Dan Sova: Dupa ce vom rezilia contractul cu Bechtel, voi solicita Corpului de Control al premierului sa stabileasca vinovatul/Autostrada Transilvania este obligatoriu sa fie terminata, dar numai in concesiune sau in parteneriat public-privat

de A.C.     HotNews.ro
Marţi, 14 mai 2013, 0:18 Revista Presei | Radio TV

Ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructura de Interes National, Dan Sova, a declarat, luni seara, ca dupa rezilierea contractului cu Bechtel va solicita Corpului de Control al primului ministru sa verifice acest contract si sa se stabileasca cine este vinovat pentru faptul ca statul roman a platit companiei 1,4 miliarde de euro pentru 52 de kilometri de autostrada, transmite Agerpres.

"Dupa ce vom termina si va fi public rezultatul, pentru ca se va aproba printr-un Memorandum, printr-o Hotarare de Guvern rezilierea, deci nu va fi o chestiune facuta dupa perdea, dupa aceea voi solicita Corpului de Control al premierului sa verifice acest contract si sa stabilim cine este de vina pentru faptul ca s-au platit 1,4 miliarde de euro si avem 52 de kilometri de autostrada. Eu, personal, nu cred ca este toata lumea nevinovata'', a afirmat Sova, al Realitatea TV.

Dan Sova a dat asigurari ca rezilierea contractului cu Bechtel este o chestiune de zile si rezultatul va fi bun.

In plus, el a admis ca Autostrada Transilvania este obligatoriu sa fie terminata, dar numai in concesiune sau in parteneriat public-privat.

"Bugetul de stat nu are posibilitatea acum sa sustina constructia acestei autostrazi. Facem toate eforturile necesare si am reusit sa gasim finantare pentru perioada 2007-2013 pentru Sebes -Turda.
Pe Sebes-Turda acum se lucreaza la studiul de fezabilitate pentru transformarea tronsonului din drum expres in autostrada. Se va termina in iulie acest studiu de fezabilitate pentru recalibrarea drumului si dupa acea vom da drumul la licitatie'', a explicat Sova.

Ministrul delegat a adaugat ca ''nu se pune problema sa se liciteze in perioada urmatoare nimic'', ci va trebui sa se gaseasca formula financiara necesara pentru finantarea tuturor tronsoanelor care compun Autostrada Transilvania.

"Ca sa vedem cum o putem finaliza, va trebui sa gasim investitori pentru fiecare tronson. Ideea sa gasesti un singur investitor care sa faca toata autostrada Transilvania este o fictiune. Deci, trebuie sa gasesti investitori care sa ia concesiunea fiecarui tronson si sa facem Autostrada Transilvania in proiectul in care a fost facuta initial pe bani privati. Asta presupune concesiune sau PPP'', a aratat acesta.


Citeste mai multe despre   





















717 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    Emotionant discurs (Marţi, 14 mai 2013, 0:29)

    bigbrother [utilizator]

    Mai ca era sa-l cred.

    Adica peste ceva timp vom afla ca Nastase si-a tradat tara si a subminat economia nationala? Iar PoAnta nu va face nimic sa opreasca dezvaluirile?

    Dupa controlul facut de Copy/Paste (DACA se va face) nu va fi gasit niciun vinovat, vom fi si f...ti si cu banii luati. Iar ministrul va incepe sa-si caute de lucru prin alte parti, nu cred ca o sa-l mai iubeasca colegii de partid.
    • 0 (0 voturi)    
      Contractul cu Bechtel trebuia terminat pe 30 Apr. (Marţi, 14 mai 2013, 6:02)

      dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui bigbrother

      Negocierile cu Bechtel nu s-au incheiat pe 30 Aprilie 2013, cum era prevazut. Ponta si Sova au facut promisiuni fara acoperire.

      In acord cu declaratiile lui Dan Sova, citat de Agerpres in 14 Martie 2013, negocierile cu Bechtel pentru incetarea contractului de construire a Autostrazii Transilvania aveau ca termen pentru finalizare ziua de 30 Aprilie 2013.

      Pe 3 Mai 2013, primul ministru Victor Ponta anunta ca tratativele cu firma americana nu sunt incheiate.

      Suntem in fata unui exemplu evident de termen nerespect din partea guvernului tarii.

      (1) Citat (Agerpres, Joi, 14 Martie 2013 11:39)
      Negocierile cu firma americană Bechtel pentru încetarea contractului de construire a Autostrăzii Transilvania au ca termen de finalizare data de 30 aprilie, alţi investitori fiind interesaţi să preia proiectul, a declarat joi, pentru AGERPRES, Dan Şova, ministru delegat pentru Proiecte de Infrastructură de Interes Naţional şi Investiţii Străine.
      “Vom termina acest contract, vom negocia şi finalmente se va lua o decizie. Vă daţi seama că eu nu voi acţiona de capul meu. Am termen cu ei. Până pe 30 aprilie trebuie încheiate negocierile, după care concluziile fiecărei părţi vor fi prezentate Guvernului şi Guvernul va decide cum procedăm”, a spus ministrul.

      (2) Citat (Agerpres, Vineri, 03 Mai 2013, 17:31)
      “Rezilierea contractului se va încheia imediat ce avem finalizată negocierea"
  • +2 (2 voturi)    
    Vinovatul? (Marţi, 14 mai 2013, 0:56)

    nano2k [utilizator]

    Uite o incercare de pont: Adrian Nastase.
  • 0 (0 voturi)    
    Bechtel (Marţi, 14 mai 2013, 1:48)

    Ionut8711 [utilizator]

    Bechtel este mana puterii americane, toate statele inainte sa intre in NATO, au avut lucrari cu Bechtel. Sunt prezenti in Irak la petrol si in Afganistan pentru minereuri.
    Prin urmare vaste sume necesare dezvoltarii infrastructurii noastre au fost date pe fereastra, dati vina pe alesi nostri, toti din ei, se cheama inalta tradare de tara. Autostrazi si cale ferata ne-ar aduce la rand economic cu Europa.
    Si inca ceva avem petrol si gaze exploatat pe gratis de companii private. Masinaria de razboi germana in ww2 a mers pe acest petrol si facut ravagii peste tot.
    Petrol, gaze, regenerabile, agricultura, IT, tineri antrepenori pot face ceva treaba.

    Problema insa cum faci ca toti retardatii sa nu mai fie manipulati sa voteze cu mafiotii astia de diverse culori politice.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi