Ministrul Justitiei, Mona Pivniceru, a confirmat marti seara, la Antena 3, ca va fi propusa pentru functia de judecator la Curtea Constitutionala. "Probabil ca vocatia de judecator isi spune cuvantul. Cariera mea a fost de judecator si ma atrage aceasta vocatie de judecator la Curtea Constitutionala", a declarat Pivniceru.

Mona Pivniceru la Sinteza zileiFoto: Captura Antena 3

Mona Pivniceru a fost intrebata daca, in conditiile in care se vor vacanta cateva posturi la Curtea Constitutionala si se zvoneste ca PSD il va propune pe Valer Dorneanu, iar presedintele Basescu pe judecatoarea Livia Stanciu de la Inalta Curte, este adevarata informatia ca ea va fi propunerea PNL pentru un loc de judecator constitutional.

"In ce ce ma priveste pe mine, este adevarat. Probabil ca vocatia de judecator pana la urma isi spune cuvantul. Am incercat o perioada de administratie. Am fondat cateva lucruri importante pentru sistemul judiciar, mai am cateva foarte importante in curs. Independenta sistemului judiciar si organizarea lui este pentru mine ireversibil. Deja Comisia Europeana se gandeste si la alocarea catorva fonduri, ceea ce inseamna ca lucrurile sunt pe maini bune. Oricum vocatia mea, cariera mea a fost de judecator. Si ma atrage inspre matca fireasca a lucrurilor", a raspuns Pivniceru.

- Daca l-ar numi vreodata pe Daniel Morar in functia de procuror general: "Domnia sa am inteles ca a declarat public ca nu va candida. In masura in care candideaza - este liber sa candideze - va fi selectat prin acea procedura, va ajunge pe acea lista scurta, voi medita asupra posibilitatilor de a alege intre domnia sa si alti candidati. Dar, de principiu, nu putem identifica o persoana cu o institutie si nu putem amprenta institutia cu numele acelei persoane. Eu am vazut un corp de procurori foarte serios in tara, foarte profesionist si mi-ar placea sa aduc un suflu nou, sa incepem cumva un reviriment in activitatea Parchetului General".

Alte declaratii ale ministrului Mona Pivniceru:

  • (Plecarea din magistratura) nu a fost o capitulare. In primul rand am pus bazele implementarii Codurilor. Sistemul judiciar este aranjat. Este de multa vreme asezat intr-o matca fireasca. Sigur ca daca pui o legislatie care sa permita o celeritate a judecarii cauzelor, daca intaresti Ispectia Judiciara, daca CSM isi intra in matca lui constitutionala, lucururile vor merge foarte bine. Dar de statul roman, de Guvernul Romaniei depinde , in afara faptului de a aloca fonduri, de a face legi bune pe care sa le aplice sistemul judiciar
  • (Aspectele negative din MCV si cele privind intrarea sau neintrarea noastra in Schengen au legatura cu faptul ca nu sunt numiti procurorii sefi?) Si alte tari au avut lipsa de procurori la nivelul cel mai inalt un timp foarte indelungat si nimeni nu s-a deranjat pe chestiunea asta. Rapoartele initiale spuneau sa nu se modifice legea in ceea ce priveste numirea si revocarea procurorilor, adica aceeasi lege pe care ar trebui sa o aplic eu acum, in schimb modificata prin aceasta procedura. Deci raportul a mers doi pe legea veche, s-a bautut in cuie in 2008 sa nu se modifice, iar in 2012 a aparut ideea procedurii transparente de numire. E un dublu standard de masura
  • Schengen cu MCV nu are nicio legatura. Ministerul Justitiei nu are nicio atributie in mecanismul Schengen, toate sunt conditionalitati tehnice
  • (Presedintele Basescu nu s-a ferit sa recunoasca ca la o intalnire cu dvs a spus "Iata, il aveti pe Daniel Morar, de ce nu vreti sa-l puneti procuror general?" Asa au stat lucrurile?) Partial. Noi nu am discutat pana in ziua de astazi pe dosar respingerea acelor candidati. E adevarat ca s-a sugerat persoana dlui Morar de a fi numit, fara procedura. Dar atata vreme cat statul roman s-a angajat la o procedura si aceasta este monitorizata... (A sugerat numirea lui Morar fara procedura?) Pai numirile se fac fara procedura, domnia sa dorea sa aplicam textul legii in substanta lui, asa cum a fost aplicat pana acum. Deci in formula simpla: eu propun, CSM da aviz, el numeste.
  • Trebuie sa recunosc ca am pledat si eu pentru aplicarea acestui text la Bruxelles, pentru ca asta era spiritul legii, asa s-a aplicat pana acum, procedura aceasta este un adaos, este un adaos si de conditionalitate in miscare si un fel de pervertire a textului legii. Bruxelles a refuzat acest lucru si prin urmare si eu am refuzat sa ma comport altfel decat procedura agreata si in raport, si in poruncile lui Barroso si in scrisoarea cu Comisia. Asa ca numirile vor avea loc in aceasta procedura.
  • (Decizia de a merge la CCR este cumva data de faptul ca aveti dezamagiri cu privire la modul in care ati fost sustinuta ca ministru al Justitiei?) Pot sa nu raspuns la chestiunea asta? Administratia e complicata, eu nu sunt politician si nici nu am stofa de politician, eu sunt un jurist.
  • Un complex important de factori ar putea sa ma determine sa raman ministru al Justitiei. Intotdeauna avem optiuni, avem variante, dar probabil ca voi opta pentru cea mai aproape de formarea mea.