigi Kent [utilizator]

    ... nimeni ce crede? Exista sau nu extraterestri? Ca in rest vad ca au fost "abordate" toate subiectele :)

    Poate totusi reduce cota unica la 10%, TVA-ul inapoi la 19% si CAS-ul care ar ajuta mai mult mediul de afaceri si clasa medie decat sa faca tanti Nuti telegondole si stadioane in panta de 4 Mld Euro. Noroc ca suntem a doua tara la nivel de investitii si ultima din UE cam la orice alt capitol.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version