Ramona Manescu: Prima linie de mare viteza pe care o avem in program este Bucuresti - Constanta/ Nu sunt multumita de managementul privat in general, la nicio companie

de I.C.     HotNews.ro
Duminică, 24 noiembrie 2013, 12:08 Revista Presei | Radio TV

Ramona Manescu
Foto: Captura Realitatea TV
Ministrul Transporturilor, Ramona Manescu, a declarat duminica, la Realitatea TV, ca prima linie de mare viteza pe care ministerul sau o are in vedere pentru dezvoltarea CFR Calatori este Bucuresti-Constanta, care, potrivit ministrului, "se va uni cu tronsonul de la granita cu Ungaria spre Constanta".

Intrebata daca Romania va avea linii potrivite pentru trenuri de mare viteva (TGV), ministrul a raspuns: "Sigura ca da. Prima linie de mare viteza pe care o avem in program este cea spre Constanta - Bucuresti - Constanta - care sigur ca se va uni cu tronsonul de la granita cu Ungaria spre Constanta."

Ministrul a precizat, la observatia ca in cazul asta nu va mai dura 6 ore un drum cu trenul de la Bucuresti la Constanta, ca in realitatea nu se fac 6 ore ci, dupa reabilitatea liniei de cale ferata pe tronsonul in discutie, distanta este parcursa in 2 ore jumatate.

Manescu, despre privatizarea CFR Marfa, despre capusarea de la companiile de stat si despre managementul privat


In ceea ce priveste privatizarea esuata de la CFR Marfa, Ramona Manescu a aratat ca Guvernul a agreat o noua procedura de privatizare care " trebuie sa fie una de succes, ca atare trebuie sa facem lucrurile temeinic, sa ne uitam unde am gresit, sa nu mai gresim, sa fie o procedura transparenta, sa fie o procedura prin care trebuie sa avem suficient de mult timp sa realizam portofoliul, mapa de prezentare a companiei."

Ministrul a aratat ca, in prima etapa, este obligatorie viabilizarea economica a CFR Marfa pentru ca "este putin probabil ca, privatizand o companie pe pierdere sau privatizand o companie a carei valoare scade, statul sa castige ceva".

"Eu personal as prefera intai sa viabilam aceasta companie, sa nu mai aiba pierderi, sa inceapa sa mearga pe profit, sa isi recapete pozitia pe care a avut-o pe piata si abia dupa aceea vedem care este cea mai buna metoda de privatizare, ce ne ajuta cel mai mult si din ce castigam mai bine", a declarat Ramona Manescu.

Intrebata despre capusarea de la companiile de stat, ministrul si-a manifestat speranta ca acest fenomen poate fi oprit, o actiune ce necesita cooperare din partea managementului privat al companiilor. "Imi doresc ca managerii privati sa se concentreze cu precadere, si le-am cerut asta foarte clar, sa se concentreze pe eficientizarea companiilor, sa gasesca solutii concrete prin care aceste companii pot redeveni performante, competitive din punct de vedere economic. Sa nu mai vina cu solutii de disponibilizari, de vanzari de vagoane, de vanzari la fier vechi", a declarat ministrul Transporturilor.

Ministrul Manescu a subliniat ca nu este de acord cu propunerea de disponibiliza oameni de la CFR Marfa - companie care ar urma sa renunte la 2.500 de angajati in 2014 - aratand ca, "in momentul acesta, un management privat performant, si nu vobesc numai de CFR Marfa, ci de toate companiile, ar trebui in primul rand sa se concentreze pe a creea pentru compania respectiva o balanta intre cheltuieli si venituri si asta sa o faca prin reducerea cheltuielilor operationale, pentru ca sunt cheltuieli operationale care sunt reduse fara sa fie disponibilizari."

"Sindicatele, pe buna drepate, mi-au spus: 'dna ministru, acum multi ani, cand era o singura companie, functiona cu 2 directori si toate lucrurile functionau. S-au spart lucurile. Bine, s-au spart, dar de ce la fiecare companie avem acum cate 10 directori, 7 mii de sefi de serviciu, tot felul de sefi de birou, si tot tehnicul trebuie dat afara? Adica tot oamenii care muncesc trebuie dati afara.' Si oamenii au dreptate", a afirmat ministrul Transporturilor.

Manescu a precizat ca managementul privat are datoria de a a gasi solutii, "sa gaseasca contracte, sa nu mai dea contracte preferential, sa dea contracte care sa avantajeze compania, nu companiile competitoare de pe piata, sunt foarte multe lucruri pe care le pot face. Eu asa inteleg managementul privat. De aceea am adus managementul privat, ca sa putem sa performama, nu ca sa putem sa ingropam defintiv companiile de stat".

Intrebata daca este multumita de managementul actual de la CFR Marfa, Ramona Manescu a raspuns: "Nu, nu sunt multumita. Nu sunt multumita de managementul privat in general, la nicio companie, dar sper sa se imbunatateasca situatia."


Citeste mai multe despre   























5121 vizualizari

  • +19 (21 voturi)    
    Eu zic ca mai bine Bucuresti-Spania sau Germania (Duminică, 24 noiembrie 2013, 12:16)

    ABetterWorldWithoutVladimir [utilizator]

    Ca sa avem cum sa ne tiram rapid din enclava asta cand stomacele umblatoare vor vota USL la alegeri.
    • +1 (3 voturi)    
      ha (Duminică, 24 noiembrie 2013, 17:12)

      xna [utilizator] i-a raspuns lui ABetterWorldWithoutVladimir

      stomace umblatoare lol :D
    • +7 (9 voturi)    
      no clue ! (Duminică, 24 noiembrie 2013, 17:16)

      oilman [utilizator] i-a raspuns lui ABetterWorldWithoutVladimir

      Ce tot vorbeste desteaptaasta, habar nu are. Mai bine exlica pe ce criterii a ajuns ministru !!! 'reduce cheltuielile operationale' dar nu reduce numarul de angajati ??? Mangementul privat sa gaseasca solutii (oops, la o companie ca CFR Marfa prima treaba e sa reduca imedat costurile - si asta fara sa se disponibilizeze oameni ???. Daca vrea transparenta sa ne explice - 'transparent' - cum a ajuns ministru
      • 0 (2 voturi)    
        e greu cand esti fudul.. (Luni, 25 noiembrie 2013, 12:38)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui oilman

        ne explica ea cum se plang oamenii ca au prea multi sefi care nu se pricep.. si nu se uita in oglinda un pic sa se intrebe ce pregatire de specialitate ii permite sa conduca un minister al transporturilor si sa-si dea cu parerea despre managementul privat intr-un domeniu cu care ea nu are nici o legatura...
  • +25 (27 voturi)    
    saraca (Duminică, 24 noiembrie 2013, 12:24)

    ClaudiuO [utilizator]

    Saraca fata , ce sa zica si ea. Cred de a o intrebi pe ce lume traieste , nu stie. Linie de mare viteza cand CFR-ul e ingropat in datorii si starea altor linii din provincie e catastrofala si pune in pericol calatorii.

    In Germania faci 300 km in 2 ore cu ICE. in Romania faci 10 ore. Vai de capul vostru. Lumea nu merge la constanta , merge in statiuni la Costinesti , la Eforie ,etc si de la Constanta incolo e catastrofa linia ...numai in india cred ca mai este asa ceva ... nici acolo. merge trenul cu 10 km/h ca de alergi pe jos il intreci.

    Ce ii pasioneaza pe ei , sa le faca la bucuresteni linie "de mare viteza" pana la constanta in loc sa modernizeze celalalte linii catastrofale sa poate merge trenul normal p-acolo.


    Fatuca blonda si asta, se sa zica si ea.
    • +5 (7 voturi)    
      Omerta (Duminică, 24 noiembrie 2013, 13:39)

      gamoto [utilizator] i-a raspuns lui ClaudiuO

      Saraca fata stie ce spune! Capusarea CFR-ului, de catre fostii directori ai CFR prin intermediul firmelor lor, este cea mai mare problema pe care nimeni nu o poate rezolva, pentru ca se fac niste oferte pe care NIMENI nu le poate refuza!!!
      • -6 (6 voturi)    
        Insolventa (Duminică, 24 noiembrie 2013, 14:58)

        Gigi Kent [utilizator] i-a raspuns lui gamoto

        Pe modelul Hidroelectrica si ai scapat de capuse. Daca vrei. Daca nu vrei nu se poate.
        • +1 (1 vot)    
          se poate fara insolventa (Luni, 25 noiembrie 2013, 12:40)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

          foarte simplu. aduci o echipa de management de la companii de profil din afara tarii care au avut succes pana acum, le dai actiuni si le promiti participare la profit si ii lasi sa-si faca treaba.
    • +11 (13 voturi)    
      EU AM FACUT.... (Duminică, 24 noiembrie 2013, 14:26)

      schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui ClaudiuO

      Stuttgart Paris in 3 h si 43 min cu TGV (pe sosea sunt 641 km)!
      Si obesesia asta cu Constanta.... Pai leaga Bucuresti-ul de Tm, Arad, Cluj si apoi Budapesta!
      Lasa-ne cu Constanta!
      • +4 (6 voturi)    
        chiar asa (Duminică, 24 noiembrie 2013, 14:56)

        Aramis [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

        cum va ajunge linia Bucuresti - Constanta pina la granita cu Ungaria? Un tunel pe sub munti cumva?
      • +8 (8 voturi)    
        Linia asta de mare viteza, (Duminică, 24 noiembrie 2013, 15:35)

        Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

        adica 160 de km pe ora cum mi-a zis mie un conducator de tren, a inceput acum vreo 8 ani. Cand am pus intrebarea asta stateam deja in camp fara nici o explicatie de vreo trei ore. Atunci am facut de la Bucuresti la Neptun 10 (zece) ore. De la episodul acela nu m-am mai aventurat cu trenul niciunde in Romania unde ceferistii nu stiu cu ce viteza merge un TGV.
  • +12 (12 voturi)    
    Vorbe in vint! (Duminică, 24 noiembrie 2013, 12:55)

    NikosGalis [utilizator]

    Pe cine mai pacaliti cu tren de mare viteza catre constanta? Si tov nastase a promis acelasi lucru cind era la putere, chiar a alocat buget necesar si suficient, dar nici in ziua de astazi nu se vad rezultatele. probabil a fost o "declaratie politica"......
    Si totusi daca se va realiza, poate se pune taxa pe calea ferata; doar suntem experti in taxe...
    • +7 (7 voturi)    
      da,da,da (Duminică, 24 noiembrie 2013, 13:59)

      cid [utilizator] i-a raspuns lui NikosGalis

      Eu cred ca taxa de cale ferata oricum se va pune dar........ tot pe litrul de benzina/motorina....... Probabil inca 1 euro ca sa fie suficienti bani pt. finalizarea liniei de mare viteza in anul 3032. Urmeaza apoi taxele pe biciclete si pe carucioarele pt. copii (doar si ele folosesc drumurile) care se vor pune tot pe benzina/motorina..... Acesta este cel mai sigur produs consumat.
      Propun ca pe langa PIB sa se infiinteze si un alt indicator: nivelul de greata produs noua de politicienii romani...... Macar cu nivelul acestuia sa se vada ca suntem si noi primii cu ceva in Europa.
  • +13 (13 voturi)    
    Clar (Duminică, 24 noiembrie 2013, 13:03)

    tudor74 [utilizator]

    Managementul privat e naspa, nu mai puteti sa furati cum vreti!
    • +5 (5 voturi)    
      pai, (Duminică, 24 noiembrie 2013, 14:11)

      Cezy [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

      o fi constatat(?!) dansa, sau i-a spus Pascariu?
  • +2 (2 voturi)    
    Se poate si altfel (Duminică, 24 noiembrie 2013, 13:56)

    Iulian_c [utilizator]

    Pentru a raspunde necesitatiilor pe termen lung si nu hotiilor pe termen scurt , ar trebui gandit un program de dezvoltare durabila bazat pe tehnologii noi, flexibile si eficiente atat ca implementare cat si ca exploatare.

    Aveti rabdare si urmariti filmul de mai jos, chiar daca e in franceza, (era pe net si o varianta cu subtitrare in engleza). e genial si ca solutie urbana .

    http://www.youtube.com/watch?v=01aWsiFGsqM

    TGV / ICE e de aprox 3 ori mai scump decat acest sistem .
    • +2 (2 voturi)    
      Bravo (Duminică, 24 noiembrie 2013, 15:22)

      Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui Iulian_c

      Excelent filmuletul. Merci.
  • +10 (10 voturi)    
    Care management privat (Duminică, 24 noiembrie 2013, 13:58)

    t-mesaj [utilizator]

    Poate sa spuna cineva macar un loc in Romania unde avem management privat ?

    Sa fim seriosi, peste tot sub lozinca managementului privat s-au pus "ai nostri".

    Vorbeste cucoana de Constanta:
    - Portul Constanta condus de un verisor de-al lui Mazare cu adjunct un coleg al lui Preda (secretarul de stat care a fost bagat la zdup ca nu era din gasca Fenechiu, sa faca ciocu mic).
    - Alaturi, Canalul, condus de finul lui Strutinschi (casierul PSD-ului, sa nu spuneti ca nu stiati).
    - Intamplator Oprescu vrea Canal Dunare Bucuresti in prelungirea celui din Constanta? Binenteles ca finul se implica cu "managementul".
    - de la Canal la Raja. Nicusor Constantinescu :). Ce se face acum prin Constanta ? Se sapa! Sa bage si oamenii astia ceva milioane... in pamant.

    Sa fim seriosi, situatia este aceeasi PESTE TOT IN ROMANIA.
    Constanta e mai mediatizata din cauza galagiei pe care o face Mazare.
    Bucuresti - Constanta sau "canalul" Mazare-Oprescu :). Facem "via Ploiesti" ? Cu de a ajuns nenea Ghita asa sus ? N-a venit cu pluta pe canal, taica-su dirijeaza petrolul si gazele practic prin toata romania :)
    Ghita e prieten foarte bun cu nenea asta vicepremierul, un oltean cinstit..., no ca-mi scapa, ala cu voturile la referendum...
    Din teleorman, sa o mai carmesc spre Iasi sau spre Timisoara ?!?

    Sau mai bine discutam de zona Covasna unde practic romanii au fost alungati de-a dreptul si au ramas la putere fostii secretari de partid din vremea lui Ceausescu, chipurile baieti capabili dar oropsiti de romani ca trebuiau sa semneze in alta limba. Nici un cuvintel despre milioanele de metri cubi de lemn trimise in ungaria pe zero lei (nu este creanta a statului ci a firmelor unguresti din romania, asa ca...ciocul mic). "Politie politica".

    Management privat... pe dracu.
  • +8 (8 voturi)    
    daca le eficientizati, (Duminică, 24 noiembrie 2013, 14:34)

    ZeroAbsolut [utilizator]

    de ce sa le mai vindeti? Problema nu e ca, de exemplu, CFR Marfa e de stat, ci ca produce pierderi la buget. Iar monopol nu mai are de ceva vreme, camarazii stiu de ce.

    Statul trebuie sa se preocupe de crearea si mentinerea infrastructurii necesare la parametrii optimi (retea de cai ferate, autostrazi) si nu de oferirea de servicii, ce pot fi acoperite de mediul privat, care mediu privat va plati o taxa pentru folosirea infrastructurii. Reabilitarea retelei de cai ferate ar da de lucru multor romani pe o perioada foarte lunga, cu beneficii pentru intreaga economie. Si coana UE da bani de gratis, doar sa-ntindem proiectul sa-i luam.

    Hai, la treaba, nu la-ntins coarda
  • +11 (11 voturi)    
    Colonizarea (Duminică, 24 noiembrie 2013, 14:37)

    Daniels22026 [utilizator]

    E foarte bun traseul Bucuresti - Contanta. Dar pentru mine personal ar fi mai util un TGV de la Strehaia la Craiova.

    Insa nu vreau sa fiu egoist. Traim in Romania uslamista. Asa ca sa incepem cu cel mai util traseu: Bucuresti - Marte. Nu e traseu de TGV, ci unul mult mai important. Milioane de uslamisti trebuie sa colonizeze repede planeta Marte. Zau daca nu le-as da o mina de ajutor, absolut dezinteresat.
  • +5 (5 voturi)    
    normal (Duminică, 24 noiembrie 2013, 15:38)

    nash pandelica [utilizator]

    managementul labaral e baza, temelia si fundamentul.

    usl'am for ever !
  • +8 (8 voturi)    
    Normal... (Duminică, 24 noiembrie 2013, 15:56)

    Mayhem [utilizator]

    ca nu sunteti multumita, doar un parteneriat public-privat v-ar taia accesul la conducta de bani. Fara spaga nu se poate construi nimic in tara asta...
  • +6 (6 voturi)    
    de ce nu cu mongolia (Duminică, 24 noiembrie 2013, 17:27)

    Ipse1954 [utilizator]

    Stupid! Va mirati de ce suntem cum suntem? Daca nu sunt hoti atunci sigur sunt prosti. E vorba de cine e numit ministru in Romania. Vai mama noastra! Fericiti cei care au plecat itau vazutcu ochii!
  • +5 (5 voturi)    
    Maneasco despre ce vorbesti !!!! (Duminică, 24 noiembrie 2013, 17:28)

    andreesanu [utilizator]

    Cind guvernanti ajung toate hahalerele,cind isi baga picioarele in zone ale economiei orcine,cind datul cu parerea este politica generala ,ce te poti astepta de la biata nepriceputa ???.
    Cind din miile de km de cale ferata ale Romaniei ajungi sa vorbesti de mare viteza pentru 300km, cind intr-o tara normala azi se fac 300km /ora pentru tren de mare viteza,in Romania se vorbeste de mare viteza
    atunci cind se circula cu 100km/h !!!,asa cum se circula acum 70-80 de ani !!!,aici ne-au adus priceputii
    ultimilor 24 de ani.Aici ne-au adus derbedeii,lichelele,sobolanii ,curvele ,hahalerele politice din ultiimii 24 de ani.
  • +9 (9 voturi)    
    Spuse pitzipoanca de partid (Duminică, 24 noiembrie 2013, 17:52)

    Wanheda [utilizator]

    Asta a ajuns ministru avand experienta anterioara doar pozitii de comandant de detasament in partid si acum isi da cu parerea in probleme de magament.
    Oltchim si CFR marfa merg in pierdere pt tara dar in plus...pt USELE. Tot ce e de stat in Romania in seamna capusare si sifonare de bani pt USL.
    Asa ca madam, mai lasa-ne cu povesti de imbrobodit prostii.
  • +9 (9 voturi)    
    Ce ai manageriat tu Ramona pansa acum in afara de (Duminică, 24 noiembrie 2013, 18:10)

    HarryP [utilizator]

    Ce a manageriat doamna ministru pana sa fie numita ministru ?! Vai mama ta Romanie cu acest guvern...cel mai cinstit din istorie....
  • +5 (5 voturi)    
    iar aveti ceva in program? (Duminică, 24 noiembrie 2013, 22:05)

    antonioro [utilizator]

    Voi nu va puteti kk de foame in Romania si visati trenuri de mare viteza si tichii de margaritar.Toate problemele tarii sint rezolvate,saracia lucie,somajul imens,lipsa infrastructurii,era nerezolvata problema TGV-ului de Romanika.Ministresa asta nu cred ca a mers vreodata cu ghezeshul ,ca altfel observa ca ai timp sa te dai jos din tren si sa culegi struguri din mers,la ce viteza galopanta au gioarsele feroviare din "land of Carpathians"


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă