Ion Iliescu: Masura cu cota unica a fost nerationala. Crin Antonescu: Cota unica a adus crestere economica

de Ionut Baias     HotNews.ro
Luni, 17 mai 2010, 22:15 Revista Presei | Radio TV

Ion Iliescu
Foto: Agerpres
Ion Iliescu a declarat la emisiunea "Sinteza zilei" (Antena 3) ca adoptarea cotei unice a fost una din cele mai proaste masuri fiscale luate si ca s-ar impune desfiintarea de urgenta a acesteia si inlocuirea ei cu o cota progresiva.

"Masura cu cota unica a fost nerationala. Nicaieri in lume nu se aplica o cota unica. O economie sanatoasa trebuie sa plece de la ideea diferentei impunerii fiscale in functie de castigurile realizate si de consumul facut. Cei care castiga mai mult folosesc mai mult infrastructura (drumurile, retelele de electricitate etc.) si serviciile statului", a declarat Iliescu.

Acesta acuza Guvernul ca practica o "gandire economica nepotrivita pentru acest secol" si ca au gasit ca singura solutie de iesire din criza sa arunce greul tot in spatele multimii sarace.

"Nu cred ca cineva are in propria gandire toate solutiile pentru iesirea din criza si de aceea trebuie apelat la toti oamenii cu carte, cu pricepere in domeniu. Ori actualul Guvern se remarca tocmai printr-o izolare inexplicabila si prin lipsa de dialog", a mai adaugat presedintele de onoare al PSD.

In emisiunea este invitat si cunoscutul profesor si om de stiinta Lester Brown. Acesta a sustinut punctul de vedere exprimat de Ion Iliescu in ceea ce priveste cota unica.

Presedintele PNL, Crin Antonescu, intervenit telefonic in cadrul emisiunii, s-a contrat cu Ion Iliescu sustinand ca masura cotei unice a aduc o crestere economica fara precedent, o crestere a numarului locurilor de munca si o "iesire la suprafata" a veniturilor. Iliescu l-a contrat sustinand ca nu cota unica a dus la crestere economica ci aceasta a venit pe fondul unei "evolutii economice firesti dupa o perioada econimica dificila".

Cei doi politicieni au cazut de acord asupra unui singur lucru si anume ca "actualul Guvern este corupt si nu este nimic de facut cu el"


Citeste mai multe despre   



















2992 vizualizari

  • +7 (11 voturi)    
    iar? (Luni, 17 mai 2010, 21:35)

    MirceaA [utilizator]

    nu-i da Dumnezeu un AVC, macar sa nu mai vorbeasca mumia asta.
    • +23 (27 voturi)    
      Basescu e GE-NI-AL! (Luni, 17 mai 2010, 23:58)

      Monkey [anonim] i-a raspuns lui MirceaA

      Indiferent cum se va termina tot circul asta, faptul ca Base a pus pe jar toata haita asta de hiene mi se pare genial! GENIAL! De ani de zile se distreaza cu astia care au crezut ca nimic nu li se mai poate intimpla si ca au ajuns toti Dumnezei! Cine s-ar fi gindit vreodata ca pe legendarul Iliescu il va apuca panica ideologica la virsta asta? Cine s-ar fi gindit ca toata mafia politico-economica crescuta in umbra lui Iliescu ar putea vreodata sa se simta amenintata? Credeti ca degeaba latra astia la Basescu de ani de zile? ha ha ha... V-ati gindit vreodata ce se va intimpla daca astia vor veni la putere? Bravo Base! Ce spectacol!
      • -5 (11 voturi)    
        Bravo Base??? (Marţi, 18 mai 2010, 2:16)

        Arlecchino [utilizator] i-a raspuns lui Monkey

        Din cauza acestor incapabili, cu Iliescu si cu Base in frunte, urmati indeaproape de Tariceanu, Crin si ceilalti neispraviti suntem intr-o situatie dezastruoasa. Bravo Base? Pentru ce? Da, le-a mai dat una astora de la PSD si PNL care nici acum nu stiu pe ce lume sunt. Ii calca in picioare de ani de zile si ei nu sunt in stare sa gaseasca pe nimeni sa i se opuna. Asa e, Basescu e un om politic absolut invincibil. Din pacate e si un om politic care nu a facut nimic, dar nimic pentru economie in particular si tara in general. Ce-mi pasa mie ca-l bate pe Iliescu? Da, am o oarecare satisfactie, care, de fapt, nu tine de foame. Si scandalul asta de acum cu Basescu in rolul constientului ascunde faptul ca el a avut la dispozitie mai mult de un an ca sa miste ceva, sa reduca cheltuielile bugetare si nu a facut nimic. Cum pun americanii porecla la mijloc, asa ar trebui sa-l cheme si pe el: Traian "Nimic" Basescu
        • +3 (3 voturi)    
          Biletul la spectacol e scump! (Marţi, 18 mai 2010, 7:04)

          Monkey [anonim] i-a raspuns lui Arlecchino

          Dar e doar un spectacol. Viata ti-o faci singur la tine acasa... Daca astepti de la Basescu sa te salveze, nu te deosebesti cu nimic de cei care azi isi iau palmele peste bot, dupa ce au crezut ca Iliescu i-a salvat... Nu te-ai nascut pe lumea asta ca sa fii salvat de.. un spectacol.
      • -2 (2 voturi)    
        Bineinteles ca e genial. (Marţi, 18 mai 2010, 10:31)

        vio [anonim] i-a raspuns lui Monkey

        S-a angajat la stat. E bugetar de 20 de ani. Si-a luat casa de la stat. Mihaileanu. Manaca la cantina de la Cotroceni. Se plimba cu masina statului. E genial nu credeti?
    • +21 (21 voturi)    
      Cota unica vs. cotizatia unica (Marţi, 18 mai 2010, 0:48)

      judex [anonim] i-a raspuns lui MirceaA

      Are partidul lui Ilici excedent bugetar cumva, sa dea sfaturi economice ? Este cumva cotizatia in PSD diferentiata ? Platesc Nastase sau Dragnea mai mult decat membrii de rand folositi la lipit afise electorale, in raport cu averile ? Dupa ce afla, il asteptam pe Iliescu sa ne spuna ce tip de cotizatie (unica sau diferentiata) a adus PSD la o datorie de 8 milioane in 2010.
      • +4 (4 voturi)    
        Excelent (Marţi, 18 mai 2010, 9:17)

        Adrian [anonim] i-a raspuns lui judex

        Este cel mai bun comentariu citit în ultima vreme. Problema este însă că nimeni nu mai ştie cum este mai bine, pare să fie sfârşitul statului aşa cum îl ştim noi. Ce urmează? Acum e vremea liderilor adevăraţi nu mascote ca Iliescu. Mă tem însă că România nu are încă aşa ceva.
  • +24 (28 voturi)    
    Ca bine le mai zici mai Ilici (Luni, 17 mai 2010, 22:20)

    PM [anonim]

    Da mai Ilici, ai dreptate? Ce fel de comunism mai cladim noi cu cota unica? Unde ne trezim? Eu zic ca trebuie impozitate progresiv veniturile, dar nu veniturile tuturor, doar cele ale escrocilor din mediul privat (pt ca ei fac bani pe spinarea oamenilor cinstiti si corecti). Si din banii astfel stransi sa se distribuie o cota parte pentru PSD ca se ne conduca spre noi culmi de progres si civilizatie
    • +15 (21 voturi)    
      Fereasca... (Luni, 17 mai 2010, 22:54)

      bgd [utilizator] i-a raspuns lui PM

      Cica... "Cei care castiga mai mult folosesc mai mult infrastructura si serviciile statului"
      Da de unde a ajuns comunistu sef la aceasta concluzie? Eu il stiam baiat destept...
      Dle Presedinte (stiu ca va place cand vi se spune asa...) v-ati ramolit de tot, nu mai aveti coerenta in gandire. Batranetea isi spune cuvantul si cred ca cel mai bine ar fi sa va retrageti din politica pt ca va faceti de ras.
    • +16 (20 voturi)    
      si case cat mai gratuite ,si pensionare de la 40 (Luni, 17 mai 2010, 23:05)

      Eneas [anonim] i-a raspuns lui PM

      de ani femeile si 45 barbatii !Pacat ca nu mai sunt muncitori in Romania ,sa se tavaleasca de ras !Artizanul distrugerii Romaniei ,Ion Iliescu Bolshevikul care, inhamat la carul distrugerii , a patronat colapsul economic si hotia fara de sfarsit -si se gaseste sa se mai bage in seama o data !vorba aia *revolutionar, maca-ti-as* ! tardator de neam si tara ,du-te la pensioara asigurata de partidul tau de pungasi !
    • +7 (9 voturi)    
      Pacat ca Iliescu face asemenea declaratii... (Luni, 17 mai 2010, 23:13)

      stref [anonim] i-a raspuns lui PM

      Ce mai plange sleahta de smecherasi ca nu mai poate sa faca szmecherii cu impozitarea progresiva.
      Ehe ce vremuri, cum se iesea cu valizele de bani din tara...

      Acum cu impozitarea unica nu se poate face nicio szmecherie. Vine controlul la firma, ia toate actele si in foarte scurt timp iti spune exact cat trebuie sa platesti. Este valabila si peste foarte mult timp.

      In schimb, poate sa imi spuna cineva de firmele de prin 2000-2004 care nu si-au platit impozitele daca le mai intreaba cineva de vorba...Ehe..
    • +5 (7 voturi)    
      Pacat ca Iliescu face asemenea declaratii... (Luni, 17 mai 2010, 23:13)

      stref [anonim] i-a raspuns lui PM

      Ce mai plange sleahta de smecherasi ca nu mai poate sa faca szmecherii cu impozitarea progresiva.
      Ehe ce vremuri, cum se iesea cu valizele de bani din tara...

      Acum cu impozitarea unica nu se poate face nicio szmecherie. Vine controlul la firma, ia toate actele si in foarte scurt timp iti spune exact cat trebuie sa platesti. Este valabila si peste foarte mult timp.

      In schimb, poate sa imi spuna cineva de firmele de prin 2000-2004 care nu si-au platit impozitele daca le mai intreaba cineva de vorba...Ehe..
  • +13 (15 voturi)    
    Cotizatia PSD-ului unde e?La dl. Iliescu? (Luni, 17 mai 2010, 22:22)

    Coteala unica [anonim]

    Cotele de impozit diferentiate sunt pentru tarile bogate, nu pentru Romanica.Noi avem nevoie de bani la buget dintr-o singura cota.Cine nu-si aminteste de vremea cotei diferentiate cand cei cu salarii mari plateau impozite mai mici sau nu plateau deloc fata de cei cu salarii diminuate.E o aiureala a PSD-ului.Cota unica a adus mai multi bani la buget decat cotele diferentiate, asta a si fost motivul pentru care a pierdut alegerile PSD-ul prima oara, cand o asemenea masura aplicata de PSD lasase Romanica fara bani in buget.Tot atunci FMI-ul ne vizita destul de des, era pe vremea lu nea NIcu Vacaroiu
    • +15 (15 voturi)    
      greu cu matematica.. (Luni, 17 mai 2010, 22:52)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Coteala unica

      la amaratii cu 4 clase. dar mesajul lui ilici este adresat sustinatorilor psd... deci nu se prind... tre' sa-i ajutam

      pai 16% dintr-un salariu de 2000 de euro nu inseamna un impozit de 10 ori mai mare decat 16% din 200 de euro? deci ca ala cu 2k salariu foloseste infrastructura si serviciile statului de 10 ori mai mult?.. mai ales ca in marea majoritate a timpului e la munca..
      ar trebui sa-l impozitam 50%? sa plateasca de vreo 30 de ori mai mult, asa-i trebuie daca i-a placut cartea si munca, nu?
      • +2 (2 voturi)    
        Calcu-lele (Marţi, 18 mai 2010, 18:01)

        Raz [anonim] i-a raspuns lui pehash

        PH-ule, 100% de acord!!!!!
        Si eu postez exemplul asta pe unde pot si de cate ori pot incercind sa-i fac pe adeptii "statului social" sa inteleaga ca numai munca ne poate rezolva problemele si nu mirlania de a pretinde unuia care si-a tocit creierii prin scoli si acum munceste 10 ore pe zi sa sustina pe cei "defavorizati" - pai "favorizati-va" fratilor si voi! si nu va mai lamentati. Luati-va doua slujbe si o sa aveti mai multi bani - cum fac romanii din strainatate. Sa-i vezi cum robotesc la doua trei joburi si nu se mai plange nimeni. Aici ne pute sa punem mana pe "lopata".
        Vrajeala asta ca vezi Doamne, din cauza cotei unice s-a ajuns aici nu functioneaza. Toti s-au bucurat cand a scazut impozitul si au avut bani mai multi in buzunar. Acum PSDul bate toba ca sa-i agite pe cei multi ca la 1907 doar, doar or ajunge ei sa "ne rezolve". Halal tara, halal politicieni.
  • +18 (18 voturi)    
    Lester Brown ? (Luni, 17 mai 2010, 22:23)

    Gigell [anonim]

    cunoscutul agricultor si environmentalist ?
    Sper ca nu discuta despre economie...
    Nu ca n-ar fi la nivelul antenelor: un agricultor si un secretar de partid, specialist in ape, ne invata despre economia crizei...
  • +4 (8 voturi)    
    De 20 de ani..:! (Luni, 17 mai 2010, 22:32)

    vali [anonim]

    ...De 20 de ani e aceasta cota unica !...
    ...Acu' te-ai trezit si tu, bolshevic notoriu, crescut la curtea Moskovei !...
    ...Dai lectii de capitalism, invatate la "Frunze" ??
    ...Ai facut un schimb de experienta cu gorbaciov si ti-ai reincarcat bateriile ???...
    ..."Matrix reincarcat" ...la Moskova !!!...
  • +16 (16 voturi)    
    pensie placuta!!! (Luni, 17 mai 2010, 22:32)

    antiomunism [anonim]

    oamenii care inca mai muncesc in tara asta nu au de ce sa plateasca "rational" pentru lenea celor care nu performeaza si lancezesc in mediocritate.
    16 %dintr-un venit mare inseamna mai mult decat 16% dintr-un venit mic. este echitabil. mai ales ca vorbim de impozitarea muncii, nu a castigurilor. munca nu este castig!
    haideti sa fim toti la fel, la fel de mediocri si nu care cumva sa avem vre-un varf care sa se inalte dintre noi... inapoi in comunism tovarasi!!!
  • +19 (19 voturi)    
    Veniturile mele si ale domnului Iliescu.... (Luni, 17 mai 2010, 22:40)

    minus [utilizator]

    Am citit pe undeva ca d-l Iliescu are o pensie lunara de 4700 Ron. Este urmarea activității dumnealui ca inginer- asa cum este "activitatea" descrisa in "cartea de munca". D-l Iliescu mai are si o indemnizație lunara de 6500 Ron, ca fost președinte.
    Sper ca nu am greșit cifrele, sunt oricum de ordinul asta de mărime...

    Câștig intr-o luna cât d-l Iliescu- tot într-o luna. Dupa standardele României eu sunt aproape un mic burghez. Un fel de paduche capitalist care, in culmea perversiunii capitaliste, este si exploatator si exploatat.
    D-l Iliescu este doar democrat. Social democrat.

    Spre deosebire de d-l Iliescu, eu lucrez ceva util unor firme. Furnizez servicii de inginerie unor firme private. Nu am lucrat cu vreo firma de stat, pentru ca atunci când am încercat, mi s-au propus niște contracte cu sume "fabuloase" (după standardele mele...), din care trebuia sa dau cam 85%. Am preferat sa "nu pun botu' ..." dintr-un reflex de om care nu înțelege de ce sa facă ceva periculos doar din lăcomie. Măcar din prostie- ar mai fi o scuza, dar din lăcomie?

    D-l Iliescu, fost inginer valoros, crede ca eu câștig mai mult deoarece "folosesc mai mult infrastructura (drumurile, rețelele de electricitate etc.) si serviciile statului".

    Am ras vreo ora de logica d-lui Iliescu.
    Dar mai mult decât de logica, am ras de faptul ca d-l Iliescu este nevoit sa inventeze astfel de motive.

    Ce involuție! Cei ce l-au învățat politica năvăleau in bătătura casei bunicului forțându-l "sa dea cotele".

    In schimb d-l Iliescu este nevoit sa găsească motive inginerești doar ca sa-mi spună același lucru: "da, mai animalule, cota!"! "Cota ba, si ciocu' mic"!
  • +16 (16 voturi)    
    Iliescu si Poporul (Luni, 17 mai 2010, 22:48)

    marian [anonim]

    Nu vreau sa comentez afirmatiile d-nului Iliescu (oricum el sustine acest sistem comunist de cand s-a nascut -sa luam de la bogati mai mult si sa dam la saraci de parca unii ar munci mai putin decat ceilalti)ci ma inspaimanta faptul ca tineri precum Ponta ii copiaza ideile.

    Nu-s eu vreun fan PSD,dar speram mai mult de la Ponta.Din pacate pe astia ii avem cu ei defilam.

    Si ne mai plangem ca n-am facut nimic in 20 ani;prost e ca ,cu oamenii ca ei nici in uramtorii 20 nu vom face nimic.
    God Help Us!
  • +13 (13 voturi)    
    halucinant (Luni, 17 mai 2010, 22:50)

    amidona [anonim]

    si fascinant totodata, cum un individ traitor intr-un univers paralel a influentat atatia ani evolutia unei societati.
  • +10 (10 voturi)    
    Alianta ? (Luni, 17 mai 2010, 22:59)

    marinaru [utilizator]

    Cam ce se intampla acum daca acestia erau la putere ?
  • +10 (10 voturi)    
    16% din mult = 16% din putin !?!? (Luni, 17 mai 2010, 23:12)

    Castig [anonim]

    "Cei care castiga mai mult folosesc mai mult infrastructura ..." Se intelege de aici ca nemultumirea la cota unica e ca toti platesc la fel, indiferent cat castiga, adica 16%, nu? Adica 16% dintr-un miliard e egal cu 16% dintr-un milion. Curat comunism, toti 16% trebuie sa fie egali, indiferent de origine si nationalitate.
  • +13 (13 voturi)    
    Presedintele de onoare al PSD (Luni, 17 mai 2010, 23:21)

    IoanB [utilizator]

    Onoarea şi psd-ul sunt două chestii total disjuncte.
    Respectivul partid are cele mai nesimţite animale politice. Este campion al corupţiei, minciunii şi parşiveniei. Iar ticălosul ăsta de agent KGB după ce a umplut de sânge piaţa Universităţii a declarat că de fapt s-au plantat panseluţe în acel loc.
    Cum draq se face căte câte ori ajunge psd-ul la guvernare lasă ţara în faliment (incapacitate de plată)?
    Dar se mai găsesc destui proşti care-i mai cred/ascultă.
    • -13 (13 voturi)    
      taxare progresiva (Marţi, 18 mai 2010, 1:10)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui IoanB

      PSD nu mai e la guvernare de 6 ani (cu exceptia anului 2009). iar tara este foarte aproape de a intrata in incapacitate de plata, asta dupa ce marinarul anunta sforaitor acum citeva luni ca a trecut criza, ca sintem pe o panta ascendenta bla-bla.
      Nu iau apararea PSD dar putin spirit critic fata de mafiotii care ne conduc acum nu strica.
      • +1 (5 voturi)    
        Daca (Marţi, 18 mai 2010, 13:49)

        HESS [anonim] i-a raspuns lui Mihai

        Nu ai avut ce face,ai si luat 8 minusuri.
        Dupa revolutie lumea vota cu curu si nu cu capul.Vai ce frumos vorbeste Iliescu,vai ca stie limbi straine se minuna lumea.Asta e al nostru.Asa si acum astia cu Basescu.Cand in realitate asa cum ai spus tu .,toti snt hoti unii mai pe fata altii mai cu manusi.Curios cum cei doi .,Ilici si Crinut au cazut de acord ca pd este corupt DE PARCA EI AU FOST SI SANT VIRGINI.
  • -11 (11 voturi)    
    da (Luni, 17 mai 2010, 23:23)

    mario [anonim]

    greseste crin crestere economica am avut si inainte de cora unica ,pana la urma in UE noi si lituania mai avem cota unica daca nu ma insel ,deci daca este asa buna deca nu o folosesc marile economii din europa .ia spuneti .Nici in SUA nu este cota unica .
    Si nu uitati ceva basescu cu gura lui a zis ca l-a votata pe iliescu si in 2000 si cred ca si in 1992 ,criticile pe care le aduceti acestui om de peste 80 de ani mi se par prostesi, infantile si din rautate.Nu ma mir ca ne urasc mai toti europenii cand exista atata ura si nesimtire la multi romani .
    • +2 (2 voturi)    
      gresit (Marţi, 18 mai 2010, 9:45)

      robert.b [utilizator] i-a raspuns lui mario

      Stai linistit, prietene... De urat, nu te uraste nimeni. Da dispretuit, da! Pentru ca suntem incapabili sa identificam putregaiul din societate si sa-l extirpam. Si ei sunt smecheri, dar si noi prosti!
  • +12 (12 voturi)    
    N-am citit articolul... (Luni, 17 mai 2010, 23:32)

    370H-SSV-0773H [utilizator]

    ...ca nu ma intereseaza ce mai spune dinozaurul asta, in schimb vreau sa-i felicit pe cei de la HT pentru poza foarte sugestiva pe care au atasat-o articolului. Simt cum imi creste tensiunea doar uitandu-ma la ea si amintindu-mi cum ma fugareau minerii din P.Universitatii... Blestemul Romaniei, asta e personificarea!
  • -3 (3 voturi)    
    ... (Luni, 17 mai 2010, 23:41)

    george [anonim]

    Cota unica nu este deloc superioara cotei diferentiate sau altui tip de impozitare .Marile economii din europa nu folosesc aceasta cota .
    Pana la urma este un fel de comunism acest tip de taxare.Adica ii bagi in aceasi oala pe toti cu toate veniturile.De cand a fost adoptata aceasta cota au aparut imbogatitii in romania ca ciupercile dupa ploaie .Aceasta cota nu ii avantajeaza pe cei cu carte si harnici care au salarii de pana la 4000ron ci pe cei cu venituri foarte foarte mari .
    De ce credeti ca patronatele sustin aceasta cota pt ca ii avantajeaja exclusiv pe ei personal nu neaparat afacerile lor.
    Pana la urma daca am renunta la aceasta cota si am adopta un alt tip de taxare nu am face altceva decat sa intram in randul majoritatii tarilor din europa .
    Si sa nu uitam ca din 2004 si evaziunea si coruptia au crescut treptata si incontinu pe cand infastructura si alte domenii care trebuiau sa creasca au scazut.
    Asta e romania nici cu dreapta nici cu stanga nici cu centru nu ne mere bine.Poate ar trebui sa facem ca predecesorii nostrii si sa aducemi straini sa ne conduca.
    • +4 (4 voturi)    
      Nu o fi pentru tine (Marţi, 18 mai 2010, 8:37)

      un roman anonim [anonim] i-a raspuns lui george

      Pentru mine cota unica e deosebit de importanta. Am un salariu aprioiat de medie, invenind din partea de jos si pentru ca salariul meu e mai mare decat al unui necalificat nu vreau sa platesc mai mult impozit de doua ori. Cum a mai scris si altcineva, 16% din 1000 RON este de 10 ori mai mult decat 16% din 100 RON. In timp ce altii jucau fotbal eu invatam. In timp ce altii dadeau bani pe bere eu imi cumparam carti. Si acum tot eu sa sustin financiar pe toti lenesii. Cota unica e cea mai echitabila. Cine vrea sa castige mai mult sa se califice superior sau sa munceasca mai mult. Am ramas cu aceeasi metalitate. Sa moara si capra vecinului.
  • -14 (16 voturi)    
    Hotnews site basescian (Luni, 17 mai 2010, 23:50)

    Ion Tambriean [anonim]

    Domnilor stie toata lumnea ca sunteti un site aservit . Este dreptul si Presedintiei Basescului si al PDLului sa se exprime si pe aceasta cale. Important este ca lumea sa stie cine sunteti. Asa se explica ca cei mai multi din cei ce-si dau cu parerea aici sunt de serviciu. Cat despre nea Nelu el nu mai este demult acolo unde se face proiectul viitoarei Romanii. Cum necum el a adus Romania in UE.
    • +10 (10 voturi)    
      Du-te si te plimba ai un minus (Marţi, 18 mai 2010, 0:47)

      Cactus [utilizator] i-a raspuns lui Ion Tambriean

      Daca nea nelu era in parnaie dupa '90, '91, cred ca eram in UE de prin '96, '98.
    • +3 (5 voturi)    
      Nu ai logica.... (Marţi, 18 mai 2010, 7:35)

      minus [utilizator] i-a raspuns lui Ion Tambriean

      Daca ai astfel de convingeri, de ce citești "un site aservit"?
      Sau ești "de serviciu"? -):
      Nu ai logica....dar are d-l Iliescu si pentru tine!
  • -9 (11 voturi)    
    mosu' are dreptate (Marţi, 18 mai 2010, 0:03)

    fvb [anonim]

    in us si in uk, stiu ca am trait in amandoua tarile astea, este impozitare in trepte, nu e cota unica.
    in us de exemplu porneste de la vreo 10% pentru salarii mici de tot pana la vreo 25% la cei de peste 100k pe an.
    in uk, aproape de 40k pe an, sare procentul zdravan.
    pun pariu ca si in alte tari din cele dezvoltate, e tot asa, cu mai multe trepte.
    astea sunt doar niste cifre aici. stiu cine e iliescu, si ca a pus frana tarii ani de zile, dar frazele astea pe care le zice sunt corecte.
    • +5 (5 voturi)    
      nu e chiar asa (Marţi, 18 mai 2010, 0:43)

      Cactus [utilizator] i-a raspuns lui fvb

      In tarile de care vorbesti coruptia si evaziunea fiscala si hotia nu se afla pe culmile pe care se gaseste in romania. La fel si nivelul economiei nu se poate compara cu al nostru.
      Pt a ridica economia, a trece de la una in care statul e actionar majoritar, la ec capitalista, ai nevoie de investitori. pe astia ii atragi cu un sistem competitiv de taxe. In plus ai nevoie de o reducere a birocratiei, de o usurare a controalelor impotriva evazionistilor(ceea ce face cota unica). Cota unica a fost unul din partile bune ale guvernarii liberalilor. Cred ca ar trebui mentinuta, cel putin cativa ani de acum incolo.
      • -3 (3 voturi)    
        Partial adevarat (Marţi, 18 mai 2010, 2:18)

        stefan [anonim] i-a raspuns lui Cactus

        De acord cu sistemul competitiv de taxe. Dar aici vorbim de impozitul pe venit. Asta este personal si nu prea afecteaza investitorul.
        Cota unica a avantajat cel mai mult pe cei ce striga cel mai tare acum. Ca noi, "pulimea" am cistigat maxim 1,5 milioane vechi. Stiu, e ceva in buzunar si sarim sa-i apaludam. Legea nu a fost pentru noi, ci pentru ei.
        Statistic vorbind, citi au salariul pe la 4000-5000 in sus?
        Sa se stabileasca niste cote rezonabile, iar de la 8000 lei/luna sau 100000 pe an impozitul sa fie 50% ce depaseste, ajungind la 75% sa zicem la 15000 pe an.
        • +4 (4 voturi)    
          Stau si ma minunez (Marţi, 18 mai 2010, 12:50)

          Dragos [anonim] i-a raspuns lui stefan

          La inca o mostra de inteligenta...
          Ca o persoana sa castige peste 4000-5000 cel mai probabil are studii superioare, a petrecut un sfert din viata pe bancile institutiilor de invatamnt (17 ani sau mai mult), acum tot el sa sustina lenesii?!
          Eu nu inteleg prostia asta "ca e cota unica"... da este cota unica dar e un procent nu e o suma fixa.
          Unul care castiga 1000 RON plateste 160 RON, altul care castiga 10000 RON plateste 1600 RON de 10 ori mai mult.
          Voi vreti si mai mult? Vreti ca ala care a ajuns sus (ptr Romania, ca in afara un salariu de 2500 Euro nu l-as numi de top) sa ii tina in carca pe cei de jos doar ptr ca el sa descurcat in viata, a fost mai muncitor poate a avut mai mult noroc?
          Daca nu renuntati la idea sa moara si capra vecinului, tara asta o sa intre si mai mult in rahat.
          • 0 (0 voturi)    
            argumente! (Marţi, 18 mai 2010, 18:59)

            stefan [anonim] i-a raspuns lui Dragos

            Nu am spus ca trebuie sustinuti lenesii.
            Argumentul cu investitorii este pueril si de propaganda. S-au inghesuit investitorii in Ro dupa adoptarea cotei unice?
            In toate tarile spre care tindem ca bunastare si nivel de trai impozitul este gradual. D-aia multi au ales paradisuri fiscale gen Monte Carlo.
            SIgur ca intre cel ce cistiga 1000 de lei si cel ce cistiga 10000 de lei cel de-al doilea va plati impozit de 10 ori mai mult, dar nu de asta vorbim.
            Inca o data, ar trebui analizat cu atentie si stabilit cum trebuie nivelul venitului pentru a trai decent. Cineva cu salariul minim trebuie sa traisca decent, nu sa nu fie capabil sa-si plateasca ce are de platit.
            Priviti mai sus in stiri. Senatul a votat nu stiu ce program pentru mere. Nu vreau pomana asta. EU vreau ca salariul sa fie suficient sa-i cumpar mere copilului. Iar programul asta ascunde o alta hotie: firmele ce vor livra merele....
            Nu-l iubesc pe Iliescu nici cit negru sub unghie. Dar aici ca principiu are dreptate.
            Pentru ca de principiu vorbesc, nu de cotr si proportii. Adica cel cu salariu minim sa plateasca 16% si si asa nu-i ajung banii, iar cel cu 10000 lei pe luna tot 16%.
            Nu. Ar trebui ca sistemul fiscal sa fie pus la punct ca cel cu venit sub medie sa primeasca inapoi o parte din TVA-ul platit, alocatia copilului sa fie mai mare, dar un sistem in care sa nu te conditioneze daca mergi la scoala sau nu. Iar alocatia sa ie un cec pe luna pentru toti. 1 copil 200 lei, 2 copii 350 lei, 3 copii 300 lei. Iar aceasta sa scada pe masura ce venitul familie creste, astfel ca de la 80000 lei pe an de familie(sa zicem) sa dispara.
            Recalcularea pensiilor sa fie de genul punctul de pensie egal pentru toti, ca un pensionar colonel de armata e tot pensionar ca si strungarul sau profesorul.
            Iar punctul de pensie sa fie cit salariul minim pe economie sa zicem.
            Banii platiti pentru pensiile private sa fie scutiti de impozit, dar nu mai mult de 10% din venitul anual.
            Dar pentru asta trebuie gindit, nu pe genunchi.
            • 0 (0 voturi)    
              mai ramane...pe genunchi :) (Miercuri, 19 mai 2010, 0:07)

              o nadejde [anonim] i-a raspuns lui stefan

              Scuze ca urmez ultima declaratie a ta, in mod haios, dar si serios...cred ca mai ramane doar pe genunchi, sa ne rugam...
              • 0 (0 voturi)    
                Mda! (Miercuri, 19 mai 2010, 1:41)

                stefan [anonim] i-a raspuns lui o nadejde

                Din pacate ai dreptate!
                Si disperarea asta politicienii n-o vad.
                Si din pacate nici buna parte din jurnalisti.
                Vorbesc de toti cei ce apar pe sticla, "formatorii de opinii", carora nu le mai ajungi cu prajina la nas.
    • +7 (7 voturi)    
      In US nu e TVA 19%, e de 2% sau chiar 0% (Marţi, 18 mai 2010, 2:58)

      Alex S [utilizator] i-a raspuns lui fvb

      Ei nu au TVA de 19% ca noi. La noi dupa ce ca orice produs cumparat costa cu 19% mai mult, se vrea mai mult de 16%?
  • -7 (7 voturi)    
    impozitarea averilor nesimtite (Marţi, 18 mai 2010, 1:01)

    Toll [anonim]

    ideea unei impozitari progresive este f buna; este inadmisibil ca un magistrat debutant sa cistige 4000 lei si un profesor 800 lei (de 5 ori mai putin; peste un an sau doi diferente creste pt ca magistratul va lua 5600). Nu vreau sa mai vorbesc de cistigurile imense si nejustificate ale notarilor si avocatilor. In domeniul taxarii PSD are un punct de vedere corect, pacat ca sint si ei un partid cu oameni corupti (ca PDL si PNL).
    Ma mir ca unii se mai lasa amagiti de petardele propagandistice ale lui basescu. Partidul lui s-a remarcat prin protejarea privilegiatilor pe spinarea prostimii.
    • +5 (5 voturi)    
      Sigur nu Troll ? (Marţi, 18 mai 2010, 2:36)

      bgd [utilizator] i-a raspuns lui Toll

      Daca ai ajuns sa compari un magistrat cu un profesor....e clar ca nu stii despre ce vorbesti.
      PSD are un punct de vedere comunist care incurajeaza mediocritatea.
      Notarii si avocatii castiga in functie de cat muncesc.
      Daca tu esti incapabil sa castigi 4000 pe luna, pt ce sa-i dai in cap aluia care poate?
      Penibil.
    • +4 (4 voturi)    
      Nu toti angajatii sunt bugetari! (Marţi, 18 mai 2010, 3:14)

      Alex S [utilizator] i-a raspuns lui Toll

      Dumneata ai luat in calcul si ca sunt oameni care castiga 4000 de lei pe luna din banii patronului, nicidecum din banii statului? Sunt de exemplu programatori care fac 4000 de lei, dar presteaza servicii de 10000 de lei pe luna. De ce socoteala dumitale cu magistratul trebuie sa il afecteze pe el?
  • -1 (5 voturi)    
    Propun TVA mare si nici o alta taxa (Marţi, 18 mai 2010, 3:00)

    Alex S [utilizator]

    Propun ca valoarea TVA-ului sa fie 35% si sa nu mai existe nici o alta taxa! In felul asta simplifici fiscalitatea enorm, nu mai exista oameni care nu platesc impozit (cum defapt nici nu exista ca TVA de 19% il platesc toti), sunt bani la buget, nu ne mai chinuim cu declaratii, birocratie, etc.
    • -1 (3 voturi)    
      ... (Marţi, 18 mai 2010, 10:08)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui Alex S

      Si ce faci cu deducerea TVA. Ai idee cati cumpara castraveti si deconteaza TVA pe firma? TVA care se ramburseaza din banii nostri.

      Cat despre cota unica, tare as vrea sa vad niste statistici, tare ma indoiesc ca au crescut spectaculos incasarile. Mentalitatea noastra e atat de distorsionata incat si 1% daca ar fi impozitul tot am face evaziune.

      Vrem infrastructura ca in Germania dar fara sa platim nimic. Nu taxe, nu impozite, doar sa furam cat putem. Un bilet de autobuz, un impozit pe salariu, o asfaltare, ce poate fiecare. Asta e adevarata si cea mai grea mostenire de la sistemul comunist, asteptam totul de la stat dar nu vrem sa dam nimic.
      • 0 (0 voturi)    
        Ia mai gandeste-te (Marţi, 18 mai 2010, 15:24)

        Alex S [utilizator] i-a raspuns lui anonim

        Am zis sa nu mai existe nici o alta taxa, deci cuvantul "a deconta" nu ar mai exista! Eu cred ideal ar fi sa vrem putin de la stat si sa dam putin la stat, tocmai ca sa evitam sistemul comunist de care spui tu, in care statul controleaza banii.
  • +4 (6 voturi)    
    Calcul gresit, domnul Iliescu (Marţi, 18 mai 2010, 3:07)

    Alex S [utilizator]

    Oamenii care castiga mai bine nu folosesc drumurile mai mult decat oamenii care castiga mai putin, pentru ca sunt la munca! Si chiar daca ar folosi, matale uiti ca 16% dintr-un salariu mare inseamna mai mult decat 16% dintr-un salariu mic, de ce trebuie sa mai cresti procentajul? Oricum pentru drumuri ai accize in benzina, curentul electric e pe bani deci nu inteleg de ce il iei in calcul, serviciile statului sunt probabil mai folosite de oamenii saraci, ca aia au timp. Nu penalizati oamenii care muncesc! Asa prefer sa nu muncesc si sa castig putin decat sa muncesc si sa imi ia statul diferenta castigata prin munca...
  • -4 (4 voturi)    
    Basescu Obraznic (Marţi, 18 mai 2010, 8:08)

    Dimbean Gabriel [anonim]

    Eu zic k nu Iliescu trebe comentat aici...,pe cat e de comunist parerea lui despre cota unica este una bine gandita care de altfel o resprecta si marile puteri ale lumii, cu asta chiar putem fi de acord in schimb nu putem fi de acord cu Basescu care ia o decizie pripita si lipsita de judecata, pe cand tara asta nu sta in mainile unui singur om, mai sunt si oameni cu carte si situtori in ale economiei....Si apropo de comentarile de mai jos..., nu inteleg de ce se bucura unii pt spectacoll, sunteti inconstienti de ce se intampla si asta doar pentru k Base vine in fata tarii si ne spune k taie tot, sincer mi se pare cel mai usor lucru.......
    Ce pot sal cred pe Basescu e k are mintea odihnita.
  • -1 (3 voturi)    
    Ce-ar fi sa ne trezim! (Marţi, 18 mai 2010, 11:56)

    bogdan [anonim]

    Constitutia stipuleaza ca suntem egali in fata legii.
    La fel de egali suntem si in fata lui Dumnezeu.
    Orice lege care discrimineaza este anticonstitutionala si imorala.
    Ca atare orice tip de impozitare progresiva este anticonstitutionala si imorala.
    Sistemele simple sunt foarte stabile si greu de destabilizat, pacalit, oprit. Usor de controlat.
    Sistemele complicate sunt instabile si usor de destabilizat , pacalit, pline de “workaround-uri”, in acelasi timp au nevoie de reactii negative (sofisticate) pentru a fi stabilizate. Greu de controlat.
    Basescu = Iliescu metamorfozat. Pe vremea lui Iliescu natiunea era profund de stinga si ca atare demagogia trebuia sa fie profund de stinga. Acum natiunea are vederi de dreapta deci si demagogia trebuie sa imbrace haine de dreapta. Nu degeaba PD a sarit din barca social democrata in cea populara. Pericolul la amindoi este ca, fiind avizi de putere mai mult decit de avere sunt/au fost greu de contracarat. Si unul si celalalt au dezvoltat sub ei sisteme perverse si oculte caci nu poti face mai nimic de unul singur.
    Concluzia: traim acelasi fenomen politic, demagogic, profund antinational, si nimic esential, politic, nu s-a schimbat de la revolutie.
    Unicul cistig este cresterea economica care aduce cu ea speranta ca intr-o zi ne vom trezi si nu vom mai accepta sa fim mintiti pentru ca vom avea ce pierde, sigur acum e criza insa cu atit mai mult avem ce pierde!
  • +1 (1 vot)    
    16 LA SUTA nu 16 puncte de pensie retarzilor! (Marţi, 18 mai 2010, 15:47)

    anm [anonim]

    Ce dracu va faceti ca nu intelegeti?
    Astia care nu au decat 2-3 clase tipa in gura mare cu cota unicaca e nedreapta. Normal ca este daca nu stii matematica nici cat un copil de clasa a 4-a.
    Marsh la munca si nu la furat capra vecinului ticalosule!
    • -1 (1 vot)    
      oare cine e retardul? (Marţi, 18 mai 2010, 16:30)

      portocala mecanica [anonim] i-a raspuns lui anm

      Dupa limbaj cred ca tu esti printre cei cu 2-3 clase. In Romania parvenitii provin in general dintre scursurile societatii, de aceea le e si greu sa inteleaga ca aberatia numita cota unica exista doar in lumea a 3-a, unde nu exista cultura democratica si civica. Eu as vrea Romania sa aiba o politica fiscala mai aproape de Europa, nu de Rusia sau Transnistria.
  • -1 (1 vot)    
    ilici are dreptate aici (Marţi, 18 mai 2010, 16:16)

    portocala mecanica [anonim]

    Oricat de antipatic ar fi Iliescu, aici are 100% dreptate. Cota unica a fost un fiasco. Evaziunea fiscala nu a scazut, colectarea e inca o problema, deci nu mai exista nici un argument pt viabilitatea cotei unice.

    Sa nu uitam ca NICI o tara dezvoltata nu are cota unica. Suntem noi, bulgarii, rusii, letonii si transnistrenii. Frumoasa companie. In Europa de Vest taxele ajung si la 50-60%. Evident, noi nu suntem Europa de Vest si avem nevoie de un regim de impozitare mai relaxat. Sunt de acord cu o fiscalitate mult redusa si simplificata in comparatie cu tarile dezvoltate, eventual doar in 3 trepte, cu un plafon maxim de, sa zicem, 25-30% (care ar fi MULT sub nivelul de impozitare din orice tara dezvoltata). Dar e aberant sa mentii cota unica in conditiile in care n-ai bani la buget, si vrei sa reduci dramatic pensiile, sa desfiintezi spitale, scoli etc.
  • +1 (1 vot)    
    nebunia nu salveaza romania (Marţi, 18 mai 2010, 17:08)

    panfil flecaru [anonim]

    ce e'n capul astora ?
    ilici da'n liberali, dragnea vrea anticipate, poanta, ne'ntrebat, declara ca nu vor participa la guvernare...
    cum aia, vor ei sa guverneze ? cu cine ?
    chiar sunt atat de idiotzi sa creada ca vor lua peste juma din sufrageria natzionala !?
    ! ay, caramba !
  • 0 (0 voturi)    
    stiinte economice (Marţi, 18 mai 2010, 19:44)

    easvi [anonim]

    doi oameni fac aprecieri referitoare la ,,cota unica de impozitare '' ; si daca ar fi economisti , as avea aceeasi propunere : sa nu se mai foloseasca sintagma ,,stiinte economice '' Stiintele opereaza cu legi stiintifice, care se pot verifica ... economia este o stiinta !????
    • 0 (0 voturi)    
      da (Sâmbătă, 22 mai 2010, 2:02)

      jos_iliescu [anonim] i-a raspuns lui easvi

      E o stiinta socio-umana.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version