Ion Tiriac: Iesirea din criza va fi in 2012

de A.N.     HotNews.ro
Duminică, 6 martie 2011, 12:39 Revista Presei | Radio TV

Ion Tiriac
Foto: AGERPRES
Omul de afaceri Ion Tiriac si-a revizuit pentru 2012 estimarea pentru incheierea crizei, transmite Mediafax, citand declaratiile facute de acesta in cadrul emisiunii "Dupa 20 de ani", difuzata duminica la Pro TV. Referindu-se la anuntul Guvernului de iesire din recesiune la finele primului trimestru din acest an, Tiriac a afirmat ca prognozele facute acum pentru o perioada mai mare de trei luni sunt "o aventura foarte riscanta".

Iata cateva dintre cele mai importante declaratii facute de Ion Tiriac in cadrul emisiunii "Dupa 20 de ani":

Despre iesirea din criza:
  • socotelile mele in 2007-2008 au fost ca aceasta criza tine pana in 2010. Mi-am revizuit atitudinea, sa spun, daca nu moralitatea, si pe urma am spus ca 2011 o sa fie pe undeva la fel ca 2010, dar in 2012 incepem sa plutim. Singura veste buna este ca noi avem atat spatiu de recuperat, incat in momentul in care Europa isi revine oarecum, tarile emergente cum suntem noi, dar in special noi, o sa avem mult mai mult de mancat din bucata de cascaval decat ceilalti

Despre revenirea increderii in banci si reluarea creditarii:
  • bancile au foarte multi bani in momentul asta, chiar si in Romania exista bani in banci, insa sunt atat de prudente, sau hiper-prudente, ca nu stiu unde, cum si ce si cui sa-i mai dea banii. (...) Pe de alta parte, relatiile intre banci sunt inca aproape inghetate pentru ca fiecare isi apara colacul de salvare. (...) Multi au cazut si o sa mai cada inca. Eu am auzit ca in urmatorii 15-20 de ani, de exemplu, in Europa o sa existe patru banci

Despre impactul masurilor luate de Guvern, precum imprumuturile externe, taierea salariilor si majorarea TVA:
  • eu m-as imprumuta cu 10 sau 20 de miliarde in luna martie sau aprilie, dar aceste miliarde le-as si folosi intr-un fel oarecare ca sa-mi vina si inapoi . (...) Datoria noastra publica nu-i atat de mare, avand in vedere ca totusi am avut un PIB pe undeva la 120-130 de miliarde (euro - n.r)
  • nu am folosit nimic din aceste imprumuturi sa punem masina in miscare, adica sa ma faca pe mine, cetatean care fac negot, comert, ce doresti dumneata, si platesc inca si astazi mii de oameni, ca sa-i tin pe acesti mii de oameni si sa nu-i bag in bratele Guvernului in somaj. Acesti bani au fost investiti, e foarte adevarat ca ai problema cu pensionarii, ai problema cu functionarii de stat, dar asta pe mine nu ma incalzeste. Pe mine m-ar incalzi sa-mi faca mie niste facilitati ca sa pot sa tin oamenii, pentru ca daca nu-mi face mie facilitati sa tin oamenii se trezeste cu toti in brate si mai trebuie sa imprumute nu un miliard, doua pe luna ca sa le dea numai salarii si-atunci suntem morti

Despre comportamentul romanilor in perioada de criza:
  • noi nu mai avem de mers mult in jos, pentru ca am ajuns oarecum la fund. Moare lumea de foame pe strada? Nu. (...) Sa speram ca cineva se gandeste acum si la cum sa investim urmatoarele imprumuturi ca sa le facem productive
Mediafax precizeaza ca Grupul Tiriac Holdings, controlat de fostul tenisman, are activitati in principal pe segmentele auto, imobiliare, servicii financiare, leasing si transport aerian.


Urmareste mai multe declaratii facute de Ion Tiriac la emisiunea "Dupa 20 de ani".


Citeste mai multe despre   



















3747 vizualizari

  • +1 (9 voturi)    
    un om de dreapta! (Duminică, 6 martie 2011, 12:52)

    prudent [anonim]

    si normal ca este! el si-a muncit banutii. Poate ca interviul ar trebui publicat in extenso. Cam tot ce-a spus sunt ciomege in capul USL. Apropos, faimosul program economic al USL unde este?
    • +1 (1 vot)    
      Ce are sula cu prefectura? (Duminică, 6 martie 2011, 19:16)

      niculita30 [utilizator] i-a raspuns lui prudent

      Tiriac e de dreapta ?
      Ce e dreapta ?
      Ce partid are doctrina in Romania ?
      Cliseul cu Dreapta a fost total combatut de nationalizarile din SUA.
      Exagerarile de tip socialism utopic francez sau capitalism utopic romanesc sunt doar exercitii paguboase.
      Exista modele economice viabile sau nu.
      Vezi China care daca vrea maine distruge dolarul dar care are foarte clara cresterea economica pe urmatorii 5 ani (cincinal ?:))) si masuri proactive.
      Tiriac da exemplu de cunoastere economica (nevalorificata de conducerile vremelnice) .
      Pacat ca guristi isi dau cu parerea si aici platiti spre a crea opinii si nu pentru a judeca .
  • -3 (5 voturi)    
    E groasa! (Duminică, 6 martie 2011, 13:01)

    AlinN [anonim]

    Daca si Tiriac vorbeste de criza.
    • 0 (0 voturi)    
      rpl (Duminică, 6 martie 2011, 13:31)

      ralucarlk13 [utilizator] i-a raspuns lui AlinN

      da, iti dai seama! ai fi spus acelasi lucru si daca era o prezicatoare de la stefanesti, nu?
    • -3 (7 voturi)    
      Stat un stat (Duminică, 6 martie 2011, 13:38)

      Vaidenoi [anonim] i-a raspuns lui AlinN

      Vorbeste ca nu-l doare gura. La cata evaziune si smenuri a facut pe averea noastra, aurolac sa fi si tot te procopsesti.
    • +1 (5 voturi)    
      Ai crezut ca nu e criza? (Duminică, 6 martie 2011, 13:55)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui AlinN

      Nu stiu cine ti-a spus altceva,dar in Romania este criza de doi ani si numai niste tembeli de prin asa zisa USL incearca sa impuna oamenilor altceva.Cei de la USL,in lipsa de idei de redresare ,cauta sa indrepte atentia opiniei publice spre alte evenimente,ca "Jos Basescu" si ca vin ei la guvernare,de parca in Romania nu ar fi fost alegeri si ei sunt in opozitie.Si este bine ca sunt in opozitie,pentru-ca nu cred ca erau in stare sa guverneze in situatia de criza.De fapt au si fugit de la guvernare.
      • -2 (4 voturi)    
        "e criza de 2 ani ".... despre ce criza vorbesti?! (Duminică, 6 martie 2011, 15:13)

        costica [anonim] i-a raspuns lui mircea

        De cand, adica e criza in Romania?! Iti reamintesc cum tot anul electoral prezidential 2009 Dl Basescu si Dl Boc si tot PDLul aflat la guvernare ne-au spus ca Romania nu e in criza, ne asigurau mereu cum criza nu va atinge binecuvantata de Dumnezeu Romanie(asta in timp ce criza bantuia in Europa din 2008 numai in Romania Dumnezeu ii asigura Romaniei protectie anti-criza!!) , apoi la fel in 2010 Dl Basescu si Dl Boc ne-au ametit ca e cald si bine in Romania, ca nu e nici o criza, ca avem bani de salarii si pensii zicea Boc si toate astea pana in minunata luna MAI 2010 cand veni FMI la Bucuresti si-n 2 zile aparu Dl Basescu al TV( de se mira toata lumea ce s-a intamplat in 2 zile?!) si anunta scaderea salariilor si a pensiilor si imprumut la FMI de 20 miliarde Euro!!! Adica, atunci a intrat Romania in criza, din MAI 2010, tu de ce vorbesti de 2 ani de criza?! Ii contrazici pe Basescu si PDL?? Nu-i frumos!!! Ia revezi declaratiile din 2009 si 2010 ale lui Basescu, eu n-am chef sa le caut si sa postez linkurile, dar nu le-am uitat si nu le voi uita!! Stii cum este, oamenii retin usor minciuna, iar romanii precum auzi toata ziua-buna ziua nu le spun astora altfel decat MINCINOSI !!!!
        • -1 (1 vot)    
          Argumente (Duminică, 6 martie 2011, 18:07)

          Zulu [anonim] i-a raspuns lui costica

          Costica baiatule, tu inca nu ai sesizat ca NU cu argumente se lucreaza in pedele. Vorbe goale, fraze sforaitoare, citeva cuvinte "cheie" care trebuie folosite si o memorie scurta, adica nu conteaza ce ai zis acum cinci munute sau o luna. Se pare ca baietii sint platiti la kilometri de postari, nu conteaza nivelul de aberatii care le debiteaza. Asa ca te straduiesti degeaba, vorba aceea, de unde nu-i nici Dumnezeu nu cere!
          • 0 (0 voturi)    
            Da' de unde !!! (Luni, 7 martie 2011, 9:17)

            costica [anonim] i-a raspuns lui Zulu

            ma distreaza copios, imi place chiar sa vad pana unde merge prostia omeneasca colorat politic din Romania?! D-aia suntem unde suntem si chiar daca 1 persoana pe zi incepe sa-si puna alte intrebari despre guvernanti si despre oamenii politici din Romania tot e ceva de bine! Altfel o sa mai pierdem inca 20 de ani cu alde PSD si PDL si PNL si UNPR asa cum arata acum!! JALE !!!!
    • +3 (7 voturi)    
      e groasa pentru el (Duminică, 6 martie 2011, 15:23)

      obs. [utilizator] i-a raspuns lui AlinN

      Da in domeniul de afaceri a lui tiriac ,respectiv:imobiliare,servicii financiare ,import masini de lux nu va mai fi ce a fost inca vreo 30 ani de acum incolo.Dar eu astept de la acest mare antrepenor asa cum se crede o investitie majora productiva si abia atunci sa aiba tupeul sa ceara facilitati de la statul roman.
    • +3 (3 voturi)    
      definitii? si un pic de logica! (Duminică, 6 martie 2011, 15:39)

      simplicius [anonim] i-a raspuns lui AlinN

      recesiune este definita pe doua trimestre consecutive!!! criza (care dintre ele?) va dura pana cand.....
    • +3 (3 voturi)    
      este tipic pentru el (Duminică, 6 martie 2011, 17:26)

      leopold [anonim] i-a raspuns lui AlinN

      Se vaita,emite profetii si cumpara terenuri la greu.Regie deja cunoscuta.
  • 0 (0 voturi)    
    sa nu ne lasam impresionati... (Duminică, 6 martie 2011, 13:29)

    ralucarlk13 [utilizator]

    .... pana la lacrimi. cine o fi si Tiriac asta de va inchinati toti cu amandoua mainile la el? a facut afaceri cu statul, mi se pare exagerat sa-l slavim atata, cum prezice el sfarsitul crizei de la inaltimea miliardelor lui.
  • 0 (0 voturi)    
    vaaaiiii... (Duminică, 6 martie 2011, 13:47)

    Codruta N [utilizator]

    Vorba bancului: "cata perspicacitaaate!" >:)

    Pai, NORMAL ca daca UE a inceput sa se redreseze, iesim si noi din "criza"... la vreo 2 - 3 ani dupa ceilalti, mare "predictie", ce sa spun...
    Deci ne-am gasit un nou "guru economic", heheheheeee...
    Vad ca nu observa nimeni ca individul a mers acolo cu sarcina precisa de a la da mingi la fileu "imobiliarilor" (la modul "mai mult decat atat pretul nu poate sa scada"). Ciuciu! ba mai POATE!

    Sunt curioasa, totusi: unde o fi "investit" sutele alea de milioane in "imobiliare"? In padurea Baneasa? sau in zona Buzesti? sau shi-shi? >:)
  • 0 (0 voturi)    
    iesirea din criza i tiriac (Duminică, 6 martie 2011, 13:52)

    geo [anonim]

    Vad ca si comentatorii si criticii economici ,bancherii isi dau cu parerea ca ,ba e bine ba nu ,..Daca stapanesc aceasta meserie de ce nu vin cu solutii viabile cu 5-6 ani innainte[previziune] de a incepe iar ca tatele sa critice pe fiecare guvern si conducator[serbanescu.sovianii,tiriac,.......etc...Dupa razboi multi viteji se arata Important este sa fie grupati in jurul fiecarui minister toti vechii executanti politicieni si economicii si ajusteze in functie de ce cere si UE ce restante sunt de platit [este povara cea mai grea orice zi de intarziere a acestora,..Este necesar si cresteri de pensii si salarii la cei ce au pana la max 3 salarii brute pe economia tarii dar nici mai mic decat 1 sb sau pb [acesta sa asigure un trai decent si comparabil cu cel din UEAplicarea de sanctiuni sau nationalizarea daca nu se conformeazaSa se aplice si controlorilor care accepta tacit abateri in zona lor de lucru,..Aceasta duce la vanzari si punerea in miscare a productiei interne ce atrage forta de munca instruita si permanetizarea ei [reduce stresul=populatie sanatoasa =cheltuieli scazute cu sanatatea,..EX:Salariatii de la spitalele reprofilate sa fie instruiti si pastrati tot acolo,..
  • +1 (5 voturi)    
    Prim (Duminică, 6 martie 2011, 14:09)

    Serje [utilizator]

    De mult timp am tot spus ca Tiriac trebuia sa fie primministrul Romaniei. Inca nu e tarziu. Asa cum a fost un bun conducator al CIO pentru Romania cred ca acum eram pe alte valuri.
    Pacat de relatiile sale suspecte cu PSD-ul Nastase-Iliescu.
    • +1 (5 voturi)    
      prim pinistru (Duminică, 6 martie 2011, 15:45)

      obs. [utilizator] i-a raspuns lui Serje

      Da cred ca ar putea fi:dupa cate stiu pentru prim ministru nu este conditie studii superioare.
  • +2 (6 voturi)    
    Mare om, mare cacaracter ! (Duminică, 6 martie 2011, 14:14)

    yt [anonim]

    Mediafax precizeaza ca Grupul Tiriac Holdings, controlat de fostul tenisman, are activitati in principal pe segmentele: bishnitza, camatarie, taximetrie, vanatoare, cumpar ieftin si vand scump. Marele om de bissnitz. Face afaceri de 20 de ani in Romania si s-a umplut de bani, a stat ani de zile intr-o vila, central, fara sa plateasca nici 100 de dolari pe luna. Stie sa dea sfaturi la altii ("Munciti mah, sa vedeti cum e")
    • -2 (4 voturi)    
      adevar graiesti... (Duminică, 6 martie 2011, 14:36)

      ktalin [anonim] i-a raspuns lui yt

      domnule egal cu zero barat.
      sigur: toti e hoti!
      fa tu o afacere, cinstitule, si da-ne si noua de munca.
      ce credeai, ca este inger?
      este om de afaceri: ia ieftin si da mai scump, mult mai scump.
      bravo tuturor celor care fac afaceri acum, ca ne dau si noua, celorlalti, de munca.
      eu sustin toti tiriacii din lume, si propun ,guvernului sa faca un program de unde sa iasa 10 tiriaci noi, 15 patrici, 30 ioninicolae, 30 suci, etc...
      bafta...
    • +2 (6 voturi)    
      mare tupeu (Duminică, 6 martie 2011, 15:42)

      obs. [utilizator] i-a raspuns lui yt

      Acum cere facilitati de la statul roman pentru ca afacerile lui sa nu pice :imobiliare,servicii financiare,import masinin de lux asa vom depasii criza economica .M-am bucurat ca a spus o singura data l-a intalnit pe Emil BOC asta inseamna ca nu a mai pus mana pe ceva moca.Astept o investitie majora productiva de la acest multimiliardar si atunci sa vorbeasca.Acum poate ar vrea ca statul roman sa-i cumpere masinile din import pe stoc.
  • -2 (4 voturi)    
    "dar in 2012 incepem sa plutim" !!! (Duminică, 6 martie 2011, 14:52)

    costica [anonim]

    zice Dl Tiriac, priceput intr-ale crizei si in ale economiei muuuult mai bine ca Dl Boc(de altfel totalmente nepriceput, adica incompetent de-a binelea!), care se umfla in piept zilele trecute ca-n 2011 vom creste ca Fat Frumos iar in 2012 Romania efectiv va exploda de atata crestere!!! IEu il cred pe Dl Tiriac, desi nici in 2012 romanii nu vor putea spune ca a trecut criza! Inca multi ani va plati Romania si va simti romanul incompetenta Guvernului Boc care a dus Romania in dezastrul economic portocaliu in care se scalda si azi. Cum sa spun altfel, mesajele politice nerealiste si sforaitoare ale dlui Boc versus realismul si evaluarile pamantene in deplina cunostina de cauza ale Dlui Tiriac ! Asta face marea diferenta.
  • +3 (5 voturi)    
    Tiriac (Duminică, 6 martie 2011, 15:17)

    obs. [utilizator]

    Mare tupeu are acest domn:vrea facilitati de la statul roman pentru a-si putea mentine afacerile.Dar ce afaceri?imobiliare,import autoturisme de lux,servicii financiare.S-mi arate multimilardarul o investitie majora productiva facuta in Romania.Dar el are o mare sensibilitate pentru stat,sa ne spuna cati ani a locuita intr-o mare vila de la stat si cata chirie a platit.Se considera si un oracol el stia de criza inca din 2007 si stie ca vom iesii in anul 2012.El nu face diferenta intre iesire din recesiune si iesirea din criza.
  • -2 (4 voturi)    
    Ion Tiriac are dreptate ! (Duminică, 6 martie 2011, 16:23)

    john bilco [anonim]

    Spune mult..si prezice bineee !?
    Totdeauna a fost un om prudent ( deh..ardelean !), a anticipat criza (era vizibila nu ?, mai ales din pozitia lui..) si este gata sa partticipe "prudent" la urmatorul raliu..ASTA este capitalismul, cu crize, bull si bear..
    Ce pacat ca nu mai are R, inca 10 TIRIACI !! jb
  • +2 (6 voturi)    
    oracolul cu mustati! (Duminică, 6 martie 2011, 17:14)

    gigi [anonim]

    Nu stiam ca acest personaj mustacios a devenit ORACOLUL OFICIAL al Romaniei!Serviciile financiare ale personajului sunt sub orce critica! ..si in rest nu consider ca daca are bani...are si AUTORITATE!!
  • +1 (1 vot)    
    piata -----care nu mai e-- (Duminică, 6 martie 2011, 18:17)

    erasmus de romergan [anonim]

    - s-ar putea sa ai -- o felie mare de cascaval (active)de ros,baroane, dar gresesti--oamenii mor de mult de foame pe strada,Bancile au iesit din criza de lichiditati, pe cadavrele lor dupa modelul liberal , dar nici dracu nu va mai lua bani din ciupercaria de banci din romania,chiar daca a-ti reduce dobanda la 0.2%. A-ti golit piata emergenta de clienti,ve-ti fi cumparati la mc de active de asiatici. Visati la credite scurte cu revenirea cursului si dobanzii la termen- GRESIT Revenirea s-o astepte urmasii. De ce nu finantezi matale productia de -creatie, energie si conserve ? .Vrei sa-i convingi pe nemti ca vom fi mai ieftini decat chinezii?Poate la organe--apropo--de ce nu vizitezi congelatoarele chirurgilor-p0ate nu mai pleaca ,daca cumperi cate ceva---
  • 0 (0 voturi)    
    Mugur Isarescu (Duminică, 6 martie 2011, 19:07)

    HESS [anonim]

    Romania nu va iesi din criza.
    Unul care stie multe .


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version