Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a declarat miercuri seara la Digi24 ca Masterplanul de transporturi va include mai putine autostrazi, dar mai multe drumuri expres deoarece drumul expres este cu aproximativ 25% mai ieftin decat o autostrada.

"In acest moment, Romania are un document solid, fundamentat stiintific, care arata ce nevoi are Romania. Aceste nevoi sunt bine definitie. Are nevoie de un numar de 1300 de km de autostrada, de peste 2000 de km de drumuri express, de peste 3000 de kilometri de drumuri regionale, de modernizare de cale ferata, de aeroporturi internationale", a spus Ioan Rus.

Alte declaratii:

  • La aceste lucuri se va adauga efortul national, sunt coridoarele paneuropene care reprezinta interesul european pe teritoriul Romaniei
  • Interesul national este sa asiguram dezvoltarea zonei din nord-estul tarii, Masterplanul releva si aceste lucuri si nevoia de a gasi solutii
  • Vor fic u siguranta opinii pro si contra in timpul dezbaterilor, dar nu poate fi vorba de vreo conotatie politica

Master Planul General de Transport (MPGT), documentul strategic pentru infrastructura tarii in urmatorii 16 ani si in baza caruia tara noastra va primi finantarile nerambursabile de la Comisia Europeana, a fost prezentat oficial miercuri si a intrat in dezbatere publica. Informatiile din MasterPlan confirma cele publicate marti de catre HotNews.ro, pe surse, cum ca majoritatea autostrazilor planificate din tara au fost transformate in drumuri expres, inclusiv autostrada Sibiu - Pitesti, legatura esentiala pentru completarea coridorului european de transport prioritar in tara noastra. Ca o exceptie, in documentul oficial apare pe harta si ruta Bucuresti - Alexandria - Craiova ca drum expres.Un aspect curios: Pe toate rutele parte din reteaua europeana TEN-T Core (centrala/prioritara), Romania propune sa construiasca drumuri expres, in timp ce singurele autostrazi propuse in MPGT acopera rute de pe reteaua TEN-T Comprehensive (extinsa/secundara).