Business Report: Trei ani de criza nu au fost de ajuns. Ce mai urmeaza; Care sunt pragurile de alarma ale marilor burse ale lumii; Culmea crizei: Cresc vanzarile de masini scumpe in Romania; Cum s-a prabusit valoarea BCR cu 70%; Statul pune la cale infiintarea unei noi companii gigant

de Mircea Barzoi     HotNews.ro
Vineri, 16 septembrie 2011, 2:51 Revista Presei | Business

Business Report
Foto: Colaj foto
Culmea crizei: Cresc vanzarile de masini scumpe in Romania. De trei ani, scaderea pietei de autoturisme din Romania a intrat in cotidian. Cele 312.589 de masini inmatriculate in 2007 au ramas un reper greu de uitat, transformat acum in deziderat. Statistica anului 2010 a aratat inmatriculari totale de numai 94.541 de autoturisme, adica mai putin de o treime din valoarea atinsa cu trei ani in urma. Cu toate acestea, ascunsi printre cifre, comerciantii de masini premium au reusit sa pastreze un ritm sustinut al vanzarilor. In primele sapte luni ale acestui an principalele marci premium au comercializat in Romania 3.181 de autoturisme. Desi la prima vedere par putine, trebuie luat in calcul faptul ca in aceeasi perioada a anului trecut erau inmatriculate doar 2.516 astfel de vehicule, rezultand o crestere de 26%, scrie Capital.ro.

Care sunt pragurile de alarma ale marilor burse ale lumii. Cunoasterea suporturilor poate folosi la luarea decizilor de a da ordine de stop loss (limitare a pierderii), in cazul in care indicii coboara rapid si iremediabil sub pragurile respective. Cel mai nervos indice de la Bucuresti, BET-Fi, este un raportul fata de un reper fix al mediei ponderate a preturilor societatilor de investiti financiare (SIF) si Fondului Proprietatea (FP). BET FI nu trebuie sa scada sub 15.000 de puncte, ca sa mai aiba curand sanse de crestere, potrivit analistilor de la casa de intermediere Broker Cluj Napoca. Concurentii de la BT Securities Cluj Napoca, iau in calcul si un alt suport, la 17.000 de puncte, inainte de de coborarea la 15.000. Broker Cluj vede un astfel de suport si pentru indicele oficial BET al Bursei de Valori Bucuresti (BVB) la aproape 4000 de puncte. BET se concentreaza pe 10 dintre cele mai importante actiuni, cu exceptia SIF-urilor si FP, anunta Money.ro.

Statul pune la cale infiintarea unei noi companii gigant. Fuziunea lor este prevazuta in draftul actualizat al Strategiei Energetice 2011-2020, elaborat de Ministerul Economiei. Directorul societatii Electrica, Ioan Folescu, a declarat pentru Fin.ro ca societatea noua va fi filiala a Electrica. Unificarea distributiilor urmeaza dupa cea a societatilor de furnizare Muntenia Nord, Transilvania Nord si Transilvania Sud, actualmente Electrica Furnizare. Profitul net realizat de cele trei distributii in 2010 se ridica la 11 milioane de euro. Noua entitate va intra in topul celor mai mari companii energetice pe care statul le detine, fiind depasita doar de Electrica, Romgaz, Hidroelectrica, Transelectrica si de viitoarele companii energetice Oltenia si Hunedoara, care vor ingloba productiile termo si minele viabile, informeaza Financiarul.

Noi motorizari in gama BMW. Anul 2011 marcheaza debutul unei game extinse de motorizari BMW. Primul motor pe benzina cu patru cilindri si tehnologie TwinPower Turbo a debutat in primavara acestui an pe BMW X1 xDrive28i. BMW revine la motoarele pe benzina de patru cilindri turbo dupa mai bine de 40 de ani, dupa ce, in anii 70, BMW prezenta legendarul 2002 Turbo. Era unul dintre modelele sportive apartinand Noii Clase, gama de modele care marca revenirea financiara a marcii si care se lansa cu exact 50 de ani in urma, la Salonul Auto de la Frankfurt din 1961. Alaturi de mai multe versiuni de motorizari de patru cilindri de 1,6 si 2,0 litri benzina, BMW a revizuit si gama de motorizari diesel de patru si sase cilindri. Dupa ce, cu versiunea BMW Seria 1123d Coupe, BMW era primul producator care depasea bariera de 100 CP per litru pentru propulsoare diesel, gama de motorizari include acum o versiune de 2,0 litri si 218 CP si una de 3,0 litri si 313 CP, scrie 24auto.ro.

Trei ani de criza nu au fost de ajuns. Ce mai urmeaza? S-au implinit trei ani de la falimentul Lehman Brothers, considerat momentul cand a inceput criza, iar economia globala pare a se indrepta spre o noua recesiune. Pe 15 septembrie 2008, cand se anunta falimentul gigantului financiar american, era greu de anticipat ce va urma. Nici guvernul american, care a hotarat ca banca poate fi lasata sa cada, nu a anticipat consecintele acestui faliment. Banca avea active de 639 milarde de dolari si datorii de 619 miliarde. Era a patra banca de investitii ca marime din SUA. Cand falimentul a fost anuntat, valoarea acesteia s-a redus cu 46%. Multi au pus sub semnul intrebarii decizia oficialilor americani de a lasa Lehman sa cada, in conditiile in care, in martie 2008, oferisera un sprijin tacit pentru achizitia Bear Stearns de catre JP Morgan Chase, anunta EVZ.

Inca o criza a creditarii la orizontul Europei. Criza datoriilor de stat din zona euro s-a extins cu repeziciune, exact asa cum avertizau economistii inca de acum doi ani. Cea mai recenta "victima" este sistemul bancar european, care risca acum sa intre intr-o noua criza a creditarii. Uniunea Europeana (UE) risca sa intre intr-un "cerc vicios format din criza datoriilor suverane, lipsa de finantare a bancilor si crestere economica negativa", avertizeaza Consiliul Economic si Financiar, una dintre cele mai influente organizatii ale Uniunii Europene. Practic, riscul asociat datoriilor de stat a fost transferat catre banci, care detin o mare parte dintre obligatiunile guvernamentale prin care s-au imprumutat tarile considerate in pericol de a intra in incapacitate de plata. Din aceasta cauza, bancile reusesc acum sa obtina finantare numai la dobanzi foarte ridicate, pietele cerand practic o prima de risc tot mai mare pentru a imprumuta institutiile de credit, informeaza Adevarul.

Cum s-a prabusit valoarea BCR cu 70%. Patru SIF-uri au semnat un acord de principiu cu banca austriaca Erste ce prevede vanzarea catre aceasta a un sfert din actiunile BCR, pentru 450 milioane euro. Erste Group, actionarul majoritar al principalei banci din Romania -BCR (69% din capitalul social al acesteia), a incheiat un acord de principiu cu patru dintre cele cinci SIF-uri - SIF Banat Crisana, SIF Transilvania, SIF Munteania si SIF Oltenia - pentru preluarea unui pachet de 2,61 miliarde actiuni BCR, reprezentand 24,12% din capital. Tranzactia face ca valoarea de piata a BCR sa fie apreciata la 1,7 miliarde euro, respectiv 27% fata de valoarea bancii din 2005. In acel an, statul impreuna cu BERD si IFC a vandut catre Erste un pachet de 62% din total, pentru suma de 3,75 miliarde euro, rezultand o valoare de piata a BCR, la acel moment, de 6,25 miliarde euro, scrie Romania Libera.

Brandul romanesc rezista: Femeile din Occident poarta Adesgo. Daca pana acum productia Adesgo era mai mult orientata spre export,chiar si in proportie de 80%, de anul acesta compania vrea sa schimbe mersul itelor si sa-si intareasca pozitia pe piata romaneasca. Are si un motiv. Competitorul numarul unu, Mondex Sibiu, a intrat in insolventa. Astfel, dupa ce anul trecut Adesgo a deschis primul magazin in Bucuresti, chiar langa fabrica, luna aceasta a mai inaugurat un alt magazin. De data asta pe bulevardul Magheru, in centrul Capitalei. "Cred ca este o piata mare. In ultimii doi ani am cam dormit si altii producatori ne-au luat piata. Acum vrem sa patrundem mai puternic pe piata romaneasca, pentru ca este o piata mare, de aproximativ 30 de milioane de dresuri pe an. Consumatorul traditional cumpara Adesgo", a declarat pentru Money.ro, Shlomo Binder, directorul comercial al companiei.


Citeste mai multe despre   



















3139 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    ciudat (Vineri, 16 septembrie 2011, 9:16)

    victor [anonim]

    nu e nici o culme faptul ca se cumpara asemenea masini acum; culmea e ca unii asa numiti ziaristi nu inteleg ce se intampla..


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi