Grindeanu: Hotararea de Guvern a lui Ciolos privind achizitionarea corvetelor va fi abrogata si emisa una legala

de I.B.     HotNews.ro
Vineri, 10 martie 2017, 0:22 Revista Presei | Radio TV

Premierul Sorin Grindeanu a declarat, joi, la Antena 3, ca Executivul va abroga Hotararea de Guvern emisa de Cabinetul Ciolos in luna noiembrie privind achizitia corvetelor multirol, care vor fi construite la Galati, pe motiv ca este ilegala, nefiind discutata in Parlament, urmand a fi emis un nou act dupa consultarea Legislativului.

"E cat se poate de simpla (abordarea - n.r.), cea legala. Vom abroga hotararea de Guvern data in decembrie, pentru ca  nu a fost data in mod legal. Trebuia sa existe inainte un memorandm care sa fie aprobat in Parlament. Orice investitie in acest domeniu mai mare de 100 de milioane de euro trebuie aprobata de Parlament", a spus premierul, potrivit Antena 3.

El a afirmat ca, dupa abrogare, se va transmite un memorandum Parlamentului, apoi subiectul va fi reluat in Guvern.

Guvernul a aprobat, pe 29 noiembrie, Hotararea pentru achizitia a patru corvete multirol, care vor fi produse la Santierul Naval Damen Galati S.A. Valoarea estimata a programului, pe intreaga perioada de sapte ani, este de 1,6 miliarde Euro, inclusiv TVA, suma in care sunt cuprinse si achizitia munitiilor si suportul logistic initial, care include si instruirea echipajelor.

Conform unui comunicat al Guvernului, prin actul normativ adoptat, Cabinetul a aprobat circumstantele si procedura specifica aferenta programului strategic de inzestrare "Corveta multifunctionala" in vederea furnizarii de catre Damen Shipyards Group, prin Damen Schelde Naval Shipbuilding BV, a patru corvete din clasa SIGMA - proiect 10514, construite si dotate in Santierul Naval Damen Galati S.A., precum si a suportului logistic initial. "Valoarea estimata a programului, pe intreaga perioada de sapte ani, este de 1,6 miliarde Euro (cu TVA), suma in care sunt cuprinse si achizitia munitiilor si suportul logistic initial, care include si instruirea echipajelor".

In luna februarie, presedintele PSD, Liviu Dragnea, a afirmat ca Guvernul Grindeanu ar trebui sa anuleze Hotararea de Guvern prin care Cabinetul Ciolos a aprobat procedura de achizitie a patru corvete de la compania Damen intrucat achizitia nu a fost nu aprobata de catre Parlament.

"Hotararea de Guvern nu putea fi adoptata fara sa existe aprobarea Parlamentului. Ceea ce cred eu ca va face Guvernul si trebuie sa faca este sa abroge acea Hotarare de Guvern si sa reia procedura legala care inseamna eventual memorandum in Guvern, solicitarea de la Parlament pentru aprobare dupa care sa purceada la Hotararea de Guvern care sa aiba un rezultat sau altul", a declarat Liviu Dragnea, la Antena 3.

Fostul premier Dacian Ciolos si fostul ministru al Apararii Mihnea Motoc sustin ca Hotararea de Guvern privind achizitia unor nave militare tip corveta nu reprezinta un contract semnat sau aprobat, ci stabileste doar procedura care urma sa se desfasoare pentru achizitia acestor nave militare marine.























5224 vizualizari

  • +22 (28 voturi)    
    Bine... (Vineri, 10 martie 2017, 0:49)

    imi_pasa_de_romania [utilizator]

    Hai sa spunem ca Ciolos a luat-o pe scurtatura. Hai sa spunem. Ca a facut-o, ca nu, nu stiu, nu ma pricep, nu ma pronunt. Daca a gresit, atunci da, trebuie refacuta treaba. *end of disclaimer*

    Dar hai sa revenim la oile noastre: este foarte prompt in a arata ce greseala crunta a facut Ciolos, asa o greseala de probabil ne scotea din UE sau NATO, o greseala ce ne-ar fi facut de rusine in fata Europei si a SUA si a Rusiei, asa o greseala de ne-ar fi trimis scrisori deschise cu avertismente toti capii UE in care ne-ar fi avertizat de derapaj, atat de nasol ca s-ar fi iscat proteste. Poate da, poate nu. Tind sa cred ca nu.

    In schimb, cand s-a emis OUG13 care era oricum neaprobata cand a fost publicata in MO, s-au intamplat toate cele enumerate mai sus. Acolo nu l-a deranjat nimic pana sa-si bage sotia coada sa-l aduca cu picioarele pe pamant.

    E foarte interesanta abordarea. Imi aminteste de postacii rusnaci de pe HN. Daca cinea aduce argumente intr-un comentariu trolii zic ca nu e adevarat si cer dovezi. Dar ei nu aduc niciodata argumentele sau dovezile. Doar zic "nu e asa, arata-mi ca e ca tine, desteptule!".

    Totul tine de context, daca e in favoarea ta, chiar si cea mai mica sau mare ilegalitate are scuza, dar daca a fost facuta de "inamic", trebuie ars pe rug. Bine, asta pana vine Inalta Mustata sa o dea la intors sa evite alte proteste, distantandu-se de decizie si spunand ca PSD nu sprijina astfel de idei.

    Mda. Cum era cu Batman si Marmota?

    In acest momen nu aveti nici macar zero credibilitate. Cred ca s-a dus undeva in intervalul negativ si tinde spre -oo (adica minus infinit, pentru fanii Nastase care cred ca am scris "minus oua" - mai tine minte cineva referinta asta? Inca o penibilitate marca PSD )
    • -21 (29 voturi)    
      Cifra afaceri Damen 122 mil. E/an. Vrea 1.6 mld.!! (Vineri, 10 martie 2017, 3:10)

      dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

      Damen Galați a avut în 2016 o cifra de afaceri de 122 mil. Euro, construind 18 remorchere plus alte 6 vase ceea ce înseamna cam 5 milioane Euro/nava livrata.

      Dintr-o data dorește sa dea o lovitura de 1.6 mld. Euro transformându-se într-o companie hrănita din bugetul statului pe multi ani de acum înainte.

      O firma cu cifra de afaceri de doar 122 mil. Euro/an trebuie sa aibă mare tupeu pentru a câștiga un contract de 1.6 miliarde.

      Text luat de pe situl Damen:

      Since the merger with Damen Shipyards in 1999 until end of 2016 Damen Shipyards Galati has built over 382 vessels. On average we build around 24 vessels a year. Our on-going product development is primarily driven by customer feedback and field experience.

      Key Figures 2016 Damen Shipyards Galati
      =================
      Annual Turnover: 122.000.000 euros
      Employees: 2.300
      Annual deliveries 2016: 24
      Tugs & workboats: 18
      Offshore vessels: 6

      Deliveries since 1999: 382
      =================
      Cargo vessels: 93
      Tugs, workboats, barges & pontoons: 217
      Offshore: 21
      Others: 51
      Sursa:

      http://www.damen.com/en/companies/damen-shipyards-galati/key-figures
      ---------------------------------
      • +15 (17 voturi)    
        manipulare de 2 lei (Vineri, 10 martie 2017, 9:36)

        Radu_B [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        Toata lumea stie ca Damen Olanda a fost selectat pentru contractare, Damen Galati e o subsidiara micuta. Daca te duceai pe acelasi site, www.damen.com, vedeai turnover 2015 2.1 miliarde euro la Damen.

        Manipulare ordinara, sa-ti fie rusine, dumitrica, da-ti demisia de la postaci, si fiu-meu de 9 ani poate descoase minciunile tale.
        • 0 (4 voturi)    
          Se face lobby puternic pt. hoția Damen (Vineri, 10 martie 2017, 15:43)

          dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui Radu_B

          Atenție, Damen Galați are nereguli de raportare a cifrei de afaceri.

          La nivel mondial Damen zice ca poseda 9000 angajați și o cifra de afaceri de 2.1 mld. EUR/an (2015) iar filiala Galați la 2300 angajați deține cifra de afaceri de numai 122 mil. EUR/an (2016).

          Adica Damen are cifra de afaceri anuala pe angajat:

          1) 233.3 mii EUR pe total

          2) 53 mii EUR la Galați unde lucrează 25% din salariații Damen Mondial.
          Doar 5.8% din cifra totala de afaceri este data de șantierul din Galați în timp ce acolo muncesc un sfert din angajații firmei.

          Ceva este în neregula rău de tot.

          Cum poate tine Damen la Galați atâția oameni pentru o cifra de afaceri asa mica. Cel mai probabil o declara fraudulos redusa în Romania (doar 122 mil. EUR) pentru a eluda plata de taxe și impozite. La 25% salariați în Galați, cifra de afaceri a Damen trebuie sa fie de 536.6 mil. Euro, ca sa se atinga 233.3 mii/persoana, nu doar 122 mil.

          Key Figures 2016 Damen Shipyards Galati
          ===============================
          Annual Turnover: 122 million EUR
          Employees: 2.300
          Annual deliveries 2016: 24
          http://www.damen.com/en/companies/damen-shipyards-galati/key-figures

          Key Figures Damen Shipyards Group 2015
          ===============================
          Turnover (2015) : 2.1 billion EUR
          Damen Shipyards Group: 32 yards worldwide
          The Netherlands: 14
          International: 18
          Employees: 9,000 worldwide
          http://www.damen.com/en/about/key-figures
          -------------------------------
          • -1 (3 voturi)    
            Daca e razboi corvelete ar fi scufundate imediat (Vineri, 10 martie 2017, 16:31)

            dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

            Navele de suprafață sunt foarte vulnerabile la atacurile aviației și ale rachetelor de croaziera. In caz de război corvetele Damen de 400 mil. Euro bucata ar trebui ascunse pe Dunăre sau deplasate în porturile altor state.
            Singurele eficiente pe Marea Neagra, pentru situația României, sunt navele foarte mici de 1-2 mil. Euro capabile sa care câteva torpile sau sau una doua rachete de croaziera. Daca o astfel de ambarcațiune este lovita, pierderea nu se ridica la prea mult.
            • 0 (2 voturi)    
              categ "daca-l baga pe Banel dadea gol si castigam" (Vineri, 10 martie 2017, 20:31)

              Radu_B [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

              toata lumea se pricepe la fotbal. Insa, desi exista "Academii" de Fotbal, la Academia Militara chiar se pregatesc specialisti in Stiinte Militare, nu neica nimeni ca tine aberand pe HN.

              Iar daca e sa ne aberam, mai bine sa lasam iarasi specialistii: TNR - Cum se pregateste Romania de razboi in Marea Neagra:

              • Banana din Mamaia a fost reconfigurată ca să transporte două baterii de rachete şi un fochist;

              • Soldaţii români primesc colac, aripioare, elefănţel cu apă şi cască de baie;

              • O flotilă de hidrobiciclete de război efectuează deja manevre în portul Jupiter;

              • Epava de la Costineşti e în stare de alertă;

              • Amiralul Paţaichin a trecut în revistă trupele româneşti de canotcă;

              • Suportul aerian va fi asigurat de avioanele Vlaicu I şi Vlaicu II, imediat ce va fi găsit un pilot capabil să descifreze instrucţiunile scrise cu rune scandinave;

              • Emoţionant! Vânătorii de munte din Piatra Neamţ, autointitulaţi Brotăceii, au coborât cu camere de tractor plutitoare şi se apropie de Canalul Dunăre-Marea Neagră, să ajute Marina;

              • Propunerea "dumitrica" e votata in Parlament: fiecare luntre de braconieri lipoveni primeste 2 torpile, una pentru crap si una pentru dat la schimb pe votca cu marinarii rusi. Torpilele au incacatura exploziva pe baza de mamaliga, in felul acesta sabotand efectiv marina rusa, iar lipovenii si-mai-beti prinzand cantitati enorme de crap pe care-l pot schimba cu armata romana .... tot pe votca !
        • +1 (3 voturi)    
          La 25% angajati din total Damen Galati e un gigant (Vineri, 10 martie 2017, 16:05)

          dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui Radu_B

          Filiala Damen Galați nu este o subsidiara mica ci un gigant al Damen atâta vreme cât 2300 oameni, 25% din totalul de 9000 angajați, lucrează la șantierul dunărean.

          Cu toate astea cifra sa de afaceri este derizorie, fata de cea mondiala. DNA-ul ar trebui sa se sesizeze referitor la hoția de 1.6 mld. dolari pentru 4 corvete. Cum poate câștiga o subsidiara asa mare (25%) cu o cifra de afaceri atât de redusa (5.8% [122 mil. EUR] din cea a Damen mondial) un contract asa bănos?!!
      • +7 (11 voturi)    
        Ia te uita!!! (Vineri, 10 martie 2017, 9:40)

        mariuswho [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        THE NETHERLANDS
        Amels
        Damen Anchor and Chain Factory (AKF)
        Damen Green Solutions
        Damen Dredging Equipment
        Damen Marine Components
        Damen Marine Services
        Damen Schelde Gears
        Damen Schelde Marine Services
        Damen Schelde Naval Shipbuilding
        Damen Shiprepair Amsterdam
        Damen Shiprepair Harlingen
        Damen Shiprepair Rotterdam
        Damen Shiprepair Vlissingen
        Damen Shipyards Bergum
        Damen Shipyards Den Helder
        Damen Shipyards Gorinchem
        Damen Shipyards Hardinxveld
        Damen Trading
        Damen Maaskant Shipyards Stellendam
        Damen Shiprepair Oranjewerf
        Damen Shiprepair Van Brink Rotterdam
        POLAND
        Damen Engineering Gdansk
        Damen Marine Components Gdańsk
        Damen Shipyards Gdynia
        Damen Shipyards Kozle
        UNITED KINGDOM
        Brixham Marine Services
        ROMANIA
        Damen Shipyards Galati
        Marine Engineering Galati
        NORWAY
        Damen Shipyards Stavanger
        SWEDEN
        Damen Oskarshamnsvarvet Sweden
        FRANCE
        Damen Shiprepair Brest
        Damen Shiprepair Dunkerque
        UKRAINE
        Marine Design Engineering Mykolayiv
        TURKEY
        Damen Shipyards Antalya
        SOUTH AFRICA
        Damen Shipyards Cape Town
        CUBA
        Damex Shipbuilding & Engineering Cuba
        BRAZIL
        Wilson Sons
        UNITED ARAB EMIRATES
        Albwardy Damen
        QATAR
        Nakilat Damen Shipyards Qatar
        UNITED STATES OF AMERICA
        Damen Area Support North America
        CHINA
        Afai Southern Shipyard
        Damen Marine Components Jiangyin
        Damen Shipyards Changde
        Damen Yichang Shipyard
        Damen Trading Suzhou
        VIETNAM
        Damen Song Cam Shipyard
        Song Cam Shipyard
        Song Thu Corporation
        Company 189
        Ben Kien Shipyard
        Ha Long Shipyard
        SINGAPORE
        Damen Schelde Marine Services Singapore
        Damen Shipyards Singapore
        INDONESIA
        Dumas Tanjung Perak Shipyard
        AUSTRALIA
        Damen Services Brisbane
      • +9 (13 voturi)    
        Damen (Vineri, 10 martie 2017, 9:41)

        mariuswho [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        Se pare ca e o firma mica de prin Teleorman.
        Hai sa cumparam din China ca aia dau spaga.
        Retardati!!!
      • +6 (10 voturi)    
        dumitrica, stai jos (Vineri, 10 martie 2017, 10:25)

        sachei [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        esti repetent
      • +5 (9 voturi)    
        foame !!! (Vineri, 10 martie 2017, 10:52)

        asada [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        Dumitrica mananca si gura matale o coaja de paine ,chit ca este mucegaita !!!
    • +3 (7 voturi)    
      pana cand trage (Vineri, 10 martie 2017, 11:40)

      un revolutionar [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

      psd mata de coada cu facerea chinuita si ocolita a contractului pt fabricare in RO a corvetelor, modernizarea fregatelor, a Delfinului, vine ursu cu flota lui marina si submarina peste noi si ne face zob la Marea Neagra si pe Dunare.
  • +18 (24 voturi)    
    Pe scurt (Vineri, 10 martie 2017, 1:05)

    mitg [utilizator]

    "Dam vina pe Ciolos ca doara n-om da vina pe Dragnea si lasam problema asta pentru urmatorul guvern"
  • -18 (26 voturi)    
    Cea mai scumpa Corveta din lume e 309 mil. $.! (Vineri, 10 martie 2017, 1:16)

    dumitrica [utilizator]

    Damen-Sigma (Indonesian/Moroccan)-$222 million

    Sursa:
    https://newwars.wordpress.com/warship-costs/

    Asta este Sigma făcută chiar de Damen pt. Indonesia. La adresa de mai jos găsiți și dotarea cu armament.

    Vezi:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Sigma-class_corvette

    Romania da pe o SIGMA 400 mil. Euro!

    Cea mai scumpa nava Corveta este sub 310 mil. $

    CORVETTES
    https://newwars.wordpress.com/warship-costs/

    Baynunah (UAE)-$137 million
    Braunschweig K-130 (Germany)-$309 million
    Falaj 2 (UAE)-$136 million
    Khareef (Oman)-$262 million
    Kedah (Malaysia)-$300 million
    BAM Maritime Action Ship (Spain)-$116 million
    MILGEM corvettes (Turkey)-$250 million
    Sigma (Indonesian/Moroccan)-$222 million
    Visby (Sweden)-$184 million
    • +8 (10 voturi)    
      Pretul platit de Indonesia e 220 de mil USD (Vineri, 10 martie 2017, 8:21)

      AdrianRO [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

      Nava fiind cheala fara nici o dotare: https://rhk111smilitaryandarmspage.wordpress.com/2015/10/02/the-sigma-10514-almost-fits-the-navys-frigate-requirements/

      Romania a negociat pentru nave dotate si pe langa asta in pret intra si reparatii la alte nave deja din dotarea Romaniei.
    • +7 (9 voturi)    
      Mere cu pere (Vineri, 10 martie 2017, 8:49)

      RoJackal [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

      Compari pretul corvetelor FARA armament cu
      pretul corvetelor cu armament,munitie si instructaj !

      http://www.hotnews.ro/stiri-esential-21431766-costul-total-achizitiei-celor-patru-corvete-multirol-construite-santierul-damen-din-galati-1-6-miliarde-euro-dublu-fata-cat-fost-vehiculat-initial.htm
    • +5 (9 voturi)    
      Stai linistit ca diferenta se va duce la psd, (Vineri, 10 martie 2017, 9:25)

      Kecske [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

      asa cum se si cuvine, nu ne indoim de acest lucru. Doar ca facem aceasi magarie pe care a facut-o nascase si trecem prin palavrament ca sa nu raspunda nimeni pentru deturnarea de fonduri. Tehnica deja verificata (Petrom, si parca si Sidex) dar ratata de fraierul national ponta cind cu incheierea tranzactiei cu kazahii si pierderea ultimilor bani de la Petrom..O mica observatie, totusi: in preturile mentionate de tine sint trecute toate cheltuielile, inclusiv cele cu puscoace si petarde sau se refera strict la barcuta (eventual cu motoare si volan). Ca despre ce vrea sa cumpere guvernul nu stim inca nimic.
    • +5 (7 voturi)    
      Deci (Vineri, 10 martie 2017, 9:25)

      colibasi [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

      Problema pe care o ridici este corecta.
      Totusi:
      1. PSD nu a suflat o vorba despre pret cand guv. Ciolos a dat hotararea cu 400mil/buc. .
      2. PSD nu sufla o vorba despre pret acum.
      3. Tot ce pot spera este ca in noua hotarare una bucata corveta o sa fie cel mult 400mil.
      Istoriceste vorbind (fregatele...) sunt sanse infime sa NU ma insel.
    • +10 (12 voturi)    
      iar minciunile astea, dumitrica ? mai schimba-le (Vineri, 10 martie 2017, 10:01)

      Radu_B [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

      Sigma cumparata de Indonezia la 220 mil vine fara sistemele principale de armament si fara munitie.

      http://defense-studies.blogspot.nl/2016/11/negotiations-under-way-on-additional.html

      Prima Sigma a fost livrata de Damen Indoneziei ca fitted-for-but-not-with weapon systems la 220 mil $, are doar un tun Leonardo (Oto Melara) 76/62.

      Ca idee, hull este 30% din pretul unei fregate, restul sunt sistemele de navigatie, senzori, armament si munitie.

      Doar munitia de rachete pentru prima SIGMA 10514 a Indoneziei a fost estimata la $75 mil: "Purchases worth 220 million US dollars it does not include major weapons, the missile. We still have to pay 75 million dollars to equip the missile for the vessel," said Poengky" (vezi sursa 12 a paginii Wikipedia).

      Romania cumpara SIGMA 10514 complet echipata plus munitie, piese de schimb, training si logistica (nu stim inca tot defalcatul).

      Asa ca lasa dezinformarea si fa comparatii doar cand ai date suficiente.
  • +5 (7 voturi)    
    Mda.. (Vineri, 10 martie 2017, 7:32)

    rezis [utilizator]

    Probabil ca se stie deja un alt contract de unde 10% e asigurat....Adica nu probabil ci sigur....
  • +5 (7 voturi)    
    ...si... (Vineri, 10 martie 2017, 8:01)

    ALTAN [utilizator]

    ...minciuna e tot vorba...si membrii ac guvern,mint fara sa clipeasca...
  • +8 (10 voturi)    
    cost achizitie / cost program (Vineri, 10 martie 2017, 8:52)

    Teo3000 [utilizator]

    Cand comparati preturi, aveti grija sa comparati mere cu mere si nu fructe diferite.
    Pretul de achizitie este unul, costul total de program (achizitie, pregatirea personalului, mentenanta) este altul.
    Poate pretul nu e cel mai bun, poate mai trebuie negociat. Realitatea o cunosc putini oameni. Negocierea in Parlament mi se pare, din experienta Romaniei, cea mai paguboasa. Parlamentarii Romaniei (ma refer la cei care asta fac de cand se stiu, nu la cei abia acum am ajuns parlamentari) cunosc un singur tip de negociere: "Mie/ noua cat ne iese?"
    Ati uitat cumva Bechtel, negociat din start dezastruos, pentru care au renegociat apoi "cica un pret mai mic", dar despre care am aflat zilele trecute ca era in fapt un pret mai mare. Atat de buni negociatori sunt.
  • +5 (5 voturi)    
    E de urmarit acest subiect! (Vineri, 10 martie 2017, 8:52)

    TheLionKing [anonim]

    Initial PSD a spus ca e inoportun contractul si ca vor alta oportunitate.

    Acum PSD zice ca e Ok ideea doar ca trebuie refacuta OUG. Hai sa vedem de ce!

    Sa vedem ce schimbari vor fi in in contract. Probabil ca miza numirii acestui no name la acest minister (Lese) este sa execute anumite operatiuni. Probabil ca acest proiect care a plecat de la el (cand era secretar de stat) a suferit modificari in sedinta de Guvern si nu e multumit.

    De urmarit...
  • +5 (7 voturi)    
    mda (Vineri, 10 martie 2017, 8:55)

    SoulSearcher [utilizator]

    nu s-a stabilit comisionul de dat la partid, deci clar este ilegala hotararea de guvern a lui` Ciolos

    lasa ca rezolva dragnea, are know-how-ul necesar in contracte cu dedicatie
  • +4 (6 voturi)    
    e dubios intradevar (Vineri, 10 martie 2017, 9:17)

    jescu [utilizator]

    Doua nave Mistral facute in Franta, cu salarii de vest ar fi costat o tara din afara UE vreo 1.37 mld euro, incluzand adaptari fataza de proiectul standard. Doua nave Mistral au 33 de mii de tone impreuna (conform Wikipedia) si sunt foarte complexe (ca sa suporte zeci de elicoptere si tancuri, si barci de desant). Iar 4 nave Sigma au impreuna 10 mii de tone, sunt mai putin complexe (nu le trebuie elevatoare pentru elicoptere, punti mari, motoare asa puternice) . Noua nu ne trebuie nave Mistral ci corvete, dar prin comparatie poti sa-ti dai seama ca pretul e foarte mare, chiar si incluzand cu antrenament si cu munitie. Sunt bune, dar sa mai negocieze contractul...
    • 0 (4 voturi)    
      Pretul este mare. (Vineri, 10 martie 2017, 11:10)

      Ovidiu P [utilizator] i-a raspuns lui jescu

      Avantajul este ca-s facute la noi (partial), deci o parte din bani se intorc la buget.
  • +5 (5 voturi)    
    Cand PSD/PCR (Vineri, 10 martie 2017, 9:20)

    Rescator [utilizator]

    A fost la guvernare a lasat inzestrarea Armatei de
    izbeliste.Cat despre Tradiceanu putem spune,pe baza
    declaratiilos sale,ca este un adversar feroce al
    Armatei si al oricarui progres in inzestrare.Asa are
    ordin de la Kremlin.
    De retinut ca aproape toate ehipamentele de lupta
    sunt intrate in inzestrare in perioada 1968-1985.
    Trebuie sa fi mare tradator sa te faci ca nu intelegi
    aceasta realitate.
  • +3 (5 voturi)    
    De cand (Vineri, 10 martie 2017, 9:47)

    rutger [utilizator]

    HG-urile se aproba de parlament ?? Sluga pesede ar face bine sa invete legile si Constitutia in vigoare si apoi sa guverneze cu buna-credinta in slujba poporului care l-a votat dar si a celor care NU l-au votat !!
  • +5 (5 voturi)    
    Adica? (Vineri, 10 martie 2017, 10:09)

    MamboJumbo1 [anonim]

    Legal, adica sa includa si parandaratul...LOL
  • +5 (5 voturi)    
    ce naiba..... (Vineri, 10 martie 2017, 11:02)

    asada [utilizator]

    ...nu sante-ti in stare sa apreciati faptul ca omul lui Dragnea este un campion al legalitatilor !!???Aveti si voi rabdare .Va rezolva el problema spagilor grase pentru lichelele PSD-ALDE ,pe care nu lea incasat guvernul Ciolos. A crescut si a fost scolit in PSD ca un borfas. asa ca la ce va asteptati !!!????
  • +6 (6 voturi)    
    Deci tb sa platiti ceva la Parlament! (Vineri, 10 martie 2017, 11:20)

    trem [utilizator]

    Ca sa treaca Memorandumul in Parlament probabil tb sa faca cineva lobby - adica sa vina cu un 'stimulent' si la baietii aia din Parlament ca cere si gura lor de mancare.

    NU ati spus nimic despre asta in guvernarea Ciolos si omul PSD de la Ministerul Apararii a fost cel ce a negociat afacerea. Acum veniti si va treziti ca nu e legala....cine Dumnezeu sa va creada? De fapt nu vreti sa scapati contractul din mana fara sa vina si la voi o 'contributie'.
  • +3 (5 voturi)    
    minti, Grindene! (Vineri, 10 martie 2017, 12:24)

    Alynna [utilizator]

    Sa-ti fi e rusine!
    Mai jos, citat din declaratia comuna a lui Ciolos si Motoc

    "În spațiul public au fost făcute mai multe afirmații fără temei cu privire la o decizie a guvernului condus de Dacian Cioloș de achiziționare a unor nave militare de tip ”corvetă” pentru dotarea forțelor militare navale române. În acest context, facem următoarele precizări:
    Hotărârea de Guvern, la care se face referire in spațiul public, nu a fost și nici nu a intenționat să fie o decizie de achiziție publică privind cumpărarea unor nave militare marine. HG-ul respectiv nu reprezintă un contract semnat sau aprobat, ci stabilește doar procedura care urma să se desfășoare pentru achiziția acestor nave militare marine.
    În conformitate cu prevederile legale existente, inițierea achiziției publice ar fi avut loc numai după aprobarea condițiilor de achiziție de către Parlamentul României.
    Urmând intru totul procedura stabilită de lege, în mod transparent, Guvernul a informat Parlamentul României, căruia i-a solicitat aprobarea prin Lege a condițiilor de achiziție a navelor militare marine respective. În absența unui aviz din partea Parlamentului, Guvernul, la acea data, nu a luat nicio decizie în privința negocierilor, tocmai pentru că procedura legală a avizării de către Parlament nu era finalizată.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică