Victor Ponta: Pana pe 31 martie fiecare parinte va trebui sa spuna daca vrea clasa pregatitoare la scoala sau la gradinita. Vom avea probleme logistice la gradinite ​

de Raluca Pantazi     HotNews.ro
Marţi, 22 ianuarie 2013, 11:13 Revista Presei | Radio TV

Victor Ponta
Foto: Agerpres
Parintii vor avea de ales pana pe 31 martie intre clasa pregatitoare la scoala sau la gradinita. Anuntul a fost facut de prim-ministrul Victor Ponta, care a declarat la Antena 3 ca definitiveaza "zilele urmatoare" un sistem impreuna cu ministrul educatiei Remus Pricopie si ministrul administratiei publice Liviu Dragnea prin care parintii sa aleaga unde isi trimit copiii. "Vom avea niste probleme logistice, nu la scoli, in schimb la gradinite", a continuat Ponta.

Declaratiile prim-ministrului Victor Ponta:
  • Bugetul educatiei nu va fi faimosul 6%, ci cred ca undeva la 4,2% daca nu gresesc
  • Insa aici important este la educatie ca practic cheltuielile care tin de scoli si gradinite sunt cheltuieli pe care incercam sa le punem in bugetele administratiilor locale, pentru ca acum scolile sunt ale administratiilor locale, nu mai sunt ale Ministerului Educatiei.
  • Ideea pe care am discutat-o si cu domnul ministru Pricopie si cu domnul Dragnea a fost urmatoarea: faimoasa problema a grupei pregatitoare.
  • Nu cred ca trebuie sa-i fortam pe parinti sa-si duca copiii la scoala la grupa pregatitoare, nici nu trebuie sa-i impiedici pe cei care vor sa mearga sa isi duca copiii mai repede la scoala.
  • Si atunci am stabilit impreuna un sistem pe care il definitivam zilele urmatoare. Pana pe 31 martie fiecare parinte care are un copil in grupa mare sa spuna: eu vreau sa ramana la gradinita inca un an in grupa pregatitoare sau sa mearga la scoala in grupa pregatitoare.
  • Vom avea niste probleme logistice, nu la scoli. La scoli avem sali, in schimb la gradinite cei care vor sa ramana nu avem in momentul asta toate salile pregatite si atunci o parte din bani o sa ii dam catre autoritatile locale pentru ca sa asiguram ceea ce eu cred ca trebuia facut de fapt de cand s-a schimbat legea. Dar asa au gandit-o cei de atunci. Nu lua copilul cu forta, sa-l duci la grupa pregatitoare, la clasa zero. Intreaba-l pe parinte, pentru ca nu stii tu statul mai bine decat parintele daca copilul tau la 6 ani fara o luna mai sta la gradinita sau merge la scoala.

Vezi mai jos cele mai importante declaratii si reactii pe tema clasei pregatitoare, de la intrarea in vigoare a Legii Educatiei Nationale. Cele mai multe discutii au fost declansate de criteriile anuntate de la centru pe care elevii trebuia sa le indeplineasca pentru a se putea inscrie la o anumita scoala si de renuntarea la departajarea facuta de scoli in acceptarea elevilor.

UPDATE Daniel Funeriu: Nu exista niciun argument pentru ca transa de varsta de 6 ani sa nu beneficieze de invatamant obligatoriu la clasa pregatitoare

Intr-o declaratie remisa HotNews.ro, fostul ministru al Educatiei Daniel Funeriu sustine ca, in scenariul prezentat de premier, "am fi singura tara din Uniunea Europeana care nu are invatamant obligatoriu de la 6 ani, in conditiile in care succesul scolar al elevului depinde preponderent de educatia pe care o primeste la aceasta varsta". "De aceea multe tari incep invatamantul obligatoriu si mai devreme de 6 ani. In ultimii ani 14 tari din uniune au scazut varsta de debut a invatamantului obligatoriu. Sa arate dl. Ponta un singur studiu care sa demonstreze ca e bine sa tinem copiii la gradinita pana la 7 ani. Sunt zeci care demonstreaza contrariul", afirma consilierul prezidential.

Potrivit lui Funeriu, "86% dintre parintii copiilor care sunt acum la clasa pregatitoare la scoala apreciaza masura si afirma ca elevii sunt mult mai fericiti la scoala si progreseaza mult mai mult decat ar fi fost la gradinita".

"Se va reveni la supraincarcarea gradinitelor, copiii de 3 ani nu vor mai avea locuri la grupa mica. Vor ramane multe clase goale in scoli, care acum sunt gata echipate pentru a-i primi pe cei mici", a continuat Daniel Funeriu. Potrivit acestuia, "multe invatatoare care au acum clasa a IV-a vor trebui sa mearga sa predea la gradinita".

"Eu cred ca domnul Ponta si-a dat seama ca a gresit si incearca sa gaseasca o iesire politica din situatia dificila in care s-a pus singur doar ca sa nu fie de acord cu mine. Din pacate aceasta solutie este gresita si va nenoroci zeci de mii de copii ai caror parinti nu vor avea acces la informatia corecta. Copiii sunt mai importanti decat imaginea publica a unui politician. Ii recomand sa reciteasca ce i-a raspuns Comisia Europeana in decembrie 2011 legat de acest subiect", sustine fostul ministru al Educatiei.

Acesta a prezentat un extras din documente UE potrivit caruia "invatamantul obligatoriu incepe in cele mai multe tari la nivel primar (de obicei, la varsta de 5-6 ani). In Bulgaria, Grecia, Cipru, Letonia, Luxemburg, Ungaria si Polonia, invatamantul obligatoriu cuprinde si nivelul prescolar, iar copiii (cu varsta de patru/cinci sau sase ani) sunt obligati sa participe la programe de invatamant prescolar concepute, in primul rand,  pentru a-i familiariza pe copiii foarte mici cu un mediu similar celui scolar. In Olanda, Malta si Regatul Unit,  invatamantul obligatoriu incepe de asemenea la varsta de patru sau cinci ani, dar copiii sunt integrati direct in programele de invatamant primar".

14 ianuarie - Victor Ponta il contrazice pe Remus Pricopie: Clasa zero trebuie sa revina la gradinita chiar din acest an

In urma cu o saptamana, pe 14 ianuarie, premierul Victor Ponta a declarat ca, in opinia sa, clasa pregatitoare ar trebui sa revina la gradinita, el precizand ca a discutat deocamdata doar telefonic cu ministrul Educatiei, dar ca va discuta si direct cu acesta pentru a vedea cum poate fi pusa in aplicare masura din acest an. Prim-ministrul a sustinut ca trecerea clasei pregatitoare de la gradinita la scoala reprezinta o greseala.

10 ianuarie - Remus Pricopie: Clasa pregatitoare ramane in scoala

Remus Pricopie
Foto: Agerpres

Intr-un interviu acordat HotNews.ro pe 10 ianuarie, ministrul Educatiei, Remus Pricopie, a declarat ca "nu se schimba nimic" si "clasa pregatitoare ramane acolo unde este anul acesta". Clasa pregatitoare "face parte din ciclul primar. Fizic, ea poate fi in scoala si 90% din clase sunt in scoala, dar sunt si cazuri in care nu au fost locuri in scoli si atunci functioneaza in fostele gradinite. Este problema locala a inspectorilor, a directorilor de scoli, vor fi acolo unde exista conditii optime de desfasurare a activitatilor didactice", sustine ministrul Educatiei.

Oficialul anunta atunci ca "problema inscrierilor e singurul lucru care va fi reglementat acum pe parcursul lunii ianuarie". "Noi ne-am propus ca in prima saptamana din ianuarie sa existe aceasta metodologie si am amanat cu o saptamana nu pentru ca nu am avea timp sa redactam ordinul, el este deja redactat in buna masura, ci pentru ca vrem sa avem un proces de consultare cu inspectori scolari, cu directori, cu invatatori, profesori, cei care au fost implicati in acest proces, si numai dupa aceea sa oficializam", a declarat Remus Pricopie.

23 noiembrie 2012 - Ministerul Educatiei schimba regulile de inscriere la clasa pregatitoare. Locatia poate sa difere 

Stelian Fedorca
Foto: Agerpres

In urma cu doua luni, Stelian Fedorca, secretar de stat pentru invatamantul preuniversitar, a declarat pentru HotNews.ro ca Ministerul Educatiei schimba regulile de inscriere la clasa pregatitoare si din 2013 "se revine la vechea metodologie de inscriere la scoala", existenta pana la criteriile introduse anul trecut. Se renunta astfel la cele patru etape de inscriere, la criteriile de departajare conform carora au prioritate la inscriere copiii orfani, din familii monoparentale sau care au un certificat medical de incadrare in grad de handicap. "Consiliul de Administratie al fiecarei scoli va stabili propriul regulament pe care il va afisa, asa cum era si inainte", a explicat pentru HotNews.ro Fedorca.  

"Clasa pregatitoare ramane in invatamantul primar, dar locatia poate sa difere in functie de spatiu", a precizat Stelian Fedorca. Conform oficialului, decizia va fi luata la nivel local. "Exista scoli unde in aceeasi curte este si o gradinita. Daca nu exista loc suficient in scoala, este si pacat sa nu folosim spatiul si infrastructura existente", a explicat pentru HotNews.ro secretarul de stat.

29 septembrie 2012 - Ecaterina Andronescu: Dupa primul semestru, facem o analiza cu puncte tari si puncte slabe pentru a stabili daca o mentinem la scoala

Ecaterina Andronescu
Foto: Agerpres

La finalul lunii septembrie 2012, la doar doua saptamani de la inceperea scolii, ministrul de atunci al Educatiei, Ecaterina Andronescu, declara ca "de la doamnele educatoare semnalul este clar: clasa pregatitoare ar trebui sa ramana in gradinita". Aflata la Craiova, Andronescu a anuntat ca dupa primul semestru se va face o analiza "cu puncte tari si puncte slabe", pentru a se decide daca aceasta clasa ramane la scoala sau revine la gradinita.

"Am luat decizia, ca dupa primul semestru, sa facem o analiza, cu puncte tari si puncte slabe. Evident ca, de la doamnele educatoare semnalul este clar: clasa pregatitoare ar trebui sa ramana in gradinita. Sunt foarte multe argumente in favoarea acestei optiunii pe care doamnele educatoare au exprimat-o: faptul ca intr-o scoala avem elevi de 18 ani si copii de cinci ani si jumatate, nu este cea mai fericita situatie cand ies in pauza si unii si altii. De aceea, eu cred ca aceasta analiza ne va duce in situatia sa putem lua o decizie corecta, pentru ca, dupa opinia mea, sa gresesti, poate fi acceptat, dar sa perseverezi diabolic, nu cred ca trebuie sa facem lucrul acesta", a declarat Ecaterina Andronescu.

19 septembrie 2012 - Victor Ponta: Clasa pregatitoare in cadrul scolii "reprezinta o prostie"

Victor Ponta
Foto: HotNews / DP

Premierul Victor Ponta considera ca trecerea clasei pregatitoare la scoala reprezinta o prostie. "Harababura si dezastrul generat de domnul ministru Funeriu cu clasa pregatitoare reprezinta o harababura si o prostie", a declarat Victor Ponta la inceputul unei sedinte de Guvern. Acesta i-a cerut ministrului educatiei, Ecaterina Andronescu, sa pregateasca pentru anul viitor "un mod de scolarizare care sa aiba grija de copii si de parinti".

"Va sustin pentru a repune lucrurile in ordinea lor normala: clasa pregatitoare la gradinita. La cinci ani si jumatate il trezesti la sapte dimineata, il tii opt ore! Asta numai supraoamenii de tipul lui Funeriu sunt capabili", a precizat Ponta.

Aproximativ 130.000 de copii au intrat in septembrie 2012 in clasa pregatitoare. Clasa pregatitoare se organizeaza in cadrul unitatilor de invatamant preuniversitar cu personalitate juridica in care exista nivelul de invatamant primar acreditat sau autorizat, dar poate functiona si in cadrul unitatilor de invatamant prescolar - gradinite - care sunt structuri ale unitatilor de invatamant cu personalitate juridica in care exista nivelul de invatamant primar acreditat sau autorizat, conform Metodologiei pentru fundamentarea cifrei de scolarizare si stabilirea retelei unitatilor de invatamant preuniversitar de stat pentru anul scolar 2012 - 2013.

Aproximativ 8.000 de cadre didactice au participat la sesiuni de formare la nivel national, pentru a le putea preda copiilor la clasa pregatitoare. Pentru clasa pregatitoare s-au alocat 26 de milioane RON pentru mobilier si 23 milioane RON pentru materiale didactice. "Exista 130.000 de beneficiari, ceea ce inseamna o alocare a acestor sume de mobilier per elev de aproximativ 200 de lei", anunta fostul ministru interimar al Educatiei Liviu Pop. Potrivit Legii Educatiei Nationale, 2012-2013 este primul an in care clasa pregatitoare este obligatorie si se desfasoara in cadrul scolilor. 

La inceputul anului 2012, introducerea clasei pregatitoare a iscat discutii aprinse, ajungandu-se chiar in instanta pentru a se renunta la aceasta masura. Pe 29 februarie, Curtea de Apel Bucuresti a judecat cererile depuse de mai multe asociatii ale parintilor privind suspendarea si anularea ordinului ministrului Educatiei privind inscrierea in clasa pregatitoare si in clasa I. Ulterior, instanta a respins rand pe rand actiunile parintilor. La inceputul lunii martie au debutat si inscrierile la clasa pregatitoare, insa, in prima zi, aplicatia prin care se facea inscrierea s-a blocat.

21 mai 2012 - Liviu Pop, ministrul interimar al Educatiei: Banii pentru clasa pregatitoare au fost transferati de la nivel regional catre scoli

Liviu Pop
Foto: Agerpres
Cu patru luni inainte de inceperea scolii, ministrul Educatiei de la acea vreme, Liviu Pop, anunta ca in urma unui audit a constatat intarzieri in procedurile de achizitii ale mobilierului si materialelor didactice necesare clasei pregatitoare. "Exista riscul real de a nu putea avea acest mobilier in scoli la data de 13 septembrie, din acest motiv, ca singura solutie posibila in acest moment, am decis transferarea sumei de la nivelul regiunilor catre unitatile de invatamant si, totodata, transferarea responsabilitatilor achizitiilor de catre directorii de unitati scolare. Exista 130.000 de beneficiari, ceea ce inseamna o alocare a acestor sume per elev de aproximativ 200 de lei. In momentul de fata am alocat cei 200 de lei la nivelul fiecarei unitati scolare, decide directorul de unitate scolara cum achizitioneaza acest mobilier. Nu putem risca ca in data de 13 septembrie sa nu existe mobilier. Deci nu se mai liciteaza prin 8 centre regionale, se duce decizia la nivelul scolii. Directorul raspunde, scoala face achizitia", anunta Pop.

4 aprilie 2012 - Inscrierea la scoala pe vize de flotant: "Noua la scoala ni s-a zis direct - faceti-va viza de flotant in zona scolii"

Informatii privind schimbarea domiciliilor de catre parinti pentru a facilita inscrierea copiilor la anumite scoli au aparut imediat dupa publicarea metodologiei privind inscrierea copiilor la clasa pregatitoare si la clasa I. Metodologia prevede ca toti copiii ai caror parinti solicita inscrierea la scoala de circumscriptie vor fi inscrisi la acea scoala, iar parintii care vor o alta scoala decat cea de circumscriptie se inscriu in a doua etapa, in limita locurilor ramase libere dupa prima etapa.

Desi Ministerul Educatiei a anuntat ca scolarizarea cu prioritate a elevilor in scolile de circumscriptie este prevazuta in legislatie inca din 2005 si ca metodologia nu aduce ceva nou in acest sens, de teama de a nu indeplini criteriile din a doua etapa, mai multi parinti sustin ca si-au facut viza de flotant cu care au atestat la inscriere faptul ca se afla in circumscriptia scolii pe care o doreau.  

Contactat de HotNews.ro, Catalin Baba, ministrul Educatiei, a declarat ca "Ministerul nu are atributii in verificarea vizelor de flotant si nu a sesizat Ministerul de Interne in privinta verificarii acestora".

Marian Banu, purtatorul de cuvant al Inspectoratului Scolar al Municipiului Bucuresti, a spus pentru HotNews.ro ca "Inspectoratul nu are abilitatea sa cerceteze modalitatea de realizare a vizelor de flotant. Este in atributia Ministerului Administratiei si Internelor, iar noi nu avem dreptul sa controlam vizele de flotant, modul de obtinere si efectele pe care le produc pentru ca intram peste dreptul omului de a-si alege domiciliul". "Nu am sesizat MAI, pentru ca nu noi putem face acest lucru, noi respectam metodologia", a precizat purtatorul de cuvant al Inspectoratului.

1 aprilie 2012 - Colegiul Goethe, asaltat de romanii nemti. Strania explozie a etniei germane in Capitala si culisele unui scandal penal

Pe 1 aprilie, actorul Mihai Calin a declarat pentru HotNews.ro ca a depus plangere penala impotriva conducerii Colegiului German Goethe din Bucuresti si a parintilor care au dat declaratii notariale pe proprie raspundere ca sunt etnici germani, dar despre care spune ca nu le pot dovedi. Calin afirma ca a incercat sa isi inscrie copilul la Colegiu, dar ca nu mai prindea loc decat daca se declara de etnie germana. "Adica daca faceam un fals in acte publice, la fel ca trei sferturi dintre parintii care si-au inscris copiii aici", sustine actorul. Directoarea Colegiului, Cristina Popa, a declarat pentru HotNews.ro ca are "dubii" referitor la etnia celor inscrisi, dar a precizat ca nimeni nu poate dovedi eventuale falsuri. "Anii trecuti erau cam 30 de etnici germani, anul acesta au fost 300", a declarat ministrul Educatiei, Catalin Baba. El sustine ca ministerul "nu are cum sa spuna daca o persoana este etnic german sau nu".

Motivul disputei din 2012 este schimbarea conditiilor de admitere. Anii trecuti elevii sustineau un test pentru a putea fi declarati inscrisi, in timp ce in 2012 testul a fost eliminat, iar inscrierea a fost etapizata: in prima etapa etnicii germani, in a doua - oricine doreste si nu este etnic. O nota a Ministerului Educatiei le-a permis insa scolilor cu predare in germana materna ca in prima etapa de inscriere sa accepte "toti copiii ai caror parinti declara ca apartin minoritatii germane". Parintii sustin insa ca lipsa unei legi a minoritatii ii da oricui posibilitatea sa se declare de orice etnie. Citeste aici mai multe despre acest caz
19 martie 2012 - Catalin Baba: 79% dintre copii au fost inscrisi in clasa I si pregatitoare, in prima etapa

Catalin Baba
Foto: Agerpres
Catalin Baba, ministru al Educatiei in martie 2012, a anuntat ca 79% din totalul celor 302.223 de copii recenzati au fost inscrisi in clasa pregatitoare si in clasa I in cadrul primei etape, precizand totodata ca in nicio unitate de invatamant nu se vor organiza cursuri in trei sau mai multe schimburi.

5 martie 2012 - In prima zi de inscrieri in clasa pregatitoare s-a defectat serverul pentru inscrieri

Inscrierea copiilor in clasa pregatitoare a inceput pe 5 martie 2012 cu o defectiune la serverul pe care functiona aplicatia pentru inscrierea copiilor. Defectiunea a fost eliminata la doua ore de la inceperea programului inscrierilor. Potrivit Ministerului Educatiei, serverul s-a defectat in cursul noptii de duminica spre luni, in urma unor pene de curent succesive. Multi parinti au mers luni dimineata la scoli pentru a-si inscrie copiii in grupa pregatitoare, insa nu au putut face acest lucru, reprezentantii unitatilor spunandu-le sa astepte pana cand softul va fi functional sau se revina, inscrierea putandu-se face pana la ora 16.00.
Inscrierea copiilor in clasa pregatitoare s-a desfasurat in perioada 5-16 martie, cand a avut loc depunerea cererilor de inscriere ale parintilor care solicita inscrierea copiilor la scoala de circumscriptie, precum si cererile de inscriere ale parintilor care solicita inscrierea copiilor la scoala speciala. Afisarea listelor copiilor inmatriculati in prima etapa si a locurilor ramase libere s-a facut la unitatile de invatamant in 19 martie.

Daniel Funeriu
Foto: Agerpres
2 martie 2012 - 80 de parinti au cerut in instanta suspendarea inscrierilor la clasa pregatitoare. Curtea de Apel Bucuresti a respins solicitarea

In luna februarie a anului trecut, 80 de parinti au depus in instanta cereri de suspendare si de anulare a ordinului Ministrului Educatiei privind inscrierea in clasa pregatitoare si in clasa I. Mihai Radu, avocatul parintilor, a declarat ca Ministerul Educatiei trebuia sa consulte societatea civila inainte de a da un asemenea ordin. Potrivit acestuia, ordinul prevede "o metodologie greoaie" si "reduce dreptul parintilor de a alege scoala copilului".

Pana in martie, la Curtea de Apel Bucuresti au ajuns trei dosare in care mai multi parinti cereau suspendarea aceluiasi ordin al ministrului Educatiei privind clasa pregatitoare. Magistratii au respins cererea formulata de acestia, asociatiile de parinti pierzand procesul.
Citeste si:


Citeste mai multe despre   



















6734 vizualizari

  • +16 (20 voturi)    
    ca sa vezi... (Marţi, 22 ianuarie 2013, 11:16)

    mircea_cjn [utilizator]

    Pana acum ponta vorbea doar de gradinita! Acum o da pe ...votul parintilor. Ca pana la urma sa ajunga la concluzia ca ideea lui Funeriu a fost buna.
    • +5 (7 voturi)    
      ponta doar da din gura.. (Marţi, 22 ianuarie 2013, 15:10)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui mircea_cjn

      ca nu-l doare (din pacate)

      din toate prostiile debitate mie cea mai importanta mi se pare aia cu autoritatile locale care trebuie sa suporte cheltuielie scolilor. sunt foarte simplu, dar in realitate autoritatile locale nu prea au fonduri pentru asa ceva pentru aproape toate taxele se colecteaza si/sau vireaza la centru, deci ei se creeaza astfel premisa ca o scoala intr-un oras cu primar USL sa primeasca bani si una cu primar de orice alta culoare sa ramana fara bani de salarii...
  • +13 (19 voturi)    
    Adica (Marţi, 22 ianuarie 2013, 11:19)

    electron [utilizator]

    Adica anul trecut au fost dotate scolile pentru a avea, mese scaune si alte cele pentru clasa pregatitoare, si sau cheltuit niste bani pentru asta, acuma aruncam totul pe fereastra si dotam gradinitle, chiar daca pur si simplu luam mesele din scoli si le ducem la gradinita tot implica niste costuri.
    Ce are daca clasa pregatitoare ramane la scoala?
    Are acuma Romania bani de aruncat pe fereastra?
    • -1 (11 voturi)    
      sunt conditii diferite (Marţi, 22 ianuarie 2013, 11:57)

      Kapo [utilizator] i-a raspuns lui electron

      cred ca ar fi bine sa-ti raspunzi singur la intrebare, asta in cazul in care "electronul" nu se invarte in jurul unui singur neuron. Un copil de 5 ani si 8 luni, cat are fetita mea in septembrie, nu e pregatit sa indure socul unui impact cu copii de clasa a IV, cu injuraturi, cu mizerie in toalete, etc. La aceasta varsta inca mai invata, impreuna cu educatoarea la gradi, cum sa utilizeze toaleta fara sa fie acolo o mizerie de nedescris. Funeriu a importat un sistem occidental si la transferat in Romania, fara sa tina cont de nivelul de educatie din societate si de serviciile conexe de care este nevoie. Pentru cei care nu stiu, in Franta, Olanda si alte tari, in toaletele scolilor se face curatenie continuu, inclusiv in pauze este cineva prezent acolo. Cand vei avea copii vei intelege ca diferentele sunt majore!
      • +7 (17 voturi)    
        Daca un copil este clasa a IV-a... (Marţi, 22 ianuarie 2013, 12:29)

        abisala [utilizator] i-a raspuns lui Kapo

        nu inseamna ca este infractor deja. Fetita ta va injura in clasa a IV-a? Daca nu, atunci nu mai vorbi asa despre alti copii. Daca copilul tau are 5 ani si 8 luni si consideri ca ii e mai bine la gradi, legea iti permite s-o mai tii un an la gardi. Cat despre curatenie, iti recomand sa vizitezi o scoala inainte de a vorbi despre ele. Daca nu este renovata, si nu este curata, probabil ar trebui sa te orientezi catre o alta. Foarte multe scoli au fost renovate, si in majoritatea parintii si cadrele didactice au investit destul de mult in dotare si curatenie.
      • +9 (13 voturi)    
        Nu e obligat (Marţi, 22 ianuarie 2013, 12:35)

        MeMadame [utilizator] i-a raspuns lui Kapo

        Pai copilul tau la 5 ani si 8 luni in septembrie nu e obligat sa mearga la clasa pregatitoare. E obligat doar daca are 6 ani pana la 1 septembrie. Deci ti-ai raspuns singur la intrebare.
      • +6 (14 voturi)    
        Mestere? tu unde ai facut scoala? La toaleta??? (Marţi, 22 ianuarie 2013, 12:40)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Kapo

        De ce te dai maire folosind termeni pe care nu-i stapinesti? Electronii se invirt in jurul nucleului, care-i format din protoni si neuTroni.
        Neuronul e o clasa de celule a sistemului nervos. Deci nu se invirt electronii in jurul lui nici daca-i bati.
        Acu, ca am lamurit-o pe asta cu neuronu' si neutronu...
        Din toata peroratia ta am retinut:
        1. golanii de clasa a 4-a injura. Pai..,. in fata blocului nu-s copii de clasa a 4-a? Sau peste un an nu tot se va lovi de realitatile astea?
        2. budele-s murdare. Pai... n-ar fi mai ieftin sa se angajeze cite inca o femeie de serviciu pe scoala care sa spele budele la fiecare ora, decit sa construiesti sali de gradinita pentru 150k de copii dupa ce tocmai ai facut lucrul asta la scoala?

        Cam atit, pentru ca avind in vedere cunostinele tale despre neuron si electron, ar fi o pierdere de timp sa detaliez mai mult.

        P.S. presupun ca esti un spectator fidel al antena3 si un sustinator infocat al USL. Corespunzi perfect tipologiei votantului USL.
        • -4 (12 voturi)    
          Mestere (Marţi, 22 ianuarie 2013, 13:21)

          CristaPop [anonim] i-a raspuns lui bogdan1477

          Nu inteleg de ce-si dau cu parerea cei ce nu au copii de varsta pre-scolara. Sunt alte subiecte pe hotnews si alte site-uri de acest gen unde puteti posta in liniste si pace, unde puteti sa va faceti cunoscute vastele cunostinte de fizica, chimie, matematica, arta, politica, sport etc...

          Chiar nu e cazul sa vorbiti aiurea peste tot si in legatura cu orice subiect.
          • +3 (5 voturi)    
            ? (Marţi, 22 ianuarie 2013, 13:33)

            oximoron [utilizator] i-a raspuns lui CristaPop

            pai de unde-ai scos-o ca n-are copii?
            Si chiar si daca nu ar avea: diferenta dintre neutron si neuron trebuie sa fie clara pentru orice (an)alfabet (fie el si functional).

            Serios, acu...ai incercat macar sa raspuzi la una din intrebarile "maestrului"?
          • +7 (9 voturi)    
            pai de aia, ca sa se mire ... (Marţi, 22 ianuarie 2013, 13:38)

            bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui CristaPop

            Dupa imbrinceala din '89 am primit niscaiva drepturi... Printre care si acela de a ne da cu parerea.
            Acu, recunosc, copilul meu inca nu e de virsta clasei 0, da' am suficienti amici care-s cu copiii in clasa 0 sau pe aproape. Si chiar daca n-ar fi asha, nu pricep de ce argumentele nu-s mai importante decit propria experienta? Daca tot esti asha priceput in ale clasei 0, de ce nu vii cu contra-argumente? Sau crezi ca e suficient argumentul ca tu ai copil de clasa 0?
            • 0 (0 voturi)    
              din lac in put (Marţi, 22 ianuarie 2013, 23:07)

              CristaPop [anonim] i-a raspuns lui bogdan1477

              Daca taceai, filozof ramaneai.

              Pentru informarea ta corecta in '89 au murit oameni pentru ca noi toti, inclusiv tu, sa-ti poti da cu parerea unde ai chef, la orice ora ai chef si despre orice ai chef.

              Din putin respect pentru durerea celor care si-au pierdut persoane dragi si apropiate in acele zilele ai putea sa nu folosesti termeni peiorativi pentru evenimente, situatii sau sentimente pe care nu le intelegi.

              Nu am copii de clasa 0, motiv pentru care nici nu mi-am dat cu parerea relativ la acest subiect. Ciao!
          • +1 (1 vot)    
            grupa pregatitoare (Marţi, 22 ianuarie 2013, 16:34)

            acinigrev [utilizator] i-a raspuns lui CristaPop

            bine punctat.
        • +2 (2 voturi)    
          electron si neuron (Marţi, 22 ianuarie 2013, 15:54)

          un dac [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

          argumentele omului nu sunt pe gustul meu, dar cu electronul facuse o figura de stil, asta era nick name-ul celui caruia ii raspundea, d-aia a pus omul ghilimele. nu mai sariti si voi ca rechinii:-)
      • +4 (10 voturi)    
        Oare (Marţi, 22 ianuarie 2013, 13:06)

        somesanu [utilizator] i-a raspuns lui Kapo

        la 6 ani si 8 luni fetita ta va putea indura socul injuraturilor celor mari si al mizeriei la toalete? Cum vei rezolva problema peste un an?
        • +5 (7 voturi)    
          simplu (Marţi, 22 ianuarie 2013, 13:47)

          quetzal [utilizator] i-a raspuns lui somesanu

          Simplu, o trimite la scoala la 10 ani cu injuraturile deja invatate de acasa. Plus "biologia" neuronilor, ahhah .
          Si cu olita sau pampersii in ghiozdan:))
      • +7 (11 voturi)    
        dar copii de 4 ani la scoala?? (Marţi, 22 ianuarie 2013, 13:39)

        oximoron [utilizator] i-a raspuns lui Kapo

        de aia ce mai spui?
        In tara unde locuiesc (si e la 10 ani lumina distanta de pitoreasca Romanie), scoala e obligatorie si incepe cand copilul face 4 ani (cu aia de clasa a IV)...ba mai exista si after school (il spune Foyer Scolaire) unde isi petrec o mare parte din dupa-amiaza (impreuna: aia de 5 cu aia de 12)...si zau daca am auzit macar incidente cum am auzit prin gradinitile/scolile din Romania pitoreasca (clasele primare).
        Deci nu copii sunt problema...cauta problema in alta parte.

        Btw, galasiosi sunt "portughezii" care prefera sa-si tina odraslele acasa (sa nu ii "corupa" aia mari).
    • 0 (4 voturi)    
      ce sa-ti spun? (Marţi, 22 ianuarie 2013, 14:42)

      Floaredeapril [utilizator] i-a raspuns lui electron

      nu mai pot eu de banii aruncati pe fereastra de niste maimutoi care au fost alesi si pusi in functii de decizie de catre acest electorat! eu nu am de gand sa-mi sacrific copilul de dragul unor incompetenti , care nici macar nu stiu ce vor, dapoi sa ma gestioneze situatia. e problema lor...ei sa plateasca nu copiii nostri
  • +11 (13 voturi)    
    Pana pe 31 martie isi dau parintii cu parerea... (Marţi, 22 ianuarie 2013, 11:23)

    abisala [utilizator]

    Dupa aceea incepe vacanta, o binemeritata vacanta de vreo 2 saptamani :). Dupa vacanta in vreo 2 saptamani centralizati datele, si atunci incepe haosul. Haos la care nu se va gandi nimeni, ca deh, e 1 Mai, vine Pastele, etc. Asa ca pe la 15 mai incepeti sa incercati sa gasiti solutii logistice la diverse probleme : intr-un judet parintii vor la gradi, da' n-au locuri, plus ca tre' sa mutati invatatoarele de clasa a 4-a la gradi :)), in alt judet parintii vor toti la scoala X, si deh, acum nu mai sunt norme de inscriere, iese scandal, etc. Dupa vreo luna de haos, va ganditi ca totusi ati obosit peste masura, plus vine vacanta de vara, asa ca... cine nu si-a inscris copilul pana acum, poate sa-l mai inscrie si de la 1 septembrie, ca doar e democratie, plus ca guvernul USL are grija sa nu fie nimeni nemultumit. Eu mi-am pus popcorn, va fi palpitant.
  • +15 (17 voturi)    
    cine a re-inventat disputa? (Marţi, 22 ianuarie 2013, 11:23)

    foarte-curios [utilizator]

    Nu Ponta a reinceput discutia? Nu el a zis ca TREBUIE musai la gradinita. DUpa care a aflat ca nu sunt gradinite suficiente si nu se pot face imediat. De ce mai punem intrebarea daca nu sunt locuri?. In plus, sunt gradinitele PRIVATE abilitate sa aiba clasa zero? exista programa pt. gradinite private? este obligata gradinita privata sa aiba clasa zero? Daca nu, atunci sunt chiar mai putine locuri .... NB. Cele mai multe sate (si sigur in fiecare comuna) au o scoala, dar EVIDENT nu au gradinita.
    • +9 (11 voturi)    
      nimic nou (Marţi, 22 ianuarie 2013, 12:39)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui foarte-curios

      dottore joaca dupa ureche.

      necazul este ca nu prea este dotat sa asculte stereo...
      adica si del la latrina 3 si dela vuvuzela retevei-ghitza.

      vom avea o guvernare socialista, luminata, cand cele trei-patru tenbeliziuni vor cadea la intact.

      atunci, va fi o singura voce.
      afonii, cum is dottore si repetentii, vor juca un singur joc: un pas inainte, doi inapoi !

      c'asa'i jocul pe la noi, mai ales cand joci in ..doi !
  • +14 (16 voturi)    
    dottore (Marţi, 22 ianuarie 2013, 11:39)

    nash pandelica [utilizator]

    a inceput sa asculte de un doctor adevarat,...fara bac :))

    ar fi bine sa'l asculte mai des pe funeriu.
    sucirea lui viktoras vine dupa aparitia lui funeriu la teve, unde a explicat cum mutareal clasei pregatitoare la scoli, a ajutat gradinitele cu spatiu.

    intoarcerea clasei pregatitoare la gradinite ar lua spatiul pentru intrarile in grupa mica.

    eu gandesc ca nu numai logistica e un argument, dar si schimbarea mentalitatii copilului, cresterea responsabilitatii, a disciplinei.
    copiii sunt fericiti si se simt mai mari, ca au crescut, ca sunt si ei scolari.

    deci, cine n'are un funeriu, sa'si cumpere !
    cine are abramburca, sa se scape de ea !
  • +8 (10 voturi)    
    Obstescul sfirsit (Marţi, 22 ianuarie 2013, 11:52)

    Daniels22026 [utilizator]

    De fapt guvernantii cauta pretexte infantile ca sa micsoreze bugetele alocate invatamintului.

    Respectul societatii romanesti pentru educatie si invatamint s-a prabusit mai demult. Am intilnit oameni in virsta, absolventi cu studii superioare, buni profesionisti in domeniul lor, care nu dadeau doi bani pe educatie si pe profesori. Unii romani chiar urasc amintirile scolare, ca si cum ar fi prestat ca sclavi pe plantatie. Prea putini romani recunosc meritele educatiei si prea multi sint indiferenti sau simt resentimente fata de scoala.

    Guvernantii sint si nu prea sint vinovati. Ei transpun in politica indiferenta noastra. Subiectul educatie nu aduce voturi, iar invatamintul de stat mai are o suflare pina la obstescul sfirsit.

    Cu piosenie aprind o luminare la capatiiul educatiei gratuite!
  • +9 (11 voturi)    
    "Divide et impera" (Marţi, 22 ianuarie 2013, 11:55)

    Andor74 [utilizator]

    lanseaza o discutie si paseaza raspunderea. Intre timp se ocupa de treburile intr-adevar importante pentru ei. E ca in Roma antica: lumea e ocupata sa manance painea aruncata in tribune si urmareasca leii ce sfasie pe catre un amarat declarat vinovat...
    Grupa pregatitoare ar fi bine la scoala, acolo sunt sali s-au pregatit o parte din mobilier si ce alte dotari necesare. La gradinita sa ramana copii mici. Si nu cred ca trebuie intrebati parintii, care sufera de indoctrinarea unor anumite televiziuni....
  • +14 (16 voturi)    
    Se pare ca acu locul abramburicai e luat de Ponta (Marţi, 22 ianuarie 2013, 12:25)

    bogdan1477 [utilizator]

    1. 19 septembrie 2012 - Victor Ponta: Clasa pregatitoare in cadrul scolii "reprezinta o prostie"
    --- hai sa ne dam cu parerea, ca doar romanul e priceput la toate

    2. 29 septembrie 2012 - Ecaterina Andronescu: Dupa primul semestru, facem o analiza cu puncte tari si puncte slabe pentru a stabili daca o mentinem la scoala
    --- nu e elegant sa-i zici lui sefu ca-i bou si ca nu se poate face peste noapte, asha ca mai analizam pina uita boboru' gogomaniile zise de sefu

    3. 23 noiembrie 2012 - Ministerul Educatiei schimba regulile de inscriere la clasa pregatitoare. Locatia poate sa difere
    -- a mai trecut o luna, asha ca apar si concluziile analizelor (ca doar nu era sa asteptam un semestru....). O mai imbrobodim o data, sa nu mai priceapa nimeni nimic

    4. 10 ianuarie - Remus Pricopie: Clasa pregatitoare ramane in scoala
    --- asta e nou, nu stie sa acopere gogomaniipe lu' shefu. Le zice direct

    5. Victor Ponta il contrazice pe Remus Pricopie: Clasa zero trebuie sa revina la gradinita chiar din acest an
    --- shefu nu se lasa, ca doar de aia-i sef. ce ma'sa? asta micu de la educatie n-a invatat ca sefu are dreptate tot timpul???

    6. 14 ianuarie - Daniel Funeriu: In cazul in care clasa pregatitoare revine la gradinita, 150.000 de copii de 3 ani vor ramane fara locuri in sistemul prescolar
    --- tocilaru asta enervant ii mai explica o sata lui Ponta pe intelesul celor de clasa 0. N-ai cum face schimbarea asta peste noapte ca n-ai locuri in gradinite. Pricepi bre? Sau vrei sa-ti desenez???

    7. Victor Ponta: Pana pe 31 martie fiecare parinte va trebui sa spuna daca vrea clasa pregatitoare la scoala sau la gradinita. Vom avea probleme logistice la gradinite
    --- in sfirsit shefu incepe sa priceapa problema (pin la orma tot tocilaru' explica mai pe intelesul lui), si cum nu se cade sa recunoasca ca-i bou si ca a vorbit doar ca sa se afle in treaba si sa se dea destept, pune de-un mini-referendum. URAAA
    • 0 (2 voturi)    
      ... (Marţi, 22 ianuarie 2013, 17:34)

      vitan.sandu [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

      Cu cata usurinta categorisesti pe cineva drept B! Asta spune multe despre cum ai facut tu scoala, cred ca ai inceput ca bula la 16 ani si la 17 ania ai abandonat. Iar cei sapte ani de acasa i-ai facut la ff.
    • +1 (3 voturi)    
      CP (Marţi, 22 ianuarie 2013, 17:34)

      spirit1313 [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

      Prostie este in capul lor. Se baga peste tot dar nu pricep mare lucru.Exact ca la comunisti:"dumneata nu produci in campul muncii tovarase' ,si mai vrei sa lasi si repetenti?Repetentii sunt niste rebuturi si tara nu are nevoie de rebuturi..are nevoie de oameni cu carteeee!!!"
  • +11 (13 voturi)    
    Asta da logica! (Marţi, 22 ianuarie 2013, 12:35)

    Calin_file_de_dosar [utilizator]

    Se dau urmatoarele:
    1. Peste 80% din parintii care au copiii in clasa pregatitoare in scoli sunt multumiti sau foarte multumiti.
    2. Salile de clasa din scoli au fost pregatite si echipate corespunzator nivelului de "clasa zero".
    3. Trecerea clasei pregatitoare la gradinite va produce disfunctionalitati logistice (asa cum avertiza si "ticalosul" de Funeriu).

    Concluzia lui Ponta:
    Supunem la vot daca vom continua cu clasa pregatitoare in scoli!

    C-asa e-n pontocratie: vocea poporului bate logica!
  • +9 (11 voturi)    
    absolut incapabil (Marţi, 22 ianuarie 2013, 12:37)

    nede [anonim]

    va face un minirecensamant? ce incabaili..si ce si-o merita poporul...
    • +3 (5 voturi)    
      Din păcate ... (Marţi, 22 ianuarie 2013, 13:32)

      becicherec [utilizator] i-a raspuns lui nede

      Și eu sunt poporul!
  • +6 (8 voturi)    
    Eu sunt parinte cu un copil in grupa mare (Marţi, 22 ianuarie 2013, 12:41)

    lilianaA [utilizator]

    Si ce se va intampla in anul urmator cu acei copii care raman la grupa pregatitoare la gradinita? Conform legii actuale, scoala incepe cu CLASA pregatitoare ..deci ???? Cum e ? Ei vor repeta pregatitoarea ( ca e clasa ca e grupa ) . Nu faceti decat sa mutati responsabilitatea catre parinti in loc sa ganditi un plan realist si sa va asumati responsabilitatea realizari lui.
    • +6 (8 voturi)    
      Ei, uite ca incepi sa descoperi haosul... (Marţi, 22 ianuarie 2013, 13:04)

      abisala [utilizator] i-a raspuns lui lilianaA

      ...ca asa e cand nu ne plac regulile, si vrem ca fiecare sa faca ce vrea muschiul lui...
  • +1 (7 voturi)    
    ... (Marţi, 22 ianuarie 2013, 13:34)

    a.nonim [utilizator]

    Cea mai buna varianta ar fi sa se introduca la gradinita o clasa pregatitoare pentru clasa pregatitoare de la scoala.
  • +6 (8 voturi)    
    legea junglei (Marţi, 22 ianuarie 2013, 13:50)

    quetzal [utilizator]

    in viitor vor fi intrebati parintii daca vor sau nu sa se predea matematica in scoli si daca sunt de acord sau nu cu teorma lui Pitagora :))
  • +5 (7 voturi)    
    sa ne intrebe si daca vrem sa platim impozite (Marţi, 22 ianuarie 2013, 14:06)

    sorin3 [utilizator]

    daca tot inaugureaza democratia cu reprezentare directa in Romania.
  • +7 (9 voturi)    
    E smecher rau omu (Marţi, 22 ianuarie 2013, 14:24)

    CraciunOvidiu [anonim]

    Zile negre asteapta Romania. Nu am intalnit pana acum o asemenea capacitate de a manipula si dismula, precum are Victor Ponta. Ofera parintilor puterea de a decide. Dar in acelasi timp spune clar ca in gradinite nu au cu ce. Dupa ce au criticat in mod tembel ceea ce a facut precedentul, acum nu au cum sa aiba onoarea de a spune ca ala avea dreptate. Vor face ca el, va ramane cum a spus el, dar scris in mintea prostimii va ramane ca parintii au fost fortati, si ca el le-a dat puterea acum de a decide. Un discurs nici macar pregatit, deoarece acest tip de discurs vine din caracter si este un har innascut.
    • -1 (3 voturi)    
      eh (Marţi, 22 ianuarie 2013, 14:46)

      Floaredeapril [utilizator] i-a raspuns lui CraciunOvidiu

      Mai bine dadea puterea de a decide daca se doreste clasa pregatitoare ori ba
  • +6 (8 voturi)    
    idee (Marţi, 22 ianuarie 2013, 14:33)

    rezis [utilizator]

    Pentru orice om rational ceea ce a facut funeriu este ok si definitiv! Din pacate in romania tot ce a facut guvernarea trecuta este o prostie si trebuie taxata: parca cei dinainte nu erau tot romani! Pina nu se depaseste aceasta mentalitate nu vom progresa in tara asta! Din pacate poate cea mai vulnerabila la situatia asta a fost educatia...cite guvernari atitea schimbari absolut halucinante pe fondul unei subfinantari cronice! Daca totusi s/a facut si ceva bun nu trebuie acceptat sub nici o forma! Amatorism profund dar si lipsa de patriotism!
  • +2 (4 voturi)    
    ce mai, desfiinta-ti-o! (Marţi, 22 ianuarie 2013, 14:39)

    Floaredeapril [utilizator]

    Pai ca sa rezolvam o data pentru totdeauna problemele de logistica, sa desfiintam de pe acum clasa pregatitoare si nu sa para ca ni s-a lasat de ales. Mai corect ar fi fost sa ne intrebe cineva daca vrem ori ba clasa pregatitoare, nu sa ne puna sa alegem intre gradinita si scoala. Eu personal nu-i vad utilitatea...ceea ce se invata pana acum la clasa intai era arhisuficient, dovada stau si zecile de generatii care nu au avut parte de aceasta clasa pregatitoare. Sa duci un copil atat de devreme la clasa pregatitoare, in conditiile in care programul e pana la pranz si el micutul inca nu poate fi lasat sa se descurce singur in aceasta jungla urbana mi se pare strigator la cer. Probabil ca cei care pot decide pentru noi isi permit bone sa le aduca in siguranta copii de la scoala si sa stea cu ei dupa, ori sa-si plateasca un after scool (dar si asta e cu dute-vino, caci ar trebui respectat si un program de somn al micutului si doar in sali de clasa nu se poate....).
    • +1 (1 vot)    
      Si credeti ca de la 7 ani (Marţi, 22 ianuarie 2013, 15:26)

      somesanu [utilizator] i-a raspuns lui Floaredeapril

      s-ar putea descurca singur in aceasta jungla urbana?
      "Zecile de generatii care nu au avut parte de clasa pregatitoare"...
      cum s-or fi descurcat oare micutii aceia ( la 7 ani), in conditiile in care programul era pana la pranz si NU-si permiteau "bone sa le aduca in siguranta copii de la scoala si sa stea cu ei dupa, ori sa-si plateasca un after scool ?
  • +2 (4 voturi)    
    foarte clar, pontulica! (Marţi, 22 ianuarie 2013, 14:54)

    dj [utilizator]

    Si uite asa stiu exact ce voi face cu al meu copil, mult prea satul de gradinita la cei inca nici 6 ani ai lui, il dau direct in clasa 1. Sau clasa 0. Sau nu, ca am aflat destule pareri "minunate" despre ce se face acolo si cum se plictisesc copiii care nu au trecut pe langa gradinita. Sau il mai tin un an la gradinita. M-am lamurit. Bustean.
  • 0 (4 voturi)    
    e foarte bine asa (Marţi, 22 ianuarie 2013, 15:28)

    andimi [utilizator]

    nu il agreez pe Ponta, nu am votat cu el si nu voi vota vreodata. Insa sunt de acord cu aceasta propunere, ce ati sarit asa in sus? Vreti la scoala, dati copilul la scoala fratilor. Eu nu vreau sa il dau. E in grupa mare si vreau sa il mai tin un an la gradi din mai multe motive: 1. flexibilitatea mai mare de la gradi. Daca mergem la scoala, atunci intra la program, in timp ce la gradi mai pot sa il tin ba acasa (cind e racit, cind merg la bunici), il duc, il las dupa amiaza etc. 2. la scoala unde vreau eu sa il duc la anul invatatoarele nu vor sa ia pregatitoarea. Pai ce facem, il dau, se obisnuieste cu o invatatoare si anul urmator o iau de la capat cu alta? Nu imi convine, vreau ca al meu copil sa se invete de la inceput cu o invatatoare, nu cu zece. E foarte bine asa, e mai flexibil, fiecare alege!
    • 0 (4 voturi)    
      interesul copilului (Marţi, 22 ianuarie 2013, 17:07)

      quetzal [utilizator] i-a raspuns lui andimi

      la 6 ani un copil e perfect pregatit sa invete sa scrie, sa citeasca, sa socoteasca etc. Si e in interesul lui sa o faca la timp, nu atunci cand are 9-10 an si ceilalti copii de varsta lui au trecut deja la programare avansata (in timp ce el e inca la silabe si bastonase).
      Scoala e in interesul copilului nu al parintelui ("lasa sa mai stea pe la bunici sa mai scap de el").
    • 0 (2 voturi)    
      de curiozitate (Marţi, 22 ianuarie 2013, 17:17)

      abisala [utilizator] i-a raspuns lui andimi

      Ce clasa iau invatatoarele care nu vor sa ia pregatitoarea? Intreb pt ca anul asta nu se fac inscrieri la scoala, decat de pregatitoare. Prin lege, e cam interzis sa furi clasa cuiva (vorbesc de invatatoarea care a avut grupa pregatitoare anul asta), dar sunt convinsa ca exista diverse portite. Sunt curioasa care e portita invatatoarelor de care vorbesti.
      • 0 (2 voturi)    
        pe rind (Marţi, 22 ianuarie 2013, 17:36)

        andimi [utilizator] i-a raspuns lui abisala

        1. domnul meu, eu am intrat tot la 7 ani la scoala (prin 82) si nu am avut nici o problema, zic ca am ajuns bine unde am ajuns (in mom. de fata). In al doilea rind, baiatul, fara a-l forta noi, a invatat deja literele si cifrele, nu imi fac griji pentru viitor.
        2.esti naiva daca tu crezi ca invatatoarele "bune" nu isi pot lua anul acesta clasa 1. Se rezolva, mai ales la scolile cautate, se infiinteaza mai multe clase noi, cu acordul inspectoratului, ca doar "e" interese.
        Pur si simplu nu vreau sa il institutionalizez asa de repede, sa mai copilareasca la gradi, e timp de scoala.
        • +2 (2 voturi)    
          bastonase (Miercuri, 23 ianuarie 2013, 9:48)

          quetzal [utilizator] i-a raspuns lui andimi

          In clasa pregatitoare nu se "invata literele si cifrele", pe astea copiii de azi le stiu de la 3 ani. Pe copil l-ai intrebat daca vrea sa mai stea la gradinita cu cei mai mici ce el? Sau sa fie la liceu in aceeasi clasa cu cei care au 2-3 ani mai putin ?
          Sau stai, uitasem, copilul nu conteaza, doar parintelui sa-i fie bine.
  • +1 (1 vot)    
    Parinte de copil (Marţi, 22 ianuarie 2013, 15:28)

    ZgomotdeFOND [utilizator]

    Am citit cu atentie acest material si ma simt obligat sa fac cateva precizari:
    1. Atata timp cat legea educatiei nu va fi una stabila, care nu se schimba dupa cum vin unii si altii la putere, degeaba ne dam noi cu parerea. Vreau o lege a invatamantului 90% neschimbabila pe urmatorii 15 ani. Dupa aceea...
    2. Poti intreba parintii ce-si doresc, e ok asa si trebuie sa tii cont in luarea deciziei finale de ceea ce-si doresc pentru copiii lor, dar tu, Minister, cel care hotarasti in final, trebuie sa ai niste oameni capabili care sa explice oamenilor de ce e mai bine asa si de ce nu altfel. Care sunt avantajele si care sunt dezavantajele fiecarei variante in parte. Eu de exemplu, caz concret, vreu sa fie lasat la gradinita. Motivarea este urmatoarea: e o gradinita particulara, nu m-am putut lipi de una de stat, iar ca bani sunt tot pe acolo. Conditiile insa sunt net superioare. Pot sa-mi iau copilul pana la ora 19, iar cum se ocupa de educatia copiilor, nu are rost sa intru in detaliu. Fara spagi, atentii, bani pentru hartie igienica, carti, caiete, fonduri de "nu-stiu-ce" si alte chestii care-mi repugna. Ca sa finalizez, il vreau acolo pana merge in clasa intai. Exista posibilitatea ca eu sa nu am dreptate si tu Minister vii si-mi explici ca eu sa inteleg unde gresesc.
    3. Impactul copiilor de 5 ani cu cei de clase mai mari va fi un soc si aici ma refel in special la LIMBAJUL de exprimare. Plus, asa cum spunea pe aici cineva, intai sa se asigure conditii de igiena si securitate in scoli, pentru ca un copil de 5 ani totusi are nevoie de atentie sporita.
    Toate bune!
    • -1 (1 vot)    
      Clasa 0 este obligatorie (Marţi, 22 ianuarie 2013, 17:50)

      somesanu [utilizator] i-a raspuns lui ZgomotdeFOND

      La gradinita particulara la care aveti copilul se organizeaza clasa 0 ? Ca daca nu se organizeaza degeaba il vreti acolo pana in clasa I.
      Este vorba despre clasa 0 unde sa fie, la gradi sau la scoala. Intrebati directoarea gradinitei, ca sa stiti din timp cum veti proceda.
  • +2 (4 voturi)    
    clasa pregatitoare la scoala (Marţi, 22 ianuarie 2013, 16:01)

    un dac [utilizator]

    din experienta copilului meu, ca sa nu ma intrebe unul si altul daca am copii sdau vorbesc aiurea, cred ca e mult mai bine sa fie la scoala. in felul acesta ajung in clasa I cam la acelasi nivel (SCRIERE SI CITIT), ceea ce usureaza procesul de invatamant. altfel cativa copii care au facut gradinita pe bune se plictisesc asteptand pe altii care silabisesc si scriu cu greu chiar si bastonase.
    daca copilul este prea mic, poate sa mai stea la gradinita. dar, indiferent la ce varsta ne ducem copiii la scoala, tot vom fi socati de iphone si tablete din primul an, mai degraba decat de toalete.
    problema acestor guvernanti, ca si a altora, este ca nu au contact cu viata reala. vorbesc doar politic, macar la educatie, cultura si sanatate ar putea sa fie onesti, pana la urma viitorul ar trebui sa fie mai important decat viitoarele alegeri.
    ca sa-l parafrazez nefericit pe basescu: sa ii dea Domnul lui ponta atata sanatate cat bine doreste el copiilor nostri.
  • 0 (0 voturi)    
    clasa pregatitoare (Miercuri, 23 ianuarie 2013, 14:04)

    rares73 [utilizator]

    poate nu e asa important unde ar merge copii,personal cred ca la scoala,dar de invatat invata aceiasi programa scolara,poate ar fi mai important ca acest tovarasel ponta sa invete el ce inseamna daca la scoala sau la gradinita,cred ca daca il intrebi de ce una si nu alta habar nu are,zice doar de dorul de a contrazice pe altu.Si abia incepem cu el!!!OF.OF.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version