Traian Basescu: Cel mai important este ca imediat expertii Eurostat sa vina in Romania sa clarificam neintelegerea, daca exista. Mentinem obiectivul 2015 pentru adoptarea euro

de D.G.     HotNews.ro
Miercuri, 27 aprilie 2011, 21:01 Revista Presei | Radio TV

Presedintele Traian Basescu a sustinut, miercuri seara, la Tema zilei de la TVR ca in privinta observatiilor Eurostat cel mai important lucru este ca imediat expertii sa vina in Romania pentru a clarifica neintelegerea, daca aceasta exista:"Modul de calcul al deficitului a fost stabilit de comun acord Fond si Comisie Europeana pe de o parte si guvernul Romaniei pe de alta parte, iar deficitul s-a stabilit a fi calculat pe cash; formularea Eurostat nu este acuzatoare la acest stadiu; ei vorbesc despre nevoia unor clarificari...", a spus seful statului.

Principalele declaratii ale presedintelui:

- nu cred ca de la regii pornesc rezervele Eurostat, dar sa vedem exact in ce zona exprima rezerve; cert este ca Romania, pentru a fi credibila, trebuie sa fie extrem de deschisa in cooperarea cu expertii Eurostat;

- in actualul acord pe care Romania il are scrie ca deficitul acestui an va fi 4,4% pe cash/5% ESA; ce va pot garanta este ca autoritatile romane vor fi maxim deschise pentru o clarificare a situatiei; nu e cazul Greciei, dar vrem sa avem aceleasi cifre cu Eurostatul.

Despre adoptarea monedei unice europene:

- mentinem obiectivul 2015, nu este schimbat, dar trebuie sa tinem cont de lectiile crizei; nevoia de a fi competitivi si cu sectorul de stat - regiile autonome, companiile cu capital majoritar de stat, care nu s-au adaptat realitatilor; punctul meu de vedere este ca trebuie mentinut obiectivul si putem sa-l realizam, daca nu intram in populismul electoral; Romania a inceput sa fie bine cotata si ar fi pacat sa stopam reformele in sectorul de stat; imi voi asuma acest risc al fluieraturilor; Guvernul va hotari vineri daca mentine acest obiectiv sau nu;

Despre aderarea la Schengen:

- nu cred ca este obiectiv ratat, oricat s-ar bucura unii de esec, cum s-ar fi bucurat si de o intrare in derapaj a Romaniei ca sa-si faca jocurile politice; refuz si ideea ca Romania nu intra in Schengen; abia s-a terminat evaluarea Bulgariei pe frontiera terestra - un raport pozitiv; in Parlamentul European aprobarea va fi data in jurul datei de 6 iunie pentru ca intre timp trebuie validat raportul Bulgariei; daca in iunie Parlamentul aproba intrarea celor doua tari in spatiul Schengen ne ramane luna iulie (raportul pe mecanisme de cooperare si verificare) sau septembrie (consiliul JAI) pentru o decizie privind data intrarii; toate statele asteapta raportul din iulie; raman optimist ca Romania va intra in spatiul Schengen in acest an; problemele majore au fost declansate de problemele nerezolvate in timp util de Bulgaria;

Despre demisia ministrului Muncii: "avem legi, avem institutii; ministrul Botis trebuie sa mearga in fata institutiilor; daca premierul ar fi propus un ministru convenabil, cu siguranta presedintele ar fi semnat; nu se poate lega soarta unui guvern de demisia unui ministru".

Despre influenta alegerilor asupra reformelor:

Presedintele Basescu a mai sustinut ca modul in care viitoarele alegeri electorale ar putea influenta procesele de reforma incepute reprezinta una dintre ingrijorarile sale, mentionand, in context, ca in acordul stand-by cu FMI unul dintre obiectivele majore il reprezinta restructurarea regiilor.

"Este aceeasi ingrijorare pe care o am si eu. Din acest motiv am insistat mult si Guvernul a fost de acord, de altfel si BNR, ca perioada premergatoare anului electoral sa o acoperim cu un acord cu FMI si UE, care sa aiba incluse in obligatiile pe care ni le asumam exact procesele de reforme care trebuie continuate", a spus seful statului, intrebat cum comenteaza ingrijorarea venita dinspre FMI cu privire la faptul ca alegerile de anul viitor ar fi un pericol in calea reformelor.

El a reiterat faptul ca un obiectiv major, in acest caz, va fi restructurarea regiilor: "Arieratele au crescut galopant, este singurul sector din economie care nu vrut sa se restructureze in perioada crizei. A venit timpul sa o faca".


Citeste mai multe despre   





















3267 vizualizari

  • -2 (14 voturi)    
    obiectiv (Miercuri, 27 aprilie 2011, 22:17)

    gheo [anonim]

    mentinem obiectivul prafului in ochi.
    se stie de prin septembrie 2008 ca aderarea la euro se va face la inceputul lui 2019...
    restul sunt povesti politice....
    • +1 (9 voturi)    
      Tare chestia cu "se stie" (Miercuri, 27 aprilie 2011, 23:58)

      Emil [anonim] i-a raspuns lui gheo

      Da' de fapt este doar o chestie inventata de autor.
      • -2 (6 voturi)    
        vorbe goale, ca de obicei...... (Joi, 28 aprilie 2011, 8:59)

        costica [anonim] i-a raspuns lui Emil

        "Presedintele a reiterat faptul ca un obiectiv major, in acest caz, va fi restructurarea regiilor: "Arieratele au crescut galopant, este singurul sector din economie care nu vrut sa se restructureze in perioada crizei. A venit timpul sa o faca"."

        Zice Dl Presedinte Basescu: "regiile de stat - singurul sector din economie care NU A VRUT sa se restructureze" ???!!!!! Pai, cum adica in loc sa incepeti cu regiile astea, adevarate gauri negre la bugetul Romaniei prin pierderile uriase an de an si prin restantele de taxe la bugetul Romaniei, voi ati inceput cu taierea salariilor amaratilor de romani??!! Ei au vrut cumva sa se restructureze, Dle Presedinte ?! Regiile astea-mamut, de ce nu au vrut sa se restructureze, le-ati intrebat si nu au vrut, ca pe angajatii Romaniei nu i-at intrebat cand i-ati restructurat si le-ati taiat salariile ??!!! Aiureli si bazaconii, e depasit total de ce se intampla in Romania reala..... in rest, vorbe goale care au dus Romania cu ani in urma in mandatul lui Basescu si dupa el trebuie s-o luam iar de la capat..... niste incompetenti care trancanesc si nu fac nimic sa se vada in mai bine in viata acestui popor....
        • +1 (3 voturi)    
          Costica bugetarul asistat (Joi, 28 aprilie 2011, 10:08)

          bogdan [anonim] i-a raspuns lui costica

          Costica, in primul rind nu tot romanul e bugetar. Si la fel cum romanul din economia privata a avut parte de diminuari de salariu si concedieri (500 -600 k din 4 mil), la fel si romanul de care vorbesti tu, bugetarul, a fost nevoit sa-si diminueze veniturile. Prin 2009 cheltuiam doar pe salarii + pensii + asistenta sociala aproximativ tot ce se colecta la buget. Deci cu sau fara regii, cheltuielile de personal trebuiau scazute. Si apropo, regiile alea tot dintr-un fel de bugetari sunt compuse, iar restructurarea lor tot pierderi de locuri de munca inseamna... Saua aia sunt altfel de bugetari, nu se pun la calcul...
          • +2 (2 voturi)    
            intrebarea mea se referea la prioritati... (Joi, 28 aprilie 2011, 11:21)

            costica [anonim] i-a raspuns lui bogdan

            guvernul nu a inceput cu regiile care sunt gauri negre ptr economia Romaniei ptr ca acolo in functii este clientela portocalie care asigura banii ptr campaniile electorale...economiile la buget prin restructurarea acestor gauri negre cu mari pierderi si datorii imense la buget dar si cu salarii si bonusuri la sefii lor pe masura ar fi adus mai multi bani la buget decat au adus reducerile de salarii amarate, mai ales ca din cauza asta impozitele colectate la buget din salariile taiate au scazut in schimb pagubele facute de comapniile de stat au crescut continuu.... nu am spus ca nu trebuia scazute salariile, astea le-au scazut pentru ca NU au mai avut bani, simplu, nu a fost mare filozofie, desi nici asta nu au fost in stare guvernantii portocalii sa vada, pana a venit FMI in minunata luna mai 2010 si a zis STOP, sunteti in mare rahat si a 2-a zi Basescu a aparut la TV si a anuntat scaderi de salarii si pensii ca nu mai intelegea nimeni ce s-a intamplat in 2 zile, pentru ca cu 2 zile inainte Boc inca ne asigura ca Romania are bani de salarii si pensii.... Asa ca nu-mi vorbi de guvernarea asta incompetenta, daca nu era FMI la momentul potrivit azi eram in incapacitate de plata, cu Basescu si Boc in fruntea Romaniei !!!! Vai de guvernarea lor si de Romania noastra....
            Ia citeste mai jos sa vezi ce este dincolo de cifrele frumoase pe care deja le anunta guvernantii nostri....

            http://cursdeguvernare.ro/guvernarea-in-roz-paradoxul-cifrelor-frumoase-pe-trimestrul-1-premianti-la-taiat-cheltuieli-codasi-la-profit.html

            PS: si nu sunt bugetar, nu am lucrat niciodata in sistemul bugetar, adica in administratia publica centrala sau locala sau in vreo companie de stat care mai exista acum.....
            • -2 (2 voturi)    
              nu mai ai circumstante! (Joi, 28 aprilie 2011, 18:39)

              bula [anonim] i-a raspuns lui costica

              era sa te iert, pe motiv ca esti bugetar, dar vad ca nu esti! Daca obligi regia X sa vanda la pret mic CARE NU ACOPERA COSTURILE de ce te miri ca ai gauri negre? La Timisoara gigacaloria este 300 ron, iar la Buc 195. Suntem in alta tara? combustibilul are preul atat de diferit? salariile nu sunt (cam) aceleasi? Cum sa nu fie RADET in faliment? valabil pt CFR calatori, metroul din Capitala, productia de huila, energia de la termocentrale si ar mai fi... A spus-o chiar AZI si FMI: ori vindeti la pret real ori inchideti (adica pe dos de ceea ce vor uslinosii). Si cu slanina in pod si cu.... N-A MERS niciodata.
              • +4 (4 voturi)    
                pai, si ce-i opreste pe guvernnati (Joi, 28 aprilie 2011, 19:48)

                costica [anonim] i-a raspuns lui bula

                sa vanda la pret real?! de ce subventioneaza tot Bucurestiul fara deosebire de venituri?! Eu locuiesc in Sfantu Gheorghe, jud Covasna si nu mai exista deloc sistem centralizat de incalzire din 2003 !!!! Oamenii se incalzesc cu centrale pe gaz, majoritatea sau pe lemn !! Este o minune, fata de mizeria aia cu sistem centralizat unde muream de firg mai ales ca frigul vine aici din septembrie uneori, dam drumul la centrala devreme fata de alte zone, noroc ca avem blocul reabilitat termic si platim convenabil si avem caldura cata vrem noi, pe banii nostri platiti!! Oricum, pana dadeau ei caldura iarna inghetam de frig, apoi caldura nu era subventionata caci primaria nu avea venituri si costa degeaba, plateam frigul din case !!! Subventionarea caldurii tuturor fara deosebire de venituri este un lux inexplicabil intr-o tara saraca cum e Romania, subventionezi la cei nevoiasi!! Si alte prostii ale guvenrnatilor, dar nu-mi mai pierd vremea.....
      • -1 (5 voturi)    
        ce-mi place mie..... (Joi, 28 aprilie 2011, 10:38)

        Wizard of Oz [utilizator] i-a raspuns lui Emil

        Orice aparitie a presedintelui nostru la TVR este o placere!
        Ce intrebari indraznete pune ziarista TVR, ce subiecte arzatoare (intamplator, doar intamplator cele stabilite dinainte), ce atacuri mediatice la adresa activitatii presedintelui preamultjucator......
        Imi place, place, place-place.....
        Don Basescu zice doar ce vrea el, cum vrea el si nimeni nu-l incurca. Asa da !
        Asa cum vorbea regretatul prim presedinte al Romaniei, ore in sir de la tribuna si toata sala aplauda frenetic...ehei, ce vremuri....
        Ce, vi s-a urcat democratia si libertatea la cap?
        • 0 (4 voturi)    
          gereratia mogulul tv (Joi, 28 aprilie 2011, 10:13)

          bogdan [anonim] i-a raspuns lui Wizard of Oz

          pai to'arshu vrajitor, in ce tara din lume ai mai vazut tu ca televiziunea nationala sa sa puna la cale atacuri mediatice si intrebari capcana presedintelui?

          V-ati uitat atit de mult la RTV&A3, incit acum vi se pare normal ca o emisiune cu presedintele sa aiba musai un filmulets in care pocneste un copil sau vro dezvaluire de presa despre afacerile lu' frate-su.

          Multa prostime mai e in tara asta... o armata intreaga de asistati sociali si bugetari obisnuiti sa li se dea ... pentru ca merita!
          • +1 (1 vot)    
            Primii bugetari ai tarii (Joi, 28 aprilie 2011, 10:58)

            aura [anonim] i-a raspuns lui bogdan

            Sint politicienii, in special cei din coalitia de guvernare. Niste asistati social care nu se mai satura cu fondurile de la buget, ci se lacomesc si la fondurile europene.

            Basca, unii dintre ei si primii evazionisti ai tarii, vezi "onorabilul" Botis.
        • -1 (3 voturi)    
          exact, intrebari ca la Radio Erevan.... (Joi, 28 aprilie 2011, 11:10)

          costica [anonim] i-a raspuns lui Wizard of Oz

          NU-i asa ca ??!!! Si Dl Presedinte spunea: asa este..... asa si pe dincolo.... Si eu am sesizat cum ii punea distinsa Doamna de la TVR intrebarile pe tava Presedintelui nostru.... si asa procedeaza distinsa domana de la TVRul portocaliu de fiecare data..... ca doar n-o sa-l ia la intrebari precum l-au luat cei de la RTV mai acum vreo luna si pe Dl Basescu ca si pe Dl Boc.... alea interviuri cu ai nostri guvernanti, nu cel de la TVR care seama cu interviurile de la defuncta Televiziune ceausista intr-adevar..... ehei, dar "realizarile marete" ale guvernarii portocalii-basesciene numai la TVR se vad !!!!!
    • 0 (6 voturi)    
      Se stie...de unde?! (Joi, 28 aprilie 2011, 9:29)

      , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui gheo

      Asa in parabole... se stie ca numai comunistii vorbesc!
      Se stie...
      Un document, ceva, nu se stie ca exista?
  • -2 (10 voturi)    
    hai mai... (Miercuri, 27 aprilie 2011, 22:53)

    Vuck [utilizator]

    Altii nu stiu cum sa scape de Euro, iar noi vrem musai sa ne bagam gatul in latz.
    Pana in 2015 poate or venii unii mai cu cap !
    • +6 (12 voturi)    
      de ce? (Joi, 28 aprilie 2011, 0:32)

      adyQ [utilizator] i-a raspuns lui Vuck

      de ce crezi ca ar fi rau cu euro? stii ce ar insemna asta? un control strict din partea UE pe plan monetar, asta inseamna ca nu mai fac ce vor ai nostri, ce zici tu este ca si cum zici ca era mai bine sa nu intram in UE, ce viatza am duce daca nu intram in UE...deja ma si gandesc la bunastarea de care am fi avut parte in cazul asta...altii se gandesc cum sa scape de euro pt ca au sarit calul prea mult si trebuie sa o lase mai moale, si solutia cea mai simpla ar fi o devalorizare a monedei nationale ca sa isi plateasca mai usor datoriile imense, ceea ce logic cu euro nu e prea usor, mai pe sleau zis au avut si ei niste tariceni care au aruncat cu banii publici si acuma vine nota de plata, si ia ghici? euro e de vina...si unii chiar cred asta :)
      • -2 (2 voturi)    
        Lupii politicianisti (Joi, 28 aprilie 2011, 9:18)

        valisa [utilizator] i-a raspuns lui adyQ

        Vad ca ti-au spalat bine creierii. De ce crezi ca daca schimbam lupul autohton (de o anumita culoare) cu lupul european (de alta culoare) o vom duce mai bine?. Este o vorba romaneasca pe care orice roman o stie: "Lupul isi schimba parul, dar naravul ba!" Eu una, nu sunt de acord sa schimb un hot cu un altul.
        • +1 (3 voturi)    
          De ce? (Joi, 28 aprilie 2011, 10:18)

          bogdan [anonim] i-a raspuns lui valisa

          pai uita-te cum traieste lumea condusa de lupul european si cum traieste cea condusa de lupul autohton.

          E adevarat ca toti politicienii fura, da' una e sa fure 5%, alta e sa fure 80%...

          Trecerea la euro aduce avantajul major al stabilitatii monetare, al usurarii tranzactiilor financiare cu statele din zona euro, dar aduce si dezavantajul disparitiei pirghiilor financiare numite curs de schimb, inflatie, dobanda de referinta.

          In europa daca esti competitiv beneficiezi de avantaje, daca esti necompetitiv, platesti doar nota de plata.
        • -1 (1 vot)    
          haha (Joi, 28 aprilie 2011, 19:03)

          adyQ [utilizator] i-a raspuns lui valisa

          sper ca nu vorbesti serios nu? oricum sincer nu ma prea ma afecteaza pe mine cine conduce tara ca nu mai stau in ro de ceva timp si inapoi nu cred ca mai vin, tocmai ca mi`au "spalat creierii"
          oricum vezi ca ti`a raspuns bogdan si ca o recomandare din partea mea: la alegeri sa votezi presedinte pe adrian severin daca candideaza ca are deja o vasta "experienta europeana" asta vine asa de la un creier spalat :))
  • +6 (8 voturi)    
    Euro e bun:) (Miercuri, 27 aprilie 2011, 23:11)

    Adrian [anonim]

    E mult mai bine sa ai moneda unica euro.

    Avantaje:
    1. O singura moneda oriunde in Europa.
    2. Inflatie mica.
    3. Nu mai pierzi la transferul de euro/lei.
    4. Produsele din EU pot sa devina mai ieftine. Investitorii nu mai trebuie sa converteasca din euro in leu si inapoi. Deci au cheltuieli mai mici.

    Dezavantaje:
    1. Inflatia - BNR nu mai poate printa bani in nestire pentru a echilibra economia.
    2. Tendinta sa platesti mai mult pe produse deoarece ai in mana unitati mai mari.
    • -1 (1 vot)    
      stii sau scrii? (Joi, 28 aprilie 2011, 7:33)

      bula [anonim] i-a raspuns lui Adrian

      cand a fost ULTIMA emisiune de moneda? in 1999! deciBNR nu printeaza bani in nestire! de ce ataci BNR? nu da pomeni unde vrei tu?
      • 0 (0 voturi)    
        1999? (Joi, 28 aprilie 2011, 16:18)

        un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui bula

        de unde scoti datele astea prietene?
        vezi ca pe bacnote si monezi este trecuta data emiterii.
        arunca o privire! :) ce va mai place sa inventati date pe care le mai si credeti :)
        • 0 (0 voturi)    
          ce are ... cu prefectura? (Joi, 28 aprilie 2011, 18:43)

          bula [anonim] i-a raspuns lui un oarecare

          intreaba (macar la colt la berarie): ce are emisiunea de moneda -adica moneda NOUA si proaspata- cu (re) tiparirea de bancnote??? Pana si Radu Soviani stie diferenta. mai citeste poate incepi sa pricepi si vobim dupa.
    • -2 (2 voturi)    
      Definitie pentru Moneda Euro (Joi, 28 aprilie 2011, 9:33)

      valisa [utilizator] i-a raspuns lui Adrian

      Este o moneda creata de pesti pentru plata celei mai vechi meserii - prostitutia. Este aurita, straluceste in intuneric, provoaca o/r/g/a/s/m/e si da dependenta.
      • -1 (1 vot)    
        ce imi plac mie romanii (Joi, 28 aprilie 2011, 12:18)

        me [anonim] i-a raspuns lui valisa

        si cum se mai pricep ei la toate. @valisa , dvs aveti cunostiinte economice s-au va place sa va auziti vorbind? ce bine ar fi daca fiecare ar face si s-ar baga numai la ce a fost pregatit .
  • -2 (8 voturi)    
    Euro...nu! (Joi, 28 aprilie 2011, 4:08)

    Sorin [anonim]

    Sunt pentru pastrarea monedei in lei... si motvele sunt altele decat cele enumerate in celelalte comentarii de pana acum, am sa enumar doar doua.
    1 Schimbarea monedei in euro duce la scumpiri (nu acum este momentul).. s-a vazut in toate tarile in care a fost introdus... toti comerciantii au facut schimbul prin rotunjire in plus!
    2 BNR nu mai poate avea controlul monedei, daca leul se intareste o sa putem plati mai usor datoria externa, o sa putem cumpara mai ieftin utilaje performante(criza a facut sa fie mai ieftine)... s-a vazut in Grecia, care acum nu-si poate rezolva problemele prin ajustari de moneda.
    Desi sunt platit in euro si pierd la schimbul de acum, am si credit in euro unde castig prin intarirea leului, trebuie sa pui in balanta sa vezi si avantajele in viitor.
    • +1 (3 voturi)    
      stai linistit ca nu vom adera la zona Euro in 2015 (Joi, 28 aprilie 2011, 9:12)

      costica [anonim] i-a raspuns lui Sorin

      chiar daca vom mentine obiectivul si nu e rau asta pentru ca tine o presiune pe guvernanti in privinta cheltuielilor publice ca sa nu o ia razna ca de obicei mai ales ca 2012 e an electoral, in schimb nu va reusi Romania sa realizeze celelalte cerinte mult mai dure decat ce-au facut in 2010 si anume deficit de 3% in 2012(ma indoiesc!!!), inflatie de +/-1% fata de cea mai mica inflatie din UE(nici o sansa la cum merge si care sunt previziunile pentru economia Romaniei si cea mondiala in privinta preturilor!!), poate Leul sa-si mentina pozitia fata de Euro daca revenirea economiei romanesti va continua(asta depinde de economia europeana, ca mai mult exporturile sustin cresterea economiei Romaniei, iar investitiile nu prea explodeaza in Romania)..... nu cred ca vom intra in 2015 ca nu vom reusi, dar ca obiectiv merita pentru a disciplina economia Romaniei, desi e posibil sa fie necesare in continuarea ajustari dure mai ales la capitolul disponibilizari de personal, regiile alea trebuie puternic restructurate, nici administratia publica nu s-a restructurat, acolo inca vreo cateva sute de mii ar trebui sa mai plece, deja MF si MAI au anuntat ca vor face restructurari care inseamna si disponibilizari..... mai e mult de lucru pentru a reforma Romania, reformarea este necesara, pana acum mare lucru nu au facut, au taiat salarii si au redus cheltuielile publice pentru ca NU au mai avut bani, de-acum trebuie sa inceapa restructurari pe criterii de eficienta, de imbunatatire a performantei economiei romanesti.... cu o economie neperformanta si necompetitiva cum este a Roamniei te prabusesti imediat in zona Euro.....
    • +2 (2 voturi)    
      scumpiri (Joi, 28 aprilie 2011, 10:18)

      Cristian [anonim] i-a raspuns lui Sorin

      Pana adoptam noi moneda euro deja toate preturile vor fi mai mari decat in EU, asa ca poate vor avea loc niste ajustari in minus.
      La noi nu este situatia care era in celelalte state cand au trecut la moneda euro. Deja multe preturi sunt cel putin la nivelul statelor cu euro, iar alte preturi sunt fff apropiate. La noi doar salariile nu sunt la acelasi nivel. Asa ca din punctul asta de vedere nu ar fi dezavantaj
  • -1 (3 voturi)    
    Ultima intrebare si ultimul raspuns (Joi, 28 aprilie 2011, 9:05)

    valisa [utilizator]

    Strainul ori nu intelege intrebarile ce i se pun, ori ne ia de prosti. Tind sa cred ultima varianta. Este intrebat despre alegeri si el vorbeste despre restructurari si arierate. Cred ca il obsedeaza lucrurile astea, dar mai ales faptul ca pana la alegeri nu mai ramane suficient timp pentru a pune Romania pe butuci asa cum isi doresc cele doua structuri.
  • -1 (3 voturi)    
    Un succes prezidential: mentinem 2015 ! (Joi, 28 aprilie 2011, 9:19)

    MIHAI 2 [anonim]

    Problema unei eventuale prelungiri
    a termenului nu a adus-o in discutie tata , ci
    chiar Presedintele acum vreo 2 saptamani...
    ... (in Estonia...muza politica il saruta pe crestet unde te-ai astepta cel mai putin).
    *
    Aseara tot Presedintele a spus clar
    ca punctul lui de vedere (si daca e al lui e clar ca s-a adjudecat )
    e că termenul initial (2015) ramane !
    *
    Sunt de acord !
    Totusi acest incident se bazeaza pe o entorsa a logicii.
    *
    Sa ma explic !
    Eu de pilda SUNT DE ACORD că:
    A) Nu e bine sa ingaduim canibalismul in Ro;
    B) Nu e bine sa interzicem
    sapunul sau periutele de dinti;
    C) Nu trebuie sa renuntam la energia electrica și
    D) Nu e normal sa bati bebelusii.
    *
    Si intrucat sunt de acord nu prea simt nevoia unor dezbateri publice pe temele A, B, C și D.
    *
    Sa ne imaginam insa ca intro zi insa,
    fiind eu in vizita in Republica Norevegia
    (....o chestie de colaborare in cadrul UE...) mi-a venit ideea sa pun aceste subiecte in discutia poporului.
    Si ca astept deci punctele de vedere ale Guvernului, BNR, Parlamentului, Curtii Constitutionale, CFRului și al Pipidei pentru o Romanie Curata.
    *
    Intrucat punctul meu de vedere
    in chestiunile A, B, C și D va fi confirmat de catre toate aceste foruri
    (desi este probabil ca Mungiu si CFR ul
    sa faca unele nuantari...)
    asta va inseamn ca:
    - sunt un geniu vizionar,
    - am inregistrat nu unul, ci patru succeși
    si ca deci
    - merit sa dau un interviu pentru TVR
    la mine acasa in care sa afirm cu zambetul meu natural si sincer (....ah....zambetul meu sincer ...despre care mogulii zic ca ar fi ranjet...)
    sa afirm deci ca:
    E) suma patratelor catetelor e egala cu patratul ipotenuzelor
    F) 2 x 2 = 4 iar
    G) Pamantul e rotund....

    PS.... si foarte , foarte rabdator.
    • 0 (0 voturi)    
      :) (Joi, 28 aprilie 2011, 12:33)

      Gigi Kent [anonim] i-a raspuns lui MIHAI 2

      Nu-i asa ca, decat sa ne fie rau, mai bine sa ne fie bine?
  • +3 (3 voturi)    
    Eu zic . . . (Joi, 28 aprilie 2011, 9:38)

    Gheorghe [anonim]

    . . . . daca tot sunteti impartiti in doua tabere, unii pro si altii contra euro, sa denumim viitoarea moneda LEURO si toata lumea va fi multumita.
  • -2 (2 voturi)    
    La EURO inainte. (Joi, 28 aprilie 2011, 10:15)

    haiducul [anonim]

    La nivel salariat/consumator am simtit asta pe propria piele.Preturile au crescut in marea majoritate cu 100%,salariu a ramas acelasi,pana sa se treaca la Euro in 2002 an de an imi mai marea salariul cu cel putin 3,5% -5% dupa trecerea la Euro au inceput sa scada pana ce din 2006 au incetat sa mai imi creasca salariu,economiile lunare sau redus tot cu 100%, asa ca ESTE BINE CU EURO peste 80% din populatie vor sa se revina la moneda nationala.
    • +1 (1 vot)    
      ca sa vezi (Joi, 28 aprilie 2011, 12:28)

      sam [anonim] i-a raspuns lui haiducul

      cresterile acelea la salar de 3,5% -5% era de fapt inflatia , tu doar credeai ca ai mai multi bani, in realitate tot atat iti permiteai, slariul tau crestea dar si preturile faceau acelasi lucru. acum, in criza, toti incearca sa pastreze profitul in conditiile prabusirii pietii si acest lucru nu se poate face decat prin cresterea pretului. si asa, incepand cu materiile prime si terminand cu produsele finite toate s-au scumpit. acelasi lucru se petrecea indiferent de moneda folosita, absolut toti au scumpit ca sa-si pastreze cat de cat profiturile. in aceste conditii este mai bine cu o moneda unica, cat de cat stabila. din pacate atat euro cat si dolarul se devalorizeaza ca sa faca fata scumpirii materiilor prime, in special petrol si gaze naturale.
  • -1 (3 voturi)    
    riscul trecerii la Euro mai mare decat avantajele (Joi, 28 aprilie 2011, 10:15)

    lili [anonim]

    http://cursdeguvernare.ro/trecerea-la-euro-in-2015-sansele-si-rostul-ce-e-competitivitatea-si-cum-sta-romania-fata-de-ue-cifrele-care-ne-leaga-de-leu.html

    "La nivelul întreprinderii, competitivitatea este capacitatea de a se menţine pe piaţă prin produse cu caracteristici egale sau superioare produselor similare concurente.

    La nivel de ţară, a fi competitiv, înseamnă ca, ţinând cont de o serie de indicatori (ocupare, productivitate, comerţ exterior, stabilitate financiară, mediu de afaceri) să ne situăm peste medie şi în apropierea celor mai performante state din zona euro.

    De aceea, momentul aderării la zona euro, trebuie ales cu mare grijă. Pe lângă partea tehnică de indicatori şi evoluţia economiei, contează decizia politică şi susţinerea populaţiei. Dar a te mişca liber de conversie valutară în alte 17 state, fără risc valutar la achitarea ratelor şi fără costuri devenite inutile pentru mai mult de jumătate din schimburile externe nu e puţin lucru."

    Romania este inca departe, departe......
  • +1 (3 voturi)    
    Omniscienta (Joi, 28 aprilie 2011, 10:50)

    Gigi Kent [utilizator]

    Sa-i spuna cineva va rog ca "arieratele" nu sunt un sector al economiei si ca nici nu se poate "restructura" singur (nefiind un sector al economiei).

    In rest ce sa zic...a inceput un fel de joc penibil in care unii anunta renuntarea la adoptarea Euro iar apoi vine altul, triumfalist, si anunta ca obiectivul ramane. Scopul? Ceva procente in plus in sondaje ...
  • -1 (1 vot)    
    ce minciuni! (Joi, 28 aprilie 2011, 11:21)

    Codruta N [utilizator]

    Atata timp cat vor fi subventionate niste firme care nu produc decat pierderi, pe UNICUL criteriu ca sunt ale unor "prieteni", tot ce zice acolo nu e decat vorbarie goala!
    Si nu ma refer neaparat la firmele "mari", cele pe care le vede toata lumea - ci la o gramada de capushe mici, care iau bani de la MinInd pur si simplu pentru NIMIC!!!
    Sforaiala electorala, atata tot! Acest tip e gaunos - dar toba, cu cat e mai goala, cu atat suna mai bine!
  • -1 (1 vot)    
    E bine ca... (Joi, 28 aprilie 2011, 12:37)

    Mihai [anonim]

    suntem optimisti, in rest Dumnezeu cu mila, poate face El treaba in locul guvernului. Arieratele alea nu sunt cumva platile care trebuiau efectuate de catre stat firmelor? Sau nu le platesc ca sa aiba crestere economica in statistici? Ca realitatea batea fictiunea din guvern.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi