Victor Ponta: Nu vor fi schimbari fiscale majore in 2014. Decidem pana la sfarsitul lunii octombrie daca reducem contributiile de asigurari sociale sau crestem baza salariala nesupusa impozitarii

de V.M.     HotNews.ro
Sâmbătă, 5 octombrie 2013, 14:24 Revista Presei | Radio TV

Premierul Victor Ponta a declarat sambata, in cadrul emisiunii Income difuzata de Antena 3, ca Executivul nu are in vedere schimbari fiscale majore pentru anul viitor, cota unica va ramane de 16%, iar TVA va fi redusa, "daca experimentul cu painea se dovedeste de succes", doar la produsele alimentare. Mai mult, premierul a precizat ca pana la sfarsitul acestei luni se va decide "pana unde mergem cu relaxarea fiscala pe piata muncii", mentionand doua variante de lucru, respectiv reducerea contributiilor de asigurari sociale sau cresterea bazei salariale nesupuse impozitarii, "adica sa ducem mai sus salariul pe care nu-l impozitam cu absolut nimic, practic salariul minim sa nu-l impozitam cu acel 16%".
  • Victor Ponta despre proiectul Rosia Montana: Cei care spun clar "nu facem nimic, trebuie sa pastram mediul orice ar fi, facem o gradina botanica in Romania" - e un punct de vedere extrem, pe care nu il impartasesc / Daca se ramane pe un vot pur politic, e clar ca la Senat va fi respins proiectul / Ideea e de a nu-ti nega ca si tara dreptul la dezvoltare. Altfel, o sa ramanem cea mai saraca tara din Europa in continuare, cu cele mai bogate resurse neexploatate

Declaratiile premierului Victor Ponta:
  • Sunt lucruri importante pe care le-am realizat in aceste 550 de zile (de guvernare). Si sunt si mai multe lucruri pe care trebuie sa le realizam in continuare.
  • Din punctul de vedere al datelor economice, cred ca am indeplinit cam tot ceea ce era esential, si anume am reusit sa castigam marile pariuri cu fondurile europene, avem toate programele deblocate, saptamana aceasta am ajuns la cifra de 2 mld. de euro absorbiti in 2013.
  • In ceea ce priveste obligatiile noastre internationale, am incheiat cu bine un acord cu FMI, am semnat unul nou si practic deficitul si toate celelalte sunt in grafic. Avem o crestere economica peste cea prognozata - 1,7%.
  • Pe de o parte ne-am achitat de toate obligatiile statului, de pensii, inclusiv pensii crescute cu rata inflatiei, salarii reintregite, functionarea institutiilor publice, am redus toate arieratele la sanatate, la autoritati locale, si n-am marit nicio taxa importanta, a ramas cota unica 16%, TVA 24%, pe care l-am redus la paine. Deci, pe intelesul oamenilor, nu au fost taxe mai mari, in schimb ne-am achitat fara niciun fel de probleme de principalele obligatii ale statului.
  • (Va fi nevoie sa taiati de la investitii pentru incadrarea in deficit?) Nu. E o obligatie pe care Romania o are ca membru al UE, am ratificat Tratatul fiscal. Ne-am incadrat si anul trecut, deci a fost o restrangere, am cheltuit mai putin raportat la ce incasam raportat la 2010-2012, ceea ce inseamna ca cei care vin dupa noi, peste 7-10 ani, platesc mai putine datorii si mai ales cu dobanzi mai mici. Ceea ce este vital insa este partea de incasari; noi nu avem in 2013 incasari mai mici decat in 2012, sunt chiar mai mari, cu rata inflatiei doar, dar sunt mai mici decat cele prognozate.
  • Si aici avem trei tipuri de probleme, pe unele le putem rezolva, pe altele nu. Prima problema: noi aveam de exemplu pe luna septembrie prognozat un miliard de lei profit doar de la Banca Nationala, plus profituri de la banci, prin schimbarea regulamentelor BNR si ale bancilor comerciale, isi fac provizioane, o sa incasam zero. Deci nu e vina Guvernului si nici nu e vina BNR.
  • Nu, nu vom taia de la investitii (ca sa acoperim acest deficit). Din fericire, principala noastra tinta pe 2013 a fost cofinantarea proiectelor din fonduri europene si avem toti banii pentru cofinantare.
  • Deci, prima problema e sectorul bancar, aici Guvernul nu poate face mare lucru. Ceea ce am putut noi sa facem este sa nu ne mai imprumutam noi de la bancile din Romania, am iesit pe pietele externe, ne-am imprumutat ieftin, cel mai ieftin din ultimii 20 de ani, si in felul asta bancile din Romania cel putin nu pot sa spuna ca dau bani Guvernului, ar trebui sa dea firmelor private.
  • A doua problema a fost si este reorganizarea ANAF. E o chestiune pe care toata lumea stia ca trebuia s-o facem de ani de zile, nimeni nu a avut curaj pentru ca se stia ce am patit si noi: ca in momentul restructurarii, doua-trei luni, ai o perioada in care au plecat cei vechi, pana vin cei noi ai probleme de incasari.
  • Apoi aveam un fenomen cu totul special, problemele cu insolventa. Aveam un fenomen accentuat in Romania in care firme sanatoase din punct de vedere fiscal intra in insolventa ca sa nu plateasca statului taxele si fac concurenta neloiala celor care platesc.
  • Deci aceste doua lucruri, reorganizarea ANAF si insolventa, le-am rezolvat si le rezolvam, ceea ce tine de incasarile din sectorul bancar nu tine de Guvern.
  • (Exista in scrisoarea de intentie catre FMI si alte prevederi legate de posibile cresteri de taxe sau impozite? In afara de impozitul forfetar...) Nu, atentie, nici macar forfetarul nu e prevazut in acordul cu FMI, este o initiativa a Guvernului preluata si, din punctul meu de vedere, bine gestionata de dna Grapini, a venit cu proiectul de lege in Parlament, daca Parlamentul il va adopta, va insemna ca pentru anumite tipuri de servicii nu-ti mai iau niciun fel de impozit pe profit, toate celelalte, ai o taxa pe care o platesti anual si nu mai vin sa te intreb nimic altceva. Deci asta nu e in acordul cu FMI.
  • (Vor fi sau nu schimbari fiscale majore in 2014?) Nu. Cota unica de 16% ramane, TVA-ul va fi redus in 2014, din pacate, doar la - daca experimentul cu painea se dovedeste de succes - la produse alimentare, accizele scad practic, pentru ca se raporteaza la cursul leu-euro din 1 octombrie si anul asta leul a fost mai puternic decat anul trecut.
  • Si avem de decis, si asta decidem in cursul lunii octombrie, dupa care propunem in noiembrie Parlamentului, pana unde mergem cu relaxarea fiscala pe piata muncii. Mergem la reducerea contributiilor de asigurari sociale - e una din variante, iar a doua varianta este cresterea bazei salariale nesupuse impozitarii, adica sa ducem mai sus salariul pe care nu-l impozitam cu absolut nimic, practic salariul minim sa nu-l impozitam cu acel 16%. Sunt doua variante de lucru pe care, impreuna cu dl Chitoiu si cu dl Voinea, le studiem acum ca impact bugetar si pana la sfarsitul lunii octombrie le decidem.

Independenta energetica

  • (Mizati pe gazele de sist?) Mizez in primul rand pe ceea ce, sigur, naste discutii, dar nu doar in Romania, ci in toata Europa - am vazut ca guvernul francez a lansat acum strategia de minerit, guvernul finlandez are o strategie lansata inca din luna mai, Polonia la fel - si anume pe exploatarea resurselor naturale. Si aici nu ne reducem doar la discutia despre Rosia Montana, vorbim despre multe alte resurse din zona mineritului care trebuie exploatate. Daca vorbim de gaz, da, miscarea strategica este exploatarea gazelor, in primul rand cele din offshore, dar si inceperea explorarilor pentru gaze de sist, pentru a nu depinde de nimeni. Noi in momentul asta importam de la Gazprom, cand spun ca nu vreau sa depindem de nimeni, da, vreau sa avem propria noastra productie, atentie, cu o nota importanta: care sa acopere si necesarul R. Moldova, pentru ca faimosul gazoduct, pe care nu l-a facut nimeni cand il facem noi si il mai inspecteaza presedintele, va fi gata la timp. Problema este sa avem si gaz sa livram R. Moldova, deci noi gandim productia de gaz pentru o populatie de 24 de milioane. 
  • In ceea ce priveste energia electrica, unde avem un surplus, a fost un an bun pentru Hidroelectrica, Compania Energetica Oltenia are productie, au intrat capacitati de energie regenerabila, acum problema e ca avem energie si n-avem cui s-o vindem. Si aici, proiectul pe care l-am discutat la Ankara cu premierul turc Erdogan, si anume cablul de transport de energie intre Romania si Turcia, va fi esential pentru dezvoltarea noastra. Eu sper ca societatea de proiect sa o avem chiar anul acesta, studiile de fezabilitate exista, mergem la finantare, putem sa incepem chiar anul viitor constructia, daca toate conditiile sunt indeplinite. Din partea premierului turc exista tot sprijinul, Turcia e un mare consumator de energie si daca noi suntem in stare sa oferim energia electrica, sigur, si la pret competitiv, este o piata extraordinara. 
  • (Rusia a redus saptamana aceasta taxarea in sectorul de petrol si gaze. Noi, la anul, avem de renegociat cu Gazpromul, de reinnoit un contract. Se va resimti aceasta scadere de taxe aplicata acum in Rusia si in buzunarele romanilor?) S-a resimtit deja, pentru ca pretul la gazele importate a scazut fata de anii trecuti, nu semnificativ, dar a scazut. Deci se resimte, in sensul in care liberalizarea pretului la gaze n-a avut acele efecte catastrofale, cred ca s-a scumpit cu 1% de la 1 octombrie; se vorbea de 15-20%, nu e cazul. La energie, facand acea reesalonare a certificatelor verzi, am avut o scadere a pretului, si mai ales ca a reintrat Hidroelectrica pe piata. Deci se simte pentru economie, de asta avem exporturi mai multe. Nu inseamna insa ca problemele cu marile companii au incetat. Eu am in minte mari companii, consumatoare de energie, pe care trebuie sa le sprijinim in continuare. Va dau un exemplu, Sidex din Galati. In Franta s-a inchis combinatul ArcelorMittal. Evident ca vom face tot posibilul sa-l tinem in viata aici. Competitivitatea industriilor in Europa este grav afectata in raport cu tarile care nu sunt in UE.
  • Consumul domestic a avut o crestere la momentul la care am dat inapoi salariile la bugetari. Insa, in zona privata nu s-a simtit la fel de mult, in zona privata nu s-au reintregit salariile de dupa criza.
  • Anul viitor cu siguranta vom indexa pensiile, cel putin cu rata inflatiei, de fapt mai mult decat rata inflatiei pentru ca se pare ca, dupa niste alarme false ca o sa fie o mega-inflatie, o sa avem undeva spre 2% inflatie, foarte mica. Deci in mod sigur pensiile le indexam si in mod sigur avem la salarii un spatiu egal cu rata inflatiei pentru a creste, din punctul meu de vedere, salariile cele mai mici din zona bugetara. In zona privata insa, aceasta relansare a exporturilor si a productiei industriale sper sa se reflecte incet-incet si in salarii, pentru ca altfel de unde consumi.
  • Exporturi mai mari inseamna TVA ramburat mai mult, inseamna bani mai putini la veniturile din TVA. Eu cred insa ca e bine, eu cred ca daca Romania redevine un exportator important, si nu doar in UE, ci mai ales in afara UE, cred ca pe termen mediu si lung este un lucru extraordinar pe care trebuie sa-l sprijinim, chiar si cu dificultatile de sfarsit de an.

Proiectul Rosia Montana

  • (Spuneati ca existe interese in spatele unora care contesta acest proiect. Va refereati la companii sau la state?) In mod sigur a existat si e normal sa existe o diviziune in societate intre cei care spun ca locurile de munca si investitiile sunt mai importante si cei care spun ca protectia mediului e mai importanta. Cu contractul s-a mai lamurit lumea.
  • Clasa politica n-a fost divizata. Clasa politica, si dl Basescu si dl Antonescu si eu si altii, am studiat, am avut diverse pozitii, in general pro-locuri de munca si investitii. Cand au aparut manifestatiile publice, au fost oameni care si-au schimbat pozitia. In mod sigur cel mai ciudat caz este PDL, care a sustinut tot timpul proiectul si acum spun ca voteaza contra doar pentru ca protesteaza niste oameni in strada. E un gen de ipocrizie politica ce nu produce efecte, adica cei din strada stiu ca PDL e pentru proiect.
  • (Credeti ca se joaca mandatul dvs pe proiectul Rosia Montana?) Nu, nu cred ca se joaca mandatul meu, cred ca se joaca ceva mai important decat mandatul meu. Nu vorbim doar de Rosia Montana, vorbim de o anumita gandire a Romaniei pentru viitor. Ne exploatam resursele naturale sau spunem 'nu mai exploatam nimic', o sa stam toti sa lucram doar in fata computerului, ceea ce nu e realizabil, nu e serios, si o sa tot importam resurse naturale.
  • Eu ce vreau sa spun si unde vreau sa ma pozitionez: cei care spun clar "nu facem nimic, trebuie sa pastram mediul orice ar fi, facem o gradina botanica in Romania", e un punct de vedere extrem, pe care nu il impartasesc si care nu poate fi convins, eu nu pot sa-i conving pe acei oameni ca trebuie sa facem minerit, exploatari de gaze. In schimb, exista o mare parte de romani in mijloc, care spun "noi vrem locuri de munca si investitii, dar vreau sa ne asigurati ca asta nu inseamna ca distrugem mediul". Si atunci cred ca preocuparea principala la toate aceste proiecte - si la Rosia Montana si ce va mai fi, CupruMin - este de a explica: astea sunt standardele europene respectate astaziin Suedia, Finlanda, Polonia, noi le respectam pe toate, facem un sistem si de monitorizare, ca nu le respectam doar pe hartie, si in conditiile in care respectam standardele pe care le aplica astazi Europa, nu mai vorbesc de America si alte tari, hai sa facem locuri de munca si investitii.
  • (Sunt sanse sa treaca de votul Comisiei speciale din Parlament?) Comisia speciala va face doar un raport, eventual plenul Senatului. Daca se ramane intr-un vot pur politic, nu, nu va trece, pentru ca a anuntat PNL ca voteaza contra, n-a anuntat niciodata de ce, dar a anuntat ca voteaza contra; PDL a anuntat ca voteaza contra fara sa explice de ce pana acum au fost pentru si acum s-au razgandit; UDMR cred ca au fost singurii consecventi care au spus tot timpul ca sunt contra. Deci daca se va ramane pe un vot pur politic, e clar ca la Senat va fi respins proiectul. Daca aceasta Comisie reuseste sa explice si sa dea toate garantiile - eventual modificand proiectul de lege, pentru ca eu sunt de acord cu modificarea proiectului - ca se fac locuri de munca, investitii, beneficii pentru statul roman si se respecta toate standardele de mediu din Europa, atunci probabil ca proiectul va merge mai departe, nu stiu si nu pot sa anticipez.
  • (Despre criticile europarlamentarei finlandeze care a spus ca Ponta intoxica presa folosind modelul finlandez, pentru ca Finlanda are o singura mina care exploateaza cu cianuri) Dna europarlamentar ecologist din Finlanda este impotriva si a guvernului finlandez care exploateaza. Exista ecologisti adevarati, pe care ii si cred, care spun "sa nu se mai exploateze nicaieri cu cianuri". In Suedia astazi se exploateaza si ecologistii din Suedia sunt impotriva, in Finlanda la fel si ecologistii ca dna europarlamentar sunt impotriva, si in Romania astazi se exploateaza, dar n-au fost proteste pentru alte exploatari ci doar pentru cea de la Rosia Montana. 
  • Pana la urma si exploatarea miniera clasica pentru lignitul din Oltenia, nu poti sa spui ca nu afecteaza mediul, si petrolul pe care il extragem astazi din Prahova afecteaza, problema e de a respecta niste standarde la nivel european si de a nu-ti nega ca si tara dreptul la dezvoltare. Altfel, o sa ramanem cea mai saraca tara din Europa in continuare, cu cele mai bogate resurse neexploatate. E un pic ilogic acest lucru. 
  • Ceea ce noi am negociat (in proiectul cu RMGC) este mult, mult mai bine in termeni de... in primul rand conditiile de mediu, in al doilea rand redeventa, in al treilea rand participatia statului roman, dar in primul rand conditiile de mediu pe care noi le-am renegociat fata de cum fusese emisa licenta, deci varianta pe care noi o avem acum este mult mai buna decat cea pe care au avut-o guvernele anterioare. Conform business-planului actual, statul roman incaseaza, prin diverse taxe si redevente, incaseaza 3,7 mld de dolari, pe care noi in lege am spus foarte clar ca i-am folosi numai in proiecte regionale. N-am inteles opozitia dlui Boc, din banii astia am putea sa facem Autostrada Transilvania, pe care n-a facut-o Guvernul Boc si nici Guvernul Tariceanu in atatia ani. Iar compania ar urma sa incaseze 2 virgula nu-stiu-cat miliarde. Inclusiv povestea asta ca ei iau 75% si noi luam 25%, nu... noi luam 3,7 mld si ei iau 2,...
  • Planul meu B, daca acest proiect nu se face, este de a explica tuturor investitorilor ca proiectul acesta, doar acesta, a fost un proiect respins pe un criteriu politic, dar ca Romania ramane o tara deschisa investitiilor, proiectelor importante.
  • (Aveti un investitor de rezerva pentru Rosia Montana daca Gabriel Resources pica?) Nu, si e clar ca, daca Parlamentul respinge legea, nu se mai face nimic la Rosia Montana. Stiti ce n-am de rezerva? N-am banii, si nu stiu de unde o sa-i luam, pentru ecologizarea actuala de la Rosia, pentru ca toata lumea vorbeste de ce ar fi in viitor, dar cei care sunt contra nu vorbesc de ce-i astazi, eu am fost acolo, sunt niste iazuri pe care n-as vrea sa le vada bucurestenii care protesteaza.

Evaziunea fiscala

  • Sunt total de acord ca evaziunea fiscala e una din marile probleme ale Romaniei, n-a rezolvat-o nimeni pana acum. In momentul in care am luat si am restructurat tot ANAF-ul si am venit cu Codul insolventei, tocmai in ideea de a lupta contra acestui fenomen. Ca va fi redusa la zero, nu cred ca exista o tara in care se intampla acest lucru, probabil ca o sa gasim si peste cinci ani evaziune.
  • Eu in continuare cred in proiectul TVA redus la paine. Nu intamplator in Europa, cu exceptia Danemarcei, toate celelalte tari au TVA redus la paine. In Romania, pe calculele facute de diversi experti, 80-85% din piata painii era evaziune fiscala. Pe controalele pe care le-am facut, in 80% din cazuri scaderea TVA s-a reflectat n pret, mai ales la marii retaileri si marii producatori. In 20% din cazuri am vazut ca nu s-a aplicat, ba chiar in unele cazuri a crescut pretul la paine. Pana la urma, Guvernul si statul nu au mijloace prin care sa impuna pretul. Dupa primul trimestru, la sfarsitul lui decembrie, o sa vedem in ce masura o sa avem mai multe facturi inregistrate.

Investitii

  • Si in 2012 s-a tot spus ca au fugit investitorii din Romania, cand au iesit calculele finale, recent au iesit, a rezultat ca in 2012, pentru prima data dupa 2008, am avut o crestere a investitiilor straine. Eu cred ca si 2013 va fi la fel.
  • Atentie, nu vorbim de investitii straine directe, vorbim de proiecte. Si sunt proiecte deja realizate sau in curs si proiecte care sunt blocate pe criterii politice. Si va dau un exemplu: eu am luat in calcul, si se va intampla acest lucru, ca odata cu finalizarea litigiului dintre Guvernul Romaniei si Rompetrol - litigiu din 2005, de atunci Romania nu a mai luat niciun sfant - nu doar ca primim cei peste 200 de milioane pentru o anumita cota de actiuni, ci se creeaza, si e obligatia  KazMunaiGaz Rompetrol, fondul de investitii de un miliard de dolari. S-a adoptat legea, presedintele Traian Basescu a bocat-o - de ce? doar ca sa ne blocheze, ca e a Guvernului - s-a adoptat din nou si acum sta la presedinte sa fie promulgata.
  • Rosia Montana era un proiect important care aducea alte proiecte dupa.
  • Avem investitiile din energie, Romgazul de exemplu; am avut succes la toate listarile de pana acum, cred ca si Transgazul si Nuclearelectrica, si la Romgaz, la Hidroelectrica anul viitor - vom avea in mod sigur cele mai mari sume incasate pentru o listare la bursa.
  • Avem finalizat acordul pentru Daimler. In continuare Dacia Renault si Petrom raman mari investitori.

Absorbtia fondurilor europene

  • Stam extraordinar de bine cu absorbtia fondurilor europene, mult mai bine decat m-am asteptat in momentul in care am preluat mandatul. Cand am preluat mandatul de prim-ministru rata de absorbtie era de 7%, acum bate spre 25%; in 6 ani am luat un miliard si ceva de euro, anul asta am luat 2 miliarde de euro; anul trecut aveam toate programele blocate, inclusiv Programul Operational Regional al faimoasei doamne ministru, era blocat Transporturi, POSDRU, Competitivitate, astazi le avem pe toate deblocate. Este domeniul in care in mod sigur am castigat pariul. Si aici, printr-un efort comun - presedinte, guvern, europarlamentari - am obtinut si acea regula n+3 care ne ajuta sa cheltuim banii ramasi in perioada urmatoare.
  • (Acordul de parteneriat 2014-2020 a fost respins de doua ori...) Nu e adevarat, dvs cititi presa anti-guvernamentala. Nu a fost niciodata respins, pentru ca nu a fost niciodata trimis. Acordul se trimite in cursul lunii octombrie-noiembrie de catre toata statele membre. (Nu ar fi trebuit sa-l trimitem deja?) Nu, pentru ca nu a trimis nicio tara proiectul de acord.
  • Este pe site in acest moment, eu merg in Parlament marti sa prezint Camerei Deputatilor, dupa aceea daca e cazul si Senatului, stadiul acordului. El a fost coordonat de catre ministrul Eugen Teodorovici cu structurile specializate din cadrul Comisiei Europene si este un document agreat, care va fi semnat. Asta, ca a aparut pe surse... in Romania traim prea mult pe surse, haideti sa traim pe documente si pe cifre. Acum este pe site, iar eu marti ma duc in Parlament, un lucru pe care nu l-a facut niciun prim-ministru pana acum, ma duc sa-l prezint parlamentarilor, pentru ca daca vor sa critice cei de la PDL, macar sa stie ce sa critice

Candidatura la Presedintie

  • (Veti parasi Guvernul pentru a candida la prezidentiale la anul?) Nu. Sigur nu. Am enorm de multe lucruri de facut in continuare, de obiective strategice de atins, ca sef al Guvernului.
  • (Va avea PSD un candidat propriu?) Nu, din moment ce USL merge mai departe si scrie foarte clar: unul din partide are functia de prim-ministru, celalalt are functia de presedinte. Iar eu nu vad niciun fel, dincolo de discutiile polemice din presa, eu nu vad niciun fel de motiv de instabilitate guvernamentala si eu voi face toate eforturile sa pastrez aceasta stabilitate.
























3037 vizualizari

  • +19 (19 voturi)    
    pentru adevar (Sâmbătă, 5 octombrie 2013, 14:36)

    Soljenitin [utilizator]

    Ca sa aflati adevarul din spusele prim-mincinosului tonta, trebuie procedat asa: sensul real al oricarei afirmatii pontiste este cel contrar celui pe care incearca Gaudeamus Plagiatur sa il impuna.

    De exemplu: "Victor Ponta: Nu vor fi schimbari fiscale majore in 2014." In traducere inseamna "Vor fi schimbari fiscale majore in 2014 si vor fi in detrimentul cetatenilor si in folosul pdsr".
    • +5 (5 voturi)    
      perfect adevarat! (Sâmbătă, 5 octombrie 2013, 22:55)

      rezis [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

      Ati observat foarte bine! Asa ca astept momentul in care va zice PM: nu imi dau demisia!
    • +2 (2 voturi)    
      Semnati petitia online! (Sâmbătă, 5 octombrie 2013, 23:54)

      cinevatus [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

      http://www.petitieonline.com/signatures/cerem_csm_sanctionarea_procurorului_general_al_romaniei/
    • +1 (1 vot)    
      fractura logica? (Duminică, 6 octombrie 2013, 17:48)

      cinic [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

      sau doar minciuna si incompetenta? Daca mareste portiunea neimpozabila din salarii atunci se micsoreaza colectarea (faimoasa 32-34%). Exact ce zbiera in campanie, cum ca Germania colecteaza 45% si Boc nu.
  • +15 (15 voturi)    
    minciunile uzuale (Sâmbătă, 5 octombrie 2013, 15:03)

    Cobra_Ro [utilizator]

    Daca spune ca nu vor fi atunci sa va asteptati la dezastru....de cand este la putere minte!
  • +13 (13 voturi)    
    De ce as crede ceva... (Sâmbătă, 5 octombrie 2013, 16:09)

    ac [utilizator]

    ... din ce spune domnul asta? Singurul lucru pe care l-as crede e daca o sa ii aud demisia. Evident, lucru care nu o sa se intimple din partea unuia care a ajuns ca si ilustrul tatuc 4 case, sa creada ca l'etat c'est moi.
  • +15 (15 voturi)    
    Minciuni Dottoresti (Sâmbătă, 5 octombrie 2013, 16:41)

    Wanheda [utilizator]

    Nici pana acum nu trebuiau sa fie si au fost, deja toata tara cu catzal cu purcel plateste CAS, si cladirile platesc.
    Hai mai dottore ne lasi, ca deja nu te mai crede nimeni.
  • +13 (13 voturi)    
    Pensii (Sâmbătă, 5 octombrie 2013, 17:15)

    UrdeiIulius [anonim]

    Mincinos ca Ponta nu am mai vazut, zice ca mareste pensiile iar prin ORDONANTA DE URGENTA NR.88 publicata in M.Of.nr.593 din 20 septembrie 2013 modifica Codul Fiscal la art.296/23 si retine 5.5% si din pensiile mai mici de 740 lei sau poate ma insel?
    (3) Persoanele care realizeaza intr-un an fiscal venituri de natura celor mentionate la cap. I, venituri sub forma indemnizatiilor de somaj, venituri din pensii mai mici de 740 lei, precum si venituri de natura celor mentionate la art. 29621 alin. (1) lit. a) -d), g), h) si i), art. 52 alin. (1) lit. b)-d) si din asocierile fara personalitate juridica prevazute la art. 13 lit. e), datoreaza contributia de asigurari sociale de sanatate asupra tuturor acestor venituri.
  • +18 (18 voturi)    
    a castigat Ponta la pariuri!! (Sâmbătă, 5 octombrie 2013, 18:02)

    trigger [utilizator]

    si de bucurie a uitat sa ne spuna cate locuri de munca au fost create si cu cat a "scazut" somajul in Romania dupa 550 zile de guvernare.
    Da' nu e din vina lui... Antena 3 a uitat sa il intrebe...

    Alta goanga:
    "Consumul domestic a avut o crestere la momentul la care am dat inapoi salariile la bugetari. Insa, in zona privata nu s-a simtit la fel de mult, in zona privata nu s-au reintregit salariile de dupa criza."
    Nu stiam ca si consumatorii electrici casnici sunt taxati in functie de locul de munca: la privat sau bugetar... Esti tare domnule !!!
    Nu stiam nici ca pe timp de criza Basescu a "taiat" si salariile celor din domeniul privat.... Poate da guvernul dumitatle o ordonanta sa se "reintregeasca" si salariile celor de la privat. Ce bine ar fi!! Sigur o sa iesi presedinte la anu'!

    Victor Ponta la Antena 3: "In mod sigur cel mai ciudat caz este PDL, care a sustinut tot timpul proiectul si acum spun ca voteaza contra doar pentru ca protesteaza niste oameni in strada. E un gen de ipocrizie politica "
    Victor Ponta :"Eu am fost împotriva proiectului Roşia Montană, prima dată, înainte să cunosc aproape nimic despre proiect, pentru că era susţinut de Traian Băsescu. Şi am zis că, dacă îl susţine Traian Băsescu, sigur e ceva rău."

    Daca se va deschide un muzeu al prostiei in Romania, numele lui va fi Premier Victor Viorel Ponta.
    • +2 (2 voturi)    
      Ponta (Duminică, 6 octombrie 2013, 10:31)

      Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui trigger

      nu e chiar prost, e un NESIMTIT si un OBRAZNIC fara margini. El STIE ca protestatarii (pe care ii numeste cu mult dispret "niste oameni") impotriva proiectului RMGC au dreptate si sunt mult mai multi decat cei care au rezistenta fizica sa stea in Piata Universitatii sau sa marsaluiasca ceasuri intregi sacrificandu-si timpul liber si odihna pentru o cauza in beneficiul intregii societati. Dar NU II PASA, el serveste interesele gastii mafiote care conduce de 23 de ani aceasta tara talharind-o fara rusine. Ma intreb ce rasplata primeste sau cu ce poate fi santajat de procedeaza in felul acesta.
  • +11 (11 voturi)    
    Eu ce se spune la Antene, nu mai cred (Sâmbătă, 5 octombrie 2013, 18:09)

    abel [utilizator]

    M-a surprins acum cateva zile sa aud mai multe cunostinte care priveau cu nesat emisiunile Antenei si carora le-am zis ca ar trebui sa aiba mai mult discernamant si sa nu se uite la toate prostiile , mai ales ca seful Antenelor s-a dovedit a fi penal( parca eu n as fi vrut sa cumpar Institul Alimentar si 7 ha cu 100 000 euro????),raspunsul a fost ca ce numai el a furat in tara asta , toti fura, orice fura, stim, inclusiv voturi ... Ce parere are primul ministru despre faptul ca toti fura?Nu ar trebui sa lase Justitia sa -si faca treaba si sa-i tempereze pe hotii astia sau ii da in cap tocmai Justitiei din sanul careia vine?
  • +12 (12 voturi)    
    tupeu (Sâmbătă, 5 octombrie 2013, 18:28)

    I [utilizator]

    dupa ce a marit taxele vine si promite reduceri. Asa au castigat si alegerile. S-au emotionat romanii ca o sa fie lapte si miere cu USL la putere si s-au ales cu taxe mai mari.
  • +12 (12 voturi)    
    Academia Romana (Sâmbătă, 5 octombrie 2013, 20:17)

    Un cititor [utilizator]

    a excplicat clar de ce n-avem nevoie de expolatarea Rosia Montana. Dac dl. Ponta ignora memoriul Academiei, ori e corupt , ori e rea-credinta, ori e prost.
  • +6 (6 voturi)    
    nelamurire (Sâmbătă, 5 octombrie 2013, 20:50)

    krai [utilizator]

    Dl. Ponta, lamuriti-ma!
    Aseara la antena 3, erati pe post de prim ministru , sau deputat, caci, nu reiese clar din ceea ce citesc.
    Si inca o intrebare:
    Care este Planul B pentru rosia montana?
    Aceasta declaratie? pro cele 1000 de locuri de munca?.
    Pierdeti prea mult timp pentru asa de putine locuri de munca.
    Mai bine faceti restul de locuri promise, pana la 1000000 si lasati-le pe acestea.
  • +10 (10 voturi)    
    ãsta-i PROST? ori se face?? (Sâmbătă, 5 octombrie 2013, 20:56)

    Codruta N [utilizator]

    In acei asa-zisi "3,5 miliarde" pe care cica le-ar primi Romania de la RMGC (pe care oricum n-o sa-i primeasca - dar asta e ALTA poveste!) drept "impozite si taxe" sunt inclusi SI CAS + Fondul de Pensii + Fondul de Somaj si altele asemenea, chestii aferente salariilor, Fondul pentru Mediu samd...!! Adica vrea sa foloseasca pentru autostrazi banii din Fondul de Pensii si din Fondul de Sanatate?? si din Fondul pentru Mediu??

    Adica zice ca va DETURNA banii???!!!
  • +8 (8 voturi)    
    Plagiatorule o sa impartasesti tu ani grei de inch (Sâmbătă, 5 octombrie 2013, 21:22)

    alex1234 [utilizator]

    Plagiatorule "o sa impartasesti" tu ani grei de inchisoare

    Mai ales pentru hotie si tradare de tara - legata de aurul tarii de la Rosia Montana pe care vrei sa-l dai pe nimic (6% e un bacsis mizerabil iar 25% dintr-un profit manipulabil e zero) si pentru care faci un lobby antinational ordinar precum si punerea in pericol a populatiei care poate sa fie otravita cu cianuri in caz de infestare a mediului

    O sa mai iei alti multi ani de inchisoare pentru lovitura de stat data prin incalcarea constitutiei prin 2 Ordonante Neconstitutionale pe care ai dat-o in iulie 2012

    O sa mai iei o condamnare pentru Plagiat si pentru abuz in serviciu in forma agravanta in incercarea de ascundere a plagiatului

    O sa mai iei alti ani grei pentru incalcarea libertatii de exprimare si a presei : suprimarea OTV-ului si mai nou retragerea abuziva a licentelor TV introduse neconstitutional in Legea Insolventei.

    Se va investiga si implicarea ta si a lui Nastase in moartea Procurorului Panait, tu fiind printre ultimii daca nu chiar ultimul care l-a vizitat in ziua mortii

    Precum si implicarea ta si a mamei tale Naum, in luarea prin inselaciune a imobilului doamnei Patrascanu (potrivit propriei declaratii a acesteia din urma)

    Cam astea sunt faptele tale care trebuie cercetate de justitie si care dupa cum vezi nu sunt putine.
  • +4 (4 voturi)    
    prim manglitorul tarii (Sâmbătă, 5 octombrie 2013, 21:39)

    timp tamp [utilizator]

    nu a marit taxele, a introdus taxe noi
    nu mai luam impozit pe profit, ...ai sau nu profit statul iti baga foarfeca in buzunar si le goleste precum sutzii
    nu taiem de la investitii... din 0(zero) ce sa mai tai? GAURA doar
    Hidrolectrica produce la greu, dar nu are cui sa vinda productia, ...iti dau un sfat dottore car-o cu galeata la turci.
    a redus din certificatele verzi dar a introdus taxa pentru piata concurentiala, de cad e mare premier prtul kilowatului aproape s-a tripalt, in mai platea 320 lei pe 2450 kwh acum doar pentru540kwh
  • +5 (5 voturi)    
    idiot au ba? (Sâmbătă, 5 octombrie 2013, 22:11)

    Natasa [utilizator]

    De cand e asta prim ministru am un dubiu: e idiot sau se preface pentru ca asa a invatat la scoala lui Iliescu? Cum o dai, e clar ca ne considera pe toti tampiti si nu are nici cea mai mica jena sa isi schimbe declaratiile dupa cum ii dicteaza mafia din partid si interesul propriului buzunar.
  • +8 (8 voturi)    
    Ponta demisia! (Sâmbătă, 5 octombrie 2013, 22:13)

    Moro01 [utilizator]

    Nici nu mai am rabdare sa il ascult pe idiotul asta!
  • +5 (5 voturi)    
    we're doomed! (Sâmbătă, 5 octombrie 2013, 22:39)

    Cutezatorii2013 [utilizator]

    de ce ne mai pierdem timpul sa citim si sa comentam ce zice cetateanul Ponta?
    • +1 (1 vot)    
      CitIm (Duminică, 6 octombrie 2013, 10:37)

      Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui Cutezatorii2013

      ca sa stim ce ne pregateste si impotriva a ce trebuie sa protestam, ca nu e un simplu cetatean, ci are puterea de a ne duce de rapa.
  • +5 (5 voturi)    
    România-ca o „parcelă privată”... (Sâmbătă, 5 octombrie 2013, 23:06)

    marki [utilizator]

    „Ideea e de a nu-ti nega ca si tara dreptul la dezvoltare. Altfel, o sa ramanem cea mai saraca tara din Europa in continuare, cu cele mai bogate resurse neexploatate.”

    Propozițiile astea ți le-a suflat șefu' matale, Dragoș Tănase? O fi el șef, da' nu prea știe să se exprime...
    Ca țară (fără „și”-ul ăla imbecil!), avem dreptul la dezvoltare, dar la o dezvoltare durabilă, cu perspective economice sănătoase, nu cum vrea mușchii RMGC! Ceea ce vrea RMGC, cu concursul politicienilor de mucava (ca matale!) e un „TUN” vizibil și de pe lună. Nu reiau argumentele științifice, acestea se află la îndemâna tuturor celor care știu să citească și care au o minimă dorință de informare.

    „În România, observi nu doar un Băsescu sau un Ponta dar şi un ministru, un director de institut al patrimoniului cum face din excerciţiul funcţiei sale gestiunea personală a bunului institutional. El „interpretează” arbitrar şi chiar scrie legea statului (contractele de muncă, legea muncii, angajările, numirile), ca pe o parcelă privată. Faci ce vrei în România când eşti la guvernare, când eşti la conducerea unui institut… de cultură. Dacă cineva câştigă în justiţie ceea ce şeful „a comis”, statul, adică toţi contribuablii, nu el, „şeful”, plăteşte. La fel va câştiga poate şi Gabriel Corporation un proces ce se anunţă împotriva guvernului României. O tradiţie despotică se continuă în România de astăzi arborescent; cultura „baronului local” din România de astăzi continuă în rădăcini nu doar trăirea despotică a cezarului Ceauşescu, ci şi pe cea a unui secretar PCR sau a unui director de uzină, pe cea a unui şef de CAP astăzi, poate, „latifundiar”.

    Mai multe amănunte, aici:
    http://www.contributors.ro/editorial/rosia-montana-prilej-de-reconciliere-a-romanilor-cu-trecutul-lor-national/
  • +2 (2 voturi)    
    Vosganian (Sâmbătă, 5 octombrie 2013, 23:47)

    Romaero [utilizator]

    Domnule Vosganian, de ce il tineti in functie pe Radu Chiurtu? Stiati ca primeste spaga de la Dinischiotu de la Romaero?
  • +3 (3 voturi)    
    Ponta (Sâmbătă, 5 octombrie 2013, 23:49)

    Romaero [utilizator]

    Cititi domnule Ponta si raspundeti: Romaero, cea mai mare fabrică de avioane din România, e condusă de un dezaxat sexual
    25 septembrie 2013 • Anchetă • 25 comentarii
    Un agresor i-a pus în plină zi unei tinere un cuțit la gât, a purtat-o prin centrul Bucureștiului și a violat-o într-un parc. Monstruos. În România se petrec însă agresiuni sexuale și mai terifiante, comise de persoane care sunt cunoscute oficial ca fiind unele foarte respectabile. Hărțuirile sexuale și chiar violurile comise de șefi asupra subalternelor, la locul de muncă, sunt cu mult mai odioase decât un act de agresiune stradală. Victimelor li se pune la gât nu un cuțit, ci contractul de muncă. Sunt forțate să accepte agresiunea sexuală fiindu-le amenințată nu integritatea lor fizică, ci activitatea profesională. Pare mai acceptabil. Dar luați în calcul că victima unui viol stradal se teme pentru viața ei și acceptă să nu strige după ajutor. Pe când victima unui viol la serviciu, comis de șeful ei, se teme deseori pentru viața unor copii sau a unor părinți pe care-i are în întreținere și acceptă să nu-l denunțe pe agresor de dragul familiei. În rândurile de mai jos vă prezentăm mărturia unei doamne agresate sexual de șeful ei. Agresiunea nu s-a comis oriunde, ci într-o mare companie de stat, iar directorul agresor nu-i fiștecine, ci un ins care are ocazia să negocieze contracte secretizate de milioane de euro în numele statului. Și în acest sens are certificat ORNISS.(eliberat de Oficiul Registrului Național al Informațiilor Secrete de Stat).

    Săptămâna trecută am scris despre câteva din tunurile pe care Dorin Ivașcu, patronul aeroportului Tuzla, le-a dat companiei Romaero, cea mai mare fabrică de avioane a statului român. Preocupat să aflu și alte informații de ordin economic legate de Romaero, am primit la un moment dat detalii despre lucruri mai josnice decât niște hoții, fie ele și de 30 milioane de euro, la cât se ridică devalizarea Romaero la o analiză rapidă, pe ultimii șase ani. Din mai mult
  • +5 (5 voturi)    
    rahat cu cianura (Duminică, 6 octombrie 2013, 0:20)

    Reshape [utilizator]

    "Altfel, o sa ramanem cea mai saraca tara din Europa in continuare, cu cele mai bogate resurse neexploatate".
    Lasati, domnu' Ponta, ca poate ne vine si noua un prim-ministru competent, care stie sa conduca o tara, sa faca profit, care stie cu ce se maninca management-ul si care nu sta toata ziua la televizor. Si poate atunci n-o sa mai stam in resursele naturale, n-o sa mai zgirmam ca viermii in pamint dupa carbune, n-o sa radem 3 munti ca sa facem un lac rosu imputit, n-o sa ne mai barbierim dealurile de paduri ca sa importam mobila si scobitori.
  • +2 (2 voturi)    
    Dottore e ca vulpea (Duminică, 6 octombrie 2013, 0:28)

    Wanheda [utilizator]

    Azi se jura ca nu fura
    Maine-o prinzi cu ratza-n gura.

    Cu tupeu nesimtit iti spune ca e ratza...nu-i gaina.
  • 0 (0 voturi)    
    ba da dle ministru (Duminică, 6 octombrie 2013, 0:49)

    pegas30 [utilizator]

    este in joc mandatul dvs. Alt vot de -al nostru nu veti mai primi in veci. Cu stima, un contribuabil...
  • +3 (3 voturi)    
    Gradina botanica? (Duminică, 6 octombrie 2013, 1:04)

    un dac [utilizator]

    Nu. Doar tara respirabila. Dar tu esti botanist, asa ca nu intelegi. Ce aur importam noi? Si pentru ce? De ce un NU in parlament pentru RMGC inseamna un vot politic?
    Adica tu ne spui ca raspunsul unic, real si de viitor este DA? Pai atunci, bai prostule, de ce anul trecut erai impotriva? De ce daciana vroia sa se lege cu lanturi? Bai, esti penal la propriu,
    PS: Singurul lucru care ma mai tine in tara este credinta ca tu vei face puscarie. Si cei ca tine. Dragnea, Voiculescu, Iliescu, Vosganian, Cocos, Casuneanu, Nicolae, Hrebenciuc, Oprescu, Blaga, Basescu, Udrea, Nastase din nou, Dragomir, Sandu, Ghita etc.
  • +2 (2 voturi)    
    Noi votam 'DNA'! (Duminică, 6 octombrie 2013, 9:12)

    hotnewsfil [utilizator]

    In ordinea de prioritati, a manifestantilor din strada, marea majoritate tineri, neimpliceti politic, pe prima pozitie se afla : NOI VOTAM 'DNA'.
    'Daca justitie nu e, nimic nu e!' Aceasta era o lozinca strigata de manifestanti, in vremurile in care functiona mai bine civismul si responsabilitatea.
    'Mitingul de protest anuntat pentru duminica, este de cea mai mare importanta pentru Romania', incomparabil mai important decat oricare alte mitinguri, pe oricare alte teme.
    Societatea civila trebue sa apere justitia, sa fac un zid de protectie in jurul ei, sa dea peste rat celor care vor sa o intimideze, sa o sugrume.
    Daca va functina justitia, totul va veni, in tara, 'de la sine'. Borfasii vor fi decimatii. Coruptia si evaziunea fiscala vor fi reduse masiv, politicienii vor intelege ca tara nu este a lor, ca nu pot sa isi faca mendrele, indiferenti la dezastrul in care au adus-o, dupa '89.
    Tinerii trebue sa iasa in strada, zeci si sutedemii, pentru viitorul lor, daca vor sa isi construiasca ei 'o tara ca afara', sa nu astepte minunea - sa vina 'cineva din afara', care sa le construiasca ' o tara ca afara'.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri