Ministrul Transporturilor, despre autostrada Pitesti - Sibiu unde Studiul de Fezabilitate are mari intarzieri si probleme de calitate: "Nu reziliem contractul. Facem o Unitate Strategica la CNADNR si completam studiul de fezabilitate"

de Alina Neagu     HotNews.ro
Luni, 25 ianuarie 2016, 21:22 Revista Presei | Radio TV

Dan Costescu
Foto: Agerpres
Ministrul Transporturilor, Dan Marian Costescu, a declarat luni seara, la TVR, ca in jur de 400 este suma kilometrilor de autostrada in lucru in 2016 pe santierele romanesti, iar "un obiectiv realist" pentru realizarea acestora este un termen de 4-5 ani. Dan Costescu considera ca cei 700 de kilometri de autostrada pe care ii are in prezent Romania reprezinta o cifra "departe de standarde, inclusiv de cele ale tarilor din jurul nostru".

Ministrul Transporturilor a vorbit si despre autostrada Sibiu-Pitesti, pe care a numit-o "cel mai important proiect care se afla la minister". El a anuntat ca, in ciuda problemelor legate de Studiul de fezabilitate, "Solutia este de a nu rezilia pentru ca am fi intrat intr-un cerc vicios din punct de vedere juridic. S-a gasit o solutie de completare a acelui studiu de fezabilitate care acum nu este satisfacator cu un modul. Modulul 2, care nu a fost platit, va fi platit si executat. La sfarsitul anului speram sa finalizam studiul de fezabilitate. Proiectarea se va licita separat." Costescu a mai spus ca autostrada A1 Sibiu - Pitesti ar putea fi gata in anul 2020-2021.

Dan Costescu a promis ca "Vom lansa niste mecanisme sanatoase cu privire la modul in care organizam licitatiile, aceste etape preliminare, pentru ca se spune ca un proiect bine pregatit este pe jumatate facut."

  • Ministrul Transporturilor despre autostrada A1 A1 Sibiu - Pitesti:
Autostrada Sibiu-Pitesti, cel mai important proiect care se afla la minister.

In Romania avem cele mai scurte termene pentru studii de fezabilitate si chiar pentru proiecte.

Solutia este de a nu rezilia pentru ca am fi intrat intr-un cerc vicios din punct de vedere juridic.

S-a gasit o solutie de completare a acelui studiu de fezabilitate care acum nu este satisfacator cu un modul.

Modulul 2, care nu a fost platit, va fi platit si executat.

La nivelul CNADNR vom face o Unitate de Implementare a Proiectului (n.r. UIP) Strategica pentru acest contract.

La sfarsitul anului speram sa finalizam studiul de fezabilitate.

Proiectarea se va licita separat.

2020-2021 ar putea fi gata autostrada Sibiu-Pitesti.

La licitatie deschisa vor participa toti care nu sunt pe lista neagra.

Dupa evenimentele din ultima vreme, sunt constructori pe lista neagra, cum ar fi cei de la Orastie - Sibiu.


  • Despre segmentul de autostrada Orastie - Sibiu:
Au fost folosite materiale neconforme cu specificatii tehnice, nu s-a respectat proiectul.

Statul roman, prin CNADNR, va executa garantiile pe care constructorul le are, 90 de milioane de lei, care acopera lucrarile pentru bucata demolata.

Exista ingrijorarea ca ce s-a intamplat pe acest segment se poate intampla si pe altele.

Se va lansa si o licitatie pentru o expertiza tehnica pe toata lungimea tronsonului, la sfarsitul lunii septembrie.


  • Cum se explica ritmul de melc in care s-au construit autostrazi:
Buba, daca este una, este bagajul cu care am plecat la constructia infrastructurii, am plecat practic de la zero.
S-au facut niste proiecte pompieristic, s-au facut presiuni sa inceapa anumite proiecte.

In momentul cand am ajuns sa am constructorul pe santier, s-a vazut ca nu s-au facut expropieri si nu se poate construi.

Presiunile au fost din dorinta politica, au fost ani electorali, au fost oameni care au luat decizii fara sa cunoasca efectele, sau dorinta nevinovata de a construi ceva repede.

Dorinta mea ca ministru este sa mergem mai bine.


  • Despre CNADNR:
Actualul director este unul interimar.

Trebuie schimbat sistemul.

Trebuie sa se dea atentie fazelor incipiente despre care am vorbit.


  • Despre eventuale taxe pe autostrazi:
Nu ne asteptam la taxe de autostrazi nici in 2016, nici in 2017.

In acest moment Ministerul Transporturilor nu are in vedere asemenea taxa si nici Ministerul Finantelor.


  • Despre CFR si trenurile oprite de ger:
Au fost cateva cazuri de trenuri neincalzite, s-au stricat instalatiile.

Ii felicit pe oamenii care au lucrat pe viscol.

Sunt 6 milioane de calatori care merg cu trenul.

La infrastructura suntem departe de a se rezolva problemele.

Calea ferata a fost obligata sa reduca viteza pentru a nu pune in pericol calatorii.

  • Despre Tarom:
Ei au in acest moment o flota de 23 de avioane.

Lumea este interesata de innoirea flotei.

Taromul trebuie sa isi defineasca mai intai politica comerciala, strategia de zbor, si abia apoi pot solicita bani pentru reinnoirea flotei.

Vor trebui sa decida daca vor sa ramana o companie normala sau se vor transforma intr-o companie low cost, ceea ce din punctul meu de vedere nu este recomandat, dar nu este decizia mea.

S-a demarat achizitia serviciilor pentru un consultant extern, care va analiza compania si va spune ce avem de facut.












Citeste pe Stirile Pro Tv

Prima vizita in strainatate a ducelui si ducesei de Cambridge, cu ambii copii. De ce a ingenuncheat premierul Canadei

Ducele si ducesa de Cambridge si copiii lor: George si Charlotte, au ajuns in Canada, in prima vizita in strainatate in formula de 4. Daca printul George este deja la al doilea turneu in strainatate, dupa Australia, pentru surioara lui de 16 luni e prima oara cand pleaca atat de departe de casa.
4300 vizualizari
  • +3 (3 voturi)    
    mai usor cu osanalele pe scari. (Luni, 25 ianuarie 2016, 21:51)

    victor L [utilizator]

    in titlu se spune:
    - "In jur de 400 de kilometri de autostrada, suma de pe santierele romanesti deschise in anul 2016"
    In articol:
    - "in jur de 400 este suma kilometrilor de autostradain lucru in 2016 pe santierele romanesti"
    Pai, "in lucru" si "deschise" nu e acelasi lucru; in lucru unele autostrazi sint de ani buni. Iar deschise in 2016, pe gerul asta, ce autostrazi sint?
    Chiar asa de gugustiuci ne crede dom` ministru?
    • +3 (7 voturi)    
      Costescu pare a fi incompetent (Marţi, 26 ianuarie 2016, 3:02)

      dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui victor L

      Dan Marian Costescu trebuie dat afara și înlocuit cu o persoana mai competenta care sa nu ne zică azi ca deja s-a ales varianta de traseu intre Pitesti și Sibiu, mâine ca studiul de fezabilitate nu este corespuzător și se va reface cu o alta firma, poimâine ca tot aceeași companie îl va reface și tot asa.
      Individul acesta mai mult încurcă la ministerul transporturilor cu razgandelile sale continue.
      • -2 (6 voturi)    
        Nu exagerez (Marţi, 26 ianuarie 2016, 10:24)

        Snitzelvienez [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        Dar Romania este un satelit al Israelului
        • +2 (2 voturi)    
          Interesant (Marţi, 26 ianuarie 2016, 11:13)

          Razvan [anonim] i-a raspuns lui Snitzelvienez

          sunt cateva situatii care confirma asta. niste cetateni israelieni si-au facut de cap prin economie si au furat sume importante dar au scapat si au parasit teritoriul sub protectie.
      • 0 (0 voturi)    
        Nu pare, este sigur incompetent (Marţi, 26 ianuarie 2016, 11:06)

        Bogdan [anonim] i-a raspuns lui dumitrica

        Omul nu are nici un amestec cu nimic.A fost pus aici ptr ca are motocicleta.Motocicleta este singura legatura pe care o are cu Ministerul Transporturilor.De la Tran -sport .Sportul cu motocicleta la facut ministru.
        Nu stiu daca citatul Hotnews de mai sus este corect :"pentru ca se spune ca un proiect bine pregatit este pe jumatate facut." dar daca este corect omul este total debusolat.
  • +10 (10 voturi)    
    prieten drag, (Luni, 25 ianuarie 2016, 21:59)

    nesuferitu [utilizator]

    n-o mai da de gard si matale: suntem de tot KK inmaterie de transporturi. si pana la urma cine te opreste sa-i arzi pe nemernicii responsabili pentru mizeriile de autostrazi, pentru minunatele conditii din trenuri si altele? ce, zici ca e iarna, nu? si ca au fost ''cateva'' trenuri neincalzite! sa va fie rusine, si tie si alora de n-au facut nimic ca asta sa nu se intample!
  • +10 (10 voturi)    
    Da, da... (Luni, 25 ianuarie 2016, 22:46)

    Cocosulgarlic [utilizator]

    Si nu uitați să-i puneți șăfi la Unitatea Strategică pe cei cu studii de design vestimentar din departamentul de proiectare al CNADNR. Nu, aceasta nu este o glumă.
    • 0 (0 voturi)    
      Gaina Batrana ! (Marţi, 26 ianuarie 2016, 20:09)

      Miky113 [anonim] i-a raspuns lui Cocosulgarlic

      OK, insa avem si noi oareshce doleantze:
      -neaparat sa contina un general de "Geniu" (arma geniu, sau echivalent: servicii, marina, aviatie...)
      -sa se lucreaze 24 din 24 cu pistoanele pe masa
      -subcontractati si o Unitate Stategica De Defrisare, ca altfel o patiti ca aia de la Nadaselu
      -sa nu se admita utilizarea metodei copy-paste, epuizata de atata utilizare in temporalele SFuri de pana acum
      -sa se gaseasca urgent raspunsul la intrebarea "Unde sa punem pamantul care rezulta de la sapare !" , in Oltenia sau in Ardeal ?!
  • +6 (6 voturi)    
    foarte tare (Marţi, 26 ianuarie 2016, 2:23)

    stupidu [utilizator]

    Dan Costescu considera ca cei 700 de kilometri de autostrada pe care ii are in prezent Romania reprezinta o cifra "departe de standarde, inclusiv de cele ale tarilor din jurul nostru"
    asa, de acord :) atentie la ce mai zice amarasteanul: "In 2020 - 2022 vom avea acei 1.000 de kilometri de autostradă promişi", deci 300 km in 6 ani, in cel mai bun caz 50 km/an.

    "-Moldova este răsfăţata acestui program. Ei au primit în program 2 autostrăzi, e drept că ele abia acum încep. Una leagă Muntenia de Moldova, cealaltă leagă Moldova cu Ardealul" dar vor fi drumuri expres :))

    "TAROM-ul trebuie să decidă întâi ce vrea, să-şi definească strategia de zbor şi apoi să ceară bani pentru întinerirea flotei. Vor trebui să decidă dacă vor rămâne o companie normală sau vor să treacă pe o companie low-cost" - haha, pai pina sa se decida tarom o sa-i toace restul
    • +2 (2 voturi)    
      low cost (Marţi, 26 ianuarie 2016, 6:37)

      toxx [utilizator] i-a raspuns lui stupidu

      au inceput deja, in martie spre dubai si inapoi la Tarom costa 110E :))
  • +5 (5 voturi)    
    o intrebare: (Marţi, 26 ianuarie 2016, 2:38)

    stupidu [utilizator]

    baiatu' asta chiar exista, pe bune????
    pe asta il consideram noi tehnocrat???
    - pai pina mai fac astia 300 km de autostrada pina in 2022 ungurii or sa mearga si sa se pise pe autostrada ca nu o sa mai aiba unde sa construiasca
    - Nu ne asteptam la taxe de autostrazi nici in 2016, nici in 2017. - la care autostrazi baiatu'?? vrei sa pui taxe la cite 20 de km??? cimpia turzii - turda???
    - cfr o sa-si ia trenuri in 2017 da' pe ce infrastructura??
    - tarom??? ce gluma buna, la 150 eur cluj-bucuresti cu dedicatie pentru parlamentari pentru care platim noi cine o sa mai circule?? pai o sa fie asa: blue air - iasi - bucuresti, ryan air: timisoara - bucuresti, wizz: cluj - bucuresti si join air: arad - bucuresti. pentru restul o sa zboare tarom pe pierdere
  • +3 (3 voturi)    
    Expresia faciala din poza (Marţi, 26 ianuarie 2016, 7:48)

    CititorulComentator [utilizator]

    Spune totul :) Vom avea exact zerourile de la cei 400 de km :)))
  • +2 (2 voturi)    
    Harababura și hoția guvernării Ponta. (Marţi, 26 ianuarie 2016, 8:57)

    mircea [anonim]

    Ce se întâmplă cu autostrada Sibiu-Pitești se datorează hoției lui Șova și Rus și a stilului habarnist de guvernare a lui Ponta.Să ne amintim cum spuneau indivizii că uite acum se face și ei cheltuiau bani pe studii prost întocmite.
  • +4 (4 voturi)    
    CFR... (Marţi, 26 ianuarie 2016, 9:34)

    getmyextip [anonim]

    Saptamana trecuta vorbeam cu cineva din Germania care zicea ca trebuia sa ia trenul intre 2 orase mari si din pacate datorita gerului trenurile sunt nevoite sa mearga cu o limita de doar 200 km/h, fata de 300 km/h in mod normal...
    • 0 (2 voturi)    
      daca ne amintim.. (Marţi, 26 ianuarie 2016, 10:17)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui getmyextip

      cum Jeffrey Franks spune despre Ro este ca o Dacie - si adaug ca ea merge incetisor, diloc si uneori piloc - si nu ne putem compara cu Germania care este un Mercedes....
  • 0 (0 voturi)    
    management de proiect (Marţi, 26 ianuarie 2016, 10:25)

    ..13 [utilizator]

    Oare o fi auzit domnia sa despre cele de mai sus?
    Sigur ca aici intra si atenita care trebuie acordata constrangerilor legislative legate de organizarea licitatiilor specifice.

    Daca ar avea un punct de vedere clar, daca ar stii ce are de facut nu vad de ce nu ar da drumul la proiecte - evident proiecte aflate in stadii diferite...

    Numai ca stafful de acolo....

    In ceea ce priveste continuarea cu acelasi consultant a unui proiect banui ca valaorea contractului se va reduce corespunzator avand in vedere ca o parte din munca este preluata de CNADR. Sigur ca situatia nu este chiar asa de simpla cum este ea prezentata in interviu, cred ca sunt o multime de data gresite sau studii lipsa si toate acestea sunt in sarcina companiei si de aceea firma poate invoca intarzieri, greseli si costurile suplimentare...

    In ceea ce prinveste calitatea personalului din aceasta institutie nu am nici o indoiala - sunt extrem de multi neaveniti acolo - mai rariti, va rog, mai rariti.
  • -1 (1 vot)    
    ... (Marţi, 26 ianuarie 2016, 10:29)

    Ana [anonim]

    Alo, dl. -escu, da-ti domne DEMISIA ca esti INCOMPETENT. Raspunsurile matale sunt gen bolsevice, cu comisii peste comisii. Hai, fa pasi pe covoras! Altu' la rand, dar fara particula -escu daca se poate!
    • 0 (0 voturi)    
      demisia (Marţi, 26 ianuarie 2016, 12:58)

      gebeleizis2020 [utilizator] i-a raspuns lui Ana

      demisia nu a folosit niciodata la nimic (cel putin platitorilor de taxe)
      mai important ar fi sa ii jupuim un pic pe hotii si incompetentii de la transporturi. ar trebui sa raspunda cu averea lor si a celor pe numele carora au pus banii furati
      tara asta geme de saracie si datorita lipsei infrastructurii; aveam fabrica Mercedes daca faceau autostrazi. aveam zeci de miliarde de euro in plus la PIB...
      in schimb ne uitam de jos in sus la Ungaria, care nu are ce oferi in afara de un pic mai multa minte si mai putina hotie...
  • 0 (0 voturi)    
    tehnocratii??? (Joi, 28 ianuarie 2016, 7:00)

    dromihetex [anonim]

    In acelasi sistem si-a facut si el averea, prin afaceri cu statul (Caile Furate Romane)


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi