Attila Cseke: M-am gandit si la demisie. Oprescu: Vinovati sunt cretinii aia care nu inteleg ca e lipsa de personal

de Ionut Baias     HotNews.ro
Miercuri, 18 august 2010, 21:29 Revista Presei | Radio TV

Cseke vs. Oprescu
Foto: Agerpres
Ministrul sanatatii, Attila Cseke, a declarat in aceasta seara la "ora de foc" (Realitatea TV) ca s-a gandit si sa-si dea demisia deoarece are o raspundere morala pentru sistemul pe care-l coordoneaza. Ministrul a subliniat insa ca nu are nicio vina inmod direct deoarece spitalul in discutie nu se afla in subordinea ministerului pe care-l conduce ci in subordinea primariei Capitalei. "Nu s-a pus problema acolo de lipsa de medicamente sau de orice altceva pe linie medicala. Putem discuta doar despre lipsa personalului", a mai adaugat acesta.

Cseke spune ca si in cazul lipsei de personal vina este tot a primariei generale care trebuia se deblocheze posturile si sa faca angajarile necesare. Ministrul spune ca a cerut in nenumarate randuri legea care nu da drumuri la deblocarea posturilor vacante din sistemul sanitar, dar a refuzat sa spuna cine din Coalitia de Guvernare s-a opus initiativei.

Intervenit telefonic in cadrul emisiunii, Sorin Oprescu a spus ca Primaria nu putea sa deblocheze posturile, acest lucru putand fi facut doar de catre Guvern. Referitor la numirea ca director interimar al Maternitatii Giulesti a dr. Victoria Nicolau, Oprescu spune ca o cunoaste, ca are studii manageriale si ca este capabila sa conduca o astfel de institutie in perioada de criza prin care se trece.

Primarul general e evitat insa sa raspunda la intrebarea daca e potrivita numirea pe aceasta pozitie a unui medic care
a fost implicat intr-un caz extrem de controversat cand o pacienta a fost lasata sa sangereze pana la moarte.


Citeste mai multe despre   






















5651 vizualizari

  • -2 (4 voturi)    
    hai sa discutam! (Miercuri, 18 august 2010, 21:36)

    Miki [anonim]

    Bun, hai sa discutam atunci despre "lipsa personalului". De ce se intampla asa ceva? Face ceva impotriva acestui fenomen ministrul/ministerul?
    • +10 (10 voturi)    
      Lipsa personal? (Miercuri, 18 august 2010, 22:43)

      Niki [anonim] i-a raspuns lui Miki

      Sa fie lipsa de personal sau pur si simplu lipsa de seriozitate, profesionalism, PRODUCTIVITATE?

      Cand unii lucreaza in doru lelii, ce productivitatea vrei sa fie?
      • -3 (3 voturi)    
        Despre productivitate (Joi, 19 august 2010, 9:26)

        kaishakunin [anonim] i-a raspuns lui Niki

        Cine este mai productiv?

        a) Un medic care a salvat viata unui om intr-o operatie de 11h

        b) Un medic care in aceleasi 11h a tratat 20-30 de oameni.

        c) O asistenta care supravegheaza cateva saloane.

        Puteti alege doar un singur raspuns. Daca nu stiti raspunsul puteti suna un prieten.
      • -1 (1 vot)    
        Zau ?? (Joi, 19 august 2010, 17:23)

        zit [anonim] i-a raspuns lui Niki

        Cind ai un asistent medical, in tura de noapte la 32 de bolnavi, in sectia de ortopedie la Spit. Universitar Buc. CUM SE NUMESTE ? Va invit sa verificati (e f. simplu!) daca nu credeti !!
    • +5 (5 voturi)    
      oprescu (Joi, 19 august 2010, 8:50)

      laura [anonim] i-a raspuns lui Miki

      Vinovatii sunt cretinii de manageri care accepta sa stea in acea functie desi stiu ca n-au personal, medicamente, materiale sanitare, reactivi, aparatura, etc si se complac in acasta situatie. Cati manageri si-au dat demisia pentru ca nu pot asigura asistenta sanitara in unitatile lor? Vorbim mereu de sistem, dar sistemul e facut si din astfel de persoane!
      • +3 (3 voturi)    
        Care manageri??? (Joi, 19 august 2010, 13:29)

        Danon [utilizator] i-a raspuns lui laura

        In cazul de fata, "managerul" era un doctor care consulta si in spital si in doua clinici private, dintre care una a lui si a sotiei. Cand sa se mai ocupe si de management, mai ales ca era intr-o situatie flagranta de conflict de interese in dubla sa calitate de manager de spital public si de proprietar de clinica privata?

        Un detector de fum pe baterii costa 7 euro. Eu am trei in casa. In salonul respectiv, nu era nici unul. Cautati eroarea.
        • +2 (2 voturi)    
          sunt manageri (Joi, 19 august 2010, 14:55)

          kllaus [anonim] i-a raspuns lui Danon

          avem o gramada de oameni instruiti care stiu cu ce se mananca managementul. Singura problema este ca nu avem asa ceva in spitale, in sistemul public, in general. Un manager trebuie sa se dedice locului de munca min.12 ore pe zi, lucru care face imposibila implicarea in alte proiecte personale pe la diverse clinici, chiar si cu program redus.
          Un manager de spital nu trebuie sa stie cum se scoate copilul cu forcepsul, ci mai degraba sa verifice daca sunt curate toaletele, daca pacientii, adica clientii lui, sunt multumiti. Raspunderea penala in acest caz este si a primarului Oprescu, care a numit un medic in functia de manager, desi acesta avea experiente in alte gauri decat cele din bugetul spitalului.
          In ceea ce priveste detectorul de fum , sunt sigur ca ceea ce tu ai cumparat la 7 euro, managerul respectiv gasea la minim 70 euro. Pentru ca asa e in tenis...
  • +2 (14 voturi)    
    cinic!!!! (Miercuri, 18 august 2010, 21:39)

    dr.jivago [anonim]

    in romania, nu ajungi sa nasti. A jungi ca sa ... mori
    acest individ este o facatura de om si o gargara pe uscat
    in ce tara , traim ???
  • +2 (20 voturi)    
    pai cum adica? (Miercuri, 18 august 2010, 21:41)

    JimJim [anonim]

    Adica cum , mai baieti, sa-si dea demisia ditai ministrul ca au murit niste suflete nevinovate?
    Pai la mijoc e algoritmul , adica cum , sa plece un ungur si cine sa vina in loc ? Ca doar asta conteaza , cine ce si cum imparte. Demisie de onoare? Care onoare? Si omul obisnuit o sa stea in continuare sa-si faca cruci , sa se bucure ca nu i s-a intimplat lui si sa zica ca asa a vrut Dumnezeu? Ca institutiile statului se intorc cu spatele si uita ca sint platite cu sudoare aacestor oameni. Ca doar pe omul obisnuit nu-l apara nimeni. Nici un algoritm!
    • -3 (7 voturi)    
      Demisie de Dez-onoare ! (Miercuri, 18 august 2010, 22:01)

      PSD-erbedeul [utilizator] i-a raspuns lui JimJim

      Nu exista demisie de onoare !
      Poate demisie de OROARE !
  • -8 (14 voturi)    
    neah (Miercuri, 18 august 2010, 21:47)

    dark [anonim]

    nu scapam noi asa repede de tine..nem, nem...mai ai inca putin pana pui pe butuci sistemul si reusesti sa maghiarizezi conducerile din zona aia centrala a Romaniei cu care va este spalat creierul de mici. Totusi trebe recunoscut ca ai lucrat bine.

    Istenem, istenem, de ce nu va duceti voi pe o insula?... departe. departe si sa luati cu voi si pe pedelei si pe pesedei si alte culori politice, sa ne lasati si pe noi sa traim, si sa faceti voi acolo ce vreti, sa va dati in cap, sa va injurati, sa va omorati, plaga inconstienta ce sunteti.
  • +1 (15 voturi)    
    pentru voi....sefii (Miercuri, 18 august 2010, 22:01)

    mike1 [anonim]

    Attila baci,demisia trebuie sa ti-o dai pentru ca sistemul a dat gres si a omorat niste ingeri.Sistemul pe care dumneata il conduci si nimeni altul, si s-a intamplat in timpul mandatului tau.
    Nea Oprescule....e groasa.Cand mor oameni din cauza imbecilitatii trebuie facut ceva.Trebuie schimbat ceva.Inafara de demisii si alte alea.Trebuie umblat mai adinc, tata.Gaseste rezolvarea urgent , pentru ca voi astia care v-ati ocupat de sanatate pe toate partile ar trebui sa stiti, tata.
    Cand copii nou nascuti prematur stau inchisi ca niste borcane pe raft si nimnei nu stie de capul lor ore intregi, sau jumatati de ore....ceva este nenatural aici nu?
  • +7 (15 voturi)    
    ??? (Miercuri, 18 august 2010, 22:04)

    ramen [anonim]

    Si ce treaba are lipsa personalului cu faptul ca s-a facut o improvizatie la aerul conditionat???
    • -2 (2 voturi)    
      raspuns (Joi, 19 august 2010, 1:04)

      cenzurat [anonim] i-a raspuns lui ramen

      Credeam ca doar pentru oameni cu cu un IQ mai redus ar trebui explicat dar se pare ca m-am inselat1 Daca erau 4 asistente, asa cum prevede organigrama, una din ele ar fi reusit sa observe din timp existenta unei probleme. A fost doar o asistenta la mai multe saloane asa ca nu cred ca trebuie sa-ti explic mai mult!
      • +6 (6 voturi)    
        Daca erau 4 asistente erau toate la "baie" (Joi, 19 august 2010, 9:30)

        CCC [anonim] i-a raspuns lui cenzurat

        Ai fost vreodata internat intr-un spital? Pe sora mea la spitalul de urgenta din Bucuresti, unde era internata cu fractura la picior, au incuiat-o noaptea in salon ca sa nu le deranjeze. Au fost batrane in acelasi salon, imobilizate, care au facut pe ele in pat. Sa-ti mai explic pana unde merge dejectia umana?
  • +9 (21 voturi)    
    Ati innebunit de-a binelea... (Miercuri, 18 august 2010, 22:12)

    anar1975 [utilizator]

    De ce este vina ministrului, indiferent cum se numeste acesta, pentru ceea ce s-a intamplat la Maternitatea, de care, direct responsabila este primaria Bucurestiului??? Vinovatii sunt in ordinea urmatoare:
    1. personalul care a lasat nesupravegheati nou-nascutii (in speta asistenta);
    2. conducerea spitalului, pentru ca tolereaza delasarea si incompetenta subalternilor;
    3. in cazul in care au fost pana la urma probleme cu aparatele si daca ele au fost la originea incendiului- vinovata este firma care s-a ocupat de mentinerea lor in stare de functionare si controlul periodic al lor;
    4. pornind de la punctul 2., daca contractul catre firma X a fost obtinut prin "PCR" si nu prin licitatie, vinovata este conducerea spitalului (deci, revenim la punctul 2);
    5. vina ministrului este doar in cazul in care acesta nu face presiuni pentru demiterea conducerii spitalului.

    Mai judecati putin inainte de a acuza exclusiv pe baze politice!
    • -3 (7 voturi)    
      Intrebare (Miercuri, 18 august 2010, 23:22)

      jjhkihli [anonim] i-a raspuns lui anar1975

      Credeti ca firma care instaleaza aparatul de aer conditionat trebuie sa verifice si functionalitatea prizei de curent? Eventual sa instaleze sau sa inlocuiasca un circuit necorespunzator? Sau sa verifice periodic daca acesta prezinta siguranta in exploatare?

      Daca raspundeti negativ la aceste intrebari,va rog sa mai adaugati un punct la rechizitoriul dvs.:
      6. Cei care au redus salariile si locurile de munca din sectorul bugetar, in maniera democratiei comuniste, intrucat le-a fost mai usor sa se exprime in procente fixe, general aplicabile. Urmarea directa, cu consecinte imediate dupa cum s-a vazut, a fost disponibilizarea personalului de intretinere sau cu calificare medie (electicieni, instalatori, asistente etc.). Stiti dumneavoastra, cel de genul femeii de serviciu din multinationala care a angajat un canibal.

      In cazul in care considerati ca afirmatiile din enunt sunt adevarate, aveti posibilitatea de a va informa cu privire la atributiile si responsabilitatile instalatorilor de aparate de aer conditionat.
    • -3 (5 voturi)    
      vina ministerului (Miercuri, 18 august 2010, 23:26)

      gogo [anonim] i-a raspuns lui anar1975

      Draga @anar, vina ministerul este ca tine posturile blocate in conditiile in care e lipsa acuta de personal. Impreuna cu asistenta care a lipsit din sala unde s-a produs incendiul mai trebuiau sa existe inca vreo 3 asistente.
      Vina ministerului si a guvernului per total este ca a taiat fara mila din salariile si asa mizere ale cadrelor medicale, incurajand, impreuna cu mare sef de la Cotro, plecarea lor in strainatate.
      Vina este si a faptului ca finantarea de la buget pentru sistemul medical este, procentual vorbind, cea mai mic din UE! Intereseaza-te daca vrei.
      • +8 (8 voturi)    
        patru elefanti se leganau (Miercuri, 18 august 2010, 23:50)

        woe [anonim] i-a raspuns lui gogo

        chiar daca erau patru asistente, tot nu se punea, pentru ca erau ori la cafea, ori la tigara, ori la buda. Ori la asistat la o nastere sau la reanimarea mamicilor, ca acolo se castiga mai bine; plozii, mai ales daca-s prematuri nu stiu da spaga. Vorbesc din experienta proprie. Probabil ca chiar erau 4. Sau chiar mai multe. Nu pleaca nici draqu sa munceasca in strainatate cand in RO castiga minim dublu din spagi.
        • +3 (3 voturi)    
          asa-i (Joi, 19 august 2010, 1:42)

          jimJim [anonim] i-a raspuns lui woe

          Ai zis-o chiar mai bine decit mine!Asa-i! Spaga duce orice!
    • -2 (4 voturi)    
      Ba tu , mai! (Joi, 19 august 2010, 1:26)

      JimJim [anonim] i-a raspuns lui anar1975

      Bai omule/oamo, ministrul e SEFUL Intitutiilor din sanatatea romaneasca!!!!!! Daca nu sefii sint reponsabili de cum merge sistemul , atunci cine, hai, cine? Portarul care ia spaga ca s alase lumea sa intre? Infirmierele care-ti iau bani de cum vad, ca sa le iasa si lor ceva? Bineinteles ca e politic totul , numai ca tu nu vezi asta pentru ca, probabil ai ochelari de cal!
    • -1 (3 voturi)    
      ce sa-ti spun? (Joi, 19 august 2010, 9:23)

      dan [anonim] i-a raspuns lui anar1975

      ok. si cei care au facut posibil faptul ca pe tura sa fie o singura asistenta la intreaga sectie? ei n-au nici o vina? cum vrei sa faca fata o singura persoana la nu stiu cati pacienti? s-a intamplat nenorocirea asta si o acuzati ca n-a stat tot timpul in salonul ATI. daca statea si se intampla alta nenorocire in alt salon, ce-ati fi spus: ce de ce nu era acolo? judecati cam aiurea. vina principala pleaca de la cei care au permis ca o sectie sa functioneze cu o singura asistenta pe schimb. si stati, ca e doar inceputul. onor Ministerul a pregatit o alta organigrama pentru spitale si mai subtiata. atunci sa te tii!
    • +4 (4 voturi)    
      Vinovati (Joi, 19 august 2010, 10:32)

      bug [anonim] i-a raspuns lui anar1975

      In primul rand este vinovata conducerea spitalului, ca nu s-a gandit la un lucru elementar: pentru a proteja viata micutilor si a proteja echipamente de 2 milioane de euro, trebuie sa ai un sistem de alarmare in caz de incendiu. Costa sub 100 lei un sesizor de fum, cu montat la sistemul de alarma poate ceva mai mult. Mult mai putin decat o spaga!
      Apoi, toti angajatii cu protectia muncii, PCI, etc, pentru aceeasi vina.
      Apoi, din nou conducerea, ca nu are reguli dure, a caror respectare sa fie verificata, ca cel putin saloanele cu copii, care sunt total lipsiti de aparare, sa fie supravegheati TOT timpul, fie de asistenta, fie videoo (daca tot aveau sistemul pus in functiune).
      Firma care a instalat are ultima vina - chiar daca a facut ceva gresit (ceea ce inca trebuie demonstrat), grija pentru integritatea si sanatatea pacientilor este 100% a spitalului. Trebuiau sa verifice ca firma si-a facut treaba bine si sa ia toate masurile suplimentare pentru evitarea unor asemenea tragedii. Nimic nu este perfect, de aceea trebuie sa ai mai multe masuri de siguranta alternative, daca una, din diverse motive posibile, nu functioneaza, celelate sa isi faca treaba. Un lucru elementar!

      Chestia cu lipsa de personal este o tentativa josnica de a arunca vina pe altii, cand vina este 100% a spitalului.
      Poti sa angajezi de 10 ori mai multe asistente, daca acestea nu isi fac treaba, tot degeaba, arunci banii pe fereastra!
      Apropos, ca se tot vorbeste atat pe aceasta tema, a facut cineva o comparatie cu sistemele sanitare din alte tari? As pune pariu ca in alte tari sunt mai putine asistente la un bolnav - dar acelea muncesc de le sar capacele!
    • -1 (1 vot)    
      nimeni nu a innebunit (Joi, 19 august 2010, 18:43)

      marcus [anonim] i-a raspuns lui anar1975

      Este si vina ministrului,pentru ca este dirijorul unui sistem corupt,putred si anost.Este vin ministrului ca pana mai ieri Maternitatea era in ograda lui,deci trebuia sa se ocupe de toate aspectele ce tin de management,asta nu in mod direct ci prin cei pe care ii are in subordine in minister.Dar asa este in Romania,vinovat intodeauna este victima,iar asistenta are vina morala ca face munca la alte 3- 4 asistente.Dar asa suntem noi romanii in orice critica la adresa unui ministru,om politic vedem o aitngere politica;e acum nu mai este asa.Vezi exemplu presedintelui Germaniei care si-a dat demisia pentru o gafa.
  • +5 (5 voturi)    
    individa asta? (Miercuri, 18 august 2010, 22:17)

    nu conteaza [anonim]

    am citit articolul despre gravida care a murit in spital... e oare vorba de acelasi medic? director interimar? oare individei nu ii e rusine? la fel si lui oprescu... cu atitudinea lui de smecheras batran... individule, stii ce iti lipseste? o masina sport, rosie, cu o blana de oaie pe scaun, ca sa iti tina cald la spate si o pitzi langa tine, cu o fusta cat o curea... asa imaginea e perfecta
  • +7 (9 voturi)    
    lipsa de personal? (Miercuri, 18 august 2010, 22:17)

    ghitza.porcu [anonim]

    da...este lipsa de personal...si eu lucrez in sistem si stiu ce inseamna asta...DAR: sa lipsesti trei sfert de ceas de pe terapie intensiva asta ce inseamna? lce are asta de a face cu lipsa de personal? ca tanti asistenta era platita sa stea doar pe sectia de terapie intensiva...si daca tooot a vrut sa lipseasca 3/4 de or putea sa o roage pe tanti infirmiera sau pe tanti femeia de serviciu sa supravegheze sectia.
    si ce vina are ministrul ca un bou de electrician a inadit fire de curent pe care le-a trecut prin spatele unui dulap?....
    fratilor penelisti & pcisto-otevisti..mai ganditi putin si cu capul nu numa' cu ovarele
  • +3 (3 voturi)    
    dom. doctor resolva orice problema ca la spital... (Miercuri, 18 august 2010, 22:18)

    asd [anonim]

    pt ca atat stie. Pe scurt e o minciuna. Nu e vorba de personal ci e vorba de inca unul din contractele date la firme cu plie care nu-si fac treaba si iau doar bani.

    Nimeni nu-i lua la intrebari daca nu se vedea la televizor ca au murit atatia copii. Nu scria pe undeva ca firma aia care se ocupa de aerul conditionat are 100 de contracte cu spitale si alte institutii?
  • 0 (4 voturi)    
    Daca ar fi fost simplu s-ar fi rezolvat (Miercuri, 18 august 2010, 22:23)

    worker [anonim]

    1. Lipsa de personal. Daca pe sectie trebuie sa fie o asistenta la 2 noi-nascuti si e numai una la 10 nou nascuti adica una pe sectie atunci ce se intimpla cind aceasta merge la WC, cind merge sa aduca materiale sanitare din depozit (pentru ca nici infirmiere nu sunt angajate) sau cind doi bebelusi au nevoie in acelasi timp de ajutor?

    2. Lipsa de norme. Daca normele nu ar fi permis instalarea de AC de tip casnic ci numai unul de tip central nu ar mai fi avut loc inprovizatia

    3. Lipsa celui de-al doilea sistem de siguranta. In orice spital care se respecta fiecare sistem de semnalizare e dublat: asistenta vede infarctul pe monitor dar si monitorul emite un semnal sonor, asistenta urmareste bolnavii dar si monitorizarea electronica centralizata o face ... in cazul acesta senzorul de fum este ce-l de-al doilea sistem de siguranta. Aveti idee cite sisteme de siguranta sunt intr-un singur avion (toate se suplinesc unele pe altele).

    4. Lipsa circuitelor specifice - fiecare unitate sanitara trebuie sa aiba circuite separate pentru incendiu dotate cu rampa pentru carute (ati vazut cum erau scoase incubatoarele??). Aceste circuite trebuie sa fie suficient de largi pentru a putea intoarce un pat / targa in conditii de confort si siguranta. Cite spitale de la noi au dimensiunile necesare???

    Degeaba dai spitalele la primarie daca ele sunt construite dupa standarde de acum 80-100 de ani iar normele de functionare sunt invechite. Dar.. ca sa le modernizazi totul costa bani asa ca e intotdeauna sa gasesti un vinovat.
    • 0 (2 voturi)    
      Crezi? (Joi, 19 august 2010, 1:31)

      JimJim [anonim] i-a raspuns lui worker

      Nimic nu e simplu in Romania! Si motive poti sa gasesti cu miile. Numai ca niste suflete au murit din cauza de neglijenta, nesimtire si incompetenta. Si nici o scuza nu le mai aduce inapoi. Daca fiecare s-ar gindi ca e posibil ca intr-un incubator din ala ar fi putut fi copilul lui, ar mai fi gasit scuze? Nu , ar fi turbat si ar fi cerut capul vinovatilor!Imediat !
    • +2 (2 voturi)    
      rezolvare simpla (Joi, 19 august 2010, 9:08)

      hard [anonim] i-a raspuns lui worker

      Cladirea nu corespunde fiind veche, deci trebuia inchisa cu mult timp in urma.
      Si pentru ca te pricepi:
      1. Lipsa de personal - spune-mi cate asistente erau in spital la ora aceea, pe sectii care nu presupun prezenta lor permanenta? Stii probabil ca toate fug de sectiile grele cum e si terapia intensiva. Managerul trebuia sa nu admita ca acea sectie sa functioneze doar cu o asistenta.
      2. Lipsa de norme. Pot exista miliarde de norme daca nimeni nu le respecta.
      3. Lipsa celui de-al doilea sistem de siguranta. Tot asa puteau fi sute de sisteme daca nimeni nu le aude si nu le vede.
      4. Lipsa circuitelor specifice. Am raspuns cu prima propozitie.
      Deci vinovatii principali sunt cei locali: managerii si angajatii, apoi restul
  • +5 (5 voturi)    
    Vinovat este si Oprescu (Miercuri, 18 august 2010, 22:24)

    nico2 [utilizator]

    Daca tot vorbim de demisii de ce sa nu demisioneze si Oprescu?Spitalul era din 2008 in subordinea primariei generale.Ministrul Sanatatii sa-si dea demisia de onoare si Primarul General Oprescu sa-si dea demisia ptr. complicitate la furtul banului public.Avem si declaratia lui : " Vinovati sunt cretinii aia care nu inteleg ca e lipsa de personal " si putem adauga : Vinovati sunt si cei care au furat din banii publici prin acoperirea contactelor frauduloase.
  • -2 (4 voturi)    
    ministrul trebuie sa plece deoarece: (Miercuri, 18 august 2010, 22:30)

    jo [anonim]

    este un iresponsabil!
    pai cum bah poti sa declari, citez:
    " cautati pe google cati au mai murit in astfel de cazuri si in alte tari"
    pai singur se acuza, din functia lui de ministru dadea el o cautare inainte de a se intampla toata tragedia aceasta si taia si spanzura inainte si nu dupa sa-mi vii cu o astfel de declaratie!
    ministrul are si obligatii, nu numai drepturi
    cele mai mari drepturi si cele mai mari obligatii ...
  • +4 (4 voturi)    
    false probleme (Miercuri, 18 august 2010, 22:32)

    saab [anonim]

    mereu se incearca abaterea atentiei catre probleme marunte, iar criza grava a intregului sistem sanitar este trecuta cu vederea.
    Nu posturile insuficente sunt cauza tragediilor medicale, ci calitatea oamenilor angajati.

    In prezent, cam la orice spital din tara, lucrurile stau cam asa: un manager putred de corupt, tinut in functie pe viata si cu numeroase afaceri colaterale cu spitalul. 90% din angajatii institutiei sunt pile, rude sau indivizi care platesc regulat taxa de protectie ca sa-si pastreze postul. la randul lor acestia jupoaie pacientii primind spagi grase, iar acolo unde nu au interes isi baga picioarele in ea de munca.

    Vreti sa deparazitati sistemul? trebuie inceput de la varf, cu ministrul si primarul si functionarii din subordinea lor.
    Managerii din spitale trebuiesc inlocuiti cu oameni tineri, normali, alesi in mod cinstit, nu prin concursuri falsificate. iar noii manageri la randul lor ar trebui sa curete masiv pilele si incompetentii spitalelor.

    Daca nu, o sa plangeti in continuare ca va mor copii arsi de vii, si nu va fi ultima data cand se vor intampla tragedii atat de groaznice.
    Reactionati, oameni buni! nu-i lasati sa scape nepedepsiti.
    Ce vedeti acuma este numai varful aisbergului, si sunt sigur ca alte spitale au la randul lor bombe cu ceas care vor exploda intr-o buna zi nenorocind alti oameni.
  • +3 (3 voturi)    
    vinovatii (Miercuri, 18 august 2010, 22:33)

    stefan iorga [anonim]

    de vina sunt toate guvernarile de pana acum care au lasat sistemul sanitar sa ajunga in stadiul asta. sa nu se mai dea vina pe echipa manageriala sau pe cine mai vor sa scoata tap ispasitor. daca isi da demisia Attila nu rezolva nimic, poate dupa tragedia asta li se aprind si lor niste beculete pe la creiere sis-si dau seama care sunt adevaratele probleme si adevaratii vinovati.
  • +6 (6 voturi)    
    ASA ESTE AU INNEBUNIT (Miercuri, 18 august 2010, 22:34)

    IOLANDA [anonim]

    perfect de acord cu ceea ce a scris anar1975 !Nu incetez sa ma intreb cum de nimeni nu sesizeaza minciuna asistentei !!!! Cum e posibil asa ceva ?Incendiul a pornit cu mai mult de o ora inainte de explozie.Daca asistenta ar fi fost in salon sau in apropiere ar fi simtit fumul .Chema ISU,alt personal ,mamele si salvau copii .asta in mod sigur !Mincinoasa,e o mare mincinoasa ,zice ca a fost plecata doar 5 minute,cum de o mai rabda pamantul pe javra asta .As spune multe despre sistem ,altadata ,sunt extrem de socata pentru acuzatiile imbecile aduse ministrului si pentru multe alte tampenii pe care le debiteaza oamenii in apararea unor putori .Ei zic ca sunt prea putini si au 2 joburi .....ce mai minciuni fara limita .In special CRISTIAN TUDOR POPESCU MA SCARBESTE ,IDEOLOGUL LUI ILIESCU ARE CURAJ SA VORBEASCA
    • -2 (2 voturi)    
      Inca nu ... (Joi, 19 august 2010, 0:04)

      Florin [anonim] i-a raspuns lui IOLANDA

      Inca n-am innebunit! Roaga-te sa nu mai moara nici un prunc din cei sapte salvati daca vrei sa nu vezi o lume nebuna!
      • +2 (2 voturi)    
        MULT AS VREA (Joi, 19 august 2010, 8:30)

        IOLANDA [anonim] i-a raspuns lui Florin

        Sa iti pot povesti cel puitn 0.001 % despre ceea ce se intampla in sistemul sanitar din tara !Sigur nu ati mai invinovati ministrul ,asta este o prostie pe care o pot spune doar cei neinformati .Eu ma rog pentru toti copiii din lume,dar cei raniti acum nu au nici o sansa .
  • -2 (6 voturi)    
    Demisia imediata a ministrului ... (Miercuri, 18 august 2010, 22:37)

    Dr.House [anonim]

    1. Pentru ca nu l-a demis pe Bogdan Marinescu si echipa lui inca din 2009, imediat dupa producerea ultimului accident grav in maternitatea pe care o conducea, cand patru bebelusi au fost arsi pe cap cu dezinfectant, dandu-le "specialistilor" de la Giulesti "inca o sansa" sa ucida si mai multi nou nascuti!
    2. Pentru ca nu a dispus pensionarea lui Bogdan Marinescu, nascut 29.11.1944.
    3. Pentru ca nu a deblocat posturile si nici nu s-a preocupat de deblocarea lor, afectand activitatea zilnica a maternitatii Giulesti.
    4. Pentru ca si in urma deciziilor sale au murit 4 prunci nevinovati si alti 7 se zbat inca intre viata si moarte,
    5. Pentru ca amploarea neglijentei din sistemul sanitar romanesc pe care il conduce, cu 11 prunci arsi peste 50% din suprafata corpului datorita neglijentei personalului sanitar, a uimit o lume intraga determinand alte state sa trimita echipe medicale complexe, dotate cu aparatura, ca intr-un stat subdezvoltat,
    6. Pentru ca nu are studii de specialitate corespunzatoare postului de ministru al sanatatii si nu provine din sistemul romanesc de sanatate!
    7. Pentru ca risca sa poarte definitiv eticheta de TERMINATOR al sistemului medical romanesc!
    • -2 (2 voturi)    
      Tragedia ia amploare ... masuri IOC (Joi, 19 august 2010, 12:12)

      Roq [anonim] i-a raspuns lui Dr.House

      Incompetentii aflati in fruntea ministerului si a spitalului trebuie sa-si dea demisia urgent daca nu vor sa vada lumea in strada, in fata caselor lor!
      http://www.hotnews.ro/stiri-ultima_ora-7706880-inca-bebelus-ars-incendiul-maternitatea-giulesti-murit.htm
  • -3 (5 voturi)    
    avantaj ministru (Miercuri, 18 august 2010, 22:45)

    Dumitras Catalin [anonim]

    Iata un prim efect al trecerii spitalelor din subordinea ministerului la primarii. Nu are raspundere nimeni din minister vizavi de situatia dezastruasa ptr ca nu e in subordinea lor spitalul. Contra efect: daca nu este in subordine DE CE MAI ESTE NEVOIE DE MINISTER (cu aproape 7000 de angajati relativ bine platiti) (oricum mai bine decit o asistenta care face treaba unui numar de 4...6 asistente) si MINISTRU?
  • +8 (8 voturi)    
    ... (Miercuri, 18 august 2010, 22:51)

    xulescu [anonim]

    Tipul asta chiar are tupeu . Personal exista destul numai ca sunt cu totii o haita de hiene . Asistenta era pe salonul respectiv numai ca ea era plecata la o cafeluta sau la o harjoneala prin spital . Nu exista spital in Romania unde sa nu ti se ceara spaga direct si fara ocolisuri iar daca nu dai esti lasat sa mori !!!
    • -2 (2 voturi)    
      raspuns (Joi, 19 august 2010, 13:43)

      ixulescu [anonim] i-a raspuns lui xulescu

      vino si stai o noapte in UPU (urgente) si vezi si tu ce inseamna munca, mai ales ca de multe ori la acesti oameni salariile le sunt platite cu intirziere.
  • +8 (8 voturi)    
    lipsa de personal (Miercuri, 18 august 2010, 22:53)

    rochiri [utilizator]

    Auzi ma Oprescule eu cred ca este un surpuls de personal!Daca se investa cu cap si nu se investa sa se fure se face asa:
    Se lua o firma serioasa pe o licitatie corecta si firma monta detectoare de fum + stingator in tavan + un sistem care se opreasca alimentare electrica in unele saloane + un sistem de alerta rapid si poate nu se mai ajungea sa moara niste copii.
    Dar cum la noi sunt numai smechere si in spitale sunt angajati numai pe pile s-a intamplat ce s-a intamplat.
    Demisile nu ajuta la nimic ....macar daca s-ar invata ceva de aici tot ar un castig.
  • -2 (4 voturi)    
    DEMISIA (Miercuri, 18 august 2010, 22:55)

    Catalin [anonim]

    Daca tu spui ca nu ai nicio vina, sa inteleg ca UDMR a votat impotriva reducerii salariilor tuturor bugetarilor (deci si a sistemului mrdical) cu 25 %? Esti ca toti politicienii ...iresponsabil, fara coloana vertebrala. Vai si amar.
  • +7 (7 voturi)    
    Responsabilitati (Miercuri, 18 august 2010, 23:16)

    E.D. [anonim]

    Pentru a functiona un spital are nevoie de o serie de avize de la diverse inspectorate. Aceste avize se reinoiesc periodic. O multime de inspectori fac controale. Apoi sunt responsabili PSI, personalul de intretinere. Cat de responsabil si-a facut fiecare treaba?
  • +2 (2 voturi)    
    Numai tragedii (Miercuri, 18 august 2010, 23:17)

    Sorin Laszlo VONDRACSEK [anonim]

    Intr-adevar, NI SE INTAMPLA NUMAI TRAGEDII. Cate trebuie sa ni se mai intample pentru a constientiza ca totul este consecinta economiilor anapoda facute, de la salarii mici si lipsa de personal medical pana-iata!- la improvizatii electrice imbecile si sarantoace care au cauzat incendiul???.....Nu, nu sunt de acord ca ministrul sa fie demis sau-mai mult- sa isi dea demisia. Asta ar fi chiar lasitate si nu-l cred pe ministrul Cseke Attila in stare de asa ceva. Dimpotriva, acum este momentul sa-si dovedeasca pozitia si sa actioneze ferm si cu o mana de fier
  • -2 (6 voturi)    
    Raspunderea (Miercuri, 18 august 2010, 23:19)

    Alegator UDMR [anonim]

    Exista asa numita "Responsabilitate Ministeriala" asupra esecurilor, chiar daca ministrul in cauza nu este implicat direct in deciziile manageriale, administartive sau financiare ale unitatii (datorita autonomiei locale ), dar unitatea respectiva se afla in jurisdictia portofoliului.
    Parerea mea este ca D-l Cseke ar trebui sa demisioneze-este singura cale sa spele partial noroiul de pe firma sa(ca si ministru, dar si ca politician UDMR), noroi care nu neaparat i se cuvine sau ii apartine juridic,dar pentru intotdeauna va fi asociat cu mandatul dinsului.
  • +5 (5 voturi)    
    Cum investim banii tarii (Miercuri, 18 august 2010, 23:38)

    dada [anonim]

    Curtea constitutionala a decis ca banii tarii trebuie dati pensionarilor (care au tacut pe vremea comunismului).
    Rezultatul?
    Mor copiii...
  • -2 (2 voturi)    
    vinovati suntem toti! (Joi, 19 august 2010, 0:14)

    dan [anonim]

    noi am votat cu cine am votat dupa revolutie si tot un comunism a ramas... si tot ca prosti votam, si ne meritam conducatorii... atata timp ca oamenii care voteaza nu au nici o mandrie si voteaza pt. o galeata si o plasa, vom fi condusi de oameni ca si ei, adica corupti... si uite asa si banii aia care sunt 90% se duc pe combinatii si din 10% nu iese spitalul calumea...
  • +4 (4 voturi)    
    Oprescu (Joi, 19 august 2010, 1:10)

    Cata [anonim]

    Oprescu apara sistemul corupt din spitale. Daca asistenta care nu a actionat si a lasat copii in salonul care ardea pana au venit pompierii nu va face puscarie, tara asta are o problema majora cu justitia. Nu trebuie sa fii platit ca sa scoti copii dintr-un salon in care a izbucnit un incendiu, trebuie doar sa fii om. M-am saturat sa vad doctorii cum se apara intre ei si se plang ca nu sunt bani. Sa isi faca intai datoria.
  • +4 (4 voturi)    
    Marius Savu trebuie demis (Joi, 19 august 2010, 1:23)

    Doctorul [anonim]

    Pai directorul general al Administratiei Spitalelor Bucuresti nu e Oprescu, bre, oameni buni, ci prietenul lui si co-actionar in afaceri, Marius Savu, incompetent notoriu, care in viata lui s-a ocupat doar de firme de medicamente, habar nu are de managementul sanitar public, nu a lucrat in viata lui intr-un spital!!! Dar care face hiper afaceri acum pe seama spitalelor din subordine din Capitala. El - legal si- moral - impreuna cu Bogdan Marinescu trebuie demisi si/sau arestati, conform articolelor de Cod Penal in baza carora s-a declansat urmarirea penala in rem. Ma-ntelegeti? Ori astia asteapta sa se puna cit mai iute batista pe tambal si gata....mortii cu mortii....
  • +2 (2 voturi)    
    Domnu Oprescu (Joi, 19 august 2010, 1:38)

    Dan D. [utilizator]

    In locul dvs nu ash arunca asha ushor cu cuvintul "cretin", nu de alta dar cretinul s-ar putea sa fie chiar la primarie...
  • +1 (1 vot)    
    de ce doar cadrul medical e acuzat? (Joi, 19 august 2010, 8:44)

    vertical news [anonim]

    Au fost demisi si cei de la spital, asistenta este acuzata de omor din culpa, de ce nu auzim nimic despre cei care si-au dat cu semnatura ca instalatia de aer conditionat este in stare de functionare? http://verticalnews.ro/tragedia-de-la-giulesti-procurorul-elodia-isi-face-de-cap/
  • +2 (2 voturi)    
    Oprescu (Joi, 19 august 2010, 10:09)

    ion [anonim]

    Iar onor, desteptul de primar, numeste pe cineva implicat in caz de malpraxis! Cat tupeu are babuinul!
  • +3 (3 voturi)    
    lipsa personal? (Joi, 19 august 2010, 12:44)

    florin [anonim]

    Lipsa de personal este o problema falsa.
    In primul rand nu au fost verificate instalatiile electrice de cei care trebuiau sa o faca (de ex. pompierii).
    In al doilea rand spitalul trebuia dotat cu detectoare de fum.
    In al treilea rand trebuia instruit personalul.
    Credeti ca daca era de trei ori mai mult personal se descurcau sau nu izbucnea incendiul? Incendiul a izbucnit pt. ca cineva a fost negljent/neinstruit/inconstient, iar altcineva care trebuia sa verifice nu a facut-o.
    Odata izbucnit incendiul, personalul nu a stiut ce sa faca si a actionat haotic pentru ca nu a existat o procedura de evacuare decat faimoasa schema pusa pe toti peretii si la care nu se uita nimeni. Sunt absolut sigur ca fisele PSI erau semnate. In plus sectia fiind una speciala trebuiau proceduri speciale, iar personalul sa fi facutr periodic exercitii. Situatia este valabila si pt. scoli, gradinite, crese si probabil ca urmatorul caz va fi din aceasta zona. Deasemenea stau si ma gandesc ce se intampla daca este un cutremur. Se vor descurca mai bine?
  • +2 (2 voturi)    
    pe naiba (Joi, 19 august 2010, 13:29)

    ovidiu hrituc [anonim]

    Si ce vrea asta, sa angajeze adulmecatori de fum?!

    Un senzor de incendiu e pana intr-o 100 de ron si-si face treaba 2 ani, deci costa 4 ron pe luna. Adulmecatoru costa statu minim 1600 de lei pe luna si cand e incendiu precis e pe buda, in celalalt capat al cladirii.

    O asemenea afirmatie e o insulta adusa inteligentei romanilor.
    • +1 (1 vot)    
      m- as angaja (Joi, 19 august 2010, 22:06)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui ovidiu hrituc

      ca adulmecator, ce-mi place cuvintul, macar cu jumatate de norma, chjt ca din cauza spriturilor nu prea mai am miros. Ei, daca firele arse ar mirosi a sprit, m-as descurca mult mai bine.
      Un catel dresat n-ar fi totusi mai ieftin ? Ca tot sint o groaza pe strazi si nu fac nimic.
  • -1 (3 voturi)    
    stim bine (Joi, 19 august 2010, 13:32)

    Dedalus [anonim]

    Vinovati suntem toti, pentru ca nu intelegem ca nu avem conducatori politici ci o sleahta de imbecili care stau in posturi de stat daor ca sa-si umple buzunarele.

    Numai ca idiotii aia nu sunt chiar atat de cretini sa nu inteleaga ca totul trece prin burdihan, si ca daca ne dau suficienta haleala si programe bolnave la TV, vor sta bine-mersi in posturi.

    Situatia se va agrava insa in ceea ce priveste orice altceva in afara de hrana si circ TV.

    Pentru ca lacomia are o caracteristica importanta: nu cunoaste limite.
  • 0 (0 voturi)    
    Cretinii ??? (Joi, 19 august 2010, 22:32)

    xian [utilizator]

    Unii cretini inca nu stiu ca personalul sanitar care trebuia sa supravegheze sala,erau la o agapa pentru sarbatorire unei dobitoace care nu marita sa poarte un nume asa de sacru
  • -1 (1 vot)    
    oprescu (Joi, 19 august 2010, 23:06)

    oana [anonim]

    inca o atitudine concreta a lui Oprescu, fara el nu stiu ce ne-am face. ... am lua foc cu totii
  • 0 (0 voturi)    
    chimia (Sâmbătă, 21 august 2010, 9:26)

    scorni celu [anonim]

    Intodeauna mi-a placut sa cred ca un doctor trebuie sa stie destula chimie ca sa nu faca mai mult rau decat este in om. Sa facem un exercitiu de chimie. intr-o incapere cu volum 100mc, etansata cu termopane cu sau fara cartela din care nici mirosul nu se simte,intr-o ora se degaja oxigen, butan,gaz de iluminat,radon in cantitati normale sub un schimb pe ora. Un climatizor recircula450mc/h aer-raceste cu 5-10 grade temperatura containerului zis ATI,care are volum constant.In container se utilizeaza ulei,alifii subst volatile de 10 ori mai mult ca de obicei(11arsi )plus o felie zdravana de tort majoritar margarina hidrogenata.IN LIPSA UNUI ACADEMICIAN CHIMIST IMPUSCAT,UN ALT ACADEMICIAN IMI POATE RASPUNDE-CE AUTOEXPLOZIE SE PRODUCE?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version