Rovana Plumb: Daca transferam timbrul de mediu in benzina si motorina ar rezulta o taxa pe consum

de V.M.     HotNews.ro
Sâmbătă, 18 mai 2013, 17:05 Revista Presei | Radio TV

Transferarea timbrului de mediu in pretul carburantilor ar insemna impunerea unei taxe pe consum, ce ar duce la crestere in lant a preturilor, a declarat sambata, la Antena 3, ministrul Mediului si Schimbarilor Climatice, Rovana Plumb.

Intrebata despre posibilitatea includerii timbrului de mediu in pretul benzinei si motorinei, ministrul de resort a precizat ca nu s-a discutat despre asa ceva, timbrul de mediu fiind un instrument necesar pentru reducerea emisiilor de CO2 si pentru innoirea parcului auto, transmite Agerpres.

"Din punctul nostru de vedere, in momentul in care transferam o astfel de taxare in benzina si motorina ar rezulta o taxa pe consum. In prezent timbrul de mediu se aplica doar unui numar de cetateni, sau pentru parcul auto, care inseamna 5 milioane de masini. In momentul in care am institui o astfel de taxa, care nu este o taxa de mediu, nu mai intra in domeniul protectiei mediului, ar fi o taxa pe consum ce ar conduce in lant la crestere tuturor preturilor. Din punct de vedere al protectiei mediului si al Guvernului, timbrul de mediu este un instrument necesar pentru a reduce emisiile de CO2 si a innoi piata auto. Nu s-a discutat despre mutarea taxei in pretul carburantilor. Ar intra in domeniul fiscalitatii si ar fi taxa pe consum", a spus Rovana Plumb.

Aceasta a precizat ca, pana la 30 aprilie, incasarile din timbrul de mediu au totalizat 238 milioane lei.

"Declaram in martie ca vom avea un cuantum al incasarilor de circa 700 milioane lei. Pana acum avem incasari de 238 milioane lei, la 30 aprilie, si din aceasta suma am si restituit bani catre cetateni", a mentionat ministrul Mediului.

In data de 15 martie a intrat in vigoare timbrul de mediu pentru autovehicule, din acel moment taxa auto urmand sa fie calculata exclusiv pe baza emisiilor de CO2, inscrise in cartea de identitate a masinii.

Conform Ordonantei de Urgenta a Guvernului privind timbrul de mediu pentru autovehicule, publicata in Monitorul Oficial, in noua formula de calcul, timbrul de mediu mentine cote similare celor din prezent pentru tehnologia Euro5 si mareste cotele pentru tehnologiile Euro4 si Euro3. Pe de alta parte, pentru masinile cu motorizari non-Euro, Euro1 si Euro2, valoarea timbrului de mediu va scadea fata de nivelul cuantumului actual.






















2492 vizualizari

  • +4 (4 voturi)    
    Mai aveti bani? (Sâmbătă, 18 mai 2013, 18:37)

    Eugen_ [utilizator]

    La minister acolo, aveti bani pregatiti?

    Intreb pentru ca sunt printre aia multi care vor da statul in judecata in aceste luni, motivul fiind discriminarea introdusa de acest "timbru".

    De ce discriminare? Pentru ca eu platesc un timbru de 700 euro daca inmatriculez azi masina pe care am luat-, iar aceeasi masina gata inmatriculata (din 2006, sa zicem) nu mai presupune plata vreunei taxe pentru a circula. De poluat polueaza amandoua. Cum e cu "poluatorul plateste"?

    Si lasati vrajeala cu "banii se duc in programe de mediu"! Cand voi cu gurita voastra va plangeti ca n-o sa va ajunga banii incasati de la fraieri anul asta ca sa platiti procesele pierdute, cam cata ipocrizie sa aveti, si cam cat de mult mai puteti minti?

    Pana una-alta, initiativa parlamentarilor din Bihor (cea de introducere a taxei de 1 ban in pretul benzinei) e programata spre dezbatere in vreo 3 saptamani, si rog Hotnews sa urmareasca acest subiect.

    Posibil ca dna Plumb nici sa nu stie despre ce vorbeste. Ma gandesc ca 1 ban la 1 litru de benzina n-o sa aiba un impact mare asupra preturilor. Sau n-ar trebui. Este totusi de asteptat si ca vanzatorii sa profite de aceasta initiativa pentru a creste cu cateva procente, nejustificat, pretul produselor...
    • +3 (3 voturi)    
      exact (Duminică, 19 mai 2013, 2:33)

      Sakura [utilizator] i-a raspuns lui Eugen_

      Ai dreptate, de întors la populaţie nu se întoarce cam nimic. Primul lucru pe care l-au făcut anul trecut din acest punct de vedere a fost oprirea programului Casa Verde, iar anul acesta au măcelărit şi programul Rabla. Cât despre împăduriri şi alte asemenea... se fac în continuare cu drujba.
  • +6 (6 voturi)    
    RAMANE CUM AM STABILIT! (Sâmbătă, 18 mai 2013, 19:31)

    schroedinger [utilizator]

    In locul creierului ai plumb!
    Dar, taxa verde de la bunurile albe ce este? Taxa de mediu sau taxa de consum?
  • +1 (5 voturi)    
    mda (Sâmbătă, 18 mai 2013, 20:57)

    AliKimiku [utilizator]

    cele mai cunoscute cheltuieli din domeniu verde sint faimoasele certificate verzi care se platesc celor cu enrgia eoliana.
    Deci schema e asa. Madam Plumb ne ia banii la inregistrarea masinii ca o pedeapsa ca vom produce CO2. Tot madam Plumb da banii energiilor "verzi" ca sint trendy. pretul energiei insa creste si: sidex si altii se cara dn Romania. Finalul? economie ioc, masini ioc, bani la buget ioc, ioc.
    Cam asta e economia eco-socialista!
  • +1 (1 vot)    
    La economie si fotbal se pricep toti prostii !!! (Duminică, 19 mai 2013, 0:19)

    andreesanu [utilizator]

    Cind prostia este sport national de ce ne miram unde am ajuns ???.
    Vezi cite un economist da lectii,profesorilor universitari despre medicina transplanturi ....
    Cite un avocatel la care nu i s-a uscat buricul da lectii despre constructii de autostrazi ..............
    Si rovana noastra se baga si ea in seama si face calculatii de pret pentru producatorii de carburanti !!
    Este la mintea cocosului ca poluarea are de-a face cu tipul de masina,cu puterea motorului ,consumul de combustibil direct proportional cu puterea si performantele garantate de producator.
    Cind ai platit la inregistrare odata taxa ce mai poftesti MUSIU ???,ti se scoala cite o idee fixa si nu stii cum s-o pui???.
    Cu pafaristii ca rovana si alti fraieri ca ea nu le mai dam noi de capat saraciei si nevoilor.
    • +2 (2 voturi)    
      da, dar (Duminică, 19 mai 2013, 2:37)

      Sakura [utilizator] i-a raspuns lui andreesanu

      Da, este adevărat că poluarea depinde de tipul de maşină, motorizare şi alte asemenea. Dar la fel de adevărat este şi faptul că depinde de numărul de km parcurşi şi deci de cantitatea de combustibil arsă. Adevărul este că nu ştiu dacă există o formulă de a taxa poluarea într-un mod echitabil pentru toată lumea.
  • 0 (0 voturi)    
    timbrul de mediu (Luni, 20 mai 2013, 16:04)

    ccccccc [utilizator]

    aceasta taxa este gresita din mai multe puncte de vedere si anume:
    - pentru masinile Euro 1, 2 sau non euro s-au "gandit" ca nu mai au mult de mers pe drumurile patriei dar cei care s-au nascut "mai devreme" poate isi aduc aminte cum se tragea de cate o Dacie, o "broscuta", Lada sau Skoda peste 20 de ani
    - daca am o masina euro 3 sau 4 pe care am inmatriculat-o in 2005 si nu o vand nu platesc nimic si totusi ard si eu gazul
    - daca am luat o masina in leasing in 2006 am avul un plan de cheltuieli care in momentul de fata nu se mai potriveste deloc si asta nu din cauza inflatiei sau a cursului valutar ci din cauza TIMBRULUI DE MEDIU si mai mult decat atat stau cu ea in garaj neanmatriculata pentru ca s-a terminat contractul de leasing.
    Plumbul este mai greu stim cu totii dar si mai greu este cand ni se urca la CAP.
    Daca taxa ar fi introdusa in combustibil si ar fi de 1 ban sau chiar 2 bani asta ar insemna o scumpire cam cu 0.35% din pretul actual, scumpiri de care avem parte aproape la fiecaredoua saptamani la pompa fara lamuriri suplimentare .
    Acestea ar fii cateva aspecte dar in realitate sunt mult mai multe motive pentru care se poate afirma ca TIMBRUL DE MEDIU in forma lui actuala este discriminatoriu


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri