AUDIO Iulian Urban (PDL) RFI : Sofatul a devenit un sport extrem

de RFI     RFI Romania
Marţi, 6 aprilie 2010, 14:15 Revista Presei | Radio TV

Iulian Urban
Foto: Agerpres
Sofatul in Romania a devenit sport extrem, a declarat senatorul PDL Iulian Urban, intr-un interviu acordat RFI. El a propus recent ca plata amenzilor de circulatie sa se stabileasca in functie de veniturile soferilor. Urban sustine ca actualele amenzi sunt infime pentru soferii de "limuzine" si "bolizi", care sfideaza autoritatile, aruncandu-le pe geam "in bataie de joc o hartie de 200 sau 500 de ron".



"Este o masura care vine la pachet impreuna cu propunerea de luare a permisului soferilor violenti in trafic, precum si cu propunerea de aplicare progresiva a amenzilor de circulatie, ceea ce inseamna ca pe anumite intervale de timp, cuprinse intre o zi pana la sase luni de zile, atunci cand incalci a doua oara, a treia oara, a patra oara aceeasi regula de circulatie sau o noua regula de circulatie, amenda sa se aplice progresiv, ca multiplu", a explicat el.

"Am vazut ca in momentul de fata, in Romania, lasand la o parte faptul ca avem cele mai multe evenimente rutiere pe soselele noastre, sofatul s-a transformat intr-un sport extrem, asistam la o jungla de nedescris, oameni omorati pe trecerea de pietoni, pentru ca traverseaza prea incet", sustine Iulian Urban.

Senatorul PDL crede ca soferii instariti nu respecta legea, pentru ca au impresia ca o pot cumpara. "Pentru o persoana care are cateva milioane de euro in cont i se creeaza impresia ca poate cumpara legea si nu de putine ori am vazut situatii in care personaje cu foarte multi bani isi permit sa considere ca este o afacere, este un business sa treaca pe rosu la urmatoarele zece semafoare sau sa nu respecte viteza in localitati, pentru ca ei au bani si isi permit sa plateasca aceste amenzi de circulatie", spune parlamentarul democrat-liberal.

Iulian Urban mai sustine ca amendarea soferilor in functie de venitul lor nu ar duce la discriminari, pentru ca instantele europene s-au pronuntat deja in acest sens.

"Problema discriminarii este una falsa. Foarte multi dintre cetatenii care au primit amenzi de circulatie raportate la veniturile pe care le obtin au incercat sa se duca la Curtea Europeana de Justitie si la CEDO, reclamand faptul ca aceste legi, care deja functioneaza in anumite tari din Uniunea Europeana ar fi discriminatorii. In absolut toate cazurile, instantele de judecata au spus ca nu este o masura discriminatorie, ci este vorba de o aliniere a aplicarii legii si de o raspundere in fata legii a cetatenilor, indiferent de averea pe care acestia o detin", a afirmat Urban.


Citeste mai multe despre   





















1983 vizualizari

  • -4 (12 voturi)    
    zau? (Marţi, 6 aprilie 2010, 14:26)

    VasileCelGroaznic [utilizator]

    Extraordinar!?! Nu mai spune... E chiar sport extrem?

    Pai atunci poate faceti niste autostrazi ca sa nu mai fie asa de extrem!
    • +4 (6 voturi)    
      inca o propunere (Marţi, 6 aprilie 2010, 15:09)

      adrian [anonim] i-a raspuns lui VasileCelGroaznic

      eu propun ca pentru angajatii din politie (ca organ abilitat sa vegheze la respectarea legii), parlamentari (organ abilitat cu creearea cadrului legislativ) si pentru angajatii guvernului (puterea executiva) amenzile sa fie mai drastice decat pentru cetateni. ca ei trebuie sa fie un exemplu. daca un senator circula cu viteza mare sa raman fara permis 1 an. sau 3. ce ziceti domnule urban? sau nu v-a prins radarul pana acum? sau chiar mergeti cu 50 km/h noaptea pe centura orasului sinaia, de exemplu.
    • -1 (1 vot)    
      praf in ochi. scopul este sa stranga bani la buget (Marţi, 6 aprilie 2010, 15:14)

      adrian [anonim] i-a raspuns lui VasileCelGroaznic

      pai credeti ca asta ii va opri pe cei cu 100 de salarii medii pe luna? aia sunt putini. au venituri pe firma. nu ei vor fi cei care vor suferi. ci oamenii cu salarii peste medie. din buzunarul carora se vor incasa bani buni la buget.
      • +2 (2 voturi)    
        Normal (Marţi, 6 aprilie 2010, 16:07)

        bgd [utilizator] i-a raspuns lui adrian

        Ideea nu e rea...insa modul de aplicare trebuie gandit.
        Normal mi s-ar parea ca amenzile sa se dea in functie de venit doar in cazul in care repeti aceeasi "greseala" de mai multe ori intr-un anumit interval de timp. In felul asta ne dam seama daca "greseala" e intentionata sau nu.
        Si inca ceva....
        As propune pt agentii de la rutiera ca o parte din salariu sa fie fixa iar cealalta parte sa fie in functie de valoarea amenzilor date intr-o luna. Nu stiu daca e chiar bine asa insa personal nu vad alta varianta de a incuraja corectitudinea politistilor. Atata timp cat ei vor continua sa ia mita...nici o lege, indiferent cum ar fi ea, nu va avea efectul dorit.
        • -1 (1 vot)    
          mi-a venit o idee. ziceti ca nu e tare. (Marţi, 6 aprilie 2010, 16:41)

          adrian [anonim] i-a raspuns lui bgd

          pe logica lui urban eu propun ca si pedepsele cu inchisoarea sa se dea in functie de varsta si sanatatea infractorului. pai daca ala e tanar si sanatos si fura sa stea la inchisoare 5 ani - ca mai are de trait inca 50 si suporta bine regimul de detentie. dar daca omul este in varsta si este si bolnav (dovada registrul mediculuid e familie cu mult timp inainte de comiterea faptei, ca sa nu existe dubii) sa stea la inchisoare numai un 1 an pentru ca mai are de trait mai putin si este si bolnav si suport greu regimul de detentie.
          • +1 (3 voturi)    
            :)) (Marţi, 6 aprilie 2010, 17:00)

            bgd [utilizator] i-a raspuns lui adrian

            Da...buna asta..merge perfect :))
            Eu propun sa platim apa, curentul si gazul tot in functie de venit...
            • 0 (0 voturi)    
              e mai buna ideea ta. (Marţi, 6 aprilie 2010, 17:18)

              adrian [anonim] i-a raspuns lui bgd

              e mai usor de inteles. altfel am putea plati amenzile si in functie de IQ. daca ai IQ mai mare, inseamna c aintelegi mai bine gravitatea faptelor si faci cu buna stiinta si nu din greseala si atunci te amendam mai tare. cred ca asta l-ar avantaja cel mai tare pe urban
  • +1 (5 voturi)    
    inca o idee mirobolanta (Marţi, 6 aprilie 2010, 14:28)

    Mio [anonim]

    ma indoiesc ca interlopii cu masini de zeci si sute de mii de Euro au si veniturile declarate la fisc ... hai sa fim seriosi ... dl. Urban e inocent ca un prunc, n-a auzit de veniturile la negru din Romania, o, nu.
    • +1 (1 vot)    
      Venituri sunt la negru (Marţi, 6 aprilie 2010, 16:02)

      Constantin [anonim] i-a raspuns lui Mio

      dar masinile sunt pe strada. Ar putea stabili amenzile in functie de puterea masinii.
      • -1 (1 vot)    
        nu ti-a spart ideea capul? (Marţi, 6 aprilie 2010, 16:36)

        adrian [anonim] i-a raspuns lui Constantin

        spre informarea ta afla ca masinile de 200 de cai si masinile de 300 de cai sau chiar 400 de cai au limitatoare si viteza maxima este de 250 km/h. atunci de ce sa fie diferente intre aceste masini? doar pentru ca nu-ti permiti tu o masina de 400 de cai? eu zci sa se puna amenda in functie de IQ fiecaruia. ca daca are IQ-ul mai mare inseamna ca stie mai bine ca greseste si nu o face din greseala. si atunci sa plateasca mai mul. si asa astia mai destepti au bani mai multi. am eu o vaga banuiala ca te-ar avantaja
        • +1 (1 vot)    
          am eu o idee!! (Marţi, 6 aprilie 2010, 17:23)

          cristi [anonim] i-a raspuns lui adrian

          daca esti tigan sau cocalar cu bmw sau audi ti se ridica imediat carnetul.

          merci, merci!
  • +3 (5 voturi)    
    dar de ce nu (Marţi, 6 aprilie 2010, 14:31)

    mda [anonim]

    o amenda a carei valoare creste progresiv odata cu nr de incalcari? prima amenda - xlei, a2a intr-un interval stabilit - 2*xlei, a3-a 10*x lei etc...
    Si asa nu ar mai fi nici o discriminare, pentru ca este o discriminare, orice ai spune si orice s-a intamplat in alte state europene. Nu iau nicidecum apararea milionarilor si a celor bine descrisi in articol, dar tot aceeia nu au venituri legale, si vor plati tot "mai nimic". Iarasi bizonii ies in castig
  • +2 (4 voturi)    
    pt cine declara veniturile (Marţi, 6 aprilie 2010, 14:31)

    gogu [anonim]

    Este adevarat ca in multe tari se practica asta.
    Dar eu am mari indoieli ca baietii de Dorobanti au pe cartea de munca 10000 RON. Banu' vine de la tati si de la mami chiar si la varste inaintate ;)
  • +4 (8 voturi)    
    HAHAHA!!! (Marţi, 6 aprilie 2010, 14:33)

    Bogdan [anonim]

    Punem pariu ca aia care "omoara oameni pe trecerea de pietoni" cum zice Urban, nu vor pati in continuare nimic?

    Incercarea continua de a fura bani de la cetatenii cinstiti este "un sport extrem", dupa parerea mea!
  • -2 (4 voturi)    
    solutie (Marţi, 6 aprilie 2010, 14:33)

    Jupanu' [anonim]

    singura solutie e nationalizarea averilor
  • 0 (6 voturi)    
    Aiurea (Marţi, 6 aprilie 2010, 14:35)

    miticosul [anonim]

    Am venit de 5000 EUR/lunar din dividente si alte mizerii de genul asta. Am angajat un contabil bun care in scripte mi-a bagat cum ca as castiga un salariu mediu pe economie (dar conduc un Q7). :) Amendati-ma acum!
  • +2 (2 voturi)    
    parere (Marţi, 6 aprilie 2010, 14:35)

    s d [anonim]

    Problema este alta: nu se pot aplica in romania legile din germania. Pai ala care are bolid cu siguranta are declarat in cartea de munca salariul minim pe economie, poate nici nu are nevoie de plic :) s-atunci cum facem?
  • -3 (3 voturi)    
    Legea spune (Marţi, 6 aprilie 2010, 14:36)

    miticosul [anonim]

    D-le Urban - lasati-ma sa va improspatez memoria cu legea pe care dvs ati votat-o in Parlament - "trecerea de pietoni se traverseaza in pas vioi".
  • -1 (9 voturi)    
    nu cred ca gresesc prea tare (Marţi, 6 aprilie 2010, 14:40)

    serban [anonim]

    daca indraznesc sa afirm ca Iulian Urban reprezinta cu adevarat unul dintre primii agenti ai schimbarii clasei politice mizerabile din Romania. Tanar, inteligent, dinamic, de buna credinta, cu studii juridice solide, un om de toata isprava.

    Iar ceea ce sustine este de bun simt. Unul cu o masina super luxoasa nu da doi bani pe legile din Romania, atata timp cat ii permite buzunarul sa plateasca amenzile infime care ii sunt percepute.

    Poate ultima solutie de educare/disciplinare a rechinilor soselelor, care mai au un pic si ne si scuipa in fata, inchipuindu-si, in mintea lor bolnava, ca totul trebuie sa le apartina in mod privilegiat. Nu e comunistoid ce sustin, este ceea ce se aplica cu succes de multi ani de zile in niste tari civilizate ale Uniunii Europene. Deci, sa luam si noi aminte, daca nu dorim sa fim umiliti la nesfarsit. Sigur, in paralel cu un fisc care sa fie capabil sa scoata la suprafata veniturile, ca altminteri e o masura care nu se poate aplica intocmai just.
    • -3 (3 voturi)    
      postacule... (Marţi, 6 aprilie 2010, 14:51)

      Bogdan [anonim] i-a raspuns lui serban

      nu mai scrie asa pe fata... ca se vede... Cat ti-a dat Urban?
    • 0 (2 voturi)    
      dar de ce... (Marţi, 6 aprilie 2010, 14:57)

      ilidan [anonim] i-a raspuns lui serban

      ...consideri apriori ca unu cu masina luxoasa e o jigodie?
      hai sa iti spun eu ceva, ala care e o jigodie, nu va primi amenda. daca vezi unu cu un supersport ca da actele unui politist, pai sa stii ca ala e om serios. daca era vreun smecher de dorobanti nici nu oprea la semnalul agentului.
      ce sustii nu e comunistoid, e paranoic si reflecta o grava invidie fata de unu care are mercedes.
      ca sunt si unii care te scuipa, sunt de acord, am vazut zeci poate sute, dar nu asta e solutia.
      ai bmw?
      pac amenda tripla ca na, cine te-a pus sa inveti sau sa iti faci o afacere. ia-ti dacie prietene, si iei amenda de 20 de lei.
      hai sa fim seriosi cu fiscul, da?

      PS e ok treaba cu osanalele la Urban. treci te rog pe la casieriei.
    • +2 (2 voturi)    
      tu ai citit blogul lui urban? (Marţi, 6 aprilie 2010, 15:15)

      adrian [anonim] i-a raspuns lui serban

      eu am citi vreo 2 articole si m-am crucit.
    • 0 (0 voturi)    
      ai zis bine tot (Marţi, 6 aprilie 2010, 17:24)

      cristi [anonim] i-a raspuns lui serban

      mai putin prima parte, acest avocatoi plin de tupeu care nu ezita sa isi etaleze opulenta peste tot nu e decat un balon plin de aer cald in plina goana dupa putere. parerea mea.
  • 0 (4 voturi)    
    discriminare (Marţi, 6 aprilie 2010, 14:44)

    all [anonim]

    astia nu stiu cum sa faca rost de bani.. pb se pune altfel: ai gresit o data platest (bani), ai gresit de doua ori platesti a treia oara.. saltat carnetu pe 1-3 luni, iti recapeti carnetu si continuii sa gresesti iti ia carnetu pe 4,5,6 etc luni.. asta e rezolvarea... pe ala care are bani asta il doare sa nu mai poata conduce... nu sa-i iei dublu la amenda... dar... astia sunt doar disperati dupa bani.. nu-i intereseaza ca de multe ori gresesti din cauza drumurilor prost gandite...........
  • +2 (2 voturi)    
    Idee buna, implementare proasta (Marţi, 6 aprilie 2010, 14:46)

    Gheorghita Teodoru [anonim]

    Ideea domnului Urban nu este rea, dar din pacate - in forma actuala - proiectul legislativ este sinistru de prost: este intens birocratic si are gauri prin care se pot strecura cu usurinta smecherii.
  • +2 (2 voturi)    
    O idee proasta (Marţi, 6 aprilie 2010, 14:47)

    virgil [anonim]

    Amenzi progresive - poate ca ar fi ok.
    Amenzi "procent din venit"... o idee foarte proasta, majoritatea celor care ignora toate regulile si sunt cei mai periculosi sunt copii de bani gata; ei nu au de cele mai multe ori nici un venit propriu - deci ar fi un procent din "0".... adica, "liber la incalcat toate regulile".

    Solutia corecta insa e sistemul cu puncte... pierderea carnetului ii doare cel mai tare. Si aplicarea legii, ca de multe ori depasesc coloana (eventual pe linie continua), chestie care se soldeaza direct cu saltarea permisului.
    Ca de obicei, nu avem nevoie de legi noi cat avem nevoie de aplicarea celor existente. Indiferent cat de mare e pedeapsa, nu conteaza atata timp cat agentul e "sensibil" la bancnota de 200/500 RON....
  • 0 (2 voturi)    
    amenda ... pe venit ? (Marţi, 6 aprilie 2010, 14:49)

    oilman [anonim]

    domnule Urban - cea ce propui - cu exceptia indexarii amendei la venit care e o idiotenie - se poate considera. E si incorect si irelevant daca Ludovik Orban si xx calca o femeie pe trecerea de pietoni ca Orban sa plateasca o amenda mai mare. Cea ce e relevant e ca Orban si XX sa ajunga la fel de repede si pe termene similare in pirnaie - cea ce amenda matale indexata la venit nu rezolva. Si chiar crezi ca o amenda mai mare l-ar opri pe Patriciu sa conduca Bentley-ul peste viteza legala ? N-ar fi oare mai bine sa bei un pahar de vin si sa gindesti cu mintea proaspata la masuri mai putin idioate ?
  • +1 (1 vot)    
    problema e ca... (Marţi, 6 aprilie 2010, 14:51)

    ilidan [anonim]

    ... nu se doreste amendarea soferilor contravenienti. nu e vorba de cuantumul amenzilor.
    pai la cate masini sunt parcate pe interzis s-ar putea lua tone de amenzi si nici nu este necesar sa se alerge dupa soferi.
    la fel cu cate masini blocheaza intersectiile pe caroiajul marcat pe asfalt, in fata politisitilor. si exemplele pot continua.
    aaa, ca posesorii de supermasini nu sunt amendati, asta tine de frica de autoritate prezenta in omul de rand. si militianul asta este.

    pe de alta parte, amenzile functie de venit mi se par o mare imbecilitate. adica in cazul in care am o dacie si trec pe rosu e mai putin grav decat daca am un porsche? in cazul de mai sus, daca intru si il omor pe ala care circula ca omul, civilizat, e cumva alta treaba daca ii dau in cap cu bara de la dacie sau cu cea de la supersport?

    sau daca mi-a placut scoala si am un salariu decent, si uite, gresesc, na, se intampla oricui, de ce as plati mai mult decat un ... strungar (doar un exemplu, nu am nimic cu strungarii).

    cea cu amenda progresiva e buna, de acord. daca incalci de mai multe ori aceeasi regula, esti fie rauvoitor, fie cretin. si e normal sa platesti.
    • +2 (2 voturi)    
      amnezi functie de venit (Marţi, 6 aprilie 2010, 16:07)

      codo [utilizator] i-a raspuns lui ilidan

      amenzile in functie de venit nu sunt o mare imbecilitate. nu se pune problema de gravitatea faptei care ramane aceeasi, ci de efectul disuaziv al amenzii. pentru ca amenda sa isi faca efectul, trebuie sa reprezinte o penalitate pentru persoana amendata. or, daca aceasta se scalda in bani, efectul e zero, daca nu chiar de stimulare la comiterea de alte contraventii prin adrenalina furnizata la umilirea agentului public.
      ipoteza cu omorul care de fapt e ucidere nu mai trebuie comentata pentru ca e pe langa subiect.
  • +4 (4 voturi)    
    informatie (Marţi, 6 aprilie 2010, 14:51)

    eu [anonim]

    In statul american Indiana, amenda pentru reckless driving (anuntat pe panouri pe marginea autostrazii) este 1000 dolari americani, iar highway patrol sta la panda, si nu inghite atitudini ca la noi, dar nici soferii romani, chiar aceiasi care in Bucuresti sunt curajosi, nu mai au acelasi tupeu...
    • +3 (3 voturi)    
      asta e clara (Marţi, 6 aprilie 2010, 15:02)

      ilidan [anonim] i-a raspuns lui eu

      romanii smecherasi care in bucuresti (sau in provincie, nu e relevant asta) intorc pe linia de tramvai trecand peste marcajele de plastic sunt niste mielusei pe afara.

      sa vezi baietii de bamboo in strainatate cum nici o hartiuta nu arunca pe jos, si ii lauda pe aia pentru curatenie, dar cand ajung pe otopeni debarca triumfatori din cursa de milano tragand un scuipat pe jos si lipind guma morfolita spasmodic inavion de scaunul autobuzului care ii duce in aeroport.
      circula regulamentar, nu depasesc viteza nici cu 3 kmph sa nu ia amenda, dar cand intra in tara pe la oradea, rup soselele cu 180kmph prin sate.

      nu ne mai facem bine, relaxati-va.
    • +2 (2 voturi)    
      Asa este (Marţi, 6 aprilie 2010, 15:17)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui eu

      Niciun smecheras de Romania nu ar avea curaj sa priveasca in ochi un politist in State. De ce?
      Pentru ca la aia legea e lege.
      Pentru cei care se lauda ca au salariu minim pe economie si detin un Q7 trebuie organizata o vizita a Fiscului si garantat va fi mai ieftin sa plateasca amenda pentru circulatie si sa-si declare veniturile.
  • +1 (1 vot)    
    ar mai trebui un indice (Marţi, 6 aprilie 2010, 14:52)

    Cristi [anonim]

    E buna initiativa, dar ar mai trebui un indice cu care sa se multiplice valoarea amenzii. Acest indice sa aiba in vedere valoarea masinii, pentru ca sunt unii care au masini foarte scumpe, dar venitul declarat sa fie mic - acest caz e des intalnit la cei cu firme, dar care invart bani la negru, bisnitarii (de masini sau orice alte marfuri), cei din administratii sau autoritati publice (pentru ca multi iau mita).
    • 0 (0 voturi)    
      perfect de acord (Marţi, 6 aprilie 2010, 15:08)

      dj [utilizator] i-a raspuns lui Cristi

      Poate decat amenda in functie de venit n-ar fi rau ca la a treia abatere (sau condus cu carnetul suspendat) sa se confiste masina. Asa sigur ar fi proportional cu venitul real.
      • 0 (0 voturi)    
        confiscarea masinii? ha ha ha (Marţi, 6 aprilie 2010, 15:29)

        adrian [anonim] i-a raspuns lui dj

        pai masinile de fite sunt in leasing. cum sa o confisti daca nu-i a lui? doamne ce le bubuie mintea unora. tu ce-ai prefera. sa-i confiste masina aluia si a doua zi sa depaseasca viteza cu alta sau sa-i ia permisul? cred ca tu, mai putin potent intelectual si material, ai prefera sa-i confiste aluia masina
    • 0 (0 voturi)    
      valoarea masinii? (Marţi, 6 aprilie 2010, 15:23)

      adrian [anonim] i-a raspuns lui Cristi

      pai eu am platit 5000 avans la leasing iar tu ai platit 8000 cash la leasing. cine plateste mai mult? daca masina nu e a mea cum sa platesc mai mult? ce importanta are valoarea masinii? sau altfel. daca depasesti viteza cu loganul cu 30 km pe ora ala cu mercedesul care a depasit viteza cu 50 km/h sa plateasca mai putin ca se opreste mai repede un mercedes de la 140 decat un logan de la 120. ce zici?
  • 0 (0 voturi)    
    alte tari (Marţi, 6 aprilie 2010, 15:03)

    europeanu [anonim]

    E extraordinar cum trebuie sa suporte cetatenii cinstiti minunile din capul unor politicieni dornici de timp de antena. Tot felul de conceptii semicomuniste sunt aruncate pentru ca omul sa apara mai des la televizor. Exista tari in care amenda e corelata cu venitul, dar sunt 2, Finlanda si Danemarca, a caror populatie nu e putin mai mare ca a Bucurestiului, restul pana la 500 milioane neavand aceste tampenii. Nu mai vorbesc de faptul ca singurii fraieri afectati vor fi cetatenii cu venituri legale, nu papagalii de Dorobanti de profesie studenti la Spiru haret si implicit fara venit. Acum o luna aparuse Suparaceanu/PSD ce visa impozitul pe averile mari, alta idee pe cale de disparitie in Europa, confundand venitul cu activul, lucru normal la un senator emitent de legi. Ar trebui terminat cu inventiile si copiata o legislatie normala.
    Legat de legi, cum calificati eliberarea celui ce a omorat in bataie un pensionar ca nu fugea pe trecerea de pietoni, deoarece acesta nu prezinta pericol social?
  • -1 (1 vot)    
    O idiotenie (Marţi, 6 aprilie 2010, 15:10)

    Codrea [utilizator]

    "Initiativa" este o idiotenie neaplicabila in Romania. In tara asta numai fraierii isi declara veniturile si acei fraieri vor trebui sa alerge in plus sa aduca fise fiscale pentru o lege proasta. In plus, daca nu va mai aduceti aminte, sistemul de puncte de penalizare tocmai de asta a fost creat. Problema majora este aplicarea legii nu forma ei.
    Orice roman ar trebui sa stie ca in fata legii toti suntem egali. Cu atat mai mult un parlamentar.
    Iar cei "infierbantati", care mai sus doreau sa fie penalizati "cei cu masini scumpe/luxoase" ar trebui sa stie ca nu toti banii sunt facuti din furt.
    Promit ca daca aceasta lege se va vota, voi fi unul din cei care nu vor mai plati taxe la stat decat la salariul minim pe economie.
  • +1 (1 vot)    
    sustin propunerea (Marţi, 6 aprilie 2010, 15:11)

    sebastian [anonim]

    sustin intr-u totul propunerea domnului Urban.merg chiar mai departe si ai sugerez sa faca o petitie pe aceasta tema. la fel as sugera ca si autoritatile(politisti in speta-pentru ca, nu legile reprezinta marea problema ci aplicarea lor) sa fie mult mai drastic sanctionate in cazuri de luare de mita, etc.
    trebuie sa nu uitam ca aceasta masura poate avea si reversul: o mai mare amploare a SPAGII. iar la capitolul acesta (al sanctionarii celor care iau mita) nu stam extraordinar. nu avem mijloace prin care sa verificam agentii aflati in trafic (ne bazam in speta doar pe autodenuntul celui care da spaga).
  • 0 (0 voturi)    
    SANCTIUNI PROGRESIVE=DISCIPLINA PROGRESIVA (Marţi, 6 aprilie 2010, 15:14)

    Ritzi Pitzi [anonim]

    Solutia optima : amenda progresiva in functie de cazierul auto si inchisoare contraventionala pentru neplata amenzilor in termen de 6 luni. Un punct amenda, o zi de inchisoare.

    Politia rutiera are evidenta contraventiilor pe care le fac soferii din Romania si poate afla pe loc cat este de “cuminte” fiecare.
    Ca sa nu mai existe discutii ca venitul e mare sau mic, ca anul trecut avea 500.000 lei salariu iar acum este somer, amenzile ar putea fi progresive, cam asa:
    - la prima contraventie, amenda asa cum este prevazuta acum in lege;
    - la a doua contraventie, amenda inmultita cu 2
    - la a treia contraventie, amenda inmultita cu 4
    - la a patra contraventie, amenda inmultita cu 8
    - s.a.m.d.

    In acest fel, la un moment dat, oricat de mari i-ar fi veniturile unui vitezoman, se cam satura de platit, ca suma se dubleaza continuu si ajunge sa i se termine banii…
    Si in felul asta va purta toata lumea centura de siguranta, va folosi hands-free atunci cand vorbeste la mobil si conduce, iar aproape sigur va disparea “prioritatea de Jeep”.

    Acelasi sistem se poate aplica si pentru suspendarea dreptului de a conduce. Daca unul care trece constant pe rosu sau depaseste viteza legala cu +50 km/h ajunge sa aiba permisul suspendat pentu 3, 6, apoi 12 luni, data viitoare se va gandi foarte bine daca risca o suspendare de 2 ani…

    V-o spune unul care n-a mai luat o amenda de 7 ani, dar care nici nu trece de 58 km/h in localitate…

    Ah, am uitat sa spun de ce nu are importanta valoarea masinii atunci cand se stabileste amenda: daca moare un pieton, mai conteaza ca l-a lovit o Dacie sau un Lamborghini … ?

    O masina scumpa nu inseamna intotdeauna un sofer iresponsabil, asa cum si un Trabant nu inseamna un “inger” la volan…
    • 0 (0 voturi)    
      @Ritzi Pitzi (Miercuri, 7 aprilie 2010, 22:48)

      silentcrowd [anonim] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

      sincer, cred ca e cel mai coerent comentariu.
      si in calitate de sofer, indiferent de ce masina am, pe mine ma arde mai mult sa nu mai pot conduce, decat sa platesc o amenda, indiferent de perioada suspendarii carnetului.
  • 0 (0 voturi)    
    lucram la imagine (Marţi, 6 aprilie 2010, 15:14)

    avocat [anonim]

    Dl. Urban se vrea mai in fata, vrea sa fie vazut. A iesit cu legea care sa favorizeze debitorii, dupa ce si-a facut avere alergandu-i. Cat despre amenzi in functie de salariu, exista o terie a contraventiilor, specialistii in drept administrativ s-au exprimat de mult.
    Oricum, cei cu bani multi nu prea au venituri declarate, fraierii vor tot fi angajatii cu carte de munca, adica cei care platesc impozitele . Eu zic ca e mult zgomot, nu va iesi nimic, dar, oricum, dl. Urban castiga.
  • -1 (1 vot)    
    Greseli egale = pedepse egale (Marţi, 6 aprilie 2010, 15:28)

    George [anonim]

    La incalcari egale ale legii, pedepsele trebuie sa fie egale! Asa este normal! Altfel veti cere in viitor ca cei care sunt mai mici de statura sa faca mai putina inchisoare pentru crima decat cei inalti si solizi, cei care merg mai repede sa aibe o amenda mai mica daca trec strada pe rosu decat cei care merg mai incet si alte idei traznite!
    Din pacate, nu cei ce le propun sunt de vina ci noi, ca i-am ales!!!
  • 0 (0 voturi)    
    urban (Marţi, 6 aprilie 2010, 15:33)

    rural [anonim]

    intr-adevar,publicitate insusi.Dl. asa zis avocat iese la rampa cu initiative care de care mai nastrusnice si mai tembele daca le raportam la pretinsa lui calitate de avocat. Avocat nu e ca nu l-au primit in baroul Bucuresti dar cu siguranta e spammer cu decizie de la ANRCTI.
  • -1 (1 vot)    
    AMENDA (Marţi, 6 aprilie 2010, 15:47)

    CRISTIAN [anonim]

    Atunci cind posezi un carnet de conducere eliberat legal si conduci o masina inmatriculata legal pe drumurile publice te numesti conducator auto,
    Nu conteaza ce esti ,ce venit ai .
    Te supui legii si primesti pedepse conform cu neregulile constatate de agentii de circulatie :si anume contraventii sau infractiuni
    Restul este imaginatia unui individ din pacate senator sau deputat care nu are ce face
  • 0 (0 voturi)    
    O mica completare la codul rutier (Marţi, 6 aprilie 2010, 15:49)

    ionescu [anonim]

    Alo, Domnu' Ur-BAN ! Legea e minunata daca mai adaugati o chestie:
    - Firmele care au in intretinere drumurile publice vor fi amendate cu un anumit procent din CIFRA DE AFACERI in cazul in care nu isi fac datoria. Cuantumul amenzii se va face pe baza unei grile (de exemplu intre 5 si 20 sesizari 0.5% din cifra de afaceri, intre 21 si 100 - 2% din cifra de afaceri etc). Sesizarile se fac prin cerere scrisa catre "organ", de catre orice cetatean. Practic chestia cu cifra de afaceri ar veni in completarea articolului 228 din codul rutier care prevede sanctiuni drumarilor. Si astfel s-ar implementa un model american de sanctiuni (ca tot sunteti mare fan modele vestice)
    Daca imi imi bagati chestia asta in lege eu personal imi schimba cu 180 grd parerea despre dvs si nu va mai consider un fripturist, populist, si cu cunostiinte juridice de spiru haret.
    Dar tare ma indoiesc ca veti avea tupeul sa-i suparati pe domnii Umbrarescu si Casuneanu
  • 0 (0 voturi)    
    De ce nu se incepe cu aplicarea legilor ? (Marţi, 6 aprilie 2010, 16:11)

    rov [utilizator]

    Eu cred ca cea mai mare pacoste asupta civilizatiei din Romania este fenomenul tiganesc. Adica dispretul fata de munca si lege, exemplu invincibilitatii mizeriei si josniciei asupra comportamentului civilizat. Daca ati sti cati tigani conduc fara carnet v-ati ingrozii !
    De ce nu se aplica legea asupra tiganilor si asupra celor care le imita comportamentul ? Nu va ganditi ca este exemplu cel mai daunator pentru societate ? Va doriti o Romanie de nelocuit ? Stiti ca un mar stricat distruge toata ladita....
    Va ganditi la tot felul de legi abstracte dar sunteti impotenti sa le aplicati pe cele deja existente.
    Ce importanta are daca te calca pe trecerea de pietoni un mercedes sau un trabant ? Unul cu bani sau altul fara bani ? Cred ca oricum ideea asta legislativa ar incuraja mai degraba evaziunea fiscala decat disciplinarea rutiera...
    Tara arde si baba se piaptana...aplicati odata legea in Romania.
    Daca sunteti in criza de idei bune va dau o sugestie.
    Eliminarea pet-urilor pentru TOTDEAUNA !
    1.Introducerea unei taxe de 0.15 ron / fiecare pet.
    2. Achizitia in centre specializate pentru reciclare a pet-urilor cu 0.10 ron /pet, 0.05 ramanand pentru procesare.
    Consecinte
    In 2-3 saptamani Romania scapa de pet-uri ca de fierul vechi.
    Hai la treaba Parlamentul....
  • 0 (0 voturi)    
    Se face de ras PDL. (Marţi, 6 aprilie 2010, 16:52)

    mircea [anonim]

    Fiecare cu prostul lui.Cati din cei cu bani multi au permise de conducere pe cinstite?Dar problema coruptiei este subiect tabu in parlamentul Romaniei,chiar si pentru parlamentarii puterii.Cand o fi sanctionat si "militianu" care a luat spaga ca sa-i dea permis lui barosanu,nu o sa mai vezi atatia nebuni pe soselele Romaniei.La urma urmei,chiar daca sunt proaste,circuli fara sa produci accidente.Nu prea vezi politisti pe sosele din astea cu gropi,care sa mai stavileasca elanul vitezomanilor.La urma urmei,nici parlamentarii,nici politistii nu sunt stapanii nostri.Poate invers.
  • -1 (1 vot)    
    Puncte (Marţi, 6 aprilie 2010, 18:43)

    Sofer [anonim]

    Domnul senator uita ca avem sistem de puncte care doare in mod egal indiferent de venituri. Problema din punct legislativ e de mult rezolvata. Mai trebuie rezolvata coruptia in politie, singurul motiv pentru care unii dintre cei cu bani isi permit sa sfideze legea.
  • 0 (0 voturi)    
    sofatul sport extrem-da pe soselele patriei (Marţi, 6 aprilie 2010, 20:08)

    albi [anonim]

    de ce nu va referiti si la calitatea soselelor. d-le urban dvs chiar nu vreti sa vedeti adevarul. intr-adevar asa e sunt si nesimtiti dar sunt si oameni de bine. nu-i amestecati pe toti in aceeasi hazna.
  • 0 (0 voturi)    
    Apreciez initiativa (Miercuri, 7 aprilie 2010, 8:35)

    Ionut [anonim]

    Am remarcat initiativele si lansarea discutiilor publice de catre domnul senator Urban pe diverse subiecte de interes public. Aspect de apreciat comparativ cu multi colegi senatori ce au o atitudine letargica perioade lungi de timp, unii dintre ei avand mandate intregi la activ cu activitate parlamentara 0.
  • +1 (1 vot)    
    bravo (Miercuri, 7 aprilie 2010, 8:38)

    dt [anonim]

    Orice modificare care ar normaliza traficul prin romania este bine venita.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă