Ambasadorul SUA, la TVR Info: Doresc sa aflu motivatia moratoriului asupra gazelor de sist/ In SUA platim o cincime din cat dau romanii pentru gaze naturale

de Red. Stiri     HotNews.ro
Joi, 17 mai 2012, 20:25 Revista Presei | Radio TV

Romania trebuie sa afle mai intai daca dispune de gaze de sist, inainte de a lua masuri in privinta modului de exploatare. Declaratia a fost facuta de ambasadorul Statelor Unite ale Americii la Bucuresti, Mark Gitenstein, intr-o editie speciala a emisiunii "Plus Unu", de la TVR Info. Ambasadorul a precizat  ca cetatenii americani platesc o cincime din cat dau romanii pentru gaze naturale, ca urmare a descoperirii gazelor de sist. Referitor la moratoriul instituit de Guvernul Ponta asupra gazelor de sist, ambasadorul american a spus ca va dori sa afle motivatia acestei decizii si cum intentioneaza Executivul sa procedeze mai departe.
 
"In prezent, strategia privind explorarile de gaze de sist este sa se afle daca exista gaze de sist in Romania. Nici macar nu cunoastem raspunsul la aceasta intrebare. Planurile actuale presupun nu exploatarea de gaze de sist, ci forarea pentru a descoperi daca resursele exista, ceea ce nu presupune riscuri pentru mediu. Daca as fi un roman obisnuit, as vrea sa aflu raspunsul la aceasta intrebare, pentru ca in SUA platim o cincime din cat platesc romanii pentru gaze naturale. Este un lucru valabil pentru toti cetatenii americani, pentru ca am descoperit gaze de sist. Stiu ca exista ingrijorare privind impactul asupra mediului, asa cum exista si in SUA. In Statele Unite exista 11.000 de puturi in cazul carora exploatarea se realizeaza prin fractionare hidraulica, asadar este o tehnica foarte folosita. Desi exista ingrijorare, avem norme de reglementare bune, procesul este transparent si am obtinut mari succese fara consecinte pentru mediu, indraznesc eu sa spun. In cazul a 90% dintre puturile din Romania se foloseste deja fractionarea hidraulica, asadar interzicerea utilizarii ei ar presupune inchiderea a 90% dintre puturile existente. Nu cred ca este o abordare foarte buna. Pe de alta parte, este normal sa fiti preocupati de impactul asupra mediului. Sper ca vom putea continua explorarile pentru a afla daca exista gaze de sist inainte de a lua masuri in privinta modului de exploatare pentru ca nu am ajuns inca in acel stadiu".
 
Referitor la moratoriul guvernului Ponta legat de exploatarea gazelor de sist, Gitenstein a spus ca noul guvern vrea sa astepte o perioada inainte de a decide daca acele puturi vor fi exploatate: "Recomandarea mea ar fi sa se afle macar daca exista gaze de sist in Romania...Este un subiect pe care il voi discuta cu ministrul Economiei, in portofoliul caruia intra capitolul energie...Doresc sa aflu motivatia moratoriului si cum intentioneaza sa procedeze mai departe. Pana la urma, este o decizie care apartine Romaniei, nu SUA.

Daca moratoriul se va prelungi, contractul cu Chevron nu va putea fi pus in aplicare, a precizat ambasadorul SUA:"Chevron are autorizatie de explorare. Guvernul Romaniei si romanii vor trebui sa decida daca vor sa plateasca de cinci ori mai mult decat americanii pentru gaze. E posibil sa nu existe gaze de sist in Romania, caz in care pretul gazelor va ramane neschimbat. Dar daca exista un mod de a exploata gazele de sist fara a afecta mediul inconjurator, cred ca romanii ar vrea sa faca acest lucru...Daca veti decide ca exista gaze de sist si veti dori sa le exploatati, va trebui sa existe un plan transparent, care sa ii asigure pe oameni ca nu este afectat mediul inconjurator. Asa am procedat in SUA, unde a existat o comisie in cadrul Departamentului pentru Energie, asa-numita comisie a lui Deutch, care a elaborat un intreg plan privind exploatarea gazelor de sist. Cred ca ar fi intelept ca guvernul Romaniei sa analizeze acel plan. Daca acesta este motivul moratoriului, cred ca ar fi o idee buna", a spus Mark Gitenstein.
 
Programul Guvernului Ponta, prevede "Instituirea imediata a unui moratoriu privind exploatarea gazelor de sist pana la finalizarea studiilor ce se afla in derulare la nivel european privind impactul asupra mediului prin procedeul de fractionare hidraulica". In acest moment, Bulgaria si Franta sint celelalte doua tari din UE care au impus un moratoriu similar. Chevron are in Romania patru licente de explorare si exploatare, toate fiind in faza de explorare a eventualelor zacaminte.
 
La nivelul Comisiei Europene a fost infiintat, in ianuarie 2012, un grup de lucru privind efectele asupra mediului a fracturarii hidraulice. Seful ANRM, Alexandru Patruti, declara in aprilie 2012 ca din acest grup de lucru fac parte si experti romani din cadrul ANRM si Ministerul Mediului. Comisia Europeana a decis insa ca nu este nevoie de o legislatie europeana privind gazele de sist, lasind la latitudinea fiecarui stat membru decizia privind permiterea sau interzicerea procedeului fracturarii hidraulice.


Citeste mai multe despre   











VIDEO Pagubiti in noaptea nuntii. Cum au ramas fara bani doi tineri din Sibiu, chiar dupa petrecere

Nunta de vis s-a transformat in nunta de cosmar pentru doi tineri din judetul Sibiu. Hotii le-au furat din casa toti banii primiti in dar, in timp ce mirii si cativa invitati continuau petrecerea a doua zi dupa marele eveniment.
5714 vizualizari
  • +4 (30 voturi)    
    Intrebare pt dl. ambasador (Joi, 17 mai 2012, 20:37)

    moucha [anonim]

    SUA importa gaze tot de la rusi?
    • +17 (23 voturi)    
      gaze de sist contra calitatea apei (Joi, 17 mai 2012, 20:59)

      toto [anonim] i-a raspuns lui moucha

      Am fost de curand la o conferinta, la Viena, privitor la calitatea apei, a panzelro freatice in lume. Cel mai grav este in SUA, unde datorita exploatarilor si agriculturii superintensive,calitatea apei este foarte proasta, practic nici pentru dus nu e buna, nu mai vorbesc pt gatit. Profesorul care a facut prezentarea, a aratat statistici care dovedeau, spunea el, ca apa proasta a dus la incidenta bolilor de piele in SUA. Poate americanii platesc o cincime din pretul pe care il platim noi, dar cati bani dau pe apa imbuteliata si pe medicamente pentru asi trata bolile? Referitor la apa imbuteliata din SUA, aceasta este in foarte putine cazuri din izvoare, ca la noi, ci este apa tratata.
      In alta ordine de idei, nu cred ca gazul de sist ar duce la ieftinirea acestuia in Romania, in plus, daca Chevron are un contract de exploatare, inseamna ca stie ce gaz exista, chestia cu sa vedem, sa exploram este praf in ochi aruncat de ambasador. Cum se informeaza cei de la ambasadele SUA din lume, ne dovedeste Wikileaks, sunt total neprofesionisti si nerealsiti in perceptia fenomenelor politice si economice.
      • 0 (6 voturi)    
        sper ca ... (Vineri, 18 mai 2012, 9:40)

        math [utilizator] i-a raspuns lui toto

        .... esti bine intentionat si chiar crezi asta. Totusi un om rezonabil nu poate crede ca in SUA nu mai exista apa de izvor. Tu stii ce suprafata au SUA ? De Alaska ai auzit ?

        vrei sa creada lumea ca si americanii sunt niste criminali precum Basescu care lupta sa isi omoare propriul popor ? Nu cumva insa, rusii ar face orice ca sa nu apara vreo solutie alternativa ?

        S-au facut mii de prezentari care arata ca zeci de alimente sunt nesanatoase si rafturile sunt in continuare pline, mancam la greu. Vei vedea ca toata lumea sare in sus daca s-ar impozita suplimentar mancarea nesatanoasa, cum, care, de ce,.....

        Mai bine v-ati preocupa de miile de romani care arunca gunoiul pe unde apuca sau care deverseaza substante toxice prin rauri/lacuri. Faptul ca nu ii lasam sa foreze ca sa vada daca exista aceasta posibilitate este o tichie de margaritar. Cred ca tot din populism electoral se fac declaratiile astea.

        Asta e tara in care plantam mii de flori si punem beculete ornamentale pe strada dar trotuarul este plin de rahati de caine. Sau unde facem fantani arteziene de 100,000 Euro cand in lacul din apropiere pestii mor pe capete.
        • +6 (6 voturi)    
          care este logica? (Vineri, 18 mai 2012, 10:48)

          mda [anonim] i-a raspuns lui math

          Cu ce ma ajuta sa stiu daca avem sau nu gaze de sist daca stiu oricum ca tehnologia actuala de exploatare este nociva pentru mediu?

          Din cate inteleg eu s-a stopat proietul pentru a proteja mediul.

          http://ro.wikipedia.org/wiki/Gaz_de_%C8%99ist#Controverse_asupra_impactului_asupra_mediului_.C8.99i_bilan.C8.9Bul_acestuia
          • -3 (3 voturi)    
            peste cativa ani ? (Vineri, 18 mai 2012, 12:39)

            math [utilizator] i-a raspuns lui mda

            Nu este asa sigur deocamdata se dicuta si trebuie sa intelegi ca orice fabrica este nociva pentru mediu. Consuma energie (CO2) produce deseuri......

            Dupa aceasta teorie nu mai facem nimic doar esteptam ca statul sa ne dea slujbe, case, salariu si pensii.

            Explorarea va dura niste ani, chiar nu vad vreun motiv sa NU acceptam. Pana atunci vedem ce tehnologii apar, ce se mai intampla prin lume....
            Nu e obligatoriu sa acceptam exploatarea anticipat. Adica orice se poate negocia, si ai putere mai mare cand esti rezonabil si nu esti corupt. La noi negociatorii sunt exact invers, de multe ori....
      • +5 (5 voturi)    
        nu "in alta ordine de idei" ! (Vineri, 18 mai 2012, 11:32)

        Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui toto

        Riscul de COMPROMITERE (nu doar poluare, ci compromitere pe termen lung) a pinzei freatice este foarte real, dar pentu mine obiectia principala este cea pe care ai spus-o la sfarsit: americanii profita de gazul mai ieftin, dar la noi, daca Chevron va incepe exploatarea, gazele extrase vor merge la export! Este o piata libera, nu ai cum sa obligi firma ce extrage gazul de shist sa il vanda ieftin in Romania, cand poate sa il dea mai scump pe piata europeana! e considerente strict geografice, americanii trebuie sa foloseasca pentru consum local gazele extrase, nu pot sa le exporte in germnaia, de exemplu ... Ins ala noi este perfect posibil sa ramanem doar cu poluarea, FARA gaze mai ieftine!
        • -3 (3 voturi)    
          E mai complicat (Vineri, 18 mai 2012, 14:11)

          _Rem [utilizator] i-a raspuns lui Cristian Ioan

          Exportarea de gaze nu se poate face asa usor. De unde infrastructura? Vor fi in primul rand obligati sa vanda statului.

          Daca se pot exporta asa usor gaze de ce luam de la rusi si de ce se mai chinuie astia cu proiectul Nabucco? Nu asta este motivul real de ingrijorare.

          Intr-adevar exista un impact asupra mediului, nimeni nu poate sustine contrariul. Dar conteaza si balanta intre impact si efectul economic. Un gaz de cinci ori mai ieftin nu este tocmai putin cum incearca unii sa lase de inteles.

          Pana la urma ce spune domnul ambasador: vedeti in primul rand daca aveti gaze de sist, ca sa aveti macar in plan posibilitatea exploatarii lor. Noi nici stim exact ca avem dar sarim de cur in sus ca nu vrem.
      • 0 (0 voturi)    
        Habar nu ai (Sâmbătă, 19 mai 2012, 9:58)

        g [anonim] i-a raspuns lui toto

        cum e in USA dar vorbesti si vorbesti
    • +3 (17 voturi)    
      zat! (Joi, 17 mai 2012, 21:26)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui moucha

      Principalul beneficiar de resurse planetare, dar şi cel mai mare poluator al ecosistemului sînt SUA.
      • +2 (10 voturi)    
        fals (Vineri, 18 mai 2012, 3:32)

        Socrates [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

        China e de departe un poluator mai mare si un consumator mai mare de resurse decat SUA.
        Si de cativa ani buni e pe locul intai ca si emisii de gaze cu efect de sera.
        Nici macar daca raportezi pe cap de locuitor SUA nu sunt cei mai mari "producatori" de gaze cu efect de sera. Uite aici o statistica, destul de veche, in ziua de azi SUA se claseaza si mai spre coada:

        http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_greenhouse_gas_emissions_per_capita
        • +1 (5 voturi)    
          china (Vineri, 18 mai 2012, 8:34)

          gigi [anonim] i-a raspuns lui Socrates

          Da, dar china produce jumate din ce se consuma pe glob si calculatorul de pe care te plangi e facut tot acolo.
    • -3 (5 voturi)    
      interebare pentru dl ambasador (Vineri, 18 mai 2012, 10:54)

      bmp [anonim] i-a raspuns lui moucha

      Nu intelg gagul!?

      Faptul ca Gazprom face lobby sa nu se produca in toata EUROPA gaze din argilele gazeifere si sa ne vanda iaran la peste 500$/1000 m.cubi de gaz este o bucurie?

      Ambasadorul a explicat tambalagiilor ce este esential: Nu stim incadaca avem aceasta resursa !

      Eu inteleg ca in limba romana explorare (cea care ar trebui facuta in cazul atat de discutat) si exploatare (adica productie) sunt aporape omofone dar totusi e rusinos ca sughitam in toate senurile fara cea mai elementara cunoastere a
      procesului descoperirii de titei si gaz
  • -1 (33 voturi)    
    O cincime. (Joi, 17 mai 2012, 20:39)

    ac [utilizator]

    Mai e nevoie si de alte detalii?
    • +5 (15 voturi)    
      Dati cu minus baieti (Joi, 17 mai 2012, 22:37)

      ac [utilizator] i-a raspuns lui ac

      Care parte din "o cincime" nu s-a inteles? Stiti, adica noi, cei din Romania, platim pe un lucru de cinci ori mai mult ca altii. Atita tot.
      • +4 (4 voturi)    
        x5 (Vineri, 18 mai 2012, 12:05)

        mda [anonim] i-a raspuns lui ac

        Mai era un articol acum vreo 2-3 luni tot aici pe Hotnews precum ca platim niste medicamente mai mult decat in Anglia si State.
        "
        Urmatoarele medicamente sunt mai scumpe in Romania decat in Statele Unite, Marea Britanie si Noua Zeelanda: indapamid, omeprazol, simvastatin, peginterferon. Pentru acestea se recomanda reduceri la pret de peste 75%.
        "
        http://www.hotnews.ro/stiri-esential-11748921-lista-aur-paznicii-fara-colti.htm
  • -3 (27 voturi)    
    Motivatia? USL, Antene, Felix... (Joi, 17 mai 2012, 20:43)

    Tovarasul_Mos_Craciun [utilizator]

    Ce motivatie mai vreti? Nu urla USL ca dam bani aiurea ca sa vedem ce e cu gazele?
    • +2 (6 voturi)    
      Tovarasul... (Vineri, 18 mai 2012, 0:18)

      solar [utilizator] i-a raspuns lui Tovarasul_Mos_Craciun

      Da, aici , sunt tovarase Mos Gerila! La ordinele dv. Deci sa nu urlu? Gata baieti, nu mai urlati. Vine Mos Cracila si pe la casele voastre!!!
      • -3 (5 voturi)    
        Ai descoperit problema unor noi resurse (Vineri, 18 mai 2012, 10:09)

        Tovarasul_Mos_Craciun [utilizator] i-a raspuns lui solar

        In loc sa ne folosim resursele, noi importam de la rusi. Cine a contribuit la asta: USL, Antene, Felix... . Nu ei urlau ca din gura de sarpe ca Ungureanu de vinde tara cu gazele lui, ca nu stiu ce contracte? Mai este ceva de zis?
  • +13 (43 voturi)    
    A cui e tara asta? (Joi, 17 mai 2012, 20:43)

    Un cetean roman [anonim]

    Ma intreb cum se face ca un ambasodor al unui stat strain, fie el chiar si aliat, isi permite sa-l ia la intrebari si sa ceara explicatii prim-ministrului Romaniei intr-o problema care tine strict de afacerile interne ale tarii? Mai exista demnitate si onoare in tara asta sau suntem o colonie cu o conducere vasala?
    • -5 (23 voturi)    
      hmmm (Joi, 17 mai 2012, 21:02)

      ampersand [utilizator] i-a raspuns lui Un cetean roman

      Mi-aduc aminte de "democraţia originală" promovată de iliescu-n 90, "să nu ne dea alţii lecţii nouă". Teză cu foarte mare priză la "românii de bine"... "Nu ne vindem ţara", "m-am născut în România", "suntem aici de mii de ani", etc, nici pe vremea lui nea nicu, la defilările de 1 Mai, 8 Mai, 23 August nu aveam parte de-aşa multe lozinci patriotarde :D
      • +4 (6 voturi)    
        Nu vad legatura (Vineri, 18 mai 2012, 10:39)

        Un cititor [utilizator] i-a raspuns lui ampersand

        Patriotismul nue o vorba goala. Mie nu-mie totuna ce limba vorbesc, ce apa beau si unde locuiesc. Se vede treaba ca dumneata esti euro-cetatean adica un fel de proletar internationalist), ca altfel nu pot sa-ti spun.
        • -3 (3 voturi)    
          Proletar internationalist (Vineri, 18 mai 2012, 14:21)

          _Rem [utilizator] i-a raspuns lui Un cititor

          Tine de un nationalism prostesc sa zici "Cine e ambasadorul asta sa isi dea cu parerea in ceva ce ne priveste doar pe noi romanii?".

          In primul rand, dreptul la exprimare il are oricine, de orice nationalitate. El, domnul ambasador, poate sa il intrebe pe primul-ministru al Romaniei care este motivatia instaurarii moratoriului. Este o intrebare pe care ar trebui sa o punem toti. Trebuie sa existe un studiu de fezabilitate clar care sa zica domnule nu are rost sa exploatam gaze de sist pentru ca daunele sunt mai mari decat avantajele obtinute.

          Si nu va lasati prostiti de falsul patriotism al politicienilor. Nu le pasa de nici un impact asupra mediului. Ei exploateaza acest subiect in interesul lor direct. Nu au nici un avantaj daca vin americanii si exploateaza gaze pentru noi.
    • +1 (17 voturi)    
      @Un cetatean roman (Joi, 17 mai 2012, 21:28)

      torna_fratre [anonim] i-a raspuns lui Un cetean roman

      Ca reprezentant SUA in Romania normal ca apara interesele firmelor americane.
      Apoi mi se pare de bun simt ca actualul guvern sa-si explice decizia.
      Nu zicea ca va fi supertransparent?
      • +4 (8 voturi)    
        sa inteleg (Vineri, 18 mai 2012, 10:45)

        Un cititor [utilizator] i-a raspuns lui torna_fratre

        deci una e transparenta unei decizii si alta e justificarea. Nu sunt dator sa dau nmeni raportul , eu ca reprezentatnt al statului roman de ce am luat sau nu o anumita decizie. Dupa cum nici SUA nu dau raportul nimanui de ce invadeaza o tara sau alta.
    • -2 (18 voturi)    
      Chevron (Joi, 17 mai 2012, 21:42)

      IoanaDC [utilizator] i-a raspuns lui Un cetean roman

      Ambasadorul acelei tari are dreptul sa puna intrebari atunci cand statul roman schimba din mers regulile jocului intr-un contract cu o firma din acea tara straina (Chevron). Romania nu e, sau n-ar trebui sa fie, Venezuela.
      • +2 (6 voturi)    
        Dreptul de a pune intrebari (Vineri, 18 mai 2012, 10:48)

        Un cititor [utilizator] i-a raspuns lui IoanaDC

        orice poate intreba orice pana la urma. Problema e ca nu sunt obligat sa justific decizia mea suverana in fata altora. E treaba mea, e tara mea , fac ce vreau. Iar daca e vorba de Venezuela , aceasta tara trebuie respectata pentru are demnitate si tine piept de una singura colosului american. Asa cum poate
        • -2 (4 voturi)    
          Gresit (Vineri, 18 mai 2012, 14:25)

          _Rem [utilizator] i-a raspuns lui Un cititor

          Nu este tara ta cum nu este nici macar tara lui Basescu sau al lui Ponta, cum nu este nici tara mea. Suntem cetateni ai acestei tari.

          Ca stat, Romania este in stransa legatura cu alte state si cu alte firme cu care are contracte. Degeaba laudati natiuni care isi umfla muschii "din patriotism", dar care se izoleaza intr-un mod prostesc.

          Si nu, nu este normal sa schimbi regulile din mers. Se schimba guvernul dam peste cap totul. Asta nu da dovada decat de neseriozitate si dup-aia ne plangem ca nu avem investitori.
      • +4 (6 voturi)    
        Chevron !!!!???? (Vineri, 18 mai 2012, 11:54)

        Bambina [utilizator] i-a raspuns lui IoanaDC

        Chevron este sau nu o firma de apartament, Domnule Ambasador???De fapt ce aparati Dvs pare a fi altceva decat interesul national...
    • +3 (7 voturi)    
      hai sa vedem cum se poate (Joi, 17 mai 2012, 21:47)

      RR [anonim] i-a raspuns lui Un cetean roman

      Nu te supara pe ambasador ca el executa ce a primit de la W.

      Doi romani importanti, fiecare in felul sau, au avut intalniri in SUA cu Chevron si Hillary C, in ultimele 4 luni. Acesti oameni si-au primit ordinele, fiecare pe linia lui.

      Unul dintre ei a ajuns de vreo 2 saptamani in pozitia in care era necesar sa ajunga, celalalt nu ( "re-aterizarea" pe post nu a fost confirmata, dimpotriva. Dar asta s-a intamplat acum vreo 2 luni). Ca sa repare sandramaua, cel de-al doilea s-a bagat repede intr-o "comitie" a fostului guvern, a transat cu cel de la GE cateva lucruri si au stabilit strategia pentru sustinerea celor de la Chevron ( si ceilalti) si sa porneasca roata.

      Zice-se ca deal-urile au fost cam asa: cel ajuns mai nou pe pozitie, mururase la W ca nu poate indeplini promisiunile daca nu ajunge in "capul structurii", ca doar de acolo se poate ocupa ca minunatele aranjamente facute in 2004 sa se materializeze. Si .. zic gurile rele ca i s-ar fi promis ajutor. Povestea INCA nu spune daca ajutorul a venit intr-un fel sau altul, dar spectatorii au remarcat brusc o hemoragie in anumite structuri ale unui anumit partid ... si s-a produs schimbarea.

      Cel de-al doilea pion, cel ce aratat pozitia, conduce lucrurile mai de la distanta, spijinit de domnul de la G, amandoi manipuland un maimutoi cam fraier si dornic de putere si notorietate. Oricum, ceea ce era nevoie sa livreze se pare ca ar avea de a face cu un mic lobby pervers sa se modifice legile asa incat sa convina Chevron. Si modificarea va fi propusa via ... un cal troian improvizat prin confiscarea unei organizatii.

      Sa ne intoarcem la ambasador. Murmura acum, sa dea apa la moara electorala. Probabil ca se va face tam-tam si se va cere victorios o analiza a cine stie carui institut .. si vor zice "vom lua o decizie legat de acest moratoriu dupa ce primi raportul ... " .

      Raportul va dura ... cam pana la alegerile din toamna. Si, probabil ca prin dec sau ian se va publica rezultatul, cum ca e ok, bla bla bl
      • +1 (7 voturi)    
        hai sa vedem (Vineri, 18 mai 2012, 3:37)

        Socrates [anonim] i-a raspuns lui RR

        Poti sa dai si niste nume si date concrete?
        Nu de alta dar e un subiect important, daca ai informatii utile atunci fa-le publice, altfel nu e decat barfa ieftina.
      • -3 (5 voturi)    
        asta este scenariu de film ! (Vineri, 18 mai 2012, 10:45)

        ginel din obor [anonim] i-a raspuns lui RR

        ai talent, frate !

        vezi, poate te intelegi cu marele regizor, nicolaescu.

        realitatea este ca americanii au luat multe tzepe in romania.
        ca sufla si'n iaurt.

        orice intlelegere in romania, dureaza pana la schimbarea guvernului.
        la fel si legile.

        avem vocatia demolarilor...
        ne demolam tzara, singuri.
        n'avem nevoie sa ne mai ocupe nimeni.
        sau...poate chiar de asta avem nevoie..
        trebuie sa reconstruiasca cineva.
        poate chinezii..
    • -5 (13 voturi)    
      stai prost cu gramara (Joi, 17 mai 2012, 23:06)

      alt cetatean roman [anonim] i-a raspuns lui Un cetean roman

      de optativ ai auzit ? omul ar dori !

      e normal sa fie interesat, atata timp cat este implicata o companie americana, care a mai si cheltuit pana acum.

      au mai luat ei tzapa, cu stramosii lui pontanacul, tata lui ilici si gasca rusofial a dejului.
      la nationalizare.

      d'aia nu se inghesuie americanii la investit in ro.
      sufla si'n iaurt, mai ales cand e vorba de un guvern comunist. ii puteti spune neo.

      mi'as dori ca si ambasadorul roman din moscova sa intrebe de tezaur, ala dela berlin de datoria germaniei catre ro, ala dela buda de averea gojdu, ala dela bagdad de banii datorati, ala dela madrid de drepturile luate romanilor la munca, etc.

      hai la lupata cea mare !

      forza fesene, mostenitorul pecere !
      hai pontacu !
      • +3 (11 voturi)    
        iarasi fsn? (Vineri, 18 mai 2012, 2:13)

        cosminrs [utilizator] i-a raspuns lui alt cetatean roman

        vezi ca urmasul legal al FSN e PDL.. conform istoriei si al schimbarilor de nume. FSN si'a schimbat numele in PD ..
        cat despre optTIV.. AR FI FOST CULMEA SA ZICA ALTFEL.. doar e ambasador si stie putin mai multa diplomatie decat presedintele nostru.
        • -1 (9 voturi)    
          cocosel (Vineri, 18 mai 2012, 9:10)

          fifica [anonim] i-a raspuns lui cosminrs

          pentru dumirirea matale, unde'i ilici acolo e fsn.

          ghici cine a intemeiat feseneaoa ?
          cu voia dv. ultimul pe lista !
          caci cei din urma vor fi ce dintai !

          hai fesene, baga mare !
          nu va vindeti tzara !
    • -1 (11 voturi)    
      termina (Vineri, 18 mai 2012, 1:46)

      gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui Un cetean roman

      cu manipularea ta ieftina. cand interventiile din afara nu va convin bagati asta cu demintatea, onoarea, independenta, cand va conveneau urlati ca basescu e izolat si alte abureli.
      daca tie iti convine sa platesti scump pt gazele rusilor atunci eu prefer sa fiu vasalul americanilor.
      • +4 (4 voturi)    
        daca am inteles bine (Vineri, 18 mai 2012, 10:52)

        Un cititor [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

        Tu tragi concluzia ca daca gazele sunt exploatate ieftin ( desi cu pierderi ireparabile pentru mediu) , va insemna automat ca noi vom beneficia de acest lucru? Risul lumii. Dupa ligica asta , benzina in Romania ar trebui sa fie mai ieftina decit pretul european pentru ca mu-i asa , o avem acasa , nu trebuie s-o importam.
    • -5 (7 voturi)    
      bravo! (Vineri, 18 mai 2012, 9:50)

      math [utilizator] i-a raspuns lui Un cetean roman

      Neamestcul in treburile interne va fi intotdeauna obiectivul nostru suprem.

      Ambasaborul sa isi vada de treburile lui, noi ne descurcam singuri. ne place in UE si NATO dar vrem sa cotizam la rusi inca vreo 2000 de ani. Ne-au eliberat de atatea ori ..... Va mai negocia rasturnacul pretul si vom plati cu 0.2% mai putin. Pune dl. Iliescu o vorba buna.

      Iar gigacaloria o vom subventiona in continuare chiar si pentru cei care au apartamente pe doua etaje cu scara interioara, in Blv Unirii. Ei sunt amarati, iar tara e bogata. Care e problema ?
      • +4 (6 voturi)    
        UE si NATO (Vineri, 18 mai 2012, 10:53)

        Un cititor [utilizator] i-a raspuns lui math

        Mie nu-mi place nici UE , nici NATO , nici Rusia. Si nu ne intreaba nimeni pe noi, oamenii de rind ce ne place.
        • -3 (3 voturi)    
          Da (Vineri, 18 mai 2012, 14:32)

          _Rem [utilizator] i-a raspuns lui Un cititor

          Facem ceva pe ei de UE, NATO si Rusia.

          Mai bine sa ne furam noi singuri caciula.

          UE si NATO cu toate lipsurile lor, sunt cea mai buna speranta sa ajungem la nivelul de cultura si economie din vest. Ca altfel, dragii nostri conducatori nu ar misca nici un deget.

          Iar de Rusia... Eu ca om simplu, daca ar fi sa aleg sa traiesc ca in UE sau sa traiesc ca in Rusia... decizia este destul de simpla.
    • -3 (7 voturi)    
      ca sa vezi! (Vineri, 18 mai 2012, 10:00)

      echilibru [utilizator] i-a raspuns lui Un cetean roman

      Ce cuvinte marete,PRIM MINISTRU,ONOARE,DEMNITATE,etc. Daca nu ar fi acestia am luao razna de tot.Priveste in jur "cetatene" poate i-ti dai seama de toata mincina ,ipocrizia, hotia,lipsa de cuvant si seriozitate.Dupa ce privesti cu atentie poate o sa recunosti[ in sinea ta macar] in ce mocirla ne comlacem.Ce se intampla acum in aceste momente de restauratie, ilustreaza foarte bine marasmul . Vorba aceia "si capra raioasa tine coada sus!!!
      • +4 (6 voturi)    
        problema e alta (Vineri, 18 mai 2012, 10:54)

        Un cititor [utilizator] i-a raspuns lui echilibru

        problema e ca noi romanii ne alegem cu resursele epuizate , cu mediul distrus , cu apa infectata iar strainii cu banii . asta e treaba pina la urma
        • -3 (3 voturi)    
          Cum? (Vineri, 18 mai 2012, 14:36)

          _Rem [utilizator] i-a raspuns lui Un cititor

          Cum ai ajuns la concluzia asta? Ne tot plangem ca vin strainii si ne fura resursele, tara, neamul. Ce vor face americanii, vor lua gazul in carca si vor fugi cu el?

          Mai bine asa, nu exploatam nimic, ca de, nu suntem in stare, nu ii lasam nici pe altii sa exploateze pentru noi, intre timp ne imprumutam de bani ca sa platim gaze, salarii si pensii, nu ne crestem deloc economia, si copiii nostri cu siguranta vor avea o viata mai buna.
    • -4 (6 voturi)    
      nu vrei tu? (Vineri, 18 mai 2012, 10:43)

      nedumerit [anonim] i-a raspuns lui Un cetean roman

      mai aduni ceva prieteni, toti romani verzi, mai aduni ceva postaci rosii (cei 'numai' 5 ai lui Hrebe), mai pune si Felix niste bani si cand ati strans ceva miliarde va apucati de explorari in RO. Daca vrei bani de la investitori straini nu-i lua cu ciomagul: ei nu sunt uslasi ca sa stea drepti la zbieretele lui Ponta.
  • -3 (33 voturi)    
    de ce ne e teama sa ne exploatam resursele (Joi, 17 mai 2012, 20:45)

    Dan [anonim]

    Nu as putea spune ca imi pasa mie prea mult de interesele firmelor americane aparate de ambasadorul lor.

    Dar ma intreb, de ce ne e frica noua , Romanilor , sa ne exploatam resursele naturale in perioada de criza, cand pretul tuturor metalelor este in crestere, si guvernul este in criza de bani. Din punct de vedere strict economic , este ilogic sa facem angajari , marim salalrii, marim pensii, dam cadouri financiare sportivilor, etc.. pe de o parte, iar pe alta, taiem toate exploatarile care pot aduce locuri de munca in Romania, si eventual bani la buget.

    Sigur, sunt considerente ecologice asupra gazelor de sist, dar pana la urma, are dreptate Gitensein , deocamdata ideea este de a prospecta , nicidecum de a exploata gazele…

    Sau este propaganda electorala, unde marim salariile si pensiile, ca sa obtinem voturi, si pe urma , vedem ce s-o intampla … ????
    • +3 (15 voturi)    
      Pentru ca gazele vor fi ale Chevron si noi vom (Joi, 17 mai 2012, 22:58)

      .... [utilizator] i-a raspuns lui Dan

      lua doar 4% plus eventualul dezastru ecologic daca se va contamina panza freatica. Nici macar in Africa nu sunt exploatate resursele in aceste conditii. Din pacate acesti samsari gen Gittenstein au mirosit ca Basescu ar fi in stare sa o vanda si pe maicasa si insista in continuare. Dupa primul razboi modial americanii de la Standard Oil au incercat sa cumpere in aceleasi conditii petrolul romanesc, guvernul american facand presiuni chiar mai mari, amenintand cu ruperea relatiilor diplomatice. Din fericire pe vremea aceea tara era condusa de oameni adevarati care nu au cedat presiunilor, spre deosebire de nemernicii.
      • +3 (11 voturi)    
        eşti sigur? (Vineri, 18 mai 2012, 0:44)

        ampersand [utilizator] i-a raspuns lui ....

        Ciudat, noi la istorie, pe vremea lui nea nicu, am învăţat că rafinăriile de la Ploieşti erau, până la intrarea noastră în WWII, româno-americane, respectiv Starndard Oil. Nu ştiu cât au supt americanii în perioada cât Bucureştiul era denumit Micul Paris, cert e că lăsaseră destul cât să-l facă pe Hitler să pună ochii pe ce mai rămăsese încât să-şi poată duce războiul din Est. Cum n-a durat mult pân-am întors armele, dup-aia vreo 40 de ani ruşii au tras vârtos, frăţeşte, URSS-ul era principalul nostru partener comercial în CAER, unde pui că-comerţul se făcea-n ruble, să crape americanii de ciudă :D
  • +5 (35 voturi)    
    interesant (Joi, 17 mai 2012, 20:47)

    IoanaDC [utilizator]

    Foarte buna aceasta interventie a ambasadorului american, dar cred ca va fi fluierat copios, sau Ponta ii va da peste nas ca nu e treaba lui.

    Oare din patriotism, sau dragoste de mediu, a introdus noul guvern acel moratoriu? Interzicerea EXPLOATARII cand inca nu s-a facut EXPLORAREA?

    Eu ma gandesc la doua ipoteze mai putin altruiste:

    -se doreste ruperea contractului cu Chevron pentru a se incheia ulterior un alt contract, cu o alta firma apropiata USL
    -nu se doreste explorarea si exploatarea eventualelor gaze de sist, pentru ca asta ar reduce nevoia de import de gaze naturale din Rusia

    In America de Nord, datorita noilor explorari de gaze de sist, pretul gazului natural este in picaj. In Romania insa, oamenii nu-si permit sa-si incalzeasca apartamentele iarna din cauza costurilor prea mari care, atentie, vor creste din nou (Ponta a convenit deja cresterea pretului la gaze naturale incepand cu decembrie 2012 in scrisoarea de intentie agreata intre guvern si FMI)
    • +4 (12 voturi)    
      Brainwash (Joi, 17 mai 2012, 22:22)

      Adrian [anonim] i-a raspuns lui IoanaDC

      inca unul spalat... Stimabile, daca americanii se dau de ceasul mortii sa "exploateze", de ce crezi ca fac asta? De plictiseala?
      • -1 (9 voturi)    
        logica ? (Vineri, 18 mai 2012, 9:59)

        math [utilizator] i-a raspuns lui Adrian

        Poti te rog sa explici acest post ? Toyota de ce face masini, de plictiseala ?

        Omul si-a spus deseori parerea, si este absolut normal cand exista posibilitatea de reduci un cost important la jumatate (nu zic de 5 ori) sa studiezi problema. Explorarea nu presupune nici un risc.
        Cred ca e vorba de prostia traditionala, care din pacate nu are legatura cu optiunile politice. Pur si simplu neuronii sunt putini si nu comunica!
  • +11 (31 voturi)    
    Meci pierdut! (Joi, 17 mai 2012, 20:55)

    ConstruireaCasei.wordpress.com [anonim]

    In orice varianta pentru romani nu e bine!

    Daca le extragem, ne obliga UE sa le lasam "libere" pe piata UE, deci, nu vor fi nici ieftine si nici nu vor merge spre consumul intern!

    Daca reusim sa nu le ducem in UE, le cumpara si revand la "adevarata valoare" baietii destepti

    Daca nu le extragem, ne plang altii de mila ca inghetam de frig stand pe un sac de aur!

    Dupa ce se extrag, pleaca si Chevron si, dupa ei potopul ... probleme de mediu

    Idem pentru Rosia Montana.

    Suntem o natiune ingenuncheata. Trist dar adevarat!
    • -2 (16 voturi)    
      nu sunt de acord (Joi, 17 mai 2012, 21:11)

      Dan [anonim] i-a raspuns lui ConstruireaCasei.wordpress.com

      Nu sunt de acord.
      Ca orice alegere , exista avantaje si dezavantaje. Ideea este de a calcula care este cea mai buna optioune , de A AVEA CURAJUL de a lua o decizie , si de a o sustine.

      Nu putem sa plangem la nesfarsit, iar de ingenunchiati , nu cred ca poti vorbi in numele tuturor.
    • 0 (12 voturi)    
      trist, dar fals (Joi, 17 mai 2012, 21:11)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui ConstruireaCasei.wordpress.com

      pai daca le extragem si le vindem la pretul UE, de ce nu e bine? diferenta de pret nu ramane in Romania? doar daca nu le da Ponta de pomana, cum a dat Nastase petrolul....
    • -2 (12 voturi)    
      ai dreptate partial dar.. (Joi, 17 mai 2012, 21:40)

      IoanaDC [utilizator] i-a raspuns lui ConstruireaCasei.wordpress.com

      De ce sa nu EXPLORAM mai intai, sa stim ce avem sau nu avem? Pentru a cumpara din nou populatia cu lozinci de genul "noi nu ne vindem tara"?
      • +6 (12 voturi)    
        De ce vrei sa te convingi de rau? (Joi, 17 mai 2012, 23:27)

        aa [anonim] i-a raspuns lui IoanaDC

        Se stie deja ca exploatarile de sist sunt f f periculoase.
        Tu te-ai izola pe o insula cu o persoana despre care ai auzit ca e criminal numai ca sa sti ca e criminal sau nu?
        Sa nu spui ca esti masochist.
        • -2 (6 voturi)    
          de unde "se stie"? (Vineri, 18 mai 2012, 10:47)

          curios [anonim] i-a raspuns lui aa

          ti s-a spus de la partid? ti-a spus Mircea Toma (ca sa poata juca la bursa seful sau)? Deci EPA din USA sunt imbecili, fata de tine, fata de Mircea Toma??? PS. m-as feri sa stau cu tine pe o insula, caci talibanismul e molipsitor!
    • -5 (9 voturi)    
      Meciul se joaca in continuare (Joi, 17 mai 2012, 22:26)

      Laur [anonim] i-a raspuns lui ConstruireaCasei.wordpress.com

      Daca le extragem si le vindem la pretul pietei vin mai multi bani la buget -> se pot micsora niste taxe -> crestere economica sanatoase prin atragerea capitalului.
      Redeventa se stabileste prin lege... asa ca statul poate sa incaseze cat vrea, daca are putina grija si se gasesc cativa oameni integri (care nu iau mita ca sa scada redeventa)

      Problemele de mediu se rezolva prin monitorizarea activitatii firmelor de catre ministerul mediului... usor de facut daca gasiti trei inspectori cu integritate (care sa nu ia mita ca sa inchida ochii la incalcarea normelor de siguranta)
  • +6 (14 voturi)    
    Exempli gratia (Joi, 17 mai 2012, 20:56)

    Un cititor [utilizator]

    Dl. Ambasador ar fi foarte convingator daca si-ar sustine pledoaria cu exemplul personal: sa foreze in curtea casei sale. Doar pentru explorare. Daca gaseste bine, daca nu, se muta cu un metru mai incolo si iar cauta. Pentru ca daca gaseste nu va mai trebui sa cumpere gaz de la nimeni. Eventual apa, dar gaz in niciun caz.
    • -3 (5 voturi)    
      suna frumos, dar ireal :) (Vineri, 18 mai 2012, 10:34)

      Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui Un cititor

      Esti curios sa stii care este nivelul poluarii in Romania?
      Poluarea apei freatice in Romania este un fapt.
      Zona Ploiestiului este poluata intens. La urma urmei este cel mai vechi camp petrolier in exploatare din lume (aproape 140 de ani).
      Exploatarea prin fractionare hidrauluica este un fapt si se face de foarte multi ani in Romania.
      Cauta un manual pentru ingineri petrolisti sau chiar intreaba un prieten (preferabil inginer in domeniu) din Ploiesti si te lamureste in mod impartial ce se intampla in realitate.
      Mai degraba cred ca exista o companie rivala a Chevron care face lobby acum ca sa preia si aceste resurse.
      • +3 (3 voturi)    
        Chiar asa? (Vineri, 18 mai 2012, 15:51)

        Prostu' satului [anonim] i-a raspuns lui Lucian*

        Ai dreptate. Apa freatica (si nu numai) este puternic poluata in zona Ploiestilor din motivul de care spui.
        Vasluiul a fost intrucatva "scutit" de industrializare intensa si prin urmare in cea mai mare parte a regiunii poluarea e mult mai scazuta.
        Tu pari sa sugerezi ca e cazul sa eliminam aceasta neplacuta inegalitate, astfel incat si in Vaslui (si, daca se poate, in intreaga tara) poluarea sa fie la fel de ridicata ca la Ploiesti.
        Iar daca te pricepi cat de cat la petrol si la fracturarea hidraulica asa cum e ea folosita de multa vreme la sondele "clasice" de petrol si gaze, s-ar cuveni sa spui si ca la acestea consumurile de apa si chimicale pot fi si de 100 de ori mai mici decat la o singura sonda pt. extractia gazelor de sist, ca fracturarea se face pe distante mult mai mici, ca sunt alte tipuri de roca etc.
        Si, nu te supara, dar nu ti se pare clar ca un inginer petrolist (eventual specialist) NU POATE FI impartial, nu poate critica taman tehnologia de pe urma careia traieste???
        Altfel, i-as da dreptate ambasadorului in ceea ce priveste explorarea daca as fi absolut convins ca dupa aceea expoatarea nu urmeaza in mod automat.
        Cat despre tonul lui, si mie mi se pare nepotrivit, dar n-am vazut emisiunea si prefer sa-l pun pe seama unei traduceri nefericite.
  • +8 (14 voturi)    
    Intrebari (Joi, 17 mai 2012, 21:10)

    Prostu [anonim]

    E musai sa imbogatim pe altii si noi sa tragem ponoasele poluarii ?
    De cand e D-l ambasador Gitenstein asa interesat de cat dam noi pe gaze ?
    Crede ca Chevron e aici ca sa inregistreze pierderi vanzand ieftin romanilor ?
  • +4 (6 voturi)    
    ce inseamna? (Joi, 17 mai 2012, 21:46)

    anonim [anonim]

    Sist?...
    • +7 (7 voturi)    
      :0 (Joi, 17 mai 2012, 23:52)

      Dan [anonim] i-a raspuns lui anonim

      este un gaz prins in stanca , in piatra. Anumite roci , la anumite adncimi , contin gas care este prins in interiorul porilor pietrei.

      Metoda de a exploata gaze de sist este de a fora la adancime , a produce o explozie la adancime care sa farame stanca , apoi de a fi inundata cu apa , pentru a impinge gazele in exterior.
    • -1 (5 voturi)    
      :) (Joi, 17 mai 2012, 23:57)

      ampersand [utilizator] i-a raspuns lui anonim

      Nu e un neologism - sau, dac-aşa-i considerat, atunci e unul destul de vechi; în anii 80, în liceu am dat-o-n bară la o oră de geografie că n-am ştiut să enumăr rezervele de şisturi bituminoase (p-atunci alea erau la modă). Şistul e-un amestec de roci sedimentare - calcar şi argilă în principal - ce acţionează ca un material spongios, buretos, reţinând hidrocarburi. Habar n-am de unde vine denumirea, oricum nu-i la fel de tare ca cea de "turbărie" :))
      • 0 (0 voturi)    
        Sistul dpdv geologic (Sâmbătă, 19 mai 2012, 17:47)

        Geo [anonim] i-a raspuns lui ampersand

        este o roca metamorfica. Impropriu noi romanii spunem "sisturi" bituminoase pt ca nu stim sa preluam corect termenii din engleza...poate datorita faptului ca marii nostri oameni is plagiatori de profesie.
        Shale gas e termenul corect iar acest tip de gaz este cantonat intr-o argila care prezinta fisibilitate. Argilele au si ele porozitate, numai ca porii is mai mici decat la nisipuri-gresii, uneori de 1000 de ori si nu au nici o permeabilitate. Fracturarea creaza permeabilitate. Lipsa permeabilitatii poate fi prezenta si in siltstone-uri, gresii...caz in care gazul este denumit generic "tight gas".
        Asa ca Dane, userul de mai sus, las-o mai moale cu stanca aia din subteran si cu apele pompate sa scoata gazul afara. Apa pompata fractureaza rocadoar iar gazul iese liber datorita presiunii. Apa se pompeaza in zacamintele clasice, sub oglinda apa/petrol ori apa/gaze, atunci cand scade presiunea de zacamant. In cazul shale gas NU exista o limita apa/gas doar apa interstitiala, reziduala, captiva in pori...sau deloc.
        Si inca ceva Dane, nu anumite roci...anumite formatiuni de roci si nu se produce nici o explozie in cazul fracturarii...asta e metoda clasica de exploatare, invechita dealtfel.
  • +8 (10 voturi)    
    origini (Joi, 17 mai 2012, 21:54)

    El Condor [anonim]

    Pai dumneata, cu origini romanesti atat de sanatoase, ar trebui sa-ti dai seama ca romanii ( la fel ca si americanii de acum 70 de ani ) nu mai sunt analfabeti si stiu ce si unde sa citeasca si cum sa interpreteze cele citite. Asa cum dumneata ai poate niste inaintasi pe care poate ii respecti si niste urmasi care, poate, vrei sa te respecte pentru lucrurile bune facute, asa vrem si noi sa nu fim vorbiti de rau de urmasi si nici sa-i facem de ras pe inaintasi ( tragi, geti, daci, chiar PELASGI ). Ce ati facut in America, nu ati facut pe pamanturile voastre, la fel cum ceea ce faceti in Romania, nu este pe pamanturile voastre ( INCA ) Doriti cumva sa va traduc in IDIS ?
  • +7 (11 voturi)    
    gazele de şist (Joi, 17 mai 2012, 22:01)

    george coşbuc [anonim]

    Sper, ca pe viitor SUA, să ne trimită amabasadori şi de alte origini etnice, de ce nu chiar români. Corpul diplomatic al USA, trebuie diversificat şi cu alte etnii. Referitor la exploatarea acestui tip de gaze, consider că ar trebui să renunţăm la ele şi să investim în tehnologii nepoluante( energia solară, eoliană, hidro.) etc. Ingerinţele ori sugestiile ambasadorilor de tip Malinovschi, Gitenstein, Fabriţius, etc, trebuie să înceteze. Mai bine ar impulsiona investiţiile americane în România. Aşa ar fi mai credibili. Să facă amestec politic mai puţin .
    • -2 (4 voturi)    
      nu fi naiv (Vineri, 18 mai 2012, 10:38)

      Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui george coşbuc

      un ambasador reprezinta interesele tarii sale, inclusiv intereselke politice.

      Nu uita ca ambasadorul Taubmann a fost cel care a atras atentia ca daca se vrea politic cu adevarat, lucrurile se pot face.
  • +8 (10 voturi)    
    PROCES DE EXTRAGERE AL GAZELOR FOARTE CONTROVERSAT (Joi, 17 mai 2012, 22:02)

    VasileUSA [anonim]

    Astazi, May 17, 2012 in statul Vermont ( USA) a fost interzis acest proces de extragere al gazelor de sist:

    http://us.cnn.com/2012/05/17/us/vermont-fracking/index.html?hpt=hp_t2
  • +8 (12 voturi)    
    Acuma spuneti ca o cincime? FMI nu zice asa. (Joi, 17 mai 2012, 22:09)

    hnfnjhnhhkggkdhkkgdkggkh [anonim]

    Pai tot SUA ne impune prin FMI sa scumpim gazele .
    Mai e ceva, gazele din SUA nu sunt exploatate de straini , dar in Romania da.
    Daca statul ar fi ramas proprietarul intregii linii de exploatare si distributie a gazului in Romania , poate ca si noi plateam mult mai putin.
    Eu sunt de acord sa le exploatam dar prin companii de stat romanesti.
    Si la aur , cupru sau petrol vad lucrurile la fel adica contrar lui basescu.
    Ambasadorul SUA depaseste foarte mult atributiile unui ambasador, cred ca nici macar ambasadorul URSS nu se implica atat de clar , direct si obraznic in afacerile altui stat. Eu cred ca Romania ar trebui sa ceara pe cai diplomatice alocarea altui ambasador in locul acestuia.
    Daca individul acesta va continua asa de agresiv voi aprecia America drept un stat abuziv si ciocoiesc.
    Sper ca se publica
    • -2 (10 voturi)    
      gaze de sist (Vineri, 18 mai 2012, 9:05)

      roman [anonim] i-a raspuns lui hnfnjhnhhkggkdhkkgdkggkh

      Statul nu are bani si tehnologie pentru exploatarea acestor gaze. tehnologia este disponibila numai la americani, iar cumpararea ei ar costa enorm. Treceam prin Birlad si am vazut afise electorale si nu numai pe care scria "nu gazelor de sist", dar eu as continua cu "...ieftine romanesti, ci gazelor rusesti scumpe. Pacat ca suntem un popor atat de naiv si punem botul la orice se spune la televizor.
    • -3 (3 voturi)    
      e scump (Vineri, 18 mai 2012, 19:39)

      IoanaDC [utilizator] i-a raspuns lui hnfnjhnhhkggkdhkkgdkggkh

      Canada isi exploateaza nisipurile petroliere cu firme canadiene dar si americane, si in mare parte acest petrol este rafinat in rafinarii specializate in SUA. Ar fi ineficient sa fie construite acest tip de rafinarii, foarte scumpe, in Canada, cand ele exista deja in SUA.

      Pe de alta parte, Venezuela repudiaza tot mai mult investitorii straini, incearca sa isi exploateze "prin forte proprii" aceleasi nisipuri petroliere dar nu dispune de tehnologia necesara, si pierde teren pe zi ce trece pe piata internationala in favoarea Canadei.

      Mandria nationala nu tine de foame. Tehnologia de care avem nevoie o au deja americanii, ba chiar au folosit-o deja la ei acasa, deci nu se pune problema ca fac experimente pe noi.

      Ideea aceasta gaunoasa de a nu accepta firme straine pentru ca singura lor motivatie e goana dupa profit e mai mult decat hilara. Normal ca vin aici pentru profit, dar vom avea si noi de castigat in egala masura, DACA stim cum sa negociem contractele. E vorba de castig mutual, ca in orice tranzactie economica.

      Dar nu, mai bine sa facem noi totul cu firmele noastre ineficiente, ramase in urma si controlate de "baietii destepti". Mai bine chiar, hai sa reinventam si roata!
      • +1 (1 vot)    
        E mult de lucru cu resursele... (Vineri, 18 mai 2012, 21:37)

        mx [utilizator] i-a raspuns lui IoanaDC

        Mai "Ioano", mult ai mai avut de lucru la articolul asta. Ce sa-i faci, tu esti unul sigur, iar comentatorii de buna credinta sunt multi, din ce in ce mai multi... Noroc ca azi nu a trebuit sa lucrezi si la proiectul Rosia Montana, sau tot tu ai fost?

        Pai ce explorare, asta e EXPLOATARE curata! Bine macar ca nu polueaza... Ei, polueaza un pic acolo, dar e absolut neglijabil. Garanteaza Gitenstein.
      • 0 (0 voturi)    
        Nu numai canadiene si americane (Sâmbătă, 19 mai 2012, 17:50)

        Geo [anonim] i-a raspuns lui IoanaDC

        Husky e chinezeasca, Imperial Oil e french, Shell Royal Dutch, BP, Harvest is coreeni, Daylight iarasi chineji....etc.
  • +7 (13 voturi)    
    Gaze? (Joi, 17 mai 2012, 22:14)

    Adrian [anonim]

    Ce e baieti? Nu va mai puteti face de cap in voie?
    Ati inceput sa puneti intrebari? Cu Teo Peter cum ramane, ca ati dat-o sub pres? Mi se pare cel putin ciudat, modul in care un ambasador (fac abstractie ca este cel al SUA), cere socoteala Statului Roman, fie el condus si de hotii din PSD-USL, pentru o decizie suverana, ce priveste strict depozitele sale de gaze.

    "Adicalea", americanilor cu ochii aproape iesiti din orbite de mirare, nu le vine sa creada ca cineva le pune ciobota in bot si le ia labele de pe gazele naturale.

    Hai sictir, bai Chevroane! In Ecuador cand strangi mizeria lasata in urma? Ca dezastrul nu ai vrut sa il platesti, si te lupti prin tribunale ca sa nu platesti nicio amenda. Penibil! Sunt PRO extragerii de gaze, dar nu prin metode NECONEVNTIONALE si nu de STRAINI. M-am saturat de toti strainii care vin, iau cat vor si cum vor, iar apoi pleaca la ei acasa si cu banii si cu resursele, fara sa ii mai intereseze de aia pe spinarea carora s-au imbogatit.
    • -2 (6 voturi)    
      Pentru postacii de toate culorile (Vineri, 18 mai 2012, 6:30)

      Sictirit [anonim] i-a raspuns lui Adrian

      Asa pateste o natie unde scoala se face de mantuiala iar ''savantii'' au luat BAC ul copiind, facultaea cu spaga si doctoratul scris de negrisori specializati in plagiat. Bagati dracu capul in pamant si educativa copii in spiritul muncii si studiului ca peste o suta de ani sa fie ceva si de capul romaniilor. La ora actuala romania este o tara de analfafeti cu diplome de toate gradele.
  • +6 (10 voturi)    
    Gazele de sist (Joi, 17 mai 2012, 23:10)

    twitty [utilizator]

    Un documentar interesant despre gazele de sist. Daca tot vrem sa exploatam gazele de sist, macar sa stim ce ne asteapta.

    http://www.dailymotion.com/video/xhfvhy_gasland_news
  • -5 (11 voturi)    
    Dorim firme americane in tara? (Joi, 17 mai 2012, 23:14)

    totulsile [anonim]

    Daca nu dorim investitii americane in tara, putem sa spunem pas si...gata. Daca insa dorim investitii, atunci trebuie sa stim sa le atragem atat spre beneficiul lor, cat si (mai ales) al nostru. Alternativa este simpla: Argentina, Bolivia, nationalizari etc. Dorim asta? Sau poate asteptam firme rusesti?

    Orice ambasador reprezinta si interesele economice ale tarii respective. Pai de aceea este ambasador, nu? A cere transparenta nu inseamna "amestec in treburile interne".
    • +4 (8 voturi)    
      Firme europene sau asiatice DA, americane NU! (Vineri, 18 mai 2012, 8:09)

      bjbbbbbdb [anonim] i-a raspuns lui totulsile

      De ce?
      Parerea mea este ca in toata lumea cu exceptia SUA si a firmelor de origine americana cu sediul in alte state , se joaca economic pe principiul "Ambii castiga" si profitul in timp fara secatuirea sursei - Vezi "Dacia" , doar americanii fac afaceri pe principiul " Eu iau tot si cat mai repede". Vezi MLM-urile americane.
  • +6 (8 voturi)    
    Mai ieftin (Joi, 17 mai 2012, 23:39)

    g.v. [anonim]

    Nu contează la ce preț îl vor scoate din pământ.
    Îl vor vinde ieftin la "băieții deștepți" sau la prețul pieței mondiale+n lei românilor.
    Şi cu șist și fără șist tot cel mai mare preț posibil îl vom plăti.
    De-ar sta România pe de sute de ori bogățiile energetice ale țărilor arabe tot alții se vor bucura de roadele lor, iar aici ar fi la fel ca acum, sau mai rău, ca în Libia sau Irak. Nici să nu va gândiți la Arabia Saudită sau Norvegia.
    Ne vom simți tot emigranți în România, în timp ce șmecherii ne vro spune că suntem "țigani borâți".
    La ce bun? Mai bine fără?
  • +4 (10 voturi)    
    : ) (Joi, 17 mai 2012, 23:40)

    alex [anonim]

    ce ne ia la rost domnul ambasador :) . suntem noi aliatii lor, am sprijinit toate actiunile lor, avem si scut ( care ne pune pe noi intr-o pozitie delicata, ca sa zic asa ), am trimis militari unde au vrut ( si din pacate unii au si murit ) si ei nici macar viza nu ne-o acorda... super :)
  • +4 (4 voturi)    
    Banned in the US (Vineri, 18 mai 2012, 7:10)

    hanzo [anonim]

    Respectivul tip de forare a gazelor a ajuns sa fie oprit in US, dar e ok in RO?

    http://science.slashdot.org/story/12/05/17/223227/vermont-bans-fracking
    • -4 (4 voturi)    
      citeste (Vineri, 18 mai 2012, 10:40)

      Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui hanzo

      exploatarea prin fractionare hidraulica se intampla in Romania de cateva zeci de ani :).
  • +4 (4 voturi)    
    :) (Vineri, 18 mai 2012, 8:08)

    dumnezeu [utilizator]

    altul care face lobby. o fi angajat chevron, mai stii?
  • +5 (5 voturi)    
    Impresii (Vineri, 18 mai 2012, 9:19)

    Desteptu [anonim]

    Se pare ca "cineva" este mana armata a "altcuiva" care vrea sa puna mana pe toate resursele mondiale. Cat mai ieftin !
    Gresesc ? Impresie sau certitudine ?
    Pate ca "cineva" si "altcineva" sunt de fapt aceeasi entitate.
    Globalizare.
    Noi la munca de jos , ei la caimac.
    Prostii.............................................................
  • +1 (1 vot)    
    Ambasadorul SUA (Vineri, 18 mai 2012, 10:44)

    ionita [anonim]

    Excelenta se pare ca te pricepi la toate si mai ales la sprijinirea intereselor americane.
    Romania mai are ceva resurse ,dar prosperitatea unei natii tine de nivelul tehnologic si nu de vizarea resurselor primare ,ci de valorificarea lor.
    Dupa cunostintele mele Romania in faza a 2 a a conflagratiei mondiale a fost al 4 lea stat ca si contributie,iar voi ne-ati vindut la rusi,cred ca venit vremea sa va platiti vina ,sa cordati Romaniei atentia ce se cuvine ,nu in vorbe ci in tehnologie,in investitii americane pe termen lung,contribuiti la refacerea reala a Romaniei ,n-o mai scaldati cu vorbe alese.
  • +4 (4 voturi)    
    Ambasadorul xxx Isi baga nasul ... (Vineri, 18 mai 2012, 11:28)

    compadre [utilizator]

    Ce treaba are ambasadorul SUA de da interviuri pe la tvr? Ia ghiciti interesele cui le promoveaza? Crede-ti ca ne poarta de grija?...ne vrea binele?
    NU mai cascati gura la tot ce debiteaza asta!!
  • +4 (4 voturi)    
    Gazul va fi vandut integral in Ro ? (Vineri, 18 mai 2012, 12:49)

    mda [anonim]

    Chevron se obliga prin contract sa vanda tot gazul extras in Romania la acelasi pret ca in State? Adica de cinci ori mai mic decat este acum la noi?
  • 0 (0 voturi)    
    Monica Macovei, Traian Basescu, infractiuni (Sâmbătă, 19 mai 2012, 7:32)

    Aya [anonim]

    <strong>CONEXIUNEA MONICA MACOVEI- TRAIAN BASESCU- MARE CRIMINALITATE TRANSFRONTALIERA ORGANIZATA </strong>

    ( <strong>TRAIAN BASESCU- VIKTOR BOUT- TRAFIC ARMAMENT; continuare)</strong>

    <strong>Relatia Monica Macovei – Traian Basescu (conex, si Traian Basescu- Viktor Bout) in materie de mare criminalitate organizata (trafic armament- tigari) este idelungata si complexa. </strong>
    Pe scurt, aceasta relatie cuprinde- printre altele:
    - <strong>acoperirea juridica asigurata de Monica Macovei, in operatiuni de mare criminalitate</strong> desfasurate de anumite firme (si de catre indivizi implicati in marea criminalitate);
    - <strong>implicarea Monicai Macovei in exercitarea de presiuni pentru exonerarea de raspundere </strong>a celor implicati in marea criminalitate organizata (atat presiuni ale “societatii civile”, via APADOR CH cat si, incapand cu 2005, in calitate de ministru al Justitiei, pozitie in care a colaborat direct cu Traian Basescu in incercarea de a <strong>sterge urmelor</strong> unor infractiuni de mare criminalitate organizata- cu precadere legate de traficul armament- tigari).

    Urmeaza, prezentate pe scurt, cateva “puncte” ale colaborarii Monicai Macovei- cu implicarea directa a lui Traian Basescu- in operatiuni de mare criminalitate organizata.

    <strong>1. Tigareta II. </strong>
    Operatiune tipica de mare criminalitate organizata, constand in trafic tigari- armament desfasurat pe Otopeni miliar (16/17 aprilie 1998) prin asocierea infractionala a “varfurilor” Traian Basescu (care a asigurat securitatea operatiunii la Bucuresti) si Viktor Bout (traficant de arme, vechi colaborator cu Traian Basescu) care a asigurat transportul efectiv al armamentului catre zone de conflict.
    Din incarcatura de tigari, echivalentul a 25% ajuns la firma GIPP a generalului Dumitru (Mitica) Iliescu- avand sediul, in epoca, in strada Turbinei nr. 23 (cartier Floreasca).

    GIPP se afla un relatii privind traficul si comercializarea ilicita de marfuri (inclu


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă