Tariceanu, la RFI: Daca Basescu va castiga, nu trebuie lasat sa forteze dizolvarea Parlamentului

de RFI     RFI Romania
Luni, 9 noiembrie 2009, 10:24 Revista Presei | Radio TV

Calin Popescu Tariceanu
Foto: HotNews.ro
Daca viitorul presedinte va fi tot Traian Basescu, el nu trebuie lasat sa dizolve Parlamentul. Iata ce spune la RFI fostul prim-ministru liberal Calin Popescu Tariceanu. El crede ca, asa cum s-a intamplat si in alte tari, seful statului trebuie sa desemneze un premier de alta culoare politica, atata timp cat exista o majoritate parlamentara.

"Eu am sa propun saptamana aceasta colegilor mei din PNL si am sa propun si Partidului Social Democrat sa intreprindem o serie de demersuri pe langa partidele cu care suntem afiliati pe langa marile familii politice europene, sa intreprindem un demers prin care sa le aducem la cunostinta incalcarea grava a regulilor constitutionale si democratice din Romania de catre actualul presedinte, pentru ca eu cred ca suntem absolut un caz unic", declara Calin Popescu Tariceanu.

"Am facut zilele trecute o referire la ceea ce s-a intamplat in Franta in doua randuri, cand a existat coabitare, atat intre Mitterand si premierul Chirac si apoi, la randul lui, Chirac a fost obligat sa desemneze un premier din partea stangii, cand alegerile au fost castigate de partidul de cealalta culoare si nu s-a intamplat absolut nimic. La noi, Basescu forteaza sa impuna un premier din partea propriului partid, in pofida faptului ca majoritatea se afla in alta parte. Lucrurile acestea nu trebuie sa ramana nesanctionate", continua seful grupului parlamentar PNL din Camera Deputatilor.

"Acest demers al nostru cred ca se va materializa printr-o sanctiune de atitudine din partea tarilor europene, la nivelul Uniunii Europene, in primul rand, la adresa actualului presedinte, adica aceste lucruri, daca electoratul roman le tolereaza, eu cred ca in strainatate aceste lucruri nu sunt tolerate", apreciaza Calin Popescu Tariceanu.

Fostul premier spera sa nu se ajunga la alegeri anticipate: "Alegerile anticipate - daca se vor organiza - nu vor aduce nimic nou in ceea ce inseamna pe fond structura politica a viitorului Parlament, insa eu cred ca presedintele viitor - mergand pe ipoteza ca ar fi tot Basescu - el nu trebuie lasat sa forteze dizolvarea Parlamentului, pentru ca Romania nu este o republica fost-sovietica, in care presedintele dispune tot ce vrea el si domneste. Nu, exista in democratiile moderne acest concept de impartire a puterii intre institutiile statului, iar presedintele nu poate sa functioneze intr-o republica parlamentara, precum un monarh intr-o monarhie absoluta si sa dispuna de tot ce vrea el".


Citeste mai multe despre   























2217 vizualizari

  • +18 (20 voturi)    
    De bun simt (Luni, 9 noiembrie 2009, 10:29)

    Citizen Kane [utilizator]

    Cea mai buna propunere a lui Tariceanu este aceea de unire a PNL cu PSD ca sa terminam odata cu circul asta. Si, bineinteles , sa il dea afara din partid pe "domnul" Orban, care a jignit o parte a locuitorilor acestei tari, sau macar sa il puna la colt pe coji de nuca.
    De regretat nu cred ca regreta exprimarea, nici orban nici PNL-ul .
    Nu intotdeauna locul trei este castigator
    • +8 (12 voturi)    
      inregistrati-va ca si coalitie psd+pc+udmr+pnl (Luni, 9 noiembrie 2009, 11:24)

      coalitia 65% ????? [anonim] i-a raspuns lui Citizen Kane

      asa zisa coalitie psd+pc+udmr+pnl, inregistrati-va la tribunal, mergeti in alegeri anticipate si vedeti ca nu mai obtineti, nici 35%,
      Daca obtineti 65% ,sigur Base va numi premierul de la voi, este asa de simplu, dar stiti si voi ca aceasta coalitie impotriva naturii, nu va avea votul majoritar popular.
      • +6 (8 voturi)    
        BETON! (Luni, 9 noiembrie 2009, 13:38)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui coalitia 65% ?????

        Tariceanu ne-a dat exemplu un caz in care presedintele de dreapta a cedat in fata majoritatii de stanga.... si vrea sa se intample la fel si la noi. Deci PNL se declara OFICIAL partid de STANGA!!!... Asta daca nu iese crinuletz la rampa sa se distanteze si de declaratiile lui citroneanu.
    • +7 (9 voturi)    
      la el locul 3 a fost castigator (Luni, 9 noiembrie 2009, 12:22)

      Ghita [anonim] i-a raspuns lui Citizen Kane

      cat timp a fost PM 2 ani fara nici o sustinere nici parlamentara, nici a partidului cu cele mai multe mandate, nici din partea propriilor parlamentari (dupa scindarea PNL). una face alta a papat si el.
    • +3 (5 voturi)    
      Istoria manglelor politice PNL (Luni, 9 noiembrie 2009, 12:28)

      vlad [anonim] i-a raspuns lui Citizen Kane

      Regatul României
      După dizolvarea Consiliului Dirigent la 4 aprilie 1920, de guvernul Averescu, relaţiile dintre Iuliu Maniu şi politicienii din Bucureşti s-au înrăutăţit. Acuzând favorizarea PNL şi împingerea intelectualităţii ardelene într-un con de umbră, Maniu a refuzat să voteze Constituţia din 1923, considerând-o prea centralistă şi invocând chestiuni de principiu. Partidul Naţional Român din Transilvania a reclamat prin vocea lui Iuliu Maniu faptul că modificarea Constituţiei din 1866 putea fi făcută doar prin alegerea unei Adunări Constituante, aşa cum era prevăzut la art. 128. În loc să procedeze astfel, guvernul condus de Ion I. C. Brătianu a profitat de faptul că PNL-ul câştigase alegerile din martie 1922, şi nevrând să rişte alegerea unei constituante, a pus Senatul şi Camera Deputaţilor să voteze la 26 martie respectiv 27 martie 1923 o nouă constituţie, folosindu-se astfel de majoritatea de care dispunea în Parlament.

      Alegătorii din martie 1922 nu-i învestiseră pe cei pe care i-au ales cu dreptul de a modifica Legea Fundamentală, ci aleseseră un parlament obişnuit, cu puteri obişnuite, care trebuia să se supună prevederilor Constituţiei, nefiind deasupra ei. Aşadar nici nu se poate vorbi despre un "vot în constituantă", căci nu a existat o constituantă, ci parlamentul a fost deturnat şi instrumentalizat să facă ceva ce nu intra în competenţa şi atribuţiunile sale. De aceea Maniu nu a recunoscut Constituţia din 1923, afirmând că ar fi nulă de drept, ea neprovenind de la o adunare abilitată. În mai multe rânduri Iuliu Maniu a reclamat faptul că noua constituţie nu a făcut nimic altceva decât să cimenteze oligarhia din Vechiul Regat, oligarhie aflată sub influenţa PNL-ului.
      Asadar vedem ca PNL are a lunga traditie in mangle .taricene ce faci ?
    • +1 (1 vot)    
      Suspiciuni (Luni, 9 noiembrie 2009, 14:17)

      Gelu [anonim] i-a raspuns lui Citizen Kane

      Aud ca fiul dnei Thatcher ,fost prim ministru al Marii Britanii, a fost colaborator/ofiter acoperit al serviciilor secrete Sud Africane .Teribil nu ?Mai demult auzeam ca Musolini a fost agent al serviciilor britanice in primul razboi mondial .Interesant cand o sa aflam care din politicienii nostri au fost agentii caror servicii secrete straine si atunci vom afla de ce au facut ei ce fac acum .Lucruri care nu au explicatie altfel .
    • +2 (2 voturi)    
      Tariceanu . (Luni, 9 noiembrie 2009, 19:20)

      Danut D Deleanu [utilizator] i-a raspuns lui Citizen Kane

      @ Se da afara singur? Crinut,Norica precupeata si Orban trubadurul vor prezenta "Demisia de Onoare?" DDD
  • +16 (18 voturi)    
    deblocarea deciziilor (Luni, 9 noiembrie 2009, 10:32)

    florin [anonim]

    tocmai asta asta ne lipseste, transparenta.
    Trebuie dizolvat parlamentul si alegeri anticipate.
    Toata tigania asta se datoreste improvizatiilor si afacerilor de culise de la Driftor si grupurilor de interese.
    Alegeri anticipate si poporul va decide cine sa intre la guvernare.
  • +19 (19 voturi)    
    Ba sa-l dizolve de doua ori pe an (Luni, 9 noiembrie 2009, 10:32)

    Constantin [anonim]

    La cum e populat parlamentul acum, dizolvarea repetata e o solutie buna. Sa le iasa prin mate parlamentul si sa cheltuie la alegeri inzecit fata de cat castiga ca parlamentar. In doi, trei ani vor ramane numai cei cu adevarat interesati sa faca legi bune.
  • +15 (17 voturi)    
    dle Tariceanu.... (Luni, 9 noiembrie 2009, 10:36)

    egroeg [anonim]

    sunteti,dupa cat se pare,primul care confirmati sloganul..."de ce le este frica ,nu scapa"...si ca ,de fapt,asta va doare,posibilitatea sa pierdeti locurile caldute.Oricum,pentru multi ani de acum inainte,nu sunteti o alternativa viabila la conducerea tarii,nu cu ciudatii fruntasi pnl-isti actuali.
    • -3 (3 voturi)    
      oau!! (Luni, 9 noiembrie 2009, 12:51)

      eu [anonim] i-a raspuns lui egroeg

      din cate vad, acest site este unul pro basescu. voi atrage multe voturi contra pentru ca imi voi spune o parere, o simpla parere. cred ca basescu a avut si el sansa de a ne arata ce poate... dar nu s-a vazut (vezi nominalizarile facute pentru unele posturi de ministrii). de ce l-as crede ca el vrea sa faca ceea ce spune? nu m-a convins deloc! cat despre dizolvarea parlamentului... sa fim seriosi, nu faceti nota discordanta intre partide. este doar o strategie de atragere voturi. sa traiti bine! :)
      • +4 (4 voturi)    
        Daca ti-l vei scoate din cap (Luni, 9 noiembrie 2009, 13:23)

        Constantin [anonim] i-a raspuns lui eu

        pe Basescu, vei observa ca majoritatea mesajelor de aici sunt mai degraba pentru Romania.
  • +15 (15 voturi)    
    Te/ai trezit?! (Luni, 9 noiembrie 2009, 10:40)

    domino63 [anonim]

    Ai iesti din hibernare?!
    Iti miroase a alegeri?!
    Ai avut sansa ta, la care i/ai dat cu ... trandafiri. Vad ca nu va saturati de mireasma asta.
    O sa aveti sansa de a nu mai avea sanse!
    Liberali...
    Se rasucersc adevaratii liberali in morminte!

    Cat despre Base, ... numai de bine!
    Mi/as dori ca sloganul lui si al vostru sa va fie... de cap!
    (Sa traiti bine!)
  • +14 (16 voturi)    
    ai o logica proasta Taricene... (Luni, 9 noiembrie 2009, 10:41)

    ion [anonim]

    Ai zis: "Chirac a fost obligat sa desemneze un premier din partea stangii, cand alegerile au fost castigate de partidul de cealalta culoare (adica stanga)".
    Pai la noi PD-L are cele mai multe mandate deci inteleg ca ei trebuie sa dea premierul.
    Sau stii tu vreun partid PSD-PNL-UDMR care sa fi castigat alegerile?
  • +12 (14 voturi)    
    o parere! (Luni, 9 noiembrie 2009, 10:43)

    dan [anonim]

    Acest incapabil mai are bunul simt sa iasa la radio si sa vorbeasca de marea familie europeana ? Sa se uite la cum a indatorat pe viata tineretul din tara ...si cum a lasat un sistem comunist sa isi continuie nestingherit marile afaceri.
  • +13 (15 voturi)    
    Sa inteleg ca ii e frica? (Luni, 9 noiembrie 2009, 10:44)

    Bogdan [anonim]

    Cel putin asa citesc mesajul. PNL incepe sa se teama ca daca iese tot Basescu, multi parlamentari nu mai pupa ei scaunul caldutz de acolo. Vezi si mesajul lui Ghise de la PNL.
    Posibl sa treaca guvernul asta. De ce? Daca nu trece si iese Basescu, parlamentarii pleaca acasa sa mai ceara un nou mandat, pe care il obtin sau NU.
    Daca trece guvernul, ii da PNL / PSD afara din partid, dar raman parlamentari... ceea ce pentru ei e mai important decat ideologia.
    O sa vedem in curand.
  • +16 (16 voturi)    
    frica e foarte mare (Luni, 9 noiembrie 2009, 10:46)

    unmedic [anonim]

    daca parlamentul va fi dizolvat, nici tariceanu si nici multi altii nu vor mai ajunge in parlament
    ce vor face ei atunci?
    de fapt asta e adevarata si unica lor grija!
    nu le pasa nici de tara si nici de cetatenii ei ci doar de interesele lor proprii si personale
    suntem o democratie in care poporul alege
    daca va fi ales basescu presedinte, inseamna ca il crediteaza pe acesta sa conduca in spiritul constitutiei, indiferent ce pareri au politicienii care au fost alesi prin redistribuire
    iar tariceanu-sa se angajeze la patriciu-ca in fond interesele lui le-a promovat mereu!
  • +14 (14 voturi)    
    anticipate (Luni, 9 noiembrie 2009, 10:46)

    votant [anonim]

    incep dragii parlamnetari PNL-isti ajunsi acolo de pe locul 3 sa fie speriati?
    Sa ingtelegem ca vor vota guvernul Negoita?
    Nu Basescu forteaza dizolvarea parlamentului ci voi care o tineti una si buna cu Johanis. De ce nu veniti si voi cu alta propunere? de ce nu merg la negocieri? Nu doar Basescu nu cedeaza, nici voi nu cedati si incercati sa impuneti o pers cu forta.
    Se vede ca sunt siguri ca va castiga tot Basescu si vor sa-i impuna un guvern manevrat de ei, asta e marea lor problema.
    prin declareatiile din ultimele zile se observa cat sunt de disperati.
  • +15 (15 voturi)    
    Le este frica de.propriile pozitii si nu ptr.Ro. (Luni, 9 noiembrie 2009, 10:48)

    Victor [anonim]

    Omul acesta este inca intreg la cap:"la ceea ce s-a intamplat in Franta in doua randuri, cand a existat coabitare, atat intre Mitterand si premierul Chirac si apoi, la randul lui, Chirac a fost obligat sa desemneze un premier din partea stangii, cand alegerile au fost castigate de partidul de cealalta culoare.."?Deci:alegerile au fost castigate...
    In Ro.alegerile au fost castigate de PD-L.S-a facut o coalitie,aceasta coalitie s-a destramat,nu exista sa faci o coalitie in mijlocul legislaturii fara alegeri.Pai asa ceva ar duce la haos in intreaga lume!
    Oriunde s-ar duce si ar povesti(adevarul si nu interpratarile si inovatiile lor de moment)situatia din Ro.,cred ca ar primi numai un zambet ironic.
    Majoritatile se formeaza dupa alegeri!
    Alta este cand aceasta maj.din Ro.ar fi legala cu un document pecetluit.Asa,este pur si simplu prostie!
    Se pare ca frica le-a luat mintile.
    Tariceanu abia a intrat si prin anticipate sigur se va reintoarce la meseria sa:vanzator de masini!
    Nimeni,dar absolut nimeni nu poate sa stie ce vrea poporul si de acea:anticipatele pot schimba ceva!
  • +12 (12 voturi)    
    Exprimare chinuita (Luni, 9 noiembrie 2009, 10:49)

    LSJ [anonim]

    Lasand la o parte continutul celor spuse (asta e o alta discutie) nu ma pot opri sa constat cat de chinuit vorbiti domnule fost prim -ministru, fost asistent universitar, cata lipsa de fluenta in exprimarea unor idei atat de simple si ce vocabular sarac!
  • +12 (12 voturi)    
    Va fuziona PNL-ul cu PSD-ul? (Luni, 9 noiembrie 2009, 10:50)

    Toni [anonim]

    Ceea ce uita Tariceanu este ca in cazul in care Basescu castiga un al doilea mandat inseamna ca cetetenii care il vor vota ii vor da implicit acest mandate – de dizolvare a parlamentului. Ori asta nu este o nenorocire, face parte din jocul democratic. Directorul SRI a infirmat posibilitatea de fraudare a alegerilor de catre orice parte. Asa zisa incalcare a Constitutiei ar putea fi demonstrata chiar de catre Curtea Constitutionala. Numai ca cei vocali se adreseaza TV-urilor si analistilor "independenti" si nu Curtii. Evident ca au informatii ca nimic nu este neconstitutional si de aceea se tem. PNL-ul este cel mai vulnerabil daca vor fi alegeri anticipate pentru ca risca sa ajunga sub 5% fiind la limita de intrare. PSD-ul poate forta absorbtia PNL-ul care are o bucata buna din partidul lui Melescanu fost candva impreuna cu partidul lui Ilici. De fapt Tariceanu se teme in aceasta situatie mai mult de PSD, partidul rechin, decat de Base. Personal cred ca ar fi chiar foarte bine ca PSD-ul sa fuzioneze cu PNL-ul pentru ca sunt amble partide de stanga, unii declarati altii nu. Faptul ca la mitingurile lui Antonescu apar tot mai des lideri sindicali asta spune multe. Fuziunea celor doua partide ar clarifica mult spectrul politic dand posibiltate PNT CD-ului sa –si accelereze motoarele pentru intrarea in Parlament.
  • +17 (17 voturi)    
    Draga Tari.... (Luni, 9 noiembrie 2009, 10:52)

    Ovidiu [anonim]

    mai tii minte cu ce emotii ai intrat in Parlament, la a 3-a redistribuire ?

    Cum iti permiti tu sa vorbesti asa de presedintele care te-a numit prim ministru cand tu ai iesit pe locul 3 la uninominalele tale?

    Noteaza asta: La urmatoarele alegeri Calin Motociclistu si cu Orban Chitaristu' nu mai prind loc in Parlament...

    Si daca ploua cu pietre in ziua alegerilor merg sa votez reducerea de la 471 la 300.

    Sunteti prea multi si pe marea majoritate dintre voi nu ii intereseaza nimic de popor..

    Tu ce ai facut pentru votantii tai de la ultimele alegeri? Mai nimic, nu-i asa? Crezi ca e destul sa tzucam 2-3 babe inainte de alegeri si sa le dam orez, ca ne voteaza din nou?

    O sa fiti surprinsi ca nu e chiar asa...
    • 0 (0 voturi)    
      subscriu! (Marţi, 10 noiembrie 2009, 16:24)

      renegatul [utilizator] i-a raspuns lui Ovidiu

      Tariceanu este disperat, de aceea face astfel de declaratii! La fel si ceilati membrii ai majoritatii de x% ...
      I-am vazut aseara la TV pe dn. Ghise precum si un tanar PSD-ist care afirmau sus si tare ca Basescu foloseste referendumul ca o "fumigena" pentru a distrage atentia electoratului (ca sa nu fie intrebat care au fost realizarile sin primul mandat, precum si ce planuri are)... si tot dumnealor spuneau ca refendumul este apa de ploaie pentru ca dupa refentul ei se vor intoarce in parlament "in formatie completa" si, pe cale de consecinta, refendumul e facut degeaba.
      In loc sa zica frumos ca, daca romanii vor vota majoritar pentru referendum, ei se vor intoarce la "munca" si vor pune in practica dorinta cetateanului care i-a votat si le-a dat posibilitatea sa ajunga acolo ....

      Ce sa mai ma apuca greata!
  • +14 (14 voturi)    
    Sluga sa fiu dar sa-mi aleg eu stapanul ! (Luni, 9 noiembrie 2009, 10:56)

    Unul [anonim]

    Dupa mine tocmai asta trebuie. Parlamentul dizolvat. Sa isi caute "un loc de munca " (citez din Ghise)
    Pana la urma e buna harababura asta cad toti trag din toate partile, arata ca as nu se mai poate, ca locul lor trebuie luat de alti oameni. Lista de partid de la asazisul uninominal sa dispara!
    Sa se ceara un minim de onoare, macar un CV corect unde s-ar putea recunoaste impostura.
    Intr-o tara in care ne conduc asemenea oameni mizerabili nu poti decat sa-ti iei lumea-n cap.
    Sluga sa fi dar sa-ti poti macar alege stapanul !
  • +13 (13 voturi)    
    Razgandeanu (Luni, 9 noiembrie 2009, 10:57)

    vlad [anonim]

    are memoria scurta .uita ca in 2005 convenise cu basescu abticipate .dar l-au razgandit psdisti si el avea treaba cu inundatiile .dadea apa afara din casa unei batrane . apoi tariceanu uita abuzul fara margini de a impune taxa de inmatriculare pentru masinile second hand aduse din europa. Cum spunea el ca sa protejeze natura .De fapt proteja interesele Asociatiei importatorilor de automobile apia al carui presedinte a fost pana la alegeri ,ulterior de onoare , el de fapt a protejat interesele importatorilor de automobile .impotriva romanilor .Taricene treaba era invers ,guvernul protejaza cetatenii nu creeaza monopoluri pentru clienti politici. O masina care circula cu TUV in Germania nu este demna sa circule in Romania ? Hopa ! Ne-am dat dreaqului !!! vasazica TUV german este corupt si iei verificarea cu spaga ca la RAR ??? Tariceanu este direct responsabile de saracirea romanilor .A speculat dorinta unora de a cumpara o masina ,firmele de leasing+banci+importatorii au construit o capcana in care cu concursul guvernului tariceanu au intract mii de romani care acuma sant inrobiti la banci . In 2008 importurile de automobile au fost in valoare de 1,5 miliarde de euro . daca erau de la second hand suma putea fi la jumatate .Si erau romani mai putini datori si cu visul indeplinit .Rusine Tariceanu si pnlisti .
  • +8 (8 voturi)    
    Tariceanu spune prostii (Luni, 9 noiembrie 2009, 10:58)

    nemo [anonim]

    In Franta a existat coabitare in cazul in care presedintele is pierdea majoritatea pe parcurs de mandat din diferite motive. In schimb cand noul presedinte ales gasea o majoritate parlamentara ostila, dizolva, asa cum a facut Mitterand in 81 si 88.
    Dreptul presedintelui de a dizolva e un fel de contra parte a dreptului parlamentului de a da jos guvernul.
  • +12 (12 voturi)    
    Taricene (Luni, 9 noiembrie 2009, 10:59)

    Luk [utilizator]

    Asa cum ii mai spun baiatului meu, cand nu-i cuminte: STAI IN BANCA TA!
  • +9 (9 voturi)    
    pai cum vreti. . . (Luni, 9 noiembrie 2009, 11:02)

    gheorghe [anonim]

    . . .sa-l impiedecati. Nu trantiti guvernul Negoita si ati rezolvat problema. Daca trantiti si acest guvern Presedintele nu are alta optiune decat dizolvarea parlamentului.
  • -9 (9 voturi)    
    Cea mai proasta situatie (Luni, 9 noiembrie 2009, 11:06)

    Unu din multime [utilizator]

    Este dizolvarea parlamentului. Este singurul lucru care ar adanci si mai mult criza politica si economica, ar creste precautia FMI si a investitorilor. Ar arunca tara asta in derizoriu. Ganditi bine ce doriti pentru ca fiecare dintre noi avem o obligatie morala indiferent de culori sau simpatii politice, mai degraba simpatii personale avand in vedere ca nici un partid nu imbratiseaza o doctrina prin ACTIUNI nu vorbe ...
    • +4 (4 voturi)    
      De acord cu tine,dar (Luni, 9 noiembrie 2009, 11:36)

      Victor [anonim] i-a raspuns lui Unu din multime

      ..ce alta solutie exista sau ce alta propunerea ai?
    • +4 (4 voturi)    
      Nici pe departe (Luni, 9 noiembrie 2009, 12:56)

      Ronin [utilizator] i-a raspuns lui Unu din multime

      Crearea unui precedent cred ca-i va responsabiliza putin pe indivizi. Le va arata ca nu-s nici pe departe atat de intangibili. Si in plus alegerile anticipate ar putea lasa fara imunitate cativa cetateni. Astia de asta se tem mai mult ca de orice.......asa ca alegerile anticipate sunt o solutie....buna sau nu.....dar sunt o solutie. Cu totul altceva ne servesc azi in Parlament indivizii astia.
    • +5 (5 voturi)    
      Inteleg ce zici. (Luni, 9 noiembrie 2009, 13:02)

      Luk [utilizator] i-a raspuns lui Unu din multime

      Faci parte dintre oamenii care prefera stabilitatea.
      Sa-mi explici un pic, cum de a fost necesara demiterea guvernului ACUM?
      Ca si la suspendarea presedintelui, partidele care fac acum atata caz de "stabilitate", au mers pana la capat, indiferent de risc, indiferent de consecintele politice sau economice ale gestului lor.
      Asa fac si acum: au dat jos un guvern cand nu trebuia, au refuzat unul si-l vor refuza si pe asta (pariu pe o paine!).
      In timpul asta striga cat ii tin bojocii "STABILITATE!"

      Asta imi aduce aminte de sutii de buzunare: doi-trei striga tare, te imping si fac glume, iar unul, tacut, serios, bine imbracat, iti fura banii.

      Si eu as prefera stabilitate. Daca nu se poate cu actualul parlament, atunci cu altul. Si cu altul. Si cu inca unul. Pana cand o sa ajungem sa ne respectam intre noi si ei intre ei.

      Linistea Iliescu-Vacaroiu-Nastase sau Iliescu-Vacaroiu-Tariceanu nu-mi mai trebuie.
    • +2 (2 voturi)    
      De ce? (Luni, 9 noiembrie 2009, 14:02)

      gabifm [utilizator] i-a raspuns lui Unu din multime

      Este un act perfect constitutional. Ar trebui sa se gandeasca la FMI / precautie/investitori cei ce au facut o jucarie din Johannis.
      Avand in vedere faptul ca parlamentul arata cum arata atat din punct de vedere al procentelor partidelor cat si al celor care populeaza scaunele, eu chiar as cere respectarea prevederilor constitutionale.
      Asta pentru ca apare notiunea "poate" dizolva parlamentul. Bine ar fi fost sa scrie este obligat sa dizolve parlamentul. Dar Presedintele este cel care ecide. Iar Presedintele va fi tot Basescu. Nu va mai imbatati cu apa din sondaje.
  • +13 (13 voturi)    
    Tariceanu a avut sansa (Luni, 9 noiembrie 2009, 11:07)

    visio [anonim]

    sa numeasca un ministru competent la Externe si nu a facut-o; tariceanu a fost in pozitia de lua decizii majore pt tara, dar nu a facut-o; pana sa vb cu partidele europene despre dicatura din romania, poate ne explica furtul masiv din ultimii 20 ani; adica psd+pc= PCR; poate ne expica de ce ii este frica de basescu, care e departe de fi perfect; dar intre basescu si geoana, sa fim realisti totusi; e romanul atat de fraier, dar chiar intr-atat nu este; faptul ca il plimba un pic pe nastase pe la tribunal e oarecum haios pentru romanasul de rand; ca oricum ei se cearta, intre ei, numai pentru ochiul nostru este iarasi altceva; dar totusi, poate ne spune tariceanu de ce se sperie de basescu?
  • +12 (12 voturi)    
    Incredibil! (Luni, 9 noiembrie 2009, 11:09)

    Calin [anonim]

    Uite asa calcam in picioare Constitutia, cand vrem noi si nu ne mai convine.
    Daca acolo scrie ca Presedintele are dreptul sa dizolve Parlamentul cand sunt respinse doua guverne, ce intelegem de acolo? Ca presedintele are dreptul sa aleaga premier, iar Parlamentul este sanctionat cu dizolvarea daca nu agreeaza.

    Dar Tariceanu ce zice? Indeamna la incalcarea Constitutiei, ceea ce ar fi cam penal: "nu trebuie lasat sa dizolve Parlamentul". Adica, in traducere, "nu trebuie lasa sa respecte Constitutia!"
  • +8 (10 voturi)    
    anticipate (Luni, 9 noiembrie 2009, 11:13)

    anonimus [anonim]

    Drumurile noastre toate in materie liberala incep sa se desparta in privinta alegerilor anticipate, singura solutie de iesire din blocaj. Mai sunt si alte privinte, insa cel mai important este sa recunoastem cu totii esecul alegerilor de toamna trecuta si sa ne asumam barbateste alegerile anticipate. Trist este ca la anticipate marii castigatori veti fi tot voi: PSD, PNL, PDL.

    Pana la urma nu e greu de observat ca Romania care voteaza este formata in majoritate din asistatii lui Nastase, cei cu venitul minim garantat, cornuletul cu laptele, subventia pe cap de oaie si vita, firmele de constructii care nu au bani sa sape nici macar o fundatie fara credite, cu totii dependenti de "oamenii de cariera" din agentii (psd), baietii destepti din energie (pnl) si smecherii din infrastructura de transporturi (pd-l).
  • +9 (9 voturi)    
    cum asa? (Luni, 9 noiembrie 2009, 11:31)

    srt [utilizator]

    Daca nu ma insel eu si domnul Antonescu si domnul Geoana au spus ca partidele lor nu se tem de anticipate. Ca vor merge pana in panzele albe cu majoritatea lor de 53, pardon 65%.

    Daca refuza si guvernul Negoita parlamentul indeplineste conditiile legale pentru dizolvare. Nu vad unde ar fi abuzul.

    De unde vine teama asta noua domnule Tarceanu? Dumneavoastra nu stiti ca daca pariati puteti sa si pierdeti?
  • +7 (7 voturi)    
    in cosmos (Luni, 9 noiembrie 2009, 12:04)

    Marius [anonim]

    Chestiile cu republica post-sovietica sunt niste prostii imense.
    Presedintele numeste primul-ministru dar nu-l poate da jos, Parlamentul nu numeste dar poate demite guvernul. Asa este gandit sistemul, intr-un soi de echilibru.. Mai mult, in situatie de conflict - cum este acum - Presedintele poate dizolva Parlamentul si este perfect constitutional. Putea sa fie si invers: Parlamentul sa demita Presedintele si sa se faca alegeri anticipate ptr presendinte - dar nu este!! Asa ca nici nu se pune problema de "dispune tot ce vrea el si domneste" - Absurd. Jenant.
  • +7 (7 voturi)    
    Patriceanu (Luni, 9 noiembrie 2009, 12:36)

    Andrei [anonim]

    Aflu cu uimire ca Tariceanu face declaratii ca nu stiu cum, ca nu stiu ce...
    Eu credeam ca a infundat de mult puscaria pt. vanzarea Marii Negre.
    Ciudat.
  • +5 (5 voturi)    
    de ce mai deschide gura? (Luni, 9 noiembrie 2009, 14:08)

    mihai [anonim]

    Sa le explice europenilor acest om,cum i-a dus pe cei de la Ford,sa semneze contractul de 50 mil de dolari la notariatul sotiei sale,ca doar nu era sa incaseseze altcineva banii...comisionul trebuia sa ramana in familie ca era un contract de pe mosia Tariceanu....sau cum a cedat petrolul din zona insulei Serpilor in schimbul unei redevente minore pt amaratul de stat roman....intradevar.....e unic in Europa ce a facut acest individ...
  • +2 (2 voturi)    
    fac pe ei de frica (Luni, 9 noiembrie 2009, 15:33)

    MirceaA [utilizator]

    toti stiu cum au intrat in Parlament si le e frica de alegeri. Stiu sigur ca-si pierd banii pe care i-au platit la intrare.
  • 0 (0 voturi)    
    Penali de ridicoli (Miercuri, 11 noiembrie 2009, 21:40)

    Horia [anonim]

    Pai mai penalule, din partea cui sa-l desemneze de la alianta voastra grivco? De dreapta sau de stinga? Ce sinteti voi? Ia spune mai animalule cu papion, ca sa va citez doar pe citiva din aliatii vostri. Sinteti jalnici si importiva romanilor! Mars la groapa de gunoi a istoriei, masele stricate ce sinteti!
  • 0 (0 voturi)    
    TARICEANU cel mai mare politician (Joi, 12 noiembrie 2009, 16:25)

    cititor [anonim]

    Pacat ca nu este presedintele tarii.
    Ar fi cel mai bun presedinte in aceasta perioada.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică