VIDEO Directorul INS, foarte incoerent intr-o interventie la RTV

de V.M.     HotNews.ro
Vineri, 28 octombrie 2011, 8:15 Revista Presei | Radio TV

Presedintele Institutului National de Statistica (INS), Vergiliu Voineagu, a intervenit telefonic, joi seara, in cadrul unei emisiuni la postul RTV, pentru a oferi precizari cu privire la obligativitatea declararii CNP-ului catre recenzori, cu ocazia Recensamantului populatiei. Insa, in cadrul interventiei sale, seful INS are o exprimare greoaie si incoerenta, spre amuzamentul prezentatorului Catalin Striblea si al invitatilor sai.



Pe tot parcursul discutiei, cei prezenti in platou incearca sa-si stapaneasca rasul si continua sa-i puna intrebari cu privire la informatiile colectate in formularele de recensamant. Raspunsurile directorului INS sunt insa neclare si contradictorii.


Citeste mai multe despre   






















9538 vizualizari

  • +8 (22 voturi)    
    relicva comunista beata... (Vineri, 28 octombrie 2011, 8:36)

    costica [anonim]

    demiteti-l naiba IMEDIAT !
    Va face de ras, RUSINE!!
    Cum naiba sa modernizam Romania cu asemenea relicve comuniste !!!
    NO WAY !!!!
    • +1 (19 voturi)    
      Absolut clar (Vineri, 28 octombrie 2011, 9:28)

      Bes [anonim] i-a raspuns lui costica

      Este foarte clar ce spune omul. Nici nu stiu daca e beat. E posibil sa fie doar batran si foarte obosit. De ce sa-l demita? Din nou jenant pentru prezentatori. Lupul isi schimba parul, dar naravul ba.
    • +1 (5 voturi)    
      Era omul in discoteca (Vineri, 28 octombrie 2011, 10:17)

      Disco MAN [anonim] i-a raspuns lui costica

      Era omul in discoteca ce aveti cu el.
    • +2 (6 voturi)    
      Problema CNP -ului (Vineri, 28 octombrie 2011, 12:24)

      stancostea [anonim] i-a raspuns lui costica

      Numarul parlamametarilor este stabilit in functie de numarul populatiei.Populatia Romaniei oficial dar nu si real,acum , peste 21 de milioane .In urma prelucrarii rezultatetlor recensamantului, va rezulta o populatie egala sau mai mica de 18 milioane din care 1,2 sau 3 milioane de romani aflati in strainatate.
      Acum, in fiecare judet se aleg ptr. parlament :
      1 deputat la 140.000 de cetateni
      1 senator la 70.000 de cetateni
      Daca rezultatul recensamantului isi produce efectul inainte de alegerile parlamentare, atunci numarul de parlamentari va scadea -adevarata problema a CNP-ului si de ce este el sabotat,boicotat din orice pozitie ,pe fata (psd,pnl) dar si pe ascuns (pdl,etc)
    • 0 (0 voturi)    
      haios (Sâmbătă, 29 octombrie 2011, 21:33)

      Vlad [anonim] i-a raspuns lui costica

      Mie mi s-a parut foarte coerent. Pentru cat de beat parea.

      Raspunsurile pareau la obiect, si daca omul raspunde atat de bine cand e beat, probabil cand e treaz este un geniu.

      Dar trecand peste asta, nu m-am mai distrat de mult ca la recensamantul asta. Merita toti banii. Eu zic sa facem cate unul in fiecare toamna :)
  • +16 (18 voturi)    
    Imi place omul. (Vineri, 28 octombrie 2011, 8:41)

    Cavalerul Bizantin [anonim]

    Daca faceti abstractie de starea bahica evidenta, ceea ce spune e perfect logic si argumentat. Beat, vorbeste mai clar decat altii treji.
    • +6 (10 voturi)    
      cand Dragoteasca ii spune ca a semnat ca nu da (Vineri, 28 octombrie 2011, 9:12)

      marius [anonim] i-a raspuns lui Cavalerul Bizantin

      CNP-ul.... si el zice ca a procedat foarte bine si ca nu va fi amendata... dupa ce inainte a spus ca CNP-ul este obligatoriu sa fie declarat....ti se pare perfect logic si argumentat???
      • +3 (3 voturi)    
        @Cavalerul Bizantin (Vineri, 28 octombrie 2011, 9:36)

        JustMe [anonim] i-a raspuns lui marius

        HA HA! Cine i-a fost student la ASE stie ce mare dreptate ai.
  • +9 (19 voturi)    
    mda (Vineri, 28 octombrie 2011, 9:10)

    Ava [anonim]

    Nu vad ce e de ris. Evident "prezentatorii" habar n'au cum se desfasoara o cercetare statistica, dar imi place ca se amuza. E tipic romanesc.
    • +5 (11 voturi)    
      si, tot tipic romanesc (Vineri, 28 octombrie 2011, 9:38)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui Ava

      este evident ca nici tu nu ai habar cum se desfasoara o cercetare STATISTICA. Altfel ai intelege ca CNP-ul nu tine de statistica. Pentru corectitudinea procesarii se putea aloca un numar unic pe formular (o serie) si gata, nu se mai puteau introduce duplicate.

      Problema aici nu este CNP-ul (parerea mea, eu l-am dat), ci faptul ca toata aceasta gasca de idioti nu e in stare sa dea o situatie clara a obligativitatii anumitor informatii, insotind-o pe fiecare de articolul de lege aferent. De exemplu, eu nu am vazut pe formular pozitia din registru unde este inscris INS pt. prelucrarea datelor personale cf. legii aleia (677 parca).

      O si mai mare problema este ca alta gasca de idioti, care le sunt sefi (da, guvernul) nu este in stare sa transeze problema (pt. ca a fost angajat politic betivul securist?).

      Cred ca in orice tara unde un lacheu avea conduita asta, disparea. Exceptie notabila face Italia, unde betivul curvar nu e lacheu, ci e sef suprem.
      • 0 (6 voturi)    
        ce treaba are seria unica (Vineri, 28 octombrie 2011, 9:53)

        bbk [anonim] i-a raspuns lui Alex

        cu unicitatea persoanei?

        tu nu ai inteles, pe ei ii intereseaza (cel putin asa declara) ca sa nu inregistreze o persoana de 2 ori. si atunci folosesc CNP-ul

        insa, nu cred ca era cazul, ca putea pur si simplu sa ia numele, data nasterii, si chiar si localitatea de nastere, si era suficient de unic.

        nu cred ca sunt 2 romani in tara care sa se fi nascut in aceeasi zi, in acelasi oras, si sa aibe acelasi nume si acelasi prenume.

        si daca ar fi, sa zicem, citi sunt? 2, 3, 4 perechi in toata tara? nu afecta recensamantul.
        • +1 (5 voturi)    
          Da, sa nu complicam lucrurile ... (Vineri, 28 octombrie 2011, 13:07)

          cristi [anonim] i-a raspuns lui bbk

          Daca exista CNP-ul, de ce sa NU complicam lucrurile si sa inventam ALT sistem de "identificare unica"?

          Nu intelegi? Asta e rolul CNP-ului!!!!

          Am eu o alta idee, sa reincepem recensamantul si sa luam amprentele biometrice (ochi + maini). Atunci SIGUR nu ar fi duplicate si nimeni nu ar trebui sa-si dea CNP-ul. E adevarat ca s-ar cheltui cu 1 miliard de euro peste bugetul si-asa gigantic de 50 de milioane, dar MERGE!
        • +1 (5 voturi)    
          nu asa functioneaza (Vineri, 28 octombrie 2011, 14:18)

          Geo [anonim] i-a raspuns lui bbk

          Procesatorii se tem ca de draq de name matching. Acolo se fac greseli tot timpul. CNP-ul are checksum (sau ceva asemanator, ultima cifra e redundanta) si e mult mai greu sa il gresesti fara sa detectezi greseala in calculator.

          CNP-ul este conceput pentru astfel de situatii. E normal sa fie cerut.
          • -1 (1 vot)    
            Aiurea! (Sâmbătă, 29 octombrie 2011, 9:03)

            Ionescu [anonim] i-a raspuns lui Geo

            Numele, data nasterii, sexul si adresa. Mai mult decat suficient. Eventual la gmeni care locuiesc la aceeasi adresa s-ar fi putut solicita CNP. Cazuri exceptional de rare, nu cazul general.
      • +2 (8 voturi)    
        ha ha ha (Vineri, 28 octombrie 2011, 10:05)

        Ava [anonim] i-a raspuns lui Alex

        M'am distrat la comentariul tau. Da, e evident, nu stiu cum se desfasoara o cercetare statistica atunci cind lucrez in domeniu. Next question...
        Evident ca pot numara formularele (te iei de mina cu prezentatorul), dar se poate sa numere pe X si la parinti, unde are adresa din buletin si ai lui sint tare zelosi, si la casa lui, unde locuieste de fapt.
        Am citit si ieri desteptaciunea cu INS si prelucrarea datelor personale - INS ESTE operator de date cu caracter personal by default, e in documentele de infiintare, in cadrul legal, in toate procedurile... e "taticul" legii, pe limba ta.
        Ce e intr'adevar vaga e notiunea de "rea vointa".
  • +2 (2 voturi)    
    Asa da (Vineri, 28 octombrie 2011, 9:25)

    evoque [utilizator]

    asa este pusa in valoare, pentru a nu stiu cata oara capacitatea de gestionare a lucrurilor de catre actuala administratie.
    Bravos, bravos.
    • +3 (3 voturi)    
      Unde ai trait in ultimii 20 de ani? (Vineri, 28 octombrie 2011, 13:23)

      cristi [anonim] i-a raspuns lui evoque

      Arata-ne nistre exemple pozitive ale altor "administratii" ...

      Peste tot (de la minister la primarie) s-au perindat numai anonimi mizerabili, afoni, securisti sau pur si simplu dezinteresati (interesati doar de pozitie si bani) - indiferent de culoarea politica.

      Isi rezolva problemele personale in timpul serviciului (principala problema fiind acumularea de avere) si ii doare in c*r de restul lumii.

      Trist este ca daca ar fi sa dai afara toti incompetentii din Romania, ti-ai da seama ca nu ai avea pe cine sa pui acolo. Ar bate vantul peste tot. Ia exemplu invatamantul unde oricum este deficit de profesori - daca ai da afara pe aia titularizati cu 5 (ba mai rau, pensionarii de 80 de ani rechemati) pe cine ai pune?


      De ce? Oamenii care stiu cat de cat ceva in viata fac doua lucruri: a) emigreaza sau b) isi vad de treaba lor si isi urmaresc pasiunile netulburati de politica.

      Asa e peste tot, politica e o cocina de porci, plina cu porci.
  • +2 (2 voturi)    
    recensamantul lui peshte prajit (Vineri, 28 octombrie 2011, 9:33)

    acasa1284285656193 [utilizator]

    Treaba tipic romaneasca! Reusim sa distrugem din fasa orice lucru important.Cu impostori si semidocti nu se poate face asa zisa modernizare a statului roman!! Sa traiti bine cu
    toti astia pe cap!!
    • +2 (6 voturi)    
      CONSECINTA DIRECTA A COMUNISMULUI (Vineri, 28 octombrie 2011, 11:37)

      pointless man [utilizator] i-a raspuns lui acasa1284285656193

      E plina administratia de incompetenti alesi exclusiv pe criteriul supuseniei (sau santajabilitatii) ceea ce ne arata ca in 22 de ani NU S-A FACUT NICI O REFORMA. Schimbarea de generatii nu are nici un efect - lenea si prostia stapinesc tot prin principiile de recrutare aratate mai sus.

      Cit despre individul-director INS pentru mine comportarea lui inca de la inceputul recensamintului este echivalenta cu cea a generalului care s-a ascuns in portbagaj la prima mineriada din 1999. SABOTAJ pe fata, fiindca onor militia noastra NU are interes ca situatia sa se clarifice. Altfel cum i-ar mai manipula ea pe Gorbunov, Tolea si alti semi-gangsteri, mai albi sau mai colorati ?

      Asta a fost comunismul: BANDITII LA CONDUCEREA STATULUI.
  • +7 (15 voturi)    
    Bai oameni buni! (Vineri, 28 octombrie 2011, 9:50)

    cristi767 [utilizator]

    Emisiunea asta e la ora 9 sau 10 seara. Unde e problema ca omul e beat? In afara de faptul ca nu vorbeste foarte clar, se exprima destul de logic si doar un rautacios ar putea face comentarii ca si unii de pe aici.

    Hai sa nu fim mai catolici decat papa! Chiar si beat, omul a oferit niste explicatii pertinente. (asta daca aveti rabdare sa va uitati si dincolo de minutul 1)
    • +5 (9 voturi)    
      . (Vineri, 28 octombrie 2011, 10:58)

      break a leg [utilizator] i-a raspuns lui cristi767

      intamplator chiar am vazut emisiunea si omul parea a fi pulbere. e treaba lui daca se imbata in timpul liber, dar atunci nu trebuia sa intervina in direct, mai ales ca spunea ca a primit un SMS si apoi el a sunat in redactie.

      problema CNP-ului are un mare potential de zazanie si, din pacate, nici multi oameni treji nu au reusit sa o lamureasca. nu era cazul sa ma adauge si el o mare pata de rahat pe toata povestea. zau, a fost jenant...
    • 0 (8 voturi)    
      Dragul meu (Vineri, 28 octombrie 2011, 12:58)

      cosminrs [utilizator] i-a raspuns lui cristi767

      Daca esti intr'o functie de demnitate publica, ma intereseaza ce faci in timpul liber. Daca vrei sa nu ma intereseze... nu ocupa asemenea functii. Asta e tot.
      • +1 (3 voturi)    
        N-ai vrea (Vineri, 28 octombrie 2011, 18:09)

        cristi767 [utilizator] i-a raspuns lui cosminrs

        N-ai vrea sa-ti stearga si pantofii?
  • -1 (1 vot)    
    numbers (Vineri, 28 octombrie 2011, 9:52)

    Danny [anonim]

    Concluzia...sunteti niste numere, nu? amirite? Altfel nu vad de ce se agita toata lumea in halul asta...
    • 0 (0 voturi)    
      se agita... (Vineri, 28 octombrie 2011, 11:05)

      numarul de aur [anonim] i-a raspuns lui Danny

      aia care se cred numere prime :)

      oricum trebuie demis si sefu ala.
    • 0 (0 voturi)    
      si tu traiesti cu impresia ca esti altceva?! (Vineri, 28 octombrie 2011, 11:40)

      me [anonim] i-a raspuns lui Danny

      normal ca suntem niste numere... nu suntem decat o statistica: populatia tarii x, contribuabilii la buget, cheltuieli pe cap de locuitor etc... unde vezi tu aici ceva personalizat?!
      daca e sa ne gandim ca mai sunt cateva miliarde de stele numai in galaxia noastra, ajungi la concluzia ca nici macar un numar nu esti...
      eu inteleg ca oamenilor le place sa se considere mult mai importanti decat sunt... dar totusi sa incercam sa fim realisti.
  • +1 (3 voturi)    
    Este... (Vineri, 28 octombrie 2011, 10:30)

    Borcanel [anonim]

    ...foarte clar ce-a spus omul. Dragoteasca l-a intrebat ce va pati daca nu a dat cnp-ul cand purtatorul de cuvant de la INS a spus ca nu e obligatoriu, iar omul a spus clar ca nu vor fi amendati cei care au procedat conform decalaratiilor purtatorului, adica cei de buna credinta. Toti cei care nu-l vor decalara dupa anuntatrea ca este obligatorie declararea CNP-ului sunt considerati de rea credinta si vor fi amendati, ce este asa de greu?
    Si nu mi se pare ca este beat...
  • +2 (6 voturi)    
    Persoane publice (Vineri, 28 octombrie 2011, 10:32)

    ciprian [anonim]

    INS-ul nu este o institutie anonima. INS-ul ofera prognoze, pune la dispozitia guvernului si autoritatii locale dte pe baza carora acestia iau decizii. E una dintre cele mai importante institutii din stat. Faptul ca seful ei apare la televizor intr-o stare de excitatie bahica este foarte grav. Nu este interzis sa bei sau sa faci sex la ora aia, dar daca accepti sa intri in direct la televizor intr-o asemenea stare, nu mai ai ce cauta in functia respectiva. Seful INS si-a asumat in ultimul timp functia de principal comunicator al institutiei, intr-un moment in care aceasta realizeaza cea mai mare campanie de colectat date din ultimii 10 ani.
    Nu poate sa procedeze asa, discrediteaza atat institutia cat si actiunile ei. In alta ordine de idei, recensamantul este un fiasco. Nu a fost insotit de o campanie de informare adecvata, care sa inceapa cu luni de zile inainte, asa cum s-a procedat prin alte tari si asa cum s-a procedat si la noi in cazul Recensamantului din 2002. Iar, de managementul dezastruos al imaginii pe care-l practica sefii de la INS in aceste zile, nici nu mai are rost sa vorbim...
  • +5 (11 voturi)    
    ... (Vineri, 28 octombrie 2011, 10:55)

    OzzyO [utilizator]

    Singurii care se fac de ras in filmuletul asta sunt cei din studio. Da' ce pretentii poti sa ai de la Realitatea?
  • 0 (2 voturi)    
    CNP (Vineri, 28 octombrie 2011, 11:41)

    Adrian [anonim]

    O solutie simpla: Se fac 2 formulare distincte, pe unu se inregistreaza cnp-ul, iar pe celalalt raspunsurile la intrebari. Formularele se "depoziteaza" separat de catre recenzor si institutie. Formularele cu CNP-uri nu vor putea fi asociate de raspunsurile la intrebari
    • +1 (1 vot)    
      zau asa (Vineri, 28 octombrie 2011, 12:23)

      duru [anonim] i-a raspuns lui Adrian

      Daca faceau asa cum zici tu, atunci sigur erau folosite pentru alegeri
      Daca gaseai CNP-uri duplicat, care date le scoteai din statistica, daca nu ai legatura CNP - date declarate ?
  • +7 (7 voturi)    
    :| TRAGIC (Vineri, 28 octombrie 2011, 12:45)

    rakkone [utilizator]

    Radem, glumim, tema e ilara si neinsemnata.
    DAR: Daca asta e maximul capacitatii organizatorice a statului roman, daca asta e tot ce poate statul sa faca organizatoric vorbind pentru un eveniment pregatit cu mult timp inainte, VA DATI SEAMA CE SE VA INTAMPLA DUPA PRIMUL CUTREMUR DE PESTE 7 GRADE SAU DUPA ORICE FEL DE CATASTROFA MAJORA? Va spun eu, Romania va inceta sa existe ca stat niste luni bune de zile. Nu suntem in stare ca stat sa organizam o prostie neinsemnata ca un recensamant, cum ne vom organiza dupa un eveniment negativ de proportii cataclismice? Credeti ca exista cineva pregatit, care are planuri pregatite de interventie, de minimizare a dezastrului, de punere sub control a situatiei? Astia ne sunt cei platiti din impozitele noastre sa ne organizeze, sa mentina controlul. Astia, politistii corupti, parlamentarii corupti, politicienii corupti, profesorii slab pregatiti, doctorii spagari, TOTI.
  • +2 (6 voturi)    
    *facepalm* (Vineri, 28 octombrie 2011, 13:06)

    Lucian [anonim]

    Nu ati inteles nimic, nici el nu a fost prea clar.
    Fiecare cetatean roman e inregistrat in baza de date cand se naste cu CNP unic.
    Teoretic pentru a vedea cati romani sunt tot ce trebuie facut e sa caute cate intrari is baza de date.
    Ei bine, de ce ar mai face recensamant si investi atatia bani? Ei au nevoie sa vada cati oameni raman in tara sau vin (migratie) pentru a afla populatia actuala a tarii. Pentru a nu "inventa" oameni e nevoie de o validare a CNP alfel formularul e declarat ambiguu
    Nu stiu de ce va plangeti, oricum va dati toti CNP-ul cand va inscrieti la promotii stupide
  • +3 (3 voturi)    
    Voineagu (Vineri, 28 octombrie 2011, 17:51)

    as [anonim]

    Virgil Voineagu a terminat Fac de Calcul ec si Cibernetica, sectia statistica in 1976. A fost un coleg bun, performante prof peste 8.00. Intotdeauna a avut un defect de exprimare (greutate formulare, putin balbait, greutate articulare), fost si in UASCR dar fara probleme. Functia in care se afla acum a fost de la inceput o mare surpriza insa pentru toti. Se pare ca s-a ajuns la scadenta, darul de a te strecura fara sa fii observat (si acum a fost observat !) nu te ajuta intotdeauna. In ceea ce priveste catedra cred ca ar fi fost (insa doar atat) un asistent bun. Sanatate, Virgil, si du-te sa ari linistit ogorul, lasa pe nebunii astia in pace, suntem in 2011 ! N- o sa mori de la un CNP !
  • +3 (5 voturi)    
    VAI NOUA! (Vineri, 28 octombrie 2011, 21:08)

    nectarie [utilizator]

    VAI noua! cat de mult ne place sa aruncam cu noroi! cum rad cu mutrele strambe, cum pun intrebarile tampe, cum cred ca inteleg un domeniu pe care nici cei ce il studiaza 5 ani nu il stapanesc.

    niste moderatori si niste datatori cu parerea, oricum activand in mocirla mass-mediei romanesti, care nu se ridica nici pana la carambul cizmei lui din multe puncte de vedere, au tupeul sa rada si sa il considere beat, pana la sfarsit, chiar mult dupa ce era evident ca era mai coerent decat ei.

    nu e un betiv, in nici un caz, pot sa confirme colegii din INS si TOTI studentii lui de la ASE. tot ei pot sa confirme ca nu vorbeste foarte fluent, are un mic defect de vorbire.
    este una din perioadele cele mai agitate pentru INS, o misiune colosala, o data la 10 ani, facuta si mai grea de nebunia asta cu CNP-ul. faptul ca e prezent alaturi de oameni la ora 23 arata ca isi ia in serios calitatea de ministru secretar de stat, presedinte INS, si ca valva asta din presa l-a obligat sa se implice personal. probabil foarte obosit dupa o zi de 14 ore de munca, dupa zeci de intrebari tampe de la zeci de show-uri si mii de oameni isterizati cu CNP-ul.

    VV a pus intrebarea care a starnit cele mai multe chicoteli, dar ar trebui sa si-o puna toata lumea: ai trei-patru cnp-uri, cum influentezi alegerile? de unde isteria asta, cum nu puteti vedea ca e un subiect de nimic, demn doar de tabloide?
    1. MI-ul detine oricum indirect baza de date de CNP-uri, nu mai zic de serie nr CI, adresa, etc. Asta ar trebui sa incheie subiectul, guvernantii daca vor frauda, vor avea oricum toate mijloacele, fara a manji o institutie stiintifica, apolitica, RESPECTATA de institutiile omoloage din EU
    2. CNP-ul este un identificator unic, ceea ce il face excelent pentru o baza de date electronica, respecta teoria seriilor, are cifra de control pentru depistare greseli si mai ales EXISTA deja. o alta serie ar fi fost greu de implementat pt ca recenzorii nu sunt online, pot aparea duplicate
    • -1 (1 vot)    
      Nu mai cautati scuze! (Vineri, 28 octombrie 2011, 21:34)

      V.R. [utilizator] i-a raspuns lui nectarie

      "CNP-ul este un identificator unic, ceea ce il face excelent pentru o baza de date electronica, respecta teoria seriilor, are cifra de control pentru depistare greseli si mai ales EXISTA deja. o alta serie ar fi fost greu de implementat pt ca recenzorii nu sunt online, pot aparea duplicate"

      Nu va dati cu parerea daca nu stiti nimic despre domeniul bazelor de date.

      Orice baza de date are capacitatea de a nota combinatii de campuri drept unice. Iar din campurile completate, poate fi obtinut usor un hash unic care poate fi utilizat ca si cheie primara (care n-are legatura cu CNPul), deoarece mai indoiesc ca in Romania exista doua persoane cu acelasi nume, aceeasi initiala a tatalui, aceeasi adresa, aceeasi data si loc al nasterii, s.a.m.d. Pentru asta ar trebui sa fie gemeni si botezati la fel de niste parinti cretini. Oricum, eu cred ca neinregistrarea unor astfel de gemeni este un pret mult prea mic pentru protejarea datelor personale ale majoritatii locuitorilor acestei tari.

      Respectul pe care statul roman il are fata de intimitatea fiecaruia este unul similar cu al statelor totalitare.
      • +2 (2 voturi)    
        ai dreptate, totusi ... (Sâmbătă, 29 octombrie 2011, 2:01)

        nectarie [utilizator] i-a raspuns lui V.R.

        ai un punct de vedere :) intr-adevar, se putea cumva si fara cnp.
        sunt sigur ca putem fi totusi de-acord.
        pana la urma ce e atat de personal la cnp?
        http://ro.wikipedia.org/wiki/Cod_numeric_personal
        pe langa tot ce se poate deduce e doar un numar de ordine si o cifra de control
        il aruncam tuturor, facturi, banci, magazine online etc si dintr-o data isterie la tv, nu e ok sa il dam ins-ului, care totusi are o reputatie foarte buna. dezvaluim mai multe despre noi pe alde facebook comparat cu nr nostru de ordine din ziua de nastere, judetul x.
        eu chiar ma gandeam dupa ce s-a vazut la ultimele alegeri ca dimpotriva, cu o baza completa de cnp-uri, chiar fara restul de date, conectata cu fiecare sectie de votare, doar ca instrument paralel independent de procesul normal de votare, s-ar putea marca doar atat: buletin aratat (obligatoriu) cnp marcat = VOTAT. nimic mai mult.
        ar putea preveni voturile dublate (faimoasele autobuze intre sectiile de flotanti) sau chiar prin identitati furate, ceea ce se sugereaza acum in mass-media.
        raman voturile cumparate efectiv, se pare f eficient, si eventual ce s-o mai face cu buletinele sau direct la numarare, nu stiu ...
        e pacat sa nu ne putem baza 100% pe alegerile noastre. reprezinta singurul instrument prin care se poate impune "vointa poporului" in democratia asta.

        in sfarsit ... imi retrag ocara aruncata pe moderator si restul, zic doar ca s-au comportat putin prosteste, ei chicotind in studio, zambindu-si complice unul altuia, vorbind fara pic de respect ca unui om beat, el in vreun birou la treaba, nepregatit pt formalitati, dar vorbind foarte precis si urmand firul logic al discutiei. a facut si o gluma, a sfarsit spunand ca nu intelege ironiile, mi s-a parut nedrept ... serios, mai ascultati o data.
        ar mai fi corect sa spun ca alina gorghiu mi s-a parut ca si-a pastrat demnitatea, s-a amuzat in rumoarea de la inceput dar si-a pus intrebarea respectuos, nu in stilul asta obraznic si insistent, fara formalitati, popular la tv
  • 0 (0 voturi)    
    faza cea mai buna (Sâmbătă, 29 octombrie 2011, 0:13)

    Un Trecator [anonim]

    Nu mai pierdeti timpul, sariti la 7:50 si ascultati urmatoarea juma' de minut. E cel mai tare fragment! :D
  • +1 (1 vot)    
    oh my god (Sâmbătă, 29 octombrie 2011, 2:09)

    alex [anonim]

    N-am putut sa urmaresc mai mult de un minut...

    Acuma sincer, dezbaterile astea despre CNP-uri trebuiau sa aiba loc acum 3-6 luni. E si vina INS-ului ca nu a comunicat cum trebuie, e si vina presei ca nu a stiut sa puna niste intrebari pertinente...mai din timp.
  • 0 (0 voturi)    
    Eroare (Duminică, 30 octombrie 2011, 13:19)

    sase sase [anonim]

    Acel domn se afla probabil acasa si era in afara orelor de program.Deci avea posibilitatea sa se cinsteasca cu un pahar de vin sau chiar mai multe dupa o zi de serviciu stresanta in care toti ziaristii si politicienii din opozitie incercau sa saboteze pe niste motive puerile o actiune tehnica a institutului de statistica,recensamantul populatiei.Greseala domnului respectiv este ca a rspuns la telefon si s-a angrenat intr-o astfel de discutie in spatuil public.Pentru acest lucru,avand in vedere naivitatea si lipsa de prevedere dansul ar trebui sa-si prezinte demisia.Pe de alta parte ,disputa cu declararea CNP trebuie transata deasemenea ,ca sa nu ramana dubii in urma ei.Daca guvernul are nevoie de CNP-ul unei persoane,are acces facil la acesta deoarece se afla in baza de date a MAI.Deasemenea acesd cod se inscrie obligatoriu pe toate retetele compensate si gratuite care in final ajung la casele de asigurari de sanatate controlate tot de guvern sau de structurile subordonate acestuia.Prin urmare ,dl.Ponta putin necopt la minte , dupa caracterizarea batranului edec Ion Iliescu si ziaristii care au raspandit zvonul ca guvernul colecteaza CNP-urile populatiei in scopul fraudarii alegerilor nu este altceva decat o raspandire de informatii false care mi se pare constitue o infractiune.Astept ca vreun procuror sa se autosesizeze din acest punct de vedere si sa inceapa cercetarile.Poate dl.Ponta va spune ca a fost o declaratie politica.In mintea necoapta a acestui domn,o declaratie care pune bete in roate si aproape saboteaza o actiune oficiala a statului roman se incadreaza la declaratii politice.Nici nu ma astept la altceva din pertea unui procuror ratat si refugiat in politica!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri