Traian Basescu, despre impozitarea salariilor mari ale bugetarilor: Daca Ponta poate, eu il sustin

de I.R.     HotNews.ro
Sâmbătă, 27 aprilie 2013, 14:03 Revista Presei | Radio TV


Presedintele Traian Basescu se declara in favoarea taxei de solidaritate, spunand ca, daca premierul Victor Ponta va putea sa introduca aceasta masura, el il va sustine, potrivit Mediafax.

"Daca Ponta poate, eu il sustin", a afirmat presedintele Basescu, vineri seara, intr-o interventie telefonica la RTV, intrebat despre intentia premierului Victor Ponta de a impozita salariile de peste 1.000 euro din sectorul public.

"Ce stim ca se intampla in regiile statului, in institutii care tin de autoritatea statului, care au inteles ca, daca sunt autofinantate sau regii autonome, isi pot permite orice legat de banul public, pentru ca banii regiilor si ai companiilor de stat sunt bani publici... Voi sustine, numai sa-si rezolve ei problema in inetoriorul aliantei, ca, daca si-o rezolva, eu nu voi fi omul care sa spuna ᅡNu-i corectᅡ. Mai ales in perioade dificile, daca discutam de echitate, echitatea o propovaduiesc si popularii, si socialistii in Uniunea Europeana", a mai spus seful statului, citat de Mediafax.

El a apreciat ca o asemenea masura "ar fi o semnificatie ca in timpul crizei nu poate avea unul salariu de 40.000 de euro pe luna si altul 700 de lei".

Presedintele a mai spus ca aceasta masura nu trebuie aplicata si in sectorul privat: "N-avem ce cauta in sectorul privat. Asa cum nu a atins nimeni sectorul privat cand s-au facut reduceri de salarii la stat, nu are nimeni dreptul sa-l atinga nici in continuare".

Premierul Victor Ponta a declarat, joi, ca isi mentine intentia de a impozita salariile si pensiile din sectorul public care depasesc 1.000 de euro, totodata el exprimandu-si speranta ca ii va convinge pe toti liberalii de necesitatea ei, chiar daca Crin Antonescu "a inteles", dar nu este de acord.

El a raspuns astfel intrebat de jurnalisti daca isi pastreaza intentia de a impozita veniturile persoanelor din sectorul public care depasesc 1.000 de euro si daca a reusit sa-i convinga pe partenerii de coalitie de necesitatea introducerii acestei masuri.

"In primul rand, trebuie sa-i conving nu pe partenerii liberali, ca multi dintrei ei - vorbesc de domnul Chitoiu, de ceilalti - stiu, de cei care stau pe margine si-si dau cu parerea sau scriu editoriale ca, daca am putea sa reducem altfel salariile din regii si societatile de stat, am face-o, dar nu putem dintr-un simplu motiv: toate aceste salarii sunt pe baza contractelor si, orice decid eu maine in consiliul de administratie sau in adunarea generala, a doua zi sunt dat in judecata si se castiga procesul. S-a mai intamplat si cu domnul Boc, si cu toata lumea. Singura solutie constitutionala prin care poti sa reduci in aceste domenii veniturile foarte mari este solutia impozitarii. Dar pana-i conving pe toti care nu inteleg si nu stiu aceste lucruri, nu-i nimic, am multa rabdare", a spus Ponta.

Intrebat daca este nevoie sa-i explice aceste lucruri si co-presedintelui USL, premierul a precizat ca Antonescu a inteles "foarte bine", in schimb nu este de acord cu aceasta masura.

"Daca (liberalii-n.r.) nu sunt de acord, nu o adoptam", e explicat premierul, el adaugand ca deciziile importante in USL "nu se iau cu forta, se iau discutand¬.

Ponta a explicat si care sunt cauzele care-l determina sa ia in calcul introducerea "taxei de solidaritate".

"Eu nu cred neaparat ca e o problema ca de ce castiga atat de multi bani, poate unii sunt eficienti, altii nu sunt eficienti, insa daca vorbim de sectorul public, diferenta uriasa dintre un director de la Romgaz sau Transgaz care castiga 14 salarii ale unui medic rezident sau diferenta, pana ieri, un fost reprezentant la CNVM sau Asigurari care castiga intr-o luna cat tot Guvernul la un loc, si sunt 27 de ministri, adica nu e un guvern foarte mic, sigur ca sunt lucruri anormale. E imposibil sa contesti acest lucru, nu poate functiona un sistem in felul asta. Nu neaparat ca castiga ei foarte mult, atat poate sistemul public in acest moment si trebuie sa existe si un tip de echitate si solidaritate. Nu pot sa cred ca un director de la Romgaz e chiar mai important decat 14 medici. N-o sa ma convinga nimeni de chestia asta", a explicat premierul.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















4046 vizualizari

  • +6 (24 voturi)    
    solutie politica (Sâmbătă, 27 aprilie 2013, 14:27)

    hot news [utilizator]

    S-a discutat mult in ultimele zile despre salarii "nesimtite" de vreo 8-15.000 RON. Avand in vedere ca ele apartin unor directori de departamente ale unor companii foarte mari, salariile nu sunt nesimtite datorita cifrei lor ci datorita incompetentei celor care le iau.
    Deci solutia corecta nu este taierea acestor salarii artificial (prin supra-impozitare) ci inlocuirea tembelilor care le iau.

    PS: Nici eu nu sunt de acord cu salarii de 40.000 de euro lunar, sau de 15.000 RON pentru un angajat la Senat, insa pentru un director de mare companie, 15.000 RON nu e un mega- giga salariu
    • +6 (10 voturi)    
      sunt de acord (Sâmbătă, 27 aprilie 2013, 16:39)

      ics_11 [utilizator] i-a raspuns lui hot news

      un salariu mediu in romania (pt. un medic sau un dascal de ex) ar trebui sa fie de minim 1000 eur daca nu chiar mai mare. asa ca 3000 eur nu ar trebui sa fie un salariu mare.
      salariile de 150 eur sunt mici !!! salariile mici sunt adevaratele salarii nesiimtite !!!
    • +6 (6 voturi)    
      in lumea reala (Sâmbătă, 27 aprilie 2013, 17:20)

      inmono [utilizator] i-a raspuns lui hot news

      Cu tot respectul, ceea ce sustineti nu este adevarat. Din pacate are dreptate.
      Nu i se poate diminua salariul unei persoane, indiferent de postul pe care il ocupa, fara nici un motiv, in conditiile in care are un contract semnat pentru munca pe care o presteaza si nu a comis vreo greseala. Pe baza acelui salar te va da in judecata si va castiga oriude in lumea asta, pentru ca tu (statul) te-ai anagajat cand ai semnat sa ii platesti x lei lunar.
      Chiar si in cazul unei fapte care aduce prejudiciu, penalitatile se dau pentru un numar limitat de luni sau il dai afara si angajezi pe altcineva pe un salar diminuat. Dar daca omul e competent sau nu ai pe altcineva cu pregatire pentru postul ala, ce faci ?
      Nu cred ca majoritatea are ceva impotriva faptului ca exista oameni care primesc sume mari pentru munca depusa, este vorba de faptul ca BUGETUL NU ISI PERMITE MOMENTAN SA SUSTINA SALARUL RESPECTIV!
      iar singura solutie legala este supraimpozitarea ...
      • +3 (3 voturi)    
        Ma, (Sâmbătă, 27 aprilie 2013, 21:41)

        Jar [utilizator] i-a raspuns lui inmono

        tu esti mazeta cel adevarat?
        Ca de data asta sunt de acord cu tine.
        In plus, ca statul sa dea salarii cuiva trebuie,mai intai,sa-i ia de la cineva,adica de la cei care ii fac,adica de la sectorul privat,impozit pe cladiri,vaci etc.
        • +1 (1 vot)    
          .....?!? (Duminică, 28 aprilie 2013, 13:29)

          inmono [utilizator] i-a raspuns lui Jar

          nu-s domnule mazeta, dar de cate ori comentez pe acest site, campul nume se autocompleteaza cu "mazeta2" si indiferent cum incerc sa il schimb, comentariul apare ca si mazeta2 ... probabil asta inseamna comentariu moderat :)))
      • +5 (5 voturi)    
        In lumea reala (Sâmbătă, 27 aprilie 2013, 23:19)

        HP [utilizator] i-a raspuns lui inmono

        Ceea ce se intampla in Romania e ireal.

        Poate sa castige in judecata si pe Marte, astea sunt vrajeli.

        Daca exista (si exista) salarii de 40 de mii de euro pe luna, solutia nu e impozitarea, ca un fel de a-ti cere scuze.

        Sunt oameni platiti din taxe publice. Daca ele sunt prea mari, contractele trebuiesc lovite de nulitate si data o lege care plafoneaza la o anumita limita orice salarii din sectorul public (de exemplu 5000 de euro, cu tot cu bonusuri).

        Ia uite domnule, acum murim de grija imputitilor de pe la Regii care stau si o freaca pe banii mei, si imi mai dau si tunuri ?

        E nevoie de o lege a salarizarii bugetarilor, implementarea unei scheme de functii, crearea unor etaloane, criterii de eficienta, etc.

        Trebuie eliminata componenta politica in administratie si trecerea rapida la sistemul meritocratic, prin care doar specialistii sa ramana in sistem.

        Restul ? AFARA !
      • +3 (3 voturi)    
        Am dat plus, dar... (Duminică, 28 aprilie 2013, 10:44)

        ac [utilizator] i-a raspuns lui inmono

        ... nu e micsorare de salariu, ci o marire de impozit. Daca ar fi taiat leafa de la 1000 la 800, clar ca urma proces si statul ar fi pierdut. Dar cind leafa ramine 1000 si impozitul pe venit se face 50%, nu ti-a taiat nimeni leafa (stiu, it's a technicality, dar cred ca asa e).
        Ce nu inteleg eu e: daca bugetul nu suporta N bugetari cu leafa media X, intrebarea e, cred, mai degraba, de ce avem nevoie de N bugetari? Un director poate avea 15000 de lei pe luna, dar pe criterii de performanta. Ai leafa de baza 5000, si 10000 bonus daca atingi niste criterii (maresti profitul, diminuezi cheltuieli/pierderi etc.). Asa daca cineva iti da 15000 ori faci treaba ori nu, de ce ai face-o? Doar daca ai constiinta. Si unde dracu s-a vazut asa ceva la unul numit politic?
      • +1 (1 vot)    
        nu sunt de acord (Duminică, 28 aprilie 2013, 12:58)

        gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui inmono

        contractele semnate nu pot fi pe viata. Contractul specifica obligatiile ambelor parti, daca angajatorul iti zice ca nu mai are bani sa te plateasca cum ati convenit atunci tu, angajatul, iti iei bagajele si pleci acolo unde vei fi platit cat vrei tu. este o cerere si o oferta si in piata muncii. daca esti intr-adevar bun angajatorul se va chinui sa-ti ofere banii pe care-i soliciti dar sa te apuci sa il dai in judecata pt ca ti-a scazut salariul este deja penibil, asta arata ca de fapt tu nu meriti banii aia ca daca i-ai fi meritat ai fi plecat linistit la alta firma care te-ar plati cat vrei.
  • +2 (8 voturi)    
    decizii politice (Sâmbătă, 27 aprilie 2013, 16:26)

    oilman [utilizator]

    Peoblema este ceva mai complicata. Evident Ponta opteaza pentru o decizie politica ce poate rezona cu electoratul de baza al PSD. 1000 euro nu e un salariu chiar atit de mare daca ne uitam la preturile din romania si / sau la salariile pe care le primesc prefesionistii competenti din privat. taierea sau impozitarea excesiva a salariilor de la stat o sa faca si mai dificil atragerea de indivizi competenti . care si asa cam lipsesc din sectorul bugetar. Pe de alta parte un salariu de 40000 euro - asta incluzind beneficiile, bonusurile, etc - trebuie foarte bine explicat :). Personal as fi mult mai inclinat sa rezolv problemele legate de nepotism si modul in care se obtin contractele cu statul in familie. Guvernul Ponta e flamind sa mai mulga niste bani pe care i-a promis fara acoperire intr-o campanie mincinoasa, dar impozitare excesiva nu aduce nimic bun.
  • +7 (13 voturi)    
    Trimite mai departe (Sâmbătă, 27 aprilie 2013, 17:05)

    SRA [utilizator]

    MANIFEST
    Ne-am săturat! Vrem altceva!

    Ce face un IT-ist care are calculatorul invadat de viruși? Îl curăță sau îl reformatează!

    Ce face un chirurg care găsește tumori în corpul cuiva? Le extirpă, desigur!

    Ce face un controlor de calitate când găsește un rebut între produsele bune? Îl aruncă pentru a nu compromite prestigiul companiei!

    Ce face un fermier care are pomii invadați de omizi? Dă foc crengilor compromise, vor crește altele sănătoase!

    Ce face un popor care are o clasă politică incompetentă, coruptă, fără viziune, fără perspective de reformare din interior, fără o opoziție politică puternică? Se ridică și acționează: își mobilizează competențele profesionale, instanțele morale, dă glas majorității până atunci tăcute și creează o opoziție din rândul societății civile!

    Prin vocea societății civile, spune de ce s-a săturat și ce vrea să schimbe!

    ***

    Ne-am săturat să vedem România furată, vândută, compromisă, mințită, ținută la coada Europei! Vrem o Românie prosperă, modernă și democratică, o Românie europeană de care să fim mândri!

    Ne-am săturat să vedem cum se închid fabricile, scad procentele alocate investițiilor și dispar locurile de muncă! Vrem să vedem investiții și locuri de muncă!

    Ne-am săturat să vedem câmpurile nemuncite și coadă la pomenile sociale! Vrem să-i vedem la muncă pe cei apți, nu cu mâna întinsă la Stat după ajutor social!

    Ne-am săturat să vedem pensionari de 40 de ani și șomeri de 25, obligați să plece în străinătate pentru un loc de muncă! Vrem ca toți românii de vârstă activă să aibă o șansă de a munci la noi acasă!

    Ne-am săturat să auzim despre sute de kilometri noi de autostradă ori să-i vedem doar pe hârtie! Vrem să mergem cu mașina pe autostradă de la Constanța la Nădlac!

    Ne-am săturat să vedem zeci de taxe noi puse în cârca celor puțini care muncesc! Vrem reducerea taxării și a birocrației din administrație!

    Ne-am săturat să vedem incompetenți în funcții administrative, puși de partide pentru că au lipit
    • +4 (8 voturi)    
      Fabricile, (Sâmbătă, 27 aprilie 2013, 21:46)

      Jar [utilizator] i-a raspuns lui SRA

      alea vechi,se inchid pentru ca au fost facute pe criterii politice si nu economice,cele noi se inchid pentru ca asa e in economia libera,locurile de munca ,bunastarea care e un concept individual,ni le realizam singuri sau plecam.
      In rest,sunt de acord cu tine.
    • +3 (3 voturi)    
      UITATI 2 STALPI AI "IUBIRII DE PARTID SI DE STAT" (Duminică, 28 aprilie 2013, 9:57)

      fosta zoezoe [utilizator] i-a raspuns lui SRA

      -DAR PENSIILE DOGARILOR ?
      -DAR SALARIILE SEFILOR SOCIETATILOR DE STAT (MODELE DE "ASA NU ECONOMIC") MAI MARI DACAT CELE ALE PRESEDINTELUI SAU ALE ORICAREI INSTITUTII SIMILARE DIN UE SAU SUA ?As fi spus fara nici o legatura cu performanta economica sau manageriala dar m-a pufnit rasul.
  • +2 (10 voturi)    
    KAKARAU (Sâmbătă, 27 aprilie 2013, 21:39)

    SRA [utilizator]

    DACA doriti RAUL NATIUNII noastre atunci rugati-va sa aveti presedintele ROMANIEI Crin ANTONESCU !!!
    • -2 (8 voturi)    
      am mai auzit asta (Duminică, 28 aprilie 2013, 0:22)

      ics_11 [utilizator] i-a raspuns lui SRA

      la fel ne spunea basescu si despre ponta prim-ministru : ca ajungem la rusi si voiculescu pune mana pe justitie.
      • +1 (3 voturi)    
        pai si? (Duminică, 28 aprilie 2013, 13:00)

        gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui ics_11

        a fost cumva voiculesu judecat ? inca nu, se tot tergiverseaza. concluzia? da, voiculescu a pus mana pe justitie.
      • +4 (4 voturi)    
        răul cel mai mic (Duminică, 28 aprilie 2013, 13:59)

        DePourcelis [utilizator] i-a raspuns lui ics_11

        Băsescu face același lucru pe care l-am făcut si eu când l-am votat pe el sau pe Iliescu împotriva lui Vadim: alege răul cel mai mic. Când ”inconstientul vesel” - pe care acum il cultivă - va sări peste cal, o să gasească el un mod să-i dea peste mână.
        Pentru că este oricum veți vrea să-l numiți domniile voaste, dar iresponsabil nu. Vorbesc de Băsescu. Și lumea reîncepe sa-i dea credit. Vezi sondajele lui Voiculescu.
        Tare mă tem că o să fiu nevoit să-l votez la presedinție pe Pontănache Cel Vesel .....
        Vedeți cum își dă cu părerea și ”eliberatul condiționat” Cel-Mai-Cel .....
    • 0 (2 voturi)    
      stai linistit... (Duminică, 28 aprilie 2013, 13:39)

      inmono [utilizator] i-a raspuns lui SRA

      fie ca vrem, fie ca nu, in urmatorii ani filmul evenimentelor va fi urmatorul:
      1. Antonescu "dispare" de pe scena politica sau cade undeva in subsol pentru ca nu are nimic de spus
      2. din aceleasi motive "dispar" sau nu mai conteaza PC, PDL, ARD, Miscarea Populara, PPDD
      3. PSD guverneaza singur sau se lupta ca de obicei sa coabiteze cu UDMR
      4. PNL isi revine incet si fara Antonescu, dar ramane principalul partid de opozitie
      5. presedintele va fi unul agreat de PSD
      fac pariu cu oricine !
  • +1 (3 voturi)    
    Alt troc? (Duminică, 28 aprilie 2013, 9:08)

    Fanfan la tulipe [utilizator]

    Dl. Basescu, una este plafonarea salariilor nesimtite din regii si societatile de stat (intr-o varianta legislativa anterioara erau plafonate la salariul unui subsecretar de stat) si alta este impozitarea salariilor bugetarilor de peste 1000 lei...Ati facut o confuzie sau este un alt troc cu ponta, la fel ca cel cu procurorul sef DNA? Si mai spuneti ca eventuala impozitare a bugetarilor nu se poate aplica si la privat, deci sunteti practic de acord cu aceasta discriminare contrara legii...Vorbiti de echitate desi pana acum tot timpul ati sustinut echitatea adusa de cota unica...De ce ma rog lui Boc nu i-ati sugerat plafonarea salariilor din regii sau societati de stat, poate nu mai era nevoie de taiarea cu 25% a salariilor bugetarilor???M-am convins si de dvs., interesul poarta fesul, insa ma gandeam ca veti iesi demn din functia de presedinte, nu facand trocuri jenante, penibile, cu actualul prim ministru, pentru mai stiu eu bce interese meschine...
  • +2 (4 voturi)    
    sa-l lasam pe el sa se roage (Duminică, 28 aprilie 2013, 10:08)

    fosta zoezoe [utilizator]

    Nu cred ca trebuie sa facem rugaciuni sa nu -l avem pe caca presedinte.Cred ca daca o sa "vedem"cine ar trebui sa fie presedinte ,sa actionam civic pentru ca asta sa se intample si nu sa ne retragem intr-o suficienta superioara de tipul "...tot nu pot sa schimb nimic".De ce ? Pentru ca asa cum am vazut dupa decembrie sa fie mai rau este o alternativa realizabila.Daca am luat din mana opozitiei toate armele dandu-i nimic ca si forta , acum (4 ani) intr-un fel sau altul ar trebui sa facem noi treaba lor si nu sa lasam usl (si chiar o parte din pdl) sa simuleze opozitia ....


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by