Catalin Homor (CNADNR): O mie de kilometri de autostrada peste doi ani. Multe proiecte nu au autorizatii de constructie

de I.C.     HotNews.ro
Duminică, 14 august 2016, 16:27 Revista Presei | Radio TV

Catalin Homor, seful CNADNR
Foto: Agerpres
Romania va avea o mie de kilometri de autostrada peste doi ani, fata de aproape 700 cati sunt acum, a anuntat directorul general al Companiei de Drumuri, Catalin Homor, la Digi24. Acesta a precizat ca multe proiecte multe proiecte sunt oprite din cauza lipsei autorizatiilor de constructie.

Potrivit sefului CNADN, anul acesta ar urma sa fie deschisi circulatiei aproape 66 de kilometri de sosea rapida din tronsonul Lugoj-Deva si din Sebes-Turda, iar la sfarsitul lunii viitoare se va merge, potrivit lui Catalin Homor, si pe cei 22 de kilometri dintre Sibiu si Orastie, portiunea inchisa pentru reparatii.

"Daca discutam de Sebes - Turda, loturile 3 si 4. Sunt intr-o faza destul de avansata. Posibilitatea de a fi deschisi la finalul anului exista, dar cea mai mica influenta negativa... vremea... ploua doua saptamani... ne duc lucrarile anul viitor. Mai avem Lugoj - Deva care este in executie - 15 kilometri, probabilitatea de a fi dati traficului este spre 100%", a afirmat Catalin Homor la Digi24.

"Pe Lugoj-Deva avem si celebra pestera ce impiedica emiterea acordului de mediu pentru emiterea autorizatiei de construire. In momentul de fata subiectul e intr-o miscare destul de accelerata. Este o chestiune de timp pana primim autorizatia. Noi estimam ca in a doua decada a lunii septembrie sa avem autorizatia pe masa. In aceste conditii cei 15 km vor fi finalizati si redati traficului", a adaugat directorul CNADNR.

In ceea ce priveste cei 22 km intre Orastie si Sibiu, sectorul de autostrada care a fost demolat, la sfarsitul lui septembrie traficul ar trebui sa fie repus in zona, spune Homor.

"Se lucreaza, proiectul a fost avizat marti. Exista patru expertize tehnice. Este prima oara in ultimii 15 ani cand compania isi asuma si raspunde pentru reparatii in regie proprie", a precizat acesta.

"Eu sunt optimist. A fost un an foarte greu pentru noi, un an in care am reusit sa deblocam daca nu toate proiectele, spre 90% dintre ele si, indiferent ce se intampla la anul, aceste proiecte vor fi finalizate: Sebes - Turda integral, Lugoj-Deva integral, Suplacu de Barcau-Bors, Mihaiesti-Nadaselu, intrarea in Bucuresti A3. Primii 1.000 de km pot pune (ca vor fi gata) in prima jumatate a anului 2018", a declarat Homor, potrivit Agerpres.

  • Homor: Multe proiecte nu au autorizatii de construire
Potrivit sefului CNADNR, cauza principala pentru care aceste proiecte au mers "ingreunat" a fost conceptul de implementare, faptul ca au fost realizate studii de fezabilitate ce au fost scoase la licitatie pentru proiectare si executie catre constructor iar acesta, in momentul in care i s-a dat "libertatea sa proiecteze dupa propriile interese, a speculat orice scapare din studiul de fezabilitate pentru a-si diminua costurile de proiectare".

"Am schimbat asta. Noul plan de implementare se aplica pentru noile proiecte ce vor fi scoase la licitatie. Concret, cel care realizeaza studiul de fezabilitate realizeaza si studiul tehnic si isi dedica activitatea si pentru obtinerea autorizatiei de construire. Va fi cineva specializat, un proiectant. Constructorul primeste proiectul, autorizatia si predarea terenurilor. De principiu constructorul nu gandeste, el munceste, daca ii lasam libertatea de a gandi pentru noi e o mare greseala", a explicat directorul CNADNR.

El a subliniat ca fiecare lot de autostrada aflat in executie avea o probabilitate de a fi finalizat pana la sfarsitul acestui an, dar, dupa o "radiografie" s-a constatat ca o mare parte dintre proiecte avea probleme majore, precum lipsa autorizatiei de construire.

"Fiecare sector, fiecare lot de autostrada in executie avea oaresce probabilitate de a se finaliza la sfarsitul anului, dar, dupa ce am facut o radiografie asupra tuturor acestor proiecte, am constatat ca mare parte dintre ele au probleme majore incompatibile cu evolutia. Una dintre cele mai importante este lipsa autorizatiilor de construire. S-a lucrat foarte mult timp fara autorizatii. Daca s-ar fi continuat acest ritm cu siguranta ca s-ar fi terminat... Dar acest tip de lucru fara autorizatie este penal, este pedepsit de Codul penal si a trebuit sa oprim acest lucru cu Inspectoratul de stat in constructii, care a emis ordin de sistare a lucrarilor", a afirmat Homor.

El a dat ca exemplu in acest sens tronsoanele de autostrada Sebes - Turda, cele 4 loturi, pentru care nu exista autorizatie de construire, "doar pe alocuri, pe portiuni foarte mici, se putea lucra legal".

"In luna martie a fost emisa Ordonanta 7, pregatita cu Ministerul Transporturilor tocmai pentru a accelera acest proces de emitere a autorizatiilor. O autorizatie de construire se poate obtine intr-un an sau poate chiar mai mult de cand se initiaza. In momentul de fata avem sectorul Sebes - Turda care este complet acoperit de autorizatii si se lucreaza la capacitate maxima", a mai spus Catalin Homor.


Citeste mai multe despre   



















5812 vizualizari

  • +1 (13 voturi)    
    Umor by Homor (Duminică, 14 august 2016, 16:36)

    Plagarus [utilizator]

    Nu sunteti in stare sa faceti nici un amarat de sens giratoriu,asa ca luati-l pe doctorul Comarnic-Ponta sa va prabuseasca el planurile ambitioase
  • +2 (14 voturi)    
    A iesit... (Duminică, 14 august 2016, 16:42)

    Gigi Kent [utilizator]

    A iesit Dorel la declaratii?
  • +3 (11 voturi)    
    Pai ce, ma doare gura (Duminică, 14 august 2016, 16:58)

    quietguy58 [utilizator]

    Eu supralicitez cu 10.000 km de autostrada intr-un an.

    Pai ce, ma doare gura sa zic si eu cifre de domeniul SF.
  • +7 (9 voturi)    
    Eu nu iteleg romanii si mai ales politicienii (Duminică, 14 august 2016, 17:09)

    Gryphus [utilizator]

    Homor: 'Este o chestiune de timp pana primim autorizatia. Noi estimam ca in a doua decada a lunii septembrie sa avem autorizatia pe masa. '

    Nu e vine actualului guvern dar....e luna AUGUST, vine IARNA cand NU SE LUCREAZA din principiu in Romania ! La noi vara se face proiectaea - IN BIROU iar IARNA se incepe constructia...cu o pauza de 6 luni ca e iarna !

    Homor: 'Pe Lugoj-Deva avem si celebra pestera ce impiedica emiterea acordului de mediu pentru emiterea autorizatiei de construire'

    Acordul de MEDIU de unde vine, de la DUMNEZEU ??? De ce asteptam acordul de mediu in vara lui 2016 cand se stia de pestera din 2015 ???

    Cine da autorizatia si de dracu nu o dat-o pana acuma???
  • -3 (5 voturi)    
    La cheie !!! (Duminică, 14 august 2016, 17:27)

    SRA [utilizator]

    Vreti auto strazi contactati in direct firma www.implenia.ch !

    Dela studiu la executie, intretinere totul cheie in mâna !
  • -1 (5 voturi)    
    La cheie ! (Duminică, 14 august 2016, 17:29)

    SRA [utilizator]

    www.implenia.com

    Si veti avea auto strazi la cheie studiu, proiectare, executie,intretinere !
  • +5 (7 voturi)    
    Nu mai lăsați constructorul să gândească pt. voi (Duminică, 14 august 2016, 17:36)

    Conrad_QS [utilizator]

    Uite ce înseamnă să ai markere noi, poți desena câți kilometri de autostradă vrei... Ciudat că la final apar doar vile noi, pentru care există autorizații de la markerele trecute...
  • +4 (6 voturi)    
    bla, bla, bla (Duminică, 14 august 2016, 17:48)

    FloceaIo [anonim]

    Homor are umor...sau copiii spun lucruri traznite.
  • +2 (4 voturi)    
    "Va fi cineva specializat", Search Corporation (Duminică, 14 august 2016, 17:54)

    Harald [utilizator]

    Modul de alegere a traseelor va fi la fel de inept ca și până acum. De la Deva la Arad pe la Giarmata, de la Cluj la Borș pe la Zalău, iar de la Sibiu la Sebeș pe la Aciliu. Doar că Search Corporation va lua mai mulți bani decât până acum.
  • -4 (6 voturi)    
    peste doi ani? (Duminică, 14 august 2016, 18:28)

    xanti [utilizator]

    Poate guvernul Dragnea sau Ponta sa le faca ca Ciolos va fi istorie la toamna.
    • +6 (8 voturi)    
      Bucuresti/Alexandria si restul plutitoare by Ponta (Duminică, 14 august 2016, 22:32)

      Plagarus [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      Doi penali in aceeasi barca,trasa la mal de DNA si de propria lor lacomie si impostura.
      " Dacă nu e gata până în 2016 nu mai candidez. Am un fix cu Comarnic-Braşov şi cu Piteşti-Craiova. Pe Comarnic-Brasov pot sa imi fac un doctorat deja (feb.2013 ex doctorul Ponta Viorel )
  • +3 (5 voturi)    
    si-o sa zboare si porcul ... (Duminică, 14 august 2016, 18:59)

    eGerula [utilizator]

    Las' ca stim noi. De abureli nu suntem satui, mai Pinochio?!
  • +3 (5 voturi)    
    :))) (Duminică, 14 august 2016, 19:07)

    Zummm [utilizator]

    Noapte buna, copii !
  • +4 (6 voturi)    
    VISE (Duminică, 14 august 2016, 19:25)

    mariocotan [utilizator]

    AI fumat ceva?sau LOVE IS IN THE AIR!
  • +2 (4 voturi)    
    sus ciolos, puie monta (Duminică, 14 august 2016, 19:31)

    healthycity [utilizator]

    Deci se poate...sa nu dam din gura la tv zilnic...
    si sa muncim....

    Na. Atentie la vot romani si la ce ne dorim pentru viitor.
    Papagali la televizor sau tehnocrati care fac treaba?
  • -3 (5 voturi)    
    rusinos (Duminică, 14 august 2016, 19:48)

    malureanu [utilizator]

    am facut ieri 4 ore(!!!) ieri de la ploiesti la busteni, iar azi 1 ora (!!!) de la predeal la busteni! Ce se intampla este o rusine nationala.Actuala guvernare si-a pierdut interesul pentru autostrada comarnic-brasov!!! Daca mai era guvernul ponta „tipau” forumurile de scandal cetatenscfata de aceasta situatie.Acum, un consilier al ministrului transporturilor il certa pe ponta ca nu s-a aliniat la cerintele UE si, suplimentar fata de ce insistau comunitarii (coridorul IV) si a dorit sa faca si autostrada Comarnic -Brasov, ceea ce era o blasfemie!!! De parca o tara nu ar trebui sa aiba si pozitii independente, conform interesului national! Lasa ca este bine sa facem atatea orea pe soseau nationala DN 1 ! RUSINE!
    • +3 (3 voturi)    
      Interesul național (Luni, 15 august 2016, 1:50)

      SKBjull [utilizator] i-a raspuns lui malureanu

      E Coridorul IV. După ce se termină Constanța-Nădlac și eventual Bechtel, discutăm de altele.

      Știi de ce nu se face București-Brașov? Fiindcă nu rentează. Ar fi o șansă să renteze dacă nu ai face Sibiu-Pitești. Acesta a fost calculul cinic al lui Ponta. Autostrada special făcută pentru ca bucureștenii lipsiți de imaginație să ajungă mai repede să distrugă o zonă frumoasă de munte, pentru care ar fi plătit toată țara. Și cu bani, fiindcă e al dracului de scumpă autostrada aia, și cu timp, ocolind de fiecare dată...
      • 0 (0 voturi)    
        interesul tau national nu este...si al meu (Luni, 15 august 2016, 19:11)

        malureanu [utilizator] i-a raspuns lui SKBjull

        Stimabile, regret ca ti-am vazut tarziu postarea, iar tu, probabil, nu o sa o vezi pe a mea! O idiotenie mai mare nici nu am vazut: ”Acesta a fost calculul cinic al lui Ponta. Autostrada special făcută pentru ca bucureștenii lipsiți de imaginație să ajungă mai repede să distrugă o zonă frumoasă de munte, pentru care ar fi plătit toată țara”. Pe „logica ta”, eu nu ar trebui sa platesc pentru autostrada care ajunge la Suplacu de Barcau (nici nu stiu unde este pe harta!), iar tu nu ai plati pentru Comarnic - Brasov desi: 1) pe traseul autostrazii se afla statiuni turistice de „interes national” (asa scrie pe placi la intrare, Parol!,Sinaia, Busteni, Azuga, Predeal, toate cu partii de schi, care ar putea fi atractive, inclusiv pentru straini (bineinteles, daca ar avea cai de acces rutiere, respectiv autostrazi)! Ar fi de spus, printre altele (poate nu stii!) ca Sinaia ar are o mare incarcatura istorica, fiind „capitala regala” 2) Leaga capitala tarii (tu nu pari ca locuiesti in capitala!) cu unul dintre marile orase ale tarii -Brasov.
        Ar mai fi si altele! De exemplu, daca Familia Regala ar fi avut nefericita idee de a face necropola la Sinaia , cortegiul funerar cu Regina Ana ar fi ajuns dupa vreo 2- 3 zile!..
  • +8 (8 voturi)    
    Nedumeriri . (Duminică, 14 august 2016, 20:24)

    Andrei_Fieraru [utilizator]

    Chestia cu oprirea lucrarilor facuta cu Insp. in Constructii ,pe motiv ca nu exista autorizatii de construire , aduce a scarpinatura olteneasca , cu mana stanga la urechea dreapta . Pai , oameni buni ! Voi reprezentati guvernul unei tari si daca vreti sa faceti ceva legal , emiteti o autorizatie astazi si de maine se lucreaza . Faceti o lege care sa permita unei autoritati sa emita in regim de urgenta o autorizatie , urmand ca in timp sa se complecteze dosarul . In fond , aveti nevoie doar de amplasament liber , de proiect si de bani . Ce mare branza ?
    • +6 (6 voturi)    
      ABSOLUT CORECT! (Duminică, 14 august 2016, 21:49)

      schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui Andrei_Fieraru

      Si poate munciti si in week end-uri, ca nu va cad testicolele! In HU s-a muncit aproape non stop ca sa termine centura Budapestei, acum se lucra inclusiv duminica la autostrada Bratislava Praga.
      La noi......!?
    • +1 (7 voturi)    
      Lamuriri (Duminică, 14 august 2016, 22:00)

      igorashu [utilizator] i-a raspuns lui Andrei_Fieraru

      CNADNR nu e autoritate a statului, e o companie nationala.
      Cum ar fi ca RADET, ROMATSA, ROMARM, etc. sa primeasca autorizatii de urgenta sa faca niste proiecte dupa cum il taie capul pe cate un Gigel din conducere?

      Problema nu (mai) e la obtinerea autorizatiilor (multumita guvernului Ciolos), ci la planificare. Daca s-ar face lucrarile de descarcare arheologica, deminare, licitatiile, etc. pe baza unor planuri bine puse la punct, alta ar fi situatia.

      Oricum, asta e primul director CNADNR mai realist in declaratii.
      • +3 (5 voturi)    
        Replica . (Duminică, 14 august 2016, 22:32)

        Andrei_Fieraru [utilizator] i-a raspuns lui igorashu

        Sa fim seriosi . Compania este a statului roman . In rest , ca trebuie planificare si ceva creier , este evident . Fara sa fim nostalgici , nu ne gandim cat i-ar fi trebuit romaniei in sistemul actual sa faca padurea de blocuri si obiective industriale existente de dinainte de 1989 ? ,Poate sute de ani , raportat la cei care au trecut de la Revolutie ? Chiar si inainte , tot un Gigel stabilea ce si cum numai ca proiectarea era facuta de meseriasi , cum erau cei de la IPTANA pentru cai rutiere si alte institute de proiectare , intr-un termen rezonabil . Oricum , lipsa de actiune se datoreaza in primul rand , lipsei de conducatori dedicati si cu raspundere , pe care , pana una- alta , Romania nu ii are .
        • +2 (2 voturi)    
          hmm (Duminică, 14 august 2016, 23:04)

          igorashu [utilizator] i-a raspuns lui Andrei_Fieraru

          Am evitat sa aduc vorba de cum stateau lucrurile inainte de '89 :) Da, atunci s-au facut multe lucruri. Destul de multe prost.

          CNADNR ar trebui sa lucreze asa cum lucreaza orice entitate privata - respectand legea.
          Cand un investitor vrea sa construiasca un turn de birouri, ori o fabrica, trece prin acelasi proces de avizare ca CNADNR. Numai ca astora de la privat le iese mai repede decat companiilor de stat. De ce oare? Aici e problema, nu in legislatie.
  • +7 (7 voturi)    
    Urgențele rămân: (Duminică, 14 august 2016, 22:02)

    nick24 [utilizator]

    1. Pitești-Sibiu și din nefericire nu s-a început porțiunea ușoară Pitești-Curtea de Argeș
    2. Deva-Lugoj

    Nu trebuia să inceapă și Ploiești-Buzău-Focșani?
  • +1 (5 voturi)    
    Vreti (Duminică, 14 august 2016, 22:08)

    SRA [utilizator]

    Daca ROMANIA trebuie sa inteleaga COMPETENTA din tara este NULA !!! Vrea autostrazi sa contacteze www.implenia.com ! Aceasta societate asigura intregul lant de prestatii dela studiu , proiectare, realizare si maintenanta Totul, mandat la cheie !
  • -1 (1 vot)    
    lectie (Luni, 15 august 2016, 7:35)

    toxx [utilizator]

    poate mai invata de la altii:

    http://www.constructionweekonline.com/projects-675-etihad-railway/

    The UAE rail network will run 1100km from the Saudi Arabia border to the Oman border. The railway line would be part of a regional GCC railway network.

    From: Q1 2012 Estimated
    To: Q4 2015 Estimated


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri