Gabriela Firea: Nu abandonam proiectul benzii unice de circulatie in Bucuresti, dar trebuie bine pregatit

de Alina Neagu     HotNews.ro
Duminică, 4 iunie 2017, 23:30 Revista Presei | Radio TV

Gabriela Firea la Antena 3
Foto: Captura Antena 3
Proiectul benzii unice de circulatie pentru mijloacele de transport in comun, gandit pentru a decongestiona circulatia in Bucuresti, nu va fi abandonat,  insa va fi implementat doar dupa o temeinica pregatire prealabila, a afirmat duminica seara primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, la Antena 3.

Planul de mobilitate urbana durabila a fost realizat, in decurs de cativa ani, de "cei mai buni specialisti din tara si strainatate" in domeniul mobilitatii, cu sprijinul si cu girul BERD, fiind un "plan strategic" pentru Capitala in privinta decongestionarii traficului rutier, a declarat Firea, citata de Agerpres.

Ea a adaugat ca "experimentul" facut recent nu a fost bine pregatit si si-a cerut scuze pentru blocajul creat in trafic.

"In ce priveste sistemul de banda prioritara, banda unica, sunt 29 de trasee stabilite de cei mai buni specialisti in mobilitate (...) A existat intr-o dimineata acel, impropriu spus, experiment (...) a fost un test realizat pentru a vedea cat de mult se incarca banda in zona de Nord a Capitalei. Nu a fost un experiment reusit, iar eu, personal, ca primar general al Capitalei, imi cer scuze de la toate acele institutiile implicate pentru intamplarea din acea dimineata si tot eu am solicitat sa puna capat acelei incercari si monitorizari sa vedem cat de mult se incarca artera de Nord prin functionarea benzii prioritare (...) Acel test nu a fost pregatit suficient, in primul rand populatia trebuia anuntata ca urmeaza demararea acestui proiect pilot", spune primarul Capitalei.

Primaria Capitalei va incheia contracte cu RATB pentru a acoperi cu mijloace de transport in comun zonele limitrofe si va amenaja parcari pentru cei care vor sa lase masinile la intrarea in Bucuresti, a mai precizat Gabriela Firea: "Nu abandonam proiectul pentru ca aceasta este sansa noastra de a decongestiona circulatia (...) Am realizat cateva contracte (...) si vom continua sa semnam prin RATB contracte cu unitatile administrativ teritoriale (...) Am gasit cateva suprafete de teren la intrarea in Capitala pe care le amenajam in aceasta perioada ca parcari de tranzit, in sensul ca cetatenii care vin in Bucuresti sa-si poata lasa masinile in aceste parcari ale Primariei si sa poata lua un mijloc de transport in comun civilizat si predictibil pana in zona centrala sau pana la locul de munca. Deci, nu renuntam, il demaram dupa ce indeplinim toate celelalte capitolele pentru ca Bucurestiul sa fie ajutat sa se decongestioneze."























1345 vizualizari

  • +13 (15 voturi)    
    Tanti, mergi acasă (Duminică, 4 iunie 2017, 23:35)

    mr_mojo [utilizator]

    Ești degeaba acolo; de fapt văd că vrei mai mult la TV.
    O să vă gândiți cu benzile alea până la alegeri. Sunt prea multe de făcut iar voi prea incompetenți.
    • +4 (6 voturi)    
      Ce se poate mai repede, transplant de creier sau.. (Luni, 5 iunie 2017, 9:19)

      ABetterWorldWithoutVladimir [utilizator] i-a raspuns lui mr_mojo

      ... alegeri anticipate la primarie?
  • +7 (11 voturi)    
    Ce ai cucoană? (Luni, 5 iunie 2017, 0:02)

    asavreau [utilizator]

    Firea tot mai crede că brambureala făcută se numește bandă unică!Să-i impute cineva banii cheltuiți.Cucoană,dacă se strică un autobuz,cum extragi rabla din banda unică și deblochezi circulația?Distrugi frumusețe de stâlpișori?Este corect să iei o bandă de circulație ca să circule câte un autobuz din an în paște!O trebui bandă unică,dar nu așa și nu în zona unde a-ți creat brambureala.Dacă un lucru când îl faci,încurcă în loc să ajute,nu-l mai faci.
  • +7 (11 voturi)    
    dincolo era mai ieftin... (Luni, 5 iunie 2017, 4:22)

    trigger [utilizator]

    D-na Firea, cand mai merge prin tari straine, poate are timp intre partidele de shopping sa se mai uite si prin jur sa vada cum este la altii.
    Am mai vazut benzi unice si in alte orase unde numarul celor care folosesc autoturismul propriu este mult mai mare decat in Bucuresti.
    Nici vorba de gardutze, popici, stabilopozi, garduri electrice :) pentru delimitarea benzii pentru autobuze.
    Banda este delimitata doar de o linie intrerupta, mai deasa si un pic mai lata decat cea obisnuita. Si de alta culoare. Iar la fiecare 100 -200 m este marcata pe asfalt periada din zi in care este interzis sa circuli cu autoturismul pe acea banda: 7-9.30 si 16-18.30 . Si este desenat un autobuz...
    Cu ceva timp in urma, tot la primarie si tot din putzul gandirii edililor, se punea problema sa se transforme un parc in parcare.
    Este clar ca Romania nu mai are scapare nici intr-o mie de ani cu asa capete luminate ce se invart din '90 incoace prin parlament, guvern si administratii locale.
    Pai fratilor, lasati parcul acolo unde este si faceti o parcare subterana.
    SI SA NU VA AUD CA NU SUNT BANI!!!
  • +3 (5 voturi)    
    "dar trebuie bine pregatit" (Luni, 5 iunie 2017, 7:03)

    John M. [utilizator]

    asta inseamna ca l-ai abandonat deja. "testul"-cum iti place sa numesti un fiasco istoric- nu se va mai repeta niciodata pentru ca nu vrei sa fii alungata din primarie cu pietre !
  • +2 (4 voturi)    
    mda (Luni, 5 iunie 2017, 9:49)

    adrian_rolland [utilizator]

    Se pare ca /// nu a vazut filmuletul cu transportul in localitatea lu' barbat'su...

    Fa intii parcarile... sa intre lejer cel putin 1000 de masini, fa trasportul public PREDICTIBIL cu marja de eroare de 2-3 minute MAXIM, termina metroul in Drumul Taberei si lucrarile facute cu c*rul din Bucuresti, sincronizeaza in /// semafoarele ca de aia e plina primaria de ingineri... pune-i pe garcea de la locale sa elibereze primele benzi de circulatie DUPA ce faci parcarile, la fel, pune-i sa dea amenzi la cefele late / eventual ridica licentele la idiotii care asteapta clientii (??) in coltul intersectiilor sau la mai putin de 25 m de trecerea de pietoni (stii tu /// mica- e interzis acest lucru in codul rutier)... si dupa aia doar gindestete la banda unica...
  • +3 (5 voturi)    
    fiRea ia-ti matura si deretica prin Voluntari (Luni, 5 iunie 2017, 10:00)

    Plagarus [utilizator]

    In Amsterdam exista aproximativ 800.000 de biciclete. 63% din locuitorii orașului folosesc bicicleta în activitățile zilnice, având la dispoziție 500 km de piste de biciclete si alte 900 km de drumuri unde se poate circula cu 30 de km/h.
    O deplasare cu bicicleta în Paris durează în medie 25 de minute.
    Tot in marele Paris din 2016 masinile au fost eliminate din zona malului drept al raului Sena, dupa ce deja au fost eliminate din anumite zone ale malului stang.
    O firmă de publicitate a lansat proiectul Velieb, prin care va oferi spre închiriere peste 10.000 de biciclete. În schimb, compania va primi, din partea municipalităţii, dreptul de a utiliza 1.628 de panouri publicitare din capitala Franţei. A fost introdusă una dintre cele mai inovative încercări de a face bani şi a salva mediul în acelaşi timp.
    Un abonament pentru o zi costă un euro. Pentru şapte zile, se ridică la cinci euro. Abonamentul anual este de 29 de euro.
    In Madrid,extinderea zonelor fara masini vine prin implementarea unui transport durabil si a sistemului bike-sharing cu biciclete electrice.
    Dublin a fost in primele 10 orase aglomerate din lume anii trecuti, conform statisticilor, dar au trecut la transformarea majoritatii zonelor centrale in zone pietonale, strazile fiind deschise doar pentru transportul public si logistica urbana.
    Strazile mai mari au ramas ca o coloana vertebrala prin culoare dedicate autobuzelor si pistelor pentru biciclete. Impreuna cu acest plan, autoritatile deja lucreaza la extinderea retelei de tramvai.
    In Copenhaga capitala eco-friendly,lungimea totală a pistelor de biciclete ajunge la 454 km. Se estimeaza că 56% dintre locuitorii orașului danez folosesc bicicleta zilnic pentru a se deplasa spre serviciu sau studii.
    Viena are peste 1.500.000 de locuitori.
    Dintre acesti, 68% merg la serviciu pe jos, cu bicicleta sau cu transportul in comun.
    In Stockholm, 70% din populatie merge la munca pe bicicleta.
    Riga detine cinci zone naturale protejate prin lege, de 724,7 ha
  • +7 (9 voturi)    
    Daca astia au fost cei mai buni specialisti... (Luni, 5 iunie 2017, 10:17)

    ids [utilizator]

    ...nu vreau sa stiu ce ar fi facut unii mediocrii; probabil se reusea si blocarea Ploiestiului, Pitestiului si Giurgiului, ca nu mai puteau sa iasa masinile.
    Hai sa-ti dau eu o strategie, de nespecialist: termina metroul catre Otopenj, strapungerea de la A3 in oras si centura. Stiu, e mai greu sa faci lucruri de anvergura decat sa tragi marcaje, borduri si stalpisori, dar problemele reale dispar cu solutii reale. S-au cam saturat romanii de praf in ochi pe la TV-uri.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi