Cei mai importanti actori de pe piata imobiliara resping ideea prabusirii pietei. Dinu Patriciu sustine in continuare insa ca preturile vor scadea drastic

de Ionut Baias     HotNews.ro
Vineri, 21 martie 2008, 5:01 Revista Presei | Radio TV

Se parabuseste sau nu piata imobiliara?
Foto: Hotnews
Cei mai importanti actori de pe piata imobiliara, George Copos, Cristian Sima, Florin Pogonaru, Sorin Ovidiu Vantu, George Becali, Fathi Taher sau Dan Ostahie au au respins, joi, la unison, in cadrul unei editii speciale realizate de The Money Channel, opinia lansata cu numai o zi in urma de omul de afaceri Dinu Patriciu, potrivit careia piata imobiliara autohtona se afla in pragul prabusirii.

Dinu Patriciu, a declarat miercuri, citat de NewsIn, ca piata imobiliara din Romania cade in fiecare zi si ca nu este normal ca pretul locuintelor sa creasca in conditiile in care densitatea medie a oraselor din Romania este de trei ori mai mica decat denistatea medie a marilor orase europene. In acelasi timp, omul de afaceri a mai anuntat ca  detine un teren in spatele Casei Presei Libere pe care se va construi noul sediu al Rompetrol si 1.000 de apartamente, investitie care se ridica la 200 milioane euro.

Uniunea Nationala a Patronatului Roman a cerut joi Comisiei Nationale de Valori Mobiliare sa inceapa o investigatie in legatura cu declaratile omului de afaceri Dinu Patriciu si sustine ca semnalele negative legate de scaderea bursei si pietei imobiliare facute recent pun in pericol stabilitatea pietei.

Dinu Patriciu a declarat pentru NewsIn ca initiativa UNPR de a cere CNVM sa inceapa o investigatie referitoare la declaratiile sale este hilara.

Omul de afaceri si-a reluat argumentatia si in emisiunea Stirea zilei (Antena 3) de joi seara. Patriciu a declarat in cadrul emisiunii ca pretul terenurilor nu doar ca va scadea, dar se va si diferentia si ca, pe masura ce calitatile urbane se modifica, "pretul va scadea drastic”.

"Din pacate, la noi s-au invatat toti sa castige” trecand peste lectia ciclicitatii. Acesta este motivul pentru care agentii imobiliari nu cred intr-o scadere a preturilor in aceasta sfera" a mai declarat Patriciu care a atacat si piata financiara de la noi despre care spune ca este imatura si din aceasta cauza nu va investi in viitorul apropiat la Bursa de Valori Bucuresti

In continuare va prezentam cateva opinii exprimate in editia speciala de la The Money Chanel

Nu scadere ci doar stabilizare

George Copos sustine ca cel mult ne putem astepta la o stabilizare a acestei piete, in special sub presiunea crizei care se manifesta la nivel international. Nu vom avea o prabusire, ci o scadere a rentabilitatii pe acest sector, sustine omul de afaceri.

Si Cristian Sima, presedintele WBS Holding, nu crede in prezicerile lui Dinu Patriciu si spune ca si-a schimbat opinia cu privire la criza mondiala.

"Anul trecut sustineam ca declansarea crizei subprime in Statele Unite va conduce la o criza financiara globala. Acum mi-am schimbat parerea... Atunci ma bazam pe faptul ca sistemul bancar este motorul economiei mondiale, acum nu mai cred la fel", spune cunoscutul analist bursier Cristian Sima.

Scadere pe termen scurt, aliniere la preturile din Veste pe temrne lung

Florin Pogonaru, presedintele Asociatiei Oamenilor de Afaceri din Romania (AOAR),spune ca Romania se va confrunta, pe termen scurt, cu o scadere a preturilor in sectorul imobilkiar, insa pe termen lung vom asista la o aliniere a preturilor la nivelul celor din vest. In plus, a mai subliniat Pogonaru, piata imobiliara din Romania nu a ajuns la maturitate

Si omul de afaceri Fathi taher sustine ca in conditiile in care costurile terenurilor din Romania nu reprezinta decat 3-4% din valoarea totala a investitiei imobiliare, iar in Occident aceasta pondere ajunge pana la 40%, nu se poate vorbi de prabusirea pietei imobiliare.

"Analistii care vorbest de o criza mondiala au interese ascunse"

Cei care spun ca piata imobiliara ba o sa creasca, ba o sa scada, sunt niste amatori, in opnia lui Sorin Ovidiu Vantu care mai spune ca ca analistii care vorbesc de criza economica mondiala au interese ascunse.

In schimb, Dan Ostahie, presedintele Altex, spune ca ca ambele opinii si chiar daca par diferite, contin foarte multe adevaruri. Pe de o parte, piata imobiliara din Romania ar putea sa scada datorita evolutiei pietelor externe din ultima perioada, pe de alta parte, Romania va simti un efect pozitiv al investitiilor din ultimii doi ani, cand a reusit sa atraga investitii mari de talia companiilor Nokia si Ford, a mai declarat Ostahie.

Mai multe opinii pe The Money Chanel
























5020 vizualizari

  • 0 (2 voturi)    
    previziuni ca ale lui Patriciu pot sa fac si eu... (Vineri, 21 martie 2008, 7:07)

    judex [anonim]

    Este logic ca, dupa o perioada (greud de evaluat), preturile vor deveni de nesuportat si vor scadea. Deocamdata, sunt numai fumigene specialitatea Patriciu si cred ca are niscai interese in zona.
    • -1 (1 vot)    
      articolul e tendentiosPatriciu NU a cumparat acum (Vineri, 21 martie 2008, 10:53)

      qht [anonim] i-a raspuns lui judex

      articolul e tendentiosPatriciu NU a cumparat acum ci il avea din 91, alte ziare sunt mult mai bine obiective
  • +2 (2 voturi)    
    :) (Vineri, 21 martie 2008, 10:06)

    florina [anonim]

    ... si restul "actorilor importanti" n-au nici un interes. Ei ne fac un pustiu de bine si ne linistesc spunandu-ne ca preturile ansamblurilor rezidentiale pe care le construiesc spre binele nostru, evident, s-ar putea sa se opreasca din crestere, daca suntem copii cuminti si ne abtinem sa cumparam cate 2-3 apartamente de familie... Luati si voi cate unul, sa ajunga la toata lumea, si poate preturile vor stagna pana la urma... ;)
    Intrebarea e cine ii mai crede... nu ma intereseaza ce cred "actorii", ei sunt pe scena ca sa-si spuna rolul.
    N-avem chiar nici un analist economic FARA INTERESE in domeniu care sa-si dea cu parerea?
    De criza imobiliara postaderare la UE din Franta nu pomeneste nimeni?
    • +1 (1 vot)    
      corect... (Vineri, 21 martie 2008, 10:17)

      judex [anonim] i-a raspuns lui florina

      la noi ca la nimeni. sat fara caini. traim o adevarata tragedie.
    • +1 (1 vot)    
      cifre, statistici, nu gogosi (Vineri, 21 martie 2008, 12:33)

      zvezda [anonim] i-a raspuns lui florina

      Nu avem nici un analist credibil care sa aiba si curajul sa spuna adevarul. Doar nu se astepta cineva sa spuna acesti "actori" adevarul. Din start un astfel de demers are zero credibilitate.
      Aceasta confuzie este intretinuta de lipsa unei statistici oficiale asupra vanzarilor imobiliare. Pina si Bulgaria are asa ceva. Cu o astfel de statistica in mana, orice persoana poate sa-si dea seama ce se intampla in realitate. Eu asta vreau, nu sa vina analistii lui peste sa-mi vanda gogosi.
      Sunt de acord ca piata se va alinia la vest, pe termen lung (foarte lung). Dar asta nu inseamna absolut nimic cata vreme nu stim unde va fi piata din vest, pentru ca nici piata din vest nu e batuta in cuie. Afirmatia e menita sa ne induca in eroare, sugerand ca daca oricum ne vom alinia la vest, de ce sa nu ne aliniem chiar acum, sa scapam de o grija. Si de bani.
      Pina una alta, in Romania o casa intr-o suburbie a unui oras mare costa semnificativ mai mult decat o casa in Austria, Germania sau Franta. Asta cu toate ca in tarile respective forta de munca e mai scumpa. Nu mai spun ca in Romania esti inconjurat de gramezi de moloz si gunoi, ai drum de pietris in cel mai bun caz, si daca vrei sa-ti cumperi o paine trebuie sa mergi 10 km cu masina prin noroi.
      Pe la 1600 a existat un fenomen in Olanda, care acum se numeste tulipomanie. Bulbii de lalele ajunsesera sa coste venitul unui om pe un an sau mai mult (un singur bulb). Exista o bursa a bulbilor de lalele, oamenii isi vindeau casele ca sa faca speculatii cu bulbi de lalele, pretul crestea si crestea, toata lumea castiga... pina intr-o zi. Mai multe detalii aici: http://en.wikipedia.org/wiki/Tulip_mania
    • 0 (0 voturi)    
      ? (Vineri, 21 martie 2008, 13:04)

      a [anonim] i-a raspuns lui florina

      "De criza imobiliara postaderare la UE din Franta nu pomeneste nimeni?"

      Franta nu a aderat niciodata la UE, este una din fondatoarele UE, deci despre ce vorbesti ?
      • +1 (1 vot)    
        corect (Vineri, 21 martie 2008, 16:12)

        florina [anonim] i-a raspuns lui a

        greseala mea, ai dreptate.
        A existat insa o criza imobiliara urata in Franta (in capul meu era legata de aderare insa acum realizez ca am retinut-o astfel din cauza comparatiei unui jurnalist care cauta similtitudini -acum un an cred-, dar n-am mai citit nimic legat de asta : si in Franta preturile au crescut si au crescut si-au tot crescut, pana prin '97 (cred, iar vb din amintiri) cand au luat-o drastic in jos. Articolul pe care il citisem eu (unicul de altfel pe tema asta) avertiza ca asta se va intampla si la noi dupa aderare...
        de aici asocierea gresita realizata de neuronul meu...
  • +1 (1 vot)    
    patriciu mai vrea o petromidie imobiliara! (Vineri, 21 martie 2008, 10:41)

    du-te [anonim]

    normal ce vrea patriciu, pentru ca acuma e pe cash...
    si vrea si el o mocareala ca de la pomana cu petromidia numai de procese a avut parte de la nerecunoscatorul asta de stat prost care a fost prost si nu mai vrea sa mai fie prost asa cum prezice!
    sau o creanta murduk cu libia ceva de genu'
    nu asa coane?...
  • 0 (0 voturi)    
    Conflict de Interese... :) (Vineri, 21 martie 2008, 11:25)

    Anonim [anonim]

    Pe de-o parte Patriciu cu banii cash care vrea sa cumpere.
    Dar e NORMAL ca nu vrea sa cumpere la preturile actuale. Buffet exact asta a facut mereu: a cumparat cand a fost ieftin si mereu a facut preziceri despre burse si nimeni nu l-a mai acuzat de conflicte de interese.

    Pe de alta parte, latifundarii care lojic ca au fost lacomi si probabil au 1% cash si restul blocati (efectiv blocati pentru ca piata e cam blocata acum).
    Asa de tare ma bucur pentru JiJi, miliardarul pe hartie....
  • -1 (1 vot)    
    la buzzz (Vineri, 21 martie 2008, 12:02)

    piktor [anonim]

    "Fathi taher sustine ca in conditiile in care costurile terenurilor din Romania nu reprezinta decat 3-4% din valoarea totala a investitiei imobiliare..."

    cred ca a luat-o razna, cu cei 3-4% ai lui... poate asa era cand si-a facut el prima casa!

    cat despre Patriciu, de data asta il cred... pentru ca nu e singurul care face asemenea afirmatii; ne vedem in 2010 ;)
  • 0 (0 voturi)    
    Bula imobiliara (Vineri, 21 martie 2008, 15:08)

    Sorin [anonim]

    Practic toata economia romaneasca sta pe aceasta bula speculativa. Acuma fasaie, dar daca pocneste va fi grav.
    "Baietii destepti" care-si dau cu parerea mai sus, si vre-o cateva trusturi speculative cipriote, americane si israeliene (plus mafia italiana) au "anticipat". Si de vre-o cativa ani isi vand si revand unii altora pentu a creste cota. Ajutati de "egzbertii" din mass-media care au ametit poporul cu beneficiile investitiei in terenuri - inainte si dupa aderarea la UE... 3-4 / 1 in cateva luni ?! Culmea ca au pus botul si agentii imobiliare care se trezesc astazi cu un parc important.
    In Romania s-a crezut ca odata intrati in UE vor sta investitorii la coada la frontiera cu valiza de bani in mana...Si ne-am inselat ! Cand unui investitor francez care vrea sa faca o fabrica in Romania i se propune la Buhusi in zona industriala dezafectata (depoluare in plus), teren cu 160€/m2, normal sa-si puna intrebarea...De ce sa nu continue sa-si dezvolte fabrica de la Arpajon, la 30min de Paris, 10 min de aeroport, cu transport multimodal, toate facilitatile necesare la 12 €/m2 chiar daca diferenta intre cresterile economice ale celor 2 tari este de 5% ??? Asa ca invers tendintei celorlalte tari de est dupa integrarea UE unde investitiile au crescut cu 150%, in Romania au scazut cu 40%.
    Deci traiasca plezneala bulei ! Astept sa-l vad pe Becali imprumutand 100 de la Nicolita.
    • 0 (0 voturi)    
      ai dreptate (Vineri, 21 martie 2008, 15:45)

      zvezda [anonim] i-a raspuns lui Sorin

      Sunt de acord cu ce spui. Cu cat bula va pocni mai tarziu, cu atit efectele vor fi mai grave. In interesul nostru ar fi sa se termine cat mai repede pentru ca blocajul actual nu este deloc benefic economiei. Sigur ca unii vor pierde niste bani (pe care oricum nu i-au avut niciodata) dar asta e. Cand faci specula mai si pierzi. Oricum psihoza asta nu se poate termina decat intr-un singur fel. Eu sper sa se termine cat mai curand.
      Daca s-ar publica statistici ale pietei s-a vedea clar blocajul si toata treaba s-ar termina repede. Dar nu se vrea asta si in loc de date concrete primim gogosi si impresii ale unor asa zisi experti si "actori". Chiar si asa, cred ca inainte de sfarsitul anului vom asista la lucruri interesante pe piata imobiliara.
  • 0 (0 voturi)    
    bani aruncati (Vineri, 21 martie 2008, 21:16)

    mgh [anonim]

    Inainte de alegeri nu se va intampla nimic; momentan s-au reluat tranzactiile desigur intr-un mod subtirel dar ce este important se fac. Lumea isi doreste o casa desi la cum s-a construit pe tot felul de campuri, fara minimul necesar este aiuritor la pretul dat pe mp diversilor samsari care au impanzit orasul. Bucurestiul nu poate sa fie un oras ieftin dar conditiile de viata scad si este pacat.
    Acum insa se incearca realizarea de capital pentru finantarea - cu milioane de euro, campaniilor electorale insa daca investitorii ce cumpara nu vor vinde constructiile pentru clasa medie cu preturi in jurul valorii de 100000euro vor ramane in aer - de fapt ar trebui sa renunte la profiturile cu cifra dubla si sa ajunga la o cifra.
  • 0 (0 voturi)    
    are dreptate (Sâmbătă, 22 martie 2008, 5:12)

    popa dorin [anonim]

    eu zic ca patriciu are dreptate . adevaru-i ca , cat o fi romania tara a pradoxurilor ,caci asta a devenit ,preturile ce se vehiculeaza pe piata imobiliara sant aberante raportat ca preturile ce-s in alte tari ; sa nu mai vorbim de salarii ! trebuia sa se sparga buba ! cat priveste analiza agentilor imobiliari! ... sant in stare sa se minta si pe ei ... sa-si vanda si terenul de sub casa ! au contribuit si ei la decalarea pretului intre cerere si oferta .
  • 0 (0 voturi)    
    patriciu e supertare (Luni, 24 martie 2008, 21:20)

    ape of god [anonim]

    cred in averi castigate prin munca, seriozitate, calitate. nu cred in banditi care prin matrapazlacuri, coruptie si hotie au adus tara asta pe panta falimentului si a mizeriei. ce analisti? ce investitori ? tepari, smenari, terenuri luate de la armata, banci devalizate, caritas, fni,scutiri de datorii, terenuri petrolifere vandute cine stie cui si pe te miri ce , si multe, multe impozite, ca au baietii astia o foame de bani, ceva de speriat. ce spune patriciu e logic, insa ma bucur ca oamenii au inceput sa suspecteze : "oare ce se mai pregateste ?"


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă