VIDEO Dan Sova: Contractul cu Bechtel a fost reziliat in aceasta seara. Suma pe care o datoram este de 37,2 milioane euro

de V.M.     HotNews.ro
Miercuri, 29 mai 2013, 23:52 Revista Presei | Radio TV

Dan Sova la Realitatea TV
Foto: Captura Realitatea TV
"Negocierile la Bechtel s-au incheiat. Contractul a fost reziliat in aceasta seara. Suma pe care o datoram, conform contractului pentru reziliere, este de 37,2 milioane euro, cu tot cu TVA", a anuntat ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructura, Dan Sova, miercuri seara, intr-o emisiune la Realitatea TV.

Ministrul a precizat ca a inceput negocierile cu compania americana Bechtel la inceputul lunii februarie. "Este o performanta sa reusesti - va poate confirma orice avocat serios din aceasta tara - ca din februarie pana la sfarsitul lunii mai sa reusesti rezilierea unui contract de asemenea proportii, cu asemenea vechime, cu asemenea complicatii. Eu am dat initial termenul de 30 aprilie, am crezut ca se va termina, dar lucrurile pe santier au fost mult mai complicate; inginerul de santier, consultantul in contract ne-a dat procesul verbal final pe acest contract de-abia pe 29 aprilie", a povestit el.

Cu privire la costul rezilierii contractului, de 37,2 milioane euro, ministrul a spus ca acesta reprezinta "sume care sunt datorate pentru lucrari pe care le-au mai facut ei". "Vreau sa va spun ca penalitatile sunt de ordinul a catorva milioane de euro, restul sunt restante din lucrari, paza de santier, conservare de lucrari, deci ce s-a facut acolo. Normal ca ei au cerut initial mult mai mult, dar dupa aceea, impreuna cu consultantul, cu avocatii, cu oamenii de la CNADNR - dl director Mircea Pop a avut o contributie foarte importanta aici - toti oamenii acestia au pus pe masa si datoriile Bechtel catre CNADNR. Si atunci s-a discutat si s-a ajuns la o suma, spun eu, normala si modesta", a declarat Sova.



Autostrada Bors - Suplacu de Barcau (tronsonul Bechtel)
Foto: Hotnews
El a precizat ca desecretizarea contractului se va face "dupa ce se vor termina toate formalitatile". "De altfel trebuie si controlat, concluziile vor fi publice, deci nu-i nimic de ascuns. Sunt bani publici si nu trebuie sa fie nimic de ascuns", a spus el.

"Deci, s-a terminat. Mi-a parut foarte rau de ce s-a intamplat in timpul zilei de luni, acum pot sa reiterez si sa spun ca nu am declarat niciodata ca se va rezilia luni, ci am declarat la o intalnire cu niste oameni de afaceri ca de luni intram in linie dreapta. Fireste ca mi-am dorit sa se intample de mai de mult, dar cei care critica nu se pricep, nu stiu ce inseamna un contract de o asemenea magnitudine si e greu sa-si imagineze cineva ce inseamna sa cureti toate greselile si toate lucrurile la limita legii care au fost facute", a declarat Sova.

"Asta a fost o sansa pe care mi-a dat-o premierul Ponta, si un pariu al lui, sa vedem daca Transporturile pot fi conduse de un avocat", a mai spus el.

"Este o chestiune realmente importanta pentru Romania, ca sa avem un nou inceput pentru aceasta autostrada. In formula pe care o aveam, din nefericire, aceasta autostrada nu putea fi facuta. Acesta este un prim pas spre a o face. Daca ramaneam asa nu se putea face, si istoria celor 11 ani si a celor 52 de km pentru 1,4 miliarde de euro a demonstrat ca nu se putea", a continuat el.

"Ca sa putem ajunge la aceasta reziliere a trebuit sa platim si oalele sparte facute de Anca Boagiu. Dna Boagiu ne-a lasat si 50 de milioane de euro datorie pentru Bechtel. Ca sa putem intra in aceasta reziliere, primul pas, ca sa demonstram buna credinta, profesionalism, normalitate intr-o relatie contractuala, a trebuit sa platim datoria din 2011 a dnei Boagiu, lasata pentru Guvernul Ponta. Am platit noi 50 de milioane de euro in luna aprilie, ca sa putem avea aceste discutii si aceste negocieri", a declarat Sova.

El a mai anuntat ca saptamana viitoare se va intalni cu seful Corpului de Control al primului-ministru si va "stabili cu dansul pasii de control pentru acest contract".

Despre finalizarea Autostrazii Transilvania:
  • Acesta este un drum pe care l-am discutat cu premierul Ponta in trei pasi: primul pas era sa incercam rezilierea; al doilea pas este sa incepem concesiunea autostrazii, iar al treilea pas este realizam finalmente aceasta autostrada. L-am reusit pe primul. In al doilea pas vom incepe discutiile cu toti reprezentantii autoritatilor locale si centrale, sa se implice toata lumea, si vom incepe sa promovam proceduri de dialog competitiv si pentru Autostrada Transilvania.
  • Nu va fi un lucru usor, va fi foarte dificil, nu va dau termene, va spun doar ca tot ce vom face va fi transparent. Si sper sa avem norocul sa convingem, ca si la Comarnic-Brasov, Centura Sud si Craiova-Pitesti, sa reusim sa trezim interesul investitorilor pentru a face aceasta autostrada.
  • Deci Transilvania in niciun caz nu va ramane (nefacuta) si nu poate ramane. Idealul este sa mergem de la Bors la Constanta, dar sa nu ma puneti sa dau termene pentru ca nu vreau sa ingros randurile celorlalti ministri.

Ministrul Dan Sova a facut anuntul privind rezilierea contractului cu Bechtel la finalul emisiunii, pe parcursul acesteia sustinand ca inca "se negociaza cu ei".

"In momentul acesta avem o informatie extraordinara, iar o sa acuze Traian Basescu sau altii ca facem noi nu stiu ce regii, nu e nicio regie… o informatie de ultima ora, o informatie e care unii o asteapta de noua ani… In momentul asta ati primit un mail, n-ati vrut sa mi-l dati de la inceput, nu mi l-ati dat, acum l-ati primit", a exclamat moderatorul Rares Bogdan, invitandu-l pe ministru sa faca anuntul.

Alte declaratii facute anterior de Dan Sova in emisiune:

  • (Ce faceti cu Bechtel?) Negociem cu ei.
  • Cu ce ma lupt in aceste zile, oameni care au facut numai trasnai in legatura cu aceasta autostrada ma critica pe mine care incerc sa scap Romania de un contract care nu ar fi putut sa fie finalizat niciodata.
  • A, daca nu facea modificarile ministrul Gheorghe Dobre in 2005, era altceva. Miron Mitrea a semnat un contract bun, care putea fi finantat cu 5 milioane de euro pe km de autostrada, un pret absolut rezonabil, mic in raport cu pretul pe km de autostrada din Romania, pe care il gireaza pana la urma Comisia Europeana finantand aceste autostrazi. Si era absolut construibila intr-un sistem de finantare corect. Au venit in 2005 au triplat, cvadruplat contractul de s-a ajuns de la 2,2 mld la 8,7 mld euro, daca te apucai si calculai.
  • Toate aceste lucruri eu a trebuit sa le iau, in momentul in care s-a luat decizia economica de a se rezilia acest contract, si sa incerc sa le indrept, sa le pun intr-o matca, pentru a ajunge cu contractul undeva la o concluzie de reziliere. Si inca ne luptam si negociem.
  • (despre cei care au avansat sume privind costul rezilierii) E bine ca toata lumea sa retina aceste cifre si sa si le aduca aminte, ca sa-si dea seama ce fel de catastrofe la Transporturi au putut sa conduca Romania, la momentul la care se va incheia rezilierea. Toata lumea va trebui sa vada sumele pe care le-au spus aceste catastrofe care au condus Transporturile fata in fata cu suma pe care o va plati Romania.
  • (Deci desecretizati tot?) Absolut tot.


***

Joia trecuta, Sova declarase ca luni, 27 mai, va fi reziliat contractul cu compania americana Bechtel privind constructia autostrazii Transilvania, tot atunci urmand sa fie anuntata si suma pe care o mai are de achitat statul catre constructor.

El a aratat atunci ca sunt discutate ultimele detalii privind rezilierea acordului si ca suma despagubirilor catre Bechtel a fost deja stabilita, urmand sa fie comunicata oficial luni.

Luni, acesta a revenit, afirmand ca "rezilierea contractului este o chestiune de zile, mai sunt unele detalii de pus la punct in aceasta perioada".

***

Proiectul de construire a autostrazii Transilvania, pe traseul Brasov - Bors, a inceput in anul 2004, in baza unui contract cu o valoare de 2,2 miliarde de euro acordat companiei americane Bechtel, semnat de guvernul Nastase in anul 2003.

Contractul incheiat in guvernarea Nastase a fost un contract extrem de pagubos pentru statul roman, cu clauze avantajoase pentru firma americana si cu multe deazavantaje pentru partea romana. Practic, mare parte din sumele platitte de statul roman au fost, de fapt, despagubiri si dobanzi pentru intarzierile de plati.

Lucrarile au fost intrerupte la jumatatea anului 2005, cand autoritatile au inceput reanalizarea contractelor incheiate de guvernarea precedenta, insa pe anumite tronsoane au continuat ulterior.

Compania a finalizat pana acum 52 km de autostrada (Turda-Campia Turzii) din totalul de 415 km, iar termenul de finalizare a autostrazii fusese stabilit initial pentru anul 2011 si prelungit cu un an din cauza intreruperilor lucrarilor in 2005.























10745 vizualizari

  • +30 (30 voturi)    
    stie foarte bine seful tau (Joi, 30 mai 2013, 0:03)

    taranistu [utilizator]

    Ponta. Si tata mare Nastase stie, nu stiu ce mai cautati voi?
    • +46 (50 voturi)    
      Dan Sova si mama sa fura Statul Roman (Joi, 30 mai 2013, 3:18)

      dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui taranistu

      Mama lui Sova este avocata firmei Bechtel in litigiul cu statul roman si Sova este avocatul Romaniei in litigiul cu Bechtel. Din cele 87.2 mil.Euro (datorie + 37.2 mil.) cei doi si-au insusit cel putin 10%. Dan Sova ne fura pe fata.

      Conform cu citatul de mai jos nici nu se stie bine pentru ce trebuie date acele 37.2 mil. Euro. Pentru niste lucrari asa vagi (servicii de paza, etc.). Pai, oricind Sova la intelegere cu Bechtel poate incarca nota de plata a tarii, ca doar el este cel care elibereaza banii, cu conditia ca Bechtel sa-i dea pe sub mina o parte din fondurile dislocate de la bugetul de stat.

      Citat:
      "37,2 milioane de euro, ministrul a spus ca acesta (Dan Sova) reprezinta "sume care sunt datorate pentru lucrari pe care le-au mai facut ei""
      • +6 (8 voturi)    
        Oho, și asta nu e tot... (Joi, 30 mai 2013, 11:07)

        marchi [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        Urmează prăpădul, dragilor! Pentru că (citez, că mai bine n-aș putea s-o spun...): „mama legală a lui Dan Șova, Ana Diculescu-Șova, este „senior partner“ în casa de avocatură Nestor Nestor Diculescu Kingston Petersen (NNDKP), calitate în care a reprezentat interesele companiei RMGC.”
        (Mircea Toma)
        Mai multe amănunte, aici:
        http://www.kmkz.ro/investigatii-2/rosia-verde/victor-ponta-s-a-decis-sa-divorteze/
      • -3 (5 voturi)    
        Mama lui Sova nu este avocat! (Joi, 30 mai 2013, 15:19)

        Bambina [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        Minciuna !!!!! Doamna Diculescu nu este mama lui Dan Sova. Este doar sotia din a patra casatorie a poetului si jurnalistului Coman Sova. Doamna Diculescu este un avocat de renume in Romania si nu merita sa fie scrisa aici de "Dumitrica". Nu este implicata in prcesele Bechtel, fiind de multi ani actionara la Casa de avocatuira Nestor, Nestor Diculescu. De asemenea Dan Sova a parasit de 10 ani avocatura si nu este implicat in procesele Bechtel. TERMINATI cu inventiile denigratoare !
    • +41 (41 voturi)    
      o datorati...nu "o datoram" (Joi, 30 mai 2013, 3:19)

      Kivek [utilizator] i-a raspuns lui taranistu

      Adrian Nastase ar putea sa plateasca din buzunarul propriu 37,2 milioane de euro, intrebati-l ca poate vrea...
      • +4 (4 voturi)    
        corect insa (Joi, 30 mai 2013, 12:38)

        Hard ball [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

        trebuie recuperat mai mult de 37.2 milioane, de la cei care s-au jucat de-a contractele.
        paguba la buget este de ordinul sutelor de milioane.
        acolo e adevarata gaura, nu la penalizarile contractuale.
        1.4 miliarde pentru 52 de km in 10 ani e ok?

        costul platit este 28.846,15 Euro/metru de autostrada ( cate o garsoniera pe metru, ca sa fiu mai plastic,ii ajuta teribil pe astia care isi masoara averea in case).
  • +32 (38 voturi)    
    vaaai... (Joi, 30 mai 2013, 0:04)

    mache [utilizator]

    ce victorie!

    am infrant marea corporatie bechtel cu aceasta suma...

    Sunt singurul bou din tara asta care crede ca nu mai trebuiau platiti nici macar 10$ pentru ultimii 2 ani de 'lucrari' ?
    • 0 (8 voturi)    
      da, dar am scapat foarte ieftin! (Joi, 30 mai 2013, 9:33)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui mache

      Ai perfecta dreptate, insa nu conteaza, cu doar 38M am scapat foarte ieftin. Da, vorba ta, nu meritatu nici 10 centui, plus ca ar fi trebuit ei sa plateasca despagubiri pt ca s-au angajat sa faca autostrada dar nu au terminat-o.
      Nu este vorba da bani aici, ci de PROMISIUNE - noi speram sa avem aceasta autostrada.
      Este o ironie ca tocmai la americani exista prevederea legala "breach of promise": daca un barbat promite unei fete ca o ia in casatorie, apoi nu se mai insoara, nu este doar nesimtire, ci e o fapta PENALA!
      • +8 (8 voturi)    
        penal este (Joi, 30 mai 2013, 10:23)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui hot news

        tot contractul cu bechtel, iar pentru teapa data noua romanilor (pt. ca Romania nu inseamna un guvern de hoti) trebuie sa plateasca cei ce s-au dedat la acest jaf national.
        adica, incepand cu bombonel ca primul ministru + ministrul de resort + toti ceilalti responsabili de parafarea si asumarea unui contract oneros, prin care s-au sifonat peste 1 mld. de euro, pentru doar o panglica asfaltata de aproximativ 11,5% km din totalul de 450 km si aceia facuti cu chiu cu vai, in 10 ani.
        ceea ce au facut se cheama atentat la siguranta statului. cu siguranta ponta stie. nu vrea sa-si bage corpul de control sa-i verifice activitataea coordonatorului lui de doctorat?
    • +3 (3 voturi)    
      Nu! Si eu intru in categorie.. (Joi, 30 mai 2013, 11:16)

      Inna100 [utilizator] i-a raspuns lui mache

      .. doar ca la .. genul potrivit :))

      Cat poate fi de nesimtit, sau idiot, sau sadic ( cu nervii si banii nostri) sau .. sau ma rog toate la un loc, incat dupa toata saga asta mizerabila ,dupa toate escrocheriile mafiote ale formulei bechtel+ psd+ alti politicieni , sa apara pe ecran si sa ne zica ce bun este el, si cum ne-a scapat de bechtel doar pentru un mizilic de cateva zeci de milioane de dolari.. pe care tot noi autointitulatii .. ca mai sus trebuie sa le platim .
  • +9 (35 voturi)    
    that's all folks (Joi, 30 mai 2013, 0:11)

    Mazeta [utilizator]

    Rușii sunt neciopliți și brutali, îți iau ce-i al tău și te mai și înjură. Americanii sunt altfel, îți trag țeapa cu stil, îți strâng mâna, te bat pe umăr zâmbind și te lasă prostit. Nice doing business with you!
    • +24 (34 voturi)    
      Lucrez cu americani... (Joi, 30 mai 2013, 1:15)

      Mihail_AD [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      ...de multa vreme. Descrierea nu corespunde intrutotul. Cei mai multi pe care i-am intalnit sunt oameni de incredere. Poate ar fi timpul sa ne dezobisnuim de unele clisee.
      • +19 (27 voturi)    
        Americani vs corporatii vs guverne (Joi, 30 mai 2013, 2:44)

        Shaolin [utilizator] i-a raspuns lui Mihail_AD

        E o diferenta intre americanul de rand si corporatiile sau guvernele americanilor.

        Ideea e urmatoarea: corporatia americana Bechtell a tras o mare teapa Romaniei. Iar guvernelor americane putin le-a pasat de modul fraudulos in care aceasta companie s-a comportat in Romania. Punct!

        Acest lucru este un fapt. Nu este un cliseu. Nu este o generalizare. Nu este un stereotip.
        • +13 (17 voturi)    
          Intreb (Joi, 30 mai 2013, 8:59)

          nano2k [utilizator] i-a raspuns lui Shaolin

          Dar cine e prostul? Cel care cere sau cel care da?

          Adica de ce guvernul american ar trebui sa se intereseze ce face Bechtel sau alta firma americana in afara tarii lor?

          Se putea amesteca guvernul american intr-un contract intre o corporatie de-a lor si guvernul Romaniei? Ca nu inteleg ce vina poarte statul american pt asta. Sunt vinovati ei de alte lucruri, dar in cazul de fata nu cumva noi ar trebui sa ne pazim pielea?

          Pai cand o coada de topor ca Nastase semneaza orice orbeste pe un contract secretizat chiar si fata de tine, ca cetatean roman care platesti contractul ala, la ce te mai astepti?

          In primul rand bombonel trebuia sa ne apere interesele nu americanii. Deci las-o jos ca macane.

          Singurii vinovati suntem NOI ca ne vindem pe nimic, ca platim enorm pt nimic. Aruncatul vinei pe altii e sport national, stiu, dar e cazul sa renuntam la el.

          Vrei sa te ajute americanii? Pai sa dam in judecata acuma Bechtel si sa prezentam dovezile tepei. Dar ma tem ca ca un astfel de demers nu ar fi "in interesul nostru national" pt ca ar cadea capete la noi, in frunte cu bombonel, parintele care a mosit aceasta frauda. Si 7,4 milioane de zapaciti nu vor dori asta, nu? Ba mai mult, tot Base va fi de vina ca nu are basca.
          • +3 (5 voturi)    
            guvernantii din (Joi, 30 mai 2013, 10:44)

            nahir [utilizator] i-a raspuns lui nano2k

            2003 numai de prostie nu pot fi banuiti, ci de hotie, in frunte cu cel care azi, corupt dovedit, sustine dizertatii la facultatea de drept.
            pana si secretizare contractului te indeamna catre banuiala hotiei pt. ca, ce era atat de secret in acel contract decat metoda de sifonare a banilor? doar nu era vorba de niciun obiectiv strategic sau militar.
            si chiar si atunci, nu secretizezi aspectele pur comerciale, ca doar e vorba de guvern, adica de stat, nu vreo companie privata.
          • +2 (4 voturi)    
            Nu-i frumos din partea ta! (Joi, 30 mai 2013, 11:21)

            hot news [utilizator] i-a raspuns lui nano2k

            M-ai lasat fara comentariu, ai spus excelent: <<Cine e prostul, cine cere sapte paini late sau cine i le da pe gratis pe toate?!>
            Bechtel este o firma foarte PRAGMATICA, in tarile in care sunt guverne corecte, chiar face lucarile de infrastructura, la un pret convenabil. Dar cind guvernantii iau shpagutza, si semneaza contracte extrem de pagubitoare pentru respectivul Stat, firma bechtel nu se sfieste sa profite! Hai sa zicem ca au si ei partea lor de vina, insa 90% este culpa NOASTA!
          • +1 (1 vot)    
            Este irelevant (Joi, 30 mai 2013, 20:00)

            Shaolin [utilizator] i-a raspuns lui nano2k

            Daca unui om ii este furat un portofel in tramvai nu omul este de vina ci hotul.

            Sigur, se poate vb despre faptul ca omul este de vina deoarece nu a fost atent, insa acesta ar fi un argument invalid. Nu are rost sa intru in detalii insa ganditi-va la faptul ca justitia niciodata nu penalizeaza victima (pe motiv ca e "prost") ci intotdeauna inculpatul dovedit vinovat.

            Apoi: SUA au legi foarte dure cu privire la faptele de coruptie intreprinse de comanii americane in afara terioriului SUA. Si... DA! Ii poate penaliza.

            Dar este destul de evident ca acele legi sunt mai mult de ochii lumii (a poporului american) si ele nu se aplica aproape niciodata.
            • +2 (4 voturi)    
              Este totusi o diferenta (Joi, 30 mai 2013, 22:02)

              Mihail_AD [utilizator] i-a raspuns lui Shaolin

              In schimbul portofelului, omul a cumparat un produs. Ba a mai semnat si niste hartii care au reglementat tranzactia. Mai tarziu, dupa ce s-a gandit mai bine, a constatat ca intelegerea il dezavantajeaza si ca, de fapt, s-a angajat la niste lucruri ce ii sunt peste puteri (cum ar fi exproprierile sau plata unor sume atat de mari).
              Odata ce s-au semnat hartiile, pagubitul ar mai avea doua scuze ca sa-si justifice acceptul: sa spuna fie ca era adormit, fie ca i s-a pus cutitul la gat.
              Pana acum nu am auzit explicit, de la semnatari, niciuna din aceste doua scuze.
            • +3 (3 voturi)    
              Aveti dreptate... (Joi, 30 mai 2013, 22:04)

              Mihail_AD [utilizator] i-a raspuns lui Shaolin

              ...cu legile impotriva coruptiei in SUA. Se platesc amenzi mari pentru asta, se face puscarie, iar angajatii primesc training regulat pentru a evita asemenea situatii.
              Ma astept ca Bechtel sa fi evitat sa fie prinsa in capcana, in cazul acesta.
        • +3 (3 voturi)    
          Intr-adevar, ati punctat bine diferenta (Joi, 30 mai 2013, 9:30)

          Mihail_AD [utilizator] i-a raspuns lui Shaolin

          Despre punctul final, as zice ca e bine sa fie pus dupa promisa desecretizare a contractului.
        • +9 (9 voturi)    
          privesti lucrurile gresit (Joi, 30 mai 2013, 9:36)

          hot news [utilizator] i-a raspuns lui Shaolin

          Ai perfecta dreptate cu ce afirmi "corporatia americana Bechtell a tras o mare teapa Romaniei".
          Dar concluzia este gresita, compania s-a comportat nu doar necinsitit ci de-a dreaptul fraudulos nu pt ca este o firma de tzepari, in alta parti au facut remarcabile lucrari de infrastructura, nu pentru ca asa le-a zis guvernul american, ci numai si numai pentru ca ASA LE-A PERMIS Guvernul Romaniei! CIne e de vina?
          Daca eu fac cu tine un contract ca iti dau 1.000 Euro iar tu nu trebuie sa faci nimic in schimb, cine e de vina?
          • +2 (4 voturi)    
            In dulcele stil clasic (dambovitean) (Joi, 30 mai 2013, 11:09)

            nano2k [utilizator] i-a raspuns lui hot news

            Celor de la Bechtel li s-a spus sa nu faca mare lucru, doar sa dea spaga acolo unde trebuie si gata. Atata l-a interesat pe bombonel si sleahta lui.

            In alte parti liderii au un minim de rusine si li s-a spus ca trebuie sa si faca treaba de banii aia, la noi nu, pe noi ne intereseaza doar banul nemuncit, sa ne vina comisioanele si gata.

            Free bombo, da? Normal ca la cati bani au furat au putut sa tina in picioare televiziuni care sa ii scoata basma curata chiar si cand nu mai sunt nici basmale curate pt ei.

            Greata de tot ce inseamna trecutul rosu al României, in frunte cu partidul conducator FSN-PDSR-PSD-USL.

            Cat de greu e sa observam ca in ultimii 23 de ani lupul si-a schimbat de vreo 4 ori parul, dar naravul si l-a intarit?
    • +2 (4 voturi)    
      ca sa nu mori ..neinstruit (Joi, 30 mai 2013, 10:34)

      foarte-curios [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      contractul cu Bechtel (la 2,3 mld) NU continea niciun pod, niciun viaduct, nicio pasarela, nicio intersectie. Nic macar traseul de atunci nu a fost respectat (incearca sa afli pe la partidul tau de suflet cine a schimbat trasee -ca sa pice pe terenuri cumparate oportun). Bechtel a speculat imbecilitatile din contract. Evident ca se putea ulterior face cate un nou contract cu Bechtel sau cu oricine pt.fiecare pod in parte. Restul e ca la austrieci: nu platesti la timp, dai dobanzi si penalizari. A prevazut Tariceanu in buget sumele necesare? mergi si intreaba-l, ca tot e USL.
  • +22 (24 voturi)    
    37 versus 500 (Joi, 30 mai 2013, 0:13)

    bigbrother [utilizator]

    Da, suna bine 37 de miliioane fata de cele 500 cat spunea un ex ministru ca suma datorata. Sper ca asta sa fie toata tarasenia cu Bechtel-ul si sa nu mai auzim de astia vreodata. Ar fi totusi "interesant" de vazut daca am intrat in Cartea Recordurilor cu cel mai mare pret per km de autostrada.

    Evident, inca mai astept concluziile lui Ponta ca urmare a controlului facut de echipa lui..se intoarce Bombonel la parnaie? Cel putin asa ar fi logic si corect, dar cu USL nu stim niciodata
    • +12 (16 voturi)    
      record (Joi, 30 mai 2013, 0:29)

      ws [utilizator] i-a raspuns lui bigbrother

      pai clar ca are cum sa fie record ce a facut nastase cu bechtel, de 24 milioane/km.

      record s-ar putea sa fie centura sud, cu 42 milioane/km,

      om vedea. poate plagiatorul se autodepaseste si ne ofera o autostrada si mai scumpa.

      ws
    • +10 (12 voturi)    
      fumigena (Joi, 30 mai 2013, 8:51)

      break_noon [utilizator] i-a raspuns lui bigbrother

      asta cu 500 era fumigena.
      era pregatita, ca sa arate, uite cit costa, dar noi ne-am batut si am scos-o mai ieftin.
      doar ca altul a scos-o mai ieftin
  • +12 (12 voturi)    
    Pare o veste buna (Joi, 30 mai 2013, 0:50)

    Mihail_AD [utilizator]

    Sa speram ca nu-si mai aduce aminte dl. ministru de ceva. Dupa felul in care s-a facut anuntul: "Suma pe care o datoram, conform contractului de reziliere, este de 37,2 milioane de euro, cu tot cu TVA" poate insemna ca mai sunt si alte sume, prevazute conform unor clauze diferite. N-ar fi prima oara cand guvernul prezinta jumatati de adevar.
    Daca aceasta este suma totala de plata, inseamna ca raman aproape 12 milioane bugetate care pot fi investite in continuarea lucrului la autostrada.
  • -1 (15 voturi)    
    37 , 87 un chilipir (Joi, 30 mai 2013, 1:19)

    prostu satului [utilizator]

    "pentru a fi posibilă negocierea a trebuit să plătim datoria de 50 de milioane de euro lăsată de Anca Boagiu"
    poate actualizati si voi titlul cu suma corecta =)
  • +17 (21 voturi)    
    Noi plătim?! (Joi, 30 mai 2013, 1:45)

    corvus coraX [utilizator]

    Păi să plătească a lui Bombonel că ei au semnat mândrul contract. Nu ar strica niște reluări la TV de pe vremea aia când mândru tăia panglica
  • +11 (11 voturi)    
    Follow the money (Joi, 30 mai 2013, 1:54)

    gicaserele [utilizator]

    Din research-ul care l-am făcut compania asta își executa obligațiile contractuale la sume decente, dar este și deschisa la aranjamente mai ales datorita faptului ca cele mai multe contracte sunt guvernamentale. Iar după cum știm toate guvernele sunt corupte (sau coruptibile?).
  • +15 (15 voturi)    
    autostarde (Joi, 30 mai 2013, 1:56)

    IonutCarp [anonim]

    dar oare de ce oameni ca mine nu inteleg ca isi bat joc de noi nenorociti astia
  • +28 (32 voturi)    
    Abureli pentru fraieri (Joi, 30 mai 2013, 2:16)

    Jimmy Hoffa [utilizator]

    1. Anca Boagiu nu avea cum sa lase datoria de 50 mil. pentru a fi platita de Guvernul Ponta. Intre Boc si Ponta a existat MRU.
    2. Datoria nu este platita de Guvernul Ponta, ci de poporul roman.
    3. Sper ca va fi publicat contractul initial semnat de Nastase plus modificarile ulterioare. Tartorul a fost Nastase. Nu i-ar strica niste ani in plus la "sanatoriu". Fiti corecti si transparenti pana la capat.
  • -13 (17 voturi)    
    Mare pierdere (Joi, 30 mai 2013, 7:12)

    Catz Kitty [utilizator]

    20 de milioane de romani nu-si mai iau un litru de Cola :)
    • 0 (0 voturi)    
      Nu v-ati prins de ironie (Vineri, 31 mai 2013, 3:24)

      Catz Kitty [utilizator] i-a raspuns lui Catz Kitty

      Ati dat minusuri in nestire.
      Pai daca Bechtel a castigat banii astia si Coca Cola ii pierde, e meci nul :)
      Romania nici nu pierde, nici nu castiga.
      Totul e treaba firmelor americane.
  • +10 (12 voturi)    
    Ma bag si eu si ma pun la munca (Joi, 30 mai 2013, 7:33)

    Catz Kitty [utilizator]

    Imi pare convenanabil sa iau 27000 de euro pentru un metru de autostrada si sa-l fac in vreo zece ani.
  • +10 (12 voturi)    
    Da' cat costa sa termine? (Joi, 30 mai 2013, 8:37)

    abisala [utilizator]

    Daca pretul terminarii era 100 mil, si tu ai platit 37,2 tocmai ai tras cea mai mare teapa care se putea trage. Acum vine alta licitatie, cu un pret mult mai mare, care va strica tot ce-a facut Bechtel si vor lungi totul cu inca 10 ani! Tunuri marca PSD!
  • +11 (11 voturi)    
    o ”greșeală” de 37mil eur numai în țara (Joi, 30 mai 2013, 8:46)

    visio [utilizator]

    proștilor se putea face...sincer vorbind, când ai atâția proști e și păcat să nu îi furi; atât de mulți și atât de proști...drumuri nu avem, blocuri noi abia în ultimii ani, net de calitate în școli nu...însă dsatorăm o cârcă de bani...și DNA doarme pe banii noștri...
  • +7 (9 voturi)    
    ? (Joi, 30 mai 2013, 8:49)

    cotora [utilizator]

    foarte bine, acuma ponta sa trimita dosarul la DNA, sa vedem de ce adrian nastase a facut un contract pagubos in defavoarea statului
  • +8 (10 voturi)    
    the same old (Joi, 30 mai 2013, 8:52)

    florinul [utilizator]

    Aceeasi teapa au tras-o si in Albania, jumatate de miliard de euro pentru 500 km de autostrada, din care au incheiat cam 100 de km. Oricum mai mult de cat la noi. Asta a fost unul din preturile pe care l-au platit pentru intrarea in NATO.
    • +5 (5 voturi)    
      Da (Joi, 30 mai 2013, 9:00)

      RedGuard [utilizator] i-a raspuns lui florinul

      Clar ca a fost costul intrarii in NATO. Ca doar nu aveam atunci armata. Nu ca acuma ar fi mai dotata.
    • 0 (0 voturi)    
      ironie? (Joi, 30 mai 2013, 9:26)

      qer [utilizator] i-a raspuns lui florinul

      1 mil/km e mult?
    • +3 (3 voturi)    
      dar albanezii sunt net in avantaj! (Joi, 30 mai 2013, 9:40)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui florinul

      Suma de jumate de miliard este imensa pentru Albania, in schimb acolo 100 Km de autostrada realizata reprezinta ceva mult mai folositor decat aceeasi lungime la noi in tzara.
  • +6 (10 voturi)    
    ce fata de sarpe.. (Joi, 30 mai 2013, 9:07)

    dandra [utilizator]

    are dan sova asta. nu imi inspira niciun gram de incredere.
    pare a fi alt baiat destept care trage tunuri si mai mulge putin din contributiile contribuabililor...
    • +2 (6 voturi)    
      rasplata (Joi, 30 mai 2013, 10:22)

      vio-e1 [utilizator] i-a raspuns lui dandra

      Soava este unul dintre "strategii" puciului din vara yrecuta si, ca recompensa pentru geniul sau in domeniul juridic, a fost pus pe un fotoliu ministerial, care la momentul initial nici nu exista... SPAGA POLITICA .
  • +4 (4 voturi)    
    Acuzatii dorm impasibil, la brat cu DNA? (Joi, 30 mai 2013, 9:48)

    hotnewsfil [utilizator]

    Pe tot parcursul zilei de ieri, Victor Ponta a informat tara ferm, apasat, in repetate randuri ca , in 2002, in timpul guvernului Nastase a fost incheiat un contract perfect cu Bechtel, foarte avantajos pentru Romania, in privinta costului si a duratei realizarii lucrarii.
    Victor Ponta, de pe pozitia lui de primministru, ne-a informat ca cei ce au condus tara dupa 2005 au facut 'varza' contractul, au crescut de cateva ori costul total si au decalat sine diae data terminarii lucrarilor, au jefuit tara.
    Atata timp cat cei ce au condus guvernele de dupa 2004, precum si ministrii respectivi- implicati nu vor iesi in presa, in parlament, daca nu vor prezenta o situatie clara, din punctul lor de vedere, toata populatia ii va considera vinovati, pe 'succesori', de jefuirea tarii. Ei, succesorii-acuzati, trebue sa ceara preluarea imediata a cazului de catre DNA.
    Avand in vedere proportiile uriase ale acestui ja f- asa cum l-a prezentat Victor Ponta -, DNA ar trebui sa se auto-sesizeze, sa preia imediat cazul, iar 'acuzatii' trebue sa il dea in judecata pe Victor Ponta pentru calomnie si acuzatii mincinoase, defaimatoare.
    Daca nu vor reactiona promt, 'acuzatii' vor purta stampila de borfasi puscariabili.
    • +4 (4 voturi)    
      ei si ce daca? (Joi, 30 mai 2013, 10:19)

      vio-e1 [utilizator] i-a raspuns lui hotnewsfil

      La cat de senin minte acest Pontea, cui ii mai pasa de explicatiile sale de domeniul SF ???
  • +6 (6 voturi)    
    Penibil (Joi, 30 mai 2013, 9:50)

    cititor9 [utilizator]

    O emisiune penibila de la un cap la altul. In afara de indignarea patrotica a realizatorului care se vrea sincera.
    Din pacate realizatorul nu a mentionat nici macar o data ca din cele 8 tronsoane acordate initial firmei Bechtel 6 au fost deja eliberate de americani inca din 2011 dupa negocierile lui Boagiu. Pai daca Sova e un geniu ca a reusit sa stopeze un tronson finalizat in proportie de 45% atunci Boagiu care a scos din contract 6 tronsoane ce e?
    Apoi, Rares Bogdan nu l-a intrebat cat ar fi costat de finalizat trnsonul in discutie. Ca daca ar fi costat 64kmx5 mil = 320 mil din care scoatem 45% deja realizat atunci ar mai fi costat in jur de 170 mil. Scazand cele 30 mil platite despagubiri ajungem la o suma nu foarte mare de 140 mil pentru a avea inca 64 km autostrada.
    O alta intrebare lipsa a fost de ce nu a scos la licitatie in regim de PPP cele 6 tronsoane eliberate de Boagiu?
    Sau: de ce nu finalizeaza cei 6 km lipsa din A3 Buc-Ploiesti in conditiile in care cei 6 KM ar face mult mai utili cei 60 km deja construiti?
    Au mai mentionat ca Basescu si Tariceanu au spus ca nu era rentabila dpdv economic la nivelul anului 2005. Pai sa-l fi intrebat pe Sova ceva detalii: cand e rentabila o autostrada? La ce nivel de trafic? Care e traficul in zona? Ca asa, ne-ar placea la toti sa avem autostrazi peste tot, dar daca nu se justifica dpdv al traficului de ce sa le facem. Mai bine facem centuri ocolitoare sau pasaje din loc in loc si traficul devine mult mai fluent.
    Pe aceeasi nota: de ce nu l-o fi intrebat ce e cu centura Bucurestiului? De ce s-au oprit orice fel de lucrari acolo? In schimb se incep altele la nivel de studiu de fezabilitate? De ce nu termina mai repede centura sud a Craiovei dar viseaza la autostrada Pitesti - Craiova?

    Concluiza ar fi ca A3 va ramane asa cum e pana in 2018 cel putin. Cele in concesiune nu vor incepe niciodata: mai putin in conditiile in care statul garanteaza imprumutul luat de privati pentru a le construi...
    • -1 (1 vot)    
      Penibil (Joi, 30 mai 2013, 12:55)

      xrogo [utilizator] i-a raspuns lui cititor9

      esti matale cu scumpa ta ministresa,pupila lui Base,Anca Boangiu ,care a supralicitat suma de reziliare la 1 miliard de euro,auzi ce enormitate,vine apoi alt fost ministru,mai modest,cica suma ar fi de 500 milioane euro,si in sfarsit maestrul Boc dupa care contractul nu se poate rezilia.
      Halal politiceni,misto smecherie PDL-ista!!!
  • +4 (4 voturi)    
    E adevarat sau nu... (Joi, 30 mai 2013, 10:01)

    triciupa [utilizator]

    ... ca mama lui Sova e avocata firmei Bechtel? Poate cineva sa confirme informatia asta? Daca-i adevarat inseamna ca suntem prostiti in fata! Deci mama apara Bechtel iar fiul, vezi doamne, "apara" statul.
    • 0 (0 voturi)    
      da (Joi, 30 mai 2013, 10:49)

      Rumburak99 [utilizator] i-a raspuns lui triciupa

      Da, e adevarat

      http://www.romanialibera.ro/actualitate/eveniment/ministrul-dan-sova-acuzat-de-incompatibilitate-295808.html
      • 0 (2 voturi)    
        si ce daca? (Joi, 30 mai 2013, 11:26)

        hot news [utilizator] i-a raspuns lui Rumburak99

        Inainte de 1989, Partidul vina pe cei care umblau cu "nepotisme", insa nu am auzit de acuzatia de "mamism"!
  • +3 (3 voturi)    
    Da... eu tot nu inteleg (Joi, 30 mai 2013, 10:13)

    cmg_george [utilizator]

    Deci Bechtel si-a luat banii, n-a facut mai nimic noi platim ca fraierii si astia vin si se bat cu pumnii in piept cum au reusit ei sa ne salveze de Bechtel?

    "Vreau sa va spun ca penalitatile sunt de ordinul a catorva milioane de euro, restul sunt restante din lucrari, paza de santier, conservare de lucrari, deci ce s-a facut acolo."
    Sa ne explice si noua domnul Sova pentru ce sunt aceste penalitati!
    Sa ne explice si care sunt penalitatile pe care Bechtel trebuie sa le plateasca ca nu si-a facut treaba!
    Sa ne explice cine va controla si cine va fi tras la raspundere pentru acest contrat!
  • +5 (5 voturi)    
    uraaaaa, o mare victorieeee (Joi, 30 mai 2013, 10:16)

    vio-e1 [utilizator]

    Adica, "am scapat" de Bechtel contra unei spagi de cateva milioane de euro??? Daca asta ar trebui sa ne bucure incep sa cred ca stradnia asta uselista de a intoarce pe dos tarisoara asta a inceput sa dea roade... Pana acum am tot rezolvat problema gasirii unora pe care sa-i imbogatim din banii publici...OK, dar cine va construi , totusi, drumurile noastre ???
  • 0 (0 voturi)    
    si uite asa bechtel (Joi, 30 mai 2013, 14:43)

    gopo111 [utilizator]

    mai urca un loc in topul forbes intre cei mai bogati din lume....


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version