Alegerile in cifre brute. Sunt insuficiente sumele permise de lege pentru desfasurarea campaniei electorale?

de Dan Gorun     HotNews.ro
Sâmbătă, 3 mai 2008, 6:45 Revista Presei | Radio TV

Dan Suciu si Mihai Dragnea
Foto: The Money Channel
The Money Chanel a analizat joi sumele legale ce se pot cheltui in timpul campaniei electorale. Astfel, daca un primar de comuna poate cheltui in campanie 30 de salarii medii brute pe economie (s.m.b), candidatii la primaria Capitalei pot cheltui nu mai putin de 10 mii de s.m.b.

Analistii apreciaza insa ca aceste sume se dovedesc in cea mai mare parte insuficiente, candidatii apeland la tot felul de subterfugii, chiar daca legea prevede pedepse aspre in acest caz mergand chiar pana la invalidarea mandatului obtinut in urma votului.


Salartii minime brute pe tara (s.m.b.) care pot fi cheltuite de un candidat (plafon maxim):
Primar de comuna: 30 de s.m.b
Consilier judetean: 30 de s.m.b
Primar de sector in Bucuresti: 2.500 de s.m.b.
Primar in Bucuresti: 10.000 de s.m.b.

Dan Suciu si invitatii sai au dezbatut si posibilitatile prin care legea poate fi eludata si sumele cheltuite sa nu fie contabilizate. Adrian Moraru de la Institutul de Politici Publice spune ca impartirea in campanie preelectorala si campanie propriu-zisa (Impartire voit gresita in opinia sa) constituie cea mai mare problema. Asa, de pilda, spune Moraru, sumele cheltuite pentru afisele facute inainte de 2 mai, inceputul oficial al campaniei electorale, ar trebui raportate, dar legea ofera o scapare.

"Cheltuielile pentru campanie variaza intre 1 milion si 10 milioane de euro. Numai daca am lua sondajele pe care orice partid le comanda pentru candidatii sai si le-am inmulti cu vreo 10 mii de euro cat costa si cu numarul celor aproximativ 500  de colegii am avea cam 5 milioane de euro numai pentru un partid", spune Moraru.

Felix Tataru, director, GMP, il contrazice pe Moraru afirmand ca nimeni nu poate aprecia sumele ce se cheltuie in campania electorala si cine sustine cotrariul "mananca bors". Tataru spune ca asistam la ultima campanie in care partidele politice nu platesc televiziunile pentru aparitii.

"Este anormal ca partidele sa nu dea publicitate televiziunilor cand acestea aduc cea mai mare vizibilitate. La noi politicienii investesc cel mai mult in printuri, afise, fluturasi si in publicitatea stradala. Abia apoi vin ziarele si dupa televiziunile", spune Tataru.
























10156 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Tot aruncati pe geam sunt..... (Sâmbătă, 3 mai 2008, 8:35)

    Stoewer [anonim]

    Indiferent daca sunt 1 s.m.b., 100 s.m.b., 1 milion s.m.b. tot bani aruncati pe fereastra se cheama. Mai ales fluturasii, printurile si celelalte mizerii pe care le gasim in casuta postala sau pe care ni le impart fel de fel de pushtani pe strada (nu se uita nimeni cum arata??) nu fac decat sa sporeasca maldarul de gunoaie (lumea nici macar nu se sinchiseste sa le arunce la cos, daramite sa le mai si citeasca...)

    Ma gandesc cu groaza la campania la TV. Dupa ce ca programul era si asa ca vai de capul lui (plus ca dispar porturi straine si mi se baga pe gat mizerii precum Taraf TV, Trinitas TV) apar si toti oligofrenii la debitat platitudini si minciuni sfruntate


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă