Ministrul Mediului si Schimbarilor Climatice, Rovana Plumb, a declarat sambata, la Antena 3, ca a dat dispozitii Garzii de Mediu sa monitorizeze procesul de decontaminare a navei Flaminia, pentru a nu exista niciun fel de risc de mediu.

"Este vorba despre decontaminarea acestei nave ce a luat foc pe traseu. Din informatiile pe care le-am primit, companiile care vor asigura decontaminarea acestei nave au toate echipamentele necesare si sunt acreditate pentru a face astfel de decontaminari. In plus, am solicitat Garzii de Mediu sa verifice si sa monitorizeze tot acest proces de decontaminare pentru a nu exista niciun fel de risc din punct de vedere al mediului la nivelul cetateanului", a precizat Rovana Plumb, potrivit Agerpres.

Nava-cargo germana MSC Flaminia, victima a unui incendiu in Oceanul Atlantic in iulie 2012, a acostat in portul Constanta pentru o ultima decontaminare inainte de a fi reparata in Romania, au anuntat sambata surse oficiale romane, citate de France Presse.

MSC Flaminia, cu o lungime de 300 de metri, a fost victima unei explozii urmate de incendiu la data de 14 iulie 2012, in Atlantic, in timpul unei curse intre SUA si portul belgian Anvers. Nava transporta 2.876 de containere din care 149 contineau substante chimice. O mare parte din substantele chimice s-au deversat in apa in timpul incidentului, nu mai putin de 30 de tone de apa astfel contaminata fiind pompate ulterior de o companie daneza.

Restul incarcaturii ramase pe fundul navei, printre care si containerele avariate, ar urma sa fie extrasa si tratata in Romania, a declarat prefectul de Constanta, Eugen Bola, pentru AFP.

"Au fost luate masuri de precautie. Vor fi instalate membrane de protectie speciale intre nava si cheiul portului pentru a evita ca aceste substante sa se scurga in port atunci vor fi extrase containerele", a explicat oficialul roman.

Dupa incheierea operatiunii de curatare, nava MSC Flaminia va fi reparata pe santierul naval Mangalia.