Elena Udrea, fost ministru PDL al Turismului, a declarat miercuri seara, la B1 TV, cu privire la reintroducerea impozitului forfetar, propunere avansata de ministrul delegat al Turismului si IMM-urilor, Maria Grapini, ca aceasta idee s-a dovedit una "nefericita" cand a fost aplicata in urma cu trei ani de guvernul Boc si a acuzat "ipocrizia celor care astazi sustin forfetarul, dupa ce atunci l-au criticat si desfiintat".

Elena Udrea la B1Foto: Captura B1TV

Declaratiile Elenei Udrea:

  • Toate aceste declaratii care se fac la Guvern, de primul ministru, de alti ministri, care apoi sunt retractate - "Nu sunt bune? Nu-i nimic. Ce daca am dat un semnal oamenilor sa-si plateasca taxele majorate, primarilor ca au voie sau nu au voie sa majoreze taxele locale, celor din industria de turism ca vor avea impozit forfetar, renuntam la ele de a doua zi daca se dovedeste ca am avut o idee proasta". Ar fi de ras, daca n-ar fi trist.
  • Primul lucru pe care il constat este ipocrizia celor care astazi sustin impozitul forfetar dupa ce cu trei ani in urma l-au criticat si desfiintat, cei din PNL amenintau la vremea respectiva cu motiunea impotriva guvernului Boc.
  • In al doilea rand mi se pare foarte grav faptul ca doamna Grapini face astfel de afirmatii inainte sa discute cu industria careia urmeaza sa i se aplice impozitul forfetar. Eu astazi am incercat sa discut cu cei din turism si sa-i intreb daca pozitia lor s-a mai schimbat fara de acest impozit forfetar fata de acum trei ani de zile si primul lucru pe care mi l-au spus a fost ca nimeni nu i-a consultat cu privire la introducerea acestui impozit.
  • El este foarte greu de aplicat, am avut si noi aceasta idee, s-a dovedit nefericita, se pare ca, din pacate, nici pomeneala sa aduca mai multi bani la buget, dimpotriva au de suferit firmele care isi declara in mod real cifra de afaceri, numai ca in criza aceasta cifra de afaceri este mica sau firmele sunt chiar pe pierdere.
  • O idee lansata de doamna Grapini, asa cum a lansat-o si pe aceea ca o sa renunte la brandul turistic facut pe bani europeni - faimoasa frunza, dar un brand e mult mai mult decat o frunza, e un concept; un brand care a fost premiat si care a adus o crestere in turism si continua sa aduca. Toate aceste declaratii reprezinta diletantism la nivelul Guvernului.
  • Ei testeaza. ba chiar l-am auzit pe dl Ponta spunand: "Vom face publica lista celor care au case RA-APPS si, in functie de reactie, vedem ce masuri luam". Deci totul este un test, vedem cum reactioneaza societatea, media, cei carora vrem sa le aplicam o masura sau pentru care vrem sa legiferam un domeniu, si in functie de asta vedem ce mai facem. Este evident ca ei nu stiu de la inceput care sunt consecintele si care este masura pe care ar trebui sa o ia, dar, mai mult decat atat, nici nu incearca sa afle. In cazul impozitului forfetar, dna Grapini primul lucru pe care trebuia sa-l faca era sa se consulte cu industria, pentru ca tot spune ca vine din lumea reala, din lumea de business. 
  • Brandul turistic national - pentru acesta exista fonduri europene care, odata accesate, nu mai poti intoarce, timp de cinci ani de zile, campania de promovare. Ori pierzi toti banii, si erau vreo 75 de milioane de euro pentru promovarea acestui brand… Si au mai ramas, dna Grapini poate sa faca promovare linistita, pentru ca noi n-am apucat sa facem atata promovare cati bani ne da UE. Pana in 2015, dna Grapini poate sa promoveze Romania cu acest brand, care este un brand reusit, pentru care avem bani europeni.