AUDIO Adrian Severin la RFI: Franta ar trebui exclusa din Schengen, daca vorbim de criteriul coruptiei

de RFI     RFI Romania
Joi, 6 ianuarie 2011, 11:10 Revista Presei | Radio TV

Parteneriatul strategic cu Franţa este mort, a declarat la RFI euro-parlamentarul PSD, Adrian Severin. Parisul nu are poziţia morală să dea lecţii anti-corupţie României, iar Franţa ar trebui exclusă din Schengen, dacă vorbim de criteriul corupţiei, a spus deputatul european. Dacă România ar denunţa unilateral MCV, nu s-ar întâmpla nimic, a afirmat Severin, adaugand ca România ar trebui să se retragă din Organizaţia Internaţională a Francofoniei.



Euro-parlamentarul PSD nu vede nici o consecinţă a unei eventuale denunţări unilaterale a Mecanismului de Cooperare şi Verificare de către România: "Dacă astăzi România ar anunţa că nu mai acceptă aplicarea MCV, care ar fi consecinţele? Vă spun eu: nici unele, nici unele! Pentru că din punctul de vedere al clauzei de salvgardare, aceasta a ieşit din vigoare şi clauza de salvgardare era prevedere a Tratatului, deci nu se mai poate aplica nici un fel de sancţiune sau nici un fel de măsură în această privinţă, iar alte instrumente nu există, pentru că nici reprezentanţii Comisiei Europene nu au curajul să spună adevărul. Este vorba despre ceea ce englezii numesc "gentlemen agreement", o înţelegere între un stat şi Comisia Europeană, o înţelegere care conferă Comisiei drepturi pe care tratatele europene nu i le conferă. Deci sub acest aspect, nimic nu s-ar putea întâmpla. Aici este un război a cuvintelor. Acest MCV a devenit un instrument de şantaj şi de discriminare la adresa României şi nu a condus şi nu poate conduce la o îmbunătăţire a performaneţelor justiţiei româneşti".

Adrian Severin crede că oficialii români ar trebui să facă lobby european, pentru intrarea în Spaţiul Schengen la termen, adică în luna martie. Demersul miniştrilor francez şi german de Interne este "ilegal, imoral şi anti-european", spune euro-deputatul.

"România ar trebui să intre rapid în contact cu toate capitalele, pentru a arăta că demersul celor doi miniştri de Interne, francez şi german este unul ilegal, imoral şi anti-european, nu anti-românesc. Dacă se adaugă criterii noi, cum ar fi acela al corupţiei, eu cred că atunci ar trebui să vorbim despre excluderea Franţei din Spaţiul Schengen, pentru că afaceri cum ar fi Bettancourt sau Karachi, ca şi altele, ca şi unele presiuni, pe care Franţa le-a făcut în contextul intrării României în Schengen asupra României, pentru ca România să încheie anumite contracte comerciale favorabile Franţei, toate acestea vorbesc despre corupţie. Deci când Guvernul francez actual vrea să ne dea lecţii de corupţie, eu cred că nu are poziţia morală să o facă", declară Severin.

În opinia sa, parteneriatul strategic dintre România şi Franţa este "mort". "Trebuie să vedem dacă acest celebru parteneriat strategic mai funcţionează. După părerea mea este mort, dar trebuie să vedem dacă mai există şi vreun temei pentru ca România să rămână în Francofonie. Toate aceste lucruri trebuie discutate foarte serios cu reprezentanţii Guvernului francez şi nu prin intermediul presei, ci prin intermediul canalelor diplomatice", conchide Adrian Severin.


Citeste mai multe despre   























6474 vizualizari

  • -3 (15 voturi)    
    declaratia asta e o catastrofa (Joi, 6 ianuarie 2011, 11:16)

    diddlyjo [utilizator]

    si când te gândesti ca acest om a fost ministrul nostru de externe in anii '90, parca intelegi mai usor...
    • -1 (9 voturi)    
      mai portocaliule (Joi, 6 ianuarie 2011, 12:20)

      adrian [anonim] i-a raspuns lui diddlyjo

      daca zicea ala al tau asta l-ai fi ridicat in slavi ca ce barbat e el, ce le-a zis-o la francezi, etc, etc.
      daca se dovedeste si unul de la opozitie asa ai sarit sa-l critici. ca, vezi doamne, n-o sa mai vorbeasca sarcozy cu basescu. am o veste pentru tine - deja sarcozy i-a intors spatele astuia al tau.
      • +4 (4 voturi)    
        hehe (Joi, 6 ianuarie 2011, 16:31)

        Mowgli [utilizator] i-a raspuns lui adrian

        mai rozaliule poate omul e chiar PSD-ist. Orcine stie deja ce poate Severin, de la problema spionilor pana la solutionarea celor 66 de procente de hidrogen din apa. De departe il bate pe Basescu la declaratii socante. Singurul care il baga sub picior este Vadim :)
        ...putem sa vorbim si despre Basescu, dar articolul este despre Severin, nu e oare mai pertinent sa ramanem pe subiect?
    • -1 (3 voturi)    
      frencofon balkanizat.......... (Joi, 6 ianuarie 2011, 12:48)

      Joho [anonim] i-a raspuns lui diddlyjo

      El nu este un frankofon, este un ...Balkano-fon ?!
      • +2 (6 voturi)    
        Gresiti (Joi, 6 ianuarie 2011, 14:17)

        ioanachr [utilizator] i-a raspuns lui Joho

        Este un ruso-fon, si un ruso-fil......
    • +7 (9 voturi)    
      MCV nu are existenta ''constitutionala'' (Joi, 6 ianuarie 2011, 13:03)

      Mentalitate Franta: am bani, te scuip cand vreau [anonim] i-a raspuns lui diddlyjo

      Acest mecanism a fost instituit printr-o derogare de exceptie, o discriminare la care a consimtit guvernul PSD de atunci, Severin stie bine asta, ca fost ministru de externe.
      MCV-ul nu e impus de nici un tratat, nu are existenta juridica justificata prin statutul de membru UE.

      De aceea, Croatia a anuntat la negocieri ca nu va accepta nici un fel de MCV, pt ca nu e o obligatia ''contractuala''.

      Prea multi ani Romania s-a umilit in fata celor cu cefe grase din UE, pt a-si atinge scopul strategic, intrarea in UE/NATO.
      Am reusit asta in ciuda tuturor obstacolelor si in pofida complexelor de inferioritate si presei debile si masochiste din Romania.

      Acum, dupa ce suntem membru cu drepturi depline, ar fi util sa dam peste bot celor care vor sa ne combata, dar inteligent si cu rabdare pt ca sunt destule ocazii, mai ales financiar-economice.

      Pt Franta sau Germania, Romania e o piata de desfacere cu 21 milioane potentiali consumatori, asa ceva nu se ignora, conteaza.

      De aici si furia dementa a Frantei ca nu poate sa ne corupa suficient pt a avea contracte grase in constructii de autostrazi sau reactoare nucleare.

      Franta isi imagina ca va semna cu noi un parteneriat strategic de tip african, pt a ne putea mulge ca pe o vaca.
      Numai ca pe afaceristii si politicienii romani nu-i tragi in tzeapa prea usor, de obicei ei iti trag tzeapa ! Francezii au descoperit asta si sunt incapabili sa faca altceva decat sa se razbune prosteste si absolut nejustificat tehnic.

      Romania trebuie sa fie atenta insa determinata sa loveasca sistematic in interesele franceze din UE si nu numai.
      Dusmanii Frantei in UE (UK, unele tari nordica, Germania partial, etc.) pot deveni amicii nostri.

      Evident, confruntarea de dragul confruntarii e inutila, insa nu vom fi respectati decat daca suntem si temuti pt reactie, asta e deja dovedit.

      Sper ca unele companii franceze in Romania sa aiba viata grea, niste controale fiscale la sange n-ar strica. Si adio contracte pt Franta !
      • +6 (6 voturi)    
        subscriu ! (Joi, 6 ianuarie 2011, 13:38)

        panfil flecaru [anonim] i-a raspuns lui Mentalitate Franta: am bani, te scuip cand vreau

        polacii nu s'au lasat intimidati de nemti, si'au saltat vocea.
      • 0 (6 voturi)    
        Ma faci sa zambesc (Joi, 6 ianuarie 2011, 14:43)

        Ioanas [utilizator] i-a raspuns lui Mentalitate Franta: am bani, te scuip cand vreau

        Dar un zambet trist! Si tu, si altii cu aceleasi argumente. O tot dati cu importanta Romaniei ca piata de desfacere pt Franta. Hm, eu am impresia ca marea miza in acest moment pt francezi sunt China si India (India unde a fost Sarko acum cateva saptamani. Sarko, care e cum e, un nebun, clar, dar se descurca al naibii de bine la afaceri). Ia sa vedem : 21 mil de amarati din Estul Europei versus 1+1 miliarde tot amarati, e adevarat, dar in plina dezvoltare. Uite cum arata Shanghai, si uite cum arata Bucurestiul. In China salariul minim a crescut cu 40% in 2010. Ce-a facut in Romania? A crescut sau a scazut?
        • +1 (3 voturi)    
          Si tu ne faci sa zambim( nu trist} ! (Joi, 6 ianuarie 2011, 16:02)

          c.mike [utilizator] i-a raspuns lui Ioanas

          Ia spune-ne cresterea cu 40% de unde a plecat ? Pe cine crezi ca pacalesti cu procentele ? Apropo de: "Ce-a facut in Romania? A crescut sau a scazut?" cred ca a crescut, tu ce crezi ?
          • -2 (4 voturi)    
            Uite-aici (Joi, 6 ianuarie 2011, 16:24)

            Ioanas [utilizator] i-a raspuns lui c.mike

            (AFP) – 28 déc. 2010

            PEKIN — Les autorités de Pékin ont augmenté d'environ 20% le salaire minimum dans la capitale, pour la seconde fois en six mois.
            En juillet Pékin avait déjà augmenté une première fois le salaire minimum de 20%.

            Io zic ca 20+20=40. Nu ?

            Daaa, ai dreptate, salariul a crescut cu 25% in Romania!!

            Te las sa ghicesti cine sunt AFP.
            • 0 (0 voturi)    
              A propos (Joi, 6 ianuarie 2011, 16:30)

              Ioanas [utilizator] i-a raspuns lui Ioanas

              Pékin inseamna Beijing.
            • +2 (2 voturi)    
              cam slab cu matematica (Vineri, 7 ianuarie 2011, 9:50)

              un_om_de_cal [utilizator] i-a raspuns lui Ioanas

              O crestere de 20% urmata de o crestere de 20% nu inseamna o crestere de 40%

              1,2 * 1,2 = 1,44

              Deci o crestere de 44%.
          • 0 (0 voturi)    
            De asta ce mai zici? (Joi, 6 ianuarie 2011, 20:58)

            Ioanas [utilizator] i-a raspuns lui c.mike

            Chiar aici pe Hotnews, nu e nevoie sa stii limbi straine :
            http://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-8186020-china-este-dispusa-cumpere-obligatiuni-spaniole-valoare-sase-miliarde-euro.htm
        • +2 (2 voturi)    
          super salarii in China (Vineri, 7 ianuarie 2011, 13:41)

          raspuns [anonim] i-a raspuns lui Ioanas

          a crescut de la 50 de dolari ( salariul mediu al unui muncitor )
        • +1 (1 vot)    
          LUI IOANAS (Luni, 10 ianuarie 2011, 0:50)

          carat [utilizator] i-a raspuns lui Ioanas

          Cand vorbesti de Shanghai sa stii ca nu vorbesti de China, sunt doua lucruri diferite. China profunda este China incontinuare comunista, saraca si muritoare de foame la propriu, iar Shanghaiul este o zona relativ foarte mica si inchisa a Chinei, unde guvernul comunist a lasat investitorii straini sa vina pentru a mai incasa si ei niste bani ca altfel ar fi intrat in colaps. Dar, politica Chinei este diabolica si recunosc, ca pana acum le-a reusit. Dar si cand se vor simti cu sacii in caruta, Dumnezeu cu mila... cate miliarde mai sunt ? Nici n-au nevoie de bomba atomica, dar o au !
    • +2 (4 voturi)    
      OK, francezii au coruptie, dar macar ii dau in cap (Joi, 6 ianuarie 2011, 13:26)

      Hadrian [anonim] i-a raspuns lui diddlyjo

      Har domnului, nu trebuie sa dai search major pe net sa gasesti cazuri rezolvate cu inchisoare grea, pedepse, confiscarea averii, decaderea din drepturi cetatenesti.
      Dar la noi putem vorbi de asa ceva ?
      • +3 (3 voturi)    
        Au si ei destule (Joi, 6 ianuarie 2011, 13:51)

        Doc [anonim] i-a raspuns lui Hadrian

        cazuri in care baietii "destepti" scapa fara nici macar un proces. Fii tu fara grija.
        • +1 (5 voturi)    
          De acord insa (Joi, 6 ianuarie 2011, 14:45)

          Ioanas [utilizator] i-a raspuns lui Doc

          In Romania scapa toti, si nici n-au nevoie sa fie destepti ! Asta e problema !
    • +1 (3 voturi)    
      OK, francezii au coruptie, dar macar ii dau in cap (Joi, 6 ianuarie 2011, 13:26)

      Hadrian [anonim] i-a raspuns lui diddlyjo

      Har domnului, nu trebuie sa dai search major pe net sa gasesti cazuri rezolvate cu inchisoare grea, pedepse, confiscarea averii, decaderea din drepturi cetatenesti.
      Dar la noi putem vorbi de asa ceva ?
    • +1 (1 vot)    
      Nu este o catastrofa... (Vineri, 7 ianuarie 2011, 8:30)

      Andrei [anonim] i-a raspuns lui diddlyjo

      Nu inteleg de ce ne tot legam noi la cap cu Franta si fracofonia... Nu prea avem ce invata de la ei si nu imi place modelul lor... Prefer modelul german si poate ar trebui sa facem un parteneriat strategic cu Germania... Asa poate vin pe aici si ii invata si pe ai nostri cum trebuie condusa o tzara!
      • +1 (1 vot)    
        PENTRU ANDREI (Luni, 10 ianuarie 2011, 0:56)

        carat [utilizator] i-a raspuns lui Andrei

        Da, dar nemtii ar trebui sa ne invete si cum trebuie sa munceasca si sa se poarte romanii ca sa se poata sa indrazneasca sa se compare cu nemtii.
    • +1 (1 vot)    
      LUI DIDDLZJO (Luni, 10 ianuarie 2011, 0:34)

      carat [utilizator] i-a raspuns lui diddlyjo

      Nu sunt absolut deloc simpatizant al stangii romanesti, dar, nu pot sa nu aprob o voce PSD-ista care are dreptate.Ce bine ar fi daca toata opozitia ar trata problemele cu responsabilitate atunci cand este vorba de interesul national si nu s-iar bate joc de tara asta si de populatia ei pentru interese de clan mafiot si din oportunism. Putin mai mult patriotism ar fi foarte necesar si clasei politice si multora dintre noi.
  • -7 (9 voturi)    
    Adriene, chiar vrei sa na pui 'bine' cu Franta? (Joi, 6 ianuarie 2011, 11:20)

    Bucur [anonim]

    ??
    • +10 (12 voturi)    
      Franta are mai mult de pierdut (Joi, 6 ianuarie 2011, 13:14)

      Ionesco si Cioran, romani la Paris [anonim] i-a raspuns lui Bucur

      1. Companiile franceze vand mult mai mult pe piata romaneasca decat cele romanesti pe piata franceza, deci sunt mai expuse unor pierderi. Mai ales ca in conditiile actuale de criza, cateva procente in minus la vanzari iti poate anula orice marja de profit !

      2. Franta are foarte putini aliati in UE, Romania era unul dintre cei mai fideli. Acum francezii vor fi si mai izolati, cititi presa franceza sa vedeti ce furiosi sunt pt ca britanicii i-au izolat in cadrul serviciului diplomatic european si au pierdut majoritatea influentei. Romania sa caute sustinere la UK si Germania (tara spionata cu grosolanie de francezi), sunt tari concurente Frantei si nu vor ezita.

      3. Franta e implicata acum in dificultati grave, inclusiv in acte de coruptie, internationale (vezi afacerea Karachi) sau interne (afacerea Bettencourt), in conflicte cu comisari UE privind drepturile omului (vezi insultele si scandalul cu comisara luxemburgheza), probleme foarte mari cu integrarea musulmanilor, etc.
      Un nou focar de conflict pe care il deschide chiar cu un stat membru e o tampenie, e o lipsa de viziune strategica si o dovada de aroganta incredibila.
      Franta, in acest moment, in loc sa isi creeze aliati, isi face inca un dusman si va fi pe termen lung, Romania nu va uita umilinta si tradarea francezilor.

      4. Sincer, e trist sa vezi degenerarea si decaderea unei societati ce era candva, acum 200 de ani, un exemplu de cultura si civilizatie pt tot restul Europei. S-a terminat cu asta si culmea e ca Franta contribuie suicidar la diminuarea influentei sale in lume!
  • +2 (12 voturi)    
    Eu cred ca... (Joi, 6 ianuarie 2011, 11:25)

    Pougilist [anonim]

    ...e cam dura pozitia lui Severin. E drept ca Romania e membru UE cu drepturi depline dar sa nu uitam ca are inca niste clauze de respectat. Reactia lui Severin e una emotionala dar la nivel de relatie intre state si UE problema nu se trateaza asa. Ar fi "corect" si moral sa facem ce zice Severin dar ar fi complet in defavoarea Romaniei. Romania va detine multa vreme o pozitie inferioara in ce priveste nivelul de civilizatie si cultura fata de Europa de Vest in al carui club vrem sa fim respectand toate regulile pe care EI le-au scris de o mie de ani (nu noi). Asa ca ar fi mai benefic pt Romania sa faca pozitia ghiocel si sa asculte cand Franta si Germania dau lectii. Nu suntem noi in pozitia sa DAM lectii ci sa LUAM.
    • +6 (6 voturi)    
      o fi dura, dar are dreptate (Joi, 6 ianuarie 2011, 12:55)

      Io [anonim] i-a raspuns lui Pougilist

      Cu toate astea, noi ar trebui sa ne punem justitia la punct si sa lasam MCV-ul fara obiect.
    • -2 (6 voturi)    
      Foarte buna pozita lui Severin (Joi, 6 ianuarie 2011, 13:07)

      Sibianul [anonim] i-a raspuns lui Pougilist

      Ce a uitat domnul Severin sa le reproseze francezilor , este emigrarea a sute de africani si asiatici . Ne intrebam pe unde intra in Franta acesti emigranti? Cum stau cu paza granitei? S-au coruptie este la ea acasa si in Franta .
      Sa nu uitam ca presedintele Frantei se trage din Ungaria , care la randul ei si ea se opune intrari Romaniei in Spatiul Schengen .
      • -1 (1 vot)    
        Aveti perfecta dreptate dar... (Joi, 6 ianuarie 2011, 15:35)

        Pougilist [anonim] i-a raspuns lui Sibianul

        ... din pacate nu cred ca detinem pozitia de putere ca sa tratam Franta ca pe un egal. Eu cred ca pana la urma, dincolo de egalitatea dintre state care e o chestie pe hartiile EU, intre state inca exista si vor exista raporturi de forte (economice in primul rand) care nu trebuiesc ignorate. Cum Franta si Germania ne sunt superioare - chiar daca sunt de acord 100% in leg cu observatiile legate de imigrantii lor ilegali - cred ca ar fi *intelept* sa nu adoptam o pozitie de forta fata de Franta, atata vreme cat pur si simplu nu o avem.

        De fapt cum putem noi sa criticam Franta in leg cu coruptia si imigratia, atata vreme cat la noi e un dezastru de 100 de ori mai mare ca la ei??
        • +1 (1 vot)    
          Nu doar noua ! (Joi, 6 ianuarie 2011, 16:12)

          c.mike [utilizator] i-a raspuns lui Pougilist

          Ne sunt "superioare" ci tuturor statelor UE. Ghici care au fost cele 2 state cu deficit excesiv ? Franta si Germania. Ghici ce au patit ? Nimic. Ghici de ce ? Sunt cei mai mari contributori la fondurile UE. Ghici ce au spus ? La noi nu e valabil ce e pentru voi valabil. Atunci, despre ce vorbim ? De drepturi si obligatii ? Pai e clar cei marunti au doar obligatii iar cei mari si tari, doar drepturi.
      • +1 (1 vot)    
        cred ca partea asta e fara suport (Joi, 6 ianuarie 2011, 16:06)

        c.mike [utilizator] i-a raspuns lui Sibianul

        "Ungaria , care la randul ei si ea se opune intrari Romaniei in Spatiul Schengen" . Nu stiu de unde ai scos-o dar te va duce la minus
        • 0 (0 voturi)    
          Declaratia ministrului de interne maghiar (Joi, 6 ianuarie 2011, 16:51)

          Sibianul [anonim] i-a raspuns lui c.mike

          Declaratie aparuta in presa germana , care se pare ca ministrul maghiar o neaga.
      • +1 (1 vot)    
        LUI SIBIANUL (Luni, 10 ianuarie 2011, 1:06)

        carat [utilizator] i-a raspuns lui Sibianul

        Ungaria nu se opune intrarii Romaniei in spatiul Schengen, dimpotriva; securizarea frontierelor e o treaba grea, care se face cu bani multi, ori Ungaria vrea sa scape si de cheltuielile cu apararea frontierelor si de bataia de cap si blamul celorlalte state UE in cazul in care apar probleme din cauza frontierelor nepayite cum trebuie.
  • +1 (11 voturi)    
    punctul pe i (Joi, 6 ianuarie 2011, 11:26)

    Ed___ [utilizator]

    si ce punct !! ditamai bila de 1 tona.

    bravo dlui Adrian Severin, unul din cei mai buni europarlamentari ai Romaniei la UE.
    • +1 (5 voturi)    
      Doar atat? (Joi, 6 ianuarie 2011, 12:56)

      George [anonim] i-a raspuns lui Ed___

      Doar pe "i"? Eu as fi fost mai categoric, as fi spus ca a pus puntele pe toate literele alfabetului !!! Bravo, Severine!
      Ma mir de ce nu ai dus rationamentul si mai departe, sa gasesti bube fiecarei tari din UE, nici nu erau multe, mai erau inca 25, iti lua o saptamana sau doua sa le gasesti fiecareia cate un motiv de a fi eliminate, una cate una, din UE. Si uite asa, ramaneam doar nou in UE, singuri-singurei, aveam toti banii pe mana, luam toate deciziile, nu mai tineam cont de ce spun cei ce nu erau in uniune cu noi, circulam pe unde vroiam... laser, tata!
  • +3 (3 voturi)    
    pacat (Joi, 6 ianuarie 2011, 11:26)

    atreus [anonim]

    ca un asemenea consens poate fi atins doar la nivel de indivizi si nu la nivel de partide
  • -4 (6 voturi)    
    Tipic (Joi, 6 ianuarie 2011, 11:30)

    tudor74 [utilizator]

    Tipic romanesc ! Sa moara si capra vecinului.
  • +1 (7 voturi)    
    discurs echilibrat (Joi, 6 ianuarie 2011, 11:32)

    etwas [anonim]

    Intr-adevar asa ar trebui procedat. Coruptia exista peste tot si nu e normal sa fim penalizati numai noi. Este drept ca desi tehnic am indeplinit regulile, granitele tarii sunt foarte subtiri. Personal e bine sa nu fim responsabili pentru un val masiv de emigranti dupa problema tiganilor.
    Avem destule restrictii la locurile de munca datorita unor probleme de rahat care nu tin de romanul adevarat( muncitor, respectuos cu sine si ceilalti).
  • +5 (11 voturi)    
    Maturitate diplomatica (Joi, 6 ianuarie 2011, 11:33)

    Luci [anonim]

    Ca cetatean al Romania, aprob si imi place ce spune domnul Severin. Numai ca nu cred ca oamenii nostri au maturitatea, curajul si destul inteligenta sa joace cartea cum trebuie. De ce ei sa ne aiba la mana, sa ii luam noi tare, vor o tara pentru consum sa indure si sa ne accepte.

    Sunt un tip optimist, si nu consider ca Romania este atat de rea pe cat se arata. Din contra sunt destui romani care muncesc si stiu sa munceasca ..si mai important (pentru ei )sunt destui romani care vor sa consume .

    Iertati-mi expresiile dar ar trebui ca diplomatii nostri sa dea dovada ca "au c.. " sau "sange in vene " .
    • +1 (1 vot)    
      "Ca cetatean al Romaniei"... (Joi, 6 ianuarie 2011, 12:59)

      George [anonim] i-a raspuns lui Luci

      ..., ei, asta e hiba, nu reusim sa facem pasul spre ce ni s-a in 2007, adica sa zicem "ca cetatean european". Daca ai face acest exercitiu (de imaginatie la acest moment), ai privi altfel lucrurile. E greu, dar incearca...
    • 0 (2 voturi)    
      Nu e maturitate diplomatica ! (Joi, 6 ianuarie 2011, 16:16)

      c.mike [utilizator] i-a raspuns lui Luci

      E doar bun simt ! In mod normal toti ar trebui sa gandim la fel dar din pacate suntem o natie de specimene care stim perfect sa ne facem rau singuri.
  • +3 (9 voturi)    
    ... (Joi, 6 ianuarie 2011, 11:33)

    florinelul [utilizator]

    pai cam are dreptate. sper s-o auda si presa franceza.
    • 0 (0 voturi)    
      presa franceza... (Joi, 6 ianuarie 2011, 12:51)

      Joho [anonim] i-a raspuns lui florinelul

      Presa franceza la sfartecat deja in laudele pe care le merita........
      • 0 (0 voturi)    
        unde? (Joi, 6 ianuarie 2011, 13:36)

        justin [utilizator] i-a raspuns lui Joho

        n-am vazut nimic inca..
  • +5 (7 voturi)    
    Partial corect (Joi, 6 ianuarie 2011, 11:35)

    CezarN [utilizator]

    Partial corect prin omiterea esentialului, tipic politicianist.

    Esenta mesajului, cel putin din parte germana sau olandeza, nu este coruptia, ci NEFUNCTIONAREA justitiei pe plan intern.

    Justitia trebuie sa stea departe de politica externa, unde multe lucruri sunt in zona gri si justificate de celebrele ratiuni de stat, astfel incat paralela cu Franta este deplasata. Toti am fi bucurosi daca si statul roman s-ar implica in promovarea agresiva a intereselor economice nationale in exterior in loc de a se implica in promovarea intereselor economice externe in Romania (vezi Petrom si Legea petrolului, etc).

    As paria ca in situatia ipotetica ca ar fi in locul lui Nastase sau Ridzi, domnul Severin ar prefera sa fie judecat de un un judecator roman, nu de unul francez. Chiar si politicienii francezi ar prefera asta. :)
    • 0 (0 voturi)    
      Scuze pentru cacofonie ! :( (Joi, 6 ianuarie 2011, 13:22)

      CezarN [utilizator] i-a raspuns lui CezarN

      :((
  • 0 (4 voturi)    
    Totul e sa ai tupeu... (Joi, 6 ianuarie 2011, 11:40)

    ion [anonim]

    Cine ne reprezinta in UE, (datorita democratiei originale, promovarii competentei...pe scurt functionarea statului roman): un absolvent de Sorbona care nu stie ca apa e formata din hidrogen si oxigen....Pai cand ii vad normal ca se intreaba: cu astia sa fim colegi?
  • -3 (3 voturi)    
    ...ceeace arata ca... (Joi, 6 ianuarie 2011, 11:40)

    Mikky [anonim]

    ...lichelele PDL sant mai mici decat lichelele PSD...
    ...AVANTI FORZZA romanicai...
  • +7 (13 voturi)    
    Franta ucide francofilia in Romania (Joi, 6 ianuarie 2011, 11:41)

    Sarko le Fou [anonim]

    Guvernul actual francez e unul scelerat si iresponsabil, contribuie direct la distrugerea imaginii Frantei in Romania, unde deja engleza domina copios si interesul cultural e indreptat spre lumea anglo-saxona !

    Franta va pierde inca un aliat in Estul Europei, dupa ce Ungaria s-a indreptat spre Germania, iar Polonia spre UK.

    E o nesimtire sa vorbesti de coruptie despre Romania, in timp ce fostul presedinte Chirac e pus sub acuzare penala in 5 dosare, Sarkozy e implicat in afacerea Karachi (mita data de francezi pt a vinde armament) si oficiali francezi fac presiuni asupra Romaniei sa cumpere o centrala nucleara de miliarde si avioanele alea imputite pe care nu le vrea nimeni, Eurofighter (in loc de F-16).
    • +3 (3 voturi)    
      Nesimtire? (Joi, 6 ianuarie 2011, 13:01)

      Ioanas [utilizator] i-a raspuns lui Sarko le Fou

      Te citez : "fostul presedinte Chirac e pus sub acuzare penala in 5 dosare". E PUS SUB ACUZARE PENALA. Sarkozy va urma. Noi avem Ridzi !
    • 0 (4 voturi)    
      PS (Joi, 6 ianuarie 2011, 13:07)

      Ioanas [utilizator] i-a raspuns lui Sarko le Fou

      Si de-aia nu mai poate Franta de francofilia din Romania. Aliat in Estul Europei? O tara care in cativa ani va ramane cu 16. mil locuitori pentru ca romanii fug ca de dracul de propria lor tara? Ce importanta si credibilitate are aliatul asta?
      • -1 (3 voturi)    
        Bag seama (Joi, 6 ianuarie 2011, 14:56)

        un roman [utilizator] i-a raspuns lui Ioanas

        Ca tu deja ai fugit in Franta.
        • -1 (1 vot)    
          Demult ! (Joi, 6 ianuarie 2011, 15:08)

          Ioanas [utilizator] i-a raspuns lui un roman

          Si ma felicit in fiecare zi.
        • +2 (2 voturi)    
          Bag de seama mai jos (Joi, 6 ianuarie 2011, 15:32)

          Ioanas [utilizator] i-a raspuns lui un roman

          Ca si tu ai fugit in Franta, si apoi "in alta tara europeana". Lupul moralist.
  • +2 (2 voturi)    
    de acord, (Joi, 6 ianuarie 2011, 11:43)

    .g [anonim]

    si cine sa le discute din parte Romaniei?
  • +2 (4 voturi)    
    calea de urmat (Joi, 6 ianuarie 2011, 11:47)

    paul [anonim]

    Oare avem sange in instalatie sa le dam o palma frantujilor....Toata lumea vorbeste de diplomatie, la ora actuala e la moda cel care da primul cu pumnul in masa si totul se rezuma la "mie ce-mi iese?" Toata lume zice ca nu e bine sa suparam mogulul Europei, o mica taxa pusa la Dacia si sa vedeti ce intram in Schengen :)
  • -1 (5 voturi)    
    halal Baconschi! (Joi, 6 ianuarie 2011, 11:49)

    bulgakov [anonim]

    La ce duce jocul lui Baconschi cu prostia de renuntare la MCV! un idiot domnul ministru! acum elitele dambovitene se simt in sfarsit solidare si capabile sa ramana fara cenzura! am ramas orfani de inlocuitorul lui Carol I in timpuri moderne: Comisia Europeana. Acum sa te tii distrugere a ANI si DNA!
    Demisie urgenta a domnului Baconschi, daca nu este necesar ca Basescu sa o ceara explicit!
  • +2 (8 voturi)    
    Corect ! (Joi, 6 ianuarie 2011, 11:55)

    Tzutzunea [utilizator]

    Daca o sa spun ca acest om este corect in afirmatii si aprecieri , o sa spuneti ca este pro-Basescu ?
    Este, pana acum, cea mai calificata si competenta replica pe care am vazut-o.
    Severine ti-ai spalat pacatele !
    Ce zice Felix si Dinu Patriciu ? Dar Iliescu ?
    Ei sunt obsedati de Basescu.
    Atat !
    Despre papagalul Antonescu nicio vorba.
    El nici cu nevasta-sa nu vorbeste. Despre Rosia Montana de exemplu !
    Votati coalitia PC-PNL !
    Ei vor arunca din albie mizeria in care se scalda Romania dar o vor face odata cu tara !
  • +1 (3 voturi)    
    francofonie ? (Joi, 6 ianuarie 2011, 11:55)

    nemo [anonim]

    nu-l simpatizez prea mult pe Severin dar are dreptate ca nu prea mai avem ce cauta in organizatia francofoniei. Nu suntem o fosta colonie franceza si limba franceza nu mai e limba straina cea mai vorbita de romani.
    In legatura cu Bettancourt si Karachi, intr-adevar nici in Franta clasa politica nu e compusa din ingerasi
  • 0 (4 voturi)    
    severine alogen mic (Joi, 6 ianuarie 2011, 11:58)

    rzv [anonim]

    ma da de ce se tavaleste micutzu severin pe jos? pai el stie ca UE leaga MCV de Schengen pt ca judecatorii nu au facut nimic in dosarele de mare coruptie(nastase, voicu, chiuariu, solomon,patriciu, copos, felix, etc) ca sunt dosare cu peste 1500 de zile fara sa fie o sentinta. si mai stie ca pvniceru, lupascu, lidia, costiniu isi bat joc de justitie si CSM. pai senatu lu geoana a validat lista csm, unde 3 judecatorii sunt alesi ilegal(stare constata si de tribunal). si atunci cum sa nu ii apere severin pe jegurile care isi pun interesul pt pielea lor fata de interesul nostru de a calatorii fara granite?::)))) severin taci si zi de lista de spionii, mai tii minte?
  • -2 (6 voturi)    
    Mai, Adriane (Joi, 6 ianuarie 2011, 12:01)

    stefan [anonim]

    "The Schengen Agreement was signed on 14 June 1985 on the river-boat Princess Marie-Astrid in the middle of the river Mosel where France, Germany and Luxembourg meet. The original signatories were Belgium, France, Luxembourg, the Netherlands and West Germany"

    Ca membru fondator al Schengen, eu cred ca Franta are dreptul sa faca ce vrea ea. Punct.

    Fara sa ne ceara noua voie.

    Eu cred ca afirmatii de genul asta, alaturi de cele ale dl Basescu sau dl Baconschi nu fac altceva decat sa-i convinga pe cei din UE ca ar fi foarte bine daca ne-ar da un sut in fund afara din UE.

    Cu asa guvernanti, sau cu persoane gen Adrian Severin, care emit astfel de ziceri de valoare, sincer ne-am merita-o din plin.
    • +2 (2 voturi)    
      nu e asa (Joi, 6 ianuarie 2011, 12:19)

      cucux [anonim] i-a raspuns lui stefan

      UE trebuie sa functioneze dupa reguli si norme clare. Unde scrie ca "Ca membru fondator al Schengen (...) Franta are dreptul sa faca ce vrea ea" ?
      Daca e asa inseamna ca nu suntem intr-o zona unde se aplica legea scrisa ci niste norme tribale de genul "asa vrea muschiul meu ca-s cel mai batran din tribul meu"
    • 0 (4 voturi)    
      Aoleu (Joi, 6 ianuarie 2011, 12:24)

      Europeanul [anonim] i-a raspuns lui stefan

      Stefane, pune tu mana pe carte si observa care sunt drepturile si obligatiile partilor pana una alta...
      Lasa aspectul potrivit caruia Franta e membru fondator ptr ca nu are relevantza!!!
      Fiecare are propriile interese, inclusiv RO, careia ii lipseste cohones-ul ptr clasa politica!
      BRAVO Adrian Severin!
    • 0 (2 voturi)    
      ??? (Joi, 6 ianuarie 2011, 12:55)

      unu [anonim] i-a raspuns lui stefan

      Si daca ne-ar da afara ce crezi ca am pati ?
      Acum cotizam serios la bugetul UE fara a reusi sa absorbim fondurile de la ei, contributia e mult mai mare decat ce primim inapoi. Tiganii o sa ramana prin Franta, n-au decat sa ne dea afara ! Sigur o sa traim mai bine ! Sa vad daca le convine sa se plateasca taxe vamale la ce luam de la ei, sa vezi cum creste productia interna . Crezi ca le-ar conveni ?
    • +2 (2 voturi)    
      Tipic romanesc (Joi, 6 ianuarie 2011, 15:00)

      un roman [utilizator] i-a raspuns lui stefan

      Toti au dreptul sa faca ce vor ei dupa capul tau?!
      Judeci exact ca si Sarkozy!

      Din astia ca si tine ar fi bine sa fie mai putini pe lume.
  • -2 (2 voturi)    
    Hotii (Joi, 6 ianuarie 2011, 12:05)

    Vasile Brit [anonim]

    Pai da ! Unde e flota franceza ? Cum de se voteaza la Paris cite 10 persoane pe minut ? Cine pune bordurile pe Champs Elysee ? Cine a trucat licitatia pentru tunelul de la Canalul minecii ? Cine si-a trimis fiica inculta in PE ? Francezii, mama lor de hoti.
  • +1 (1 vot)    
    Mda... (Joi, 6 ianuarie 2011, 12:15)

    Ioanas [utilizator]

    E totusi mare diferenta intre Franta si Romania : in Franta infractorii (= coruptii) sunt dati jos si trasi la raspundere cand sunt prinsi in general. In Romania avem... Ridzi si "precedente periculoase"... In orice tara din lume exista courpti insa nu putem spune ca Franta e stat corupt, asa cum sunt incontestabil Romania si Bulgaria. Cat despre parteneriat strategic si francofonie, tot nu realizam ca sunt pulbere in ochi pentru Romania?... Severin de fapt le spune acum "Nu va salut!". Bun argument, foarte impresionant. Ceea ce ramane clar si indiscutabil e ca nu aveam ce cauta in UE la vremea cand am intrat, nici noi, nici bulgarii, clar nu eram pregatiti, la nici un nivel (economic, politic, social...). Iar in prezent nu stiu daca meritam sa ramanem, ce sa mai vorbim de Schengen... E timpul sa incepem sa ne maturam ograda.
  • 0 (2 voturi)    
    corect (Joi, 6 ianuarie 2011, 12:20)

    perieanu [anonim]

    are dreptate dl Severin.eu locuiesc in franta de 6 luni si confirm ca francezii sunt xenofobi la maxim.niciodata nu vor avea un parteneriat cu noi din care sa nu ia pielea de pe Romania.
    • +2 (2 voturi)    
      Uite de ce: (Joi, 6 ianuarie 2011, 14:28)

      Ioanas [utilizator] i-a raspuns lui perieanu

      Eu locuiesc in Franta de 20 de ani si pot sa spun ca nivelul de xenofobie nu era la nivelul asta pana acum cativa ani, cand a explodat, pur si simplu, mai ales fata de romani. Si sa-ti si spun cand a explodat : cand au invadat tiganii. Ai vazut satele lor din jurul Parisului? Mafia cersetorilor cu caini, pisici si copii ? Numai in Piata Operei (la suprafata, nu in metrou) am numarat ieri 5 plus altii 4 prima la stanga pe Rue Auber, plus altii in fata la Printemps si St Lazare... E un cosmar. Ca sa nu mai zic de "faptele diverse" care au protagonisti... romani! Stiai ca SNCF a creat un fisier de infractori special pentru romani? Asta asa, ca anecdota... Sa-ti mai spun ceva : niciodata nu mi-a fost rusine sa spun ca sunt "de origine romana", cum spun ei, uite ca acum imi e!
      • +2 (2 voturi)    
        Prostii (Joi, 6 ianuarie 2011, 15:05)

        un roman [utilizator] i-a raspuns lui Ioanas

        Xenophobia nu este nimic nou in Franta.
        Eu am stat 10 ani in Franta pana cand m-am saturat de rahaturile lor si am plecat intr-o alta tara europeana unde nimeni nu face infarct cand spui ca esti roman.

        Faptul ca SNCF a creat un fisier de infractori special pentru romani demonstreaza xenophobia profunda a societatzii franceze de azi.

        Sa-ti fie rusine ca iti este rusine sa spui ca esti roman.
        • -1 (1 vot)    
          Nu stii ce spui (Joi, 6 ianuarie 2011, 15:18)

          Ioanas [utilizator] i-a raspuns lui un roman

          Xenofobia nu e nimic nou nicaieri. Nu asta spuneam. Mai citeste o data, si fara resentimente, atunci o sa intelegi. Rusine sa le fie celor care ma fac pe mine sa-mi fie rusine! Unii asa ca tine care isi ascund capul in nisip, ca strutzii. Ramaneti in mizeria
        • -1 (1 vot)    
          Urmare (Joi, 6 ianuarie 2011, 15:20)

          Ioanas [utilizator] i-a raspuns lui un roman

          Ziceam deci ramaneti atunci in mizeria voastra, ca vad ca va place, mie nu.
        • 0 (0 voturi)    
          SNCF (Joi, 6 ianuarie 2011, 15:23)

          Ioanas [utilizator] i-a raspuns lui un roman

          Fisierul asta demonstreaza ca s-a ajuns la NIVELUL ASTA de xenofobie din lehamite si disperare.
        • 0 (2 voturi)    
          :-) (Joi, 6 ianuarie 2011, 15:26)

          Ioanas [utilizator] i-a raspuns lui un roman

          In ce alta tara europeana? Italia? Spania? Germania? Ia sa le luam la rand, sa vedem unde esti mai bine primit ca roman in momentul de fata.
  • 0 (4 voturi)    
    Si Franta (Joi, 6 ianuarie 2011, 12:32)

    HESS [anonim]

    Ar trebui exclusa din Schengen din cauza coruptiei
    Zise nea Severin.Tipic politicianului Roman .,SI AIA SI AIA.Tot timpul se uita in gura si fundul altora.
    Pai nea Adriane ca la noi in INJUSTITIE la nimenea.Poate in ceva tari Africane si cateva din Europa.Sa ajuns sa faca justitiari camata.
  • -1 (1 vot)    
    aloo (Joi, 6 ianuarie 2011, 12:32)

    ngi [anonim]

    francofonia e mai mult decat polticia voastra de tampiti
  • +1 (3 voturi)    
    Apa cu mult hidrogen (Joi, 6 ianuarie 2011, 12:35)

    mariaeva [utilizator]

    Adrian Severin este platit de Moscova, asa ca opinia lui nu intereseaza pe nimeni. Cei citiva rosii ca el din Parlamentul European sunt cunoscuti si monitorizati. Prostiile pe care le spune incepind cu apa bucuresteana cu mult hidrogen si teminind cu analizele politce aiuritoare sunt bune pentru intelectualii din PSD (ex: Vanghelie) sau pentru emisiunile umoristice.
  • 0 (2 voturi)    
    Mie asta imi aduce aminete de un cersetor agresiv (Joi, 6 ianuarie 2011, 12:42)

    Alui [anonim]

    Ce mai diplomat? Rimeaza cu ra**t.
  • -1 (1 vot)    
    cica francofilia e in pericol... ce barba. (Joi, 6 ianuarie 2011, 12:43)

    Tzompi [anonim]

    Politica facuta de niste deseuri ca Sarko si Base si gastile lor nu are nicio treaba cu admiratia a milioane de romani (in special cei ce azi au peste 40 de ani) fata de Franta, tara din Vest cea mai legata de RO, prin limba, cultura, umor si o istorie de 200 de ani.
    Iar FR si cu GER sunt locomotivele UE, in timp ce RO, sub democrati, a devenit Uganda2.
    Guvernele democratice patronate de handicapati din sec. XXI NU sunt popoarele fraierite de ele.
  • 0 (4 voturi)    
    Asa ceva... (Joi, 6 ianuarie 2011, 12:50)

    ROMAN DE BINE [anonim]

    Stimabile Adrian, noi nu te-am trimis in parlamentul european ca sa te apuci sa te certi cu Europa! Bine ar fi daca noi am avea un sistem juridic excellent si i am bate pe umar compatimitor pe frantuji... dar tu te uiti ce este in tara ?? acujm le dam lectii astora? Compara procentul cetatenilor celor doua tari care au incredere in justitia tarii respective si apoi vorbeste .. Te -ai prostit aveam o parere buna dar se pare ca este jalnic...
  • -1 (3 voturi)    
    civilizatie ?!?!? (Joi, 6 ianuarie 2011, 12:57)

    Burebista [anonim]

    Stimate "Pougilist" si francofonilor ca tine, ii pun o singura intrebare : despre care civilizatii de 1000 de ani vorbiti ? Cumva despre civilizatia franceza care pe vremea lui Napoleon a fost la un pas sa subjuge toata Europa ? Despre civilizatia franceza care a macelarit o serie de populatii africane si le-a talharit de o serie de bogatii ? Sau poate vorbesti de civilizatia germana, care de doua ori a declansat urgia pe intreaga planeta
    si in urma actelor ei civilizatoare au fost masacrati zeci de milioane de oameni nevinovati. In pozitia aia sugerata de tine sa stea fostii talhari , jefuitori si criminali ai Europei ( deveniti brusc modele de urmat ) in fata unui popor prost de cinstit ca al nostru. Rusine celor care vorbesc si gandesc ca tine.
  • -1 (3 voturi)    
    franco (Joi, 6 ianuarie 2011, 13:26)

    zoe [anonim]

    bravo severin , sa denuntam apartenenta la francofonie .de la inchipuitii astia isi trage raul europa .francezii , promotorii extra super ultra libertatilor cetatenesti normale de la 1800 dar si a multor aberatii in ultima suta de ani .
    la nivel de cetatean , francezii astazi - in contrapartida parca -sunt cei mai xenofobi dintre europeni .(editat de hotnews.ro)(editat de HotNews.ro)
  • -1 (3 voturi)    
    O diferenta (Joi, 6 ianuarie 2011, 13:29)

    Lucian [anonim]

    Un stat cu un nivel de trai ridicat, va tolera mai multe tampenii ale guvernului sau, decat un stat in care multi traiesc de pe o zi pe alta.

    Francezii pur si simplu ISI PERMIT sa fie corupti.
    • +1 (1 vot)    
      Interesant (Joi, 6 ianuarie 2011, 15:08)

      un roman [utilizator] i-a raspuns lui Lucian

      Tu crezi ca este normal sa-ti permiti sa ai corupti, in orice tara civilizata?!
  • -1 (3 voturi)    
    Tapalaga (Joi, 6 ianuarie 2011, 13:32)

    Clau [anonim]

    Tapalaga, Tapalaga ce zice? O opinie pertinenta din partea lui. Va rog frumos, nu mai pot citi nimic daca nu vad scris nimic de el pe tema asta.
    Mare idiot Severin asta. Noi suntem la nivel de lustragii si el vrea sa facem pe desteptii. Cam oamenii astia ne reprezinta.
  • -3 (3 voturi)    
    Eu as propune... (Joi, 6 ianuarie 2011, 13:57)

    Devision [anonim]

    ...si iesirea din UE. Chiar nu ne ajuta cu nimic statutul de membru. Suntem platitori net, cobai ptr experimente si piata de desfacere ptr asa numitele state "civilizate" din vest. Aceasta Noua "Uniune Sovietica" ne face rau si e pacat...
  • 0 (2 voturi)    
    Tarile Nordice (Joi, 6 ianuarie 2011, 14:25)

    Vasile [anonim]

    Romania ar trebui sa-si extinda colaborarea cu tarile nordice (Suedia, Danemarca, Finlanda) si s- o lase mai moale cu papitoii de francezi.
  • 0 (0 voturi)    
    da, asa e.... (Joi, 6 ianuarie 2011, 14:47)

    sache [anonim]

    si in germania au fost scandaluri mari de coruptie, siemens, mercedes....numai ca e o mica mare diferenta. ...acolo s-au dat spagi in tarile din lumea a treia pt a da de lucru muncitorului german. la noi, dau un exemplu, marele nostru contemporan virinel columbeanu, din comisionul incasat pt cumpararea camerelor video/ radar de politia romana, i-a cumparat nevestei un maybach nou.....
  • +1 (1 vot)    
    Tragem ponoasele prostiilor facute de Nastase. (Joi, 6 ianuarie 2011, 15:55)

    mircea [anonim]

    Adevarul este ca tragem ponoasele conditiilor de aderare acceptate de Nastase si Tariceanu.Unii de la PSD si PNL,care au bun simt, au recunoscut asta.Este si cazul lui Severin,care incearca sa dreaga busuiocul privind raspunderea PSD.Vezi si vizita lui Ponta la socialistii europeni,cand i-a rugat "sa faca tot posibilul pentru a amana aderarea Romaniei la Schengen".
  • 0 (0 voturi)    
    Declaratia Dl Severin (Joi, 6 ianuarie 2011, 17:19)

    flyngangel [anonim]

    Daca imi permiteti, ma alatur si eu cu o mica consederatie, celor care deja au cam spus tot ce se putea spune: In acest moment critic pentru intreaga Europa( din motive binecunoscute ), si ingrozitor ptr Romania( si iar motivele sunt stracunoscute ) eu ma intreb, oare ce e mai important ptr noi ca romani, ADERAREA la acesta Shenghen, sau restabilirea unor conditii de trai decente ptr cetatenii din Romania. Stabilirea unor prioritati, ca urgenta nationala, dincolo de interesele pe plan international, ar trebui facute de o clasa politica unita, dincolo de partidul sau aleanta respectiva. Adevarul e ca datorita putregaiului intern( foamete in rindul populatiei, degradare morala si intelectuala, coruptie, si cine mai are sa mai puna) Romania pierde in fiecare zi credibilitate externa in fata oricarui potential partener strain( si nu are importanta numele acestuia). Oricine vine in Romania, nu se gindeste la cit profit va face, ci cui ai va da spaga!! O tara dezbinata in asa hal, condusa de o sleatha de netrebnici, care nu sunt capabili sa faca un singur lucru bun ptr cetatenii lor, de care au fost alesi, unde prostia si coruptia la nivel de clasa politica face de stapina, credeti ca are sau mai bine zis, va avea vreo data, o prezenta autoritara la masa celor puternici in Europa sau in lume??? sa fim seriosi..Romania pierde bucatile pe drum, ca o masina veche pe care nimeni nu o mai repara...Sunt roman si ma doare ceea ce se intimpla in tara mea, in ziua de azi, dar nu pot sa nu vad si adevarul din fata ochilor in fiecare zi, oriunde ma duc in romania, e prea evident!!
  • +1 (1 vot)    
    Declaratia Dl Severin (Joi, 6 ianuarie 2011, 17:31)

    flyngangel [anonim]

    Solutia e simpla, desi chinuitor de dureroasa ptr cei care au totprofitat pina acum..Eliberarea din functii a tuturor celor implicati in orice forma de coruptie( desi pare o utopie, se poate face) alegerea rapida de noi politici, in gradul de a impune o noua disciplina de fier in politica interna, reindreptarea resurselor spre populatia interna ca obiectiv primar, un control de fier la toate granitele nationale ptr ca in acest fel sa stim si noi cine iese din tara( ma refer la potentiali criminali, cersetori, etc), garantarea drepturilor constitutionale minime, a celor din tara, care in ziua de azi, se scalda in o mizerie si foamete de nedescris, reorganizarea totala a Armatei Romane( si nu doar a citorva reparte care ne reprezinta in exterior, si apoi un front comun, complect unitar, in politica externa. Stim cu totii ce vrem, dar nu avem nici credibilitate, nici forta de a obtine, Si nu prin tonuri de forta se obtin lucrurile, dar nici prin mieunari pe la canceleriile europene, ne vom cistiga vreodata respectul sau drepturile, ci prin un efort urias, in curatarea propriei gradini, inainte de a ne ocupa de ce e la vecinul. E evident ca ceea ce scriu nu ma astept ca vreun politic din Romania de azi sa aiba sensibilitatea sau dorinta de a citii aceste rinduri, spre a indrepta ceva, dar simteam o dorinta nebuna sa spun ceea ce am pe inima, in urma citirii acestor comentarii, facute de persoane care se iau ,, la harta,, in loc sa dea solutii precise si la obiect. ( departe de mine orice intentie de a jigni pe cineva, e doar o constatatie si un punct de vedere personal)
  • 0 (0 voturi)    
    aici are dreptate (Joi, 6 ianuarie 2011, 21:07)

    Sd [anonim]

    http://www.hotnews.ro/stiri-international-8165210-wikileaks-fostul-presedinte-statului-gabon-deturnat-fonduri-37-milioane-dolari-care-beneficiat-politicieni-din-franta.htm


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi