Traian Basescu: Cum nu recunoastem doua Chine, nu putem recunoaste nici doua Albanii

de Ionut Baias     HotNews.ro
Marţi, 19 februarie 2008, 21:06 Revista Presei | Radio TV

Traian Basescu la TVR
Foto: TVR
Presedintele Traian Basescu a declarat in cadrul emisiunii "Intre bine si rau" (TVR1) ca obtinerea independentei Kosovo inseamna in realitate crearea a doua Albanii. "Cum nu recunoastem doua Chine, nu putem recunoaste nici crearea a doua Albanii, fiindca n-am auzit pana acum de un popor kosovar", a declarat presedintele.

Seful statului a precizat ca Romania si Rusia se gasesc intamplator pe aceeasi pozitie, Rusia manifestandu-se ca suporter al Serbiei mult mai tarziu, abia din 2007 in timp ce Romania s-a manifestat impotriva independetei Kosovo inca de la inceput.

Marea problema in Consiliul de Securitate pe problema Kosovo a fost si va ramane China, si nu Rusia, deoarece China are problema Taiwan, spune presedintele care subilinaza ca nu trebuie sa uitam ca Romania sustine punctul de vedere chinez ca "nu pot exista doua Chine".

Pozitia comuna a Romaniei si a Rusiei in problema Kosovo nu a dus la o apropiere intre cele doua tari, dar nici la disensiuni, a declarat Traian Basescu care apreciaza ca are o relatie personala buna cu Vladimiri Putin insa recunoaste ca sunt numeroase divergente intre cele doua parti.

Lipsa de incredere intre cele doua popoare, licenta pentru o parte a armamentului romanesc, optiunile regionale diferite sunt doar cateva din punctele contradictorii in relatia cu Rusia.

Raspunzand intrebarilor moderatorului, Traian Basescu spune ca precedentul Kosovo nu-l face sa se gandeasca la Basarabia, "problemele de la rasarit" necesitand alte mijloace de drept international de rezolvare a situatiei.

In final, presedintele si-a reluat apelul indemnadu-i pe romani " sa gandeasca altfel decat i-a obligat istoria, fiind permanent vaduviti de relaxarea pe care ti-o da sigurannta integritatii teriotoriale". Integrarea in NATO si UE au rezolvat pentru totdeauna aceste probleme, iar romanii trebuie sa simta si sa gandeasca ca niste membri activi ai acestor structuri, si-a incheiat argumentatia seful statului.























3817 vizualizari

  • -4 (8 voturi)    
    pe draq (Marţi, 19 februarie 2008, 21:20)

    corect [anonim]

    Maama, ce logica marinareasca! dar doua romanii, de ce recunosti? sau doua korei. Poate ca nici de rdg n-ai auzit.
    • +4 (6 voturi)    
      pentru un slugoi (Marţi, 19 februarie 2008, 22:11)

      Vali [anonim] i-a raspuns lui corect

      Ai ceva cu marinarii ? Cu otrepele pe care le slugaresti n-ai nimic ?!
      JAVRELOR !
      • -5 (5 voturi)    
        Nu, are ceva cu mariniarii betivi care ajung presedinti si vorbesc fara sa stie despre ce vorbesc :) (Miercuri, 20 februarie 2008, 10:18)

        Anonim [anonim] i-a raspuns lui Vali

        Nu, are ceva cu mariniarii betivi care ajung presedinti si vorbesc fara sa stie despre ce vorbesc :)
  • 0 (6 voturi)    
    Un singur SEF (Marţi, 19 februarie 2008, 21:54)

    Ghita [anonim]

    Daca Presedintele zice asa, asa ramane ca doar stim de ce lam ales ! Traiasca Sefu` !
  • +1 (3 voturi)    
    Sunt fan Basescu dar nu sunt de acord cu asta (Marţi, 19 februarie 2008, 23:11)

    Anonimus [anonim]

    In primul rand nu sunt de acord cu Taiwan-ul cand de fapt cunosc persoane de acolo si stiu ca isi doresc independenta din cauza guvernului chinez.

    In lumea moderna este gresit sa spui ca nu pot exista doua state formate din acceeasi natiune pentru ca statutul administrativ si apartenenta nationala sunt doua chestii complet diferite.

    Deci apreciez total gresita pozitia presedintelui si a Romaniei in general.

    Ca o coincidenta, am cunoscut un sarb acum 2 zile si el spunea in mod corect ca problema este de fapt data de cei 10% sarbi din provincia Kosovo ... asta e ste problema reala care trebuie tratata, iar independenta ar trebui sa fie una normala indiferent de aprtenenta etnica (a lor sau a altui stat vecin)
    • -1 (1 vot)    
      javra... (Miercuri, 20 februarie 2008, 10:18)

      LUCI [anonim] i-a raspuns lui Anonimus

      si chiar ordinara... unde vrei sa ajungi?... cva de autonomia secuimii?... le dam oricand securea!
  • -4 (4 voturi)    
    nerespectarea propriilor angajamente ... (Marţi, 19 februarie 2008, 23:58)

    Gogu [anonim]

    aceiasi iesire ultranationalista si demagogie precum ceasca, sadam, mugabe sau ahmadinejad...aceiasi marie cu alta palarie ...aceiasi educatie si mentalitate...
  • -2 (6 voturi)    
    recunoastere (Miercuri, 20 februarie 2008, 0:14)

    PaulR [anonim]

    Basescu vorbeste prostii. Ma mira ca aduce argumentul acesta cand de fapt tot el a declarat ca exista 2 state romanesti. Comparatia cu China si politica "o singura China" (one China policy) e total nepotrivita. Cum spunea cineva mai sus exista 2 Korei ambele recunoscute de Romania si comunitatea internationala, au existat 2 state Yemen, au existat 2 Germanii. Asta arata cat de mult se pricepe presedintele la politica externa. Chiar daca proclamarea independentei Kosovo s-a facut intr-un mod semilegal Romania va fi nevoita sa recunoasca in cele din urma independenta acesteia.
    • +2 (4 voturi)    
      total diferit (Miercuri, 20 februarie 2008, 9:08)

      alex [anonim] i-a raspuns lui PaulR

      Nu poti compara germania sau "cele doua romanii" cu situatia kosovo, clar asta. In primul rand Germania n-a avut de ales la sfarsitul celui de-al doilea razboi. Sa ne uitam un pic inapoi in istorie si sa vedem de ce Germania a fost despartita in doua. A doua la mana, Basarabia ne-a fost luata, tot la sfarsitul razboilui, puteam noi sa comentam atunci cand eram aliati chiar cu cei care ne-au luat-o, una din puterile care au gastigat razboiul? NU! Ca nu s-au mai alipit la tara noastra este tot din cauza Rusiei, nu a lor. Politic vorbind nu era posibila aceasta chestiune deoarece ar fi iscat un conflict poate de neimaginat intre Romania si Rusia si ma indoiesc ca am fi putut castiga, data fiind situatia de dupa revolutie cand n-aveam nici un aliat (refuz sa scriu nicun). Acum ar fi posibil, dar ... Rusia tot Rusia.

      Asadar, situatia in cazul Germaniei si a Basarabiei este total pe invers. Nu vor sa se desparta, ci sa se uneasca, ceea ce s-a intamplat de altfel cu cele doua Germanii, nu?
      • +1 (1 vot)    
        referitor la Germania (Miercuri, 20 februarie 2008, 13:09)

        gerco [anonim] i-a raspuns lui alex

        "Nu poti compara germania sau "cele doua romanii" cu situatia kosovo, clar asta. In primul rand Germania n-a avut de ales la sfarsitul celui de-al doilea razboi."

        Nici secuii nu au avut de ales in la Trianon, pentru ca Franta, Anglia, Rusia, si altii au decis asa cum au vrut ei.

        Concluzie: Nu poti compara nici secuimea cu kosovarii, pentru ca este cu totul diferit. N-a murit nimeni si nici nu va muri.
      • +1 (1 vot)    
        recunoastere (Miercuri, 20 februarie 2008, 13:38)

        PaulR [utilizator] i-a raspuns lui alex

        Alex ar fi trebuit sa iti dai seama pana acum ca moldovenii nu vor sa se uneasca cu Romania; nu e vorba doar de vointa Rusiei. Ideea ca rusii ii controleaza pe moldovenii/romanii care vor sa se uneasca cu noi e doar o ideea larg raspandita pentru ca ne face sa ne simtim mai bine. Se pare ca nu putem inca intelege de ce moldovenii vorbitori de romana nu vor unirea cu Romania. Motivele pentru care au existat si exista natiuni impartite in 2 state sunt diverse; eu spuneam ca Romania impreuna cu alte tari a recunoscut aceste state. Kosovo si Albania nu se lupta pentru care e adevarata Albanie (cum e cazul intre Taiwan si China); cei mai multi kosovari nici nu vor sa se uneasca cu Albania. Din aceasta cauza motivele presedintelui sunt ridicole. Mai bine vorbea de Chara ONU si de dreptul international decat de China.
  • 0 (0 voturi)    
    Kosovo (Miercuri, 20 februarie 2008, 1:02)

    mace [anonim]

    In aceste vremuri pasionante trebuie sa ciulim bine urechile si sa nu ne avantam in actiuni necugetate. Momentan, acesta este cel mai bun lucru pe care il putem face.
    Problema “atomizarii” in spatial European este pur si simplu o problema de buget, fiecare grup etnic doreste o mai mare autonomie financiara.
    Desigur mai sunt si alte aspecte oe care le-am tratat intr-un articol de pe blogul meu:
    http://mace-alex.blogspot.com/2008/02/kosovo-nationalism-si-inflacarare.html
  • +1 (3 voturi)    
    corect (Miercuri, 20 februarie 2008, 9:19)

    liviu [anonim]

    e una din putinele dati in care sunt de acord cu basescu
  • +1 (3 voturi)    
    Bravo domnule Basescu (Miercuri, 20 februarie 2008, 9:51)

    Marcel [anonim]

    Inca o data bravo domnule Basescu, se pare ca sunteti printre putinii politicieni cu coloana vertebrala. Kosovo e un alt esec european.
  • +1 (1 vot)    
    Intre doua nu te ploua (Miercuri, 20 februarie 2008, 10:33)

    iancu [anonim]

    Da am recunoscut doua Romanii :-)
    Scuze am uitat... a doua ii Tara Moldoveneasca cu limba moldoveneasca. Da oare ambasada avem la Chisinau?
    Apropos de 2 Chine... noi facem comert si cu a doua China (Taiwan) ca doar calcu' de pe care scriu acum tot de acolo s-a importat...
    Si am cunoscut si studenti in Romania din tara prietena: Corea de Nord... e drept de atunci ne-am schimbat prietenii si avem chiar si fabrica in Romania cumparata de cei din Corea de Sud.
  • +1 (1 vot)    
    precedentul 1919 (Miercuri, 20 februarie 2008, 11:11)

    bgs [anonim]

    kosovoul este precedentul ardealul anului 1919, cand romania ajutata de marile puteri(in mare parte aceleasi care au ajutat acuma si statul kosovo), a infaptuit marea unire dintre romania si ardealul.exact la fel:
    -in ardeal sunt majoritari romani, si in kosovo la fel sunt majoritari albanezi
    - in trecut ardealul a fost sub papucul ungariei mai mult decat independenta, la fel sa intamplat si cu kosovo
    deosebiri intre kosovo si ardealul:
    - etnici romani din transilvania nu au avut parte de purificare etnica din fericire ca albanezi din kosovo
    Asa ca eu nu ii inteleg pe romani,noi mai degraba ne asemanam cu kosovari in problema ardealului decat cu serbi
    • -1 (1 vot)    
      lasa aberatiile (Joi, 21 februarie 2008, 0:47)

      ovidiu [anonim] i-a raspuns lui bgs

      astea-s aberatii bozgoresti. turcii cand au ajuns acolo au gasit o majoritatea sarba. sarbii au fost matrasiti din kosovo de otomani pentru ca nu au vrut sa se converteasca la islamism, de asta au ramas mai multi albanezi acolo (iar sarbii mai spre nord).

      dar nu exista popor kosovar. inca din evul mediu kosovo a apartinut sarbilor, nu e nicio asemanare cu transilvania, care nu si-a declarat independenta si nu e niciun popor transilvanean.

      deci lasa aberatiile, ca nu pacalesti pe nimeni. cand au venit ungurii migratori in campia panonica deja erau vlahi/romani in transilvania, asa cum a recunoscut-o cronica scrisa de unul de-al vostru, anonymus.
  • 0 (0 voturi)    
    Doua chine (Miercuri, 20 februarie 2008, 13:53)

    marius [anonim]

    Dar din cate stiu Romania recunoaste si Coreea de Nord si Coreea de Sud desi eu nu am auzit de popor natie nord coreana si sud coreana.
    era un argument cam prost....


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version