Valeriu Stoica: Daca efectele planului de austeritate nu devin vizibile pana in 2012, situatia electorala a PDL va fi foarte grava

de RFI     RFI Romania
Joi, 5 august 2010, 11:00 Revista Presei | Radio TV

Valeriu Stoica
Foto: HotNews.ro
Vicepresedintele PDL Valeriu Stoica avertizeaza, la RFI, ca, daca efectele planului de austeritate nu devin vizibile pana in 2012, situatia electorala a PDL va fi foarte grava. Partidul Democrat Liberal se confrunta cu doua mari pericole: panica si pasivitatea, crede vicepresedintele partidului, in opinia caruia democrat-liberalii au nevoie de o perioada de relansare si stabilizare.

Valeriu Stoica apreciaza ca "riscul ritmului lent" al masurilor de austeritate este singurul lucru ce poate fi reprosat Guvernului Emil Boc, in conditiile in care "pana la urma masurile care trebuiau sa fie luate au fost luate". "Ritmul aplicarii acestor masuri a fost insa destul de lent, daca ritmul nu va fi accelerat in perioada urmatoare, nu putem avea o relansare economica in anul 2011, relansare pe care toata lumea si-o doreste si care este indispensabila, pentru ca incet-incet consecintele bune ale acestor masuri sa fie resimtite de catre cetatenii Romaniei", explica el.

In opinia sa, ritmul lent al reformelor si ezitarile Guvernului au fost cauzate si de evaluari prea optimiste, care au fost facute de catre specialisti, inclusiv de Fondul Monetar International, in anul 2009. "Atunci, si specialistii si Fondul Monetar au crezut ca criza economica isi va toci dintii pana la sfarsitul anului 2009 si ca anul 2010 va fi an de relansare. (...) Guvernul a fost surprins de aceste evolutii. Pana cand le-a recunoscut, pana cand le-a evaluat, a trecut ceva timp si asta a facut ca masurile sa fie luate cu intarziere".

Vicepresedintele democrat-liberal recunoaste ca "exista o ingrijorare reala" in PDL, dar noteaza ca "nu este deloc anormal ca un partid sa scada in sondaje cand aplica un program de austeritate".

"Exista doua mari pericole pentru PDL in aceasta perioada: fie panica, fie pasivitatea. Panica nu e justificata, pentru ca aceasta scadere in sondaje este fireasca in conditiile in care se aplica un program de austeritate, dar la fel de periculoasa ar fi si pasivitatea. PDL are nevoie de o perioada de stabilizare dupa acest soc al masurilor de austeritate si dupa acest soc electoral, are nevoie de asemenea de o perioada de relansare si toate aceste perioade trebuie strabatute pana in 2012, deci timpul este foarte scurt", avertizeaza el.

Valeriu Stoica cere Guvernului accelerarea ritmului aplicarii reformelor, astfel incat alegatorii sa resimta "consecintele bune ale acestor masuri".

"Daca ele nu vor fi vazute la anul, in 2011 si dupa aceea in 2012, fara indoiala ca situatia electorala a PDL va fi foarte grava", concluzioneaza Stoica.


Citeste mai multe despre   






















1628 vizualizari

  • +1 (7 voturi)    
    lipsa (Joi, 5 august 2010, 11:13)

    observatie [anonim]

    Pai PDLul nu a scazut in sondaje din cauza aplicarii reformelor cum fals vor sa acrediteze toti membrii PDL ci tocmai din lipsa masurilor de reforma. Nu poti sa guvernezi o tara luand numai decizii de marire a taxelor ca sa acoperi gaurile din buget si sa nu faci nimic ca sa stopezi aparitia acelor gauri. Asa ca teoria PDL cum ca ar fi facut reforma este falsa, prin urmare nu exista efecte pozitive de asteptat, singurul efect va fi acela de disparitie PDL sau micsorare numit efectul PNTCD.
    • -1 (3 voturi)    
      ce veste proasta ne-ai dat (Joi, 5 august 2010, 11:34)

      2012 - sfarsitul lumii portocalii [utilizator] i-a raspuns lui observatie

      eu speram sa plecati mai devreme dar voi nu si nu - la ciolan pana in ultimul ceas
    • +6 (8 voturi)    
      nelamurire (Joi, 5 august 2010, 11:35)

      alpha [utilizator] i-a raspuns lui observatie

      ai dreptate in mare masura,ce nu inteleg eu e cum e posibil ca psd care nu numai ca nu a facut reforma niciodata ci a fost si e franarul sef al tarii nu dispare si nu se micsoreaza.sa fie oare tot eterna si incomensurabila prostie romaneasca ?
      • +1 (3 voturi)    
        :) (Joi, 5 august 2010, 13:02)

        asasepare [anonim] i-a raspuns lui alpha

        cre' ca da :)
      • -1 (1 vot)    
        cei 41% care l-ar vota pe Ceausescu (Joi, 5 august 2010, 14:30)

        Viorica Alexandru [utilizator] i-a raspuns lui alpha

        voteaza PSD, Ceausescu fiind "dus".

        Si totusi peste 50% dintre romani par sa se fi vindecat>
        • +1 (1 vot)    
          asa crezi. asteapta urmatoarele alegeri (Joi, 5 august 2010, 17:04)

          2012 - sfarsitul lumii portocalii [utilizator] i-a raspuns lui Viorica Alexandru

          sunt convins ca nu crezi sondajele de acum. asteapta alegerile si vei vedea cine va castiga.
          tu cine crezi ca va castiga urmatoarele alegeri?
    • +1 (3 voturi)    
      ai perfecta dreptate (Joi, 5 august 2010, 11:42)

      eugen [anonim] i-a raspuns lui observatie

      reformele pdl sint un fel de fata morgana ,cind este vorba de masuri concrete de relansare economica si de reducere a birocratiei si devin apocaliptice atunci cind este vorba de suprataxare pt acoperirea gaurilor provocate de "statul cu miinile in sin".nu poti vorbi de reducere a birocratiei atunci cind restructurarea duce doar la disparitia unor posturi care exista in organigrama dar nu sint ocupate sau atunci cind marea masa a celor restructurati sint politistii comunitari!e drept ca si pe acestia trebuie sa-i platesti dar in mod cert economia nu merge si birocratia te sufoca in romania din cauza acestora
    • 0 (4 voturi)    
      corect (Joi, 5 august 2010, 11:45)

      calin [anonim] i-a raspuns lui observatie

      Romanii nu uita si nu iarta.
      Sa vedem putin....
      PDL a taiat salariile cu 25% la toti bugetarii deci peste 2 mil de alegatori au fost afectati direct.
      Daca ar fi dat afara cateva sute de mii de bugetari ar fi pierdut doar cateva sute de mii nu milioane de voturi.
      Au vrut sa taie pensiile (CCR a anulat totusi taierea). Oricum nici pensionarii nu vor uita ca era sa li se taie pensiile. Deci alte milioane de voturi pierdute.
      De curand au lovit in cap PFA-urile si pe cei cu drepturi de autor. Deci alte 500.000 voturi pierdute.
      Au marit TVA la 24% masura care afecteaza in mod direct toti romanii cu drept de vot.
      Concluzia: PDL va avea soarta PNTCD.
    • +3 (5 voturi)    
      Sa nu uitam... (Joi, 5 august 2010, 11:55)

      Gigi [anonim] i-a raspuns lui observatie

      ...balbele si minciunile evidente:
      1) Romania refuza sa intre in recesiune
      2) Romania a intrat in recesiune
      3) Se pare ca am iesit din recesiune
      4) Vom avea recesiune si in 2010
      5) Nu vom mari taxele si impozitele
      6) TVA-ul se mareste cu 5%
      7) Statul nu are probleme in plata salariilor si pensiilor
      8) Reducerea salariilor cu 25% si a pensiilor cu 15%
      9) Exclud posibilitatea unui imprumut FMI pentru ca asta ne-ar duce inapoi in anii '90. Daca vom lua vom lua pentru dezvoltare
      10) Vom lua un imprumut dar ca o centura e siguranta
      11) Transa X merge la bugetul de stat pentru plata pensiilor si salariilor
      12) Ne gandim la impozitarea progresiva
      13) Nu ne gandim la impozitarea progresiva
      14) Nu mai avem nevoie de inca un imprumut de la FMI
      15) Romania va mai lua inca un imprumut de la FMI
      16) In 2011 marim salariile bugetarilor cu 10%, ba cu 25% ba deloc...
  • +1 (3 voturi)    
    Nu-i asa (Joi, 5 august 2010, 11:23)

    Andrei [anonim]

    Draga dle Stoica, daca-mi explici si mie care sunt masurile de austeritate o sa fiu de acord cu tine. Cresterea TVA care s-a anulat imediat prin cresterea preturilor, ti se pare tie o masura de austeritate? Mie nu. Micsorarea de salarii care coboara nivelul de trai al romanilor in timp ce clientela politica este tot mai imbuibata din fonduri bugetare si europene ti se pare tie o masura de austeritate? Mie nu.
  • 0 (2 voturi)    
    Sigur asteapta romanii pana in 2012? Nuuuuuuu .... (Joi, 5 august 2010, 11:23)

    Mitica (Palarierul) [anonim]

    Excelenta Sa dl. Stoica,

    Fost ministru, fost membru in diferite partide si gashti, actualment senator PeDeLe, crede ca romanii vor astepta pana in 2012 pentru a scapa tara de "podoabe" precum dl. premier Bokkutu Warza Blega si acolitzii sai

    Din pacate pentru dl Presedinta Basescu - stransura de profitori politici din PDL vor pleca mult mai rapid din partid spre noi "orizonturi rosii" decat previzioneaza dl. Stoica.

    Nu cred ca vom mai avea rabdare nici cu prostii si nici cu shmekerii din PeDeLe pana in 2012.

    "Patria si Dreptul Meu!"
  • +1 (1 vot)    
    Putin probabil. (Joi, 5 august 2010, 11:28)

    AlinN [anonim]

    Daca PDL ar guverna in continuare singur, da, ar fi posibil ce spune dl Stoica. La fel s-a intamplat cu PNT pe timpul d-lui Constantinescu, la fel s-ar intampla si cu PDL. Din fericire in toamna PSD va depune o motiune, PC va incerca sa suspende presedintele... Nu exista o sansa mai buna pentru a da vina pe PSDnl. Chiar o buna strategie a PDL ar fi sa trambiteze niste muguri de "bine" inca de acum din vara si toamna sa voteze si ei pentru motiune, apoi lasandu-i pe PSDnl-isti sa se faca de cacao. Acestia nu vor avea alte optiuni decat prosternarea in continuare in fata FMI sau "explozia" euro. Orice ar face ar duce la echilibrarea rapoartelor pentru viitoarele alegeri. Oamenii ar sesiza ca PSDnl "produce" tot saracie prin marirea in acelasi timp a salariilor dar si a euro, si ii va apuca nostalgia dupa PDL. Evident majoritatea PSDnl-ista trebuie sustinuta cu "agenti dubli" PDL-UNPR si imediat ce ajung la putere PSDnl-istii agentii "din interior" vor schimba partea, sabotand premierii prin motiuni, nevotandu-le legile PSDnl-istilor, etc, etc. Evident ca in acest timp situatia economica va evolua de la colaps la catastrofa, dar romanii sunt rezistenti. Au trecut ei de "marea foamete" si de doua razboaie mondiale, or mai rezista cativa vii si din situatia asta si foarte important vii si pro PDL.
  • -1 (1 vot)    
    PDL (Joi, 5 august 2010, 11:39)

    Grasul [utilizator]

    PDL face ce poate in functie de oamenii pe care ii are. Din pacate fiecare vrea sa iasa in evidenta cu vesti si nu toti vorbesc ce trebuie.
    Referitor la incetineala cu care fac reformele: cine ar avea mai mult curaj sa taie in carne vie mai ales ca ei au promis altceva in campanie electorala?
    De opozitia societatii la reforme iarasi trebuie sa tinem seama.
    In concluzie nu prea ii vad bine pe astia de la guvernare!
    • +1 (1 vot)    
      degeaba (Joi, 5 august 2010, 12:45)

      calin [anonim] i-a raspuns lui Grasul

      Degeaba tai in carne vie daca nu iei si masuri de relansare economica...
  • 0 (2 voturi)    
    Vai,tu! (Joi, 5 august 2010, 11:39)

    Pantera Roz [utilizator]

    Pai situatia electorala a PDL E DEJA albastra rau,nea Stoica,nu te-ai prins inca?!
  • +1 (1 vot)    
    Probabil... (Joi, 5 august 2010, 11:41)

    Gigi [anonim]

    ...ca domnul Stoica este foarte bun in meseria sa de jurist. Pe de alta parte si dansul ca multi alti intra pe teritoriul economic fara a avea cele mai elementare cunostinte in domeniu.

    "Ritmul aplicarii acestor masuri [de austeritate] a fost insa destul de lent, daca ritmul nu va fi accelerat in perioada urmatoare, nu putem avea o relansare economica in anul 2011, relansare pe care toata lumea si-o doreste si care este indispensabila"

    Nu pot intelege cum se relanseaza economia prin faptul ca un profesor este dat afara sau ca un actor primeste cu 25% mai putin salariu. Ba dimpotriva ... inteleg ca pe termen scurt daca este dat afara economia reala la buget este mult mai mica (trebuie sa primeasca somaj). De asemenea ca economia (reducerea cheltuielilor) in buget nu are nimic de-a face cu relansarea economica. Totodata mai inteleg ca o componenta importanta in PIB-ul ala care se doreste relansat este consumul populatiei. -25% la venituri nu ajuta deloc. Deci ma lamureste si pe mine cineva cum va produce / va vinde mai mult firma X pentru ca un profesor este dat afara?
    • +1 (1 vot)    
      QED (Joi, 5 august 2010, 12:20)

      Gigi [anonim] i-a raspuns lui Gigi

      Adrian Vasilescu (BNR): "Masurile de austeritate, fara nicio indoiala, duc la adancirea recesiunii."
  • +2 (2 voturi)    
    Liderii PDL nu sunt consecventi / coerenti !? (Joi, 5 august 2010, 11:52)

    PSD-erbedeul [utilizator]

    Ma refer la reducerea cu 25% a salariilor bugetarilor numai in anul 2010.
    Acum se declara ca anul viitor poate vor creste cu 10%.
    Un mic calcul:
    Salariu initial in 2010: 1000 LEI
    25% din 1000=250 LEI
    Salariu redus in 2010: 750 LEI
    Salariu posibil in 2011:
    750+10%*750=750+75=825
    Deci Guvernul PDL minte
    10%*1000-10%*750=100-75=25 LEI
    Prin urmare cresterea este NU de 10% ci de
    (75/1000)*100=7,5%
    • 0 (2 voturi)    
      Guvernul nu minte ! (Joi, 5 august 2010, 12:27)

      Valentin [anonim] i-a raspuns lui PSD-erbedeul

      Calculele tale sint corecte insa cind se specifica o crestere sau o scadere se raporteaza la valoarea initiala.
      • +1 (1 vot)    
        Din declaratia oficiala NU reiese la ce valoare (Miercuri, 11 august 2010, 8:30)

        PSD-erbedeul [utilizator] i-a raspuns lui Valentin

        Din declaratia oficiala NU reiese la ce valoare se refera aplicarea procentului de crestere:
        la valoarea initiala de 1000 RON sau la valoarea actuala de 750 RON ?!
  • +1 (1 vot)    
    sa speram (Joi, 5 august 2010, 11:54)

    Mowgli [utilizator]

    sa speram ca alegatorul roman, va avea simtul realitatii (orice ar insemna asta pentru partide). Pe de alta parte, guvernul a cam stat pe loc exagerat de mult, iar lucrul asta se vede.
  • +1 (3 voturi)    
    Stoica e neutru? (Joi, 5 august 2010, 12:34)

    CC [anonim]

    Nu cred ca intereseaza pe cineva situatia electorala a PDL e o chestie interna si trebuie sa ramana interna. Ce e mai important e ca PDL a implementat un plan ale carui efecte nu sunt previzibile. E mai mult decat amatorism, e inconstienta. Un plan national prost gandit poate anula eforturile intregii societati fie ca sunt ele restringeri de austeritate sau planuri de dezvoltare in directii specifice situatiei de criza.

    Ar face bine sa taca dl. Stoica, la fel cum a tacut ani in sir la acuzatiile de trafic cu copii.
  • +1 (3 voturi)    
    Dle Stoica, lasati atatia DACA.... (Joi, 5 august 2010, 14:59)

    lili [anonim]

    PDLul Dvs e cam dus.... Luati-va gandul ca mai vedeti guvernarea o bucata buna de timp....
  • -1 (1 vot)    
    Tot respectul... (Luni, 9 august 2010, 7:50)

    emil [anonim]

    Tot respectul Dl Valeriu Stoica pentru activitatea politica din trecut, ati fost unul dintre artizanii unificarii PNL. Ati ajuns insa sa spargeti din nou partidul si sa fiti una dintre slugile marunte ale acestul scelerat de Basescu. Chiar credeti ca mai aveti vrer-o sansa in 2012?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi