Ioan Rus, la Digi 24 Aplicarea Master Planului de Transport ar putea readuce in tara un milion de romani plecati in strainatate

de Ionut Baias     HotNews.ro
Joi, 11 iunie 2015, 5:35 Revista Presei | Radio TV

Aplicarea Master Planului de Transport ar putea readuce in tara, in 2-3 ani, un milion de romani plecati in strainatate, in conditiile in care, pe aceasta zona, avem astazi o capacitate de 1,2 - 1,3 miliarde de euro, dar nu avem roabe, lopeti, harlete si barbati care sa lucreze, a apreciat, miercuri seara, la Digi24, ministrul Transporturilor, Ioan Rus, citeaza Agerpres.

"Pe un termen mai lung, acest domeniu ar putea sa absoarba forta de munca. Sute de mii ar putea veni sa lucreze. Pe aceasta zona noi avem o capacitate astazi de 1,2 - 1,3 miliarde de euro, pentru ca in rest nu avem roabe, lopeti, harleti si barbati care sa lucreze. Asta e capacitatea noastra. Daca am vrea sa facem un lucru, ca noi o sa avem mai multi bani decat capacitatea - nu este fier beton, ciment si asa mai departe, intre timp am redus fabricile..Acest document strategic sau acest plan national poate sa aduca un milion de oameni, poate, acasa in 2-3 ani", a spus ministrul Rus, la postul de televiziune Digi 24.

Potrivit sefului de la Transporturi, documentul are nu numai implicatii economice, ci si valente sociale "masive", in conditiile in care circa trei milioane de romani sunt plecati la munca in strainatate.

"Asta am explicat si saptamana trecuta (la Bruxelles ¬ n. r.) si am si reusit sa grabesc in discutia cu comisarii europeni, in special cu cel pentru transporturi, deci ne intereseaza sa grabim toate aceste procese (de aprobare a Master Planului General de Transport ¬ n.r.) pentru ca Romania are 3 milioane de oameni din forta activa in acest moment in Occident. Trei milioane. Din care vreun milion sunt fierari betonisti, zidari etc., lucreaza in constructie, autostrazi prin Europa. Au poate 1.500 de euro salariu. O spun foarte direct: de 700 de euro vin acasa jumatate din ei. In Portugalia, cand s-a dat drumul la acest Master Plan, s-au intors vreo 700.000 de portughezi din toata Europa care faceau acelasi lucru ca si noi. S-au intors acasa si au contribuit la acea infrastructura rutiera, feroviara, navala, aeriana, ca acelasi lucru l-au facut si ei. Aproape un milion s-au intors portughezii", a explicat Rus.

In plus, intoarcerea romanilor plecati la munca in strainatate ar putea echilibra bugetul de pensii, care este in prezent pe deficit, iar 200.000 de salariati ar putea rezolva aceasta problema.

"Daca va uitati pe bugetul de la pensii, el ar trece pe plus daca ar avea inca 200.000 de salariati. La 200.000 ar fi pe zero. Acum ar trebui sa iei ceva din bugetul mare si sa picuri dincoace. Daca aduc inapoi 300.000 sau 500.000 de romani ¬ ca au unde lucra ¬ se echilibreaza inclusiv acel buget, da posibilitatea bugetului mare sa intervina altundeva, in invatamant, in sanatate etc. Peste tot poate sa intervina. In realitate, nu vorbim de o chestiune meschina, ci de un echilibru mare, care s-ar putea naste, atata doar ca noi trebuie sa lucram in continuare stiintific", a continuat el.

Ministrul Transporturilor a criticat demersurile facute la Bruxelles de o serie de parlamentari din Opozitie impotriva aprobarii Master Planului General de Transport, subliniind ca "noi nu avem dusmani la Bruxelles, ci colaboratori, iar dusmanii ii avem acasa".

"Noi, de fapt, nu avem dusmani la Bruxelles. Acolo avem colaboratori. Noi avem dusmanii acasa. Adica, noi, in loc sa discutam, 14 parlamentari de la PDL au scris o scrisoare la Comisia Europeana in care faceau praf si pulbere Master Planul. In loc sa le explicam noi, sa bem o cafea la mine la minister ¬ uite, cum, ce, asta-i adevarul, trebuie sa il facem asa, ca altfel nu ni-l aproba aia daca-i vreo imixtiune politica ¬ (...) a durat o luna si ceva pana am raspuns la Comisie. Am scapat de aia, eram cu Master Planul gata, un europarlamentar PDL a depus o alta scrisoare aproximativ la fel la Parlamentul European. Saptamana trecuta am explicat la Bruxelles: 'Domnilor, daca vreti, vin eu sau cineva de la minister, specialistii, sa fim audiati in Comisia pentru transporturi a PE maine dimineata sau raman acum inca trei zile sa explic'. Ei zic: 'Nu, singura posibilitate ar fi 29 iunie', ca aia au alta agenda decat Romania. Dar noi, dintr-o prostie extraordinara, in loc sa negociem, sa discutam aici, noi intre noi, transferam totul. Daca ma duc acolo, ce-o sa faca? Europarlamentarul din Irlanda o sa moara de grija Master Planului meu? Nu, vor sta linistiti si vor asista la scandal intre romanii din PDL-ul Parlament European si romanii care se vor duce sa sustina Master Planul", a aratat Ioan Rus.





















1063 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    rus, pleaca acasa nesimtitule! (Joi, 11 iunie 2015, 5:58)

    Francisc 1 [utilizator]

    ba da prosti ne mai credeti sa ne indrugati verzi si uscate!
  • +2 (2 voturi)    
    Tov.Rus las-o jos cu aburelile,esti penibil ! (Joi, 11 iunie 2015, 6:31)

    Plagarus [utilizator]

    " Mastereplanul in transporturi . Omul ia o morga incruntata de zici ca toate locomotivele si camioanele le tine in spate. Masterplanul lui Rus ar trebui sa se numeasca Mastercurul lui Ras pentru ca este de tot rasul si este facut cu curu nu cu capul !!! Auzi ce spunea Rasul : ca la intelegere cu FMI-ul a dezafectat 1000 Km. de cale ferata si a creat centre de profit astfel ca acum fiecare centru de profit este rentabil . Bai Rasule cum ai dezafectat ma 1000 Km. de cale ferata ? Ai luat acele linii care duceau spre nicaieri ? Gresit foarte gresit . Bai ca sa dai bine in ochii FMI si sa si creezi centre profitabile te invat eu ce sa faci mah : la fiecare 10Km. cale ferata trebuie sa dezafectezi un Km. In felul aceste vor rezulta instantaneu si centrele de profit din 10 in 10 Km. Ba vor mai fi cateva avantaje: 1 ) dispar furturile ;2 ) ca vagoanele sa fie transbordate dintr-un centru in altul cumparam cate o macara .Fiecare macara va fi exploatata de un grup de cel putin cinci macaragii ( cate unul pe schimb ) plus doi manipulanti . Rezulta in total 15 locuri de munca noi create pe fiecare 10 Km . cale ferata . In felul acesta se vor crea cele un milion de locuri de munca promise in campanie . Intrebarea este de unde facem rost de fonduri pentru a cumpara atatea macarale ? Asta evident ca este o intrebare prosteasca . Daca te duci cu o astfel de propunere sigur vom primi finantare de la UE si FMI
    (nicolaeb)
    Master Plan-ul de transport prevede constructia a 1.300 kilometri de autostrada, in valoare 13,7 miliarde euro, 1.825 kilometri de drumuri expres (9,9 miliarde euro), 2.874 kilometri de drumuri TransRegio (1,69 miliarde euro), 343 kilometri de drumuri TransEuro (190 milioane euro), 2.883 kilometri reabilitati de cale ferata (10,7 miliarde euro), 1.001 kilometri de linii de cale ferata cu viteze sporite (274,1 milioane euro).

    Sunt prevazute, printre altele, investitii la porturile Constanta (865,3 milioane euro), Galati (110,7 milioane euro), Drobeta Turnu Sever
  • +2 (2 voturi)    
    bolnavi toti? 1ora de minciuni si batut campiii... (Joi, 11 iunie 2015, 7:03)

    lili [anonim]

    Unul nu mai vezi ca-i sanatos la minte, Rus asta om in toata firea s-a prostit intr-un hal fara hal, vede bine ca din 2012 de cand PSDul a venit la guvernare NU au fgacut NIMIC in Transporturi, NIMIC, dle Rus, suntem cei mai prapaditi din UE in materie de drumuri si autostrazi!
    Mergeti la psihiatru, luati-l si pe Ponta, mergeti la spitale celebre si tratati-va(ca spitalele roamnesti le-ati distrus!!), lasati-ne cu minciunile si cu autostrazile desenate pe hartie!
    L-ati avut pe "Ministrul marilor proiecte"(!!!!!!) incompetentul penal Dan Sova si-i calcati cu MUUULT "SUCCES" pe urma!
    Lasati-ne cu minciunile, aruncati banii publici pe apa sambatei si NU vom vedea macar 1 km de autostrada din maretul Masterplan de pe hartia colorata degeaba!
    Catastrofe, cum naiba va gasiti, unul nu-i mai breaz!
    Mai zilele trecute am vazut la "Starea natiei" de pe TVR1 urmatoarea scena, l-am vazut pe omul asta spunand DIRECT, in fata camerei, uite-l aici in DIRECT:
    "Alin Goga a fost director al departamentului juridic din Compania Nationala de Drumuri. Acum este director de investitii la Drumuri si poduri Craiova. E franc atunci cand e vorba de modul in care se lucreaza la noi: „Daca lumea ar sti in Romania cum se cheltuiesc banii publici si cat de prost sunt administrati ne-ar impusca ca pe caini, la gard.”

    http://romaniateiubesc.stirileprotv.ro/emisiuni/2015/sezonul-1/povestea-scandalului-transalpina-spusa-de-un-director-de-la-drumuri-daca-lumea-ar-sti-cum-se-cheltuiesc-banii-ne-ar-impusca-ca-pe-caini.html
    Exact asta meritati, asa-i?!
  • +2 (2 voturi)    
    Delirezi, Mister cu Master Plan-ul! (Joi, 11 iunie 2015, 8:38)

    Roman_Cetatean [utilizator]

    In primul rand voi l-ati intarziat cu licitatii prelungite, anulate, reluate datorita incompetentilor cu care ati capusat institutiile statului.
    In al doilea rand, ati ignorat multe din cerintele si recomandarile societatii civile si altor factori interesati, e pura nesimtire sa veniti acum sa spuneti ca "se putea discuta acasa". Nu, daca se putea discuta acasa nu se mai ajungea sa se transeze pb la Comisie si in PE.
    In al treilea rand, ne amintitm alba-neagra cu autostrada Buc-sibiu, e autostrada, ba nu, e drum expres, ba nu, nu se mai face, ba e expres, ba e autostrada, in tandem cu Buc-Brasov-probabil pana s-au asezat anumite interese oneroase intr-o anume configuratie nu s-a putut "aseza" din MP ...
    si in al patrulea rand, visati voi ca se mai intorc milioane, sute de mii de romani: aia nu au plecat doar pentru bani ci mai ales pt batjocura voastra si caricaturile de politicieni ce sunteti, pentru ca avem acum si un premier nu doar plagiator si mitoman, ci si penal si protejat de sistem si de un parlament profund corupt si care nu ii reprezinta. Oamenii aceia sunt acum invatati cu sistemele politice transparente din vest. Doriti-va sa NU se intoarca, pt ca si daca ar face-o, v-ar cere pana la urma sa dispareti voi rapid, ca ii asfixiati si ne asfixiati!
  • +2 (2 voturi)    
    Master Planul coordonat de o ziarista? (Joi, 11 iunie 2015, 8:56)

    Diana [anonim]

    Ideile domnului Rus sunt foarte generoase, dar daca ne aducem aminte ca acest Master plan este coordonat de o fosta prezentatoare de stiri, nu ne facem mari iluzii ca se va intampla ceva! Doar ca din acele multe milioane s-or mai trage cateva catre firmele 'de casa', care cotizeaza la PSD.
    http://www.ziare.com/ioan-rus/ministerul-transporturilor/aberatia-zilei-master-planul-de-transport-al-romaniei-implementat-de-o-prezentatoare-tv-1365436
  • +2 (2 voturi)    
    suntem satui de promisiuni (Joi, 11 iunie 2015, 9:01)

    Catalin_N [utilizator]

    Fapte vrem..nu vorbe goale ca "ar putea sa fie" .
  • +2 (2 voturi)    
    penibil (Joi, 11 iunie 2015, 9:05)

    mururoa27 [anonim]

    Am urmarit emisiunea cateva minute si am simtit o senzatie de greata profunda.
    M-a dezamagit si moderatorul care l-a lasat sa spuna toata aberatiile fara sa-l deranjeze cu o intrebare, doua. (cine nu i-a lasat pana acum sa faca ? cine a creat legislatia neclara de care se tot plang ? cumva poporul roman, pt ca la modul in care o spune, asta e senzatia). Problema e ca lasat liber sa vorbeasca acest individ le intaraste convingerile multora saraci cu duhul ca Ponta chiar e necesar.
    Ideea principala era ca totul e gata sa se faca acum, in momentul asta: autostrazi, economie, tot. Vedeam, in viziunea lui bolnava, o armata de romani care asteata la granitze sa lucreze la proiectele de infrastructura.
    Dar ce sa vezi, a venit nesimtitul de DNA sa se ia de Ponta si din cauza asta nu o sa mai poata fi facuta maretzele proiecte.
    Ca si cum nu ar mai exista in tara asta oameni capabili, doar PONTA
    PENIBIL, PENIBIL, PENIBIL
  • +2 (2 voturi)    
    Vorbe ... (Joi, 11 iunie 2015, 9:26)

    JG [utilizator]

    Vorbe ... Vorbe ... Vorbe ...
    Vrem FAPTE: numar de km; cat mai multi si de buna calitate.
    PS. Vrem si catuse, pentru cei care au papat banii de drumuri din ultimii 26 ani, plus recuperea pagubelor din averea celor incatusati.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri