Funeriu la B1 TV: Ati vazut dumneavoastra vreun profesor sau un functionar al statului sa moara de foame din cauza salariului?

de Ionut Baias     HotNews.ro
Joi, 18 martie 2010, 23:37 Revista Presei | Radio TV

Daniel Funeriu
Foto: captura B1 TV
Ministrul Educatiei, Daniel Funeriu, a fost prezent, joi seara, la emisiunea Nasul (B1 TV) unde a vorbit despre noua Lege a Educatiei Nationale, despre salariile profesorilor, despre campaniile de dezinformare din presa si ce urmaresc ele. Daniel Funeriu spune ca meditatiile date de profesori sunt in regula, dar trebuie practicate intr-un cadru reglementat cum ar fi proiectul "Scoala dupa scoala".

"Stiu ca salariile profesorilor nu sunt unele grozave dar sa nu mai spunem ca profesorii mor de foame. Ati vazut dumneavoastra vreun profesor sau vreun functionar al statului sa moara de foame din cauza salariului?", a declarat ministrul care sustine ca nu s-a pus nicio clipa problema ca salariile profesorilor sa nu fie platite la timp sau taiate. De asemenea, toate sporurile stabilite prin lege (si nu la nivel local) raman in vigoare.

Funeriu a acuzat o anumita parte a presei ca duce deliberat o campanie de dezinformare impotriva ministerului pe care-l conduce si spune ca profesorii sunt bombardati zilnic cu mesaje fataliste care anunta taieri de salarii, de sporuri sau concedieri masive.

Raspunsuri oferite de Funeriu la intrebarile telespectatorilor:

- Sistemul trebuie sa fie stabil dar nu trebuie sa fie osificat. Legea a fost gandita sa ofere un cadru corect si rigid, dar ofera si flexibilitatea de care avem nevoie.

- Referitor la campaniile de dezinformare duse prin media… Nu am fost lasati sa intram in direct la "Sinteza zilei" (Antena 3). Au spus in emisiune ca am taiat rentele pentru sportivii care au obtinut medalii olimpice. Anuntul era fals. Noi am livrat banii si prin urmare am sunat si am cerut sa intram in emisiune ca sa lamurim lucrurile, dar ne-au refuzat si au zis sa trimitem un referat pentru a doua zi. Am facut plangere la CNA si am castigat.
- Avem bani pentru plata salariilor tuturor profesorilor care sunt incadrati legali. Salariile au fost si vor fi platite la timp.

- Stiu ca salariile profesorilor nu sunt unele grozave dar sa nu mai spunem ca profesorii mor de foame. Ati vazut dumneavoastra vreun profesor sau vreun functionar al statului sa moara de foame din cauza salariului?
-In spatele acestor mesaje se ascunde o intreaga campanie de dezinformare, profesorii fiind bombardati zilnic cu mesaje care anunta lucruri fataliste.
- Toate sporurile prevazute in legi vor fi primite de profesori. Vom avea o intalnire insa ca sa stabilim care sporuri sunt prevazute de lege si acceptate de noi si care sporuri au fost negociate la nivel local si pe care noi nu le recunoastem.

- Banii obtinuti in urma unor Hotarari judecatoresti definitive si irevocabile se vor da fiindca nici nu se poate astfel.
- Sunt un sustinator al Educatiei fizice in scoala. Am considerat insa ca acest lucru nu trebuie reglementat la nivelul legii ci trebuie facut de specialisti.

- Nu se scot gradele didactice ci am prevazut un sistem mult mai adecvat de acordare a gradelor. Curba de progres in cariera didactica se opreste acum la o varsta inca tanara o data cu luarea gradului I. Noi am introdus statutul de profesor emerit care-i confera dreptul de a participa la formarea profesionala a profesorilor tineri.
- In procesul de evaluare a profesorilor trebuie sa avem in primul rand calitatea predarii la clasa. O performanta este si sa ridici un elev de la nota 6 la 8 si sa ai un elev olimpic.

- In principiu nu este nimic rau in meditatii. Sistemul se practica in toate tarile civilizate. Problema e promiscuitatea asociata cu aceste meditaii: faptul ca profesorul nu-si mai da interesul la clasa, sau ca faci cu profesorul de la clasa si acesta iti va da o nota mai mare etc. Scoala de dupa scoala are acest rol de a evita aceste aspecte si de a-i da posibilitatea profesorilor sa-si ofere serviciile si dupa ore.

- Nota 8 obtinuta intr-o scoala foarte buna nu este acelasi lucru cu nota 8 obtinuta intr-o scola unde notele se dau usor. De aceea evaluarea copilului trebuie sa fie mai complexa si propunem un alt portofoliu educational. Este foarte important sa-i invatam pe copii sa invete la toate materiile. Un elev care termina studiile va ocupa pana la pensie cel putin 3 servicii in domenii diferite. Tu te-ai specializat intr-un domeniu, dar acela poate sa nu mai aiba cautare si atunci revii la nivelul de baza si aplici pentru un alt domeniu.
- Invatamantul de arta. Nu este normal ca la BAC sa nu fie si o proba de specialitate. De la anul vom introduce si astfel de probe.


Citeste mai multe despre   























4171 vizualizari

  • -6 (30 voturi)    
    nu pot sa cred, ce ministru (Joi, 18 martie 2010, 23:41)

    Niggerson [utilizator]

    pai e vorba de murit de foame ba b...ule ! nu mori de foame nici cu 10 lei pe luna ! vezi aurolacii ! ei nu au nevoie de bani ! papagal de 2 bani ! as vrea sa mori tu de foame cu toti banii tai de ministru !
    • +2 (10 voturi)    
      10 lei pe luna au aurolacii?? de unde stii? (Joi, 18 martie 2010, 23:56)

      masteryodda [utilizator] i-a raspuns lui Niggerson

      haahha ce au scos fatalistii de la hotsnews citat...
      • 0 (6 voturi)    
        cata manipulare... (Vineri, 19 martie 2010, 9:31)

        Niggerson [utilizator] i-a raspuns lui masteryodda

        ...e in tzara asta de cacao !
        • 0 (2 voturi)    
          Manipulare (Vineri, 19 martie 2010, 9:54)

          Alexandru C [utilizator] i-a raspuns lui Niggerson

          Pai daca au prosti sa-i creada ...
          Uita-te la comentariile de aici si ai sa-ti faci o idee despre gradul de inteligenta al unora. Scoala scoate tampiti. Un mare adevar din pacate.
      • +6 (10 voturi)    
        nu mor de foame? nici sclavii nu mureau de foame (Vineri, 19 martie 2010, 9:35)

        adrian [anonim] i-a raspuns lui masteryodda

        destept foc ministrul asta. dar sunt convins ca e cel mai destept, ca altfel nu-l puneau la invatamant. la asta se reduce totul? sa nu moara de foame? pai nici sclavii nu mureau de foame. ii mai omorau stapanii cand voiau ei dar de foame nu mureau ca trebuiau sa munceasca - asta era rostul lor atunci. pai daca de 15 ani profesorii se plang de salarii si grevele lor nu au niciun ecou (ca nu sunt ca alea de la metrou sau cfr) cine credeti voi ca mai ramane in invatamant? cei care asteapta pensia ca nu mai pot pleca si cei slabi. cei buni se duc la privat - invatamant privat sau orice altceva. si cine se mai face profesor? prost sa fii sa te faci profesor. voi v-ati sfatui copiii sa se faca profesori? sau v-ati face profesori? se fac unii mai slab pregatiti sau care vor sa aibe un serviciu caldut unde nu trebuie sa munceasca pe rupte chiar daca banii nu sunt multi.
    • -3 (15 voturi)    
      DEMISIA !!!! DEMISIA !!!! (Vineri, 19 martie 2010, 0:21)

      dany [anonim] i-a raspuns lui Niggerson

      Nu, nu am vazut profesori murind de foame, dar am vazut profesori imbracati de la second-hand ! Ar trebui sa demisionezi maine la prima ora !! Sa-ti fie rusine (, Dini Patriciu) !! E mai important un functionar dintr-o agentie guvernamentale care are salariul dublu fata de un profesor ?? Produce mai mult ?? De ce acolo se poate si in invatamant si sanatate nu?
      • +1 (3 voturi)    
        nu numai ei se imbraca in sh (Vineri, 19 martie 2010, 10:00)

        levi [anonim] i-a raspuns lui dany

        ci si bucurestenii fitosi cand ajung in provincie,acas a nu fac asta ca poate le vede cineva!
    • +2 (10 voturi)    
      ce ai crede? (Vineri, 19 martie 2010, 0:26)

      diddlyjo [utilizator] i-a raspuns lui Niggerson

      daca ti-ar spune ca maine se maresc salariile profesorilor cu 300%? daca poimaine ti-ar spune ca negasind bani pt promisiunea din ziuéa anterioara le vor mari cu doar 5%? daca chiar le-ar mari cu 5% (cat ne permite buzubnarul bugetar) s-ar schimba ceva in felul in care profesorii isi fac munca?

      problema profesorilor nu sta in salarii, ci in inconstienta - marea majoritate isi zic: "de ce sa muncesc daca sunt platit putin?"

      raspunsul este: "pt ca daca nu muncesti & nu pregatesti bine elevii (generatii intregi, adica societatea romaneasca de maine) risti ca pe viitor sa nu fie bani si pentru pensia ta & risti ca urmasii tai sa aiba aceleasi probleme financiare ca tine acum"
    • +4 (12 voturi)    
      Problema sta altfel (Vineri, 19 martie 2010, 1:53)

      Claudiu T. [utilizator] i-a raspuns lui Niggerson

      Sindicatele insisita ca profesorii mor de foame.
      OK, dar ar trebui sa faca greva si pentru urmatoarele:

      - (prea) multe cadre didactice nu-si fac treaba (si asta de cand eram eu la liceu ... sa fie vreo 10 ani - si nu s-a schimbat nimic (a aparut manelizarea);

      - o parte (mai ales profesorii obiectelor pentru BAC) castiga inzecit pe meditatii fara sa plateasca impozit;

      - pt a castiga "clienti" la meditatii nu mai predau serios;

      - dotarile claselor lasa de dorit (iar banii ar trebui impartiti intre oameni si dotari - nu se poate una fara alta; ex: IT, chimie, geografie etc.)

      Ministerul plateste salariile negociate in prezent.
      Stie cineva altfel ? Are cineva alta ideea? Alta decat ca Basescu a furat flota? O idee la nivelul unui profesor.
      • +3 (7 voturi)    
        draguta ei nu se gandesc la asta ! (Vineri, 19 martie 2010, 9:35)

        toma [anonim] i-a raspuns lui Claudiu T.

        ei uita ca sant scoli unde-s mai multi profesori decat elevi,uita de profesorii prinsi copiind la examene de grad,uita de cei necalificati (doar cu liceu fara cunostinte,doar cu pile ),uita de cei fara personalitatefara har,care-s acolo ca mercenarii,numai pt.bani !
        nu le place decat ministrul abramburica,aia le dadea bani ! nu-i intereseaza ce se-ntampla cu copiii ! BANII !!!
        si pentru ca-s multi,sindicat mare,pun de-o greva
        generala !!!
        ce zic distinsii,dom.profesori,daca elevii,sau parintii ii iau de grumaz ca pierd un an din viata ?
    • +2 (6 voturi)    
      fraze scoase din context de postaci (Vineri, 19 martie 2010, 3:19)

      Harabor [anonim] i-a raspuns lui Niggerson

      Ca sa-l parafrazez pe iubitul vostru conducator, mai...dragule, in Romania mor de foame pensionarii - aia care au muncit o viata intreaga la CAP sau in fabrici, mor de foame somerii, mor de foame aia care lucreaza pe salarii de nimic la "privat". Insa nimeni nu sare sa-i apere pe ei...ca nu castigi capital politic aparandu-i pe saracii Romaniei.
    • +4 (6 voturi)    
      Calmeaza-te (Vineri, 19 martie 2010, 4:19)

      burebista emigrantul [anonim] i-a raspuns lui Niggerson

      Profesorii au salariile care corespund cu PIB-ul ro. o tara relativ saraca. Cu 10 milioane de oameni care iau banii de la stat (pensionari, elevi, copii ,studenti, veterani, revolutionari, handicapati) mai raman bugetarii si ei batalioane intregi, vrei sa mai ramana si bani de infrastructura , acolo alta mafie, le iese lucrarea dublu si de proasta calitate, cu o viata utila mult mai mica? iar majoritatea romanilor vor sa ascunda castigurile ca sa nu plateasca impozite, iar Dorel freaca menta, nu produce constiincios chiar angajat la privat. Tu crezi ca sunteti sanatosi la cap in tara aia? Aveti multe in comun cu grecii.
  • -8 (20 voturi)    
    mai moale (Joi, 18 martie 2010, 23:44)

    jiji [anonim]

    las-o mai moale cu asemenea discursuri, daca nu ma inseala memoria, tot asa a zis si Elena, inainte sa fie ciuruita de catre rudenia ta (politica)
    • -6 (12 voturi)    
      fiibarbat (Joi, 18 martie 2010, 23:58)

      melaniu [anonim] i-a raspuns lui jiji

      Domnule dr. Funeriu,
      oare aţi ales Dvs. purtătoarea de cuvânt sau Vi s-a impus s-o alegeţi?
      Probabil face parte din structurile serviciilor secrete premeditate ale prostiei imagistice!
      Oricum, domnule preşedinte Băsescu, până şi fiica Dumneavoastră pierde prin asemenea opţiuni!
  • -2 (12 voturi)    
    Funeriu (Joi, 18 martie 2010, 23:46)

    taranistu [utilizator]

    a fost singurul ministru in care am avut incredere, din acest cabinet , se intelege. Categoric este cu o clasa peste ce am avut (Andronescu, Adomnitei). Cand a inceput sa povesteasca despre legalizarea drogurilor si mall universitar... Incepe sa fie cea mai mare dezamagire. Pacat.
  • +8 (10 voturi)    
    Eu as intreba altceva (Joi, 18 martie 2010, 23:46)

    CezarN [anonim]

    Daca ati vazut vreun functionar al statului sa moara de atata munca, asa cum s-au vazut cazuri in sectorrul privat.

    Aaaa, a murit un functionar al statului, insa, culmea!, nimeni nu vrea sa recunoasca faptul ca de la munca i s-a tras - procurorul Cristian Panait. Dar traim in Republica Bugetara Romania si totul este posibil.
    • +1 (3 voturi)    
      desteapta tare comparatia ta (Vineri, 19 martie 2010, 9:44)

      adrian [anonim] i-a raspuns lui CezarN

      nu stiu de doamna de acum o luna la care medicii nu stiu sa spuna daca a murit sau nu de epuizare (eu tind sa cred ca DA) dar fata de acum 3 ani care lucra in audit avea salariu cat 3-4 profesori. daca la privat fac abuzuri si angajeaza un om in loc de 3 si-l platesc cat pentru 3 nu insemna ca la stat trebuie sa fie la fel. pai cine ar munci pe rupte 100 de ore pe saptamana pentru 2000 de lei lunar? daca ar face cineva asta sa ma anunte. normal ca nu ai motivare daca salariile sunt cum sunt. normal ca nu ai competenta la salariile astea. vin numai cei care se complac in situatia actuala a bugetarilor (profesori, medici etc)
      • +1 (3 voturi)    
        ??? (Vineri, 19 martie 2010, 13:53)

        alex [anonim] i-a raspuns lui adrian

        desteapta remarca ta!
        profesorii au norma de 18 ore pe saptamana!!!!
        asta este norma!???

        fata de acum 3 ani lucra 12 ore pe zi, acolo se lucreaza si noaptea! a murit lucrand si acasa, cu teancul de hartii pe ea!

        profesorii au cel mai mare salariu pe ora de "munca", au pauze de cate 10 minute la fiecare ora, au concediu de vara, concediu de paste, de Craciun, salariul al 13-lea, al 14-lea, au o gramada pentru cat lucreaza!

        calitatea invatamantului este de nota 2, crezi ca asa se lucreaza in institutii ca cea in care a murit fata de acum 3 ani???

        sa nu mai aburesti cu "profesorii lucreaza acasa pentru a pregati lectia de a doua zi" ca e "vax albina"!
        • +1 (1 vot)    
          mai alex (Vineri, 19 martie 2010, 17:19)

          ghita [anonim] i-a raspuns lui alex

          Te rog din suflet sa incerci sa tii 4 ore la clasa I, adica sa muncesti ca invatator o zi la scoala. Pe urma nu cred ca o sa mai postezi asemenea aberatii. Cea mai mare problema a romanilor este ca sunt experti in orice. O asistenta ii 'invata' pe ingineri auto sa repare masini si pe programatori sa face programe in C++. Nimeni nu va da peste nas ca sunteti prea caraghiosi cand va dati cu presupusul!
          Mai e alta problema: azi stresul cel mai mare la servici nu e munca cat mancatoria dintre oameni. Este trist si caraghios. Asta e societatea in care traim. Noi ne plangem dar tot noi mai dam un ghiont in coaste vecinului. Altfel nu am fi romani. Cand o sa ne ridicam la nivelul de OM?
        • 0 (0 voturi)    
          Prof in Canada (Vineri, 19 martie 2010, 19:00)

          bran [utilizator] i-a raspuns lui alex

          Eu am 4000cad /luna si-mi ajung si fac excursii unde doresc .Aam plecat din Romania unde toti erau toti suparati cat castiga un profesor. Pt. profesori , mai lasati-i darcu pe astia veniti in Canada partea engleza .
          • 0 (0 voturi)    
            da venim (Duminică, 21 martie 2010, 21:50)

            Ari [anonim] i-a raspuns lui bran

            pai da am veni dar partea proasta e ca acolo nu poti pierde vremea ca prin tara. Nu cred ca acolo un prof vine si le zice elevilor faceti conspect sau copiati lectia din carte. Imi pare rau sa constat ca tanti de 58 de ani sau nenea de 60 preda engleza. Si elevul pleaca din tara si constata ca nu se descurca de nota 10, conform notelor pe care le primea pentru exercitiile cu past tense si passive voice.
  • +9 (17 voturi)    
    Este un outsider... (Joi, 18 martie 2010, 23:48)

    lucky luck [utilizator]

    al PDL, si unul dintre putinii ministrii competenti. Poate singurul. Va impartasi, cu siguranta, sorta Domnului Paleologu junior.
    Nu ne plac "mintile deschise", ci cateii care latra si fac circ. Pacat!
    • -3 (9 voturi)    
      ? (Vineri, 19 martie 2010, 0:04)

      x [anonim] i-a raspuns lui lucky luck

      Cred ca esti un bugetar dintre cei "repudiati" de Boc, dar ne-rezolvat IN JOS la salar!

      Daca erai invatator sau profesor "simplu" ai fi gindit altfel: mai ... deschis!
    • -2 (12 voturi)    
      Este un idiot (Vineri, 19 martie 2010, 0:59)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui lucky luck

      a aratat-o acum, la B1TV! Cand te lauzi ca profesorii nu mor de foame, aratia ca esti foarte jos pe scara inteligentei.

      Astfel de indivizi sinistri ajung ministri? Asta cat ia salariu? II ajunge?
      • +3 (11 voturi)    
        da muzica mai tare (Vineri, 19 martie 2010, 3:24)

        becali [anonim] i-a raspuns lui gigi

        ca tot n-ai inteles nimic. Omul a spus ca trebuie sa inceteze compatimirea asta cu lacrimi de crocodili la adresa profesorilor...
        Indivizul asta pe care il numesti tu sinistru e unul care a reusit sa ajunga mare pe munca lui. N-a fost securist, nici comunist - asta va oftica cel mai mult.
  • -4 (14 voturi)    
    propunere (Joi, 18 martie 2010, 23:53)

    taranistu [utilizator]

    daca vrea sa se edifice dl ministru cum sta treaba cu salariile, se poate face un exercitiu simplu: vreau sa vad cum traieste un profesor, buuuuun, deci timp de o luna de zile traiesc cu salariul unui profesor. Vreau sa vad cum traieste un prim-ministru, buuuun, luna asta traiesc cu salariul unui prim-ministru roman.
    Am auzit de exercitiul acesta la patronul firmei italiene Brembo. Dupa o luna acesta a marit salariul angajatilor lui. E drept firma mergea si merge bine, foarte bine chiar.
    • +3 (5 voturi)    
      ...spre deosebire de scoala romaneasca (Vineri, 19 martie 2010, 0:05)

      zaboo [utilizator] i-a raspuns lui taranistu

      ce scoate vanghelii fara numar si generatii de smecherasi (semi)analfabeti care trec clasa cu ce duc parintii plocon la profesori acasa... nu?
  • -4 (18 voturi)    
    „foame” insemna multe (Joi, 18 martie 2010, 23:58)

    Lu [anonim]

    Înseamna haine second hand, lipsa de carti, mancat prost si pe sponci, datorii de la luna la luna.
    Dle ministru, daca va veti arunca privirea pe acest articol si comentariile cititorilor, profesorii n-or muri ei de foame, dar pleaca din invatamant pe capete! Sunt unul din ei. Dintre colegii mei de facultate, filologie, mai sunt doar cativa profesori.
    Domnule ministru, am fost o profesoara buna, o stiu pentru ca si acum ma cauta fostii elevi si fostii studenti sa-i ajut sau sa-i sfatuiesc cu una-alta. Nu mai sunt profesoara din cauza unora ca Dvs, care privesc lucririle din confortul fotoliului lor ministerial, îmbrăcat în piele, și habar n-au care e realitatea. Să vă fie rușine pentru declaratia asta! Am si eu o intrebare: oare câți dintre consilierii Dvs au călcat pe la o catedră în ultimii 7-8 ani?
    • -2 (4 voturi)    
      3 " - " din 3 voturi inseamna mult..... (Vineri, 19 martie 2010, 0:27)

      dany [anonim] i-a raspuns lui Lu

      daca acest comentariu a primit 3 " - " din 3 voturi... inseamna ori ca profesorii sunt prea bine platiti ori ca natia asta.... isi merita soarta...
    • +6 (6 voturi)    
      Eu am alta intrebare: (Vineri, 19 martie 2010, 2:19)

      Claudiu T. [utilizator] i-a raspuns lui Lu

      De cate ori s-au adunat profesorii in "Piata Mare" sa ceara depolitizarea invatamantului?

      N-am auzit de nici o greva cand Andronescu s-a opus proiectului Miclea. Proiectul este din nou in atentia publicului... poate de data aceasta profesorii, inainte sa se gandeasca la bani, se vor gandi la cum ar trebui sa se predea in Romania.

      La privat intai faci lucrurile sa mearga bine si apoi dai bonusuri, mariri de salarii. Invatamantul in Romani e manelizat de atata "carte".
      • +1 (3 voturi)    
        profesorii si societatea (Vineri, 19 martie 2010, 9:39)

        Lu [anonim] i-a raspuns lui Claudiu T.

        Asta e unul din motivele pentru care mi-am dat demisia, domnule, anume ca fostii mei colegi s-au lasat timp de 20 de ani sa fie masa de manevra a diverselor grupari politice.
        Destul sa va spun ca, la un moment dat, colegii mei protestau in strada impotriva guvernului (PNL), care nu le marea salariile, dar nu protestau si impotriva primarului (PDL), care nu le dadea tichetele cadou la care aveau dreptul legal. De ce? Simplu, pentru ca seful de sindicat era apropiat PDL. (n-am nimic cu partidul asta, dar asa au stat lucrurile).
        Sunt perfect de acord ca stam foarte prost cu corpul profesoral. Dupa mine, profesorii ar trebui testati TOTI la fiecare 4 ani prin examen national, gen rezidentiat. Lasatul titularizarii in seama scolii va insemna dezastrul total. Eu personal, cand am dat examene "pe scoala" am luat note gen 5, iar cand am dat examen national am fost , pe rand, in ani diferiti, a zecea, a cincea si respectiv prima din judet.
        E drept, corpul profesoral arata azi asa pentru ca asta a mai ramas. Dar cine a ramas ar trebui sa-si faca treaba. E un cerc vicios, insa cu raspunsuri de genul "inca n-a murit nimeni de foame" n-o sa ajungem nicaieri. E foarte trist.
    • +1 (1 vot)    
      asa e (Vineri, 19 martie 2010, 18:28)

      ghita [anonim] i-a raspuns lui Lu

      O societate in care se minte cu nerusinare e o societate foarte bolnava si nu are cum sa reziste! Degeaba nu sunteti de acord cu 'Lu'! Eu ca fost profesor va ASIGUR CA CE SPUNE E ADEVARAT! RUSINE SA VA FIE!
  • -3 (15 voturi)    
    ba esti nebun (Joi, 18 martie 2010, 23:59)

    smen [anonim]

    dar nu ar trebuii sa traiasca mai bine,cum adica sa moara de foame,bai agramata aia de baseasca de ce traieste in lux si un profesor nu,ce are aia in plus in afara de nume,hai sictir
    • +6 (8 voturi)    
      Proverb romanesc (Vineri, 19 martie 2010, 2:22)

      Claudiu T. [utilizator] i-a raspuns lui smen

      "Sa moara capra vecinului" - spune multe.

      Acum nu ca EBA ar fi o sfanta, dar unde o fi facut primele 12 clase ? In SUA ?
      • 0 (2 voturi)    
        daca ai deficiente (Vineri, 19 martie 2010, 15:18)

        smen [anonim] i-a raspuns lui Claudiu T.

        din nastere nici einstein nu te poate ajuta bai tica,gandeste inainte sa comentezi,un profesor nu poa sa iti bage cu lopata in cap daca tu esti lemn,adica daca cineva e prost e vina profesorului asta spui tu
  • -5 (11 voturi)    
    in mileniul 3 vorbim de murit de foame (Vineri, 19 martie 2010, 0:00)

    bozo [anonim]

    In mileniul 3, intr-o tara membra UE, ministrul invatamantului da cu bata in 'nenorocitii' de profesori ca se vaita degeaba de bani ca n-a murit niciunul de foame...super, halal discurs de pretins intelectual.
    Si daca ar muri vreunul de foame?
    Asa se pune problema?
    Adica pana cand nu moare nimeni de foame se cheama ca o ducem foarte bine.
    Excelenta platforma ministeriala.

    Nu sunt profesor, dar nu poti sta nepasator in fatza unor asemenea afirmatii grotesti ce vin de la un ministru ce se crede progresist.
    • +2 (6 voturi)    
      Deducere gresita (Vineri, 19 martie 2010, 2:27)

      Claudiu T. [utilizator] i-a raspuns lui bozo

      De unde pana unde a spus Funeriu ca o duc profesorii bine ? A spus ca "se plang ca muierile" in loc sa faca ceva constructiv - vezi comentariile mele de mai sus.

      Da, sunt suparat pe tot invatamantul romanesc pentru ca a produs-o pe EBA, pentru ca produce pe banda rulanta manelisti, pentru ca oamenii ies prosti belea fiind in acelasi timp "fericitii" posesori ai unei diplome.
      • 0 (0 voturi)    
        deducerea ta e gresita... (Luni, 22 martie 2010, 12:17)

        sandraAAA [utilizator] i-a raspuns lui Claudiu T.

        Gresit...mai avem si olimpici, si mai ies si oameni de foarte mare calitate din scoala (dar din fericire pt ei, multi pleca repede din tara). Daca la stiri e mai " senzational" sa fie promovata Nikita sau altii ca ea, nu inseamnaca nu mai sunt si oameni care chiar sunt ff buni. Mai lasati TV-urile si inceracti sa vedeti putin realitatea...oricum se parea ca scoala e inutila, TVul ne tampeste suficient!
  • +1 (7 voturi)    
    numai prostii mor de foame in invatamant! (Vineri, 19 martie 2010, 0:06)

    urania [utilizator]

    Lasati-o mai moale...nu mor de foame decat profii de sport sau de muzica, in rest sa traiasca meditatiile alea nedeclarate la fisc decat partial sau deloc...Am copil la scoala si dau 35 RON/sedinta de meditatie/sapt. la obiectele de baza, ca la celelalte (la care mi s-au facut apropouri ca ar trebui sa faca meditatii) nu mai cu ce, adica: romana, matematica, engleza si fizica. Este clasa a 11-a real. Am avut surpriza sa mi se spuna de profa de chimie ca ar trebui sa faca si ceva meditatii, ca nu este suficient ce se poate preda la clasa...Pai cum sa inteleaga bietii copiii cand li se preda in asa fel incat sa aibe nevoie de meditatii? Numai blazonul a ramas de liceu, in rest dascalii nu sunt decat cu ochii dupa bani. Hai sa evaluam si profesorii, nu numai copiii! In functie de rezultatele elevilor lor de la clasa, nu de la meditatii!
    • +4 (4 voturi)    
      Prof. de muzica (Vineri, 19 martie 2010, 8:48)

      Thorgrim [utilizator] i-a raspuns lui urania

      Profesorii de muzica chiar au de dat meditatii. Pot preda lectii de chitara, de pian, de cimpoi sau alt instrument la care stiu ei sa cante. Problema e ca nu prea stiu sa cante la nimic, dar trebuie sa bage si ei ceva in gusa, nu? Aia de sport la fel, pot antrena o echipa de fotbal, baschet, pot da lectii de inot, tenis, pot face kinetoterapie, etc. Un profesor inteligent si bine pregatit nu moare de foame, el preda la clasa doar pentru "publicitate", venitul principal ii vine din alte surse.
    • +1 (3 voturi)    
      numai prostii mor de foame in invatamant (Vineri, 19 martie 2010, 11:30)

      Elena [anonim] i-a raspuns lui urania

      mi-am inceput cariera de profesor cu mare entuziasm si in acelasi timp cu pricipii solide; imi doream atat de mult ca elevii mei sa poata invata, fara a apela la meditatii, incat ii chemam la scoala in weekend, sa lucreze suplimentar, gratis si din cati chemam veneau doar cativa dar eram fericita ca acei care veneau invatau ceva; am predat cativa ani, mi-am dat definitivatul, si pentru ca nu concepeam (conform principiilor mele solide) sa fac meditatii cu copii mei de la scoala, mi-am mai luat un job. asa ca aveam doua slujbe, alergam de dimineata pana seara si la sfarsitul fiecarei luni castigam 500 de lei. mi-am dat seama dupa o perioada ca nu voi putea avea o casa, o masina, etc. cu acest salariu si am plecat din invatamant; acum lucrez in sistemul privat, am o casa, am o masina, am un mare dor de ceea ce faceam cu pasiune si mai am multi prieteni si cunostinte care spun despre mine ca e pacat ca "tara a pierdut un profesor cu adevarat bun si dedicat, un profesor in stare sa aduca lumina si in cele mai intunecate minti".
      • +2 (2 voturi)    
        vai ce pacat (Vineri, 19 martie 2010, 13:09)

        zaboo [utilizator] i-a raspuns lui Elena

        ca principiile si pasiunea cu care defilezi pe aici n-au fost mai puternice decat dorinta de a avea (cel putin!) masina, cucoana!! mare pacat! nu mai plange ca tara n-a pierdut nimic prin plecarea dumitale (cu tot cu principiile solide!) din invatamant... zic eu invatamant - da' e prostitutie legalizata, ca numai la curve dai banu' inainte (de a trece clasa, zic)
      • 0 (2 voturi)    
        elena, eu te cred (Vineri, 19 martie 2010, 18:23)

        ghita [anonim] i-a raspuns lui Elena

        am fost si eu profesor si am avut si eu entuziasm odata...
  • -5 (11 voturi)    
    Salut (Vineri, 19 martie 2010, 0:06)

    Cristian Botez [anonim]

    Salut, Funeriule!
    Esti un dobitoc. Daca vrei argumente, cauta-ma!
    Da pe Google!!!
    • +5 (9 voturi)    
      Google e ocupat de Vanghelie (Vineri, 19 martie 2010, 3:27)

      Botezatu [anonim] i-a raspuns lui Cristian Botez

      care se pare ca e mai manierat decat tine...
  • -4 (10 voturi)    
    800 ron (Vineri, 19 martie 2010, 0:09)

    ramona [anonim]

    va doreresc domnule ministru eu un umil functionar al statului sa traiti cu salariul de 800 ron si sa va intreb daca e buna fasolea , cartofii si varza si daca faceti poze cu familia atunci cand aveti o bucatica de carne la cina sau cum e sa alergati dupa tacamuri de pui cu 2.66 lei asa sa va ajute Bunul Dumnezeu
  • -1 (5 voturi)    
    ... (Vineri, 19 martie 2010, 0:17)

    corcoos [anonim]

    Trebuie sa fii de-a dreptul idiot ca s-o parafrazezi pe Ceauseasca, inconstient sau nu. E cat se poate de dubios ca un om cu un CV asa de impresionant ca dl. Funeriu este individul care a aparut la Nasul.
  • -2 (6 voturi)    
    FRAIERE! (Vineri, 19 martie 2010, 0:20)

    diktatoru' [anonim]

    Am fost profesor si am plecat din invatzamant tocmai pentru ca nu puteam sa imi platesc nici macar chiria la o garsoniera in salarul pe care-l primeam. Imi placea enorm ce faceam dar nu eram chiar persoana care isi permitea sa lucreze pe gratis. De aia e invatzamantul asa cum este, pentru ca multi profesori au ramas doar pentru ca nu aveau alte optiuni.
    • 0 (2 voturi)    
      m-ai convins ... (Vineri, 19 martie 2010, 11:34)

      ego sum [utilizator] i-a raspuns lui diktatoru'

      " chiria la o garsoniera in salarul pe care-l primeam" - profesor bun?
      bine c-ai plecat din invatamant, vreau sa spun - bine pentru cei care ar ti-ar fi fost elevi ...
      • -1 (3 voturi)    
        si tu pe mine (Vineri, 19 martie 2010, 12:48)

        io [anonim] i-a raspuns lui ego sum

        deci nu conteaza ce spune cineva, conteaza doar ca a "mancat" o litera in text.
        text scris la tastatura dealtfel.
        atita poti, asta ti-e nivelul intelectual.

        P.S.
        si eu am plecat din invatamint pentru ca nu-mi permiteam sa ttraiesc (am dublat intentionat t-ul sa vad daca observi greseala) din salariu.
        a trai din salariu nu inseamna numai a manca, da' se pare ca ultra-licentiatul Funeriu nu a aflat inca acest lucru.
        si nevasta-mea e profa si are tot 800 ron salariu.
        daca ar trebui sa se descurce singura cu banii astia , nu ar reusi.

        P.P.S.
        a mai fost unu' Tariceanu care le explica victimelor inundatiilor, oameni sarmani dealtfel, cam in aceeasi maniera:
        "si ce-ati vrea, sa va fac hotel?"
    • 0 (2 voturi)    
      si eu imi amintesc (Vineri, 19 martie 2010, 18:12)

      ghita [anonim] i-a raspuns lui diktatoru'

      Ca sa traiesc in Bucuresti, fara sa platesc chirie, ca profesor, ma mai imprumutam si de la parinti lunar. Nu sunt un om cheltuitor si petrecaret. Nu faceam meditatii. Dupa ce au inceput meditatiile( nu faceam meditatii cu elevii mei, nicioadata nu mi-am batut joc de oameni! dar cred ca cei din minister isi bat joc de noi!) macar nu ma imprumutam de la parinti dar e mare rusine ce se intampla in invatamant. Am plecat dupa 10 ani de chin. Ce spui tu diktatorule e adevarat!
      De ce votati negativ adevarurile? Va deranjeaza asa de mult? Habar nu aveti ce inseamna sa te simti umilit dupa ce iti faci treaba corect!
  • -6 (8 voturi)    
    no comment (Vineri, 19 martie 2010, 0:33)

    titirica [utilizator]

    alti si-ar da demisia pentru asemenea remarci...

    e clar ca baiatul asta e total desprins de viata reala...pacat de el...cum era: "nascut talent, mort speranta"

    trist oricum ca un ministru sa spuna asa ceva
  • +5 (5 voturi)    
    Salariile sunt nemotivante pt un tanar inteligent (Vineri, 19 martie 2010, 0:42)

    Raluca9 [utilizator]

    1. Nici femeile de serviciu nu mor de foame, dar cine viseaza sa devina femeie de serviciu? Daca vrem ca o parte dintre tinerii capabili sa opteze pentru cariera didactica, salariile trebuie sa asigure ceva mai mult decat supravietuirea!

    2. Din motive probabil independente de vointa domnului ministru, in Romania exista totusi profesori care nu au luat un leu din salariul de pe luna aceasta! E vorba de situatia de la Tulcea: cam jumatate dintre profesorii din municipiu nu au primit DELOC salariul pe februarie. Toata lumea ridica din umeri si ne cere sa asteptam trimestrul urmator, adica luna aprilie, fiindca banii pe trimestrul acesta s-au terminat. Azi am facut plangere penala, individual, zeci de oameni, cerand Parchetului sa elucideze misterul si sa-i sanctioneze pe cei vinovati. Vom cere si despagubiri in instanta pentru fiecare zi de intarziere - poate asa invata si conducatorii nostri ca respectarea legii nu este nici optionala, nici rentabila.

    3. Legea educatiei - atata cat am apucat sa citesc - mi se pare o lege buna. Nu voi participa, probabil la greva generala a cadrelor didactice tocmai din cauza asta. E greu insa sa le vorbesc colegilor mei despre reforma cand statul tocmai ne-a oferit, de sarbatori, un salariu in minus.

    In caz ca nu s-a inteles: in municipiul Tulcea, sute de profesori nu au primit (si nici nu vor primi mai devreme de luna aprilie) salariul pe care ar fi trebut sa-l primeasca la inceputul lunii martie.

    Nu-i o gluma, puteti verifica, domnule ministru, printr-un simplu telefon la inspectorat sau luand legatura cu liderii nostri de sindicat.
    • +5 (5 voturi)    
      E foarte corect ce spuneti (Vineri, 19 martie 2010, 9:24)

      ion [anonim] i-a raspuns lui Raluca9

      Am 3 copii si ma bucur cand vad pareri echilibrate venite din sistemul de educatie. Reforma asta are sanse de reusita.

      Poate ar fi bine sa scrieti direct catre cabinetul ministrului educatiei in privinta problemei dumneavoastra. Nu stiu daca ajunge cineva sa citeasca aici.
  • +1 (7 voturi)    
    Lasati ministrii sa spuna prostii (Vineri, 19 martie 2010, 0:47)

    aghiuta [anonim]

    Tovarashe ministru,
    nici pe vremea comunistilor, cand erati dv shkoler si ati inceput sa performati, n-a murit nimeni de foame. Nici profii n-o duceau prea bine, dar erau o categorie respectata, de care oamenii, inclusiv nomenklaturistii, tineau cont si culmea! care aveau si un oarece respect. Inclusiv de la elevi. Dupa reformele fasaite si ratate ale postrevolutiei, s-a buliBASHIT sistemul de tot., dupa care totul s-a BULIbashiT. Cu minimum de respect, pe care mi-l datorez mie, va atrag atentia ca in sistemul educational nu mofturile copiilor, nici frustrarile profilor si nici macar orgoliul parintilor sau gloria antuma a politicienilor conteaza esential, ci principiile si consecventa. Societatea are nevoie de oameni bine instruiti, corect educati moral, sanatosi la minte si la trup...normali, in masura in care mai aveti parametrii la MEdCT pentru concepul acesta. Singur, nu veti face decat gafe; cu echipa nepotrivita veti continua dezastrele. Vorbiti prostii, dar faceti ce trebuie sau veti plati factura cu TOATE costurile aditionale (si istorice). Succes!
  • -2 (8 voturi)    
    Ce repere are si "speranta" Funeriu! (Vineri, 19 martie 2010, 0:57)

    vio [anonim]

    Moartea de foame!
    Deci, daca nu mori de foame, inaseamna ca o duci bine!
    Pai sa mai scada salariile, ca daca nu mori de foame cu 800Ron, nu mori nici cu 500Ron.
    Asta e nesimtirea portocalie! E molip[sitoare!

    Probabil ca cu asta vrea sa se laude Funeriu: in mandatul sau nu a murit nimeni de foame! Mare realizare in sec. XV! Dar acum suntem in XXI!
  • -1 (7 voturi)    
    profesori (Vineri, 19 martie 2010, 0:57)

    miky [anonim]

    Stimate Domnule ministru.

    Mai bine va apucati de altceva. Sunteti incompatibil cu acesta functie d.p.d.v. al acestei declaratii. RUSINE!
  • 0 (6 voturi)    
    Si mincinos! (Vineri, 19 martie 2010, 1:02)

    gogu [anonim]

    Spune ca toate sporurile legale vor fi primite! Dar eu nu am primit salariul de merit, drept castigat "pe merit", nici in ianuarie, nici in februarie!

    Minte cu nerusinare, pacat de sperantele pe care si le-au pus unii in eel.
  • -1 (7 voturi)    
    nasu` a fost un dur (Vineri, 19 martie 2010, 1:08)

    vio [anonim]

    si un echidistant, a pus intrebari grele si la chinuit pe bietul Funeriu.
    Asa e mereu cand vine un portocaliu.
    Mare ziarsit!
  • +6 (6 voturi)    
    Problema pusa gresit. (Vineri, 19 martie 2010, 1:22)

    HAL9001 [anonim]

    Asa este, nu se moare de foame cu banii din salarii de la stat. Dar adevaratele probleme sunt altele:

    1. un profesor (nu ma refer la cei de facultate) "supravietuieste", iar invatamantul a devenit solutia back-up a tanarului care termina o facultate. Un cersator face cam 50 lei pe zi. Un muncitor necalificat se intoarce din italia cu BMW. Care e mesajul final? "Nu faceti scoala ca nu va foloseste la nimic?"

    2. in vechea lege (nu stiu cum e cea noua) scoala castiga de pe urma fiecarui elev... si tine cu dintii de el chiar daca are un comportament ireprobabil fata de profesor si rezultate slabe. Ei nu platesc nimic si nu vor invata nimic decat ca pot face ce vor... chiar sa dea si un cap in gura unui prof.

    3. profesorii (precum doctorii) au devenit subiectul de batjocura si senzational, intotdeauna facil al unei prese atat de vandute ca nu mai stie cum sa mearga sa nu calce vreun politician sau vreo institutie pe bombeu. Nu ma refer la hotnerws :)

    4. profesorii de liceu si generala trebuie sa urmeze strict un curiculum ceea ce e stupid: adica un profesor chiar nu stie cata matematica trebuie sa stie un elev de a 5-a?!

    5. ponderea notelor din timpul anilor de generala si liceu e prea mare. Profesor acceptabil de parinti e ala care da note mari. Cred ca doar testele nationale si examenele de admitere ar trebui acceptate.
  • +1 (1 vot)    
    sa vedem ce va fi (Vineri, 19 martie 2010, 2:00)

    cutarescu [anonim]

    sa vedem ce va fi
  • -2 (4 voturi)    
    Ce tupeu, si Ceauseasca a spus la fel! (Vineri, 19 martie 2010, 2:08)

    alex [anonim]

    Ce tupeu si pe toti astia ajunsi ministri peste noapte de pe listele lor de partid! Si Ceauseasca a spus la fel la acel asa-zis proces: Ati vazut roman mort de foame?! Ce repede cred unii ca am uitat, ce-i asta acum, o noua dictatura?!?
  • +3 (9 voturi)    
    voi care va plangeti atat... (Vineri, 19 martie 2010, 2:59)

    dena [anonim]

    Felul cum s-a exprimat in privinta asta cu "muritul de foame" nu a fost cel mai fericit. Toata lumea vorbeste pe toate televizoarele ce si cum intr-o forma cat mai negativista . fratilor majoritatea au un interes sa faca asta un interes politic , unii castiga banii frumosi sa creeze panica nu ca le-ar pasa cu adevarat cat aveti d-voastra salariile. ar trebuii sa ii lase pe oamenii astia sa faca treaba . acest ministru mie chiar imi place si este cu mult deasupra unora care s-au perindat atatia ani prin ministerul asta . haideti toti am trecut prin scoala si eu marturisesc ca unii profesori intrau degeaba in clasa .unii profesori lucrau doar cu elevii care erau mai isteti pe cei mai slabi ii lasau tot in banca lor, cand trebuia sa lucreze mai mult cu ei.o mare vina din invatamant o au si profesorii unii din ei nu merita un spor!!! asa ca decat sa ne plangem toti - sa "punem osu` la treaba" .
  • -1 (5 voturi)    
    DYSTOPIC TIMES ... (Vineri, 19 martie 2010, 3:21)

    antmihai.blogspot.com [anonim]

    da, cu greu am re-zis-tat sa-l aud pe acest domn uterand propozitii cu invelis frumos, moale si linistitor, mascand realitatile - negre ale - sistemului.

    a. sa retinem doar 2 declaratii de importanta majora ale ministrului: 'Salariile au fost si vor fi platite la timp' si 'Toate sporurile prevazute in legi vor fi primite de profesori'.

    inutil sa mai spun ca e mai mult decat ipocrit cand profesorii de la buzau inchid scolile si pe fluturasul meu e un Zero mare la toate sporurile.

    b. nu vreau sa-i insult inteli-genta d-lui F., dar la raspunsul ' Ati vazut profesori sa moara de foame? ... ' putea cel putin sa taca, daca nu a (vrut sa) prin.s.da nuanta.
    exemplele de acest fel pot continua ...

    c. bottomline, cu toate 'inovatiile' de inspiratie finlandeza & asiatica aduse de lege (unele dintre ele bune, recunosc) nu s-a zis NIMIC de BANII necesari pentru aceste schimbari.
    si nu a avut cum sa zica, pentru ca nu VOR sa dea banii nici pentru drepturile noastre legale - ce frumos e cu metroul ... - daramite pentru after school, ore suplimentare si alte proiecte marete ...
  • +3 (3 voturi)    
    Salarii (Vineri, 19 martie 2010, 7:09)

    roberto [anonim]

    1. cat munceste un profesor cu 5 ani vechime (sa spunem de geografie si care preda in ciclul primar) pe saptamana? cati bani ia?

    2. cat munceste un medic rezident cu 5 ani vechime (sa spunem un spital dintr-un oras obisnuit) pe saptamana? cati bani ia?

    3. alegeti orice alt job la privat, in Romania anulului 2010

    Oare de cred eu ca un profesor de geografie castiga de cel putin doua ori mai mult (raportat la nr ore lucrate) fata de un medic? Intr-un caz nu exista posibilitaea de a gresi, in altul da.

    Ii las pe profesori sa ne spuna.
  • -3 (5 voturi)    
    Traducere (Vineri, 19 martie 2010, 8:49)

    Justin Puscasu [anonim]

    In traducere, vorbele D-lui ministru ar suna cam asa:
    Va dam salarii de murit de foame, dar voi descurcati-va cu meditatii sau spagi, sau plecati naibii din invatamant, sau din tara, lasand "in sistem" doar loser-ii iremediabili si batranii ca sa se ocupe de educatia copiilor nostri.
    Cinism si nesimtire.
  • +1 (3 voturi)    
    BANII SI BUNELE INTENTII (Vineri, 19 martie 2010, 9:03)

    Dinu Paturica [anonim]

    Un "mic amanunt" ne scapa in valtoarea discutarii unui proiect de lege, care este facut si aruncat "plebei"(sorry!) doar ca sa produca "circul" necesar: BANII(care nu sunt si nu vor fi)! Iar d-l Daniel Funereriu are in acest caz aceiasi "misiune" ca si d-l Lucian Croitoru: sa castige/sa traga de timp!
    Actorul ii spune poetului: "Mircea, fa-te ca lucrezi!".
    Va mai amintiti?! Asa a inceput revolutia romana televizata in decembrie'89!
    Sa analizez si sa-mi dau cu parerea despre "legea Funeriu", eu cred ca este o inutila pierdere de timp: e o "facatura" de la un cap la altul! Ni se da ceva "de mestecat" doar ca sa ne tina ocupati, doar ca sa ne dea iluzia ca se face/intampla ceva! Ceea ce ma uimeste si ma intristeaza in acelasi timp este comportamentul si atitudinea membrilor "tagmei"(vorba magistrului Vrancois Villon), care cu o graba demna de o cauza mai buna sunt dispusi sa analizeze si sa dezbata "lucrarea" domnului ministru, in mod sigur "insailata" la repezeala, cu copy-paste, de catre anonimii functionari ai MECITS!
    Discutam/dezbatem un proiect de lege care inca nu a fost depus la PARLAMENT?!!! O lege fara metodologie si instructiuni de aplicare e doar o insiruire de bune intentii! Si stiti doar, se zice, ca si iadul ar fi pavat cu bune intentii!
    Pentru domnul ministru DANIEL FUNERIU:
    - daca tot sunteti "fanul" declarat al programului de "reformare a statului", va sugerez(nu-mi permit sa va dau sfaturi!), cedandu-va aprioric si beneficiile copy-right-ului, sa deveniti un alter ego al predecesorului Dvs. istoric, Spiru Haret, propunand Parlamentului o lege de desfintare a MECTS-ului si ISJ-urilor, dand astfel un exemplu concret de punere in aplicare a principiilor de descentralizare, autonomie locala si transferare a raspunderilor si deciziilor, in domenile economic, social, EDUCATIONAL, catre comunitatile locale legal constituite si responsabile! Ce parere aveti?! Faceti asta pentru popor?!
    Stiti, domnule ministru, cand "te bagi" in politica nu
  • -3 (7 voturi)    
    Un mare porc... (Vineri, 19 martie 2010, 9:12)

    Johnny [anonim]

    Trebuie sa moara cineva de foame ca sa luam masuri?
    Nu sunt profesor, insa consider ca nu ar trebui sa uitam nicunul dintre noi ca daca profesorii astia nu ar fi fost, buni sau rai, cu defectele si calitatile lor, nu am fi ajuns nimic astazi...
    Avem un ministru si un guvern de rahat ca sa nu spun de kkt.... halal de tara asta....
  • +3 (7 voturi)    
    Titlu mizerabil (Vineri, 19 martie 2010, 9:20)

    ion [anonim]

    E cam mizerabil titlul. Omul ala a vorbit cam 2 ore si a spus o gramada de chestii. In plus a parut ca incearca mereu sa fie cat mai temperat in afirmatii, desi cam de doua luni este facut praf de "anumite" canale mass-media, fara macar sa i se dea dreptul la replica.

    Pur si simplu a fost gasita chestia asta, care da rau. A fost scosa din context si gata. Avem titlu.

    hotnews, acest om trebuie sprijinit. Ce face domnul Stefan Vlaston pe site-ul dumneavoastra este admirabil. Sa nu incepem sa dam in tabloidizare.

    Si aceasta reforma are o importanta uriasa, similara cu reforma in justitie. Tari sarace precum Irlanda au razbit exceptional dupa 20 de ani de invatamant de calitate. Irlanda are in acest moment PIB/capita la 1,06 din media europeana! Si acum 40 de ani mureau de foame. Resursa noastra umana e chiar buna. Si pana la urma e cea mai valoroasa. Si poate chiar singura, ca am vandut celelalte resurse ale tarii. Iar sistemul actual TREBUIE schimbat, este slab/mediocru. Trebuie sprijinita acesta schimbare.
  • -1 (5 voturi)    
    Legi noi (Vineri, 19 martie 2010, 9:49)

    George [anonim]

    Auziti ce spune Curicula asta : " Ati vazut dumneavoastra vreun profesor sau vreun functionar al statului sa moara de foame din cauza salariului?". Ametitule daca nu are bani cu ce sa-si cumpere alimente moare de foame. Daca nu are bani inseamna ca nu are salariu. In aceste conditii daca moare de foame inseamna ca moare din cauza salariului. Asa ai judecat si tu? Nu inteleg de unde vin acesti ametiti de avem numai esecuri peste tot. Pe unde ii gaseste cei care ii numesc, nu stiu. Au un comportament si o logica in ceea ce spun si fac de "groapa de gunoi".
  • +3 (3 voturi)    
    ma mira comentariile (Vineri, 19 martie 2010, 10:42)

    dessik [utilizator]

    Ce ma mira sunt comentariile cititorilor, absolut penibile. Multi se dau loviti dupa ce au citit doar titlul acestui articol, interpretandu-l in felul urmator: "Toata grija pe care ne-o poarta ministrul este sa nu murim de foame". Nu asta a avut in vedere.

    Invatati-va sa citit cu atentie, domnilor profesori, si nu mai interpretati dupa ureche. Ca doar asa o sa reusiti sa-i invatati si pe elevii vostri ceva de folos.
    • +2 (2 voturi)    
      curiozitate (Vineri, 19 martie 2010, 11:39)

      ego sum [utilizator] i-a raspuns lui dessik

      ma intreb cati dintre cei care au comentat aici au citit legea pusa la dispozitie pe site-ul ministerului?
  • -2 (4 voturi)    
    Sa-i fie rusine (Vineri, 19 martie 2010, 11:03)

    Leila [anonim]

    ce golanie,auzi,nu mor de foame,asta vrea sa te vada murind in sciala, la salariul de 700 lei,cu naveta de 200 pe lune,cam ce crede nesimtitul asta...
  • -3 (3 voturi)    
    nesimtire ministeriala (Vineri, 19 martie 2010, 11:04)

    Dracu [anonim]

    http://new.ablog.ro/2010-03-19/nesimtire-ministeriala.html
  • -1 (3 voturi)    
    saracie (Vineri, 19 martie 2010, 12:50)

    danut [anonim]

    ministrul funeriu este mai penibil decat ministrul paleologul
    nu am vazut un functionar mort de foame si nici profesor dar cu logica asta a la gaga nu am vazut niciun boschetar mort de foame pentru ca mananca de la tomberon
  • -1 (3 voturi)    
    Prostu` scolarizat ! (Vineri, 19 martie 2010, 13:49)

    Mihai [anonim]

    Funeriu este demonstratia vie ca CV-ul nu tine loc de minte sau bun-simt ! Un dobitoc cu diploma bun sa calculeze viteza dosului de palma basescian ! Sa traiti cum ati votat !
    • -1 (1 vot)    
      Daca "te bagi" in politica.... (Vineri, 19 martie 2010, 14:24)

      Dinu Paturica [anonim] i-a raspuns lui Mihai

      Corecta observatia Dvs., domnule Mihai!
      Stiti, domnule ministru, cand "te bagi" in politica nu exista "cale de mijloc": ori esti un "Simon Bolivar", ori esti un "Nae Catavencu"!
      - care din domeniile de expertiza continute de cv-ul Dvs., va recomanda pentru aceasta functie ministeriala?!
      - care ar putea fi motivatiile pragmatice ale unui membru al "elitelor stiintifice" din diaspora, care sa-l determine sa se intoarca in Romania?!
      - cpii Dvs., domnule ministru isi fac studiile intr-o scoala din sistemul public din RO, sau intr-o scoala privata din Occident?!
  • 0 (0 voturi)    
    Nu mor de foame, pleaca in Tenerife pe banii copii (Vineri, 19 martie 2010, 15:54)

    adana [anonim]

    Exact cum am scris. Invatatoarea de la o clasa de a patra de la scoala Jose Marti ( 56), cea de langa Pro TV, va pleca impreuna cu familia intr-un concediu in Tenerife, PE BANII ELEVILOR!!!!! 100 euro de cap de copil!
    Spaga care mi-a fost sugerata pentru a inscrie copilul la gradinita de care dealtfel apartine: un obiect de aur, in valoare de cca 10 mil lei vechi

    Poate unii chiar nu au ce manca, dar nu toti.....
  • 0 (0 voturi)    
    ministru tembel (Vineri, 19 martie 2010, 19:31)

    puiu [anonim]

    Bai papagalule sunt aistent universitar si am primit pe ianuarie 1400 ron salariu. Eu nu mor de foame (pentru ca m-am nascut intr-o familie care a adunat din generatie in generatie) dar tu o sa mori de cretinism. Esti un handicapat!
  • 0 (0 voturi)    
    Nesimtirea fara limite a celor de la putere... (Vineri, 19 martie 2010, 21:32)

    Gogu M. [anonim]

    De la asemenea guvernanti nu poti sa ai asteptari de niciun fel. Si cu toate acestea e incredibil...

    Sunt cadru didactic universitar cu vechime de 10 ani la o universitate de stat (intre primele doua ca performanta in tara, conform criteriilor agregate de performanta), si cu o activitare constanta. In privinta performantelor nu sunt eu cel mai indicat sa ma pronunt - pot doar sa specific ca am fost invitat, nu o data, sa predau in strainatate in cadrul unor schimburi academice si am primit felicitari pentru modul in care m-am achitat de sarcinile asumate.

    Din luna decembrie 2009 salariul meu net (si nu ma refer la o incadrare tinand cont de sporuri sau de venituri la plata cu ora) a scazut de la ~ 2.000 RON la ~ 1.400 RON. Initial, eu si colegii (preocupati mai degraba de meserie decat de numaratul banilor pentru a vedea daca murim sau nu de foame) am crezut ca este vorba despre zilele de concediu fara plata impuse (pe care, in paranteza, ni le-am petrecut tot lucrand cu studentii - asumat si gratuit). Luna ianuarie ne-a adus surpriza ca acesta este NOUL SALARIU rezultat din aplicarea grilei unice.

    Singura forma de "comunicare sociala" prin care ni s-a comunicat acest lucru a fost o adresa (via serviciile adiministrative ale universitatii) in care eram anuntati de legea (mai exact de numarul acesteia) conform careia s-a facut "reincadrarea".

    I-as ruga pe aplaudacii de meserie (sau din vocatie) care apara fara discernamant puterea portocalie sa citeasca cu atentie ceea ce am scris inainte de a se avanta in sofisme si in productia de spume demagogice. Un detinator al unei functii publice (indiferent de tipul sau rangul) care a fost dovedit ca minte fara urma de rusine ar trebui sa-si prezinte, imediat demisia. Nu-i asa, domnule invitat la B1 TV D. Funeriu?
    • 0 (0 voturi)    
      raspuns (Sâmbătă, 20 martie 2010, 19:29)

      dessik [utilizator] i-a raspuns lui Gogu M.

      Sunt perfect de acord cu dvs. Funeriu insa a avut in vedere urmatoarele: "stiu ca salariile dvs sunt mici, insa este o exagerare sa spuna vreun profesor ca moare de foame". A mintit cumva? Declaratia suna oarecum insultator, are o tenta ignoranta, de acord. Dar sa o privim rational - omul a avut dreptate.

      P.S. Sunt si eu cadru didactic universitar.
  • 0 (0 voturi)    
    c-an 38 (Duminică, 21 martie 2010, 20:04)

    didactica [anonim]

    un ministru de doi lei le spunea cad. didactice in 38 ca daca nu au paine sa manance cozonac Ministrul educ. in 2010 nu e departe de acele vorbe NERUSINATE
  • 0 (0 voturi)    
    ministrul lu' peste (Luni, 22 martie 2010, 13:51)

    Ati vazut dv vreun profesor mort de foame? [anonim]

    Funeriu la B1 TV: Ati vazut dumneavoastra vreun profesor sau un functionar al statului sa moara de foame din cauza salariului?
    Asta e sanatos la cap? Da trebuie sa moara vreun profesor ca sa faca asta ceva? In plus am vazut la stiri cam acum un an o profesoara care in pragul pensiei s-a sinucis cand a vazut ce ii rezerva viitorul. Da de ce ministrul asta nu traieste cu salariul unui profesor proaspat iesit de pe bancile facultatii? Nu poate? Daca sunt platiti prost profesorii, o sa stea in invatamant numai cine nu are alternative, invatamantul o sa se duca in jos, ca nu era destul, si peste 20 de ani o sa avem numai generatii de prosti si de smecheri.
  • 0 (0 voturi)    
    Solutia! (Marţi, 23 martie 2010, 21:26)

    Anonim [anonim]

    Solutia ar fi seful statului... La aceste injurii aduse de dl.ministru, seful statului ar trebui sa-l demita din functie... in loc sa calmeze spiritele, ministrul educatiei ce face? schimba sigla ministerului si asteapta moartea profesorilor ca sa faca economie la buget... Domnului ministru ii urez sa aiba toata viata salariul meu 750roni (ca ce? doar nu va muri de foame...), iar sefului statului ii urez ca fiicele sale sa aiba la randul lor salariul unui profesor (macar atat, ca studiile pe care le are un profesor ele le au, dar ... in acte si atat pentru ca is fetele lu tata cu multe "succesuri" la activ). Mi-e scarba de cei care conduc tara dinauntru dar si dinafara.
  • 0 (0 voturi)    
    e grav (Joi, 25 martie 2010, 11:54)

    vlad [anonim]

    Patetismul ieftin al asertiunii ca mor profesorii de foame e respingator! La asta se refera Funeriu domnilor profesori care postati pe aici facindu-va de rusine prin vocabular si lipsa de argumente (cu cateva exceptii). Daca majoritatea celor care posteaza aici sunt profesori, e grav. Despre REFORMA aveti ceva de spus?
  • 0 (0 voturi)    
    ... (Joi, 25 martie 2010, 14:07)

    vitanis [anonim]

    Un proverb pentru dl ministru: Cu prostul nescolarizat, te lupti putin si ai scapat, dar lupta este colosala cu prostul care are scoala.
  • 0 (0 voturi)    
    Urmeaza... (Joi, 1 aprilie 2010, 1:25)

    angela_167 [anonim]

    N-ati mai vazut profesor mort de foame?... dar nici profesor cu cont in banci din Japonia , Elvetia etc - ca domnul ministru Funeriu... oare de unde si-a adunat atatia bani?... dintr-un salar de profesor?... hahaha... interesant... eu sunt profesor de 20 de ani si n-am reusit sa-mi cumpar nici macar un apartament. Sa ma bucur ca n-am murit de foame?.. INCA...cu asa guvern si asa ministru... nu-i exclus sa murim de foame!
  • 0 (0 voturi)    
    deci asta numit fueriu (Duminică, 25 aprilie 2010, 19:07)

    hfw [anonim]

    cum sa moaras unprofesor de foame fara salariu ,se poate pdl-fuieriu
  • 0 (0 voturi)    
    cretin care emana imbecilitate (Vineri, 14 mai 2010, 19:11)

    sergiu [anonim]

    sunt profesor de franceza si resping spusele acestuit parazit si marioneta care mai bine i ar sta la taetru de papusi decat la conducerea invatamantului care vrea sa scoata titularizarea . bai imbecilulu tu nu te gandesti ca finantarea pe elev nu mai e performanta din contra trebuie sa ti de de elevi ca daca iti pleaca unul ti a plecat 38 de milioane la tara si 30 la oras .


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version