Un preot din Dolj a refuzat sa inmormanteze o persoana fara bani

de I.C.     HotNews.ro
Miercuri, 3 decembrie 2014, 15:45 Revista Presei | Radio TV

O familie din comuna doljeana Giurgita a stat patru zile cu mortul in casa, pentru ca preotul din comunitate a refuzat sa tina slujba religioasa inainte de a primi banii de inmormantare - 500 de lei. Preotul nu neaga situatia ci sustine ca este normal si ca asa se procedeaza. Arhiepiscopia Craiovei il contrazice afirmand ca interesul credinciosului primeaza si ca nu exista taxa de inmormantare, doar contributie benevola. Cazul a fost relatat de Digi24.

Bunicul lui Gheorghe Tugui din localitatea Giurgita a decedat sambata si imediat a inceput negocierile cu preotul din localitate pentru inmormantare. Prima suma inaintata de reprezentantul Bisericii Ortodoxe a fost 500 de lei, dati inainte de slujba.

Dupa 4 zile, preotul a acceptat sa oficieze slujba de inmormantare, dupa ce rudele decedatului, care il asteptau deja de cateva ore impreuna cu alti sateni, i-au trimis in avans jumatate din suma.

Intrebat de reporterul Digi24 daca i-a cerut enoriasului 500 de lei, in avans, pentru a tine slujba de inmormantare, preotul a raspuns afirmativ, adaugand ca "asa se procedeaza, Nu-i normal? E normal".

Atunci cand reporterul Digi24 l-a intrebat de ce il acuza enoriasii ca a intarziat, preotul a raspuns: "Pai nu stiu, mie acum mi s-au adus banii, acum am venit".

Arhiespiscopia Craiovei, care a aflat de caz de la televizor, sustine ca dezaproba orice taxa de nunta, botez sau inmormantare si va incepe cercetarile in acest caz.

Preotul din Giurgita a eliberat chitanta pentru banii primiti de la Gheorghe Tugui, suma totala 470 de lei:
  • inmormantarea - 250 de lei;
  • contributia la biserica - 120 de lei;
  • lumanarile si tamaia - 30 de lei;
  • reparatia la biserica - 100 de lei.























6475 vizualizari

  • +23 (25 voturi)    
    oare (Miercuri, 3 decembrie 2014, 15:50)

    Bittick [utilizator]

    de ce nu ma mira ca s-a intamplat in Dolj...
    • +22 (24 voturi)    
      Da, la electoratul PSD (Miercuri, 3 decembrie 2014, 16:05)

      BEDE [utilizator] i-a raspuns lui Bittick

      Si fraierii chiar cred ca popa ii scapa sufletul celui care a murit... Tot mentalitate de evul mediu.
      • +2 (10 voturi)    
        ai gresit electoratu (Miercuri, 3 decembrie 2014, 16:40)

        Cheie primara [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

        electoratul PSD este...liber cugetator
        • +4 (6 voturi)    
          Vă înşelaţi (Miercuri, 3 decembrie 2014, 17:14)

          CosminMaricari [utilizator] i-a raspuns lui Cheie primara

          Eu ştiu că este de bon-ton pentru o anumită parte a electoratului de dreapta să imite conceptele promovate de dreapta din SUA, ultra-conservatoare, hiper-creştină şi anti-ştiinţă (vezi ÎnLinieDreaptă, forme fără fond de dată recentă, de exemplu ca şi cele de sens contrar de pe CriticAtac şi VoxPublica, alde Rogo şi Ernu), dar pot să vă zic că nici eu, liber cugetător (termen corupt în mod neferice de Iliescu), nici vreunul dintre prietenii mei atei, agnostici, liber cugetători şi păgâni nu am votat şi nu vom vota vreodată cu PSD. Poate că peste vreo 20-30 de ani va fi relevant un studiu sociologic care să arate cum votează românii în funcţie de religie sau de lipsa ei, şi acel studiu îmi va confirma următoarea afirmaţie (deocamdată) hazardată: sunt convins că ateii din România votează covârşitor cu dreapta.
          • -3 (3 voturi)    
            da (Miercuri, 3 decembrie 2014, 20:57)

            baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui CosminMaricari

            draga camarade, ai cojones sa faci pariu cu mine ca peste doi ani vei vota pdsr, la fel ca rogazanul, pardon, rogo, de trista pomenire, ca sa pastram un registru bisericesc pravoslavnic foarte drag voua camarazilor anti gaze se sist si pro gazprom? Apropo, in lputa impotriva imerialistilor americani am vazut ca stati frumos, umar la umar alaturi de preotimea ortodoxa, asa atei si libercujetatori cum va considerati. Intre timp din pdsr va iesi un frumos partid socialist pro sovietic, pro gay, pro islam, etc, la fel ca celelalte cancere europene mari iubitoare de intelegeri cu micul paranoic putinel.
            Si atunci il veti vota.
            • +1 (3 voturi)    
              ... (Miercuri, 3 decembrie 2014, 23:01)

              CosminMaricari [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

              Amice, ești cum zice Caragiale.

              De unde ai dedus tu că sunt eu anti-gaze de șist sau că am față de Rogozanu și ideile stângii altceva în afară de dispreț? Sau dacă știi că-s ateu știi deja totul despre mine?

              De altfel, văd că amesteci conceptele, ideologiile și religiile fix ca la ședința de cadre Tea Party și ești degrabă pregătit să etichetezi drept socialist/comunist pe oricine te contrazice. Bravo.
              • -1 (1 vot)    
                da (Joi, 4 decembrie 2014, 1:44)

                baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui CosminMaricari

                ateu sint si eu, e o onoare sa ma incadrezi la tea party, iar din felul cum ai scris ''rogo'' in loc de rogozanu am dedus ca te invirti tot pe la criticacatac, impreuna cu restul plevei stingiste. Simplu, nu?
                • 0 (0 voturi)    
                  Te-nşeli amarnic (Joi, 4 decembrie 2014, 8:31)

                  CosminMaricari [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

                  Nu mă învârt în niciun fel de cercuri, c-ameţesc. Ăla nu era un "Rogo" din afecţiune, ci din scârbă de a-i duce numele până la capăt. De altfel (beneficiile faptul că mă exprim în nume propriu şi n-am nevoie de pseudonime), uite ce scriam acum 3 ani despre Rogozanu:

                  https://cosminmaricari.wordpress.com/2011/12/02/dorel-c-rogozanu/

                  Şi nimic nu s-a schimbat. O zi bună.
              • +2 (2 voturi)    
                nu te pune cu trollu' (Joi, 4 decembrie 2014, 11:35)

                pehash [utilizator] i-a raspuns lui CosminMaricari

                ca e bezna si pute la el in beci..
        • +4 (4 voturi)    
          de ar fi asa usor (Miercuri, 3 decembrie 2014, 17:20)

          kelye [utilizator] i-a raspuns lui Cheie primara

          si totusi electoratul PSD a fost 3.8 mil la alegerile astea ..
          haz de necaz dar necazul e mare
    • +16 (16 voturi)    
      De-aia (Miercuri, 3 decembrie 2014, 16:20)

      M. G. [utilizator] i-a raspuns lui Bittick

      Pentru ca se intampla exact la fel in orice parohie ortodoxa.
    • +16 (16 voturi)    
      din pacate (Miercuri, 3 decembrie 2014, 16:24)

      grongobar [utilizator] i-a raspuns lui Bittick

      din pacate se intampla peste tot.ciuma cu sutana neagra a bor are sufletul vandut diavolului si ii batjocoreste pe niste necajiti care nu au dupa ce bea apa.din pacate ,tot ei vor fi duminica viitoare la slujba si ii vor pupa mana ticalosului.
  • +21 (21 voturi)    
    Preoti ca asta (Miercuri, 3 decembrie 2014, 15:54)

    KostasP [utilizator]

    N-ar trebui sa existe. Din pacate ei formeaza majoritatea in randul preotilor.
    • +9 (9 voturi)    
      EXCROCHERIE POPEASCA! (Miercuri, 3 decembrie 2014, 16:38)

      roman diaspora [utilizator] i-a raspuns lui KostasP

      Majoritatea preotilor cel putin din Oltenia fac la fel. Rog jurnalistii sa faca o investigatie: luati-o la rand prin sate, intrebati satenii cat costa taxa de inmormantare, de nunta sau botez, o slujba, un pomenit si va veti cruci. Acum e momentul sa fie DEMASCATI toti acesti excroci. Pamantul bisericii tot popa-l administreaza: el ia banii de la APIA, el ia produsele si enoriasii platesc reparatia la biserica, si al naibii in fiecare an e ceva nou de platit. Faceti va rog o investigatie in colaborare cu un post tv la care are acces cat mai multa lume, poate unii se mai desteapta iar altii se vor rusina. Aratati BOR la tv sa spuna ca totul e BENEVOL si nu obligatoriu! Abia atunci vor prinde bunicii curaj si-l vor infrunta pe papa excrocul care nu se gandeste cat economiseste un batran singur pt. 400 lei...E singurul ajutor pe care-l putem noi da batranilor satelor,trebuie sa-i aparam, curaj! Altfel eu vreau o initiativa de lege sa pot fi ingropat in propria gradina, chiar si fara preot. Sau in padurea apropiata, sau cenusa pe Dunare...
      • +3 (3 voturi)    
        Exista lege... (Joi, 4 decembrie 2014, 3:01)

        Daenerys [utilizator] i-a raspuns lui roman diaspora

        Se pare ca legea prevede posibilitatea inmormantarii fara preot conform dorintelor defunctului, exprimate in timpul vietii si de la care nu se poate devia. Problema e alta- asta e Legea 102/2014. Serios, 2014!!!!

        Este cineva aici mai bine documentat care ma poate lamuri si pe mine daca cumva pana in august 2014 noi nu aveam efectiv voie sa fim inmormantati fara preot? Sau nu era reglementata varianta asta? Si asta ce insemna? Daca cineva vroia o inmormantare laica, se putea sau nu?

        In orice caz, este strigator la cer, nu numai din partea BOR, dar si din partea statului sa permita perpetuarea din inertie a unui sistem atat de profund corupt, nedrept si de-a dreptul criminal. Ai dreptate cand spui ca trebuie ajutati acesti oameni!

        Ca tot se aduce vorba de PSD, astfel de lucruri ar trebui sa-i faca pe oameni sa-si dea seama ca onorabilul BOR nu sustine din considerente ideologice PSD(in caz ca existau persoane care credeau acest lucru).
        Pai preotii astia sunt la fel de mult oameni "de stanga" cat sunt si Ponta, Ghita sau Hrebenciuc.

        Sincer daca stau sa ma gandesc, noi cei care ne plangem constant de P$D pe hotnews suntem mai de stanga decat ei toti! Pentru ca din cate vad noi suntem cei care cerem echitate si ne scandalizam cand vedem cum se profita de cei slabi si neajutorati, cum sunt acesti sarmani care nici mortul nu sunt lasati sa il ingroape fara sa cotizeze sume serioase!
    • -7 (7 voturi)    
      majoritatea? (Miercuri, 3 decembrie 2014, 18:07)

      GeorgeChirita [anonim] i-a raspuns lui KostasP

      sunt peste 12000 de preoti in Romania. 6500 sunt asa? cum poti sa lovesti cu nonsalanta in singurii oameni care iubesc si-si bat capul cu oricare le trece prin mana? a intrista pe cei care poarta grija de sufletele oamenilor duce la pierderea harului divin, adica te lasa Dumnezeu de izbeliste pana te inteleptesti si te sensibilizezi. daca ti=ai citi rugaciunile de dimineata ai avea alta mentalitate ... daca esti ateu sau agnostic, nu fi unul prost si respecta niste regului academice seculare elementare si documenteaza-te si nu generaliza. cu respectivul, exista o procedura. intai avertisment si dojana arhiereasca scrisa, apoi sanctiune (stagiu la vreo manastire, ceva) si dupa aia caterisire, daca faci pe nebunul. e mai grav de exemplu daca un preot taie din slujba decat sa ceara taxa, dar acolo nu se sesizeaza nimeni, complicitate absoluta preot mediocru - enoriasi superficiali.
      • +2 (2 voturi)    
        Generalizare? (Joi, 4 decembrie 2014, 3:31)

        Daenerys [utilizator] i-a raspuns lui GeorgeChirita

        Nu sunt deloc de acord cu afirmatiile tale. Insa nu pot sa fiu nedreapta si sa trec cu vederea o mare calitate pe care am sesizat-o in comentariul tau: o umbra de toleranta. Ai indemnat persoana careia i-ai raspuns la comentariu sa respecte regulile academice seculare elementare in caz ca este atee/agnostica. Nu l-ai amenintat pe om cu suferinta vesnica pentru acest pacat de a fi ateu/agnostic. Ai o bila alba de la mine.

        Acum revenind la generalizare, ce te face sa crezi ca aceasta persoana nu este bine documentata? Daca in viata ei nu a intalnit niciun preot onest,care sa nu profite de cei slabi si neajutorati, nu este indreptatita sa spuna ca majoritatea preotilor sunt asa? Pana la urma nici sondajele nu se fac pe un esantion ce cuprinde 100% din segmentul de populatie vizat si ele reflecta, cu o marja relativ mica de eroare, realitatea. Generalizarea este un instrument necesar cateodata in societate. Bazata pe anumite experiente, nu contravine normelor academice seculare. Nu poti sti totul cu certitudine, dar de la un punct incolo, cand ai acumulat destula experienta empirica, iti poti face o idee.

        Iti dau alt exemplu: in viata mea am fost la peste 60 de nunti in diferite orase, unde de fiecare data cununia religioasa era oficiata de 3-4 preoti. Unii s-au repetat, deci sa zicem ca am asistat la Sfanta Taina a casatoriei alaturi de 100 de preoti diferiti. Pentru ca ma intereseaza subiectul, mereu mi-am bagat nasul si am intrebat mirii/nasii/socrii/rudele etc de remuneratia acestor parinti. Absolut de fiecare data negociasera ca niste bisnitari de joasa speta tariful. Cateodata s-a ajuns la sume absolut halucinante: peste 2000 de lei! La Bucuresti parintii mei au fost certati de preoti cand s-au facut nasi pentru ca suma inaintata de ei benevol era "jenanta", ca doar erau acolo 3 preoti plus dascali etc. Au dat 1500 de lei acum 11 ani... deci considerabil.
        Ce spui? E normal si frumos? Pot "generaliza" sau nu?
        • +1 (1 vot)    
          cererea si oferta.. (Joi, 4 decembrie 2014, 11:51)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Daenerys

          Ajutati-ma si pe mine sa inteleg.. cum poti sa te plangi de un preot care iti cere bani cand tu insuti esti cel care a apelat la serviciile lui si apoi ai mai si insistat cu negocieri..
          Daca esti crestin adevarat nu ar trebui sa fii scarbit de personajul respectiv? Scrie undeva in cartile alea sfinte ca trebuie sa vina un barbos cu buzunare largi sa-ti tina slujba? Scrie undeva ca trebuie sa fii inmormantat in curtea bisericii?

          Adevarul este ca e ipocrizie de ambele parti. "Clientul" bisericii isi merita soarta.
          • 0 (0 voturi)    
            Ai dreptate! (Joi, 4 decembrie 2014, 20:42)

            Daenerys [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            Intr-adevar, de vina sunt crestinii care se lasa jecmaniti si intra in jocul preotilor. Evident ca se poate si fara asa ceva. Casatorie doar la starea civila si inmormantare laica, insa incearca doar sa propui celor din jurul tau asa ceva. Daca nu se scandalizeaza nimeni, ai un anturaj deschis la minte, te felicit.
            Insa in societatea noastra prezenta preotului la evenimente precum nunti si inmormantari a devenit ceva de la sine inteles. Mintiile romanului cu greu ar putea sa cuprinda ideea unei casatorii doar la starea civila, daramite o inmormantare laica(si daca te uiti la comentariul meu de mai sus, o sa vezi ca pana in august 2014, nici macar nu era reglementata legal inmormantarea fara preot, cel putin asa am inteles eu. Deci ne aflam intr-o stare de un primitivism halucinant).

            Dar da, scrie in acele carti sfinte, bineinteles, ca trebuie oficiate slujbe la toate Sfintele Taine, casatorie, botez etc.
            Ca doar n-o scrie in Biblie sa te ingropi la tine in curte fara popa, altfel ei ce ar manca :))
    • +2 (2 voturi)    
      ce popa !? (Miercuri, 3 decembrie 2014, 21:10)

      kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui KostasP

      fara barba si tichie, e crupier, la fiecare nunta, botez si inmormantare ,,casa'' castiga.
  • +17 (17 voturi)    
    Jenant (Miercuri, 3 decembrie 2014, 15:59)

    Razvan_i [utilizator]

    Dupa ce au primit bani acum in campania electorala tot mai vor ...
  • +20 (20 voturi)    
    Un cuvant (Miercuri, 3 decembrie 2014, 16:03)

    Porcurorul General [utilizator]

    Rusine!
  • +15 (17 voturi)    
    e de discutat doar... (Miercuri, 3 decembrie 2014, 16:04)

    demaGOGU [utilizator]

    ...de ce o inmormantare este mai scumpa decat o nunta ( in jur de 400 RON):

    ambele sunt prilej de paranghelie la rumani.
    • +9 (9 voturi)    
      pt (Miercuri, 3 decembrie 2014, 16:49)

      Snitzelvienez [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      ca nunta mai poate fi amanata..dar cu mortul ce faci?popii au inteles repede care-i treaba si profita de situatie.
  • +9 (9 voturi)    
    Macar... (Miercuri, 3 decembrie 2014, 16:22)

    igorashu [utilizator]

    ... a fost frig afara. Puteau sa negocieze mai bine.
  • +14 (14 voturi)    
    E foarte tare.... (Miercuri, 3 decembrie 2014, 16:22)

    mariluc [utilizator]

    Sa platesti contributia si reparatia bisericii si dupa ce mori!!!
  • +12 (12 voturi)    
    Mare este gradina ta doamne (Miercuri, 3 decembrie 2014, 16:23)

    Fane Babanu [utilizator]

    A uitat sa puna apa sfintita, adaos comercial si tva.
    • 0 (0 voturi)    
      care TVA? (Joi, 4 decembrie 2014, 11:45)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Fane Babanu

      desi le da chitanta, BOR SRL e scutita de plata oricarei taxe catre statul roman...
  • +10 (10 voturi)    
    Mkay... (Miercuri, 3 decembrie 2014, 16:27)

    CosminMaricari [utilizator]

    Până la urmă, cerere şi ofertă, serviciu solicitat, serviciu plătit.

    Dar de ce "contribuţie la biserică" şi "reparaţie la biserică"? Asta chiar nu pot pricepe, nu de e ajuns că ai plătit locul şi incantaţia magică, mai trebuie să plăteşti şi pentru templul tribului?
  • +11 (11 voturi)    
    servicii religioase la vinzare (Miercuri, 3 decembrie 2014, 16:27)

    bogdan1477 [utilizator]

    Daca BOR ar fi o institutie care se respecta, preotul ala ar fi dat afara din beserica in 24 de ore.

    Deci banul nu mai e ochiul dracului iar contributia la reconstructia bisericii e criteriu eliminator pentru inmormintare... Iar cine n-are 500 de lei, ramane pe afara.
    • +5 (5 voturi)    
      PAI DACA E CARD BANCAR... (Miercuri, 3 decembrie 2014, 17:42)

      schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

      Cuvantul "drac" nu mai este valabil. Numai daca este card de sanatate atunci devine "drac" cu adevarat!
      Sa-i dea foc la biserca lui nenorocitu' ala!
  • +4 (4 voturi)    
    popii!! (Miercuri, 3 decembrie 2014, 17:00)

    rares.d [utilizator]

    oricum increderea in biserica scade intr-un ritm accelerat in randul tinerilor , si astfel de specimene ale bisericii nu fac decat sa le dea dreptate; ca biserica nu-i decat o afacere la negru, DOAMNA AJUTA!!! :)
  • +5 (5 voturi)    
    sa fii om e lucru mare...... (Miercuri, 3 decembrie 2014, 17:05)

    geocrin [utilizator]

    Sa fii popa e la moda......piine alba.
    Daca si popa-si bate joc de oiile care mor, ma intreb cum le poate promite ca le duce-n rai pe cele vii cind mor daca si celui mort inca-i cere bani .
    Preotii adevarati pierd increderea oamenilor din cauza popilor care nu stiu decit sa stoarca bani pina si de la cei care abia-si duc zilele.
  • +4 (4 voturi)    
    BORsrl (Miercuri, 3 decembrie 2014, 18:02)

    Viorel1 [utilizator]

    "Pestele de la cap se-mpute";ce-i de mirare ca un popa marunt executa orbeste ordinele si reglementarile profanatorilor de morminte,vanzatorilor de moaste care au impus taxe si chitantiere
  • +1 (1 vot)    
    Mortul (Miercuri, 3 decembrie 2014, 21:03)

    CititorulComentator [utilizator]

    Deci mortul e de vină! :)
  • +2 (4 voturi)    
    .... (Miercuri, 3 decembrie 2014, 21:06)

    vitan.sandu [utilizator]

    Alo, DNA-ul? Pe la dvs nu se aude? Sau banii luati de astia nu sunt spaga? Un medic care mai si salveaza cate o viata este inchis urgant daca este prins cu 500 de lei spaga. Profesorii (si chiar elevii) care aduna bani pentru un suc si o grisina pentru cei care supravegheaza la BAC sun luati cu autocarul din curtea liceului. Nesimtitul asta, care nu trebuia decat sa zica un Doamne iarta-l, recunoaste ca "asa se procedeaza", si parca o sa vedem ca nu se sesizeaza nimeni. O sa ramana mortii neingropati in curand.
  • +3 (3 voturi)    
    te duci cu bita (Miercuri, 3 decembrie 2014, 23:21)

    gopo111 [utilizator]

    si il bati in cap pe popa pina vine si o face pe gratis, asa ca daor ia salariu gunoiul de la stat sa faca slujbele


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică