Sebastian Vladescu: Drepturile de autor vor fi impozitate cu 16%

de Ionut Baias     HotNews.ro
Marţi, 11 mai 2010, 23:33 Revista Presei | Radio TV

Sebastian Vladescu (foto arhiva)
Foto: Agerpres
Ministrul Finantelor, Sebastian Vladescu, a anuntat marti seara, intr-un interviu acordat pentru Stirile ProTV si citat de Gandul ca se va introduce impozitarea cu 16% si a veniturilor din drepturi de autor, activitati bursiere, a dobanzii produse de depozitele bancare, a persoanelor fizice autorizate, a contractelor de mandate. Impozitarea va fi aplicata de la 1 iunie sau, cel tarziu, de la 1 iulie 2010, a anuntat ministrul.

Sebastian Vladescu a explicat ca modalitatea legala de reducere a pensiilor si salariilor se va face prin Ordonanta de Urgenta. Acesta avertizeaza ca daca instantele de judecata vor anula OG atunci "Justitia sa-si asume riscul ca Romania sa nu poata sa-si plateasca pensiile si salariile. Legea nu impune ca un salariu care a fost acordat la un anumit nivel sa fie mentinut pe vecie la acel nivel... Calea legala de a reduce este exact calea prin care au fost marite. Daca un act normativ a putut sa mareasca salariile un act normativ de aceeasi putere legislativa va reduce salariile", a declarat acesta.
Nota redactiei. Si pana acum drepturile erau impozitate tot cu 16%, dupa aplicarea unei deduceri de 40% (o cheltuiala forfetara, o facilitate acordata celor isi folosesc mijloacele proprii pentru realizarea activitatii). Din impozit, 10% plateste firma la sursa, iar autorul 6%, odata cu regularizarea de la final de an, pe baza declaratiei de impunere. Aplicandu-se deducerea, procentul efectiv este insa de9,6%.


Citeste mai multe despre   























3827 vizualizari

  • +4 (4 voturi)    
    ? (Marţi, 11 mai 2010, 22:54)

    david [anonim]

    a veniturilor pfa sau a profitului?
  • +3 (5 voturi)    
    stimulente (Marţi, 11 mai 2010, 23:50)

    kinno [anonim]

    Nu vede nimeni ca pana la 15% din taxele si impozitele colectate prin asa-zisa "executare silita" se duc in buzunarele functionarilor de la Directiile Fiscale, Administratii Financiare si alte organe de genul asta? De multe ori "executarea silita" inseamna ca eu, contribuabilul, nu platesc impozitul pe locuinta la termen (31 martie), iar in 1 aprilie mi se emite o somatie. Vin si platesc in 2 aprilie si 15% din ce am platit intra in buzunarul functionarilor Primariei, sub forma de stimulente, ca m-au "obligat" sa-mi achit impozitul restant. Aberant!
    De altfel, cred ca toti angajatii primariilor isi achita impozitele numai dupa ce isi emit intre ei somatii. Astfel li se intorc 15% din impozitul datorat de ei inapoi in portofel. Hotie!
    Sunt de acord cu acordarea de stimulente pentru combaterea evaziunii fiscale, pentru executarea efectiva a rau-platnicilor, dar pentru simple somatii şi intarzaieri de cateva zile/saptamani e de-a dreptul strigator la cer. Se ajunge la sume de miliarde care se scurg prin aceasta gaura imensa din punga bugetului in buzunarele unor functionari care abia asteapta sa treaca termenele de plata.
  • -1 (9 voturi)    
    De ce as mai plati (Miercuri, 12 mai 2010, 0:03)

    Milka Man [anonim]

    16% impozit pe dobanda pe care o obtin pe cei 100 de lei, obtinuti dintr-un salar pt care am platit deja impozit de 16% si pe care i-am pus la banca in ideea ca poate strang ceva si imi iau casa prin programele guvernamentale, ca sa scot economia din rahat?Sa-mi cumpar oare seif si sa ii tin acasa?Noroc ca bancile sunt mai destepte decat dumneavoastra si vor gasi mereu solutii pt a-si pastra clientii....
    • 0 (8 voturi)    
      esti culmea (Miercuri, 12 mai 2010, 1:23)

      zaboo [utilizator] i-a raspuns lui Milka Man

      1. pai de platit ai platit, precum ai zis, impozit la cei 100 - urmeaza sa platesti la ce vine peste; 2. crezi ca daca iti cumperi seif iti da ala dobanda? daca da, sa-mi zici si mie marca, sa-mi cumpar dreaq si eu! cat despre banci, ele nu sunt neaparat "mai destepte" (:D) - ele profita de dorinta unora de a trai din ce n-au! cei care se lungesc mai mult decat le e plapuma, mai pe romaneste!
    • +1 (7 voturi)    
      Pt ca e venit care nu a fost impozitat (Miercuri, 12 mai 2010, 2:28)

      buget [anonim] i-a raspuns lui Milka Man

      Tu ai fost impozitat pe banii care au produs dobanda dar dobanda in sine nu a fost impozitata. Dobanda e un venit ca oricare altul, nu e nimic special cu el.

      De exemplu, in loc sa fi tinut banii in banca puteai sa cumperi actiuni si sa le vinzi mai tarziu iar pt castigul din aceasta specula iar ar trebui sa platesti 16%. Sau in loc de tinut la banca cumparai un apartament si il inchiriai iar pe banii de chirie iar platesti 16%. In toate aceste situatii niste bani deja impozitati au produs un venit neimpozitat care trebuie si el impozitat.

      Daca ar fi cum spui tu atunci nu am plati impozit pe nimic un fel de venit care e produs avand la baza o investitie cu bani impozitati, adica majoritatea investitiilor si deci a veniturilor.

      Sa platesti impozit pe orice forma de venit e o practica comuna in orice tara civiliata.
      • -1 (1 vot)    
        asa e, insa... (Miercuri, 12 mai 2010, 9:46)

        hahalera [anonim] i-a raspuns lui buget

        din cate stiu se impoziteaza ce sare de o anumita suma (in Olanda, pare-mi-se 20.000e). Nu chiar 100 Lei.
  • -1 (9 voturi)    
    la o barfa.... (Miercuri, 12 mai 2010, 0:09)

    minus [utilizator]

    d'l Vladescu este unul din "specialistii" defunctei Conventii Democrate...doar bunul Dumnezeu stie cum "s-a facut" ca mai toate firmele domniei sale au sucombat in datorii... cu putin "noroc", reluam experimentul cu Romania!
  • 0 (10 voturi)    
    Analfabetul handicapat mintal Vladescu (Miercuri, 12 mai 2010, 0:31)

    cititor [anonim]

    Handicapatul asta mintal a ajuns ministru si nici macar nu e in stare sa citeasca niste indicatori economici sau bursa de pe calculator.
    Cu asa puscati de oameni ce masuri vrei sa iei? Sa ajungem iar la abac si trasi de carute, asta are acest individ jalnic in minte. Uitati ca el spune cat de competent este:
    http://www.youtube.com/watch?v=x_o52i4pHpI

    Posturile de ministru la noi sunt pentru niste indivizi mediocri, fara viziune si fara ancora in realitatile curente ale lumii. Acest individ nu va face decat tensiuni sociale si va urca utopia si dezacordul fata de realitate la culmi nebanuite.
    • +1 (1 vot)    
      ei, daca va suparati asa de rau.... (Miercuri, 12 mai 2010, 13:50)

      minus [utilizator] i-a raspuns lui cititor

      idea este ca NU CRED ca poti fi un manager cu rezultate proaste in "economia reala" si un ministru clarvazator, cand gestionezi un buget de tara.

      Despre domnul V. am si alte indoieli, provenite din relatia celebra nas- fina (cu Irina Boureanu), dar asta este doar o problema de imagine care i se datoreaza lui, nu barfei mele!
  • -4 (6 voturi)    
    Sa traiti bine (Miercuri, 12 mai 2010, 2:10)

    Gigi Fisiune [anonim]

    L-am vazut p-asta ca nu stia sa porneasca calculatorul. Daca nu stie asta inseamna ca nu stie nici ce-i aia excel.

    Orice retardat care vinde textile in piata are un excel de venituri si cheltuieli, iar asta le face pe ganuchi, pe servetele.

    Sa traiti bine votandi pdl!!

    Bineeee!
    • +2 (2 voturi)    
      Imi dau seama ce (Miercuri, 12 mai 2010, 10:00)

      Audit [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Fisiune

      venituri si cheltuieli ai de le tii in excel!
  • +1 (5 voturi)    
    asta e prost? (Miercuri, 12 mai 2010, 2:24)

    catalin [anonim]

    Veniturile din drepturi de autor SUNT impozitate cu 16%, si asta de mult, nici nu stiu cand sa nu fi fost impozitate; mai nou se retine la ele si CAS etc...
    Asta e prost, de nu stie ce impozite se platesc, dupa ce e ministru de atata timp? Vorbeste gura fara el! Daca e prost sa plece si sa isi lase locul pentru altul, mai putin prost!
    • +3 (3 voturi)    
      n-ai dreptate (Miercuri, 12 mai 2010, 7:28)

      mad [anonim] i-a raspuns lui catalin

      Imi pare rau sa iti spun dar drepturile de autor sunt impozitate cu 10% si atat, nu CAS, nu somaj, nu nimic. Doar un impozit de 10%. Cam nasol daca pun 16% si restul taxelor.
    • +2 (2 voturi)    
      PFA (Miercuri, 12 mai 2010, 9:28)

      Bug Zileriu [anonim] i-a raspuns lui catalin

      Exista activitati care se impoziteaza pe baza de norma de venit, nu cu 16%

      In ceea ce priveste calculatorul, am citit un interviu luat unui miliardar american care habar nu are sa lucreze cu calculatorul si ca nici nu il intereseaza.
      Eu lucrez zilnic cel putin 10 ore la calculator, dar cred ca unii pot sa faca treaba buna si fara sa aiba habar sa lucreze cu el. Poti sa ai minte si fara sa stii sa lucrezi la calculator - as zice chiar ca, pentru unii, lucrul la calculator dauneaza grav... ;-)
      • 0 (0 voturi)    
        Desteptule bagator in seama (Miercuri, 12 mai 2010, 10:21)

        Mihai [anonim] i-a raspuns lui Bug Zileriu

        PFA cu norma de venit tot cu 16% se impoziteaza. Desteptule, care esti !
        • 0 (0 voturi)    
          16% (Miercuri, 12 mai 2010, 10:55)

          Bug Zileriu [anonim] i-a raspuns lui Mihai

          Da, tot 16%, dar nu pe venit, ci pe norma de venit!
          Ceea ce nu este acelasi lucru!

          @mihai
          Putina decenta nu v-ar strica
        • +1 (1 vot)    
          16% - errata (Miercuri, 12 mai 2010, 10:59)

          Bug Zileriu [anonim] i-a raspuns lui Mihai

          16% pe norma de venit nu este acelasi lucru cu 16% din PROFIT
    • +1 (1 vot)    
      10% (Miercuri, 12 mai 2010, 9:29)

      Bute [anonim] i-a raspuns lui catalin

      10% sunt impozitate drepturile de autor ... si nu exista obligativitatea de a plati pensii si sanatate (cum exista la PFA de exemplu)

      Mi se pare normal sa fie impozitate si alea cu 16% ca doar tot venit e si avem cota unica de impozitare ... si mi se pare la fel de normal sa plateasca la pensii si sanatate (daca nu e cumva si angajat si plateste deja)
      • +1 (1 vot)    
        15% (Miercuri, 12 mai 2010, 9:41)

        George [anonim] i-a raspuns lui Bute

        Dragutzilor, 10% e cu retinere la sursa, iar 5% plateste autorul, deci in total 15%.
    • +1 (1 vot)    
      Tu esti, imi pare rau sa iti reamintesc, (Miercuri, 12 mai 2010, 10:02)

      Audit [utilizator] i-a raspuns lui catalin

      nu el.
      Se plateste 16% CUMULAT. La noi, la pamanteni, fiecare plateste 16% si salariatul si patronul pe fondul de salarii si pe profit, etc.
  • +5 (7 voturi)    
    nu va inteleg (Miercuri, 12 mai 2010, 2:27)

    ddoina [utilizator]

    In Canada toate veniturile sunt taxate. Voi vreti sa nu platiti taxe deloc dar in schimb sa aveti drumuri bune, spitale bune, salarii cat mai mari si daca este posibil sa iesiti devreme la pensie.
    • -3 (3 voturi)    
      ar trebui sa intelegi... (Miercuri, 12 mai 2010, 9:39)

      mm66 [anonim] i-a raspuns lui ddoina

      In Canada, in State si in alte tari civilizate exista si posibilitatea sa-ti deduci anumite categorii de cheltuieli personale inainte de aplicarea impozitelor. La noi, Doamne fereste! Asa ca mai lasati-ma voi, cei din diaspora cea educata politic si superioara "fraierilor" ramasi in tara, cu ideile despre cum ar merge treburile bine in Romania. Intoarce-ti-va acasa, traiti aici sa va jupoaie statul roman sapte piei cu taxe si contributii diverse, dupa aia comentati.
  • -1 (5 voturi)    
    dex (Miercuri, 12 mai 2010, 6:18)

    cristus [anonim]

    Daca ar exista un DEX ilustrat, la cuvantul "jigodie" as pune poza lui Vladescu. Acest arogant mizerabil poate sa ne vada murind si tot continua sa zambeasca.
    Pana la urma scot orice lege care nu ii afecteaza pe ei, pentru ca ei nu produc nimic, iar ca sa platesti impozit pe dreptul de autor trebuie sa faci ceva. Or ei doar fura si aceasta ocupatie este neimpozitabila.
    • +1 (1 vot)    
      Si la meserias ai (Miercuri, 12 mai 2010, 10:03)

      Audit [utilizator] i-a raspuns lui cristus

      pune-o pe a lui Vosganian!!! Esti penibil.
  • -2 (2 voturi)    
    Alo, toronto (Miercuri, 12 mai 2010, 8:43)

    iobagul [anonim]

    Stai frate in Canada si nu ne mai servi noua lectii de la distanta. Habar n-ai ce fac astia cu banii nostrii. Asa ca ciocul mic.
  • 0 (0 voturi)    
    cumpatare (Miercuri, 12 mai 2010, 9:09)

    gheo [anonim]

    eu unul il vad pe domnu' vladescu drept un exemplu
    a reusit din salariul lui de ministru sa stranga bani de un BMW X5 'individual', mai o casa, mai un apartament, un abonament la un club sportiv exclusivist, cate o vacanta exotica...
    eu il vad extrem de cumpatat, economiseste.... e un exemplu pentru toata lumea
  • -1 (1 vot)    
    SUNT DEJA IMPOZITATE CU 16% (Miercuri, 12 mai 2010, 9:23)

    gigi pentru [anonim]

    Dr autor sunt deja impozitate cu 16% !!!
    Omul e confuz, dar ziaristii chiar n-au habar de nimic, posteaza orice, nu pun si ei o intrebare, nu cer o lamurire?
    Asa cum e, stirea are valoare zero.
  • -1 (1 vot)    
    pentru nestiutori (Miercuri, 12 mai 2010, 9:34)

    madalina [anonim]

    Drepturile de autor sunt impozitate cu 16%. 10% plateste firma si 6% plateste cel care primeste banii. Dupa ce-ti depui declaratia de venit, statul calculeaza cat inseamna astia 6% si daca mai trebuie sa dai ceva sau nu anul urmator, cand iti vine frumos hartie de la ANAF cu veniturile tale.
    Cat despre CAS, daca esti angajat cu carte de munca si platesti CAS, nu mai esti obligat sa platesti CAS si la drepturile de autor. Nici nu ar fi normal, ca doar nu platesc doua asigurari medicale la stat.
    • +1 (1 vot)    
      Se vede ca esti poet: (Miercuri, 12 mai 2010, 10:04)

      Audit [utilizator] i-a raspuns lui madalina

      platiti 16% adunat de la 2 contribuabili. Si atat.
    • 0 (0 voturi)    
      Se platesc doua asigurari medicale la stat! (Miercuri, 12 mai 2010, 10:18)

      Bug Zileriu [anonim] i-a raspuns lui madalina

      @Madalina
      Eu platesc CASS (asta este "asigurarea medicala" - in fapt, o taxa) atat la locul de munca, cat si ca PFA.
      Asta este legea 95/..., a trebuit sa platesc retroactiv pe 5 ani!
      CAS-ul nu este asigurare medicala, ci cea sociala (cred ca ii zice Cota de Asigurare Sociala). Asta inca nu o platesc de doua ori...
      • 0 (0 voturi)    
        pfa (Miercuri, 12 mai 2010, 11:11)

        madalina [anonim] i-a raspuns lui Bug Zileriu

        Pai platesti de 2 ori ca esti PFA. Eu am contract pe drepturi intelectuale si mi-a spus clar contabilul ca nu platesc atat timp cat am si carte de munca si platesc acolo. Da, daca imi faceam PFA prestam si asigurare sociala, si contributia la sanatate.
      • 0 (0 voturi)    
        Precizare . (Miercuri, 12 mai 2010, 13:25)

        Valeriu [anonim] i-a raspuns lui Bug Zileriu

        Contributie de Asigurari Sociale ( CAS ).
  • +1 (1 vot)    
    Modificati sau scoateti N.R. (Miercuri, 12 mai 2010, 10:06)

    Audit [utilizator]

    ca nu are legatura cu 16% platit de muritorii de rand! Chemati un matemetician nu un poet.
  • 0 (0 voturi)    
    petitie ptr programatori (Miercuri, 12 mai 2010, 11:00)

    Petitie [anonim]

    http://www.petitieonline.ro/petitie/semneaza/mentinere_deducere_impozit_pentru_programatorii_din_it-p27616051.html
  • -1 (1 vot)    
    Expirat (Miercuri, 12 mai 2010, 11:24)

    anonim [anonim]

    Vladescu este expirat.
    Cum are masina de lux, casa si pleaca in vacante exotice din leafa de la stat? Ca firmele lui sunt in faliment deci un zero barat la dividende si un manager incompetent?
    Sa fie evazionist? Nuuuuu:)))
  • 0 (0 voturi)    
    Nenorocit (Luni, 17 mai 2010, 10:50)

    D [anonim]

    Asta nu trebuia sa fie ministru in veci ... e de o incompetenta crasa, in toate domeniile. Base e de vina ca a promovat in fruntea tarii doar non-valori si acum nu mai stie pe unde sa scoata camasa !


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri