Vasilescu (BNR) la RFI: Impozitarea constructiilor speciale este cea mai viabila solutie; presa s-a cam inflamat in privinta inflatiei

de Red. Stiri     HotNews.ro
Miercuri, 6 noiembrie 2013, 14:22 Revista Presei | Radio TV

Adrian Vasilescu
Foto: AGERPRES
Impactul masurilor convenite de Guvernul Ponta cu FMI va fi "minim", iar presa "s-a cam inflamat" in privinta riscului inflationist, declara la RFI consilierul guvernatorului BNR, Adrian Vasilescu. El considera ca impozitarea constructiilor speciale "este cea mai viabila" solutie.
 
Adrian Vasilescu apreciaza angajamentele Guvernului de a impozita constructiile speciale, precum stalpii, cosurile de fum sau imprejmuirile: "Este cea mai viabila (solutie), pentru ca astfel de obiective chiar pot fi realizate. Noi avem probleme cu incasarea taxelor. De pilda, TVA-ul. Foarte multe companii ascund valorile adaugate si prin urmare nici nu se prezinta la "ghiseu" sa plateasca Taxa pe Valoarea Adaugata. Pe cand astfel de obiective sunt la vedere si ele vor putea fi impozitate cu exactitate, impozitele vor putea fi incasate".

"Mai departe, e o incercare pe care Guvernul a agreat-o cu FMI, de a largi baza de impozitare, in asa fel incat sa nu fie cumva atacata impozitarea muncii. Pentru ca, stiti bine, s-a discutat foarte mult despre o crestere a impozitului pe munca si pe profit de la 16 la 22%. Ei bine, pana la urma nici nu s-a luat in discutie aceasta idee si tocmai pentru a proteja munca, ca sa nu fie impozitata mai mult, dimpotriva, chiar este o incercare ca din iulie anul viitor sa fie chiar o reducere in ceea ce priveste povara patronatelor, o reducere cu 5% a contributiei sociale. Vad posibil (acest scenariu) si-l vad chiar necesar", spune consilierul guvernatorului BNR.

Continuarea pe www.rfi.ro.


Citeste mai multe despre   





Citeste pe Stirile ProTV

VIDEO "I-am caftit pana am obosit si eu". Educatoarele care isi dadeau sfaturi pe Facebook despre cum se snopesc orfanii

Apar acuzatii extrem de grave la adresa unor educatoare din Constanta, banuite ca ar fi snopit in bataie cativa orfani dintr-un centru de plasament. Femeile au intrat in atentia ''Directiei pentru Protectia Copilului'' dupa ce pe un site de socializare ar fi vorbit, fara frica, despre tratamentele socante aplicate elevilor.








4072 vizualizari
  • +3 (9 voturi)    
    Si gardul de la curte? (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 14:35)

    SCORTOSUL [utilizator]

    Sa ma lamureasca cineva? Am sa platesc impozit si pentru gard? Eu nu as avea nevoie de gard dar daca nu il am ma calca tiganii zilnic. Nu am pus gardul de fuduluii ci ca sa ma apar, pentru paza si siguranta. Acu voi plati impotenta statului de a ma apra impotriva hotilor si tiganilor? Vecinu a construit un gard din beton fara autorizatie si fara acordul meu pe terenul meu cu inaltimea de 3,3 m. Si eu voi plati impozit pe acest gard? Cine ma poate lamuri ?
    • +4 (4 voturi)    
      si buda din fundul curtii? (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 15:52)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui SCORTOSUL

      si pe aia ai facut-o din beton armat, cu 2 etaje? :) totusi gardul tau care nu-i al tau, l-a facut vecinul si te deranjeaza, dar e bun ca te apara de tigani nu cred ca va fi impozitat.
      e o idee buna care deja s-a scris cam prost si probabil va fi aplicata si mai prost. impozitele in plus la cfr si companiile de electricitate vor creste de fapt preturile sau vor mari subventiile acordate de stat - iei cu o mana si dai cu doua.

      totusi n-ar fi deloc rau daca s-ar impozita tot ce inseamna lux, ba chiar as indrazni sa spun ca era mai corect sa avem un impozit progresiv pe case si terenuri.. sa mai plateasca si milionarii de carton ai Romaniei macar o parte din ce au furat zeci de ani.
      • +1 (1 vot)    
        hm (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 16:32)

        Xorciser [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        Eu de exemplu nu sunt de acord cu impozitul progresiv. Nu e vina nimanui ca are bani sa isi ia 5 case si altul are doar o casa. Controleaza-l de unde are banii aia pt 5 case, i-a castigat corect etc- asta da. Dar daca are bani curati de ce sa ii pui bariere in a investi banii in Romania? Poate se duce in Franta si isi ia casa, consuma acolo- in loc sa stea cu banii aici.

        De asemenea nu sunt de acord cu impozitarea luxului. Adica de ce sa impozitezi mai mult un gard de beton decat unul de lemn? Cine defineste luxul?

        Impozitarea proprietatii ar trebui facuta ca procent din valoarea acesteia. Iar procentul sa fie fix sau sa nu varieze prea mult indiferent de numarul proprietatilor sau de luxul aferent.

        Problema cu impozitarea actuala e ca procentul este- in medie- mic, si valoarea bunului nu e calculata la valoarea de piata ci pe niste grile subevaluate si care favorizeaza pe cei cu proprietati cu valoare mare.
        • +1 (1 vot)    
          investitii.. (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 21:08)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Xorciser

          De acord cu tine Xorcise, mediul fiscal nu trebuie sa descurajeze investitiile, dar a avea 5 case nu este o investitie oricum ai privi problema. A avea 5 case sau o casa-palat inseamna, din contra, opusul investitiei - irosirea resurselor. Deci eu as merge pe principiul ca cel care isi permite luxul ar trebui sa plateasca in plus pentru ca iroseste resurse de capital. Taxarea muncii este principala problema si daca s-ar colecta TVA-ul la un nivel apropiat de occident, eventual cu un sistem de impozitare a averilor mai bine gandit, nici macar n-ar mai fi necesara taxarea muncii - TVA-ul deja reprezinta mai bine de jumatate din veniturile din bugetul de stat.
  • +4 (8 voturi)    
    TVA-ul (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 14:36)

    SCORTOSUL [utilizator]

    Haloo!! TVA-ul nu se plateste la ghiseu !!
  • +1 (3 voturi)    
    Mai exista si oameni cu cap (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 14:38)

    Bwana [utilizator]

    Ma intrebam daca nu cumva clasa politica/guvernul in special, adica cei care doar consuma din ceea ce se produce, fara a rasplati cumva suptul de la sanul poporului ar putea fi dati in judecata pentru asocierea in scopul comiterii de infractiuni in dauna interesului poporului in conditiile in care gestioneaza prost resursele si aduc atingere nivelului de trai al intregului "vulg", dupa parerea lor, mai putin propriului standard de viata care se eleveaza pe zi ce trece.
    Se poate recupera dauna produsa de nepricepere sau rea-vointa prin confiscarea averilor acestora?
  • +7 (17 voturi)    
    Sa va traduc! (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 15:03)

    MarianEugen [utilizator]

    Nenea asta care n-are nicio legatura cu economia de piata fiind venit la BNR din negurile comunismului ne spune ca la prostiile si furturile pe care le face USL, masura aceasta era singura viabila.
    Asta e BNR, o banca cu mentalitati bolsevice, care sustine un guvern mafiot....
    • -3 (13 voturi)    
      pai mai bine sa il punem pe Base guvernator (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 15:27)

      nellino [utilizator] i-a raspuns lui MarianEugen

      si terminam cu persoane venite din negurile comu... oh, wait!
      • +6 (6 voturi)    
        nenea (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 17:12)

        gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui nellino

        comunist nu te face varsta ci atitudinea, faptele, discursul. Base a fost singurul om politic important care a condamndat comunismul si care, prin fapte, este un om de dreapta. Ca omul s-a nascut si trait in Romania comunista asta nu e de imputat, nu de alta, dar atunci ar trebui sa-i iei la palme si pe parintii tai.
    • 0 (8 voturi)    
      hm (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 15:53)

      Xorciser [utilizator] i-a raspuns lui MarianEugen

      Lumea trebuie sa priceapa ca daca ai o proprietate trebuie sa si platesti impozit pe proprietate. Vasilescu are dreptate.

      In lumea asta nu exista doar impozite pe venituri, profituri si pe consum (adica pe fluxuri)- ci si impozit pe proprietate (pe stocuri de bogatie).

      Nu poti as ii impozitezi la nesfarsit pe cei dinamici, care castiga dar nu au bogatii acumulate, si sa ii lasi netaxati pe cei conservatori care au acumulat dar nu mai castiga (sau nu mai declara) nimic.

      Asta e doar inceputul. Taxele pe proprietate trebuie optimizate, dar nivelul lor este pe medie inca foarte scazut. Terenuri, terenuri agricole, bunuri imobiliare- taxele sunt inca foarte mici ca procent din valoarea bunului. Orice e sub 0.5% (din valoarea bunului) ca impozit pe proprietate asteptati-va sa fie taxat in crestere in viitorul imediat.
      • +2 (2 voturi)    
        De ce sa (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 17:22)

        tanar_pensionar [utilizator] i-a raspuns lui Xorciser

        platesti impozit pe proprietate? N-ai platit deja impozit pe veniturile din care ai achizitionat-o? Inteleg sa platesti impozit pe veniturile generate de ea (de ex. chirii ), dar pe proprietatea in sine de ce sa platesti mai mult decat 0,5% din valoare (cum scrii in final)???
        • 0 (0 voturi)    
          sa-ti zic de ce (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 19:39)

          gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui tanar_pensionar

          pt a te obliga sa iesi din barlog. sa-ti dau un exemplu teoretic, sa zicem ca eu cumpar toate terenurile din Romania, dar absolut toate.Nu vreau sa fac nimic pe ele, pur si simplu le cumpar si atat, le tin goale, nu construiesc, nu fac pasune, asbolut nimic. Daca tu nu ma obligi sa platesc bani pt faptul ca detin acele terenuri eu pot sta in starea asta de fapt la infinit, terenurile alea nu ma costa nimic deci nu le voi vinde vreodata si uite cum apare acest blocaj. Daca as fi obligat sa platesc impozit doar pt faptul ca le detin m-as chinui sa fac ceva cu terenurile alea astfel incat sa nu fie o pierdere pt mine si uite-asa fie as face ceva investitii fie poate le-as vinde cuiva. Lipsa impozitului pe proprietate duce la stagnarea economica.
  • -4 (4 voturi)    
    Mobilitatea durabila (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 15:44)

    SRA [utilizator]

    Domniul public trebuie bine gesionat, daca se studiaza cu atentie poate auce la nivelul bugetului national 7, 5 Miliarde EURO / an
    Numai din MOBILITATEA durabila a vedea stationarea durabila, mai precis stationarea automobileor si in general a auto vehiculelor pe domeniul public in zona habitabila precum si parcarile cu timp prevazut 30, 60 su 90 minute aduc resurse financiare imense ! Daca PONTA este si nu ace propaganda intra in istore
  • +2 (8 voturi)    
    Fosila (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 15:45)

    dekar [utilizator]

    Ce sa ne mire ?! Aceasta fosila criptocomunista este una dintre portavocile mixturii guvernamentale actuale, ca opinie ("profesionista") venind dinspre BNR.Fumaritul era unul dintre birurile fanariote din istoria nationala de trista amintire.Din acest trecut sinistru se inspira actualul guvern in cautarea febrila a noi forme de impozite si taxe.
  • -3 (3 voturi)    
    Presa? Care presa? (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 16:07)

    La Tour Eiffel [utilizator]

    Poate presa bas-ista sa se fi inflamat ca la ceilalti n-am vazut. Pe Vasilescu il credeam om cu mintea la cap dar daca se apuca acum la batranete sa citeasca presa bas-ista e grav. Maine-poimaine se apuca sa ne povesteasca si despre articole din revistele colorate!
  • +6 (6 voturi)    
    abureala totala (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 17:10)

    edif [utilizator]

    acum isi da cu parerea BNR dupa ce a tacut in momentele celor mai mari tunuri din economia tarii: Bancorex, Caritas etc. cred ca ar fi timpul de o schimbare a dinozaurilor din BNR, au dat mereu la pace cu puterea ca sa poata dormi bine
  • +4 (4 voturi)    
    D-le Vasilescu (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 17:43)

    naica [utilizator]

    Si TVA-ul e la vedere.Este cuantificat intr-un act oficial care se chiama bilant contabil al activitatii financiar contabile ale oricarui agent economic.E adevarat ca nu-l vede trecatorul depe strada il vede insa un organ specializat platit pentru aceasta activitate de noi toti.Cred ca altcineva v-a scris comentariul.
  • +5 (5 voturi)    
    Bnr-este partas la jaf (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 17:51)

    Cobra_Ro [utilizator]

    Mi se pare indecent ca oameni cu sute de miloane leafa de la stat si este vorba si de Vasilescu asta care ne plictiseste zilnic,sa comenteze ca impactul pentru oameni va fi minor...un million doua cu cat au crescut taxele pe fiecare roman in ultimul an sunt nimicuri pentru bogatasi..Cred ca Bnr are o mare vina in distrugerea economica a Romaniei.....
  • +3 (3 voturi)    
    fumarit (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 18:09)

    a62 [utilizator]

    Orice impozit in plus , orice cheltuiala , se trece in preturile finale . Daca cineva creda ca o firma va platii impozitele suplimentare din beneficii , dividende platite actionarilor , se insala . Cei care detin un monopol natural , retele de curent , gaz , termoficare , apa , vor umfla preturile si mai mult , motivand noile taxe . Pretul final il vom platii noi toti .


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă