VIDEO Daniel Morar: In toate sectiile verificate pana acum de DNA s-au descoperit indicii sau probe ca votul a fost fraudat in proportie de 5%-10%-15%

de V.M.     HotNews.ro
Duminică, 9 septembrie 2012, 20:33 Revista Presei | Radio TV

Daniel Morar la Realitatea TV
Foto: Captura Realitatea TV
Procurorul sef al Directiei Nationale Anticoruptie, Daniel Morar, a declarat duminica seara, intr-o emisiune la Realitatea TV, ca in dosarul "Referendumului", in care secretarul general al PSD Liviu Dragnea este urmarit penal, procurorii au constatat ca la scrutinul din 29 iulie au votat in localitatile de domiciliu militari aflati in Afganistan, detinuti aflati in inchisoare, decedati sau chiar persoane care nu exista. "In toate sectiile verificate pana acum in dosarele DNA au fost constatate nereguli. Sunt zeci de sectii de pe raza a cinci judete. In toate acestea s-au descoperit indicii sau probe ca votul a fost fraudat in proportie de 5%-10%-15%", a declarat Morar.

Seful DNA despre dosarul Referendumului - Dragnea:

- dl Liviu Dragnea beneficiaza de prezumtia de nevinovatie, pana cand o instanta spune altceva
- comunicatul de presa al DNA reprezinta o sinteza a actului de incepere a urmaririi penale a procurorilor, iar acel comunicat trebuie citit in intregul lui
- nu faptul ca si-a propus o prezenta, ci modul in care s-a urmarit obtinerea acestei prezente, iar procurorii scriu in actul de incepere a urmaririi penale anumite mijloace prin care aceasta prezenta s-a vrut atinsa, iar acele mijloace sunt unele ilicite, dupa cum reiese de acolo.

- sa va spun istoria acestui dosar: ca urmare a referendumului in 29 iulie, au existat sesizari ale unor persoane fizice, ONG-uri, observatori, partide. In urma acestor sesizari, procurorii DNA si ai Parchetului General s-au sesizat si au format dosare penale. Primul pas a fost ridicarea listelor electorale.
- din simpla lectura a acestor liste s-au constatat aspecte care constituiau prin ele insele indicii de comitere a unor fapte penale.
- procurorii au vazut ca pe listele electorale, in dreptul a zeci de persoane aparea aceeasi semnatura, deci era deja un indiciu clar ca semnaturile fusesera falsificate.
- tot prin compararea listelor electorale, s-a putut vedea persoane care au votat multiplu: erau si pe listele permanente si pe cele suplimentare, uneori chiar din aceeasi localitate.
- apoi, exista niste reguli cu privire la folosirea urnei mobile. Trebuie facuta o cerere, care trebuie depusa la biroul sectiei de votare inainte de inceperea votului. S-a constatat ca au fost foarte multe situatii in care aceste cereri nu au existat si daca au existat, iar, au fost semnate de aceeasi persoana.
- mai departe, verificand bazele de date, s-a constatat ca exista liste cu fantome, persoane care nu exista, seria si numarul de buletin sau CNP-ul nu au fost identificate in bazele de date.
- au fost persoane care nu au votat: ele erau plecate in strainatate, la munca, dar ele apar ca au votat.
- exista persoane din teatrele de operatiuni: militari care se afla la Kandahar, care au votat acolo sau nu - nu stim, dar cu siguranta au votat in localitatile lor natale, in conditiile in care erau in Afganistan.
- exista persoane decedate care figureaza ca au votat; exista persoane care se aflau in penitenciar, pentru executarea unor pedepse, si care au votat, iarasi, in localitatile natale.
- toate acestea duceau la ideea unei fraude, motiv pentru care a fost inceputa urmarirea penala si se desfasoara aceste verificari pentru infractiuni cuprinse in legea referendumului sau in alte legi, inclusiv in legea de combatere a faptelor de coruptie.

- in toate sectiile verificate pana acum in dosarele DNA au fost constatate nereguli; sunt zeci de sectii de pe raza a cinci judete; in toate acestea s-au descoperit indicii sau probe ca votul a fost fraudat in proportie de 5%-10%-15%.
- daca cineva isi inchipuie ca procurorii s-au dus la intamplare atunci cand si-au orientat activitatea catre aceste sectii se insala, exista niste indicii; procurorii au niste metode de investigatie si prima este observatia: s-a putut vedea, de pilda, ca intr-o sectie rurala cu 1.000 de votanti, 400 au votat in ultimele trei ore, intre 20 si 23; in alta sectie au votat 600 de persoane in acelasi interval.
- toate aceste indicii date de o prezenta peste firesc, peste medie intr-o anumita zona, s-au confirmat apoi in cercetarile efectuate.
- infractiunile din legile electorale nu sunt de competenta DNA, ci a parchetelor obisnuite; daca in afara de aceste infractiuni gasim si unele de competenta DNA, atunci le putem instrumenta, pe principiul conexitatii; in cazul de fata este acel articol 13, pentru ca, asa cum reiese din actul procurorilor, s-a ajuns, cel putin in acest moment, la o concluzie ca lucrurile acestea nu au avut loc intamplator, semanau.
- parchetele obisnuite au trimis pana acum in judecata oameni, in special alegatori pentru vot multiplu, care au si fost condamnati.

- (despre achetele desfasurate de procurori in sate) procurorul poate sa audieze oriunde, sa faca ancheta, cu conditia sa respecte legea; s-a luat aceasta decizie pentru ca erau de audiat sute de persoane, majoritatea in varsta, care altminteri ar fi trebuit sa faca deplasarea, pentru judetele din sud, la Bucuresti; era chestiune de bani, de posibilitate de deplasare. Procurorii si ofiterii de politie au audiat acolo, li s-au respectat drepturile, prin urmare acele exemple de revolta a unora dintre cetateni, prezentate si rostogolite de televiziuni, au fost, din punctul meu de vedere, limitate.
- asemenea incidente de nemultumire a unor persoane audiate au loc si la sediul parchetului, adica sunt momente in care, in birou, cel cercetat te insulta sau te ironizeaza, nu e nimic nou.
- nu investigheaza nimeni persoanele pentru ca au votat sau cu cine au votat; sunt intrebate daca au votat, din moment ce apareau pe doua liste sau aceeasi semnatura figura in dreptul a 30 de cetateni; sunt foarte multe situatii in care oamenii au spus 'nu am votat' si atunci lucrurile s-au lamurit.



Daniel Morar, despre activitatea DNA de cand a preluat sefia institutiei:

- Putem porni de la o evaluare a institutiei din 2005, inainte de primul meu mandat, care era facuta de experti ai CE si care se gaseste intr-unul dintre rapoartele de pre-aderare; iar acolo se spunea ca procurorii DNA instrumenteaza multe dosare, dar sunt dosare de mica coruptie, si au o retinere teribila, remarcabila in a instrumenta dosarele de mare coruptie.
- Acest lucru s-a schimbat odata cu 2006, cand au inceput sa fie investigate si trimise in judecata persoane extrem de importante, de la varful statului. Si acest lucru dureaza de atunci, din 2006 pana in 2012.
- Daca ne referim doar la trimiterile in judecata, vedem ca in aceasta perioada au fost trimisi zeci de membri ai Parlamentului, ministri, magistrati, directori de institutii nationale, ofiteri de politie s.a.
- A fost o perioada in care, desi trimiterile in judecata faceau subiectul presei in fiecare zi, discutiile celor care in general criticau activitatea DNA se limitau la urmatoarea afirmatie: Exista trimiteri in judecata, dar nu exista condamnari in cazurile de mare coruptie. Odata cu 2009, sau mai exact cu 2010, au venit si condamnarile definitive in aceste dosare.
- Din 2010, cand a fost prima condamnare a unui parlamentar, pana in 2012 au fost condamnati definitiv opt membri ai Parlamentului pentru fapte de coruptie.
- Tot in aceasta perioada, au fost condamnati definitiv un prim-ministru, un ministru si un secretar de stat. Asa doar daca ne referim la cei de la cel mai inalt nivel. Mai sunt vreo 25 de primari, viceprimari si subprefecti, alti 25 de magistrati condamnati, peste 40 de directori de companii nationale.
- Deci bilantul in alb si negru este dat de cifre - ce s-a intamplat pana in 2005, ce s-a intamplat in anii urmatori. E o diferenta semnificativa

- Afirmatiile privind dosarele politice le auzim in fiecare zi, chiar si de la primul ministru; Nu se fac dosare politice la DNA si dovada este numarul de condamnari pe care il obtine procurorul DNA in fiecare an.
- Sigur ca orice persoana politica care este cercetata are tendinta de a aparea in fata presei si sa zica "Sunt nevinovat, procurorul comite un abuz, dosarul este unul politic". Dar haideti sa ne uitam la cei care sunt acum in inchisoare, sunt vreo cinci demnitari in inchisoare, toti au sustinut de-a lungul procesului, in instanta si in fata procurorului, ca dosarul lor e unul politic. Nimeni nu le-a dat dreptate, decat cel mult colegii lor de partid.
- Asa ca, daca punem in balanta o decizie a instantei si o declaratie a unui om politic, fie el si primul ministru, cred ca trebuie sa dam prioritate celei dintai.

Morar, despre scurgerile in presa a interceptarilor din dosare:

- Aceste interceptari constituie probe in dosar, acesta este rolul lor. Dosarele merg la instanta. Acolo, potrivit unor reglementari, dosarele sunt publice. O buna bucata de timp instantele acceptau solicitarile jurnalistilor pe legea 544 si permiteau accesul la aceste dosare. Acestea sunt marea majoritate (de interceptari care ajung in presa, n.r.).
- Nu culpabilizez nicio institutie, dar, de regula, aceste interceptari ies in mediul public atunci cand dosarele pleaca de la DNA in alta parte, la Parlament, la CSM, la instanta. Nu culpabilizez celelalte institutii si nici nu-i apar in totalitate pe cei din DNA. In DNA lucreaza 500 de oameni, nu suntem structura de informatii, nu am de unde sa stiu ce face fiecare, nu pot sa garantez ca in DNA se respecta intotdeauna regula.
- Comunicarea noastra se face prin comunicate de presa si toate acele scurgeri de informatii sunt investigate de catre CSM; si ce au putut ei sa identifice, atat pot si eu.
- (A crescut ponderea interceptarilor ca tip de investigare fata de 2005?) Cu siguranta e mai mare in prezent, pentru ca s-a diversificat si raza de ancheta si tipologia faptelor comise. Pana in 2005 se cercetau in general dosare legate de credite bancare, de acordare frauduloasa sau de folosirea creditelor in alt scop… Nu mai este vremea in care poti sa obtii condamnarea si dovedirea vinovatiei unei persoane doar pe declaratii testimoniale, iar infractiunile de coruptie nu sunt infractiuni cu urmari evidente, de pilda ca la un omor, unde ai victima, ci in care nimeni nu prea are interesul sa denunte… si atunci trebuie folosite aceste interceptari, nu este nimic nelegal, pentru ca iti da siguranta sa faci probatiunea intr-un dosar.
-  Ce este important sa spunem este ca nu se realizeaza nicio interceptare fara autorizatia judecatorului competent.

Morar, despre relatia cu presedintele Traian Basescu:

- (Cand ati vorbit ultima oara cu presedintele Basescu?) La aceasta intrebare nu mai raspund de multa vreme, pentru ca orice as spune se interpreteaza.
- Relatia mea cu presedintele este una institutionala si daca vedeti, de-a lungul anilor, luarile de pozitie ale presedintelui vizavi de institutie vedeti ca au fost nu putine critici la adresa DNA.
- (Aceasta suspiciune - ca faceti jocul presedintelui - nu va afecteaza activitatea?) Nu, pentru ca eu stiu care e adevarul si ca nu e asa. Presedintele n-a dat niciodata dispozitie sau vreo rugaminte legata de vreun dosar, iar eu n-as fi trasmis-o mai departe daca ar fi fost asa ceva.
- Cine isi inchipuie ca presedintele, prin procurorul sef sau procurorul general, poate conduce in acest stil o unitate de parchet se insala. Procurorii sunt independenti si nu cred ca risca cineva... eu nu risc sa le spun procurorilor sa faca ceva nelegal.

Morar, despre achitarea lui Nastase in cazul "Matusa Tamara"

- (Cum explicati esecul DNA in acest caz?) Asa se intampla in activitatea judiciara. Nu toate dosarele care pleaca de la procurori cu rechizitoii se finalizeaza cu o condamnare. Nici nu e firesc intr-o societate deschisa sa se intample asa. Procurorii DNA au o rata de condamnare undeva la 88-90%, adica in 9 din 10 dosare obtinem condamnare. Acesta este un procent mai bun decat il au statele occidentale. Sigur, este mai prost decat il are China, care e de 100%, dar nu vrem sa ne comparam cu China.
- Eu fac situatii nu pe un caz sau altul, ci fac situatii statistice pe toate dosarele care sunt judecate in cursul unui an. Si statisticile anuale arata ca doar in proportie de 10% avem solutii de achitare. Dar asta este rolul justitiei, daca i-ar condamna judecatorii 100%, inseamna ca chiar nu au niciun rol critic.

Morar, despre numirea unui nou sef la DNA:

- Procesul de numire este foarte clar reglementat de lege si spune ca ministrul Justitiei propune, CSM da un aviz consultativ, iar presedintele numeste. De aici incolo, fiecare dintre aceste institutii isi poate dezvolta legislatie secundara, adica o procedura. Deocamdata, la ministerul de Justitie nu a existat o asemenea procedura, adica la initiator. Ce va fi… o sa vedem.
- Dupa declaratiile oamenilor politici si de la ministerul Justitiei inteleg ca da, se va initia aceasta procedura. Au fost cateva intalniri cu ministrul Justitiei, acum asteptam ce va fi public, daca va fi o procedura sau nu; adica toata lumea vorbeste de candidaturi deschise, depuneri de CV-uri… sigur ca da, e frumos, e si o cerinta a raportului de tara, dar trebuie sa faci o procedura care, dupa parerea mea, ar trebui formalizata, adica trebuie sa existe un ordin al ministrului care spuna conditiile. Ramane de vazut daca va fi asa ceva sau va fi un indemn - "Depuneti-va candidaturile pentru postul de sef al DNA si cel de procuror general".
- (Ce veti face dupa ce nu veti mai fi sef la DNA?) Voi fi procuror, la DNA sau in alta parte. (Politica?) Cu siguranta, nu.


- (Va temeti de razbunarea politicienilor pe care i-ati anchetat?) Imi place sa cred ca traim intr-un stat civilizat, intr-un stat de drept in care nu pot veni astfel de razbunari. Nu e prima data cand am facut dosare importante, si ca procuror de caz am facut dosare importante si am fost amenintat, dar pana la urma nu s-a intamplat nimic. Repet, imi place sa cred ca traim intr-un stat civilizat si ca aceste amenintari n-au cum sa se materializeze sau ca cineva va plati pentru ele.

- (Credeti ca e un stat de drept, ca avem o justitie independenta, meritam sa nu mai avem monitorizarea pe justitie?) Eu cred ca avem o justitie independenta si cred ca monitorizarea pe justitie e cat se poate de necesara in continuare, pentru ca, daca nu era aceasta monitorizare, procurorii si judecatorii n-ar fi fost la adapost de declaratiile oamenilor politici. Acesta este adevarul, in ciuda progreselor facute in justitie in ultimii cinci ani, nu uitati ca ceea ce s-a intamplat in aceasta vara arata ca monitorizarea pe justitie este necesara, tocmai pentru prezervarea acestei independente.

- (Ati spus ca vei ramane procuror. Procuror general?) Da, au aparut discutii, dar lucrurile acestea nu depind de mine. (Dar daca vi se propune, acceptati? Sau va depuneti CV-ul?) Trebuie sa vedem daca exista o procedura clara si corecta si in functie de aceasta decid. Nu am de gand sa particip la o farsa; adica, haideti sa ne depunem candidaturile in conditiile in care numele se stiu. Pe de alta parte, sincer, in acest moment, nu cred ca ma propune nimeni pe mine pentru functia de procuror general. Tocmai datorita activitatii DNA in ultimii sapte ani. M-am convins, oamenii politici - cel putin o parte dintre ei - nu vor o magistratura puternica.
- (Dna Pivniceru doreste o magistratura puternica si independenta?) Ramane de vazut, sa vedem ce va face, pentru ca declaratiile pot fi foarte frumoase… iar o saptamana de cand e ministrul Justitiei nu e inca relevanta. Am vazut ca dansa are pareri despre activitatea DNA-ului, de genul "dosarul Nastase a fost un dosar politic", lucruri despre care nu cred ca trebuia sa se pronunte.




















14127 vizualizari

  • +38 (50 voturi)    
    Si inca ceva : Au sculat si morti la vot.......... (Duminică, 9 septembrie 2012, 20:41)

    icu [utilizator]

    Baronul Dragnea , si-a permis sa scoale si mortii la vot , nelasandu-i sa-si doarma somnul de veci in pace !!!!!!!????!!!! O atitudine de ,,bolsevic-ateu" !!!!!!!!!!!!!!!
    • +8 (10 voturi)    
      s-a mai intamplat in `89 (Luni, 10 septembrie 2012, 9:06)

      visio [utilizator] i-a raspuns lui icu

      cand trebuia atinsa cifra 60000 de morti...nimic nu e nou sub soare...
      ups, ceva totusi este: romanul s-a trezit din lenea gandirii si nu mai inghite informatii de orice fel si dela oricine; incepem sa invatam democratia...ceea ce este o realitate imbucuratoare...
    • +8 (10 voturi)    
      Care morti? (Luni, 10 septembrie 2012, 9:56)

      CatalinBanu [anonim] i-a raspuns lui icu

      Parca nu erau morti pe listele electorale. Nu mai inteleg. Listele electorale contineau persoane care nu puteau sa voteze?
      • +4 (4 voturi)    
        intrebarea corecta ar fi... (Luni, 10 septembrie 2012, 11:12)

        brita [utilizator] i-a raspuns lui CatalinBanu

        care liste electorale?
      • +3 (5 voturi)    
        morti (Luni, 10 septembrie 2012, 11:28)

        akarki [utilizator] i-a raspuns lui CatalinBanu

        de asta era nevoie ca listele suplimentare sa dispara, acolo se puteau trece mortii, si orice persoana...
      • +3 (3 voturi)    
        Morti pot vota! (Luni, 10 septembrie 2012, 11:55)

        paul155 [utilizator] i-a raspuns lui CatalinBanu

        Morti au votat,nu toti pe liste suplimentare ca si turisti!
      • +3 (3 voturi)    
        stii precis? (Luni, 10 septembrie 2012, 16:59)

        foarte-curios [utilizator] i-a raspuns lui CatalinBanu

        listele elctorale NU contineau morti. Numai cele suplimentare! Or fi morti care au votat cu urna mobila.
  • -34 (54 voturi)    
    Completare (Duminică, 9 septembrie 2012, 20:57)

    finutza [utilizator]

    La TOATE ocaziile cand s-a votat in tara asta, au existat voturi la domiciliu ale militarilor din Afganistan, ale detinutilor din penitenciare si ale decedatilor. Singura diferenta este ca doar acum (pentru ultimul referendum) se cerceteaza astfel de nereguli...
    • +44 (46 voturi)    
      Normalitatea (Duminică, 9 septembrie 2012, 21:47)

      mariusncn1974 [utilizator] i-a raspuns lui finutza

      Si atunci dupa parerea dumneavoastra ce este normal, sa se sesizeze sau nu procurori pentru astfel de fapte? Orice lucru trebuie sa aiba un inceput. Candva trebuia ca Procuratura sa se sesizeze la acele plangeri. Acum s-a inceput. Este cineva deranjat? Daca la Timisoara nu se incepea in 17 dec. '89 poate inca nu reuseam sa comunicam acum liber pe internet. Avem din pacate o meteahna. Toate lucrurile bune la noi se incep prea devreme, sau mai exact in momentul nepotrivit. Ghinion pentru cei care au gresit ce sa zic.
      • -10 (16 voturi)    
        Echilibratul si echidistantul... (Luni, 10 septembrie 2012, 9:13)

        cristian_n [utilizator] i-a raspuns lui mariusncn1974

        base-procuror.
        In 2003 a dat NUP pt apartamentul ciordit,Mihaileanu.
        In 2009 a tacut milc la alegerile ciordite..
        Dintr-o data emana legalitatea din el...
        Sictir!
      • -9 (11 voturi)    
        "Normalitatea"... (Luni, 10 septembrie 2012, 10:11)

        finutza [utilizator] i-a raspuns lui mariusncn1974

        clamata de dv. este falsa, spuneti ca astfel de actiuni trebuiau sa se inceapa odata si odata si ma intrebati totodata daca procurorii trebuiau sa se sesizeze sau nu pentru astfel de fapte. Corect, dar iata, acum procurorii "se sesizeaza", iar pana acum nu miscau un deget nici daca "erau sesizati"! Observati diferenta? Fiindca apoi, concluziile se trag de la sine...
        • +2 (6 voturi)    
          corect... (Luni, 10 septembrie 2012, 11:02)

          T34 [utilizator] i-a raspuns lui finutza

          Ceea ce spuneti e foarte corect. Foarte bine au facut procurorii ca s-au auto-sesizat si m-ar bucura nespus sa vad niste arestari in dosarul fraudarii referendumului - fiindca, altfel, toata aceasta ancheta nu are sens, ci e doar un motiv de "compromis politic" bazat pe santaj, asa cum ne-au obisnuit actorii nostri politici de la Iliescu si Magureanu incoace (de genul "tu nu spui ce fac eu acum, cand am puterea, si nici eu n-am sa spun ce ai facut tu cand ai avut-o"). Bine ar fi, insa, ca parchetele sa se auto-sesizeze si in multe alte cazuri, mai putin mediatizate, dar nu mai putin evidente sau cu caracter infractional mai scazut, desi ma indoiesc sincer ca o vor face...
    • +33 (37 voturi)    
      dar e de bine (Duminică, 9 septembrie 2012, 22:05)

      VictorGheorghe [anonim] i-a raspuns lui finutza

      asta nu e ceva rau.. doar o intrare in normalitate.. sa speram ca vor continua tot asa de acum inainte oricine s-ar abate.
      ei nu trebuie criticati pentru ca isi fac treaba.. ci incurajati
      • -3 (7 voturi)    
        Corect ce spuneti... (Luni, 10 septembrie 2012, 10:13)

        finutza [utilizator] i-a raspuns lui VictorGheorghe

        ... dar ce i-a oprit sa faca la fel "pana acum"? Cine nu i-a incurajat?
        • +1 (1 vot)    
          Finutzo draga (Luni, 10 septembrie 2012, 21:39)

          Ellias [utilizator] i-a raspuns lui finutza

          Daca ar fii stiut USL ce se va intampla, ar fii sesizat asta inainte de referendum, insa ei nu s-au asteptat sa piarda. Asta e raspunsul clar. Asa ca...nu te mai amara: niciodata nu e prea tarziu. Iar daca sunt atatia "morti" atunci nu avem nevoie nici de atatia guvernanti, nu-i asa? Ce m-as mai bucura sa stiu ca taxele care le platim, se vor reduce fiinca nu va mai fii nevoie de atatea salarii de trantori, care sa doarma, sau sa se joace pe internet/telefon, cei "alesi". Cine stie si cati au fost alesi pe drept, in parlament? E bine totusi ca se fac cercetari si ca se vor "curata" listele astea odata.
    • +18 (20 voturi)    
      Informatiile astea (Duminică, 9 septembrie 2012, 22:09)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui finutza

      le ai de la coltul strazi? Procurorul general a zis ca nu e asa si nu l-am auzit nici pe Ponta, nici pe Antonescu ca nu ar fi spus adevarul.
      • -4 (4 voturi)    
        Informatiile de care zici... (Luni, 10 septembrie 2012, 10:15)

        finutza [utilizator] i-a raspuns lui ty

        ... erau in titlul articolului pana ieri, diminica, apoi redactia HotNews a schimbat titlul. Eu reluasem cuvant cu cuvant exprimarea cu caractere bold din titlu, e adevarat, nu pusesem si ghilimelele de rigoare...
    • +26 (34 voturi)    
      poate (Duminică, 9 septembrie 2012, 22:18)

      ws [utilizator] i-a raspuns lui finutza

      pentru ca s-au furat milioane, ceea ce nu s-a mai intamplat pana acum.

      spre exemplu in '09 pucistii sustin ca la paris s-a furat, ceea ce e fals, dar asta-i alta discutie. deci vorbim de cateva mii de voturi "furate". acum e vorba de 1.5-2 milioane, e o cu totul alta poveste. vorbim de frauda generalizata, nu o sectie de votare unde seful baga zece voturi in urna. vorbim de "grup infractional organizat", nu de un tembel care tine cu iliescu si din prea multa dragoste il voteaza de doua ori.

      si in caz ca nu stiai, au fost si pana acum condamnati oameni pentru frauda la alegeri.

      ws
      • -4 (10 voturi)    
        Cu milioanele de voturi furate (Luni, 10 septembrie 2012, 10:19)

        The Special One [utilizator] i-a raspuns lui ws

        Nu sa optinut nimic, cu 60 mii de voturi furate Base e presedinte. Cred ca asta spune tot.

        Eu astept inca o alta condamnare pt frauda la vor, a lui Anastase care e clara ca lumina zilei, nu trebuie sa fii procuror, si totusi nu vad urmarirea penala inca de la domnul Morar. Pana cand nu vad dosar Anastase,orice spune domnul is vorbe goale.
      • -2 (6 voturi)    
        De unde stii... (Luni, 10 septembrie 2012, 10:20)

        finutza [utilizator] i-a raspuns lui ws

        ... ca e vorba de milioane de voturi furate fara sa fie finalizat macar un dosar? Esti pe acelsi palier cu cei care sustin ca la Paris s-a furat in draci, cel putin pana cand o instanta va hotari in consecinta.

        Cei condamnati pana acum pentru fraude electorale sunt pentru, daca pot sa ma exprim asa, gainarii, gen "beat in sala de votare", "a intrat cu sot/sotie in cabina", "candidat care a strigat cu portavocea in fata sectiei de votare". Da... fraude mari!!!
    • +27 (29 voturi)    
      este poate adevarat dar ... (Duminică, 9 septembrie 2012, 22:21)

      val111 [utilizator] i-a raspuns lui finutza

      exact ca si cu coruptia exact ca si faradelegile le nivel inalt, trebuie la un moment dat spus : STOP !
      Daca acum nu este momentul bun nu va fi nici peste trei luni , nici peste doi ani etc...
      Singura posibilitate ca sa oprim : furturi, coruptie, jaf ... este sa incepem sa spunem NU !
      Si momentul cel mai bun nu este nici ieri si nici la anul
      Pentru a incepe o curatire a societatii momentul cel mai bun este ... acum !
      • +17 (17 voturi)    
        Foarte bine spus! (Duminică, 9 septembrie 2012, 23:34)

        Maniu [utilizator] i-a raspuns lui val111

        Exact, e singura sansa sa nu ajungem cit se poate de rau, ba chiar dimpotriva sa fim in rind, si chiar un succes, cu tarile civilizate.
      • -4 (4 voturi)    
        Mi-e suficienta exprimarea... (Luni, 10 septembrie 2012, 10:22)

        finutza [utilizator] i-a raspuns lui val111

        ... "este poate adevarat dar..." - inseamna ca imi dai dreptate, recunosti ca zelul asta are un substrat cel putin ciudat.
    • +19 (21 voturi)    
      moment zero (Duminică, 9 septembrie 2012, 22:44)

      goto [utilizator] i-a raspuns lui finutza

      in toate exista un moment zero. acum a venit randul procesului electoral. semnalul ca nu se mai tolereaza furturile la votare a fost dat la ultimele alegeri. usl-ul nu a vrut sa ia in considerare aceste semnale pt ca a crezut ca daca au ajuns la putere pot face ce vor. ba mai mult, au furat ca in codru pe fata cand stiau ca toata lumea e cu ochii pe ei.
      • -4 (4 voturi)    
        Ce-aveti mai, oameni buni? (Luni, 10 septembrie 2012, 10:27)

        finutza [utilizator] i-a raspuns lui goto

        Toti recunoasteti dar spuneti ca trebuia sa fie un inceput. De ce nu recunoasteri tot asa de plini de zel si ca procurorii nu se exprima cu la fel de mare elan si in cazuri clare ca lumina zilei? De exemplu, in cazul alora care au (nu au) anchetat violatorul si ucigasul japonezei cu toate ca actiona de ani de zile? Cica nu aveau fonduri sa plateasca analizele ADN. Daca-s asa de saraci, de unde fonduri pentru o actiune asa de mare, de o asemenea anvergura, la nivel national chiar? Voi nu observati ca se revine la lozinca socialista, ca totul se face pentru... om!?
    • +12 (12 voturi)    
      si ce sa facem? (Luni, 10 septembrie 2012, 1:34)

      gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui finutza

      sa nu le mai anchetam niciodata pentru ca nu s-au anchetat nici in 1907?
      • -3 (3 voturi)    
        Dar... (Luni, 10 septembrie 2012, 10:30)

        finutza [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

        ...nu crezi ca zelul asta este plin de semne de intrebare? Nu crezi ca procurorii au treburi mult mai importante de facut? Priveste in jurul tau si o sa gasesti cel putin zeci de cazuri, multe mult mai grave, in care procurorii stau cu mainile incrucisate de ani si ani, poate chiar si pentru fapte apropiate de acel 1907...
        • 0 (0 voturi)    
          zel (Luni, 10 septembrie 2012, 11:33)

          akarki [utilizator] i-a raspuns lui finutza

          acuma aceste dosare sint cele mai importante, ca la alegerile din decembrie sa nu mai fie aceasta frauda organizata si sa altereze vointa alegatorilor din nou...sa putem porni cu situatia curata. fara aceasta ura aceasta va dainui, va submina orice institutie.
    • +12 (12 voturi)    
      Pai, draga... finutzo (Luni, 10 septembrie 2012, 7:29)

      , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui finutza

      pana acum nu am avut "cel ma competent s cinstit guvern"!
      Care e problema ta?!
      Ca prostul pana nu/i fudul parca nu e prost destul?
      Ca una spune acasa si alta mananca in.. deplasare?
      Reper, care e problema ta?!
      Sunt curios, cati din cei 7,n milioane sunt fraude?
      Sunt curios, ced vor mai spune balosii de pe latrine acum?
      Sa fim seriosi, la voi gandirea este un act barbar, nu cognitiv!
      • -3 (3 voturi)    
        Nu am nici o problema... (Luni, 10 septembrie 2012, 10:37)

        finutza [utilizator] i-a raspuns lui , AlwaysToTheRight, NeveRed!

        ... voi cautati probleme unde nici mustele nu s-ar aventura. Poate este biologic (cel mai probabil), poate este o forma de imobilism in gandire, in perceptie, in negarea realitatii, in neintelegerea legitatilor care guverneaza, fara voia noastra, tot ceea ce ne inconjoara. Dar a te situa impotriva curentului, intotdeauna duce la recunoasteri tardive, pe care ceilalti, in bunavointa lor, o vor trece cu vederea. E si un citat biblic ("Iarta-i, Doamne,...."), care ar trebui sa-i calauzeasca...
        • +2 (4 voturi)    
          Comentariul tau se doreste (Luni, 10 septembrie 2012, 11:11)

          , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui finutza

          finutz, elevat, cult, dar sfarseste prin ceea ce stiu comunistii cel mai bine: diluate, delatorie, minciuna, eludare, scuze, ...
          Cum Dumnezeu de gasiti la voi o mie de scuze si la altii NIMIC?!
          Voi, cei saraci cu duhul (tot biblica este si formularea asta) va credeti absolviti de orice; cu ceilalti sunteti cerberi!
          Care curent?
          Cine este Gica-contra?
          Cine pedaleaza pe 7,n milioane, ...?
          Oameni buni, a fost REFERENDUM, nu votare!
          Nu s/a ales intre prostul vostru interimar si Basescu, legitim ales! Numai in mucilagiul vostru spalat pe latrine se pot face conexari inexistente, corelatii absurde, legaturi... primejdioase!
          Te rog, daca esti finutza, opreste/te!
          Sau incearca sa fii echidistanta!
          Iti spun sincer, nu il mai vreau pe Basescu dar alternativa este de tot rahatul! Si asta doar in PATRU luni!
          In acest caz Base este taticul lor!
          Chiar ca ii ciuruieste peste tot!
    • +1 (1 vot)    
      e penal ce spui! (Luni, 10 septembrie 2012, 17:01)

      foarte-curios [utilizator] i-a raspuns lui finutza

      daca ai dovezi si nu le-ai predat procuraturii esti complice (de la 3 luni la doi ani). Daca doar minti despre procurori, ochii pe 257 C.P. unde iei de la 6 luni la trei ani. Ce preferi? nu merita cei 50 ron de la Fenechiu cateva luni de puscarie?
      • 0 (0 voturi)    
        Esti in eroare (Marţi, 11 septembrie 2012, 12:00)

        finutza [utilizator] i-a raspuns lui foarte-curios

        Ceea ce am scris este cuprins deja in sesizari adresate parchetelor inca de la momentul desfasurarii acelor alegeri. Deci, dovezile exista! Iar cunostintele tale de drept... sunt egale cu zero. Iata ce spune articolul citat de tine:
        "Art. 257

        Traficul de influenţă

        Primirea ori pretinderea de bani sau alte foloase ori acceptarea de promisiuni, de daruri, direct sau indirect, pentru sine ori pentru altul, săvârşită de către o persoană care are influenţă sau lasă să se creadă că are influenţă asupra unui funcţionar pentru a-l determina să facă ori să nu facă un act ce intră în atribuţiile sale de serviciu, se pedepseşte cu închisoare de la 2 la 10 ani."

        Cu alte cuvinte, cam ca nuca-n perete...
  • +21 (25 voturi)    
    la asa tara asa guvern (Duminică, 9 septembrie 2012, 21:17)

    Dr.Mythnick [utilizator]

    nu au votat ei au votat scufitele comuniste ale lui ponta si antonescu
  • -23 (29 voturi)    
    OPINIE (Duminică, 9 septembrie 2012, 21:49)

    A310 [utilizator]

    Morar este un personaj amgajat politic in slujba unui personaj diabolic numit BASASCU .
    • +9 (11 voturi)    
      cine vorbeste (Luni, 10 septembrie 2012, 7:21)

      bunicul [utilizator] i-a raspuns lui A310

      Faci probabil parte dintre cei care au intrat in panica de cand justitia a intrat in forta peste hoti (gen Voiculescu)
  • +23 (25 voturi)    
    La mai multi ani!!! (Duminică, 9 septembrie 2012, 22:43)

    Columbo [utilizator]

    Da, s-au facut ceva progrese impresionante dupa 2005 dar parerea mea este ca pedepsele sunt muuult prea usoare la cate zeci milioane de euro s-au furat de catre unii, impartit la nr de zile de inchisoare cred ca ies cateva zeci de mii EU/zi... Astia merita trimisi direct la carcera, confiscata toata averea si lasati doar cu camasa de pe ei...
  • -16 (22 voturi)    
    minte scurta (Luni, 10 septembrie 2012, 0:58)

    Marshall [utilizator]

    Domnule Morar ok sunteti cel mai cel descoperitor ! dar...oare sunteti atat de profesionist si cand vine vorba de fraudele PDL ???? eu cred ca NU. ! paris 2009 va spune ceva ??? RIDZI , VIDEANU, DORIN COCOS ssmdp Va spune ceva ? in fine. nu toti cei care citesc au mintea spalata si usor-modelabila !! papapapapa
    • +11 (13 voturi)    
      my 2 cents (Luni, 10 septembrie 2012, 3:07)

      RusIonut [anonim] i-a raspuns lui Marshall

      Cateva observatii(restul usl-asilor atentie, se aplica in grupul vostru pe larg):

      - Dar ... oare propozitia incepe cu litera mare?
      - Propozitiile se separa prin semne de punctuatie(. ! ?).
      - te felicit ca stii sa citesti si scrii si bine dupa dictare, ai tot ce iti trebuie pt a fi o secretara de succes; pardon me, assistant manager. asa cum ponta al vostru e eminent si original.
  • +15 (17 voturi)    
    a-ti vazut ? (Luni, 10 septembrie 2012, 6:28)

    cotora [utilizator]

    a-ti vazut pe timpul lui iliescu, vacaroiu, constantinescu si nastase vreun politician, indiferent de tabara politica sa fie cercetat, urmarit, trimis in judecata si condamnat, eu unul, nu
  • -10 (18 voturi)    
    La moara (Luni, 10 septembrie 2012, 7:57)

    DanB [utilizator]

    Persoanele enumerate de Morar sunt tocmai acelea care trebuiau radiate de Boc&Ungureanu&Rus din listele electorale permanente. Concluzia ? Hai cu minusurile !
    • +5 (7 voturi)    
      Pai cine era la interne? (Luni, 10 septembrie 2012, 8:49)

      ciupi 2 [utilizator] i-a raspuns lui DanB

      Daca te faci ca nu stii iti zic eu: Rus.
      BTW, ia si un minus.
    • +1 (3 voturi)    
      compensare (Luni, 10 septembrie 2012, 9:25)

      break_noon [utilizator] i-a raspuns lui DanB

      trecind peste faptul ca s-au produs ilegalitati, prin faptul ca cei scosi de pe liste au votat, daca elimini persoanele respective de pe liste, dar in acelasi timp anulezi voturile lor, tot la lipsa de cvorum se ajunge, nu?

      iar daca eliminam si voturile multiple, atunci scade si mai mult prezenta la vot.

      plus, ca daca erau de eliminat, trebuiau eliminate de Boc&Ungureanu&Ponta, (Rus a fost doar ministru)

      oricum o intorci, tot da cu virgula.
    • +4 (4 voturi)    
      Si cum au votat? (Luni, 10 septembrie 2012, 9:31)

      Dianora [utilizator] i-a raspuns lui DanB

      Eu stiam ca listele le actualizeaza primarii! De ce i-au lasat pe liste si mai ales cum i-au facut sa voteze daca nici nu erau pe acolo?
  • +5 (9 voturi)    
    cum aflam??? (Luni, 10 septembrie 2012, 8:46)

    vio-e1 [utilizator]

    Cazurile aflate in atentia DNA, privitor la eventuale fraude la votul de pe 29 iulie a.c. sunt anchete declansate de anumite sesizari si plangeri... Dar eu am inca banuiala ca mai sunt o sumedenie de alte incalcari, atat vreme cat noi, cei care nu am votat, nu putem verifica daca nu cumva "ne-au votat altii"... Pot sa cred ca daca am avea posibilitatea sa verificam listele de vot , am avea inca mari surprize ... ASA CA ...SA MA CAM LASE TOTI PROPAGANDISTII ASTIA COMUNISTIO-SECURISTI , PUCISTII ASTIA DE DOI BANI CU "CELE SAPTE MILIOANE JUMATATE DE ROMANI ", "CONSTIINTA CIVICA" SI ALTE BAZACONII ANTENISTE !!!
    • +4 (4 voturi)    
      corect (Luni, 10 septembrie 2012, 10:17)

      lucyan [utilizator] i-a raspuns lui vio-e1

      ar trebui ca listele electorale cu cei care au votat sa fie facute publice, eventual puse pe sit-ul biroului electoral central pentru ca fiecare sa poata verifica daca a votat sau nu altcineva in locul lui, asa ar fi corect!!!!!
      • +3 (3 voturi)    
        listele publice (Luni, 10 septembrie 2012, 11:44)

        akarki [utilizator] i-a raspuns lui lucyan

        sint total de acord, si pentru alegerile viitoare ar trebui facut ceva ca listele sa fie publice, online, inainte si dupa alegeri.
  • -1 (1 vot)    
    Pentru Morar 400 este mai mare decât 811. (Luni, 10 septembrie 2012, 9:49)

    gv [utilizator]

    Conform slugoiului numărul unu in politia politica bashista (Daniel Morar este şeful DNA din 11 august 2005), într-o secţie de votare din mediul rural, este imposibil, ca fizic, să voteze 400 de persoane în doar 3 ore. Matematic asta ar însemna 133 de votanţi într-o oră.
    Să ne aducem aminte insa ce s-a întâmplat la ambasada României de la Paris, pe 6 decembrie 2009. Atunci, pe parcursul a 14 ore, au votat 3.785 de alegători. Asta însemnă, 270 pe oră, sau, 811 alegători în 3 ore.
    Printr-un exerciţiu de logică elementară, dacă 400 de alegători nu pot vota fizic în 3 ore, este mai mult decât clar că nici 810 alegători nu pot face acest lucru în acelaşi interval de timp, adică, 3 ore.
    Şi acum se impune o întrebare: unde a fost dl Daniel Morar şi dna Laura Codruţa Koveşi când presa independentă a demonstrat (cu „cronometrul în mână”) că la Paris nu au putut vota 270 de alegători pe oră? Atunci procurorii nu au utilizat metoda observaţiei?
  • +2 (6 voturi)    
    revolta lichelelor (Luni, 10 septembrie 2012, 10:55)

    T34 [utilizator]

    Vazand statisticile prezentate de Morar privind condamnarile la nivel inalt, inteleg un alt motiv al puci-ului USL-ist: isi stiu pacatele si se tem sa nu fie arestati... Din pacate pentru noi, nu vor raspunde penal pentru faptele lor prea curand, tinand cont ca PSD si PNL au din nou Guvernul.

    A-propos de asta, asistam zilele trecute la o discutie dintre lucratorii vamali ai unei vami din Romania, care se bucurau ca, de cand cu revenirea USL la guvernare, "lucrurile au reintrat in normal", adica a inceput din nou sa se fure ca inainte, fara ca vamesii si politistii de frontiera sa se mai teama ca vor fi prinsi. Frumos, nu? Si vrem sa intram in Schengen...
    • -1 (1 vot)    
      daniel morar si automultumirile sale (Vineri, 14 septembrie 2012, 10:39)

      ganea_stan [anonim] i-a raspuns lui T34

      T34, ai cumva o idee cum e cu Blejnar si relatiile lui cu vamesii ? Stii cum de s-a gasit la unul din mai marii fiscului(vamilor) vreo 300 de mii de euro numai in bancnote mici, de au carat cei ce au facut perchezitia cu sacii de ziceai ca sunt hamalii din porturile interbelice?
      Poate te intereseaza, dar chiar daca zici nu tot iti sugerez sa vezi incasarile din taxele vamale din ultimele luni si comparale cu perioade anterioare! Gasca aia de la Brasov care este incolonata cu blejnar in frunte spre tribunal o fi actionat pe timpul guvernarii Ponta ?
      Manifestarile de forta cu masini, elicoptere, jandarmi, mascati, procurori, etc in povestea cu zecile de vamesi banuiti ca au venituri ilicite din ciubucurile de la vama au avut o finalizare cat de cat rezonabile cel putin pentru justificarea cheltuielilor facute cu carburantii consumati pentru spectacolul mediatic prezentat ?
      D-le T34 (vestitul tanc rusesc din al doilea razboi mondial) pot zice si eu ca presedintele suspendat : O FI BINE SA FOLOSESTI UNITATI DE MASURA, DE COMPARATIE DIFERITE CAND E VORBA DE USL vsPDL ? O FI BINE OARE ?
  • +1 (1 vot)    
    Cam tildiu dar decit deloc (Luni, 10 septembrie 2012, 10:57)

    sile231 [utilizator]

    Aceste verificari trebuiau facute inca dupa 1989. Stiu ca nu poate fi eradicata hotia dar macar poate fi pusa sub control. Nu putem continua sa traim in minciuna. O zi buna !
  • +1 (1 vot)    
    Ce ne mai mira? (Luni, 10 septembrie 2012, 21:33)

    Ellias [utilizator]

    Cititi aici de ce il voiau pe Basescu indepartat de la presedentie: http://www.romanialibera.ro/exclusiv-rl/investigatii/traseul-banilor-publici-spre-conturile-familiei-ponta-grafic-interactiv-276583.html
    si atunci sa vedem ce mai spun cei care il idolarizeaza pe Copy-Paste.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă