Dacian Ciolos, intrebat daca ar accepta sustinerea PNL si USR pentru un nou mandat de premier: N-am discutat cu partidele acest lucru. Imi propun sa vin cu o platforma de proiecte si reforme care ar putea fi continuate, nu cu un program de guvernare

de Alina Neagu     HotNews.ro
Joi, 13 octombrie 2016, 20:33 Revista Presei | Radio TV

Dacian Ciolos
Foto: Captura Digi 24
Premierul Dacian Ciolos a afirmat din nou, joi seara, intr-o emisiune la Digi 24, ca nu va candida la alegerile parlamentare din luna decembrie, motivand ca vrea sa isi tina cuvantul dat si sa isi duca pana la capat mandatul de prim ministru. Intrebat insa daca ar accepta sustinerea PNL si a USR pentru un nou mandat de prim ministru, dupa alegeri, Dacian Ciolos a anuntat ca intentioneaza sa vina, in perioada urmatoare, cu o platforma de reforme si proiecte pe care si-ar dori sa le vada continuate, "nu cu un program de guvernare", aceasta fiind atributia partidelor politice. "Contributia mea va fi aceasta platforma", spune Dacian Ciolos, adaugand ca "Nu ma intereseaza sa fiu eu prim ministru, ma intereseaza sa se continue niste proiecte. Daca intr-un fel sau altul voi putea contribui la asta, dintr-o pozitie sau alta..."

  • Despre interventiile in situatii de urgenta:

Probabil ca lucrurile trebuie luate etapa cu etapa. Peste tot, dincolo de legi si proceduri, e vorba de oameni, trebuie formate si niste reflexe.

Avem oameni buni la Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta, cateodata, din pacate, se asteapta totdeauna ordine de sus pentru a interveni.

Exista probabil mai putin buna coordonare la nivel local si din cauza asta apar intarzieri in interventie.

Odata ce dispozitivul este pus in practica, lucrurile merg, dar ne ia prin surprindere probabil si din cauza asta, a modului un pic prea ierarhic, formal, din acest punct de vedere.

Am adoptat in luna august, si in urma invatamintelor trase dupa accidentul de la Colectiv, o Hotarare de Guvern cu proceduri care acum sunt mai clare legat de modul in care trebuie intervenit.

Dincolo de proceduri trebuie facute exercitii pentru a scurta acest proces de interventie din momentul aparitiei unei probleme pana la interventie.

  • Despre problemele cu sistemul cardului de sanatate:

Problema este datorata si faptului ca nu exista un contract de mentenanta.

In 2015 s-a organizat o licitatie la care nu s-a prezentat nimeni. In 2016 s-au reluat procedurile, a fost o firma castigatoare dar au fost multe contestatii.

Problemele poate se trag si din felul in care a fost construit sistemul, dar las specialistii sa isi spuna parerea.

Sistemul a fost facut din bani europeni, unde exista reflexul sa nu ne uitam la bani.

Sistemul este acesta pe care il avem si trebuie sa lucram cu el. Sper sa se redreseze lucrurile.

E de lucru cativa ani de zile, cu onestitate si transparenta, pentru ca aceste sisteme sa functioneze.

Atunci cand lucrurile nu sunt facute neaparat cu buna credinta, cand lucrurile nu sunt facute ca sa functioneze ci ca sa se castige cat mai multi bani... Avem probleme cu evaluarea calitatii acestor lucrari. E greu sa mentinem oameni de calitate in sistemul IT pentru ca in mediul privat se castiga mai bine. E greu sa mentinem coerenta in legatura cu aceste sisteme. Am inceput sa lucram anul acesta.

  • Despre neincredere si populism:

In spatiul public nu exista reflexul sinceritatii atunci cand vorbesti.

O societate pentru a fi sanatoasa si a se insanatosi are nevoie de incredere.

E foarte multa neincredere, mai ales din cauza comportamentului politicienilor.

Pe o astfel de neincredere se construieste demagogia, populismul, oamenii au tendinta de a vota abordari superficiale.
Cred ca atunci cand esti sincer si direct cu oamenii, chiar daca ai de spus niste lucruri dificile, eu cred ca societatea ar fi mai castigata.

Abordarile populiste duc la neincredere si pana la urma duc la stagnare in dezvoltare.

Trebuie sa pregatim societatea spunand adevarul sistematic.

  • Despre faptul ca a refuzat sa candideze:

Probabil presedintele se astepta sa ma razgandesc.

Mi-am dat cuvantul si am vrut sa conduc un Guvern care sa mentina echilibrul.

Intr-un an electoral, in acest context regional, intr-un moment in care Romania evolueaza bine, obiectivul meu a fost guvernarea stabila si predictibila.

Asta nu inseamna ca nu imi doresc sa vad anumite proiecte continuate.

Cred ca aceste lucruri se pot face si altfel, fara sa imi incalc cuvantul.

  • Intrebat daca ar accepta sustinerea PNL si USR pentru un nou mandat de premier:

Dincolo de ce afirma PNL si USR acum, e important sa avem niste discutii pe niste principii, niste valori, si apoi sa vedem.

Am mai spus-o public, nu o sa candidez. Asta nu ma impiedica sa am pareri despre cum vor fi continuate lucrurile.

Imi propun ca in perioada urmatoare sa vin cu niste principii, niste proiecte care ar putea fi continuate, nu cu un program de guvernare. Cu o platforma care ar reflecta experienta pe care am acumulat-o. Cu asta pot sa contribui.

E o sinteza si o reflectie a ceea ce am facut pana acum, pe principiile transparentei, pe profesionalism, pe reforme pe care le-am inceput fortati de imprejurari. In sanatate, in educatie, in infrastructura, in debirocratizare, in politica sociala si de locuri de munca sunt reforme pe care am fost impinsi sa le incepem. Voi face o platforma.

Decat sa fac un raport la final de mandat cu ce am facut, prefer sa il fac acum.

Probabil ca vor fi ministri care vor participa la alegeri, dar parasind Guvernul.

Contributia mea va fi aceasta platforma cu principii, cu valori, cu reforme.

Pentru o dezvoltare economica pe termen lung avem nevoie de performanta in sanatate, educatie si infrastructura.

N-am discutat cu partidele acest lucru. Nu ma intereseaza sa fiu eu prim ministru, ma intereseaza sa se continue niste proiecte.

Daca intr-un fel sau altul voi putea contribui la asta, dintr-o pozitie sau alta...

  • Despre plagiat:

Nu pot sa am o cercetare performanta daca nu sunt onest. O lucrare de doctorat e o cercetare personala. Oamenii trebuie sa produca idei, nu sa copieze ce au scris altii.

Daca nu ai o cercetare bazata pe valori, nu poti sa ai progres.

Nu trebuie sa fac un sondaj cata lume e interesata de plagiate, nu trebuie sa fac asta populistic. 


  • Despre criticile la adresa Guvernului tehnocrat:

Sunt vorbe.

Nu cuvintele ma intereseaza, ma intereseaza faptele, sa vad rezultate.

Nu am nevoie de etichete, am nevoie sa imi fac treaba bine acolo unde sunt pus.

  • Despre justitie si lupta anticoruptie:

Nu cred ca exista prea multa justitie nicaieri atata timp cat justitia isi face treaba.

In Romania se vorbeste mai mult despre anticoruptie.

Romania nu e nici cea mai cinstita, nici cea mai corupta tara din UE, spun asta dupa ce am lucrat 5 ani la Bruxelles.

Important e sa privim lucrurile cu onestitate si cand avem probleme sa le asumam.

Eu cred ca coruptia are legatura si cu o atitudine.

E important ca in continuare justitia sa nu fie o arma folosita de unii impotriva celorlalti, legile sa fie cat mai bune ca sa nu poata fi interpretate.

Cred ca e nevoie ca justitia sa fie facuta cat mai putin la televizor.

  • Intrebat daca a gresit de cand e prim ministru:

Sigur ca am gresit, am gresit de mai multe ori si am incercat sa imi corectez greselile.

Am gresit si cand am ales unii oameni.

Atunci cand faci o greseala materiala ti-o asumi, atunci cand faci o greseala in procesul decizional o poti schimba.

Eu cred ca nu poti invata decat din greseli.

Important e sa se repercuteze cat mai putin asupra celorlalti.

  • Intrebat cu ce raman romanii de la Guvernul Ciolos:

I-as lasa pe romani sa spuna sau as lasa sa vedem in ce masura lucruri pe care le-am inceput acum vor da rezultate.

Am vrut de la inceput sa lucram intr-o cat mai mare transparenta si deschidere.

Sper ca acest mod de lucru sa se continue.

  • Intrebat daca o mai sustine pe Raluca Pruna:

Eu cu doamna ministru Pruna am lucrat bine. E o persoana onesta, care e directa, probabil cateodata prea directa.

Nu are experienta politica, dar are onestitate si isi foloseste experienta profesionala cat mai bine in ceea ce face.

  • Despre alegeri si rolul cetatenilor:

In masura in care ne vom folosi de rolul si forta noastra ca cetateni, lucrurile bune care au fost incepute eu spun ca vor fi continuate.

In masura in care societatea stie ce sa ceara, in aceasta masura vom avea si continuarea lucrurilor bune, nu doar ale acestui guvern, ci de la un guvern la altul.
























8309 vizualizari

  • +30 (30 voturi)    
    Tot sistemul este bolnav !! (Joi, 13 octombrie 2016, 21:24)

    ana-pat [utilizator]

    Dle Ciolos , criza noastra este de tip managerial ,este veche ( anii 80 )si a cuprins intreg sistemul : social ,economic,invatamint ,sanatate si mai ales politic. In plus mentalitatea noastra trebuie shimbata de la : SA SE FACA ! la SA FACEM ! Cu managerii din ultimii 25 de ani ,facuti pe baza de cumetrii politice si nu pe baza de studii, insa e greu de crezut . Dvs , a-ti adus multora ( si mie ) speranta unui nou inceput . Daca insa nu va fi asa adica veti pleca ,am sa fiu ultimul care sa va condamn.
    • +27 (31 voturi)    
      Guvernul Ciolos a aratat ca se poate (Joi, 13 octombrie 2016, 22:27)

      zzztop [utilizator] i-a raspuns lui ana-pat

      Dar hotii din psd si nehotaratii din Pnl vor iarasi sa-si aduca guverne de incompetentii, guralivi si corupti.

      Dragnea si restul penalilor din psd si alde nu spun o propozitie din care sa lipseasca 'din cauza tehnocratilor'.
      • +1 (7 voturi)    
        Din cauza tehnocratilor (Vineri, 14 octombrie 2016, 7:09)

        motanul_gri [utilizator] i-a raspuns lui zzztop

        Dragnea:
        "Ieri am parcat masina si am lasat-o cu geamul deschis si cu cheile in contact. Din cauza vreunei erori de constructie, masina a fugit.
        E vina tehnicienilor care au proiectat-o! "
      • -1 (3 voturi)    
        Da,Guvernul Ciolos a aratat ca se poate (Vineri, 14 octombrie 2016, 10:17)

        xrogo [utilizator] i-a raspuns lui zzztop

        minti la justitie,ca se pot atarage fonduri "substatiale " la fonduri europene,ca se pot "ieftini" medicamentele ,ca se intervine "urgent" la inundatii,mai vreti?
    • +7 (7 voturi)    
      Daca tot sistemul e bolnav (Vineri, 14 octombrie 2016, 11:11)

      v_sile [utilizator] i-a raspuns lui ana-pat

      Daca tot sistemul e bolnav, nu poate sa fie reparat de un singur om. Chiar daca acel om are competente si e o persoana cinstita si cu bun-simt, cum este domnul Ciolos.

      Trebuie sa ne schimbam ca natie. Nu toti deodata, dar trebuie sa creem cat mai repede o masa critica ce doreste schimbarea. Si nu doar ca doreste schimbarea, dar se implica activ in asta: de la banala implicare in blocul in care locuiesti sau in problemele mici ale comunitatii locale si pana la implicarea activa in societatea civila (ong-uri, volutariat) si in politica.

      Da, ar trebui sa se termine cu obsesia "nu intra in politica, ca e murdara". Daca ne tinem toti de asta, o sa avem pentru totdeauna ca politicieni doar clone de Ponta, Dragnea, Udrea si compania.

      Finalmente, daca nu se intampla asta, totul e cam degeaba, chiar si eforturile admirabile ale guvernului actual: totul poate fi adus rapid inapoi dupa alegeri, prin modificari legislative.
      • +1 (1 vot)    
        Corect ! (Vineri, 14 octombrie 2016, 14:35)

        adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui v_sile

        Sa intram in partide . In USR , de exemplu.
  • +23 (29 voturi)    
    Singura optiune (Joi, 13 octombrie 2016, 21:26)

    Tuperman [utilizator]

    Hai Ciolo! Scapa-ne de ciuma rosie. Alta alternativa din pacate nu avem.
    • +5 (5 voturi)    
      de ce din pacate ?! (Vineri, 14 octombrie 2016, 8:29)

      Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui Tuperman

      e o alternativa foarte buna (si competenta si onesta)
      • +3 (3 voturi)    
        @utilizator (Vineri, 14 octombrie 2016, 12:01)

        Tuperman [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

        Ai dreptate. M-am exprimat gresit. Este cea mai buna solutie. Inclusiv cand a fost Ministrul Agriculturii UE a fost apreciat de toate tarile UE. Nu are ce sa mai dovedeasca.
    • +3 (5 voturi)    
      Greu (Vineri, 14 octombrie 2016, 9:19)

      Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui Tuperman

      Ciuma rosie e TARE, e infiltrata peste tot si are securimea de partea ei. E greu! România nu va avea un viitor decât dacă populatia va iesi din nou in strada si CRIMINALI ca Iliescu, Nastase, Ponta, Andronescu, Udrea, Dragnea, Oprea etc vor infunda PUSCARIA pe viata!
  • +15 (25 voturi)    
    Excelent interviu (Joi, 13 octombrie 2016, 22:18)

    Maniu [utilizator]

    excelent!
  • -12 (24 voturi)    
    Deci, daca veti fi propus prim ministru de KWI (Joi, 13 octombrie 2016, 22:35)

    Susufler0 [utilizator]

    si veti fi votat de Parlament ca atare, e ok : va continuati proiectele ! Nu.. nu !

    PS. Simplu, mai ales pt ca nu implica niciun efort din partea dvs !

    PS. Daca o sa fie nu... via Bruxelles !
  • +19 (23 voturi)    
    Domnu Ciolos (Joi, 13 octombrie 2016, 22:47)

    Heruvim [utilizator]

    Va rog eu mult, mult de tot sa nu candidati la presedentie la urmatoarele alegeri. Stiu ca aveti calitate de prezidentiabil, etc. Dar:

    1. Va faceti dusman dintr-un aliat (KJ)
    2. Nu va mai puteti implica in guvernare - si e MARE, MARE nevoie de oameni ca dvs in guvernare inca multi ani
    3. Aveti tot timpul sa candidati la presedentie.

    Va rog eu mult, nu va retrageti din viata politica romaneasca dupa alegeri.
    • +15 (21 voturi)    
      Subscriu! (Vineri, 14 octombrie 2016, 0:14)

      marki [utilizator] i-a raspuns lui Heruvim

      Guvernul fiind cel care gestionează banii, sub nici o formă nu trebuie lăsată funcția de prim-ministru pe mâna unui Dragnea, Ponta sau Tăriceanu! Sau chiar Băsescu. I-am văzut ce pot, cât pot. Suntem sătui de apucăturile lor, de minciuni, populism, demagogie, discurs antijustiție, nesimțire, aroganță.
      Vă rugăm să vă „sacrificați” în numele binelui în care ne-ați făcut să credem...
  • +12 (18 voturi)    
    nenea ciolos, (Vineri, 14 octombrie 2016, 1:10)

    OmulNou [utilizator]

    daca pleci matale, guvernul se duce de rapa, revenim la epoca sacalilor pontisti

    n-avem cu cine
  • +3 (13 voturi)    
    si de ministrul Energiei? (Vineri, 14 octombrie 2016, 3:22)

    voxpopulix [utilizator]

    De grigorescu, prins cu schema "matusa Tamara", nimic?

    Trist colegii de la digi, trist.
    • +4 (6 voturi)    
      sa iti zic cine e Grigorescu? (Vineri, 14 octombrie 2016, 8:32)

      Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui voxpopulix

      sau te faci ca nu stii?! Tu crezi ca Ciolos nu a trebuit sa numeasca ministri niste impusi de PSD si PNL sau cum crezi ca functioneaza politica la noi?

      pe de alta parte, mai bine ai 1-2-3 ministri cu probleme decat toti. Cel putin pe sanatate, justitie, educatie si fonduri europene Ciolos are nota 10 de la mine.
    • +4 (4 voturi)    
      Depinde cu ce comparam (Vineri, 14 octombrie 2016, 11:27)

      v_sile [utilizator] i-a raspuns lui voxpopulix

      Daca vrei musai sa cauti noduri in papura primului-ministru, da, te poti lega de inadvertenta din declaratia de avere a lui Grigorescu (venit de 180.000 de euro cu provenienta dubioasa)

      Macar CV-ul lui Grigorescu e relativ acceptabil, Si sa nu uitam: acest guvern a fost un compromis politic si nici maca nu e clar daca acest ministru e chiar optiunea reala a primului ministru. Pentru cei care nu stiu, Grigorescu a fost expert in cadrul Ministerul Economiei si Comertului, in perioada de mandat a fostului ministru Codrut Seres, nu pare chiar departe de lumea politica.

      Daca comparam "buba" asta cu ce aveam in guvernele anterioare, ne dam seama ca e pistol cu apa.

      Fostul guvern de exemplu,guvernul Ponta, "cel mai cinstit din Romania" a umplut puscariile si tribunalele si a dat de lucru la greu DNA si ANI. Va mai aduceti aminte de Valcov? Pe unde e el acum? Dar Fenechiu? La puscarie cumva?

      Dragnea? Sova? Mang? Andronescu? Silaghi? Vosganian? David? Dobre? Ponta?

      Absolut toti fie in puscarie, fie cu condamnari cu suspendare, fie cu dosare nasoale de coruptie pe rol.
  • -1 (5 voturi)    
    Serviciile merg la turatie maxima (Vineri, 14 octombrie 2016, 8:22)

    CICEROnescu [utilizator]

    Doar Doar ! Poate - Poate ! La urma urmei o alianta Gorghiu-Rifai-Clotide-Cosette (vai ce dezamagire ... ) e mai usor de controlat decat un partid masiv cu lideri harsaiti in ale politicii. Baieti, trebuie in primul rand sa-i aduceti pe USR (Uniunea Serviciilor Romanesti) la 5%, in conditiile in care nici macar 200.000 de semnaturi nu au adunat. In al doilea rand trebuie sa faceti o majoritate. Din pacate pt voi acea majoritate e deja existenta: PSD - ALDE - PMP. Nu pot fi doua majoritati. Ghinion. Hai ne ma citim. P.S. Julien bon voyage dans Brussels.
    • +1 (1 vot)    
      Dar chiar ca esti (Vineri, 14 octombrie 2016, 14:52)

      adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui CICEROnescu

      turat ! La maximum.Deja ai ametit, dupa cum faci tu majoritatile. Pui si ALDE , care de fapt nu mai intra in parlament.
  • +5 (9 voturi)    
    Ciolos (Vineri, 14 octombrie 2016, 9:03)

    adrian88000 [utilizator]

    este un foarte bun prim-ministru. Ca sa-l avem in continuare, dupa alegeri, trebuie votat partidul care a spus clar ca il sustine pe Ciolos la acesta functie.
    Acel partid este USR.
    A balmajit ceva si PNL , dar ei nu sunt de incredere. Se razgandesc rapid. Cum au demonstrat ultima data, si cel mai clar , atunci cand au pus candidat pentru primar general al Capitalei.
  • +4 (4 voturi)    
    Marea mizerie (Vineri, 14 octombrie 2016, 9:13)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Dle Ciolos, nu va spurcati cu partide gen PNL TOATE sunt doar haite de hoti pise pe jaf, tote se trag din FSN si in ele roiesc mafiotii comunsto-securisti. Mai devreme sau mai tarziu, istoria le a declara PARTIDE CRIMINALE si muilt vor plati pentru nelegiuirile lor.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri