Business Report: Sebastian Vladescu: "Nu vreau sa fiu presedinte la BCR"; Unde ajung banii din penalitatile la intretinere; Marea Britanie refuza din nou sa salveze moneda euro: nu participa la imprumutul catre FMI

de Cristina Brucker     HotNews.ro
Marţi, 20 decembrie 2011, 2:45 Revista Presei | Business

Business Report
Foto: Colaj foto
Marea Britanie refuza din nou sa salveze moneda euro: nu participa la imprumutul catre FMI. Marea Britanie a confirmat zvonurile aparute in urma cu doua saptamani. George Osborne, ministrul de finante, a anuntat ca Marea Britanie nu este dispusa ca sa contribuie cu 25 de miliarde de dolari la fondul FMI. Plafonul a scazut astfel la 150 de miliarde de euro. Marea Britanie a confirmat zvonurile aparute in urma cu doua saptamani. Astazi a avut loc o teleconferinta a ministrilor de finante ai statelor din Uniunea Europeana care ar trebui sa contribuie la Fondul International Monetar. Marea Britanie a refuzat sa participe, anuntand ca se va hotari in privinta sumei la inceputul anului, atunci cand va avea loc summit-ul G20, scrie EurActiv.ro

Sebastian Vladescu: "Nu vreau sa fiu presedinte la BCR". Zvonuri privind schimbarea lui Dominic Bruynseels de la conducerea BCR circula tot mai intens. Departamentul de comunicare al bancii ne-a declarat ca politica Erste Group este sa nu comenteze zvonurile din piata. Surse bancare spun, insa, ca pe "lista scurta" a potentialilor presedinti executivi ai BCR ar figura Sebastian Vladescu, fost ministru de finante, precum si vicepresedintele unei banci austriece din Romania. Sebastian Vladescu ne-a declarat ca nu doreste functia de presedinte al BCR. Consiliul de Supraveghere al Erste Group Bank AG a operat deja cateva schimbari care privesc atat holdingul, cat si filialele din Romania si Ungaria. Integral in Bursa.ro

Reactia bancherilor la restrictionarea creditarii in valuta: cresc dobanzile imprumuturilor de consum in lei. Mai multe banci locale au decis sa creasca dobanzile la creditele de consum in lei pentru a echilibra majorarile anterioare ale dobanzilor pentru depozite. Miscarea este cu atat mai interesanta cu cat vine cu putin timp inaintea implementarii noului regulament BNR privind creditele pentru populatie. Documentul, ale carui prevederi vor intra in vigoare cel mai probabil de anul viitor, desfiinteaza practic imprumuturile de nevoi in alte valute decat leul. Astfel, bancile vor fi obligate sa ia in consideratie la calculul solvabilitatii clientilor un curs de schimb cu 35,5% mai mare decat cel din data solicitarii, o dobanda cu 0,6% peste cea curenta, dar si venituri ale solicitantului cu 6% mai mici decat cele justificate prin documente. In acest fel, imprumuturile in lei vor deveni singura varianta cat de cat accesibila pentru un credit de nevoi personale, scrie Capital.

Unde ajung banii din penalitatile la intretinere. Intr-un bloc de locuinte cu 100 de apartamente, la un procent de datornici la intretinere de 10-20%, penalitatile adunate pot ajunge la 7.000 lei intr-un an. Penalitatile la intretinere nu pot fi mai mari de 0,2% pentru fiecare zi de intarziere. Mai mult, suma penalizarilor nu poate depasi suma la care s-a aplicat. Adica, daca intarzii o perioada mai mare de timp cu plata intretinerii la care s-au aplicat penalitati suma totala finala la plata nu poate fi mai mare decat dublul celei datorate. Sumele de bani adunate de asociatiile de proprietari din penalitati nu pot fi utilizate in orice scop, de exemplu pentru salarii, spune presedintele Ligii Asociatiilor de Proprietari "Habitat", relateaza Romania Libera.

Murad, FPTR: Autoritatile locale nu au facut decat rau turismului. Fiecare primar si-a dezvoltat statiunea cum a vrut el. Pentru omul de afaceri libanez, 2011 a stat sub semnul turismului. Pe langa inaugurari de hoteluri si cresteri ale business-urilor, a fost desemnat presedintele Federatiei Patronatelor din Turismul Romanesc (FPTR). Capital: Afacerile pe care le conduceti sunt pe plus, conform raportarilor. Cum ati reusit aceasta performanta? Mohammad Murad: Cand mergea bine segmentul constructiilor, am decis sa luam masuri care vor fi folositoare in viitor. Astfel, ne-am orientat si catre alte industrii, precum turismul sau sectorul alimentar, tocmai pentru a ne sprijini compania in viitor. Era necesar ca firma sa nu aiba un singur picior, ci patru. Daca unul cade, compania sa ramana cu trei picioare, ca sa poata supravietui. Norocul este ca suntem trei frati si fiecare a acoperit cate o zona. Integral in Capital.

Efectul de domino din zona euro: bancile sunt sufocate in datorii. Criza datoriilor din zona euro obliga alianta franco-germana sa gaseasca solutii in finalul unui an dezastruos pentru pietele financiare europene. Toata lumea insa trebuie sa dea si sa primeasca bani de peste tot. Efectul de domino ar putea sa afecteze grav intregul sistem bancar european. Gradul de indatorare incepe sa devina din ce in ce mai insuportabil. Bancile din Marea Britanie trebuie sa primeasca 50 de miliarde de dolari de la Italia si Grecia, dar datoreaza sute de miliarde Germaniei si Spaniei, potrivit Expat Times. Bancile din Irlanda datoreaza 50 de miliarde de dolari, informeaza EuraActiv.ro

Ce sanse are statul sa gaseasca client pentru Tarom? Cele mai atractive active ale companiei sunt brandul acesteia, serviciile la bord si drepturile de aterizare detinute de Tarom pe cateva aeroporturi europene. Ideal ar fi ca linia aeriana sa fie mai intai restructurata si de abia apoi vanduta. La cum arata acum, cel mai probabil, nimeni nu va fi interesat. Compania aeriana nationala are mai multe dezavantaje decat avantaje in actuala conjunctura, in care statul cauta un investitor. "Cele mai atractive active ale companiei sunt, pe de o parte, sloturile istorice ale acesteia", spune Gheorghe Racaru, director de dezvoltare al companiei aeriene low-cost Blue Air si, totodata, fost director general al Tarom. Orice linie aeriana are alocate pe fiecare aeroport niste intervale orare in care poate opera, acestea numindu-se sloturi, informeaza Romania Libera.

Campania electorala pentru conducerea BVB a inceput. Actionarii Bursei de Valori Bucuresti au inceput, deja, pregatirile pentru Adunarea Generala din ianuarie, unde miza este chiar conducerea operatorului bursier. Numarul de titluri BVB tranzactionate ieri a fost de cinci ori mai mare fata de media zilnica de anul acesta si a cumulat 1,01% din capitalul social, semn ca cei care aspira la functiile de conducere au inceput, deja, sa isi asigure sustinerea. Cotatia BVB a ajuns la finalul zilei de ieri 28,3 lei/unitate, consemnand o scadere de 29,6% fata de inceputul anului. In total, au fost schimbate, ieri, 77,805 actiuni BVB, fata de o medie zilnica de numai 14.737 titluri in acest an, anunta Bursa.ro

Gigantul german RWE se intoarce in Romania. RWE Suply and Trading, o filiala a concernului RWE, companie germana de utilitati cu afaceri de 50 de miliarde de euro, a primit o licenta de furnizare de electricitate din partea Agentiei de Reglementare in Energie. RWE intra, astfel, in randul traderilor de energie unde se gasesc nume sonore precum Energy Holding, Alpiq, Electomagnetica ori Alro. Actul eliberat de ANRE reprezinta si o intoarcere a nemtilor pe piata romaneasca pe care o parasisera acum un an.  Nu presupune, insa, nici o investitie majora. "Cumpara si vinde energie. Ai nevoie de un birou, un calculator, 2-3 angajati si o secretara. Sunt zeci de traderi cu licenta, insa nu sunt multi activi", este de parere Alexandru Sandulescu, director Politici Energetice in Ministerul Economiei, scrie Money.ro

Ce masini straine mai cumpara romanii. Vezi topul vanzarilor. Romanii sunt destul de conservatori atunci cand vine vorba sa isi cumpere o masina noua, arata o analiza realizata pe baza datelor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA). Clientii romani se inspira din ce vad pe strada, isi intreaba prietenii care au automobile si incearca sa gaseasca masina ideala - pret mic, costuri pe masura. Criza nu a adus foarte multe schimbari in ceea ce priveste preferintele pentru modelele vandute in Romania. Daca v-ati fi asteptat ca preferintele sa se indrepte de la limuzinele de lux, de la modele de clasa superioara catre automobile mai mici, mai ieftine, v-ati inselat. Pentru romani, masina reprezinta, dincolo de utilitate, un simbol al statutului social, astfel ca printre automobilele din top 10 - cele mai vandute modele in 2011, intalnim nu mai putin de 7 modele germane sau produse sub licenta si cu piese din Germania. Integral pe DailyBusiness.ro


Citeste mai multe despre   





















2825 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi