Ministrul Liviu Voinea, despre facilitatea injumatatirii ratelor timp de doi ani: Este o masura ideala de stimulare a consumului. Au de castigat si bancile, si debitorii, si statul

de I.C.     HotNews.ro
Marţi, 4 februarie 2014, 21:10 Revista Presei | Radio TV

Liviu Voinea, la TVR
Foto: Captura TVRplus.ro
Ministrul delegat pentru Buget, Liviu Voinea, a declarat marti seara la TVR ca facilitatea reducerii la jumatate a ratelor la credite, timp de doi ani, pentru persoanele care au venituri sub 1.610 lei este "o masura reala de stimulare a consumului", din care ar avea de castigat atat bancile, pentru care scade riscul creditelor neperformante, beneficiarii creditelor, pentru ca vor beneficia de reduceri ale impozitelor pe venit, dar si si statul, pentru ca banii salvati de oameni care urmare a acestei masuri vor intra in economie.

Principalele declaratii facute de Liviu Voinea:
  • (Intrebat daca facilitatea se aplica si creditelor in euro) Da, sii in valuta, si in lei si creditelor ipotecare, tuturor creditelor.
  • Mai intai se reduce rude principalul si, daca mai exista loc - sunt oameni care au credite mari si la ei nu se reduce chiar la jumatate - se reduce si la dobanda.
  • Principalul motiv pentru care bancile ar trebui sa doreasca sa intre in aceasta schema este ca li s-ar reduce pe viitor numarul creditelor neperformante.
  • Sigur, in urmatorii doi ani oamenii ar plati o rata un pic mai mare decat in prezent. Aici intervine statul si spune, "daca intri in aceasat schema, atunci eu peste 2 iti dau credit fiscal - iti reduc impozitul pe venit cu pana la 200 de lei -" astfel incat cetateanul nu plateste nimic in plus la aceasta rata. Prin urmare, el va plati rata mai mare, dar nu va mai plati impozit de venit, asa ca are de castigat.
  • Este o schema in care banca trebuie sa intre, daca vrea. Iar daca vrea sa intre, urmeaza regulile schemei.
  • Te bagi in schema asta, atunci exact conditiile pe care le aveai pana acum le vei avea in continuare.
  • Sunt 900.000 de persoane in aceasta situatie (vizati de aceasta facilitate- n.red.).
  • Nu este o masura pentru restantieri. Acesti oameni isi platesc ratele la banca, cu eforturi mari. Noi spunem, rasplatim faptul ca va chinuiti sa va platiti ratele, va facem aceasta facilitate.
  • In economia romaneasca merg agricultura, transporturile, dar nu merge consumul. Daca oamenii nu cumpara, vanzatorii nu vand, producatorii nu produc si avem o reactie in lant.
  • Aceasta este o masura ideala de stimulare a consumului pentru ca nu-l costa pe stat nimic.
  • Acum statul castiga. Pana la 500 de lei pe persoana inmultiti cu 900.000 de persoane, presupunand ca vor aplica toti, avem la 4 mld de lei care se muta din sectorul bancar unde sunt inactivi, pe piata.
  • Statul castiga mult mai mult in cei doi ani, pentru ca colecteaza mai multe venituri la buget.
  • Statul nu suporta dobanda, nu intervine in contractul dintre cele doua parti.
  • Intre timp (in perioada de 2 ani in care se aplica facilitatea - n.red.), statul a castigat mult mai multi bani din faptul ca 4 mld de lei au intrat in economie.
  • (intrebat daca autoritatile au discutat cu bancile - n.red.) S-a discutat cu bancile, de 2 luni e in discutie si cu FMI, CE etc. Bancile au de castigat pentru ca scade riscul creditelor neperformante, iar daca au credite neperformante trebuie sa vina cu bani de acasa. Oamenii au de castigat pentru ca acum le raman bani, iar dupa aceea cand trebuie sa plateasca mai mult, beneficiaza de reduceri fiscale, iar statul beneficiaza pentru ca intra banii in economie. Nu e pomana electorala.
  • Pensionarii beneficiaza de masura. Daca au venit peste 1000 de lei, atunci se reduce din venitul aferent, daca sunt sub pragul de 1000 de lei, pot intra in aceasta schema dar n-ai ce sa le deduci.
  • In 2013, fata de 2012, deficitul bugetar a fost acelasi, de 2,5%, dar deficitul de cont curent a scazut de la 4% din PIB la 1% din PIB, ceea ce insemna ca ajustarea s-a facut pe sectorul privat. De aceea este nevoie de masuri care sa incurajeze consumul in sectorul privat.
  • Avem nevoie de aceste masuri pentru ca sectorul privat s-a ajustat prea puternic in 2013.
  • Se reduce in primul rand principalul, si apoi si dobanda, in limita a 500 de lei.
  • Proiectul este scris, urmeaza unele ajustari.

Amintim ca potrivit unui anunt facut luni de premierul Victor Ponta, persoanele fizice cu credite la banci si cu salariu mediu net mai mic sau egal cu 1.610 lei vor putea sa obtina o reducere la jumatate a ratei, dar nu mai mult de 500 lei lunar, timp de doi ani, urmand ca dupa aceasta perioada sa beneficieze de un credit fiscal de la stat tot timp de doi ani, in valoare de 200 lei lunar. Eventuale facilitati au fost discutate si pentru companii.

Aceasta facilitate, care a fost anuntata luni seara de premierul Victor Ponta si care este optionala, se poate acorda tuturor persoanelor fizice, salariati sau pensionari, cu conditia de a avea un venit lunar mai mic sau egal cu salariu mediu net, de 1.610 lei, si sa nu aiba restante la plata ratelor mai vechi de 90 de zile.

Masura ar putea viza 907.000 debitori, a fost discutata cu Banca Nationala si agreata de partenerii internationali ai Romaniei, a precizat primul ministru.

Dupa aceasta perioada de doi in care un debitor poate beneficia de reducerea la jumatate a ratei, statul acorda un credit fiscal "pentru a acoperi cresterea dobanzii pentru cei doi ani de scadere a ratei", a afirmat Ponta.

Ministerul Finantelor, Daniel Chitoiu, a declarat, marti, ca masura propusa de Guvern in privinta ratelor la banci este initiata de ministerul pe care il conduce si a fost discutata cu BNR, fiind motivata de necesitatea de a creste consumul si de a limita reducerea de profit a bancilor, potrivit Mediafax.

Chitoiu a fost intrebat dupa intrevederea cu reprezentantii FMI de la Biroul presedintelui Senatului daca masura privind reducerea ratelor la banci este initiata de ministerul sau. "Este o masura discutata intre Ministerul de Finante si Banca Nationala pentru ca ne trebuie o masura de stimulare a consumului intern, stim foarte bine ca si anul trecut cererea interna a fost la un nivel scazut si a trebuit sa gasim o solutie de stimulare a consumului intern. Mai mult decat atat, aceasta masura are si rolul de a imbunatati nivelul creditelor neperformante la banci, la toate bancile, pentru ca e mai bine sa amane o rata la credit decat sa treaca creditul la credite neperformante si sa consituie provizioane, sa-si reduca profiturile", a precizat Chitoiu.

Si ministrul Chitoiu a mentionat ca efectul masurii ar duce la un surplus de 4 miliarde de lei in economie.



Citeste mai multe despre   























4337 vizualizari

  • +26 (28 voturi)    
    Au de castigat (Marţi, 4 februarie 2014, 21:20)

    Ciribanstula [utilizator]

    Debitorii doar se amagesc cu 2 ani in plus de platit o sa plateasca doar cu 2 ani in plus chiar mai multi bani decit plateau pana acum!
    Bancile au de castigat dobanzi in plus pe 2 ani!
    Si mai ales ultimul pe lista cu cel mai mare castig GUVERNUL care castiga TVA din mai multa marfa cumparata de romanii cu pricina care au bani mai multi si de dat INAPOI ii da GUVERNUL viitor peste 2 ani!
    BATAIE DE JOC PE FATA!
    Ca sa nu mai comentam ca nici macar COMUNISTII NU AVEAU astfel de CAMPANII ELECTORALE MASCATE!
    Dar romanu amarat ce sa faca saracu!
    Ar fi foarte bine DACA ROMANU sarac AR GANDI ce face mai ales la astfel de PLEASCA care numai asa NU este!
    • +8 (8 voturi)    
      Dictatura bolsevica (Marţi, 4 februarie 2014, 22:14)

      Herodot [utilizator] i-a raspuns lui Ciribanstula

      Si cum, ma rog, fortezi tu, Guvernul, o banca privata sa faca politica bancara pe care o vrei tu iar nu cea pe care o vrea banca...?
      Ma bolsevicilor, sa faceti asta cu bancile de stat (adica doar cu una singura, CEC-ul), da' nu cu bancile private! Parca vad ca in urma politicii intelepte a Partidului o serie de banci private isi vor face bagajele si vor pleca in zbor spre tari ... mai calde...
      • +8 (8 voturi)    
        Vor sa-i saraceasca si mai mult (Miercuri, 5 februarie 2014, 0:02)

        sebagain [utilizator] i-a raspuns lui Herodot

        E incredibila masura data. In loc sa creasca salariul minim pe economie la toata lumea cu 5 lei ii indatoreaza si mai mult pe amaratii de sarantoci sclavi lucratori tot pe mosia PSD-ului. Incredibil. Cum sa ai o tara mai bogata cu locuitori pe care ii faci si mai saraci?!Incredibile masurile economice ale PSD-ului...
      • +16 (16 voturi)    
        Ce-mi place mie e fraza: (Miercuri, 5 februarie 2014, 0:33)

        UnOarecare [utilizator] i-a raspuns lui Herodot

        "Au de castigat si bancile, si debitorii, si statul "

        Observati ca noi astia multi care platim impozite, taxe si accize nu aparem in ea?

        Concluzia e ca noi suntem buni de pierzatori?!
        • +6 (6 voturi)    
          exact (Miercuri, 5 februarie 2014, 9:26)

          subcultura [utilizator] i-a raspuns lui UnOarecare

          noi pierdem. simplu.
      • +3 (3 voturi)    
        or fi mirosit? (Miercuri, 5 februarie 2014, 11:09)

        cinic [utilizator] i-a raspuns lui Herodot

        au pasat plata pe urmatorul guvern? or fi mirosit ca o sa-i zboare lumea?
    • +12 (16 voturi)    
      si praf in ochii fraierilor (Marţi, 4 februarie 2014, 22:45)

      mnicku [utilizator] i-a raspuns lui Ciribanstula

      Cit despre iniatiatorul ei nu pot decit sa-l asociez cu o catastrofa ca sa fiu civilizat.

      Si animalul gindeste mai mult decit voinicelul asta care habar n-are de economie, cit despre gindire economica e tare ca fularul in batia vintului

      Pai mai INCOMPETENTULE cum sa-ti cresca consumul cind :
      =vezi clar cit la % din cei ce lucreaza au rate la banci ? din astia la citi le-au crescut valoarea in lei a creditelor - datorita voua pt ca dupa lovitura de stat cursului de schimb a urcat de la 4,2 la 4,5
      La o rata de 400 Eurox0,3=120 euro . Deci un om plateste la banca cca 500 lei acum fata de 2010 pt ca voi ati vrut puterea . De unde crezi tu ca ia el acesti bani ? isi reduce consumul BOULE
      =introduce-ti noi taxe , de unde plateste omul ? pai din buzunarul lui dar isi reduce consumul
      =somajul creste, cine nu-si plateste ratele acum nu va fi capabil sa-si plateasca nici in viitor daca n-are serviciu ...... etc

      Mai vrei voinicel ???sa-ti mai spun ce masuri ar trebui sa luati ?? INCOMPETENTULE

      Voi ar trebui sa fiti incadrati la calamitati umane, sinteti mai rai decit termitele . Praful se alege pe unde treceti voi - esti si tu inclus la voi -
      • -1 (5 voturi)    
        Initiatorul e FMI (Miercuri, 5 februarie 2014, 3:42)

        alex4321 [utilizator] i-a raspuns lui mnicku

        Initiatorul e FMI

        si-l doare-n fund "de cresterea consumului"

        FMI vrea ca Bancilor sa nu puna bani din buzunar

        ca sa acopere pierderea banilor deponentilor

        asa cum cere legea...

        Trebuie sa te intrebi ce se vrea de fapt
        nu sa combati baloanele de sapun
        • +1 (1 vot)    
          iar bubui? (Miercuri, 5 februarie 2014, 11:05)

          cinic [utilizator] i-a raspuns lui alex4321

          declaratia lui Voinea: "este o masura inovatoare" adica a inventat-o el! Care FMI???
          O tii langa cu ce zice Bogdan Teodorescu!
      • 0 (0 voturi)    
        Iarta-ma ca te corectez dar.... (Miercuri, 5 februarie 2014, 11:00)

        Ponta [utilizator] i-a raspuns lui mnicku

        ...., se spune ca este tare precum genunchiul de meduza.
      • 0 (0 voturi)    
        Un pic greșit calculul (Miercuri, 5 februarie 2014, 12:56)

        TurmentatuTheThird [utilizator] i-a raspuns lui mnicku

        400€ * 0.3 RON/€ (diferența) = 120 RON. Nu €.

        În rest total de acord cu Voinea care nu scapă nici o ocazie de a ne arăta cât de limitat e în domeniul economiei. Mai degrabă cred că e pus să justifice niște aberații "a la Ponta". Dar neavând cum să justifice aberațiile, scoate niște aberații și mai mari. Poate așa aberațiile inițiale capătă un sens.
        • 0 (0 voturi)    
          praf la matematica ! (Miercuri, 5 februarie 2014, 14:27)

          DanOprea [utilizator] i-a raspuns lui TurmentatuTheThird

          400 * 0.3 <> 120 !
          =12

          PRAFFFFFFFFFFFF
          • 0 (0 voturi)    
            Mdap.... (Miercuri, 5 februarie 2014, 15:02)

            TurmentatuTheThird [utilizator] i-a raspuns lui DanOprea

            Știu, toți suntem praf, inclusiv calculatorul de pe google. Check it: http://lmgtfy.com/?q=400*0.3
    • +17 (17 voturi)    
      rate (Marţi, 4 februarie 2014, 23:02)

      mihail nica [utilizator] i-a raspuns lui Ciribanstula

      Domnul Ponta a inventat perpetuum mobile in economie : toata lumea castiga. Il propum pentru acordarea PREMIULUI NOBEL PENTRU ECONOMIE !
      In atentia ACADEMIEI ROMANE
      • +9 (9 voturi)    
        E geniala majoritatea asta uselista!!!! (Miercuri, 5 februarie 2014, 0:44)

        cixx [utilizator] i-a raspuns lui mihail nica

        Au numai idei de nivelul clasei politicie din Guatemala sau din tarile africane. In curand vor organiza un nou CARITAS, pentru prosti. In numele "majoritatii absolute" , asa zisul parlament ( ca numai asta nu e) isi aloca toate drepturile si puterile. Ar trebui deja sa dea o lege in care numai cei din USL sa aiba dreptul de vot, iar singurele tv ziuni acreditate sa fie antenele si realitate ( asta da libertate a presei ). Cu alte cuvinte cu USL suntem in cadere libera. Nu stiu la ce se asteptau cei ce i au vota, dar cu siguranta simteau lipsa lui Ceausescu, Iliescu...
    • 0 (0 voturi)    
      PM (Miercuri, 5 februarie 2014, 11:19)

      mgu [utilizator] i-a raspuns lui Ciribanstula

      Mai mult,masura preconizata ar trebui sa o aplicati in situatia in care aduceti bani de casa,dvs.,PM,tata socru,Sova,Nita si altii,Altfel,pe linga faliile existente deja in societate o sa creati si altele.Masura devine altfel populist -electorala.Pe vremea guvernului Boc,dle Voinea,pe la televiziunea de casa a USL erati plin de idei,de masuri de incurajare a mediului de faceri acum,cind sunteti"la butoane"ioc.Ce sa intelegem,ca ideile din campanie erau praf in ochi alegatorilor sau ca intradevar dvs sunteti departe de ceea ce se cheama finante intr-o tara?
    • +1 (1 vot)    
      masura facuta pe genunchi... (Miercuri, 5 februarie 2014, 13:45)

      lucyan [utilizator] i-a raspuns lui Ciribanstula

      auzi la el, 500 de lei la cei 900000 de debitori, vor intra in bugetul statului 4.5 miliarde lei...pai bine mai neicusorule, mata ai habar despre credite? pai daca vrei sa scada la fiecare cate 500 lei, inseamna ca ar trebui sa aiba o rata de minim 1000 lei... pai la venituri de pana la 1600 lei ce banca a dat credit cu o rata asa mare? nu stii ca exista niste bareme, o anumita bonitate? pe scurt, nici teoretic nu ar putea intra la buget acesti bani, in realitate ar putea benficia foarte putini oameni, pensionarii sub 1000 lei deloc-apropo, bancile acorda si acum restructurari, fara ideile tale marete-, salariatii ca salariu de 1000-1200 lei brut nu castiga mai nimic, impozitul fiind de cele mai multe ori de cateva zeci de lei lunar si raman cei cu salariul net intre 1200-1600 lei care ar putea beneficia de cei 200 lei lunar, dar trebuia sa-si faca calcule daca se merita, daca dobanda este variabila s-ar putea trezi cu dobanzi mai mari peste doi ani, etc.
      si pe urma cum ai dedus mata ca cei cu venituri de 1700 lei, cu rate mari la banca, corecti, etc., adica indeplinesc aceleasi conditii ca cei cu venituri de 1600 lei, asadar, cum ai dedus ca o duc mai bine? din cauza a 100 lei in plus? pai atunci nu ar trebui ca cel cu salariul de 1600 lei sa primeasca scutire de 100 lei? dandu-i 200 lei nu cumva va avea mai multi bani decat cel cu salariul de 1700 lei?adica o va duce mult mai bine, nu? si atunci cel cu 1700 lei, aflandu-se in aceasta situatie, solicita si el credit fiscal, corect, nu? ideea este ca ori dati la toata lumea, ori nu dati deloc, ca este discriminare, mai bine statul; ar reduce cas-ul cu 2-3 procente si statul ar incasa mai mult de 4.5 miliarde de lei prin stimularea consumului...
      iar cu bancile, ca sa protejati oamenii, dati o lege clara in privinta comisioanelor, ca ati pus dabonda la niste referinte clare dar bancile jongleaza bine merci cu comisioanele, adica pe romaneste, nu ati facut nimic!
  • +24 (24 voturi)    
    Dar contribuabilii care nu se califica? (Marţi, 4 februarie 2014, 21:30)

    Impotriva prostiei din tara [utilizator]

    Restul trebuie sa plateasca pentru electoratul USL? De ce nu-i sponzorizeaza USL, ca fura de rup tara???
    • +11 (11 voturi)    
      spăgile de miliarde.. (Marţi, 4 februarie 2014, 21:41)

      timp tamp [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

      Spăgile intră direct în buzunarele uslașilor...ei fură și pe cei săraci, vă amintiți spăgile și bani aruncați în neant pentru ajutoarele de la UE..
  • +23 (23 voturi)    
    Toata lumea (Marţi, 4 februarie 2014, 21:32)

    HP [utilizator]

    Da, toata lumea castiga in afara de cei care cotizeaza de fapt si de drept.

    Adica privatii, economia privata, intreprinzatorii, angajatii, cei care duc toata tara asta de rahat in spate - platesc niste bani ca sa ii ajutati voi pe toti sarantocii, contra unor voturi.

    Degeaba ne aburesti tu cu castigurile pentru consum. Consumul e bun, corect. Dar consumul vine de la cei cu bani, nu de la saraciile care de abia isi platesc rata la banca. Alora nu le arde de consum.

    Halal castig.
    • +8 (8 voturi)    
      De ce cred eu că e o gogoașa. (Marţi, 4 februarie 2014, 22:29)

      ionv [utilizator] i-a raspuns lui HP

      Am socotit, așa cu un creion chimic și mi-a dat că la un salariu brut de 1600 lei, impozitul pe venit ar fi în jur de 185 lei ( dacă salariatul nu are pe nimeni în întreținere).
      Domnul ministru spune că, în prezent, statul percepe de la un angajat 500 lei, uitând să precizeze că în acești bani sunt incluse și contribuțiile ( sănătate, pensii, șomaj).
      Creditul fiscal se acordă, potrivit spuselor dumnealui, din impozitul pe venit ( 185 lei, pt salariul de 1600 lei).
      Ce te faci însă că 70% ( cred eu) din cei 900000 au salarii de 800 lei, impozitul pe venit fiind cam 67 lei.
      Sunt sigur că nivelul creditului fiscal ( până în 200 lei) nu va depăși cuantumul impozitului pe venit . Deci marea majoritate va avea un „avantaj” de 67 lei care se va topi pe adeverințe și alte hârțoage.
      • +1 (1 vot)    
        corect! (Miercuri, 5 februarie 2014, 11:07)

        cinic [utilizator] i-a raspuns lui ionv

        mai mult, creaza o GAURA la sanatate si pensii unde nu sunt nici acum bani destui!
  • +18 (18 voturi)    
    hmm (Marţi, 4 februarie 2014, 21:33)

    Adrian1 [utilizator]

    hmm, nu stiu cum sa va spun, dar eu cand aud de "scheme" de-astea financiare, ma gandesc la FNI, Caritas etc.
    • +4 (4 voturi)    
      Toate astea de care ai spus (Miercuri, 5 februarie 2014, 0:05)

      sebagain [utilizator] i-a raspuns lui Adrian1

      sunt tot inventia lor. Halal capitalism, halal democratie, halal social-democratie...
  • +20 (20 voturi)    
    O FRUSTARE (Marţi, 4 februarie 2014, 21:33)

    nic1 [utilizator]

    ///! adica eu care nu am rate la banca dar platesc impozite la stat platesc si ratele celor inconstienti care au facut credite .Bani care ii va da statul pt. cei vizati sant din bani mei platiti la stat.

    RUSINE::::::::::::::::::::::RUSINE:::::::::::::::::::::RUSINE........................................
  • +15 (15 voturi)    
    Mai ideală (Marţi, 4 februarie 2014, 21:33)

    max# [utilizator]

    nici ca s-a văzut până acum. Aduce voturi garantat, la restul creșteri de taxe.
  • +7 (7 voturi)    
    Cu un cantec de sirena... (Marţi, 4 februarie 2014, 21:36)

    Privitor.ca.la.teatru [utilizator]

    Cu un cântec de sirena,
    Lumea-ntinde lucii mreje;
    Ca sa schimbe-actorii-n scena,
    Te momeste în vârteje;
    Tu pe-alaturi te strecoara,
    Nu baga nici chiar de seama,
    Din cararea ta afara
    De te-ndeamna, de te cheama.
  • +15 (15 voturi)    
    USL = PCR (Marţi, 4 februarie 2014, 21:43)

    nano2k [utilizator]

    Multumim din inima partidului.
  • +5 (5 voturi)    
    sa crezi tu (Marţi, 4 februarie 2014, 21:45)

    safalax [utilizator]

    ca eu imi iau masina de spalat (eventual vase) asa.

    Vine, vine primavara
    Se asterne-n toata tara
    Floricele pe campii
    Hai sa le-adunam, copii.
  • +13 (13 voturi)    
    DEFLAȚIE (Marţi, 4 februarie 2014, 21:49)

    timp tamp [utilizator]

    CICĂ BĂNCILE CÂȘTIGĂ, le iese 4,5 miliarde din seifuri, si vor avea mai mulți bani să crediteze. Logica de bolșevic, îți fură ceasul și el îți dă la schimb COLHOZ !!!
    • +7 (7 voturi)    
      Liviu Voinea: (Marţi, 4 februarie 2014, 22:24)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui timp tamp

      Creşterea accizei la carburanţi, măsură pentru a evita deflaţia.
      • +4 (4 voturi)    
        Evident (Marţi, 4 februarie 2014, 23:11)

        LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui ty

        O aplicam acuma ca sa evitam deflatia care va apare (DACA va apare!!) peste vreo 400 ani. Ca acum de unde deflatie??
        Sa mai spun ca pontalaul spunea ca acciza va mentine pretul la carburanti constant, pentru ca in realitate e in scadere? Acum ca nu avem inca acciza, a vazut careva vreo reducere de pret?? Eu unul NU!!
    • -1 (1 vot)    
      Pe termen scurt pierd (Miercuri, 5 februarie 2014, 0:11)

      Ciribanstula [utilizator] i-a raspuns lui timp tamp

      Dar pe termen lung adica prelungit cu 2 ai NU pired nimic mai castiga cei 2 ani de fapt
  • +9 (9 voturi)    
    4 MILIARDE? (Marţi, 4 februarie 2014, 21:51)

    UnOarecare [utilizator]

    Cat CAS inseana asta? Atunci nu crestea consumul?
    Sau investitii e bune nu sa le jumuleasca "smecherii"?
  • +22 (22 voturi)    
    Da, mirlanu se duce la vot ca nu intelege (Marţi, 4 februarie 2014, 21:54)

    ac [utilizator]

    Dar astia care mai avem ceva carte? Noi nu la vot, deloc? Eu ma duc la vot, si cind ii intreb la munca unu plimba catelu, unu o freca pe facebook, unu la gratar si uite-asa iar cu galeata si uleiu iar s-a votat. Eu unul o sa ma duc la vot si unde vad PMP dau cu stampila. Nu-s virgine, stiu, dar nici sa ma las pe mina alor 7.4 milioane (a se citi 5.2).
    • +6 (6 voturi)    
      F corect (Miercuri, 5 februarie 2014, 8:27)

      UnOarecare [utilizator] i-a raspuns lui ac

      Nu o sa las toti obtuzii sa-mi hotarasca viata
    • +1 (1 vot)    
      EXACT ASTA A FOST PROBLEMA : ABSENTEISMUL (Miercuri, 5 februarie 2014, 11:18)

      Luke1 [utilizator] i-a raspuns lui ac

      altfel nu se mai impaunau astia cu 70 % ...
      probabil cu toata alianta lor n-ar fi luat mai mult de 45-50 % ...
      INsa avem multi compatrioti putin cam iresponsabili !
      Sper ca macar la urmatoarele alegeri sa se trezeasca !
      Da, si-n 2008 , la parlamentare - s-a lipsit masiv de la vot - ca era si cu 1 dec si s-au dus toti gramada la munte sa faca gratare !
      Ca natiune - desigur avem ce meritam !
      Atata timp cat ne doare fix in cot si in general ne multumim sa "filozofam" cu berea-n mana la televizor / gratar ca "n-ai dom'ne pe cine alege, toti sunt la fel ..." - avem ce meritam !
  • +10 (10 voturi)    
    ... (Marţi, 4 februarie 2014, 21:56)

    tirolez [utilizator]

    cum impulsioneaza producatorii? Atunci sa puna conditia sa fie marfuri romanesti. Plasme romanesti :).
    • 0 (0 voturi)    
      nu te lasa UE! (Miercuri, 5 februarie 2014, 11:08)

      cinic [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

      nu ai voie sa discriminezi. Daca ar face-o si Franta, adio productie la Dacia!
  • +12 (12 voturi)    
    Foarte bine! (Marţi, 4 februarie 2014, 21:59)

    Daniels22026 [utilizator]

    Ia puneti mina si platiti, ajutati-i pe datornici, ca prea se chinuie bietii oameni. Ce vreti? Sa tineti voi banii la ciorap? Lasa ca vi-i cheltuie altii. Altii destoinjici. Care au curaj sa se imprumute si sa nu restituie datoriile. Platiti fraierilor!

    Si vedeti cu cine votati, naivilor! Daca ne suparati, va luam si casele si paminturile si afacerile. Va luam tot idiotilor! Ca prea comentati si miriiti! O sa ne mincati din palma libertate si democratie. Si democratie si stat de drept, neispravitilor! Va dam noi Europa de n-o s-o puteti duce, fascistilor!
  • +12 (12 voturi)    
    Falsificare (Marţi, 4 februarie 2014, 22:00)

    coco04 [utilizator]

    Domnul Voinea sigur stie ce este valoarea de timp a banilor (time value of money).De fapt DAE cuantifica 2 elemente: Ratele de plata si timpul la care sunt platite aceste rate.Daca nu platesti timp de 2 ani rata intreaga,oare cum vei putea plati peste 2 ani aceleasi rate si dobanzi cumulate mai mari.
    Adica daca castigi timp (amani platile) DAE ca sa se conserve, creste rata.
    E ca si cum un student incearca sa invete pentru un examen 10 pagini pe zi.El isi da seama ca nu poate si "" gaseste solutia miraculoasa": Nu mai invata nimic azi si hotaraste ca va invata 20 de pagini maine ca sa recupereze.
    In alta ordine de idei e ipocrit sa spui ca cuiva ii este avantajos ceva ce e obligat sa faca caci daca chiar era avantajos,ar fi propus chiar bancile aceasta solutie.
    • +8 (8 voturi)    
      Corect! (Marţi, 4 februarie 2014, 22:12)

      catelu [utilizator] i-a raspuns lui coco04

      Si in plus, la cum se chinuie economia sub USL, peste 2 ani va fi dezastru in tara asta. Daca acum le vine greu sa-si plateasca ratele, peste 2 ani in ritmul asta le va fi absolut imposibil.
      Anul trecut investitiile au fost oprite aproape in totalitate, iar anul asta, cand trebuie date si niste pomeni electorale, cam cate lucrari de investitii credeti ca vor porni?
    • +7 (7 voturi)    
      rate (Marţi, 4 februarie 2014, 23:10)

      mihail nica [utilizator] i-a raspuns lui coco04

      domnul ponta a inventat perpetuum mobile in economie : toata lumea castiga. il propum pentru acordarea premiului nobel pentru economie !
      in atentia academiei romane
  • +22 (22 voturi)    
    Fix aici trebuia incurajat consumul... (Marţi, 4 februarie 2014, 22:02)

    lykoo [utilizator]

    La cei cu rate si venituri sub 1600 Ron. Nu credeti ca cei in aceasta situatie ar trebui mai curand incurajati sa se chibzuiasca mai bine si ajutati prin altfel de masuri? Poate dl ministru ii vede pe acesti oameni luand inca un televizor in rate... Este penibil modul in care in loc sa se incerce ajutarea in mod reala si sustenabila a celor intr-o situatie dificila, se lucreaza cu un singur gand in minte: ce sa facem sa mai luam rapid niste voturi, de la niste oameni prea amarati ca sa se gandeasca mai departe de prima leafa. Macar veniti cu niste texte mai aranjate, domnilor ministri.
    • +1 (1 vot)    
      Exact ... (Miercuri, 5 februarie 2014, 11:06)

      Luke1 [utilizator] i-a raspuns lui lykoo

      fix pe segmentul asta se bazeaza "cresterea economica" ! oamenii aia abia se descurca probabil cu banii pe care-i au si astia viseaza cai verzi pe pereti ! mizerii de campanie electorala !
      oricum, cel mai probabil multi dintre ei vor primi aviz negativ de la banci - si frustrarea lor va fi inca mai mare !
      in loc sa lase economia sa se redreseze ei o pun jos cu tot felul de aberatii de taxe si impozite ! de ce ? ca sa aiba bani pt alegeri / pomeni elctorale !

      iar pnl-ului sa ii fie rusine : sunt cea mai mare dezamagire !!!
  • +11 (11 voturi)    
    Aceste cuvinte ne doare. (Marţi, 4 februarie 2014, 22:03)

    pestisorul_auriu [utilizator]

    Atata inteligenta! Mai multa viziune!
  • +7 (7 voturi)    
    Ar mai fi de spus... (Marţi, 4 februarie 2014, 22:06)

    coco04 [utilizator]

    ca daca intre timp debitorul ajunge somer,statul o sa-i reduca impozitul pe venit.
  • +11 (11 voturi)    
    Pentru asta exista "Legea Falimentului" (Marţi, 4 februarie 2014, 22:16)

    uluit [utilizator]

    O masura populista pentru a castiga voturi, marca PSD.
    Nicidecum nu "stimuleaza" consumul. Cand cei care s-au bagat in datorii si-au asumat acest risc.

    Le propun celor aflati la putere, sa-si "doneze" salariul lor, pentru a-i ajuta pe cei in nevoie.
    Asta e o masura, cu adevarat nobila.
  • +10 (10 voturi)    
    Şi-uite-aşa (Marţi, 4 februarie 2014, 22:21)

    ClaudoLupus [utilizator]

    o barbă avea,
    Şi-uite-aşa şi-o pieptăna,
    după care la o trattorie se ducea etc.
  • +17 (17 voturi)    
    io zic (Marţi, 4 februarie 2014, 22:48)

    ws [utilizator]

    io-l vreau pe ialomiteanu aka a lu' militianu inapoi. ala era prost de prost. livica voinea, floarea apolitica de la butoniera borfasului ponta, e un prost cu pretentii.

    asta e a doua duma data de livica, dupa cea cu taxa pe benzina care previne deflatia.

    dar prostia asta e si mai mare decat prima: el afirma ca faptul ca statul plateste jumatate din rata unui credit facut de un amarastean stmuleaza consumul, creditarea, iar la urma castiga si statul.

    de doare mintea, e prostia perfect rotunda, nu are nicio fisura, e idiotenia ideala.

    se spune ca realitatea depaseste imaginatia. avem exemplul in fata. nimeni nu si-ar fi putut imagina asa ceva.

    ws
    • +3 (3 voturi)    
      ... (Miercuri, 5 februarie 2014, 0:11)

      tirolez [utilizator] i-a raspuns lui ws

      Nu e el asa prost, adica sper. Textul e facut cu tinta pentru cei care nu inteleg oricum mare lucru. Ai vazut ce-a zis dnul ministru? Cata carte stie!
      • +8 (8 voturi)    
        ... (Miercuri, 5 februarie 2014, 2:34)

        ws [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

        "Nu e el asa prost, adica sper."

        sper mata, da' sper degeaba.

        livica e un idiot care a ajuns sa justifice toate aberatiile mafiotului-sef ponta.

        e o rusine, pur si simplu. daca ponta zice ca pamantul e plat, voinea zice ca l-a raschetat el si poate sa confirme ca e plat, cei 95% dintre votanti sunt multumiti ca li se da si nu li se ia, noi cei 5% ce ar trebui sa facem?

        sa cautam argumente ca pamantul e plat?

        ws
  • +5 (5 voturi)    
    ? (Marţi, 4 februarie 2014, 23:11)

    Natasa [utilizator]

    Cred ca Ponta, oricat de stupid si de mincinos ar fi, stie ca nu are cum sa aplice asa ceva. In primul rand pentru ca il doare fix in palarie de prostii care il voteaza, in al doilea rand pentru ca nu are bani. Dar ca promisiune, e foarte tare. Prostii se extaziaza, cred ca si-au gasit salvarea, il voteaza pe retardul asta si pe prietenul lui presedinte si totul s-a rezolvat. Salvarea ar fi ca tara asta sa nu aiba chiar atatia prosti pe cat spera Ponta si Antonescu, dar nu cred ca exista sanse. Prin urmare, nu avem decat sa iesim in strada, iar oamenii care stiu meserie si cat de aberanta e propunerea sa iasa sa explice repetentilor de ce asa ceva e imposibil. Iar in cazul in care Ponta chiar incearca sa aplice asa ceva, toti amaratii aia care platesc taxe si mai spera ca o lume corecta asa functioneaza, vor renunta sa mai dea bani statului si vor face orice sa-i fenteze pe hotii astia!
    • +1 (1 vot)    
      Din pacate (Miercuri, 5 februarie 2014, 6:43)

      feisbuk [utilizator] i-a raspuns lui Natasa

      Jumatate din rationamentul tau este gresit. Tara asta are mult mai multi prosti decat crezi, iar jumatatea paleste in fata numarului lor.
  • +6 (6 voturi)    
    1. Cine a cerut masura ? FMI (Marţi, 4 februarie 2014, 23:52)

    alex4321 [utilizator]

    --->>>>>>> Luni, 04 Noiembrie 2013 22:14

    NOV 2013:

    'Finanţatorii externi vor să ştie care este capacitatea

    băncilor de a restructura aceste credite şi dacă există

    probleme în acest sens', au mai spus sursele citate.


    http://www.agerpres.ro/media/index.php/economic/item/23

    5166-BNR-trebuie-sa-propuna-un-plan-de-restructurare-a-

    creditelor-neperformante-surse.html

    "

    Banca Naţională a României trebuie să elaboreze, până la finele acestui an (2013),

    un studiu cu privire la

    cauzele care au dus la acumularea creditelor neperformante în sistemul bancar

    şi să propună un plan de restructurare a acestor credite,

    potrivit angajamentelor asumate de Guvern în faţa FMI

    şi a Comisiei Europene."


    ===============================
    Citesc Comentariile si vad ca nimeni

    nu-ntelege nimic din ce se-ntampla
    • +1 (1 vot)    
      fmi nu impune masuri ! sau cumva (Miercuri, 5 februarie 2014, 10:06)

      fosta zoezoe [utilizator] i-a raspuns lui alex4321

      usl negociaza in genunchi ? ei semnaleaza probleme si solicita masuri -cu studii de impact-cu care apoi sunt, sau nu de accord !
      • +1 (1 vot)    
        ai invatat si placa asta (Miercuri, 5 februarie 2014, 13:01)

        alex4321 [utilizator] i-a raspuns lui fosta zoezoe

        ai invatat si placa asta Bravo

        Probabil eu am avut idea nu FMI sa vindem Nucleareletrica
        Hidroelectrica ,
        Romgaz
        Transgaz,
        Electrica
        Transelectrica
        Termocentralele etc..etc...

        Dar ai dreptate ca Sluga Ponta semneaza tot ce i
        se spune sa semneze
  • +4 (4 voturi)    
    Ipotecar de 2 lei (Miercuri, 5 februarie 2014, 0:03)

    scharke [utilizator]

    Astia cu venituri sub 1600 lei si-au luat ipotecar pt gard de nuiele...
  • +7 (7 voturi)    
    2. De ce s-a cerut masura? Subventie pentru Banci (Miercuri, 5 februarie 2014, 0:08)

    alex4321 [utilizator]

    Definitie:
    --------
    expunerea neperformantă :
    orice expunere de peste 90 de zile (retineti: 90 zile) sau care este improbabil de plătit de către debitor

    Provizion pentru orice expunere neperformanta
    --------------------
    Bancile sunt obligate sa faca provizioane:
    aprox. cu 10% mai mari decat valoarea totala a creditului
    total declarat neperformant

    Provizion bancar de pierderi
    -----
    Bani BLOCATI pentru ca banca in caz de credite neperformante sa mai aiba de unde sa dea bani
    depunatorilor...

    Total credite in Romania
    -------------------------------
    aprox. 220 miliarde RON = aproape 50 Miliarde Euro

    Total credite neperformante in Romania 21% din total
    -------------------------------
    aprox. 35 miliarde RON = aprox. 8 Miliarde Euro


    Provizioanele Bancilor la credite neperformante
    -------------------------------------
    ar trebui sa fie la ora asta de 10 miliarde de euro
    si cresc si cresc cu aprox. 40% in fiecare an....

    Masura Ceruta de Banci via FMI si definita de Isarescu
    este ca Bancile sa nu mai puna bani pentru
    Provizioane de Pierdere vreme de 4 ani
    --------------------
    pierderile bancile pentru creditele neperformante
    nu vor mai fi acoperite de banci
    Vreme de 4 ani (2 ani prin amanare + 2 ani prin plati de stat de la buget)
    caci nu vor mai fi "pe hartie credite neperformante"

    In ce consta masura
    ---
    907.000 persoane cu intarzieri intre 1 si 90 de zile (deci DOAR cei "gata sa devina neperformanti pentru banci si nimeni altcineva")
    si care "ar obliga bancile sa puna ca provizion tot creditul care l-au dat acestor persoane nu doar rateele neplatite")

    vor avea rata redusa la 50% timp de 2 ani
    apoi,Inca 2 ani (dupa) statul va plati el acel 50% din rate din impozitele pe venit

    In felul acesta Bancile nu vor mai trebui sa puna provizioanele de pierderi ca sa acopere cu ele banii pierduti ai depunatorilor

    Concluzie:
    ------
    INCA O SUBVENTIE GRATUITA DATA BANCILOR STRAINE dupa cele 14 miliarde date gratuit de Basescu
    din imprumutul de 20 de miliarde
  • +6 (6 voturi)    
    Eu propun (Miercuri, 5 februarie 2014, 0:09)

    Ciribanstula [utilizator]

    Ca daca tot e asa BUNA sa o faca OBLIGATORIE PENTRU TOTI ROMANII!
    Merge Romanashu frumos la BAnca face un imprumut si cu banii de acolo sa trimita cam 90% direct la PSD!
    Ca e OK
    Si dupa aia Dumnezeu cu mila vin aia de la guvernul urmator peste 2 ani si va da bani inapoi din impozite si taxe!
    De castigat castiga toti!
    Vai si amar !
    Pacat ca nu pot sa scriu TOT ce le-as ura eu din tot sufletul incompetentilor astora de la guvernare!
    Ar trebui sa fie ceva cu s.................ctir!
    La lopata sa va duceti ba si la matura ca de altceva nu sinteti buni!

    Vindeti tot viitorul Romaniei acuma la Organizatiile Monetare Internationale ca sa o duceti voi bine!
    Cum poate fi sesizat Avocatul Poporui despre o bataie de joc atat de pe fata?
  • +7 (7 voturi)    
    incredibil! (Miercuri, 5 februarie 2014, 1:48)

    o_oarecare [utilizator]

    Astia chiar vor sa ramana singuri in tara. Ei cu prostii si cu pensionarii lor. Baieti si fete, care aveti minte si curaj, lasati-i p-astia si hai afara, ca nu mai tine!
  • +1 (1 vot)    
    Fantastic (Miercuri, 5 februarie 2014, 6:41)

    feisbuk [utilizator]

    Chiar nu credeam ca sunt atat de idioti. Dincolo de populismul aberant, statul roman se angajeaza sa suporte ratele si dobanzile pe 2 ani la zeci de mii de credite.

    Ce vor face acesti oameni dupa 2 ani? Daca au in prezent o problema in a-si plati ratele + dobanzile datorita castigurilor mici, din ce vor plati peste 2 ani? Schema guvernului nu este de economisire + capitalizare, ci de consum.

    Adica eu iti suport jumatate din cheltuieli, tu chefuieste iar peste 2 ani ne-am intors de unde am plecat.

    Este fix o masura in genul o data la 3-4 ani radem datoriile CR, Huila & co la CAS, Somaj, Pensii, etc.

    NU au in cap masuri de ai ajuta pe oamenii astia SA CASTIGE MAI MULT / BINE pentru a suporta mai usor ratele si dobanzile (stabilite intre doi parti private, prin acord direct), ci cum sa cheltuie mai mult banii altora 2 ani.


    Incredibil.
  • +3 (3 voturi)    
    hotarati-va (Miercuri, 5 februarie 2014, 7:37)

    gigel de luxembourg [utilizator]

    e o masura de ajutor data unor nenorociti ce sunt pe marginea prapastiei si nu-si mai pot plati ratele sau e o masura menita sa ajute oamenii sa-si mai cumpere un televizor?
  • +1 (1 vot)    
    Pai daca... (Miercuri, 5 februarie 2014, 10:11)

    Luke [utilizator]

    Daca "Au de castigat si bancile, si debitorii, si statul" atunci faceti-o domnilor permanenta, vor avea de castigat toti si mai mult, nimeni nu pierde...
  • 0 (0 voturi)    
    Campanie Electorala (Miercuri, 5 februarie 2014, 10:31)

    dan_gudila [utilizator]

    Este o tema falsa, cititi una din regulire de marketing politic,
    "Grupul tinta este format din grupul de persoane care sunt afectate de problema pe care doriti sa o solutionati. Beneficiarii proiectului sunt numai acele persoane care vor beneficia, in mod direct, de rezultatele proiectului, “se vor bucura de roadele proiectului”. Aceasta distinctie trebuie realizata, deoarece identificam o problema care afecteaza un grup tinta"
    Istoria se va repeta, dupa alegeri vor introduce alte taxe asa cum fac acum cu taxa pe combustibil etc.
  • +1 (1 vot)    
    CADEM IN SPAGAT la fiecare interventie a (Miercuri, 5 februarie 2014, 10:44)

    fosta zoezoe [utilizator]

    dlui voinea de la piscine si stalpi la salvarea celor care au cumparat tigai pe credit ! Stupefactie !
  • 0 (0 voturi)    
    Liviule tata!!! (Miercuri, 5 februarie 2014, 10:58)

    Ponta [utilizator]

    Scutura-te ma baiete de gadirea asta sovietica odata pentru totdeauna.
    Chiar nu realizezi absurdul in care te pozitionezi???
  • 0 (0 voturi)    
    stim ca socialistii redistribuie -de regula- (Miercuri, 5 februarie 2014, 11:18)

    fosta zoezoe [utilizator]

    acumularile gunernarilor liberale numai ca guvernarea anterioara a reusit sa faca doar sa nu ne rupem gatul si sa nu opreasca total motoarele in anii de varf de criza pentru Romania.Dupa alegerea predintelui ne va spune voinea toate "masurile"lui care ca asta, l-ar face invidios si pe ceausila !


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri