Miron Mitrea: Am cumparat Unimoguri. Le-au luat si le-au imprastiat. S-ar putea ca astazi, intr-un judet in care nu ninge, sa existe 10 utilaje de deszapezire care stau degeaba si nu exista un sistem de schimb

de Corina Ionel     HotNews.ro
Luni, 13 februarie 2012, 19:09 Revista Presei | Subiectele Zilei

Numarul utilajelor de deszapezire din Bucuresti ar trebui sa creasca de patru ori
Foto: Agerpres
"In 2001, am luat toate ZIL-urile acelea, am pus un secretar de stat, le-a impartit, le-a pus pe zona. In 2003 sau 2004 a fost o iarna foarte grea, s-a facut un acord cu Ministerul Apararii Nationale care avea acele tancuri, buldozere pe care nu le mai porneau si voiau sa le taie. S-au reparat, s-au pregatit, s-au bagat in lucru si a ramas ca sunt la dispozitie, sigur, in parcul unitatilor militare. Armata nu mai avea ce face cu ele, si atunci noi, Ministerul, ne-am luat sarcina sa le intretinem noi, sa le platim noi mecanicii, sa le schimbam uleiul, sa le pregatim ca iarna sa poata sa iasa in asemenea cazuri", a declarat senatorul PSD, Miron Mitrea, invitat in studioul Romania TV.

Mitrea, fost ministru al Transporturilor in intervalul decembrie 2000 - decembrie 2004, a explicat ca MTI a cumparat utilaje de deszapezire Unimog. "Am luat acele Unimoguri, ma intorc la ele, si am cumparat pe bucati, nu am dat cate unul. Le-au luat si le-au imprastiat. Pentru ca acelasi numar de utilaje, daca le tii sub forma de baterie si stii sa intervii, daca faci schema de interventie ca lumea, au o eficienta folosita impreuna. S-ar putea ca astazi, intr-un judet in care nu ninge si nu se intampla nimic, sa existe 10 utilaje care stau degeaba si nu exista un sistem de schimb".
Intrebat in legatura cu situatia utilajelor de deszapezire, fostul ministru al Transporturilor a explicat: "totdeauna iarna, in Romania, s-au mai blocat niste drumuri, s-au mai blocat niste cai ferate, intotdeauna, intr-un oras, in Bucuresti, cu masina s-a circulat mai greu, dar s-a circulat.  [...] Eu am ajuns in cabinetul de ministru in 2000 in iarna, si am avut o iarna mai putin placuta. In primavara lui 2001, primul lucru, am pus sa se scoata utilajele. Am gasit ZIL-urile, care erau exceptionale. Erau propuse la casare atunci. Le-am dat ordin si le-am dat bani, au fost reparate, au fost puse in baterii. Am cumparat Unimoguri. Ma uit la DN 1 si ma apuca plansul."

"In 2003 am pus pe DN1 o baterie de 20 de bucati la Tancabesti. In echipe de catre 3 mergeau, din 40 in 40 de minute, spre Bucuresti si spre Ploiesti, nu se bloca niciodata DN1. Unde sunt aceste Unimoguri? Nu am inventat eu folosirea Unimogului iarna. Este masina cea mai folosita in Germania si in Austria. [...] Ma uitam acum, au blocat drumul national DN 1 o ora, ca sace? Ca sa-l dea cu vola? Daca aveau niste Unimoguri in baterie mergeau frumos cu plugurile", a adaugat senatorul PSD.

"Ceea ce ma oboseste este lipsa de profesionalism. Tot timpul, acest inceput. Tot timpul trebuie sa invatam ce am invatat si am lasat la altii de o mie de ori", a adaugat Miron Mitrea.

Senatorul PSD a subliniat ca, schimbarile facute de-a lungul timpului sunt responsabile pentru actualele probleme in ceea ce priveste deszapezirea zonelor cu probleme. "Dupa iarna din 2001 spre 2002, am facut un program special la Guvern de refacerea perdelelor forestiere de protectie in care am spus cati bani se dau in fiecare an, cum se face, cum se face exproprierea […]. Undeva in 2005, 2006, 2007, legea aceasta a fost modificata, asa cum ZIL-urile au fost taiate, tancurile au disparut, Unimogurile nu s-au mai cumparat, alea vechi nu stiu unde au ajuns. Pentru ca erau, nu am inventat eu Unimogul in Romania. Cumpararea lor a inceput undeva prin anul 1996-1997. Eu am continuat programul. A venit dupa aceea cineva cu multa inteligenta politica si a spus «Nu statul. Statul nu stie sa faca nimic, privatizam si asta. Si introducem aceste contracte multianuale de deszapezire.» Si ajung sa am in judetul Vrancea, pe 570 de km de drumuri nationale, 8 sau 10 utilaje", a declarat Miron Mitrea.

Potrivit senatorului PSD, "in Romania, in trei sferturi din cazuri, si acum am sa spun o chestie care se stie dar nu prea se recunoaste, caietul de sarcini nu il face cel care organizeaza licitatia. Altfel nu imi explic cum vad in anumite zone foarte multe utilaje, extrem de potrivite ca sa fie in alta parte, dar nu sunt in alta parte pentru ca sunt acolo."


Citeste mai multe despre   























4694 vizualizari

  • +10 (10 voturi)    
    o avea (Luni, 13 februarie 2012, 19:36)

    kin3zu78 [utilizator]

    el pacatele lui mitrea, dar aici cam are dreptate.
    • +10 (12 voturi)    
      Subscriu (Luni, 13 februarie 2012, 20:16)

      gogu [anonim] i-a raspuns lui kin3zu78

      Chiar cred ca are dreptate. Acum 10 ani, cu toate ninsorile care erau, nu era isteria asta la TV, nici inzapezirea de acum. N-am auzit de DN1 sa fie inchis pina iarna asta... !

      Cind eram eu student, prin 98-99, tin minte ca tot ierni cu viscola erau. Dar pe drumul national dintre Braila si Buzau erau paraapezi instalate la vreo 50 m de strada. Ei bine, cu tot viscolul ala, drumul era destul de curat, era foarte practicabil. Zapada matura soseaua si se torienea pe parazapezi, ca asta era rolul lor.

      De vreo 5 ani am remarcat ca au disparut total, probabil le-au luat tziganii la fier vechi.
      • +1 (3 voturi)    
        antene (Luni, 13 februarie 2012, 21:27)

        andimi [utilizator] i-a raspuns lui gogu

        he he, pe atunci nu erau iRealitatile sau Antenele (3), nu avea cine sa provoace isteria. Iar cit priveste mandatul de min. al lui Mitrea, sa nu exageram, se inchideau si pe atunci drumurile, si pe atunci se blocau, in aceleasi locuri, ca doar de zeci de ani e asa si nu suntem in stare sa facem nimic. Macar pe timpul lui Ceasca stiai ca se inchid cu saptaminile, se economisea benzina!
      • 0 (0 voturi)    
        Parazapezi (Marţi, 14 februarie 2012, 12:15)

        Radu [anonim] i-a raspuns lui gogu

        Pentru cine nu stie, este nevoie de acordul proprietarilor de terenuri ca sa monteze parazapezi. Acum vor sa fie platiti ca sa permita celor de la drumuri sa le monteze....pe motiv ca le strica culturile.
  • +5 (5 voturi)    
    Mercedes Unimog (Luni, 13 februarie 2012, 20:17)

    gigi [anonim]

    Geniale
  • +7 (7 voturi)    
    mda (Luni, 13 februarie 2012, 20:38)

    eu [anonim]

    de exemplu in piatra-neamt acum 8 ani erau aproape 15 unimog-uri

    acum daca am vazut 2 pe strazi sa zic sar`na

    numai rabe si ifroane de acum 30 ani.. care imping o bucata de fier pe post de lama

    s-au vandut toate, au tot fost mutate de la o administratie la alta pana au disparut din inventar

    si asa e peste tot in romania
  • 0 (4 voturi)    
    Aici Mitrea a fost rautacios. (Luni, 13 februarie 2012, 20:39)

    mircea [anonim]

    De obicei nu este,dar ,asta-i politica la zi.Nu cred ca este vre-un judet care sa nu fie zapada si nu stiu care judet are curajul sa trimita Unimog-urile in alta parte,acum,cand iarna matura Romania,si sa te vezi cu ele defecte pe nu stiu unde,sau ocupate si normal ca nu vor abandona sa revina la baza.Daca au pe unde veni.Noi romanii si cand ne este greu ,nu renuntam sa ne dam in cap.Peste tot pe unde se intalnesc.Daca esti neutru si vrei sa fii impaciuitor,te iau in suturi toti.Parerea mea este ca se comporta ca niste derbedei fara minte.
    • 0 (0 voturi)    
      nu te supara... (Luni, 13 februarie 2012, 21:37)

      laurentiucat [utilizator] i-a raspuns lui mircea

      dar tocmai de aia exista anm si iti poti face o idee unde nu vor fi probleme.
      • 0 (0 voturi)    
        Nu ma supar,dar, (Marţi, 14 februarie 2012, 10:12)

        mircea [anonim] i-a raspuns lui laurentiucat

        Aceste masini sunt folosite la toate pe drumurile nationale.Nu stiu daca le-ai vazut/sesizat,dar sunt arhiprezente,vara,toamna iarna.Fac treba.Cosesc,taie pomii,curata santurile,tund coroana la pomi sa nu lovesasca masinile,niveleaza acostamentu si cate altele.Fiecare judet tine la lucru lui.In Buzau si Vrancea sunt probleme in fiecare iarna.Crezi ca prin Harghita,Covasna,Baia Mare nu sunt?Sunt,dar se descurca singuri.Este cea mai buna solutie.Troienele astea nu sunt niciodata pe toata lungimea drumului.Sunt suluri intercalate cu portiuni curate.Sunt si localitati unde o ninsoare serioasa este mana cereasca pentru cei saraci,dar harnici.Mai castiga un ban si ei.Si in Bucuresti ii vezi,dar sunt prin toate localitatile.
        • 0 (0 voturi)    
          pe bune? (Marţi, 14 februarie 2012, 13:57)

          laurentiucat [utilizator] i-a raspuns lui mircea

          acu am venit de afara.dimineata m-am dus spre slobozia pe dn2a era tras pe dreapata un tractor u 650 cu lama si la intoarcere m-am intalnit cu un utilaj cu cupa... soseaua era cu zapada si dedesubt gheata. nicun pic de antiderapant....
          unimog-urile alea s-oar fi intros in germania...
          • 0 (0 voturi)    
            CNADNR (Marţi, 14 februarie 2012, 23:04)

            Vlad C [anonim] i-a raspuns lui laurentiucat

            Site-ul CNDR zice ca au fost asa la lucru Unimog-urile:

            3 in Dambovita
            13 in Giurgiu si Ilfov
            5 in Prahova
            5 in Arges
            5 in Teleorman
            5 in Buzau
            4 in Constanta
            1 in Tulcea
            2 in Braila
            1 pe A2
            2 in Slobozia
            1 la Fetesti
  • +7 (7 voturi)    
    paralela (Luni, 13 februarie 2012, 20:39)

    george [anonim]

    "A venit dupa aceea cineva cu multa inteligenta politica si a spus «Nu statul. Statul nu stie sa faca nimic, privatizam si asta. Si introducem aceste contracte multianuale de deszapezire.» Si ajung sa am in judetul Vrancea, pe 570 de km de drumuri nationale, 8 sau 10 utilaje"

    Desi "furtuna" a trecut deocamdata sa nu uitam acest exemplu in caz ca se reia legea sanatatii.

    Nu seamana al naibii de bine treaba asta cu ce ni se propunea ? Lasa domne' ca ia privatul ambulante ca statul n-are bani si privatul gestioneaza mai bine banii.

    Eh... probabil ca asa s-a gandit si atunci: hai domne sa privatizam ca noi cheltuim prea mult cu unimoguri si alte alea si vine privatul cu utilaje performante.... si a venit un rahat
  • +1 (1 vot)    
    ce bine facea el mitrea (Luni, 13 februarie 2012, 21:40)

    kalu [anonim]

    pe vremea lui, ce averi si bani a facut. Acum se da destept, mare smecherie ca a reconditionat niste vechituri la pret triplu fata de unele noi. Sictir !!!
  • 0 (0 voturi)    
    Si eu acum 12 ani am avut o masina (Marţi, 14 februarie 2012, 15:06)

    vladf [anonim]

    Probabil nici caroseria nu mai exista dupa 12 ani, iar armata acum 12 ani vroia sa le caseze, va dati seama cam despre ce vechituri vb.?
    Cat de expert poti sa te dai si sa ne povestesti de cum era acum 12 ani?
    Manivela, am si eu o intrebare pt. tine.
    Din 54 pana acum, cati ani sunt?
    Asta ca sa-ti dai seama, ca vara nu este ca vara, poate o sa intelegi in cele din urma.
    Dupa razboi, multi viteji apar.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version