Traian Basescu despre controlul cheltuielilor din Sanatate: Ministrul si seful CNAS ori se inteleg, ori isi vad amandoi de drum

de V. Marin, C. Brucker     HotNews.ro
Luni, 25 iulie 2011, 21:09 Revista Presei | Radio TV

"Guvernul a luat din alte domenii si a dat pentru stingerea arieratelor din Sanatate. Nu suntem dispusi sa mai sacrificam bani din investitii si sa-i ducem intr-un sistem care nu vrea sa se reformeze (...) Trebuie puse sub control cheltuielile din Sanatate. Sunt doi oameni responsabili aici: ministrul Sanatatii si seful Casei de Asigurari, care au puncte de vedere diferite. Guvernul va trebui sa ia o decizie, sa le spuna: asta faceti. Vor sa faca - bine, nu, usa Guvernului, usa Casei de Sanatate sunt deschise. Nu sunt acolo proprietarii postului. Ori pun ordine in cheltuieli, ori isi vad amandoi de drum, pleaca de la cele doua institutii", a declarat Traian Basescu, luni seara, intr-o Editie speciala la TVR 1.

Principalele declaratii ale presedintelui Traian Basescu:

Discutiile cu FMI
  • Astazi am avut intalnirea cu delegatiile FMI, UE si BM. In privinta evaluarilor, s-a transmis deja inceputul discutiilor in care Jeffrey Franks a apreciat ca s-au indeplinit toate obiectivele pentru semestrul intai si acest lucru este perfect adevarat. Atat deficitul este in limitele preconizate, veniturile sunt putin mai mari decat cele preconizate, au crescut incasarile din accize, ca urmare a actiunilor de lupta impotriva evaziunii fiscale, in mod deosebit accizele din tigari, probabil efectul actiunilor din vami.
  • Apropo, vor continua aceste actiuni. Cine crede ca s-au terminat se insala, deja sunt demarate pe alte modalitati solutii pentru a se starpi acest proces al contrabandei facute prin vami. Cele utilizate pana acum sunt cunoscute, dar institutiile statului au si alte modalitati de a supraveghea vamile.
Situatia sistemului de sanatate
  • Stiam ca sistemul de achizitii era printre preocuparile majore ale expertilor FMI, UE si Banca Mondiala.
  • Guvernul a luat din alte domenii si a dat pentru stingerea arieratelor din sanatate. In ultimul trimestru al anului trecut, Guvernul a dat 2,5 miliarde de lei, in mod deosebit achizitiile de medicamente se platesc prin farmacii direct de populatie sau prin spitale. Astazi avem din nou aproape 2 miliarde arierate, pe facturi venite dupa ce s-au platit cele de anul trecut. Acest lucru nu mai poate continua.
  • Este pentru prima data cand pe tema platii la arierate la medicamente ajungem la o intelegere cu FMI si UE. Nu suntem dispusi sa mai sacrificam banii din investitii si sa-i ducem intr-un sistem care nu vrea sa se reformeze.
  • Reforma in sanatate a inceput, s-au inchis doar niste spitale care consumau si nu aveau performante.
  • Insa marea problema este controlul costurilor - am ajuns aparent sa consumam cantitati uriase de medicamente, plus simpozioanele organizate de fabricile de medicamente intra in costul platit de Guvern.
  • Am vazut si ticalosia manifestata de unele mijloace mass media: "vor fi lasati sa moara bolnavii de cancer". Nu, vom avea grija de programele pe boli cronice sa se poata derula rezonabil.
  • Dar nici nu ne mai putem permite sa luam tot timpul banii de la investitii si sa fim intr-o zona in care responsabilii si directorul casei de sanatate si ministrul care nu vor sa puna ordine in cheltuirea banilor din sistem. Vorbim si de responsabilitatea directorilor de spitale, care, cand ii cauti, depasesc bugetul. Sa intre si ei pe legea finantelor publice si sa raspunda de acest buget.
  • Asta nu inseamna ca sistemul este suficient finantat. Intai sa inchidem robinetele risipei, si sunt convins ca am reduce cel putin jumatate din datoriile la medicamente, apoi vine Guvernul sa completeze, cat trebuie, nu discretionar
  • Am stabilit astazi cu FMI - le vom da bani pe masura ce implementeaza cate un pas in punerea in control a cheltuielilor. Nu ni se poate cere la nesfarsit sa luam banii de la crearea de locuri de munca. Una este sa folosesti un miliard de lei noi investitii - se intoarce TVA, CAS, taxe ale unui om care munceste, si alta este sa dai la niste multinationale bani de medicamente. Nu ne putem sacrifica la nesfasit, facem lucrul asta de 10 ani. Guvernul trebuie sa puna cheltuielile sub control.
  • Responsabilitatea ar trebui sa se manifeste prin punerea sub control a cheltuielilor de achizitii in medicamente. Sa vedem licitatiile facute, sa vedem sistemul informatic la fiecare farmacie si sa se stie in fiecare moment ce retete si in ce valoare a eliberat orice farmacie medicamente si cum si verificat, din cand in cand, prin sondaj, cat de bolnav este beneficiarul de retete la fiecare trei zile, responsabilitatea medicilor de familie si totul se poate face printr-un control electronic al cheltuielilor angajate in numele statului.
  • Se vorbeste de foarte mult timp, dar nu se intelege casa cu ministrul. Si aici au doua variante: ori se inteleg, ori isi vad de drum amandoi, adica demisioneaza si sa vina cineva care poate colabora pentru realizarea controlului costurilor in Sanatate.
  • Sunt doi oameni responsabili aici: ministrul Sanatatii si seful Casei de Asigurari, au puncte de vedere diferite. Unul vrea control, altul nu vrea control, altul vrea medicamentele cele mai scumpe, altul medicamente generice, aici va trebui Guvernul sa ia o decizie, sa le spuna: asta faceti. Vor sa faca bine, nu, usa Guvernului, usa casei de sanatate sunt deschise. Nu sunt acolo proprietarii postului. Ori pun ordine in cheltuieli, ori isi vad amandoi de drum, pleaca de la cele doua institutii.
  • A convenit si Guvernul - vom da pentru spitale 300 de milioane care vor fi administrate de spitale in functie de prioritati si acolo unde trebuie, dar nu acolo unde directorii au iesit din buget fara sa intrebe pe nimeni, crezand ca este bugetul familiei.
Vanzarea actiunilor Petrom
  • Pe piata, a fost un esec. Pentru noi a fost, sa spunem, nu ce ne-am dorit, dar a fost solutia corecta.
  • Am vazut dezbateri publice cu privire la care ar fi fost pretul la care s-ar fi vandut. Pretul recomandat de consultanti a fost sa vindem o actiune cu 0,33 lei, pret la care actiunile s-ar fi vandut fara niciun fel de problema, poate chiar cu 0,35. Guvernul nu a acceptat alt pret decat pretul mediu din ultimele 12 luni, care oricum includea un bonus.
  • Decizia a fost sa nu scadem sub acest pret, dintr-un motiv simplu: Romania nu trebuie sa fie confundata cu tarile care trebuie sa-si vanda activele pentru a putea sa-si plateasca salariile si pensiile. Am trecut prin acest risc anul trecut, am luat masurile care trebuiau luate si acum Romania se poate finanta imprumutand bani de pe pietele private.
  • Nu suntem in situatia sa vindem la orice pret, Guvernul a gandit aici foarte bine: vindem, dar la un pret corect.
  • Nu se poate relua anul acesta procesul vanzarii actiunilor Petrom - un pachet de circa o jumatate miliard. Ne-a fost o lectie tuturor. Poate pachetul a fost prea mare. Guvernul a fost bine sfatuit. Daca nu scoteam actiunile la vanzare, am fi primit reprosuri. Daca decizia era sa vindem cu orice pret, am avut recomandarea la care s-ar fi vandut toate actiunile.
  • Se va ramane in grafic cu scoaterea pe piata a actiunilor Transgaz, Romgaz, Transelectrica, dar la un pret corect. Nu suntem intr-o situatie de disperare.
Noul acord de tip preventiv
  • Despre declaratiile lui Victor Ponta, potrivit carora "Guvernul va utiliza cu certitudine banii din noul acord": Probabil domnul Ponta are nevoie de bani ca sa fie copilot la raliuri si s-a gandit ca numai bani de la Fond ar putea veni pentru o sponsorizare.
  • Nu, Romania nu are nevoie anul acesta, in mod cert, de niciun euro de la FMI sau de la UE. Nu stim ce se va intampla dupa 2011 pe piete.
  • Vedeti ca in acest moment are mari probleme de plati cea mai mare economie a lumii - SUA. Deci nu pun mana in foc, ca de asta l-am facut, sa avem asigurate 3,5 mld. de la FMI si 1,5 mld. de la UE. Eu sper sa terminam acordul, sa nu avem nevoie sa tragem acesti bani. Daca vom continua programele, procesele de reformare a companiilor, pentru acest an sigur, pun mana in foc, ca nu luam niciun euro de la Fond.
  • Banii de la acest fond nu mai pot ajunge la buget, ci la Banca Nationala. Statul plateste banii in momentul in care ii imprumuta, banii de la Fond s-au dus in mare parte in rezerva BNR, care a emis echivalentul in lei si i-a pus in depozit la Fond. Pe masura ce BNR, la scadentele pe care le are, plateste ratele la Fond primeste inapoi leii pe care i-a depozitat la FMI.
  • Leii ar putea sa fie utilizati in sustinerea altor tari care au nevoie de bani de la Fond, pentru ca leul este convertibil. Deci, aici, nu avem o problema atat de mare.
  • Problema dificila o avem cu partea de la buget care trebuie rambursata si care trebuie rambursata din veniturile bugetului de stat.
Evaluarea ministrilor si absorbtia fondurilor europene
  • Ministrii au fost avertizati sa imbunatateasca rata de absorbtie a fondurilor europene. Evaluarea fiecarui minister este problema premierului
  • Am cerut de la Finante situatia investitiilor pe fiecare minister si eu, personal, sunt multumit de utilizarea banilor pentru investitii. Este pentru prima data cand, in luna mai, constructiile au trecut pe plus, datorita planurilor guvernamentale, ca n-a facut nimeni mari investitii imobiliare in primul trimestru
  • La Ministerul Dezvoltarii s-au cheltuit 98% din banii care trebuiau utilizati intern, sunt multumit de faptul ca au cheltuit banii.
  • As vrea sa intelegem foarte bine mecanismul, pentru ca multi cred ca noi putem lua bani europeni si sa construim drumuri. Se iau bani de la buget, avansuri, apoi banii se deconteaza de la UE. Nu! Bugetul de stat furnizeaza banii, se platesc avansuri, prima etapa, a doua, a treia, pana se termina si pe urma se deconteaza la UE. Daca nu ai bani in buget sa faci lucrarile, sa platesti avansul, nu se pot accesa banii europeni.
  • Singura zona in care poti sa dai niste avansuri mai mari este la lucrarile de infrastructura mare, la Ministerul Transporturilor.
  • Noi nu decontam acum facturi pentru ca am avut un control in care s-au gasit nereguli si a existat o discutie intre Guvern si Comisia Europeana. Daca ne facem treaba cu controlul si acolo unde sunt nereguli le sanctionam prin retragerea banilor, partiala, sau totala, in luna octombrie primim decontarea pentru tot ce s-a facut.
  • Decat sa se faca o stopare a utilizarii fondurilor pe iregularitati, Guvernul trebuie sa dispuna controale la toate lucrarile si sa constate eventualele nereguli. Structurile de plati si de control trebuie puse in legatura cu Guvernul.
Despre ministerul pentru administrarea fondurilor europene: Nu are relevanta numele. Va stabili premierul, coalitia, pe cine desemneaza, dar structura se va crea. In primul rand trebuie sa fie un om credibil la Bruxelles. Nu fac un secret din a va spune ca stiu cine va fi, este convenit cu premierul. Si va fi la momentul la care Parlamentul este aici, dupa vacanta.


Regionalizarea
  • Despre declaratiile premierului ungar Viktor Orban: Niciodata nu va fi momentul ca Ungaria sa-si dea cu parerea care este organizarea administrativa a Romaniei. Ungaria are problemele ei, destul de mari, sa si le rezolve acolo. Deci, orice declaratie de acest gen este neavenita.
  • Regionalizarea nu poate fi sacrificata pentru interesele minoritatilor. Va trebui sa gasim o solutie. Tara asta are 22 de milioane de oameni, iar unguri doar 1,5 milioane. Nu pot fi sacrificate interesele majoritatii, dar si ale minoritarilor unguri, pentru interesele unor politicieni.
  • Vreti sa va spun care este esenta blocajelor? Presedintele UDMR de la Satu Mare nu se mai vede presedinte de consiliu judetean, sau cel de la Bihor sau de nu stiu unde... Pai sta Romania in doi oameni cu interesele lor politice meschine, fie ca ii cheama si Lajos, Ion ori Gheorghe?
  • Va pot spune ca nu mai putin rezistenti sunt si presedintii de consilii judetene romani. Stiu foarte bine ca PDL-ul in fata imi spune DA si in spate au o liota care spune NU.
  • UNPR este singurul care sustine regionalizarea in mod onest, asta pentru ca nu are presedinti in consiliile judetene.
  • Romanii sunt pacaliti de catre oricine, ei nu sunt corect informati.
  •  Ce sa mai spun de grozavia propusa de opozitie - sa mai cream un etaj, sa mai punem un consiliu regional, cand statul asta are ca principala problema birocratia.
  • Formula celor opt regiuni este bine analizata din punct de vedere demografic - au existat studii, nu sunt intamplator fixate cele opt regiuni.
  • Nu voi conteni sa vorbesc despre necesitatea reorganizarii amdinistrative. Eu ca sef al statului nu pot sa le fac, trebuie sa faca partidele treaba asta, in Parlament. Macar am constiinta impacata ca am spus ca trebuie facuta. Reorganizarea administrativa este o urgenta.
Restructurarea Ministerului de Interne
  • Am incerdere intr-o astfel de structura a statului si in MAI, insa el nu este suficient de performant din cauza calitatii slabe a multora dintre politisti, jandarmi si a birocratiei.
  • Imi mai pun oarecari sperante in Igas. Ministrii de interne s-au perindat precum ministrii de finante, dupa doua saptamani uita toti sa mai vorbeasca de reformare, vorbeau ca generalii din institutie. Restructurarea acestor doua institutii - Interne si Finante - este o responsabilitate politica
  • Academia de Politie ia anual sute de copii penreu a tine catedrele profesorilor, apoi ii varsa in sistem. Nu mai avem nevoie de atatia politisti, au fost vremuri cand a fost nevoie de angajari, acum a venit vremea calitatii. Restructurarea trebuie sa se faca pe competente, si nu pe criterii de rudenie. MAI nu va primi bani la rectificarea bugetara.
  • In toamna trebuie modificata legea functionarului public. E legea proasta. Trebuie sa modificam legea pentru ca nu pot unii care au fost luati cu catuse, prinsi, filmati cu bani luati sa fie feriti de restructurare, ei trebuiau sa plece din primul minut cand au fost retinuti de DNA, nu mai aveau ce cauta in vama.
Raportul pe Justitie
  • Strategia adoptata de CSM dupa raportul CE este exact reactia unor birocrati prafuiti, noii membri si-au dat proba incompetentei.Nu aveau ce sa prezinte nu stiu ce strategii, nu stiu ce minuni. Au 17 recomandari.
  • Planul CSM si ICCJ, strategia lor este sa indeplineasca exigentele celor 17 puncte, nimic mai mult nu le cere nimeni. Daca vor sta sa dezbata o strategie cu societatea civila si intre ei sa-si dea cu parerea ne prinde anul viitor si vor fi, asa cum sunt responsabili de problemele pe care le avem cu accesul in Schengen, vor fi responsabili de prelungirea mecanismului sau introducerea altui mecanism
  • Oamenii astia trebuie sa stie doua lucruri esentiale: in primul rand ca ei sunt o putere a statului. Sunt trei puteri: executiva, legislativa si judecatoreasca. Toate aceste puteri au in varf pe unul care se numeste seful statului. Nu-l pot impiedica pe seful statului sa-si exprime puncte de vedere, cu atat mai mult cu cat acestea reflecta corect niste realitati ale Justitiei. M-am cam saturat de sensibilitatile lor excesive. Cand nu vor mai avea puncte negre in rapoartele de la Comisie, cu siguranta n-or sa ma mai auda facand remarci la adresa lor.
Reforma in Educatie
  • Am avut cele mai proaste rezultate la Bacalaureat 2011: daca cititi raportul comisie prezidentiale pentru educatie, veti vedea ca acestea erau evaluarile de acum 3 ani. S-a tergiversat mult introducerea noii legi a educatiei.
  • Reforma Marga a fost un mare esec. Desfiintarea liceelor profesionale, scoaterea tehnicienilor din sistemul de invatamant a fost o mare eroare si acum vedem rezultatele.
  • Trebuie aplicata noua lege cu toata fermitatea si trebuie sa gasim formule sa dam o sansa acestor copii.
  • Sa speram ca in toamna vor lua Bacul cei care au picat acum, iar copiii trebuie sa inteleaga ca nu se mai poate lua examenul copiind. Este si vina profesorilor.
  • Au fost doua socuri in aceasta vara: Bacalaureatul si Titularizarea. Ministerul Educatiei va trebui sa ia masuri - sa concentreze copiii acolo unde exista si profesori.
  • Stiu povestea: "dati-ne bani mai multi si vom fi profesori mai buni". Pe ora de lucru, cadrele didactice sunt printre cele mai bine platite din Romania. Si eu as vrea sa lucrez 16 ore si sa mai fac si meditatii pe urma.
Intrebat despre media obtinuta la examenul de bacalaureat, presedintele Traian Basescu a spus ca nu-si mai aduce aminte, dar ca nu a fost "stralucita". "Undeva pe la 7,40 -7,50", a raspuns seful statului.


Citeste si:


Citeste mai multe despre   



















7677 vizualizari

  • +33 (41 voturi)    
    Are dreptate presedintele! (Luni, 25 iulie 2011, 21:24)

    dookuhaka [anonim]

    Asta ar trebui sa fie procedura cu orice sector care nu vrea sa se reformeze! Tu, ordonator de credit, te incadrezi in alocatia bugetara, cf bugetului care este o lege organica! Nu te incadrezi? Pa! Aduci bani de acasa! Nimeni nu este obligat sa suporte lafaielile in lux! Uitati-va, numai, cine se lafaie in lux! Ati vazut lant de farmacii sauproducatori de medicamente falimentari?
    • -25 (39 voturi)    
      daaa! (Luni, 25 iulie 2011, 22:00)

      dan [anonim] i-a raspuns lui dookuhaka

      cand o sa fii pe patul de spital si n-o sa ai medicamente, sa nu uiti ce ai scris aici si mai ales sa nu uiti sa-i multumesti lui Basescu.
      • +19 (27 voturi)    
        NU (Marţi, 26 iulie 2011, 0:11)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui dan

        cand o sa fii pe patul de spital si n-o sa ai medicamente, dar o sa te uiti pe impozitele platite de tine in ultimii ani si o sa vezi cum s-au dus zeci de mii de lei, sa le multumesti:
        - celor care beneficiaza, dar nu platesc asigurari de sanatate (peste 10.8 milioane dintr-un total de 16 milioane)
        - asistentelor medicale, care fura pe rupte. o singura noapte in spital sa le auzi ce vorbesc te va lamuri
        - medicilor care sunt mituiti de companiile farmaceutice sa-ti puna pe reteta cel mai scump medicament, chiar daca exista altul de 2-3, uneori chiar 10 ori mai ieftin, dar cu aceleasi ingrediente active.
        - managerilor de spital care nu sunt capabil sau nu vor sa-i controleze pe medici/asistente
        - celor de la casele de sanatate care nu sunt in stare sa calculeze si sa controleze cum se cheltuie acesti bani pe actul medical.
        • -4 (12 voturi)    
          mai tu ph (Marţi, 26 iulie 2011, 10:57)

          justin [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          Toata lumea a fost in spital, toata lumea stie cum este. Si toti stim ca situatia nu e noua, mai putin pentru presedintele nostru mult iubit, care dupa 7 ani de mandat si-a dat seama in sfarsit de problemele noastre. Poate pentru ca s-a tratat si el in sfarsit intr-un amarat de spital ca noi restul...

          Presedintele o avea dreptate. Pe mine ma doare cand vad idioti care il sustin (pe motiv ca are dreptate) cand el de fapt este la carma acestei tari de 7 ani, si in loc sa ne spuna CE PROBLEME A REZOLVAT vine si ne spune cat de nasoala e situatia. Pentru mine e o dovada clara de incompetenta ceea ce imi pune semne mari de intrebare asupra celor care il aclama. Orice sef de companie (sau de nava cum ii place lui) care nu este in stare sa mobilizeze (nu sa forteze!) oamenii sa rezolve problemele este incompetent. Din pacate probabil ne va lua multa vreme sa intelegem asta si din acest motiv vom avea tot presedinti si prim ministri incompetenti inca multi ani de acum inainte....
          • +2 (8 voturi)    
            Sef de nava defecta (Marţi, 26 iulie 2011, 11:54)

            FaraCoruptie [utilizator] i-a raspuns lui justin

            Nava noastra e defecta de mult timp.
            Deocamdata e bine ca sunt puse in lumina defectiunile.

            Ia gandeste, daca l-ai fi pus pe Hagi capitan la o echipa din divizia C, crezi ca ar fi castigat vreun campionat serios?
            Cred ca mai degraba ar trebui sa scoatem in evidenta calitatea slaba a echipei si cum se poate ea imbunatati, decat faptul ca un capitan nu reuseste pe termen scurt sa perfectioneze echipa.
            • +2 (2 voturi)    
              de acord :) (Marţi, 26 iulie 2011, 16:30)

              justin [utilizator] i-a raspuns lui FaraCoruptie

              Doar ca acest "capitan de nava defecta" e la carma ei de 7 ani si abia acum observa ca nava nu are motoare. Nu zice nimeni ca echipa e buna, dimpotriva. Problema e totusi la cel care o conduce daca nu si-a dat seama de problemele ei de 7 ani incoace.

              Cat despre analogia ta la Hagi (jucatorul sper) ce pot sa spun? Doar intaresti ce am zis mai devreme. Verifica palmaresul lui Hagi si ai sa vezi ca a jucat si la o echipa mica pe care a tras-o dupa el. Cu alte cuvinte, daca Hagi e HAGI (si este) atunci nu ar fi ramas 7 ani la o echipa fara pretentii ci ar fi tras-o dupa el spre performanta. Altfel ar fi ramas un ilustru anonim, preum sper sa se intample cu actualul nostru presedinte mult iubit.
        • +5 (9 voturi)    
          etica 0 (Marţi, 26 iulie 2011, 11:01)

          ady [anonim] i-a raspuns lui pehash

          unii doctori prescriu medicamente in interesul unor firme care doresc sa promoveze anumite medicamente noi..este revoltator si penal insa n-am auzit de nimeni sa se ia de mafia celor din sanatate
      • +12 (14 voturi)    
        Pai nu am nici acum! (Marţi, 26 iulie 2011, 1:15)

        Cineva [anonim] i-a raspuns lui dan

        Doctorul mi-a pus in mana reteta si mi-a zis ca pot sa le iau de la farmacia de jos. Totul. Chiar si seringile. Ce ar putea sa nu mai aiba???
        • +1 (5 voturi)    
          pai (Marţi, 26 iulie 2011, 10:10)

          Luk [utilizator] i-a raspuns lui Cineva

          ar putea sa nu mai aiba timp sa-ti prescrie reteta. :))

          E o tara tare trista...
      • +10 (16 voturi)    
        stimate dan sunt tare curios ; (Marţi, 26 iulie 2011, 2:53)

        banateanul. [utilizator] i-a raspuns lui dan

        unde lucrezi,in spital sau la farmacie.Fiindca daca chiar STAI IN CAP PRESEDINTELE A SPUS ADEVARUL.Daca nuti convineeste problema ta ,si cred ca artrebui sa faci ceace a spus PRESEDINTELE.<sa pleci daca nuti convine>
        • -3 (7 voturi)    
          Ce treaba are "Nuti" cu toata cearta? (Marţi, 26 iulie 2011, 8:45)

          marius [anonim] i-a raspuns lui banateanul.

          Ba, banatene, invata sa scrii romaneste mai intai si dupa aceea poti sa fii si malitios!

          PS: Daca plecam toti celor care nu ne convine, ramaneti doar cu asistatii sociali in tara! Sa va vad atunci!
          • +1 (3 voturi)    
            asa ? atunci, (Marţi, 26 iulie 2011, 13:24)

            Tudor bugetar [anonim] i-a raspuns lui marius

            dragul meu, pleaca si nu te mai "sacrifica" pt. noi. drum bun si o viata frumoasa.
    • -17 (35 voturi)    
      Saracul Basescu (Luni, 25 iulie 2011, 22:06)

      cib3k [utilizator] i-a raspuns lui dookuhaka

      El ar corecta sistemul, daca ar putea. Dar nu poate sa faca nimic, saracul. Nu e decat Presedintele Romaniei.
      • +13 (23 voturi)    
        In ciuda (Luni, 25 iulie 2011, 23:05)

        Doc [anonim] i-a raspuns lui cib3k

        a ce iti spune Antena3 si Realitatea Basescu nu e conducator absolut, dictator peste toti si toate.

        Are anumite puteri dar nu le are pe toate... Ca cica traim intr-o democratie si puterile sunt impartite...
        • +1 (7 voturi)    
          da, ai dreptate.......cu "cica" (Marţi, 26 iulie 2011, 10:05)

          Wizard of Oz [utilizator] i-a raspuns lui Doc

          "cica traim intr-o democratie si puterile sunt impartite... "
          cica......
          Gura pacatosului, adevar graieste !
      • -1 (17 voturi)    
        asa e ... (Luni, 25 iulie 2011, 23:38)

        mihai [anonim] i-a raspuns lui cib3k

        ... i se opun oamenii rai, mogulii, partidele, parlamentul ... el in general in orice functie ar fi e cumva in opozitie ...nu ?! .. si asa a fost mereu ...
      • -1 (9 voturi)    
        Care sint atributiile presedintelui Romaniei? (Marţi, 26 iulie 2011, 10:03)

        bilbofil [utilizator] i-a raspuns lui cib3k

        Le știi? Ce ar fi putut să facă și nu a făcut?

        (Element ajutător: Guvernul este investit și demis în urma votului Parlamentului - art. 103 și 110 din Constituția României).
        • 0 (6 voturi)    
          alea sunt pentru incepatori (Marţi, 26 iulie 2011, 10:42)

          justin [utilizator] i-a raspuns lui bilbofil

          Nu pentru un presedinte JUCATOR. El a schimbat regulile de mult. Dar stiu, cand "nu poate" ceva se da vina pe atributii.

          Cat despre adevaratele atributii, cred ca pasajul acela din Consitutie trebuie sa i-l trimiti lui Basescu. A facut cam de toate in afara de ce scrie acolo.

          Element ajutator: Boc in pozitia capra
    • -4 (12 voturi)    
      IN CE CALITATE A ABORDAT T.BASESCU PROBLEME ECONOM (Marţi, 26 iulie 2011, 9:56)

      livia [anonim] i-a raspuns lui dookuhaka

      Ce a vrut T,Basescu sa transmita romanilor sa este principalul coordonator al crimelor continuate impotriva romanilor,ca romnaii fara medicamente vor muri in chinuri groaznice in timp ce prostituata udrea isi va mari averea asisderea famiglia basescu?MAI sun mana contrabandistului Igas Traian pastoreste Romania mafiota.
  • +1 (23 voturi)    
    dorinta (Luni, 25 iulie 2011, 21:31)

    sufix [anonim]

    pot sa aleg sa nu mai platesc impozit pe salariu si contributii fiindca nu doresc sa mai duc banii mei intr-un sistem care nu vrea sa se reformeze?
    p.s.: cum sa nu iti onorezi obligatiile si sa nu platesti pentru bunurile livrate?
  • -16 (36 voturi)    
    habar nu are (Luni, 25 iulie 2011, 21:34)

    basescu este un incompetent [anonim]

    Basescu habar nu are despre ce vorbeste. Consumul de medicamente in romania, este foarte mic.Problema este ca nu exista medicamente romanesti. Cercetare =0. O sa ne tratam cu musetel .Asta e pluripotent. El si Leana
  • -3 (17 voturi)    
    Si cu ce sunt vinovati privatii cinstiti. (Luni, 25 iulie 2011, 21:41)

    AlinN [utilizator]

    Ca nu se intelege seful CNAS cu ministrul sanatatii si ca sistemul DE STAT este nereformat si lasa gauri pentru hoti?
    Dam suturi in fund cinstitilor ca noi suntem hoti!
  • -5 (17 voturi)    
    de vină este Guvernul în ansamblu (Luni, 25 iulie 2011, 21:46)

    Miss Andrina [anonim]

    Pentru situaţia din sănătate sunt vinovate toate guvernele de după 89.
    România alocă cel mai puţin din PIB Sănătăţii din Uniunea Europeană. Nivelul finanţării este similar cu cel al ţărilor africane. Finanţarea este cea mai importantă pentru susţinerea unui sistem, după aia putem vorbi şi celelalte aspecte.

    Cât de important este acest minister o arată faptul că a fost dat ungurilor. PD-L-ul a fost interesat de ministerele importante, al dezvoltării, internelor. Ministerele neimportante au fost date UDMR (cultură, sănătate, mediu). Acuma ne prefacem că ne interesează sănătatea. Mda.
  • +16 (22 voturi)    
    Hotomania din sanatate (Luni, 25 iulie 2011, 21:47)

    Un om sanatos (la cap) [anonim]

    Mie mi se pare simplu: intai isi vad amandoi de drum, pe urma gasim niste oameni competenti -- nu neaparat afiliati politic -- care sapuna sistemul pe picioare. Asa cum este acum, este pur si simplu o bataie de joc si o hotie pe fata: platesti si nu capeti inapoi nimic, dar absolut nimic, pentru ceea ce platesti.
  • -12 (18 voturi)    
    exista 1 singur responsabil: Boc!! (Luni, 25 iulie 2011, 22:00)

    costica [anonim]

    la cat e de incompetent, toate sunt vorbe... Basescu vorbeste si el la fel ca Boc, rezultatele se vad ZERO !!! Vorbe goale, vorbe dupa 7 ani de mandat prezidential si neputinta generalizata in frunte cu Presedintele Basescu... Care, in opinia mea, ar fi putut sau asa am sperat eu, sa reformeze si sa schimbe Romania!! Nu a reusit ptr ca l-a luat pe Boc ca prim Ministru!! Boc=cel mai incompetent Prim Ministru pe care Basescu putea sa-l puna!! Dat si cel mai obedient, cel mai YES-MAN!! Ce-i place cel mai mult lui Basescu!! D-aia a esuat Basescu sa schimbe Romania, cu incompetentul de Boc nu a avut nici o sansa!! Vorbe goale si neputinta!!!
    • 0 (12 voturi)    
      2 paini si 3 pesti? (Marţi, 26 iulie 2011, 7:28)

      curios [anonim] i-a raspuns lui costica

      asta e numai in biblie. Contribuie 4,5 milioane si beneficiaza 20 de milioane, asa ca revine la 50 ron/luna de cap de roman. Cata sanate GRATIS vrei de 50 de ron/luna??? Sanatate= medicamente compensate, pat de spital, medic de familie etc. SUnt boli la care tratamentul lunar depaseste 2000 ron, adica 40 de alte alte persoane. Aceia ce primesc? de unde sa vina alti bani?
      • +1 (1 vot)    
        Statul trebuie sa se hotarasca ce cere si ce ofera (Marţi, 26 iulie 2011, 17:46)

        minus [anonim] i-a raspuns lui curios

        Daca statul vrea o protectie sociala iluzorie (si te rog retine ca TAXA numita pompos CASS are doi "S" de la "sociala de sanatate) atunci trebuie sa accepte ca numarul de cotizanti in sistem este mai mic decat numarul beneficiarilor.

        In momentul de fata, daca ai venituri LEGALE nu ai cum sa nu platesti CASS, pentru ca ANAF si Casa de Sanatate folosesc baze de date comune.
        Reversul medaliei este ca intr-un astfel de sistem cine nu are venituri nu are ce sa cotizeze si beneficiaza de protectia sociala.

        Daca statul accepta o asigurare de sanatate (si asta ar insemna ca eu platesc pentru mine- nu pentru altul- si astept ca serviciile oferite mie sa fie pe masura cotizatiei mele) atunci "statul" trebuie sa isi asume si riscul sa fie luat la suturi de rudele celor ce nu au cotizat dar mor ca mustele la usa spitalului.

        Asa ca vaicareala celor ca tine cum ca "Contribuie 4,5 milioane si beneficiaza 20 de milioane" este lipsita de sens, pentru ca asta este sistemul dorit!
  • +14 (18 voturi)    
    criza in sanatate! (Luni, 25 iulie 2011, 22:03)

    vic [anonim]

    Corect:
    -nu exista protocoale pe toate programele de sanatate
    -daca exista nu se respecta
    -veniturile cumulate in MS sunt mai mari ca cele ale Presedintelui
    -managerii sunt stapanii spitaleleor in special cei care sunt doctori
    -ar trebui ca un manager sa nu poata fi mai mult de 3-6 ani in functie de conducere
  • -5 (19 voturi)    
    investitii (Luni, 25 iulie 2011, 22:04)

    momus [anonim]

    Nu prea inteleg la ce investitii se refera: sali de sport, drumuri judetene, petreceri cu folcloriste? Sigur nu se refera la fonduri UE, acolo absorbtia este minima tocmai pentru ca nu se poate fura. Plus ca, si la investitii, daca ai contractat lucrarea si nu platesti.. tot arierate se cheama.

    Foarte frumoasa asta cu multinationalele. Sunt mai credibili si mai buni platnici la buget domnii Umbrarescu & Co, decat companii inregistrate la bursele de la New York si Londra.

    Opinia mea este ca au scazut asa de mult in sondaje incat nu-i mai intereseaza popularitatea de la alegerile de anul viitor, ci doar sa-si tina "coalitia" in picioare. Si asta nu se tine decat cu "investitii" generoase. N-are importanta daca o sa moara niste oameni pentru asta.
  • -9 (21 voturi)    
    pasarea de noapte (Luni, 25 iulie 2011, 22:20)

    El Condor [anonim]

    Nu stiu daca ati observat, dar majoritatea articolelor care-l privesc pe bravul conducator al Romanicii, apar pe timp de noapte, la orele in care crede ca "audienta" este cea mai scazuta. La fel apar si articolele care prezinta impotanta pantru prostime. Este cea mai oribila pasare de noapte. Are obiective precis stabilite ( CUM AR FI REDUCEREA POPULATIEI; DIVIZAREA TARII; INROBIREA ROMANILOR, etc ) la care nu o sa renunte - acesta este scopul legislaturii actuale. Este bine sa-l tratati asa cum i se cuvine : cu NEBAGARE DE SEAMA.
    • +4 (12 voturi)    
      Prefer (Luni, 25 iulie 2011, 23:09)

      Cna Chu [anonim] i-a raspuns lui El Condor

      pasarile de noapte care ma avertizeaza cand se apropie lupul deca strutii ignoranti ce stau capul in nisip (a se citi TV).
    • -4 (8 voturi)    
      Papagalul (Luni, 25 iulie 2011, 23:49)

      HP [utilizator] i-a raspuns lui El Condor

      Da, Basescu are un fir rosu cu redactia Hot News. E totul o mare conspiratie.
  • -6 (20 voturi)    
    Generalii din MAI... (Luni, 25 iulie 2011, 22:43)

    menandy [utilizator]

    ...de ce oare vorbeste cu asa ura de generalii din politie cand stie foarte bine ca doar el le-a acordat gradul de general sau chestor???!!!
  • -1 (13 voturi)    
    cand o sa punem punctul pe i? (Luni, 25 iulie 2011, 22:57)

    medic [anonim]

    Sunt medic, am lucrat in sistemul medical romanesc cativa ani, acum lucrez in Franta de ceva vreme si pot spune extrem de sintetic asta:
    SISTEMUL E SUBFINANTAT
    Restu-s povesti si intrebari retorice: de ce e asa; de ce CAS nu e independenta ci sub subordinea ministerului de finante si e plina de politruci; de ce nu sunt mai multe case de asigurari paralele care sa concureze intre ele in final; de ce acuzam atata marile corporatii cand de fapt ele si-au "cizelat" atitudinea pe piata romaneasca in ani de zile prin relatia cu statul si institutiile sale etcetera etcetera.
    • +5 (15 voturi)    
      povesti frantuzesti? (Marţi, 26 iulie 2011, 7:34)

      bula [anonim] i-a raspuns lui medic

      A. cat e contributia de sanatate in Franta (in ROmania REVINE la 13 euro/luna/cap) ??? B. nu ajung banii pt. o singura casa, vrem birocratie paralela in mai multe case? (cand nu ajung banii la una din case, ce se intampla?) C. CNSAS nu a fost vreodata in subordinea MF D. ne dai o lista de politruci din CNSAS? si ne spui cine conduce casele de asigurari din Franta (nu cumva tot ENARCHI?)? E. in Franta, marile corporatii nu "stimuleaza"medicii? ne mai dai ceva povesti doctore?????
      • +2 (6 voturi)    
        tot succint (Marţi, 26 iulie 2011, 9:45)

        bogdan [anonim] i-a raspuns lui bula

        1)nu stiu o suma exacta, dar cu securite sociale si cu asigurari mutuale de sanatate adunate e mult mai mult. Medicina costa, asta e un adevar peste tot in lume si din pacate si in Romania.
        2)legile pietei spun ca atunci cand ai mai multi concurenti care se bat liber(atentie, cuvantul cheie e LIBER), beneficiarul de pe urma e consumatorul; de ce nu o descentralizare (macar partiala) a asigurarilor de sanatate in RO??cine are interesul sa stea toti banii in aceeasi oala?consumatorul final? nu cred!
        3)CNAS nu functioneaza pana la capat ca un ordonator de credite, orice ai spune;
        4)cat despre implicarea politica a capilor Casei, cred ca numele domnului Lucian Duta e relevant. De ce e politizata o asemenea institutie? De ce nu e pus acolo un manager pe criterii stricte de competenta?
        5)orice ai spune, aici in Franta medicul e mult mai liber sa-si urmeze constiinta; marile corporatii nu sunt atat de prezente ca in Ro prin activitatea de lobby, iar piata medicamentelor e infinit mai diversa.

        In final, nu pot sa nu observ cu mahnire ce se intampla cu presa din tara. Realitatea si Antena au devenit de multa vreme de neprivit; Hotnews reuseste cat de cat sa pastreze impartialitatea articolelor, dar la nivel de comentarii ce se intampla?
        • 0 (4 voturi)    
          subfinantare (Marţi, 26 iulie 2011, 10:46)

          cris76 [utilizator] i-a raspuns lui bogdan

          vorbesti de subfinantarea sistemului. nu cred ca spune cineva ca sistemul e subfinantat. problema este ca nici banii care sunt in sistem nu sunt folositi asa cum trebuie. am mai multe cunostinte care sunt in contact cu acest mediu si va pot spune ca:
          1. atata timp cat la conducerea spitalelor vor fi medici practicanti si nu manageri spitalele vor fi prost gestionate.
          2. atata timp cat doctorii (eventual si profesori) care lucreaza in spitale au si cabinete particulare (sau lucreaza si in privat) banii nu vor ajunge pt spitale. am auzit de cazuri in care medicii iau medicamente si substante necesare operatiilor de la spital si le folosesc la cabinetul privat, la spital in loc sa foloseasca seringi noi cu substantele respective folosindu-le pe cele incepute si nesterile.
          3. atata timp cat tinerii doctori chirurgi nu vor fi lasati sa profeseze alaturi de cei cu titluri, cei tineri vor alege exodul pentru ca salariul mic si imposibilitatea de a vedea un viitor de afirmare nu au nici un motiv sa ramana aici.
          4. in ce priveste asistentele si infirmierele nici nu vreau sa mai vorbesc. daca nu le dai bani nu-ti schimba nici cearsaful de pe pat chiar daca inainte a avortat o alta persoana pe el (asta am patit-o personal).
          5. trebuie o curatenie masiva in sistem si cred ca nu trebuie multi dati afara ca lucrurile sa revina la o minima normalitate.

          o zi buna si nu doresc nimanui sa aiba nevoie de doctori.
    • +3 (5 voturi)    
      Sistemul e sbfinantat (Marţi, 26 iulie 2011, 9:49)

      bilbofil [utilizator] i-a raspuns lui medic

      Sistemul este într-adevăr subfinanțat grav. Există trei motive:

      1. Românii nu au resursele francezilor și nu le vor avea încă multă vreme.
      2. Prea puțini asigurați contribuie cu prea puțin la asistența medicală a prea multora, uneori la costuri prea mari fie în valoare absolută, fie în raport cu alternativa asistenței sociale.
      3. Birocrația românească toacă și deturnează mult mai mulți bani decît cea franceză.

      Soluția ar trebui să cuprindă independența completă (financiară și administrativă) a medicilor de familie, spitalelor etc., cu eliminarea diferențelor de regim dintre sectorul public și cel privat, atenuîndu-se astfel conflictele de interese în relația cu furnizorii; dirijarea în schimb a banilor din asigurări către pacientul care plătește serviciile și medicamentele; dimensionarea costurilor la un nivel optim pentru asigurați prin introducerea unui mecanism transparent de co-plată. Mai multe case de asigurări ar putea fi utile, dar doar dacă au o puternică componentă privată, altfel în România nu vor face decît să se carteleze și să perpetueze tratamentul privilegiat al unor categorii speciale (politicieni, înalți birocrați etc.).

      Un raport interesant despre problemele sistemului este aici: http://www.sar.org.ro/files/539_Policy%20memo51.pdf
  • -3 (11 voturi)    
    Tendinte de "tatuc" (Luni, 25 iulie 2011, 23:16)

    Alui [anonim]

    Nu cred ca presedintele are in atributii demiterea ministrilor. Basescu nu-si respecta functia, depasindu-si atributiile, nu respecta legea si nu ii raspecta pe romani.
  • +4 (8 voturi)    
    CNAS Duta - finul lui Videanu pus pe spaga (Luni, 25 iulie 2011, 23:33)

    Duta, amante si masini scumpe [anonim]

    L au pus pe un spagar de 1st class la fondurile de sanatate. Unu care are 2 apartamente de la stat si vreo 2 X5 uri cu care defileaza zilnic ca un manelist.
  • +8 (10 voturi)    
    Funeriu, ministru al Sanatatii (Marţi, 26 iulie 2011, 8:44)

    buncrestin [utilizator]

    Ministerul Sanatatii sta la coada la usa lui Funeriu. Dupa ce termina cu Educatia, poate se duce sa isi aplice reteta si la Sanatate. Ca si acolo e nevoie de acelasi tip de om: incapatanat, care nu se lasa intimidat de mafiile si cumetriile din sistem, care nu se sperie de televiziuni si nu plange ca isi ia pumni in freza din toate directiile, care nu se lasa inselat de bocetele celor care isi pierd privilegiile, nu se lasa intimidat de atacurile la persoana si isi vede de misiune pana la capat.
  • -6 (10 voturi)    
    laudele Presedintelui Basescu.... (Marţi, 26 iulie 2011, 8:47)

    vio [anonim]

    in cursul interviului, discutand despre evaluarea ministrilor, dl Basescu a evidentiat 2 Ministri, de fapt 2 Ministre portocalii, competente nevoie mare!! Lasand-o la o parte pe dna Boagiu, dezastrul de la Transporturi are legatura si cu ea si cu Basescu(amandoi au fost anterior Ministri la Transporturi), ma opresc la aprecierile la adresa MDRT si a Dnei Udrea!!! Dl Basescu a laudat-o pe Dna Udrea si ministerul ei, mentionand-o printre ministrii performanti ai Guvernului in privinta fondurilor europene, in timp ce Raportul dat publicitatii saptamana trecuta al Bancii Mondiale sa ne amintim ca spunea negru pe alb despre MDRT: lipsa de viziune, birocratie excesiva si lipsa de strategii eficiente pentru absorbtia fondurilor europene !!!! Dna Udrea a recunoscut indirect aceste concluzii ale Raportului BM, intr-o postare pe blogul personal in care a afirmat ca "se impune o reorganizare la nivelul MDRT si o reasezare la nivelul atributiilor ministerelor la nivelul Guvernului,
    precizand ca raportul BM evidentiaza "racile" ale modului in care sunt gestionate diverse programe."
    Ori Dl Basescu a laudat-o pe acelasi subiect pe dna Udrea?! Stie Presedintele Basescu mai multe decat stiu cei de la BM cand au facut acest audit?! Ce stie Dl Basescu despre Dna Udrea si al ei MDRT ??!!!! De unde-or veni aceste laude, care sunt evident in contradictie cu concluziile Raportului BM, concluzii recunoscute de dna Udrea, asa cum a afirmat pe blogul ei, ca este de acord "cu aproape toate" concluziile raportului BM ?!!
  • -7 (11 voturi)    
    lasă-ne-n durerea noastră ! (Marţi, 26 iulie 2011, 9:11)

    periscop [utilizator]

    Băse, ia-ţi jucăriile (Boc, Nuţi et co) şi du-te unde a înţărcat mutu iapa !
    • 0 (6 voturi)    
      Bravo! (Marţi, 26 iulie 2011, 10:41)

      , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui periscop

      Sa vina tontul cu masinuta, doica thailandeza si bunicuta + bombonelele de rigoare!
      Sa vina coafezul cu titrezul cu nevasta amanta a lui patriciu!
      Sa bata vantu' cotoiul la antene!
      Daca tineai periscopul jos,... flilozof ramaneai!
  • -3 (9 voturi)    
    ministerul bolnaviciunilor (Marţi, 26 iulie 2011, 9:58)

    sanatos tun [anonim]

    Acum stim cu totii ca discursurile presedintelui au sens si sunt facute sa cu grija sa deturneze atentia de la o problema spre alt ceva. Acum nu mai sunt de vina mogulii sau comunistii sunt de vina multinationalele de medicamente. Dar problema nu este "ce spune presedintele" problema e ce face, iar ce face se vede in viata de zi cu zi a romanilor. In primul rand el este a butoanele acestei tari, conduce prin aghiotanti supusi toate parghiile aparatului de stat, guvern, parlament, DNA, servicii, etc. Sa spui ca ministrul sanatatii pe care l-ai numit indirect ( prin boc) si seful CNSAS care nu ar fi ramas pe pozitii daca nu era afiliat pdl , ca sunt vinovati de dezastrul din sanatate e ca si cum ai recunoaste ca tu esti vinovat. In situatia romaniei cred ca cel mai potrivit ar fi sistemul de sanatate americat cu asigurari private, cine plateste are cine nu, nu are, si ar mai disparea si satrele de tigani care picheteaza spitalele de nu ai mai ai loc de ei, precum si cei care sunt smecheri si traiesc din bani negri.
  • +3 (5 voturi)    
    Ramine de vazut daca iesim (Marţi, 26 iulie 2011, 10:07)

    sile231 [utilizator]

    Din faza de O SA. Pentru ca intre spusele d-lui Basescu si faptele cerute de d-sa mai e (probabil) mult pin-departe. Eu continui sa insist pe ideea ca avem nevoie de un edificiu legislativ clar si coerent care sa inlocuiasca actualul cotet (un alt comentator l-a numit cocina) legislativ. Poate pina la urma se apuca cineva de treaba asta. O zi buna !
    • +1 (3 voturi)    
      Nu legile ci aplicarea lor ne omoara (Marţi, 26 iulie 2011, 13:13)

      bilbofil [utilizator] i-a raspuns lui sile231

      Între 2004-și 2007, Băsescu a marșat la maxim pe reformă și pe schimbarea sistemului ticăloșit. Rezultatul? Mai puțin de jumătate din alegători l-au confirmat în funcție, iar referendumul privind votul nominal nu a fost validat, ceea ce a dus la aberația electorală de acum. Cu Videanu și Blaga alături, cu găleți portocalii, Băsescu a reușit să cîștige un al doilea mandat împotriva întregii clase politice coalizate. Ca politician cu mandat democratic, singura concluzie pe care o poate trage este că reformele aduc voturi în România cănd sînt promise, nu cînd sînt puse în practică.

      la rîndul meu, continuu să insist că singurul mod de a înțelege cum să faci din actualul edificiu legislativ ceva funcțional este paradoxal doar să încerci să îl aplici. De administrața publică și de justiție.

      Pînă atunci, orice reformă legislativă rămîne operă beletristică.

      Motivul pentru care la Dezvoltare este un om loial și harnic ca d-na Udrea și nu un politician reformist cu o viziune coerentă că Funeriu ori Cioloș este că un asemena demers ar fi blocat complet mecanismul de absorbție. Birocrații noștri nu ar fi înțeles nu ar fi vrut și nu s-ar fi interesat să înțeleagă schimbările necesare, care de altfel le-au tot fost explicate în ultimii zece ani. În schimb s-ar fi pus de-a curmezișul cu o vehemență încă mai acerbă decît magistrații față de Monica Macovei. Asta pentru că din cauza independenței justiției acel conflict măcar era purtat de la distanță.
  • 0 (0 voturi)    
    Daca ai incerca sa citesti (Marţi, 26 iulie 2011, 16:40)

    sile231 [utilizator]

    Ce scrie in cotetul legislativ, incepind cu constitutia gaunoasa(epitetul apartine unuia din nanasii ei Iosif Boda) ai intelege ca nu vorbesc prostii. Poate incerci totus. Iti mai dau un singur exemplu: Protv duce o campanie de modificare alegii adpotiilor si nici un politician nu a reactionat pina acum . Nu e asta o dovade de t-e-m-b-e-l-i-s-m ? O zi buna !


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi