D. Vardie: Taxa auto ar trebui sa fie la fel atat pentru masinile vechi cat si pentru cele noi cu euro 4. D. Suciu: Guvernul nu va accepta deoarece aceste masini sunt un concurent direct pentru Dacia

de Dan Gorun     HotNews.ro
Miercuri, 10 decembrie 2008, 2:36 Revista Presei | Radio TV

Dan Vardie
Foto: The Money Channel
Dan Vardie a declarat in cadrul emisiunii "Money Report" (The Money Channel) ca in Romania nu ar trebui sa existe doar o taxa auto de penalizare ci si una de bonificare, statul trebuind sa instituie un bonus pentru cei care aleg masini mai putin poluante.

"Asa ceva se intampla de ceva timp in Europa. In Franta, o masina sub 120 gr emisie de dioxid de carbon pe km intra deja in sistemul de bonus. O masina care are emisie de 99 gr CO2/km primeste o mie de euro bonus. In loc sa dea, proprietarul primeste bani", spune Vardie.

Cunoscutul analist auto sustine ca cei din guvern vor trebui sa accepte in final solutia UE care spune ca masinile cu euro 4 sa fie taxate la fel indiferent ca sunt noi sau second-hand.

Jurnalistul si anlistul economic, Dan Suciu, spune insa ca statul nu va accepta aceasta solutie deoarce masinile second-hand cu euro 4 sunt un concurent direct pentru Dacia.

Vardie mai spune ca cei de la APIA nu au fost implicati deloc in construirea acestei legi si-i acuza pe guvernanti ca nu s-au straduit macar sa ofere o minima informare asupra argumentelor care au stat la baza acestei noi masuri fiscale.























963 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Comunicare defectuoasa? (Miercuri, 10 decembrie 2008, 13:58)

    Adam Robert [anonim]

    Ma mir ca domnul Vardie declara sus si tare, public chiar, faptul ca APIA nu a fost consultata sau implicata in construirea acestor legi, ba chiar ii acuza (?!?) pe guvernanti ca nu au oferit o minima informare privind noua masura fiscala. Din cate imi amintesc, la vizita de la uzina de automobile de la Craiova, dl. Tariceanu, premier pe atunci, l-a indicat pe domnul Vardie ca fiind consilierul dansului, in fata tuturor jurnalistilor prezenti. Nu inteleg acum, sa fi uitat dl. Tariceanu sa isi informeze propriul consilier despre o masura asa importanta pentru tara? Sau si functia de consilier a devenit, alaturi de cea de analist auto, autointitulabila?
  • 0 (0 voturi)    
    acest articol nu se vede direct pe site (Miercuri, 10 decembrie 2008, 14:57)

    tt [anonim]

    atentie
  • 0 (0 voturi)    
    Poluare in Europa (Miercuri, 10 decembrie 2008, 21:19)

    Nicu Barbu [anonim]

    Poate aceia dintre dvs. care au o memorie foarte buna pot sa mai reconstituie inceputurile acestei taxe de...mediu, de...poluare, pt. resurse noi la buget...
    Care au fost ingrijorarile ministrilor ( mediu, finante, Primul), starea tehnica a masinilor sau gradul de poluare pe care il determina? Mi se pare ca au invocat si una si alta. Starea tehnica ? Ati vazut statisticile referitoare la cauzele accidentelor de circulatie din Romania? Unde se afla defectiunile tehnice? Undeva spre ultimul loc, cu un procent foarte mic. Dincolo de Atlantic, in Canada am vazut masini ruginite intr-un hal in care nu am vazut nici o Dacie veche de 25 ani. Cu poluarea este o poveste lunga si foarte nuantata. Se invoca emisiile de CO2 raportate la grame/km. Eu as pune un accent mult mai mare pe emisiile de oxizi de azot, care au un impact mult mai mare asupra sanatatii. Dar emisia de CO2 si mult trambitatul efect de sera au un impact mult mai mare asupra unor colectivitati eterogene ca nivel de intelegere. Cu CO2-ul, cu efectul de sera, nimic nu este demonstrat, totul este manipulare in urmarirea unuia sau mai multor scopuri. Nu detaliez aici. Este poluarea apanajul industriei auto ? Categoric, NU! Sunt campanii de o anvergura similara pentru reducerea emisiilor din industrie si agricultura ? NU!
    Romania, are aceleasi restrictii dure, ref. la emisii (prin prisma protocolului de la Kyoto) ca si tarile dezvoltate din Europa ? Categoric, NU! Daca acestea trebuie sa-si diminueze emisiile poluante fata de 1990, Romania poate sa le MAREASCA, pentru ca are dreptul la dezvoltare industriala...ca sa o mai scurtez, ca devine comentariul mai lung decat articolul-tema, in concluzie automobile Euro3 x nr.mediu de km efectuati de romani, rezulta un nivel de "poluare" pt.Romania, mai mult decat acceptabil.
    • 0 (0 voturi)    
      evident (Luni, 15 decembrie 2008, 9:40)

      gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui Nicu Barbu

      dar trebuiau sa-i dea un nume si taxei, ca taxa citroen nu mergea.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri