Emil Boc la TVR: Botis a subliniat un lucru stiut despre sistemul de pensii. Bugetul de pensii trebuie completat cu 3.3 miliarde de euro.

de Ionut Baias     HotNews.ro
Joi, 3 martie 2011, 22:03 Revista Presei | Radio TV

Emil Boc la Tema zilei
Foto: Captura TVR1
Premierul Emil Boc a explicat la TVR ca, pe fond, Ioan Botis a subliniat un lucru stiut atunci cand a vorbit despre sistemul piramidal de pensii: daca nu vom avea suficienti contributori la buget, vom avea probleme pe termen mediu si lung. "Nu este un lucru nou, este un lucru pe care il stim cu totii, ca trebuie sa avem o baza mult mai larga de oameni care finanteaza", a declarat Emil Boc.

In 2011, punem de la bugetul de stat din banii adunati de la impozite si taxe 13,9 mld. lei. Daca nu am fi facut reforma pensiilor, trebuiau puse la dispozitia bugetului de pensii 21,5 mld. lei. Criza din 2010 s-a simtit de la Palatul Victoria aspru si acut, pentru ca acolo s-au luat deciziile dificile pentru tara, a mai explicat la Tema zilei premierul Emil Boc.

"Ne-a trecut glontul pe langa ureche", a declarat seful Executivului, referindu-se la riscurile economice la care ne-am fi expus in lipsa masurilor de austeritate. Fara masurile de reducere a cheltuielilor am fi avut un deficit bugetar de 14 procente. Daca Romania nu incepea sa reduca cheltuielile bugetare din 2009 si sa le ajusteze dupa posibilitatile statului am fi ajuns la un deficit de 14%, sustine Emil Boc. "Scurt. Daca nu luam acele masuri nu se punea problema sa diminuam salariile ci nu veneau salariile luni intregi. Acum am stabilizat economia si am facut ce trebuia si putem sa privim putin mai optimist lucrurile" a continuat acesta.

Premierul a confirmat ca pentru anul acesta bugetul de pensii trebuie completat cu 3,3 miliarde de euro.

Faptul ca romanii au cheltuit in ultimele luni cu circa 19% mai putin pentru sampon, sapun si pasta de dinti este ceva firesc in conditiile in care s-au redus veniturile din cauza crizei economice, a spus joi seara premierul Emil Boc, la TVR1.

"E firesc, din nefericire. In conditiile in care s-au redus veniturile, fiecare si-a restrans cheltuielile. Asa facem si fiecare in familie", a afirmat primul-ministru, adaugand ca si Guvernul la nivel macro a fost nevoit sa ajusteze cheltuielile la fel cum a facut fiecare familie.

De asemenea, el a mentionat ca se vor resimti "un pic" in cresterea consumului si cresterea salariilor bugetarilor cu 15%, precum si a 1,541 milioane de pensii aferente grupelor I si II de munca, iar in perioada urmatoare sunt sanse sa speram la iesirea din recesiune'.

Cristian Preda a declarat intr-un interviu pentru HotNews.ro ca premierul trebuie schimbat, afirma ca acest lucru se va intampla pana la Congresul din mai si adauga ca nu-l vede pe Emil Boc "in postura de incapatanat care nu se da dus din birou".

"Eu il vad, de pilda, candidat cu sanse la primaria Clujului, o maniera mult mai sanatoasa de a te revigora politic decat aceea de a recastiga congresul PDL. Mi se pare ca-i o proba mult mai puternica, cursa de la primaria Cluj, decat altceva", a declarat europarlamentarul PDL.

Ca raspuns la aceste declaratii. Emil Boc a spus ca-l  lasa pe fiecare sa-si gestioneze viitorul politic cum crede de cuviinta si c apreocuparile lui se indreapta acum doar spre situatia economica a tarii.

Alte declaratii:

  • "Va spun in premiera: Romania are 1.261.000 de bugetari. Cu alte cuvinte coboram la un nivel rezonabil in raport cu calculele de cost". Premeirul a refuzat insa se precizeze care este numarul optim al bugetarilor in functie de "calculele de cost"
  • Iesirea din recesiune inseamana oficial crestere economica in doua trimestre succesive. Primul trimestru de crestere economica il avem deja, iar datele pe care le avem ne indreptatesc sa credem ca vom fi pe crestere si in urmatorul trimestru.
  • Din 2012 cresterea pensiilor se va face cu 100% din rata inflatiei la care se adauga 50% din cresterea reala a castigului salariului mediu brut realizat pe anul precedent . Atat isi permiete Romania in 2012
  • Codul muncii isi propune sa mareasca numarul de contributori si sa largeasca baza de impozitare.
  • Evaziunea fiscala din tutun sau ceea ce se intampla in vami nu a fost un subiect de discutie cu FMI ci doar tema evaziunii fiscale in general.
  • Pentru cei care lucreaza cu fonduri europene din administratia locala sau centrala: Pentru o mai buna absortie a fondurilor europene am adoptat un act normativ prin care le permitem sa incheie contracte de prestari servicii pentru a putea fi platiti din fonduri europene si ca proiectele sa fie duse la bun sfarsit.


Citeste mai multe despre   






















2082 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    Care este (Joi, 3 martie 2011, 22:34)

    Parerea mea de coleg [anonim]

    Puneti si voi link daca tot luati word by word
    • 0 (4 voturi)    
      Pensii (Vineri, 4 martie 2011, 11:09)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui Parerea mea de coleg

      Pai mai bocule, inseamna ce esti praf.
      In 2008 bugetul de pensii era excedentar. Matale dupa 2 ani ai reusit sa-l duci pe minus 3.3 miliarde. Asta da performanta.
      • 0 (0 voturi)    
        ai dreptate! (Vineri, 4 martie 2011, 18:12)

        costica [anonim] i-a raspuns lui Alex

        DEZASTRU e numele acestui Guvern!! In Evenimentul Zilei de azi Vicepresedintele PDL Cristian Boureanu spune: "Este trist că, pentru astfel de luări de poziţie, PDL care a dat singurul premier cu imaginea de "om curat", este perceput drept corupt. Cred că problema PDL este legată de percepţia publică de partid incompetent şi mai puţin de partid corupt. "
        Adica spune Boureanu ca PDL este perceput ca un partid de incompetenti, mai degraba decat unul de corupti!!! Eu ii dau dreptate lui Boureanu si completez ca pe langa INCOMPETENTA inegalabila(sper ca Romania sa nu mai aiba asa Guvern si asa Premier ca Boc!) PDL este si corupt, cel putin cum spun ei ca este PSD!! Ce vedem in vami e suficient si deja azi in strada la Pitesti oamneii strigau de hotia portocalie din vami!!! Hai cu lupta portocalie anticoruptie cu Blejnar cel mai corupt in frunte!!
      • 0 (0 voturi)    
        buget "excedentar" (Vineri, 4 martie 2011, 21:48)

        horea [anonim] i-a raspuns lui Alex

        cred ca nu prea pricepi la bugete si filozofii de-astea, cu scriidoar ca sa te afli in treaba.
        Cum vine aia buget de pensii excedentar, cand din '89 incoace intotdeauna s-au luat bani din alta parte ca sa se acopere pensiile??

        Postac sa fii noroc sa ai!
  • -4 (8 voturi)    
    aproape tot ce a spus premierul (Joi, 3 martie 2011, 23:20)

    ploiesteanu [anonim]

    nu s-a adeverit. Oamenii aparatului de stat la nivel central l-a miscat de la agentii si la inghesuit la ministere si invers astfel ca in final costurile cu salariile sunt chiar mai mari, la nivel local s-au desfintat institutii de cultura in schimb salariile si numarul angajatilor primariilor, sunt mai mari. A reusit insa sa impoziteze pensiile si sa mareasca TVA-ul. N-a oprit recesiunea economica pentru ca n-a facut nimic pentru asta, dimpotriva ! Iar anul acesta Romania va fi in cadere libera. Considera romanul un animal lenes si prost care trebuie biciuit sa munceasca, vezi modificarea Codului muncii. Un lucru bun a facut, pensiile speciale trebuiau aduse la o valoare care sa reflecteze munca depusa. Dar nici aici nu se pune in aplicare peste tot. Sa ne mai amintim dezastrul in sanatate unde numai o mica parte a populatiei isi permit un diagnostic si o ingrijire adecvata si meciul pierdut cu drepturile salariale ale judecatorilor, dar si cu regii carburantilor care fac ce vor ei fara sa li se aplice o supraimpozitare. S-a mai spus si de schimbarea conduitei supermarketurilor, ramasa de asemenea litera moarta. Putine reusite domnule Boc.
    • -1 (7 voturi)    
      hai sa fim seriosi (Vineri, 4 martie 2011, 4:44)

      Iisus H [anonim] i-a raspuns lui ploiesteanu

      Caderea economica nu a fost oprita. Doar incetinita serios.

      Daca nu se taiau cheltuielile, daca am fi continuat sa cheltuim mult mai mult decat produceam am fi intrat in faliment pana acum.

      Romanii nu sunt tocmai japonezi sau nemti. Nici intelectual nici ca mentalitate. Iti trebuie doar putina obiectivitate si poti vedea si tu asta lejer. Cele 2 tari erau adevarate ruine dupa al 2-lea razboi mondial. Frankfurt-ul de exemplu era doar o groapa de moloz. Intre timp la ei lucrurile s-au schimbat radical. La noi schimbarile dramatice lipsesc cu desavarsire.

      Cat priveste IQ-ul, la romani media e pe la 94-95 , la japonezi 107-108. Deci media pe la noi e comparabila cu prostii de pe la ei.

      Aia care nu isi permit servicii bune (in sanatate sau in alte parti) ar trebui sa-si planga de mila mai putin si sa munceasca mai mult si mai inteligent (si nu, statul la munca 8-10 ore/ pe zi din care vreo 50% din timp e petrecut pe net sau mai stiu eu ce nu e tocmai munca)

      Supermarket-urile sunt business-uri private. Fara ele, cheltuielile tale ar fi cu mult mai mari. Piata si competitia de pe aceasta dicteaza mersul lor si e foarte bine asa.

      Sunt de acord cu tine insa in ceea ce priveste managementul resurselor naturale. Poate nu benzinariile ar trebui impozitate, in primul rand, cat firmele care exploateaza resursele naturale ... macar sa ajungem cu redeventele la nivelul Libiei
      • +6 (6 voturi)    
        unu (Vineri, 4 martie 2011, 6:28)

        unu [anonim] i-a raspuns lui Iisus H

        eu cred ca boc va ajunge in manualele de economie la capitolul despre cum se scoate o tara din criza.
        • +2 (2 voturi)    
          completare (Vineri, 4 martie 2011, 11:02)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui unu

          la capitolul "cum se scoate o tara din criza, chiar daca locuitorii nu vor sa fie scosi din criza"
          • 0 (0 voturi)    
            no lasa, (Vineri, 4 martie 2011, 18:30)

            hash [anonim] i-a raspuns lui pehash

            ca fata de greci, noi stam mult mai bine la capitolul mentalitate. aia sunt aproape toti irationali.
      • 0 (2 voturi)    
        de ce iei modelul Japoniei sau al Germaniei (Vineri, 4 martie 2011, 10:39)

        ploiesteanu [utilizator] i-a raspuns lui Iisus H

        desi nu cred in cifrele tale. Romanul este foarte inventiv dar nu e calauzit in directia corecta , in industrie ci nu in fraude si pacaleli. Du-te si incerca sa schimbi ceva in proiectarea unei linii tehnologice, a unei masini sau a unui utilaj, cei "batrani si trecuti prin multe" iti vor taia avantul inventiv. Asta-i mostenire comunista: stai in banca ta , taci , si iti va fi bine. Japonezii sunt inteligenti si openmind , nemtii sunt inteligenti dar rigizi. De ce nu iei exemplul ungurilor , grecilor, elvetienilor sau slovenilor care n-au IQ-ul superior dar o duc mai bine ? Ai o idee gresit de sanatoasa despre munca. In putine cazuri ajungi, muncind mult, la prosperitate in Romania. Supermarketurile sunt un mare pericol pentru flotatia libera a preturilor intr-o protoeconomie capitalista. Cheltuielile trebuiau taiate inteligent si de unde trebuie, ceea ce s-a realizat in mica parte.
      • 0 (0 voturi)    
        Dubiu (Vineri, 4 martie 2011, 11:13)

        Observer [anonim] i-a raspuns lui Iisus H

        "Aia care nu isi permit servicii bune (in sanatate sau in alte parti) ar trebui sa-si planga de mila mai putin si sa munceasca mai mult si mai inteligent" - angajatul lucreaza pe pozitia si in conditiile oferite de firma la care activeaza. Este datoria patronului sau a managerului sa organizeze munca si sa-l faca pe angajat mai productiv. Angajatul doar executa instructiunile de munca si respecta orarul si regulamentele de munca. Imbunatatirea tehnologica si a procesului de productie vin in primul rand cu acceptul in investitii si tehnologizare de la factorii de decizie mentionati anterior - si care mai au mult pana sa aiba o gandire moderna si eficienta la firmele private sau la stat. E la fel ca statul roman: conducere incompetenta, neinstruita si lipsita de responsabilitate. La multinationale, unde exista cultura muncii importata din alte tari, problema se pune in cu totul alt mod, iar productivitatea si plus valoarea adusa de orice simplu angajat e la nivel EU. Deci sursa problemelor e in alta parte, nu la angajatul de rand, ci la cei cototati in pozitii de conducere fara nici-un merit sau capabilitate. Si iarasi, nu e vina omului de rand ca i se ofera salarii de mizerie in Ro, in timp ce pentru exact aceeasi munca primeste de 5-6 ori mai mult in Eu, si nici pentru faptul ca sitemul de sanatate e praf si pulbere.
  • +3 (3 voturi)    
    numarul corect de bugetari (Vineri, 4 martie 2011, 4:32)

    Iisus H [anonim]

    Pai sa vedem:

    - California: aprox. 30 de milioane de locuitori, o economie care ar fi a 5-a a lumii daca ar fi un stat independent, etc are in jur de 300.000 de bugetari

    - Germania: vreo 86 de milioane de locuitori si sub 900.000 de bugetari

    - Romania: 19-20 de milioane de locuitori, economie infloritoare si 1.261.000 de bugetari

    Concluziile logice:
    - ori noi avem prea multi, ori ceilalti prea putini :))
    - vreo 200.000 de bugetari, profesionisti, hai 300.000, ar face lejer aceeasi munca pe care o fac cei peste 1 milion acum .... unde mai pui ca am face economii frumoase la buget ... pana la urma de la bugetari vine celebra zicala "in general 90% din munca e facuta de 10% din oameni"
    • +5 (5 voturi)    
      comparam mere cu pere!! (Vineri, 4 martie 2011, 7:54)

      prudent [anonim] i-a raspuns lui Iisus H

      in California administratiile locale sunt reduse si contracteaza totul,la noi e invers. Daca indrazneste careva sa faca externalizare urla presa ca si-a aranjat primarul o spaga. Daca comasam doua scoli la ei se vede o reducere de TESA la noi se vede un zbierat sindical pe sticla.
    • -2 (2 voturi)    
      Uite . . . (Vineri, 4 martie 2011, 8:32)

      gheorghe [anonim] i-a raspuns lui Iisus H

      . . . ca nu cred in cifrele insirate de tine. Nu stiu de unde le-ai luat. Sunt de acord ca inca sunt prea multi bugetari in Romania, dar trebuie sa stii ca nu pot fi in mod brutal redusi.
    • +1 (1 vot)    
      Nu zau (Vineri, 4 martie 2011, 11:13)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui Iisus H

      Deci Germania are 900.000 de profesori, medici, militari, politisti etc.
      Mestere, Germania are mult mai multi profesori, mult mai multi medici, armata mai mare decat Romania, politisti mult mai multi cum naiba are bugetari mai putini? Cum isi explica cei 2 neuroni ai tai acest paradox?
      Da si tu o sursa a cifrelor.
  • -3 (3 voturi)    
    unu (Vineri, 4 martie 2011, 6:34)

    unu [anonim]

    continuare:

    vezi ce a facut boc, faci exact invers si scoti tara din recesiune
    america a iesit de mult din recesiune prin scaderea dobanzilor, incurajarea productiei si a consumului.
    noi facem taieri la capitolul venituri. efectul - amplificarea recesiunii implicit reducerea fondului de pensii. nici macar nu e consecvent. daca are deficit la pensii de ce le-a marit cu 15%?
  • +3 (3 voturi)    
    Propuneri (Vineri, 4 martie 2011, 10:13)

    Mitică [anonim]

    Păi, domnule premier, iată o soluţie ca să mai economisiţi ceva bani - închideţi din agenţiile guvernamentale de tăiat frunze la câini unde amantele, soţiile şi fiicele plimbă hârtii pe salarii de zeci de mii de lei, conduse de şoferi care au salarii tot de zeci de mii de lei. Păi numai cu o leafă de şofer de agenţie aţi plăti decent vreo 3 medici, sau profesori.
  • +1 (1 vot)    
    dragi activisti (Vineri, 4 martie 2011, 11:00)

    maximus [anonim]

    aveti pensionari in familie? cum va puteti uita in ochii lor? dragi activisti..
    • -1 (1 vot)    
      draga (Vineri, 4 martie 2011, 11:21)

      draga [anonim] i-a raspuns lui maximus

      draga activist, pensionarii respectivi se gandesc vreodata ca pensiile lor nu vin de la guvern, ci de la nepotii si copiii lor, care astazi muncesc? guvernul nu este altceva decat o conducta de transfer intre generatii, ia bani de la unii si ii da celorlalti.

      ce nu inteleg este de ce pensionarii injura guvernul ca nu le da pensii mai mari in loc sa isi injure... proprii copii si nepoti. oricat ar fi de socant dpdv. moral, asa ar trebui sa stea lucrurile, obiectiv. dar nu, au nevoie de un intermediar care sa incaseze injuraturile. pentru ca e greu sa fii onest cu tine insuti si sa recunosti adevarul.

      da, si pensionarii de azi au contribuit la pensiile generatiilor trecute. cu cat au decis comunistii. astazi, primesc si ei cat decide guvernul. daca isi vor inapoi banii dati la contributiile de pensii, sa mearga sa ii ceara bunicilor si parintilor lor, adica generatiilor precedente.

      cum se pot uita pensionarii in ochii copiilor si nepotilor lor? pe ei ii mustra vreodata constiinta pentru anii in care au furat si dormit la CAP? ii mustra consiinta pentru halul de tara pe care ni l-au lasat?

      da, stateam in '89 mai bine decat in '45. dar... comparand Ro cu Ro! cat de bine stateau francezii, germanii si japonezii in '89 in raport cu '45?

      nombrilisti...
      • +1 (1 vot)    
        judecata ta e corecta 70% (Vineri, 4 martie 2011, 12:13)

        ploiesteanu [utilizator] i-a raspuns lui draga

        Daca economia a fost directionata gresit in acesti ani, nepotii fiind obligati sa munceasca pe salarii mici , sa munceasca la negru pentru ca nu gasesc altceva, sa munceasca la gri , patronul completandu-i plicul cu sume neimpozitate pentru ca darile pe forta de munca sunt cele mai mari din Europa, sau si mai rau , sa plece in strainatate la munca, atunci, nepotii nu au nici o vina, ci cei care au condus tara 21 de ani. Ei sunt raspunzatori pentru stimularea nemuncii in Romania ci nu gena lenesa si proasta a romanului cum incearca Boc sa sugereze. Romanii sunt extrem de performanti, si nu numai varfurile, vezi Franta , Germania SUA, Anglia, Italia (Ferari) , unde gasesti universitari romani si ingineri extraordinari. Nu mai batjocoriti calitatile romanului, uitati-va mai bine la voi unde ati adus tara, onorata conducere. O sa ajungeti ca ceausescu , care se plangea ca tara e prea mica si neinsemnata pentru un conducator atat de mare!
        • 0 (0 voturi)    
          ca (Vineri, 4 martie 2011, 12:23)

          ca [anonim] i-a raspuns lui ploiesteanu

          ca sa iti raspund, totusi, direct la intrebarea precedenta: ma uit cu mare incredere in ochii pensionarilor din familia mea: chiar daca pensiile lor s-au micsorat, asta permite economiei sa se relanseze, salariilor noastre sa creasca si, astfel, ii putem ajuta mai bine pe... pensionarii de la noi din familie.

          in plus, suntem mai multi tineri pentru un pensionar. asa ca, atunci cand contributiile la pensie sunt mari... ele merg la cei cu pensii grase si numerosi. pentru familia mea, strict vorbind, unde nr. de pensionari e mult mai mic decat nr de salariati, e chiar rentabil sa... se desfiinteze complet pensiile si contributiile sociale aferente.

          in plus, pensiile din familia noastra sunt mici, dar salariile sunt relativ mari. adica, prin intermediul contributiilor la pensie eu ii platesc... pe altii.

          da, ma pot uita cu foarte mare onestitate in ochii pensionarilor de la mine din familie. cu cat contributia la pensie se reduce, cu atat ei vor primi mai mult de la noi, tinerele generatii ale familiei. pana la urma, parintii mei au muncit sa ne creasca.
        • 0 (0 voturi)    
          iar (Vineri, 4 martie 2011, 12:33)

          iar [anonim] i-a raspuns lui ploiesteanu

          iar conducatorii nostri, de 21 de ani incoace, sunt *alesi* d enoi (de la nepoti si pana la bunici), nu ne-au picat din ceri dupa cum ni se sugereaza.

          de ce ne e atat de greu sa ne privim in oglinda? ne imbatam cu apa rece?...

          noi suntem societatea romaneasca, noi am votat, noi am ales, noi am muncit in dorul lelii sau bine, noi am facut asternuturile pe care dormim...

          mereu vina e la altii, niciodata la noi. e mai comod de visat asa, nu? atata ca e vis.

          japonezii au pus mana si au muncit. noi chibitam ca altii sunt de vina. aia nu au mai stat sa se intrebe cine e de vina, au stiut ca problemele nu se rezolva de la sine si nici cu urlete si minciuni. ci cu munca.
  • 0 (0 voturi)    
    deficitul,treb analizat pe adevaratele componente (Vineri, 4 martie 2011, 11:02)

    pensionar pe puncte adevarate [anonim]

    bugetul de pensii este in criza nu datorita pensionarilor cu vechime completa iesiti conf legii 19/2000 pe puncte, care,unii,au platit de-a lungul activitatii mult mai mult decat reiese din cartea de munca(de ex pe santier regim de lucru de 10,-12 ore/zi, prime,sa contributii de care punctajul, chiar cel ortodox, nu tine cont), ci celor asimilati, care n-au platit contribuit la bugetul de pensi(de fapt, lor,pana de curand, le dadea pensii direct bugetul de stat, nu cel de pensii):
    -taranii ceapisti
    -cei cu pensia minima, care n-au contribuit aproape de loc la bugetul de pensii
    -militarii rezervisti.numai pt acestia trebuie: 200000(nr lo)x3000(pen lor medie)x12luni=7,2 mld ron/4.2(ron/euro)=1,71 mld euro/an, poate mai mult, caci lor,dupa 1 ian 20011, nu le-a scazut pensia, ci le-a crescut, ca la radio erevan!
    -alti asistati sociali, trecuti de la bugetul de stat la bugetul de pensii.....
    asadar,pt imbunatatiri trebuie cautate adevaratele cauze, nu efectul!
    deficitul,trebuie analizat pe adevaratele lui componente!
  • +1 (1 vot)    
    Cum se putea face rost de bani pentru salarii si.. (Vineri, 4 martie 2011, 11:17)

    stefan [anonim]

    Cum se putea face rost de bani pentru salarii si pensii decente in Romania de la 1000 Euro in sus?
    Daca mergea productia autohtona taraneasca si nu importam toate porcariile olandezilor, chinezilor si turcilor, daca banii din toate tipurile de contrabande si evaziuni fiscale intrau la incasari bugetare si in fine daca munca la negru din Romania iesea la suprafata din 1990 pina incoace.
  • 0 (0 voturi)    
    Care este rolul politicienilor?.... (Vineri, 4 martie 2011, 12:33)

    PatituStan [utilizator]

    De ce vor sa ajunga sus, iar odata ajunsi sa nu mai coboare? De ce avem dreptul de a alege conducerea tarii? Daca dorim o viata mai buna, o pensie mai mare, conditii mai bune de invatat si siguranta pt copiii nostrii, ... dorim ceva gresit?... Nu pentru asta sunt alesi?Nu cu speranta asta alegem? Sunteti atatia pe aici care aruncati cu noroi in conationalii vostrii, si foarte usor generalizati... `pensionarii sunt de vina ca sunt pensionarii, cei cu dizabiliati ca sunt cu dizabilitati...cei care muncesc si sunt prost platiti...asa le trebuie, daca nu sunt destepti sa se descurce altfel`....De ce am ajuns atat de invrajbiti unii impotriva celorlalti?
  • 0 (0 voturi)    
    Sistem piramidal... (Vineri, 4 martie 2011, 14:10)

    PAPA PAUL [anonim]

    Sistem piramidal.Punct.O afirmatie de acest gen cu privire la sistemul de pensii din Romania ,este corecta si adevarata .D-l Botis a spus un adevar, dar l-a imbracat cu prea multe haine.Dl Basescu a declarat recent ca nu este responsabi cu nimic fata de cetateni si in mod sigur si Preaplecata sluga a preluat ideea(vezi Constututia Romaniei pentru a afla daca e asa sau nu!).Mai mult,acelasi domn Basescu nu are nici o problema ca romanii pleaca(fug !)din tara si chiar ne-a indemnat la asta.Acum spun ca ne trebuie baza (salariati)pentru fondul de pensii,baza pe care au alungat-o din tara,.Ei bine eu cred ca nu sunt intregi la minte,daca spun asta in timp ce distrug baza,adica locurile de munca.Cu asemenea lucruri nu se glumeste niciunde in statele civilizate,dar cu asemenea oameni poilitici(sau , cum sa le zic?) si profesionistii numiti de ei,in 3-5 ani sistemul de pensii din Romania,va fi in colaps.Garantat !
    • 0 (0 voturi)    
      stimate domn, (Vineri, 4 martie 2011, 18:38)

      hash [anonim] i-a raspuns lui PAPA PAUL

      din ce am auzit eu, in nici o tara civilizata cu pensia de la stat nu-ti faci vila.

      daca vrei sa ai bani albi pentru zile negre, trebuie sa pui din timp deoparte.

      no, prin declaratiile astea executivul incearca sa lucreze la mentalitatea oamenilor, aceea ca statul e obligat sa le dea, ca iei au muncit.

      or fi muncit, dar iata, acum nu mai e de unde. si nu e numai o problema romaneasca.

      atitudinea - 'nu ma intereseaza, eu vreau banii pentru care am cotizat' e corecta, dar asta inseamna sa bagi generatiile tinere in groapa, sa sugrumi cresterea economica prin atata fiscalizare. normal ca are dreptate pensionarul, dar din pacate nu poti sa-i multumesti pe toti.

      a naibii dilema..
  • 0 (0 voturi)    
    stop risipei (Vineri, 4 martie 2011, 22:50)

    argoman [utilizator]

    Ar fi cazul sa inceteze risipa asta cu transferuri de la bugetul de stat pentru fondul de pensii.Consider ca fiecare individ in perioada activa are obligatia sa se gandeasca si sa se ingrijeasca de propria lui batranete,asa ca in fabula Greierele si furnica.Bugetul statului nu mai trebuie risipit pentru pentru pensii si ajutoare sociale acordate tuturor lenesilor si nesabuitilor din tara asta.Fiecare sa-si asigure viitorul si traiul prin MUNCA.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă