Traian Basescu: Nu voi promulga Legea privind reducerea TVA la alimente si neimpozitarea pensiilor sub 2000 de lei. E greu de explicat un astfel de vot. Nu-i pot crede atat de naivi pe cei din Coalitie

de V. Marin, I. Baias     HotNews.ro
Luni, 1 noiembrie 2010, 21:26 Revista Presei | Radio TV

Traian Basescu la TVR
Foto: Captura TVR1
Presedintele Traian Basescu a declarat luni seara, in cadrul emisiunii "Prim Plan" (TVR 1), ca OUG 50 nu este o conditie obligatorie pentru incasarea transelor de la FMI, in schimb Legea pensiilor, Legea salarizarii si Legea bugetului de stat sunt.

"Am optat pentru o solutie solomonica, diferita putin de ceea ce vroia FMI, dar si de ceea ce voiau bancile... Guvernul a obtinut de la FMI ca aceasta ordonanta sa ramana in vigoare pana vom lamuri continutul ei", a declarat seful statului, care spune ca a promis FMI ca nu va modifica fiscalitatea si nu va promulga legile privind reducerea TVA la alimente, respectiv neimpozitarea pensiilor mai mici de 2.000 lei. "Din punctul meu de vedere, este greu de explicat un vot gresit cum a fost cel din Camera Deputatilor. Nu-i pot crede atat de naivi pe cei din Coalitie", a declarat presedintele.


Seful statului a mai spus ca "nu acrediteza nicio cifra" privind cresterile salariale, pana nu trece Legea salarizarii. "Daca personalul este suficient de mic numeric,  s-ar putea da 100% inapoi reducerea facuta anul trecut... Evaluarea de crestere de 1,5% nu permite si crearea de noi locuri de munca. Abia cresterile de peste 2 procente pot genera absorbtie de munca suplimentara", spune acesta.

Declaratiile presedintelui Traian Basescu:

Despre negocierile cu FMI si Ordonanta 50
  • Au fost trei mari probleme asupra carora nu s-au gasit solutii in negocierea Guvern-Fond si care au fost transate prin medierea mea, pentru ca asta este rolul meu.
  • Cele trei probleme au fost: Ordonanta 50, arieratele din sanatate versus subventii la agricultura si cea de-a treia a fost legata de spatiul fiscal pentru investitii. In aceasta zona s-au situat blocajele care au fost deblocate in urma discutiilor la Cotroceni.
  • La inceputul vizitei misiunii FMI, se vorbea despre abrogarea OUG 50. Ce calificare are Agentia pentru protectia consumatorului? Nu-i treaba Oficiului pentru protectia consumatorului, ci a Bancii Nationale.
  • Oficiul pentru protectia consumatorului vegheaza la pastrarea relatiei corecte intre banca si beneficiarii de credite, la derularea contractelor, dar nu poate inchide banca. Oficiul poate doar sesiza neregulile.
  • N-am fost un suporter al formei ei (ordonantei 50 - n.r.) 100%, dar o consider necesara pentru a preveni abuzurile impotriva consumatorilor.
  • Bancile nu trebuie sa profite de contractele vulnerabile si nici clientii nu pot spune ca nu mai au obligatii fata de banca pentru ca e criza. Cei care au luat credite trebuie sa ramburseze banii, iar statul trebuie sa aiba grija ca oamenii sa nu fie nedreptatiti de banci.
  • Este o falsa impresie ca exista o actiune retroactiva a acestei ordonante, ea vegheaza la derularea in continuare a contractelor vechi si a celor noi.
  • Oficiul pentru protectia consumatorului nu poate actiona pe banci, acest lucru il face Banca Nationala. BNR este cea care poate lua masurile care se impun. Atributul de a stopa unele produse ale bancilor revine BNR.

"Bancile mama si-au respectat obligatia de a nu scoate bani din tara si de a ajuta bancile din Romania"


  • Exista un acord premergator celor cu FMI. Eu am avut o intalnire la Viena cu principalele banci care au sucursale in Romania, dupa care a urmat o intalnire a FMI cu bancile tot la Viena. Lucrul fundamental asupra carora ne-am inteles a fost ca bancile mama sa nu retraga bani din Romania.
  • Bancile mama s-au angajat ca sa sustina in continuare bancile din Romania, iar pana acum s-au achitat ireprosabil.
  • Rezerva BNR a fost umflata cu banii bancilor, dar acesti bani nu pot fi tinuti la nesfarsit cand tu ai envoie de acesti bani ca statul sa functioneze.
  • Am optat pentru o solutie solomonica, diferita putin de ceea ce vroia FMI, dar si de ceea ce vroiau bancile. De aceea am intervenit pentru o solutie de echilibru intre interesele bancilor, a beneficierilor de credite ca sa nu avem derapaje in sistemul bancar romanesc. Nu avem stabilit cu FMI cand sa vina Ordonanta la promulgare. E unul din subiectele pe care le voi discuta maine cu partidele care au inteles sa vina la consultari.
  • Cand vine legea, o promulg daca este in sensul celor precizate de mine aici, iar daca nu o retrimit la Parlament fiindca OUG 50 este in vigoare. Guvernul a obtinut de la FMI ca aceasta ordonanta sa ramana in vigoare pana vom lamuri continutul si intentia acestei legi.
  • Daca OUG 50 nu era o conditie pentru incasarea transelor de la FMI, in schimb Legea pensiilor, Legea salarizarii si bugetul de stat sunt. Daca nu trecem aceste legi, nu ne putem trage transele.

Despre votarea legii privind reducerea TVA-ului la alimente si a neimpozitarii pensiilor sub 2.000 de lei. "Nu-i pot crede atat de naivi pe cei din Coalitie"

  • Stiu ca au venit sambata Legile (privind reducerea TVA la 5% pentru alimentele de baza si respectiv neimpozitarea pensiilor sub 2.000 de lei - n.r), au trecut pe la Oficiul Legislativ. Maine (marti - n.r.) ma voi opri asupra lor.
  • Am avut o discutie in acest sens cu reprezentatii FMI si am promis ca nu voi modifica fiscalitatea. Nu voi promulga legile, imi voi respecta cuvantul.
  • Eu cred ca propunerea legislativa privind reducerea TVA la alimente nu va avea efect asupra preturilor, in primul rand pentru ca legea e proasta.
  • Nu cred in proiecte care cer reducerea fiscalitatii pentru a nu se mai fura, care spun "Daca vreti sa nu mai furam statul, reduceti fiscalitatea!". Dar apoi se vrea sanatate mai buna, educatie... Toti spuneau "reduceti fiscalitatea si ne vom plati datoriile la stat", a venit criza si n-au mai platit.
  • Sunt de acord cu reducerea contributiilor pe munca. Am discutat despre flexibilizarea Codului Muncii cu sindicatele si nici n-au vrut sa auda. Eu suspectez ca multe dintre sindicate sunt in intelegere cu angajatii care lucreaza la negru.
  • Asistam la o modificare arbitrara a legilor, al voturi aiurea. Din punctul meu de vedere este greu de explicat un vot gresit cum a fost cel la reducerea TVA-ului la alimente si neimpozitarea pensiilor sub 2.000 lei. Nu-i pot crede atat de naivi pe cei din Coalitie. Daca dintr-o data au devenit atat de naivi si de neatenti sa dovedeasca la Camera cand le vine legea. Deocamdata vad ca la Senat legea este tergiversata. Mai mult, din demagogie, vad ca parlamentarii au hotarat sa ia legea la analizat articol cu articol, desi era clar ca trebuiau sa discute doar asupra articolelor pentru care a fost retrimisa in Parlament... Daca dezbaterile s-ar muta din nou in Plen ar trece mult mai multe legi asa cum a fost inainte.
  • Daca cineva stie o majoritate parlamentara care sa functioneze dati-mi-o si o voi aduce la guvernare... cu conditia sa respecte interesul national si nu vina cu formule demagogice. Pe mine ma interseaza o majoritate parlamanetara care sa respecte interesul national, indifirent de culoarea politica, si nu una care sa spuna... ca a votat din greseala, care sa nu se adune la voturile importante. O asemenea majoritate este toxica pentru tara.
  • Daca motiunea de cenzura ar trece, as vrea un premier care sa-mi garanteze ca va implementa masurile macroeconomice necesare si care sa vina cu un program in acord cu FMI-ul, Banca Mondiala si  forurile europene fata de care avem un anagajament. Dar ce incredere sa-mi inspire un sef de partid care declara azi ca el vine la consultari la Cotroceni numai cand se va negocia guvernul, adica numai la ciolan?! Stiu ca mogulii si-au angajat un nou politician... dar sa nu greseasca.
  • Parlamentul schimba Guvernul. Eu nu pot sa schimb Guvernul. Povestile ca eu ii spun lui Boc ce sa faca sunt povesti. Daca as face asta ar trebui demarate masurile de suspendare a presedintelui fiindca isi incalca atributiile.

Despre Legea salarizarii si posibilele cresteri salariale

  • Cred ca este pentru prima data cand Romania primeste, de la institutiile creditoare, banii de investitii in trimestrele 1 si 2, si nu in trimestrul 4. Vom avea banii de investitii pusi in primele trimestre, pentru a-i putea cheltui pana la sfarsitul anului.
  • In ultimul trimestru n-aveai timp sa faci licitatii, sa-i cheltui (...) pentru ca investitiile se taie primele din buget.
  • Pentru salarii avem cifra-magica de 39 miliarde lei pentru tot anul, potrivit acordului.
  • Nu acreditez nicio cifra (privind cresterile salariale - n.r.). Nu cred ca se poate spune o cifra pana nu trece Legea salarizarii.
  • Orice se poate, daca se incadreaza in cei 39 de mld. euro. Daca personalul este suficient de mic numeric,  s-ar putea da 100% inapoi reducerea facuta anul trecut.
  • Este important sa constatam ca am iesit din perioada de instabilitate. Inca suntem credibili pe piata si in plin proces de credibilizare. Iar perspectiva anului 2011 este una de redresare, o redresare economica insotita de una sociala.
  • Evaluarea de crestere de 1,5% nu permite si crearea de noi locuri de munca. Abia cresterile de peste 2 procente pot genera absorbtie de munca suplimentara.
  • Ceea ce este sigur e ca nu avem somajul foarte ridicat, fiind sub media europeana.
  • Avem inca aceste probleme majore privind deficitul de pensii - care este de 3,6 miliarde de euro, iar acum a aparut deficitul la sanatate; cele de la fondul de salarii speram sa le reglam.


Citeste mai multe despre   






















8054 vizualizari

  • +9 (17 voturi)    
    BANCILE AU INVINS (Luni, 1 noiembrie 2010, 21:41)

    SILVIU [anonim]

    E CLAR BANCILE AU INVINS CA INTOTDEAUNA.CA CICA NU SI-AU RETRAS BANII DIN ROMANIA PANA ACUM.CUM SA O FACA DACA ACASA LA EI DAU CREDITE CU 1,5% LA NOI ,DACA E PROMOTIE, 10 % IN EURO?
    • +12 (14 voturi)    
      Asa e! (Luni, 1 noiembrie 2010, 22:57)

      Danutz Nastase [anonim] i-a raspuns lui SILVIU

      Dar au invins si fiindca oamenii iau credite si cu 10% in euro. Ia sa nu mai ia!
      Pe de alta parte vreau sa corectez o tampenie din textul atribuit lui Basescu. Ori a gresit el, ori cel care a transcris: pentru salarii nu sunt 39 de miliarde de euro in buget, ci 39 de miliarde de lei. Nici nu stiu daca tot bugetul Romaniei atinge valoarea de 39 de miliarde de euro...
      • +2 (4 voturi)    
        oamenii nu au de ales domnule Nastase (Marţi, 2 noiembrie 2010, 10:56)

        nenea [anonim] i-a raspuns lui Danutz Nastase

        pentru ca toate bancile dau dobanzi de peste 10%. nu este o competitie intre ele si nu ai ce negocia. gandeste asa: oamenii nu au bani disponibili ca sa cumpere un frigider, de care oricine are NEVOIE NECONDITIONAT. in strainatate acesti bani, disponibili pentru consum EXISTA si pentru un salariu minim. deci oamenii vor nu vor sunt OBLIGATI sa se imprumute. bancile profita de acest lucru si asa ne trezim ca toate bancile fac publicitate la marje de 7% la imprumuturi in euro.
        • +7 (9 voturi)    
          Eu nu pricep de ce va plingeti (Marţi, 2 noiembrie 2010, 11:30)

          bogdan [anonim] i-a raspuns lui nenea

          1. Deocamdata OUG 50 ramine in vigoare.
          2. Cel putin declarativ se spune ca se va gasi o solutie pentru nedreptatea facuta de banca in momentul in care poate stabili arbitrar dobanda
          3. Nu da nimei credit cu dobanda de 1.5% in UE, nustiu de unde ati auzit voi asta. Dobanda e undeva la 3-4%.
          4.. In Romania dobanda la un credit garantat imobiliar e 6-7%, nu 10% cum spuneti voi.
          5. Nu are nimeni nevoie neconditionat de un frigider nou decit daca si-l permite. Ideaa tembela ca romanul TREBUIE sa aiba de toate vine din comunism. Fiecare trebuie sa aba cit isi permite, nu mai mult. Si daca tot vorbim de un frigider, stiu eu pe cineva care vinde unul vechi, SH, cu 50 de lei. Cam mic, cam ruginit, dar raceste. Perioada de aur in care se facea credit cu buletinul pentru orice a disparut.
          6. Noi suntem la nivelul bulgariei, nu ne comparam cu europa de vest. Si daca vrem sa ajungem acolo trebuie sa muncim mai mult si sa investim in infrastructura, nu sa ne luam frigidere hoate.
          • +1 (1 vot)    
            credit in UE (Marţi, 2 noiembrie 2010, 14:19)

            renegatul [anonim] i-a raspuns lui bogdan

            din proprie experienta: credit ipotecar pt 10 ani cu dobanda FIXA 2,8% incheiat de ca.3 sapt la DIBA-ING. Cine ia credit azi in Germania cu 4% este fraier.
            • +1 (1 vot)    
              credit in romania.. (Marţi, 2 noiembrie 2010, 16:40)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui renegatul

              mda, in germania daca iei azi un credit cu 4% esti fraier, dar in romania daca ai cumparat un apartament supraevaluat de 2-3 ori si ai semnat un contract pe 30 de ani in care te obligi sa platesti oricat esti victima.. n-ai voie sa-i numesti fraieri :)

              ps: ipotecar pe 10 ani in .de si probabil cu un avans considerabil? risc zero ... normal ca banca 'te place'..
        • +1 (7 voturi)    
          nevoie.. (Marţi, 2 noiembrie 2010, 11:47)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui nenea

          daca ai "nevoie neconditionat" de un frigider vei gasi in mod cert o cunostinta care l-a schimbat deja si nu stie cum sa scape de ala vechi. si daca nu prea ai prieteni dai un leu pt un ziar si cauti la mica publicitate un frigider sh.
          desigur, daca esti sarac cu duhul poti sa iei unul in rate si sa platesti de 2-3 ori cat face.
      • +4 (4 voturi)    
        draga Danutz (Marţi, 2 noiembrie 2010, 11:20)

        Xu [anonim] i-a raspuns lui Danutz Nastase

        Daca o persoana ia un credit cu 5%, iar de maine i se spune ca aceasi 5% sunt de fapt formati din 4% marja + EURIBOR 1%, ce ar trebui sa faca?

        Nu de alta dar EURIBOR este acum 1% iar peste 2 ani va fi poate (sigur) 5%. Uite cum omul ala ajunge sa plateasca 9% la un credit pe care el l-a contractat la 5%. Asta ti se pare corect? Daca da, poti sa te opresti din citit aici si sa dai minusul de rigoare.

        Nu de alta, dar ideea acestei legi nu este ca lumea sa nu plateasca ratele ci mai degraba sa limiteze profitul nesimtit al bancii si sa asigure clientului stabilitate pe termen lung.

        Si cand iei bani imprumut, si cand ii dai, trebuie sa existe un risc. Daca bancile si-au acoperit deja acel risc printr-o marja sanatoasa, singurul care ramane pe dinafara este clientul.

        Eu zic ca este prea mult intoxicare, in primul rand din partea celor care sustin interesele bancilor, referitor la aceasta lege.
        • +3 (3 voturi)    
          intoxicare.. (Marţi, 2 noiembrie 2010, 14:38)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Xu

          draga Xu, daca euribor va fi 5% si dobanzile la depozite vor creste corespunzator. sper ca te-ai prins pana acum ca bancile pe de-o parte atrag depozite si pe alta acorda imprumuturi. se pare ca multi uita ca traiesc pe credit doar pentru ca altcineva economiseste... altfel nu ar fi posibil ca toata lumea sa consume constant mai mult decat produce (desi exista dezechilibre notabile).
          deci o crestere de la 1 la 5% la euribor nu inseamna ca banca va baga in buzunar diferenta de 4%.
          insa este perfect adevarat ca legatura dintre cele doua dobanzi este deseori cam subreda, mai ales atunci cand astepti sa-ti scada dobanda la creditul tau.
          • 0 (0 voturi)    
            draga PH (Marţi, 2 noiembrie 2010, 19:48)

            Xu [anonim] i-a raspuns lui pehash

            Stiu care este parerea ta despre acest subiect. Da, tu vrei sa creasca dobanzile in Romania ca sa poti sa castigi tu ceva bani din economiile tale. Eu te-am numit speculator pentru asta, pe motiv ca doresti sa profiti de o situatie de conjunctura.
            Nu, nu este o situatie normala ca dobanzile la econnomii sa fie mari. In Germania, depozitele la termen cu dobanda de 1% sunt deja bune.
            Tu doresti un castig din nimic. Ti-am spus si in articolul in care ne-am mai intalnit ca poti sa-ti investesti cu adevarat banii daca nu vrei sa fi numit speculator.

            Cat despre depuneri-credite, aceasta legatura nu este atat de directa pe cat o crezi tu. Bancile au mai multe surse de finantare decat banii tai. Printre acestea se numara imprumuturile de la bancile mama sau imprumuturile de la BNR. Pentru banii pe care ii depui tu, banca este obligata sa pastreze o parte (RMO cred ca este undeva la 20%). Daca tu crezi ca cele 4 milioane de credite acordate au fost facute in contul deponerilor persoanelor fizice esti un pic pe langa realitate.

            Eu am expus o situatie existenta dar mai ales posibilta in viitorul apropiat. Una care nu este ok.
    • +1 (1 vot)    
      5%TVA la produsele de baza.... (Marţi, 2 noiembrie 2010, 9:22)

      merkurialu.... [anonim] i-a raspuns lui SILVIU

      ... ac. reducere de TVA se refera la produsele primare [carne taiata, laptele recoltat zilnic s.a.] dar daca aceste produse intra in procesul de fabricare [salam, branza], toate activitatile [procesare, transport etc] au TVA 24%... ei ce mare scofala este ac. reducere de 5%; ea este deci INUTILA
      • +4 (4 voturi)    
        foarte corect (Marţi, 2 noiembrie 2010, 11:27)

        prudent [anonim] i-a raspuns lui merkurialu....

        A. s-a redus TVA la pufuletzi. A cui o fi fost interesul in Comisia de la Deputati? B. Carne proaspata nu are decat macelarul. Daca a stat o zi LA RECE devine carne refrigerata sau congelata care nu are TVA redus. C. Daca din carnea proaspata dau de o parte slanina, aia nu are TVA redus. D. Nicio "variatie de paine" nu are TVA redus - intermediara, neagra, graham, cu tarate, lipie etc. E. Ulei vegetal inseamna si ulei de masline si ulei de palmier si de samburi de struguri. SI asta trebuie redus la TVA? CONCLUZIE: cine se asteapta la reduceri de preturi pe tejghea va avea mari dezamigiri. In plus, cine azi vinde la negru, cum va fi obligat sa scada preturile?
  • +22 (26 voturi)    
    domnule presedinte (Luni, 1 noiembrie 2010, 21:57)

    atreus [anonim]

    ne-ati intrebat ce vrem sa se intample cu parlamentul si organizarea lui. Optiunea poporului a fost PARLAMENT UNICAMERAL SI REDUCEREA NUMARULUI DE PARLAMENTARI. Am votat si eu la fel ca majoritatea pentru asta si NU VAD ca s-ar intampla! Haideti sa reformam statul din temelii! Vrem un parlament cu adevarat democratic si puternic alcatuit din experti si care sa aiba un cuvant clar de spus. Ne-am saturat de multimea de incompetenti ce zac pe pozitii in parlament. Vrem sa redam puterea poporului prin reprezentanti de valoare intr-un parlament eficient! De ce nu vad nici un progres in aceasta directie? Rusine, am votat, ne-ati mintit!
    • +5 (7 voturi)    
      Sunt convins ca ai vrut si vot uninominal! (Marţi, 2 noiembrie 2010, 6:05)

      albescu [anonim] i-a raspuns lui atreus

      Daca nici acum nu te-ai convins ca sta nu e reforma, cand parlamentarii nostri au fost alesi prin vot uninominal, adica trebuie sa dea socoteala numai in fata poporului, dar asculta de degetul de partid, atunci probabil nu te vei convinge niciodata. Adevarata reforma este in Justitie, dar ce se intampla acum la alegerea CSM-ului dovedeste ca nu avem nici o sansa. Cu oameni care interpreteaza legea dupa bunul plac nu suntem un stat de drept!!!
    • +5 (7 voturi)    
      Si cand te gandesti (Marţi, 2 noiembrie 2010, 8:54)

      Constantin [anonim] i-a raspuns lui atreus

      ca este asa de simplu, cu painea si cutitul in mana, sa obtii doua treimi din votul parlamentarilor pentru schimbarea constitutiei si reducerea numarului de parlamentari.
      • 0 (4 voturi)    
        CHIAR ESTE simplu daca se doreste (Marţi, 2 noiembrie 2010, 11:28)

        Xu [anonim] i-a raspuns lui Constantin

        Presupun ca a fost o exprimare ironica din partea ta. Sau o incercare de dezinformare.

        Nu trebuie sa fie neaparat parlamentarii de acord cu asta. Se poate face si prin referendum. Doar ca referendumul care s-a facut a fost de ochii lumii, pentru a-si castiga cine trebuie un avantaj electoral.

        Daca s-ar dori cu adevarat, s-ar face adevaratul referndum prin care sa alegem modificarea constitutiei.

        Si o sa se intample! Nu te grabi, ca fata mare la maritis. Cine are de castigat ACUM daca se face asta? Se va face, din nou, ca sprijin electoral atunci cand va fi cazul. Adica peste aproximativ 2 ani.

        Sa traiesti bine!
  • -5 (21 voturi)    
    Moise e cartitZa (Luni, 1 noiembrie 2010, 22:05)

    spy [anonim]

    Moise Guran este cartita lui Voiculescu trimisa la TVR. Urmeaza alegeri. Urmeaza sa sopteasca tot de acolo. Moise era cel mai putin virulent din trustul lui Felix.
    Si Vantu are doi oameni in interior. La stiri.

    Just trust me !!!
    • +10 (18 voturi)    
      ??? (Luni, 1 noiembrie 2010, 22:18)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui spy

      aberezi sau esti doar ticalos?
      • +1 (5 voturi)    
        Cand intrebi... (Marţi, 2 noiembrie 2010, 6:01)

        Mih. [utilizator] i-a raspuns lui srpc

        ...La ce te referi :la faptul ca Guran e omul lui Voiculescu, sau la acela ca ar fi fost cel mai putin virulent din trustul lui Felix???
  • +17 (17 voturi)    
    Sa lucram cu materialul clientului... (Luni, 1 noiembrie 2010, 22:20)

    titirica [utilizator]

    "Din punctul meu de vedere este greu de explicat un vot gresit cum a fost cel la reducerea TVA-ului la alimente si neimpozitarea pensiilor sub 2000 lei. Nu-i pot crede atat de naivi pe cei din Coalitie."

    Dar prosti ii puteti crede?
    • +3 (3 voturi)    
      Exact ceea ce gandeam si eu... (Marţi, 2 noiembrie 2010, 6:07)

      albescu [anonim] i-a raspuns lui titirica

      de fapt nu sunt chiar prosti, dar cand te inrolezi intr-o disciplina cazona si ti se cere sa asculti orbeste de ordin, te prostesti pana la nivelul pe care l-am vazut cu totii...
  • -6 (24 voturi)    
    vorbim vorbe (Luni, 1 noiembrie 2010, 22:37)

    ) [anonim]

    Basescu vorbeste sa nu adoarma.
    Spune povesti in care unii prosti inca mai cred.
    E adevarat ca iarna e frig.
    Prostimea aplauda;ai vazut ce le-a zis basescu.
    Cand ploua se uda peste tot unde plouaprostimea aplauda,ai vazut ce le-a zisbasescu.
    Si tot asa le tine langa si prostimea il aplauda.
    Dupa ce declarase dupa prima instalare a guvernului ca si-a vazut visul cu ochii,acum zice ca vrea alta majoritate.
    Numai prostii spune.
    Vorbeste ca un analist politic,si mereu tot ce este rau apartine altora.
    Ce pacoste pe popor cu asemenea catastrofa de presedinte.
    • +12 (24 voturi)    
      Snoave, baliverne, fabule, povesti (Luni, 1 noiembrie 2010, 23:03)

      Luk [utilizator] i-a raspuns lui )

      Un guvern pe care nu-l respecta nimeni, un partid de opozitie plin de profitori scarbanici prezidati de Iooooon Iliescuuuu, un partid de cameloni rosii, un partid de cameleoni protocalii cu cratima.

      Daca nu era nici Basescu p-aci, cine dracu mai facea ceva mai? Astia fag greve parlamentare si depun motiuni de 12 luni (altceva chiar n-au facut - daca stie cineva o atitudine constructiva...)
      Vantu ne povesteste cum a pus-o el de-o coalitie pentru suspendare presedintelui, Geoana topaie, Hrebenciuc delireaza violet, Crin e prea obosit ca sa participe, Olteanu e prea viceguvernator...Voiculescu are televiziuni, Vadim e reales, astia voteaza " dupa deget"...

      Daca era PSDNL la putere... CE SE INTAMPLA?
      • -7 (23 voturi)    
        Sunt impotriva psdului... (Luni, 1 noiembrie 2010, 23:52)

        haiducul [anonim] i-a raspuns lui Luk

        ...datorita criminalului de iliescu,in afara de faptul ca a furat revolutia si ca multe mame isi plang copii morti(printre care si mama),pe timpul lui sau nascut mafiile care domina si azi,pe timpul lui sa distrus economia.....etc.
        Dar cu fraza...,,Daca nu era nici Basescu p-aci, cine dracu mai facea ceva mai?" m-ai pus in ceata...pentru ca nu vad nimic concret este la al doilea mandat,ce a facut in primul???
        Ce a facut de un an de cand a fost reales...ce a construit,cate dosare de coruptie a finalizat justitia sub conducerea lui.
        In afara de faptul ca politizat totul si a preluat conducerea totala,el e guvernul,el e parlamentul, el e prim ministru ce altceva a facut... ceea ce imi aduce aminte de ceausescu.
        Ce reforme ale statului...taierile de salariu marirea tva,ce a facut cu bani imprumutati ,cate locuri de munca a creat,ce investitii pentru lansarea economiei.(ca ar fi imprumutat bani ca sa plateasca salariile CADE)
        In afara de minciuni si de invrajbirea poporului nu vad nici o realizare,a distrus unitatea poporului pentru al tine in frau sub talpa.
        Spune-mi ceva concret cu care sa ma convingi pe mine si pe cei 80 sau 90% care si-au pierdut increderea in el.
        • +17 (23 voturi)    
          delirezi un pic (Marţi, 2 noiembrie 2010, 0:57)

          dman [anonim] i-a raspuns lui haiducul

          pe de o parte reprosezi ca basescu n-a facut nimic iar pe de alta parte ca se implica prea mult. este hilar sa spui ca basescu nu a inchis nici un dosar in justitie. Justitia nu e sub conducerea lui, si daca vreodata s-ar implica, ai sari de c.ur in sus ca uite tiranul ce face.
          basescu e parlamentul? asta chiar ca e buna.
          Daca nu iesea basescu era vai de capul nostru, nimeni nu ar fi avut curajul ia masuri atat de nepopulare dar atat de necesare. Asta e meritul lui daca vrei. Nici un politician nu vine cu bani de acasa,toti vin sa ia.poti sa crezi in continuare in himere daca vrei.
          aa si tu te astepti ca presedintele sa creeze locuri de munca?ce sa faca, sa mareasca numarul de femei de serviciu si paznici la cotroceni?asta se intampla intr-o alta epoca...
          • -6 (16 voturi)    
            Daca eu delirez... (Marţi, 2 noiembrie 2010, 7:08)

            haiducul [anonim] i-a raspuns lui dman

            ...nu fac nici un rau tari,in schimb daca avem un presedinte cameleon care azi spune una si maine alta este un pericol.
            Deci am inteles rolul lui este sa taie tot ce poate salarii locuri de munca,in schimb indatoreaza tara ....pentru ce?
            Si nu am spus ca justitia este sub conducerea lui...ci toate structurile sunt la picioarele lui,vrei exemple de politizare...sa zicem de seful mafiei personale a lui nastase la MAPN,IGAS la MAI,BOC porta voce,Anastase Roberta la camera deputatilor si lista este lunga....
            • +7 (11 voturi)    
              Cazanul cu smoala al trecutului (Marţi, 2 noiembrie 2010, 9:27)

              eutuel [anonim] i-a raspuns lui haiducul

              Haiducule, te rog reflecteaza un pic inainte sa scrii. "Dman" are dreptate, nu intelegi ce este si ce poate face presedintele in Ro conform prerogativelor constitutionale. Absolut nimic din ce-i atribui tu presedintelui nu este atribut prezidential. Intreg rationamentul tau de tipul "presedintele a facut si a dres cu salariile, cu pensiile, cu justitia, cu locurile de munca, cu autostrazile, cu Anastase, cu mafia personala, cu serviciile secrete, cu dictatura, cu orice misca-n tara asta, raul, ramul" este o forma de mistificare care frizeaza de ceva vreme patologicul. Daca n-ai ura atat de mult omul Basescu si ai analiza un pic institutia presedintelui ai intelege perfect care sunt limitele in care se desfasoara povestea asta. Intregul construct mogulesc al "dictaturii lui Basescu" sta intr-un fir de par: "Basescu il comanda pe Boc si prin asta, care devine astfel unealta lui depersonalizata, face toate cele de mai sus". De ce numesc asta un fir de par? Pai daca Boc s-ar transforma in Tariceanu peste noapte (de ce nu, doar e depersonalizat, poate fi Basescu azi, dar poate fi si Tariceanu cel din 2005-2008), BRUSC, INSTANTANEU, hocus-pocus dispare si dictatura. Si atunci sa te tii la Haznale TV: ce bun, ce frumos, ce destept, ce harnic e Boc. Cum il infrunta el pe cel chior, cel negru-n cerul gurii, acel dilimache Basescu. Din toate aceste motive, si multe altele, dar mai subtile - n-avem loc aici de dezvoltat - orice om care nu pune patima in disputa asta, ci analizeaza "la rece", inclina sa vada ca Basescu (cu toate defectele lui: pileste, se hahaie bolovanos, glumeste porcos si uneori stupid, e agresiv cu inamicii si are si o doza de siretenie tipica vaporenilor, dar nu numai) chiar vrea sa duca tara asta spre viitor, in timp ce "coalitia moguleasca" vrea sa o tina captiva in cazanul cu smoala al trectului. Gandeste omule, gandeste!
              • -5 (7 voturi)    
                ,,Chiar vrea sa duca... (Marţi, 2 noiembrie 2010, 11:38)

                haiducul [anonim] i-a raspuns lui eutuel

                ,,,tara asta spre viitor"
                Am trait destul in dictatura lui ceausescu,iar multe din mutarile domnului presedinte imi aduc aminte de accensiunea lui ceausescu,imi da fiori reci sper sa ma insel,In viitorul apropiat vom vedea,sincer nu vreau sa se intample ceea ce simt,ce vad, in primul rand daca s-ar fii intamplat acel eveniment din camera deputatilor intr-o tara democratica(in ultimi 25 de ani am trait in trei tari cu democratie solida)acea frauda a doua zii erau istorie.
              • -5 (7 voturi)    
                hmmm (Marţi, 2 noiembrie 2010, 11:41)

                Xu [anonim] i-a raspuns lui eutuel

                Sunt de acord cu tine ca acea "dictatura" ar putea disparea in momentul in care Boc s-ar razvrati (desi asta nu se va intampla niciodata). Si aici ar putea veni carcotasi care sa spuna ca de fapt nu asa se face dictatura ci prin alte metode dar trecem peste subiect ca este sensibil.

                Ceea ce nu inteleg eu este altceva. Explica-mi te rog concluzia ta "vrea sa duca tara asta spre viitor, in timp ce "coalitia moguleasca" vrea sa o tina captiva in cazanul cu smoala al trectului". Imi place ca incerci sa te exprimi cat mai plastic dar vorbele tale imi par goale si lipsite de sens.

                In vederea clarificarii lor, am cateva intrebari:
                1. Ce te face pe tine sa crezi ca basescu duce aceasta tara spre viitor (ma gandesc ca te referi la unul bun, nu doar in viitor)? Aici ar fi bune cateva exemple concrete.
                2. care este cazanul ala plin de smoala al trecutului, cum si de ce ar vrea "coalitia moguleasca" sa ne tina acolo?
                3. ce intra in categoria de "coalitie moguleasca"? cei care sunt impotriva lui basescu sau cam oricare al mogul de rand?

                Iti multumesc anticipat pentru un raspuns cat mai concret, la subiect si fara exprimari poetice.
                • +4 (4 voturi)    
                  Un posibil raspuns (Marţi, 2 noiembrie 2010, 12:19)

                  Luk [utilizator] i-a raspuns lui Xu

                  la prima intrebare:

                  Intre o coalitie a carui lider se duce pe ascuns la Moscova (in anul alegerilor) si un individ care afirma, reafirma si reitereaza alianta cu SUA si UE, nu vad ce-ar fi de ales.

                  Asta, simplificand la extrem.

                  Criza nu-i generata de Basescu, iar dictatura nu exista.

                  Alte intrebari?
                • +3 (3 voturi)    
                  Raspuns in II parti (nu in doi peri) (Marţi, 2 noiembrie 2010, 13:05)

                  eutuel [anonim] i-a raspuns lui Xu

                  Domnule/doamna "Xu",

                  Mecanismele constitutionale ii rezerva institutiei presedintelui un rol politic bine definit. Presedintele nu poate actiona in mod direct, prin hotarari, decrete sau cum doriti dumneavoastra sa le denumiti. Insitutia presedintelui poate face unele propuneri sau numiri in anumite domenii si nici in acele domenii nu le poate face "necenzurat" de celelalte puteri in stat: judecatoreasca si/sau legislativa. Un exemplu de cenzura legislativa este suspendarea presedintelui. Un exemplu de cenzura judecatoreasca este declararea neconstitutionalitatii unor legi. In consecinta, presedintele poate cel mult sa influenteze decizii majore (de orice natura: politice, administrative sau executive) prin personalitatea lui, prin notorietatea si pozitia lui unica pe esafodajul politic, aceea de ales prin sufragiu direct si universal si aceea de reprezentant al Romaniei pe plan extern. Poate transmite "semnale" si poate sa-si anunte public obiectiile sau sustinerile fata de un proiect sau altul. Se poate impotrivi tehnic, pe procedura, dar nu o poate face la infinit. Spre exemplu, se poate opune prin refuzul de a promulga legi votate de parlament, dar nu o poate face de doua ori la rand. Acum, pentru a vorbi, dumneavostra si eu, aceeasi limba ar trebui sa convenim asupra unor adevaruri incontestabile: 1. Este adevarat ca in anii 2007 si 2008 premierul Romaniei de la acea vreme, domnul Calin Popescu Tariceanu a condus executiv (fiind primul-ministru al unui Guvern minoritar PNL-UDMR) Romania beneficiind de suportul legislativ al unei majoritati parlamentare formate din PNL, UDMR si PSD (+ alte minoritati) si ca in acea perioada domnia sa si domnul Traian Basescu nu colaborau deloc? Mai mult, presedintele nu colabora nici cu majoritatea parlamentara care sprijinea guvernul amintit. (continuare)
                • +3 (3 voturi)    
                  As mai scrie, dar e mult, mult de spus (Marţi, 2 noiembrie 2010, 13:32)

                  eutuel [anonim] i-a raspuns lui Xu

                  Sa continuam: daca raspunsul dumneavoastra la intrebarea din finalul postului precedent este "da", suntem pe taramul realitatii factuale si in aceste conditii coroborate cu cele spuse despre rolul constitutional al insitutiei prezidentiale putem sa tragem concluzia, fara sa gresim, pe baza de exemplu limpede, factual, ca presedintele Traian Basescu nu poate conduce efectiv, ci influenteaza (este motivul pentru care am folosit "duce" si nu "conduce"). Acum, ce ma face sa cred ca influenteaza intr-un sens pozitiv? Uite, eu cred ca statul roman este un stat nereformat nu de 20 de ani ci de 100 si mai bine de ani. Apreciez mesajul presedintelui privind "modernizarea statului" ca fiind pozitiv. Nu uit nicio clipa ca presedintele nu poate el suflecandu-si manecile sa modernizeze statul si mai ales nu-mi imaginez ca statul (institutiile, legile, civilizatia societatii etc.) se vor "moderniza" peste noapte. Ma vei intreba probabil ce ma face sa cred ca Basescu este de buna credinta cand spune ca doreste modernizarea statului si ca nu "una spune si alta fumeaza". Iti voi raspunde tot cu o intrebare: "ce te face sa crezi ca oponentii lui sunt altfel?" Nu exista argument. Doar faptele atunci cand deja ajung istorie devin argumente istorice. Pot insa sa ma intreb retoric: de ce nu propun ceilalti reforma statului? De ce nu propun reforma parlamentului? De ce nu propun reforma politicii externe? De ce nu propun ceva pro-activ? De ce singurul proiect al oponentilor lui Basescu este "JOS BASESCU"? Jos Basescu ca sa ce? Sa vin ala eu, ala eu si sa va dau bani, multi bani si pensii mari, mari pana la cer? Cand eu stiu ca oricine ar veni in locul lui Basescu n-ar putea sa faca absolut nimic mai mult in materie de bani si bunastare?
                  Acum "cazanul cu smoala". Te rog sa cauti tu informatii (1990 - 2000) despre cine sunt Sorin Ovidiu Vantu, Dan Voiculescu, George Constantin Paunescu, Dinu Patriciu, George Padure, Mihail Carciog, Cornel Nistorescu, Sorin Rosca Stanescu, Cozmin Gusa etc
        • +4 (6 voturi)    
          Apropo de activitatea DNA (Marţi, 2 noiembrie 2010, 11:40)

          bogdan [anonim] i-a raspuns lui haiducul

          La DNA banuiesc ca te referi cind zici de "cate dosare de coruptie a finalizat justitia sub conducerea lui"
          Uite aici raportul DNA pe 2009:
          http://www.pna.ro/bilant_activitate.jsp?id=17
          168 de dosare trimise in instanta, cu 552 de invinuiti. Dintre acestia 81 de dosare s-au incheiat cu condamnarea definitiva a 131 de persoane. Si asta s-a facut cu 76 de procurori.
          • -1 (5 voturi)    
            fa un calcul (Marţi, 2 noiembrie 2010, 12:05)

            2012 - sfarsitul lumii portocalii [utilizator] i-a raspuns lui bogdan

            un procuror a rezolvat 2 dosare intr-un an. ti se pare ok?
            zi-mi si mie un nume greu nu o spaga la un agent de circulatie
      • -5 (13 voturi)    
        briefly (Marţi, 2 noiembrie 2010, 0:35)

        srpc [utilizator] i-a raspuns lui Luk

        era mai putin rau.
      • -9 (21 voturi)    
        Poate ne spui si noua (Marţi, 2 noiembrie 2010, 0:42)

        un roman [utilizator] i-a raspuns lui Luk

        Ce naiba a facut Basescu bun? Ca nu am vazut nimic, dar nimic!

        Cine a adus PSD la guvernare?Basescu!
        Cine a spus ca nu va fi criza? Basescu!
        Cine a spus ca nu vom lua imprumut de la FMI? Basescu!
        Cine la pus pe Boc de 3 ori prim ministru? Basescu!
        Cine injura ca un birjar? Basescu!

        Si lista e mult mai lunga!

        Acu' poate ne spui si ce a facut bun Basescu asta al tau!

        Ultimul stinge lumina!
        • +5 (11 voturi)    
          Basescu este! (Marţi, 2 noiembrie 2010, 5:35)

          nicu [anonim] i-a raspuns lui un roman

          Esti orb. Tu nu poti sa te delimitezi de psihologia multimii. Ce zici tu seamana cu sloganuri de miting.
          Esti neinformat, esti ca o baba in piata victoriei care nu stie pentru ce a venit sa faca greva.
          Culca-te. Daca te intrebi ce caut eu treaz.... la mine e ora 23:30. Tu tre sa te mai nasti o data.
          • -3 (9 voturi)    
            sloganuri de miting... (Marţi, 2 noiembrie 2010, 9:29)

            rider [anonim] i-a raspuns lui nicu

            dar tot ceea ce a spus "un roman" este adevarat!!! este filmat!! este DOVEDIT!!
          • -3 (9 voturi)    
            de ce nu raspunzi? (Marţi, 2 noiembrie 2010, 9:39)

            viop [anonim] i-a raspuns lui nicu

            In loc sa enumeri cateva lucruri FACUTE de Base, ai preferat sa insirui niste acuze la persona si niste etichetew.

            Daca "un roman" e
            - orb
            - emite sloganuri
            - neinformat
            - o baba
            -samd

            de ce tu, "nicu", destept si informat fiind, nu sintetizezi pe doua randuri realizzrile lui Basescu?
          • -3 (9 voturi)    
            ni-cule (Marţi, 2 noiembrie 2010, 9:39)

            geo12 [utilizator] i-a raspuns lui nicu

            vrei sa spui ca nici una din intrebarile puse de "un roman" nu este legitima? tu de unde te informezi? sunteti fantastici, postacilor ! spune-mi te rog, din sursele tale, care nu tin cont de psihologia multimii, care din urmatoarele afirmatii sunt inventii:
            *16 ianuarie 2009: "Cu toata criza aparenta, Romania are resurse de finantare pentru diminuarea efectelor crizei. Ii asigur pe profesori ca legea majorarii salariilor cu 50% va fi respectata indata ce se va instala noul Guvern".
            * 15 iulie 2009: "Nu avem in momentul de fata niciun semn ca ar putea exista un derapaj, toate semnele sunt ca am reusit sa stopam declinul economic in trimestrul al treilea, urmand ca in trimestrul al patrulea si in primul trimestru din 2010 sa ne apropiem de nivelul de crestere economica din 2008".
            *4 decembrie 2009:"Priviti la modul cum Romania trece prin criza economica. Daca aceasta criza ar fi fost in anii '90, socul asupra populatiei ar fi fost mult mai mare. Incepem sa iesim din criza si trebuie sa recunoastem ca Romania a trecut cu bine peste cea mai dificila perioada a crizei".
            *4 decembrie 2009 :"Cifrele ne arata ca in trimestrul II din 2010 vom trece pe crestere economica. Romania are nevoie de un comandant care scoata nava din furtuna. Va asigur ca vom ajunge toti, nava si echipaj, in portul linistit, in trimestrul II al anului 2010."
            • -2 (6 voturi)    
              N-ai cu cine... (Marţi, 2 noiembrie 2010, 10:42)

              Creator [utilizator] i-a raspuns lui geo12

              Cand isi dau seama ca nu au argumente, schimba imediat subiectul, atacand alt subiect; tehnica diversionista !
        • +6 (12 voturi)    
          PNL (Marţi, 2 noiembrie 2010, 8:38)

          Luk [utilizator] i-a raspuns lui un roman

          PSD-ul a fost IMPUS la guvernare de catre PNL.

          Dupa cum vei observa din toate declaratiile PSD, PNL e "singurul partid de dreapta".

          Cand te lauda Iliescu, Ponta, Geoana si Vanghelie... te duci si te culci.

          QED

          Restul asertiunilor nu merita comentate.
          • -2 (4 voturi)    
            :) (Marţi, 2 noiembrie 2010, 11:53)

            Xu [anonim] i-a raspuns lui Luk

            Nu crezi ca te-ai spalat cam repede pe maini? Presupun ca esti si linistit ca ai primit multe voturi pozitive.

            Hai sa-ti spun cateva chestii:

            Cine poate sa IMPUNA pe cineva la guvernare? Eu credeam ca guvernarea se alege dintr-o coalitie majoritara. Coalitie -> PDL a acceptat sa guverneze alturi de PSD. Nu a venit nimeni sa impuna PDL sa ia in caruta pe PSD. Aaaa... ca au facut un compromis ca sa ajunga neaparat la guvernare asta nu este impunerea nimanui. Ca domnii de la PNL au decis ca nu doresc sa guverneze alaturi de PDL este ALEGEREA LOR. Nu te mintii in continuare singur. Nu incerca sa cauti scuze.

            Cat despre comentariul referitor la "laude", venind din partea unui partid de stanga, aceasta declaratie nu-mi pare a fi o lauda (cu toate ca e adevarata).

            Ma intreb daca merita comentata asertiunea ta... Pari destul de tulburat in gandire
            • +4 (4 voturi)    
              Hm (Marţi, 2 noiembrie 2010, 12:42)

              Luk [utilizator] i-a raspuns lui Xu

              Zici ca m-am spalat pe maini? Tulburat in gandire, zici tu?

              Trei ani de coabitare PNL- PSD iti spun ceva? 9 luni de coabitare PD-L - PSD urmate de o motiune de cenzura, iti spun ceva?

              Refuzul sistematic (si niciodata argumentat politic) al PNL de a guverna alaturi de PD-L si coalitia constanta dintre PSD si PNL iti spun ceva?

              Din 2005 si pana astazi, PNL pare sa fie extrem de atras de PSD (ma intreb daca "atras" e cuvantul potrivit). Nici asta nu-ti spune ceva?

              In ceea ce priveste laudele lui Ilici, Geoana, Vanghelie si Ponta la adresa PNL, aceste laude sunt perfect justificate pentru domniile lor, sunt absolut convins!

              Foarte pe scurt:

              PNL si PSD sunt in aceeasi barca din 2005, s-au coalizat in 4 motiuni de cenzura (una impotriva guvernului minoritar PNL, una impotriva guvernului Boc - reusita, doua in acest an.

              PNL si PSD s-au sustinut reciproc in alegerile prezidentiale.

              Mai adaugam coalitia 322 si avem un tablou complet: cum sa nu-i laude Ilici?

              P.S. De data asta straduieste-te sa comentezi doar postarea. Parca vroiati respect, voi astia?!
      • -4 (8 voturi)    
        confirmare (Marţi, 2 noiembrie 2010, 10:00)

        ) [anonim] i-a raspuns lui Luk

        Imi confirmi faptul ca basescu primeste aplauze pentru prostiile pe care le debiteaza.
        • +3 (7 voturi)    
          Ma bucur ca-ti confirm opiniile :)) (Marţi, 2 noiembrie 2010, 10:25)

          Luk [utilizator] i-a raspuns lui )

          Te-ai mai linistit?

          Mergi in pace!
  • +18 (26 voturi)    
    Lui Ponta i-a zburat porumbelul (Luni, 1 noiembrie 2010, 23:33)

    solomon [anonim]

    Declaratia serii este a lui Ponta la Turcescu. Cica in vara 2009 s-a dus la Geoana ca voia sa-si dea demisia din guvern, iar Geoana i-a raspuns sa mai aiba putina rabdare ca vor iesi in curand toti. Se recunoaste in sfarsit ca episodul Nica a fost pretextul de a fugi de raspunderea guvernarii si de a netezi calea lui Geoana spre Presedintie. Ce conteaza interesul national, ce conteaza stabilitatea economica, ce conteaza cursul leu-euro... Avem o clasa politica de nemernici, iar exceptiile sunt atat de rare, inclusiv la PDL incat viitorul Romaniei este sumbru.
    • +6 (8 voturi)    
      Viitorul Romaniei (Marţi, 2 noiembrie 2010, 9:54)

      Luk [utilizator] i-a raspuns lui solomon

      depinde de nemernicii din parlament, dar nu doar de ei.

      Depinde si de noi.

      N-am sa uit niciodata ce-am simtit in orele alea in care Geoana era dat castigator...

      In Romania, din 2009, cetatenii care judeca sunt mai multi decat ceilalti, desi nu toti locuiesc aici. Daca se indreapta situatia economica la anul, incepand cu 2012 comunistii "convertiti" si securistii "intreprinzatori" vor fi doar istorie.

      Altminteri, multumita UE, putem pleca doar cu buletinul in tari in care nu s-a auzit de Geoana si Vanghelie.
      • -3 (3 voturi)    
        stiu ce-ai simtit luk (Marţi, 2 noiembrie 2010, 12:08)

        2012 - sfarsitul lumii portocalii [utilizator] i-a raspuns lui Luk

        asta simt eu de atunci incoace
  • +6 (8 voturi)    
    "Nu-i pot crede atat de naivi..." (Marţi, 2 noiembrie 2010, 6:04)

    Mary [anonim]

    Pai nu sunt naivi. Sunt atat de incompetenti ca frizeaza prostia. Intai adopta legi dupa care constata ca nu au avut nici un efect sau ca efectul a fost un dezastru.Experimenteaza tot ce le trece prin cap si apoi declara ca au gresit. Nenorocirea noastra e ca experimenteaza pe noi. Cu girul institutiei care ar trebui sa ne apere de incompetenti.
  • -3 (7 voturi)    
    se va "da"...din drepturile furate? (Marţi, 2 noiembrie 2010, 6:25)

    rocco [anonim]

    Bai, da' destepti sunteti voi astia! Deci, mi-ati bagat mana in buzunar, mi-ati furat banii, ati zis ca e o masura cu caracter exceptional, Curtea Contitutionala a consfintit furtul, insa numai pt. 6 luni, si acum veniti si o dati cotita. Hot.ilor! Mie nu-mi "dati" nimic, bai, manelistule, sunt drepturile mele de natura salariala, furate de niste tejghetari lipsiti de viziune economica, ca voi. Sik.tir! La ocna!
  • -3 (5 voturi)    
    jale (Marţi, 2 noiembrie 2010, 7:09)

    ovidiu [anonim]

    cu 5%ar scadea pretu la paine ar fi mai bine pentru noi .pana la urma traim din ce in ce mai prost o ideie nou sa ne separam ca de exemplu republica Dobrogeana ce spuneti
  • +5 (5 voturi)    
    Nu mai laudati bancile! (Marţi, 2 noiembrie 2010, 9:11)

    Rhadoo [utilizator]

    Bancile n-au scos banii din tara (oare?), dar nici nu ii ruleaza in economie.
    Ne miram de ce nu acceseaza romanii fonduri europene? Voi aveti idee cati tineri intreprinzatori se chinuie sa isi construiasca o afacere pe proiecte europene, care implicit ar creea venituri la stat si locuri de munca, dar bancile refuza sa le dea un credit pentru cofinantare din diverse motive?
    In fiecare zi, Romania este supusa la zi de zi la indatorare si este mentinut in mod intentionat un nivel de saracie ridicat. Bancile prefera sa imprumute Statul, deoarece Statul pune mai departe biciul pe noi, prin impozite si taxe, pentru a plati datoriile. Este cea mai sigura sursa de venit pentru ele.
    • +2 (2 voturi)    
      Rhadoo, subscriu (Marţi, 2 noiembrie 2010, 11:03)

      nenea [anonim] i-a raspuns lui Rhadoo

      Bancile mama nu au "sustinut" bancile romanesti. nu era nevoie, pentru ca bancile romanesti fac profituri fabuloase, profituri care se duc pe creditatea statului
  • 0 (4 voturi)    
    vorbe, vorbe prezidentiale...... (Marţi, 2 noiembrie 2010, 9:27)

    lili [anonim]

    am vazut emisiunea la TVR, de-acum fieful puterii odata cu numirea Dnei Culcer ca sefa la Departamentul de stiri.... intrebarile moderatorei au fost OK, raspunsurile Dlui Basescu au fost asa cum a vrut el... iar Dl Moise Guran ale carui emisiuni economice sincer le-am apreciat cat le-a realizat la Antena , aseara parea un mielusel bland care in fapt fierbea pentru ca nu putea dialoga si spune lucrurilor pe nume in stilu-i caracteristic.... Probabil ca la TVR asta-i conditia: delicat in intrebari cu puterea!! PACAT de el, nu-l vad facand ceea ce stie si stie bine in opinia mea , la TVR pentru ca nu poate, am vazut aseara.... Altfel, dupa cum ne zise aseara Dl Basescu ne va fi BINE noua romanilor intr-o joi, pe 2 !!!!!
  • -1 (5 voturi)    
    parlamentari (Marţi, 2 noiembrie 2010, 9:29)

    anonim [anonim]

    Parca erau si de la PDL, corect?
    Urmatoarea miscare a acestui mic tiran de Dambovita-cale fluviala fara navigatie- este sa se intoarca impotriva monstruoasei coalitii pentru a recastiga ''iubirea'' sa, poporul roman. Se bazeaza evident pe electoratul cu performante intelectuale slabe, la care prinde discursul lui.
  • +1 (5 voturi)    
    Adica.... (Marţi, 2 noiembrie 2010, 9:36)

    DIDA [anonim]

    Adica Parlamentul este DEGEABA; Adica daca o lege este votata de alesii tarii intr-un numar fff mare si chiar daca si de parlamentarii guvernantilor este DEEABA; Adica daca este o lege buna pentru cei saraci si infometati este DEGEABA; Adica daca este ceva bun pentru poporul Roman este DEGEABA.
    Suntem o tara DEGEABA.
  • +3 (3 voturi)    
    Parlament (Marţi, 2 noiembrie 2010, 9:37)

    eee [anonim]

    Daca o lege e votata de parlament, de ce o singura persoana poata sa zica "niet" ?
    Daca alta lege e votata de parlament, promulgata de presedinte, de ce nu se aplica?
    Imi scapa treaba asta cu statul de drept...
  • -3 (3 voturi)    
    doar NU (Marţi, 2 noiembrie 2010, 9:48)

    Roman [anonim]

    Doar nu isi imagina cineva ca vor lasa neabrogata unica lege in favoarea populatiei sarace , si asta votata, culmea ironiei, din GRESEALA !
  • -1 (1 vot)    
    Bascalie (Marţi, 2 noiembrie 2010, 10:01)

    Gatlej [anonim]

    Sa aveti in minte:
    " Eu cred ca propunerea legislativa privind reducerea TVA la alimente NU va avea efect asupra preturilor, in primul rand pentru ca legea e proasta"

    In acest caz, trebuia remaniat guvernul cu cei care au votat, asa in blind, 6 ministri, si premierul pentru ca nu a cerut demiterea unor incompetenti sau profitori.
  • +3 (5 voturi)    
    PNL, PSD, PC (Marţi, 2 noiembrie 2010, 10:10)

    popescu [anonim]

    Deci, noi (poporul) votam, se alege un presedinte si pe "marile" partide le doare undeva de noi? Cam asta se intelege... Ei au un singur scop sa-l dea jos pe Basescu, dar noi restul???? Ce facem? stam frumos si vedem circul politic, normal cand o tinem din motiuni in motiuni nimic sa nu se va face si nu va iesi absolut nimic si cand vor fi alegerile in 2012 se vor bate cu pumnii in piept ca pe vremea lor s-a facut si de 5 ani de cand este PDL-ul la guvernare nu s-a facut nimic. I-as lua pe toti din PNL, PSD, PC i-as dezbraca la fundu' gol in piata Victoriei si cu biciu frate, ca cu astia nu tine altfel decat biciuiti . La cata nesimtire au in ei, cat de marsavi pot fi, numai sa dea jos guvernul sa plece Basescu. Va pleca si unul si altul si vor ramane ei.. cu ce va mai ramane din ce tot ei au distrus.
    Bafta multa!!!! Canada venim si noi (in 2012) !!!!!
    • 0 (0 voturi)    
      canada nu venim-pe front murim (Marţi, 2 noiembrie 2010, 14:01)

      CALUGARU VASILE [anonim] i-a raspuns lui popescu

      -amice iti zboara gandul departe, viitorul a trei generatii de est ne asteapta, in afganistan,voluntari parteneri ca inventar.Cei 7000 de functionari romani-cetateni straini in romania, au min.7000 de euro/luna adica papa salariul echivalent a 245000 de bugetari.Pai daca 145000 pleaca in afganistan s-a rezolvat o problema, mai raman de rezolvat vreo 12 milioane de romani fara venit-proletari- ei probabil ca se vor calugarii sau vor face un chibut ptr. imparatu--
  • -2 (6 voturi)    
    N-au habar (Marţi, 2 noiembrie 2010, 10:31)

    Mihai [anonim]

    niciunul despre ce vorbesc, nici presedintele, nici guvernul, nici parlamentarii, niciunul.
    Daca era sa mai creasca cu inca 5% TVA-ul presedintele repede dadea vin pe FMI, daca au facut-o de oaie partidele care sustin acest guvern impotent, presedintele le spune ca sunt naivi, ca si cum un parinte isi mangaie copilul dupa ce a facut o boacana.
    Acest presedinte duplicitar nu face decat sa scufunde tara si sa umble cu cioara vopsita.
  • +2 (2 voturi)    
    riscul populatiei (consumatorilor) falimentate (Marţi, 2 noiembrie 2010, 10:51)

    nenea [anonim]

    concluzia la "ordonanta sa ramana in vigoare pana vom lamuri continutul ei", este ca se creeaza incertitudine asupra reusitei proceselor de judecata in instanta: clientii nu mai au curajul sa dea in judecata bancile pentru ca ordonanta se poate anula/modifica in timpul procesului.
    Domnul Basescu spune: "Bancile mama s-au angajat ca sa sustina in continuare bancile din Romania, iar pana acum s-au achitat ireprosabil". Bancile mama sunt ele ajutate de profitul bancilor romanesti si nu invers. Bancile mama nu au capitalizat (sustinut) bancile romanesti, ele s-au autosustinut si au generat profituri fabuloase. Vor exista destule derapaje in sistemul bancar provocate de sistemul insusi, pentru ca populatia va fi incet dar sigur falimentata de practici camataresti (DAE peste 50%) si prin urmare valoarea bunurilor ce fac obiectul garantiilor va scadea sub punctul critic. Daca se ignora falimentarea populatiei de catre banci, toata filozofia iesirii din criza este nula, pentru ca banii disponibili pentru consum ai populatiei vor trebui sa ne scoata din criza, in nici un caz nu ne vor scoate din criza doar un sistem bancar pe profit. daca acesti bani (de consum) for fi trasi de banci prin marje aberante (creditele trebuie sa se plateasca, dar nu 500% valoarea lor! - pentru postacii bancheri), sistemul privat + stat vor fi nevoiti sa creasca salariile, pentru ca bancile sa-si incaseze marjele aberante.
  • -3 (3 voturi)    
    iar citez partial (Marţi, 2 noiembrie 2010, 11:12)

    titirica [utilizator]

    "ca presedinte, eu nu lucrez cu majoritati, ci cu interesul national"

    pai cine specifica interesul national daca nu o majoritate?... parca asa e in democratie?

    mai bine zicea clar: eu vreau sa fiu dictator si oricum fac ce vreu; e cam acelasi lucru
    • 0 (0 voturi)    
      nu-i asa ca... (Marţi, 2 noiembrie 2010, 11:26)

      xcristi [utilizator] i-a raspuns lui titirica

      asta cu majoritatea si interesul national nu tine la noi, in momentul de fata?
  • -4 (4 voturi)    
    mda... (Marţi, 2 noiembrie 2010, 11:34)

    me [anonim]

    baselu face ce stie mai bine: minte minte si iar minte...
    nu a facut aproape nimic din ce a promis.
    ce sa mai zici... eu prevad ca in 2011 luam calea ggreciei... si nu ne mai ridica nici dracu
  • 0 (0 voturi)    
    Stie cineva? (Marţi, 2 noiembrie 2010, 12:27)

    cristi767 [utilizator]

    Stie cineva unde pot vedea emisiunea asta inregistrata?
    Mersi
  • 0 (0 voturi)    
    JENANT (Marţi, 2 noiembrie 2010, 13:35)

    aLEX [anonim]

    "Guvernul a obtinut de la FMI ca aceasta ordonanta sa ramana in vigoare pana vom lamuri continutul si intentia acestei legi."
    CLARITATE DE CLESTAR - adica "venerabilii" ce considera ca sunt la butoane, habar nu au ce efecte are actul normativ !!! Asta e din ciclul " Si ei sunt printre noi" ... dar noi cu ce am gresit?
  • 0 (0 voturi)    
    Presedintele care isi vinde poporul bancilor! (Joi, 4 noiembrie 2010, 1:53)

    Un roman! [anonim]

    1 In conditii de criza TOATE BANCILE si-au marit dobanzile, indatorand si saracind populatia Romaniei. Pentru asta, Traian Basescu multumeste bancilor.
    2. O singura data fac si parlamentarii ceva bun si presedintele respinde legea cu TVA la alimente de 5 % . In UK, TVA la alimente este 0. In alte tari este la valori sub 10 %. In Romania, cea mai saraca tara, se plateste cel mai mare TVA la alimente, cele mai mari dobanzi la banci!
    3. FMI conduce Romania, Basescu nu este decat o marioneta care sta in genunchi si da cu saru mana!
  • 0 (0 voturi)    
    Sa ascultam mai cu atentie la ce spunePresedintele (Vineri, 5 noiembrie 2010, 15:49)

    analia [anonim]

    Am recitit stiri din ultimii doi -trei ani si am ajuns la concluzia ca nu ascultam suficient de atenti ce ne transmite Presedintele. Trebuie sa fim mai atenti , pentru ca puse cap- la cap , el ne-a vorbit din totdeauna de sistemul- retele- care dauneaza insanatosirii unui nivel de trai decent in Romania, aceste retele si moguli fiind extrem de caracatizate si face dificil implementarea normalitatii. Dupa ce se vor termina reformele de care ne vorbeste Presedintele inca din 2005, abia apoi putem sa visam la o tara linistita , decenta , frumoasa si cu un nivel de trai decent pentru toti cetatenii, in timp si cu rabdare. trebuie sa ne iubim tara , trebuie sa evitam sa fim innebuniti de stiri moguliste, care ne imbolnavesc psihic.
    Trebuie sa-l ascultam cu mai multa atentie pe Presedinte si sa-l sprijinim fiecare cum putem, macar cu autodisciplina si tot ar fi bine .


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi